🍃🌸🍃
•┈┈••🍃 #لطیفه_نکته ۳۷۴🍃••┈┈•
بعد از نماز آقاهه توی بلندگو میگه:
میخوام کسی رو بهتون معرفی کنم که قبلا دزد بوده، مشروب و مخدرات مصرف میکرده و هر كثافت كاری ميكرده؛
ولی خدا در این ماه مبارک رمضان اونو هدایت کرده و همه چی رو گذاشته کنار.😍😍😔
بعد گفت:
بیا فلانی!
میکروفن رو بگیر و خودت تعریف کن تو چه منجلابی بودی و چه جوری توبه کردی.😳😳
طرف اومد گفت:
من يه عمر دزدی میکردم؛
معصیت میکردم؛
خدا آبروم رو نبرد؛
اما از وقتی توبه کردم این واسم آبرو نذاشته 😡
--------🔸😜🔸---------
🤲 به نام خدای توبه پذیر و مهربان
✋سلام
💐 #خداوند_کریم در قرآن میفرماید:
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا!
تُوبُوا إِلَی اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً
عَسی رَبُّکُمْ أَنْ یُکَفِّرَ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ
وَ یُدْخِلَکُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ
ای کسانی که ایمان آوردهاید!
بسوی خدا توبه کنید، توبهای خالص،
امید است (با این کار) پروردگارتان گناهانتان را ببخشد
و شما را در باغهایی از بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است، وارد کند.
📖 سوره تحریم، آیه ۸
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🔹نَصوح از "نُصح" به معنای خلوص و صدق است، و گاهی به معنای محکمی نیز آمده است.
در تفاسیر برای "توبه نصوح" شرایطی ذکر شده؛
از قبیل:
پشیمانی، استغفار، ترک گناه و تصمیم بر ترک در آینده، ترس از پذیرفته نشدن، گناه را در برابر خود دیدن و شرمنده شدن، گریه، و....
🔹این آیه به ما میگوید:
توبه واقعی و خالصانه باشد نه فقط لقلقهی زبان.
توبه نزد خدا باشد نه افشای گناه نزد دیگران؛
توبه زمان و مکان خاصی ندارد؛
نباید مغرور شد به اینکه صددرصد توبه ما قبول شده [زیرا در این صورت راه را برای انجام گناه هموار کرده ایم]
بلکه باید امیدوار به رحمت خدا بود و تقوا داشت.
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
🇮🇷 #تقویم_امروز
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
امروز؛ چهارشنبه
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
۱۹ شوال ۱۴۴۴
۱۰ مِی ۲۰۲۳
منسوب به امامان مظلوم در تبعید #امام_کاظم و #امام_رضا و #امام_جواد و #امام_هادی علیهمالسلام
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
🔹 تصويب نهايي آرم جمهوري اسلامي ايران توسط امام خميني(ره) (۱۳۵۹ ش)
🔹آزادي منطقه شلمچه توسط رزمندگان اسلام در عملیات الیبیتالمقدس (۱۳۶۱ ش)
📆 مناسبتهای قمری
📆 مناسبتهای میلادی
🖊 بیشتر بدانیم:
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews75979710412150504836110.pdf
9.97M
🍃 🇮🇷🌸🇮🇷 🍃
تمام صفحات
#روزنامه_کیهان
امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
تصویر صفحه اول بعضی روزنامههای امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: بعضی هنوز قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه کشور درک کنند
گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#دیدار_معلمان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
• ┈┈••••✾•🇮🇷🌺🇮🇷•✾•••┈┈•
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11035
◀️ قسمت هفتم؛
🔹البتّه علاوهی بر این، شایستگیهای حرفهای معلّم و شایستگیهای عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود؛
یعنی صرفاً [رصدِ] اوّلِ کار اهمّیّت ندارد؛ اوّلِ کار اهمّیّت دارد، لکن ادامه هم اهمّیّت دارد.
و راهش این است که ضوابط گزینش کمرنگ نشود؛
خب یک مقداری سختیهایی دارد، گزینشهای در چهارچوب ضوابط یک مقدار سخت است، [امّا] نگذارند این سختی موجب بشود که این ضوابط کمرنگ بشود.
🔹از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود.
بنده میشناختم معلّمی را که نزدیک به هفتاد سال معلّمی کرد، بااخلاص؛ شوخی است؟
در سنّ نودوچندسالگی به رحمت ایزدی پیوست؛ تا اواخر عمر، شاید تا همان آخر عمر، مدرسه را ترک نمیکرد، میرفت مدرسه و میآمد؛
اینها خیلی باارزشند. او یک کلمه هم که در مدرسه درس بدهد و با یک تعدادی دانشآموز مواجه بشود، این قیمت دارد؛ اینها را حفظ کنید.
🔶🔸یک مطلب دیگری که باز این هم مهم است، مسئلهی کتابهای درسی است.
خب در این سالها سفارشهای زیادی در این زمینه شده، تأثیراتی هم داشته، کارهای خوبی هم در کتابها انجام گرفته، لکن آن توقّعی که انسان از کتاب درسی دارد این است که کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان؛ یعنی کتاب درسی باید نسل جوان را که کتاب را میخواند، سر شوق بیاورد.
نوع تألیف کتاب ــ در هر رشتهای [باشد] فرق نمیکند؛ چه در رشتههای علوم انسانی، چه در رشتههای علوم ریاضی یا طبیعی ــ باید جوری باشد که دانشآموز را سر شوق بیاورد.
البتّه معلّم هم نقش دارد؛ در این زمینه که دانشآموز را سر شوق بیاورد، کیفیّت معلّم و رفتار معلّم نقش دارد، امّا کتاب میتواند نقش زیادی در این زمینه ایفا کند.
مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛
همانطور که عرض کردم، اینها میتواند در همهی رشتههای درسی بیاید، منتها بهتناسب؛ در کتاب رشتهی علوم انسانی یک جور، مثلاً در کتاب رشتهی علوم طبیعی یک جور دیگر، امّا میتواند بیاید؛
هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی. در کتابهای علمی، مفاخر ایرانی معرّفی بشوند.
ما یک روزی سردمدار علم در همهی دنیا بودیم. من از افراد مطّلع شنیدم که گفتند تا چند سال قبل از این ــ مثلاً تا ده بیست سال یا سی سال پیش؛ حالا من دقیق نمیتوانم بگویم ــ کتاب قانون ابنسینا در مراکز علمی مهمّ اروپا مطرح بوده و ترجمه شده بود.
آن زمان که به من گفتند، کتاب قانون که ابنسینا آن را عربی نوشته، به فارسی ترجمه نشده بود، [در حالی که] به زبانهای اروپایی، انگلیسی، فرانسه ترجمه شده بود.
بعد البتّه ترجمه شد؛ یک مترجم(۸) بسیار خوبی زحمت کشید و انصافاً ترجمهی بسیار عالیای از قانون تهیّه شده که بنده دارم.
یعنی اینجوری است؛
ما مفاخر علمی را معرّفی کنیم به جوانهایمان، اکتشافات علمی اینها را معرّفی کنیم.
در تاریخ علمی دنیا به وسیلهی ایرانیها کارهای بزرگی انجام گرفته؛ اینها را به جوانهایمان بگوییم؛ این تشویق میکند او را، سر شوق میآورد.
🔹و البتّه شیوهی کتابنویسی هم بایستی جذّاب باشد، بهروز باشد، مبتکرانه باشد.
حالا اینکه میگویند زمانه تغییر کرده و تغییر میکند ــ که بنده هم قبول دارم ــ بعضیها که میگویند زمانه تغییر میکند، مرادشان این است که اصول تغییر کند.
اتّفاقاً اصول تغییر نمیکند؛ اصول در طول قرنهای متمادی [تغییر پیدا نمیکند].
اصل عدالت از اوّل دنیا تا حالا به عنوان یک اصل معتبر وجود داشته؛ آن [اصل] که تغییر پیدا نمیکند؛ اصل انصاف همینجور، اصل محبّت همینجور؛ اصول تغییر پیدا نمیکند. آنچه تغییر پیدا میکند همین روبناها است؛ یکیاش همین است:
شیوهی لباس پوشیدن، شیوهی درس خواندن، شیوهی کتاب نوشتن، شیوهی مقاله نوشتن، شیوهی شعر گفتن؛ اینها تغییر پیدا میکند. کتاب را به شیوهی جدید [بنویسید]
🔶🔸یک مطلب دیگر ــ که قبلاً اشاره کردم ــ مسئلهی برونسپاری است.
این فکر در گذشته در بعضی از مسئولین کشور وجود داشته که ما بیاییم آموزشوپرورش را از دولت جدا کنیم
بدهیم دست بخشهای خصوصی و این خرج سنگین و این بودجهی سنگین را از دوش آموزشوپرورش برداریم!
دستشان درد نکند؛ برای نابود کردن کشور، این فکر خوبی است.
شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است؛
هیچ نظامی نمیتواند این شأن را از خودش دور کند، از نظام قابل تفکیک نیست.
تربیت و تعلیم کشور به عهدهی نظام حاکم بر این کشور است، در همهی دنیا [هم] همینجور است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11106
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
✡ ریشههاى یهودى خدا و شیطان در ✡
#انجیل_شیطانى_لاوى
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11036
• ┈┈••••✾• ✡ •✾•••┈┈•
◀️ قسمت هشتم
🔶🔸خود خدایى!
🔹لاوى به مرگ خدا هم راضى نیست. پا را فراتر نهاده و در فصل بعد ادعا مىکند:
"تمام ادیان و مکاتب روحانى و معنوى ساخته و پرداخته فکر انسانها، و خدایانِ این ادیان خدایان خودساخته بشرى است."
🔹وى از چینش هنرمندانه سختىهاى پیش روى بشر، ناتوانایىها
و ناکامىها در به دست آوردن عالم ماده
و توانمندى روح خلاق آدمى در خلق صور ذهنى
و تمامیت خواهى نفس آدمى، نتیجه مىگیرد:
خدا، آفریده اذهان بشرى انسانهاى فرصتطلب ادوار گذشته است.
او ادعا مىکند:
"آنها از این مسائل آگاهى کامل داشتند، خدایانى ساخته و به جامعه بشرى ارائه کردند:
همه خدایان مربوط به دنیاى ماوراء، ساخته بشراند. او یک سیستم هماهنگ و منظم از خدایان ساخته است… تنها به خاطر اینکه او نفس و ضمیرى داشته، و نتوانسته آن را قبول کند، ناگزیر بود به اینکه آن را به وجود خارجى و ماورایى نسبت دهد که “خدا” نامیده شد" (همان، ص ۲۴).
🔹طبق این نوع نگرش، وقتى خدا مخلوق اذهان بشر باشد، همانطور که مردم به انواع مختلفاند؛
خداى ساخته و پرداخته ذهن ایشان نیز به معناى معمول کلمه، در انواع مختلف قابل مشاهده است.
در این حالت، تصویر ذهنى از خدا مىتواند از نوعى فکرِ کیهانى تا قادرى مطلق که پنهانترین حقایق را مىداند و همه چیز را در کنترل دارد تغییر کند.
🔹وى در این نگرش، تکثرگرایى در حوزه اندیشه را به آنجا مىکشاند که دامنه آن همه صورتهاى ذهنى و اندیشههاى عرفانى موجود نسبت به خدا را بگیرد و خدا امرى فردى و ذهنى قلمداد گردد.
تا آنجا که در نظر او حتى در بدنه اعتقادى یک دین، خدا مىتواند تعابیر مختلفى براى هرکدام از اشخاص پیرو آن دین داشته باشد.
🔹لاوى براى تخریب هرچه تمامترِ خداى خودساختهاش، صفت تامالاختیار بودن خدا را مساوى با بىعدالتى و دیکتاتورى قلمداد کرده و مىگوید:
"خدا مىتواند همه کارهایى را که انسان از آن ممنوع شده است، انجام دهد.
مثل کشتن مردم، بروز معجزه براى ابراز رضایتمندى از اختیاراتش [نشان دادن اختیار و توانایىاش]، کنترل بى قید و شرط و بدون مسئولیت پذیرى" (همان).
🔹پس براى تخریب اصل تقدس، به تمسخر مصادیق آن، یعنى خداباوران، قیامت و بهشت مىپردازد.
وى باورمندان ادیان معنویتگرا را با عنوان وایت لایتر (داراى نور سفید) یاد مىکند و با حالتى تمسخرآمیز مىگوید:
"اینان که در شوق خدایند، قاعدتاً باید در هنگام مرگ، دروازهاى مرواریدکارى شده و شکیل بر روى آنان باز شود" (همان).
🔹او این حالت [خلق خداى خودساخته و پرستش او به عنوان موجودى برتر] را ویژگى دوران کودکى بشر مىداند
و با اعلام آغاز دوران جدید، در نوشتارش تلاش دارد شیطانگرا را فردى معرفى کند که به رشد ذهنى گذر از این دوره کودکى رسیده و این دوره را پشت سر گذاشته است.
🔹از نظر لاوى، عصر جدید دورهاى جز عصر شیطان نیست.
او این عصر را به نام "دوره جدید شیطانى" نامگذارى مىکند.
در فصل بعد کتابش، به ارائه دلایلى مىپردازد که به نظر او نشانگر آغاز این عصر جدید است (همان، ص۲۵).
ازجمله دلایلى که لاوى براى اثبات مدعایش مىآورد؛
فراگیر شدن خشم، غضب، حرص، غرور، تنبلى و شهوترانى است؛
امورى که در ادیان معنوى ادوار گذشته به شدت با آن مقابله و از آنها نهى شده است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11107
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
#فتنههای_یهود
#نقش_یهود_در_غزوه_خندق یا احزاب
◀️ قسمت دوم
🔹یهودیان برای راضی کردن قریش و سران مکه به جنگ؛ حاضر به سجده بر بتهای مشرکین مکه شدند [۳]
و زمانی که ابوسفیان بین بتپرستی و دین اسلام مقایسه کرد که:
«ما برای حُجّاج شتران قویکوهان نحر میکنیم و از آنها پذیرایی میکنیم، اما محمد دین اجداد خود را کنار گذاشته است»
🔹ابوسفیان از یهودیان، طلبِ داوری کرد،
آنان بین حقانیت دین مشرکین و دین رسول خدا (ص) دین مشرکین را به حق دانستند [۴]
و اینجا بود که این آیه بر پیامبر (ص) نازل گردید: [۵]
«أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیباً مِنَ الْکتَابِ یؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ یقُولُونَ لِلَّذِینَ کفَرُوا هَؤُلَاءِ أَهْدَی مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا سَبِیلاً أُولَئِک الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللهُ وَ مَنْ یلْعَنِ اللهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِیراً [۶]
آیا ندیدی کسانی را که بهرهای از کتاب (خدا) به آنان داده شده، (با این حال)، به «جبت» و «طاغوت» [= بت و بتپرستان] ایمان میآورند، و درباره کافران میگویند: «آنها، از کسانی که ایمان آوردهاند، هدایت یافتهترند»؟! آنها کسانی هستند که خداوند، ایشان را از رحمت خود، دور ساخته است و هرکس را خدا از رحمتش دور سازد، یاوری برای او نخواهی یافت.»
🔹ابوسفیان از پیشنهاد آنان برای همپیمانی در دشمنی و جنگ با رسول خدا استقبال کرد و یهودیان و قریش با یکدیگر همپیمان شدند.[۷][۸][۹]
🔶🔸تحریک سایر قبایل توسط یهودیان
🔹سپس یهودیان نزد قبیله غَطَفان (به ریاست عُیَیْنَة بن حِصن فَزاری) رفتند و با وعده دادن یک سال خرمای خیبر، آنان را برای جنگ با پیامبر (ص) با خود همراه کردند. [۱۰][۱۱]
آنگاه نزد بنیسُلَیْم بن منصور رفتند و موافقت ایشان را نیز به دست آوردند. [۱۲]
🔹بنابراین قریش با رهبری ابوسفیان با چهار هزار مرد از مکه خارج شد و فرماندهی جنگ را به «عثمان بن طلحة بن ابیطلحه» داد
در لشکر ایشان هزار نفر شتر و سیصد سر اسب بود
چون به مرّالظهران رسید، دو هزار مرد از قبایل اسلم و اشجع و بنومرّة و کنانه و فزاره و غَطَفان بدیشان پیوست
از آنجا منزل به منزل به سمت مدینه رفتند
از هر جانب لشگری بدیشان پیوسته میشد، چندان که تعداد آنان در نزدیکی مدینه به ده هزار نفر رسید. [۱۳]
🔶🔸تعداد مشرکان
🔹تعداد مشرکان از تمامی قبایل (احزاب) در این جنگ به ده هزار نفر رسید. [۱۴][۱۵]
چهار هزار نفرشان همراه با سیصد اسب و ۱۵۰۰ شتر از قریش و همپیمانان آنها بودند. [۱۶]
اما برخی تعداد مشرکین را هجده هزار نفر و مسلمانان را سه هزار نفر ذکر کردهاند. [۱۷]
در بعضی منابع، تعداد آنان (قریش، غطفان، سُلَیم، اَسد، اَشجع، قُرَیظه، نضیر و دیگر یهودیان) ۲۴۰۰۰ نفر ذکر شده است. [۱۸]
🔹به هر حال، اتحاد و بسیج عمومی مشرکان و یهودیان در این غزوه، نمایانگر عزم جدّی آنان برای نابودی اسلام بوده است.
از اینرو، رسول خدا فرمودند:
"همهی اسلام رویاروی همهی شرک قرار گرفته است." [۱۹]
این در حالی است که برخی تعداد مسلمانان را فقط سه هزار نفر ذکر کردهاند. [۲۰][۲۱][۲۲][۲۳]
یعقوبی، تعداد آنان را هفتصد مرد ذکر کرده است. [۲۴]
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee