eitaa logo
سالن مطالعه
195 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
965 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🌹 🇮🇷 🌹🏴 •┈┈••🍃 ۴۳۴🍃••┈┈• در نام رقیه، فاطمه پنهان است از این دو یکی جان و یکی جانان است در روی کبود این دو پیداست خدا آیینه بزرگ و کوچکش یکسان است ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ --------▪️🌹▪️-------- 🤲 بنام خدای حسین و مهدی ✋ سلام؛ 💐 سَأَلَ سَعْدبْنُ‌عَبْدِ‌اللَّهِ الْقَائِمَ عجل‌الله‌تعالی‌فرجه عَنْ تَأْوِیلِ کهیعص قَالَ (علیه السلام): هَذِهِ الْحُرُوفُ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَیْبِ أَطْلَعَ اللَّهُ عَلَیْهَا عَبْدَهُ زَکَرِیَّا علیه‌السلام ثُمَّ قَصَّهَا عَلَی مُحَمَّدٍ صلی‌الله‌علیه‌وآله وَ ذَلِکَ أَنَّ زَکَرِیَّا علیه‌السلام سَأَلَ رَبَّهُ أَنْ یُعَلِّمَهُ أَسْمَاءَ الْخَمْسَهًْ فَأَهْبَطَ عَلَیْهِ جَبْرَئِیلَ علیه‌السلام فَعَلَّمَهُ إِیَّاهَا سعدبن‌عبداللَّه از حضرت قائم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه درباره تاویل آیه "کهیعص" سوال کرد. 🌺 حضرت فرمود: «این حروف از اخبار غیبی می‌باشند که خداوند بنده‌ی خود حضرت زکریّا را از آن‌ها آگاه نمود و سپس داستان را برای حضرت محمّد شرح داد. جریان این قضیه بدین شرح است: حضرت زکریّا از پروردگارش خواست که نام‌های مبارک پنج تن را به او یاد دهد. جبرئیل به زمین هبوط کرد و آن‌ها را به او تعلیم داد. 🔹فَکَانَ زَکَرِیَّا علیه‌السلام إِذَا ذَکَرَ مُحَمَّداً وَ عَلِیّاً وَ فَاطِمَهًَْ وَ الْحَسَنَ علیهم‌السلام سُرِّیَ عَنْهُ هَمُّهُ وَ انْجَلَی کَرْبُهُ وَ إِذَا ذَکَرَ اسْمَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام خَنَقَتْهُ الْعَبْرَهًُْ وَ وَقَعَتْ عَلَیْهِ الْبُهْرَهًُْ هر وقت حضرت زکریّا نام‌های مبارک: محمّد، علی، زهرا، و حسن را می‌برد غم و اندوه وی برطرف می‌شد، ولی هرگاه نام مبارک حسین را می‌برد گریه راه گلوی او را می‌گرفت و نفس وی بشماره می‌افتاد! 🔹فَقَالَ علیه‌السلام ذَاتَ یَوْمٍ: إِلَهِی مَا بَالِی إِذْ ذَکَرْتُ أَرْبَعَهًًْ مِنْهُمْ تَسَلَّیْتُ بِأَسْمَائِهِمْ مِنْ هُمُومِی وَ إِذَا ذَکَرْتُ الْحُسَیْنَ علیه‌السلام تَدْمَعُ عَیْنِی وَ تَثُورُ زَفْرَتِی فَأَنْبَأَهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَنْ قِصَّتِهِ؛ فَقَالَ: "کهیعص" فَالْکَافُ اسْمُ کَرْبَلَاءَ وَ الْهَاءُ هَلَاکُ الْعِتْرَهًِْ وَ الْیَاءُ یَزِیدُ وَ هُوَ ظَالِمُ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام وَ الْعَیْنُ عَطَشُهُ وَ الصَّادُ صَبْرُهُ یک روز حضرت زکریّا گفت: بار خدایا! برای چیست که هر وقت من نام آن چهار نفر را می‌برم غم و اندوه من برطرف می‌شود، ولی موقعی که نام حسین را می‌برم چشمانم اشکبار و نفسم به شماره می‌افتد»!؟ خدای علیم داستان امام حسین را برای زکریّا شرح داد و فرمود: "کهیعص"؛ "ک" اشاره به کربلا "ه" اشاره به شهادت عترت. "ی" اشاره به یزید است که در حقّ حسین ظلم کرد، "ع" اشاره به عطش حسین "ص" اشاره به صبر آن بزرگوار است. 🔹فَلَمَّا سَمِعَ ذَلِکَ زَکَرِیَّا علیه‌السلام لَمْ یُفَارِقْ مَسْجِدَهُ ثَلَاثَهًَْ أَیَّامٍ وَ مَنَعَ فِیهِنَّ النَّاسَ مِنْ الدُّخُولِ عَلَیْهِ وَ أَقْبَلَ عَلَی الْبُکَاءِ وَ النَّحِیبِ وَ کَانَ یُرْثِیهِ: إِلَهِی أَ‌تُفْجِعُ خَیْرَ جَمِیعِ خَلْقِکَ بِوَلَدِهِ إِلَهِی أ تُنْزِلُ بَلْوَی هَذِهِ الرَّزِیَّهًِْ بِفِنَائِهِ إِلَهِی أَ‌تُلْبِسُ عَلِیّاً وَ فَاطِمَهًَْ ثِیَابَ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ إِلَهِی أَتَحُلُّ کُرْبَهًَْ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ بِسَاحَتِهَا هنگامی که حضرت زکریّا این جریان را شنید مدّت سه روز از مسجد خویش خارج نشد و در آن مدّت اجازه‌ی ورود به احدی نداد آنگاه مشغول گریه‌وزاری شد، و برای امام حسین مرثیه می‌خواند: خدای من! آیا بهترین خلق خود را دچار مصیبت فرزندش می‌کنی؟ خدای من! آیا چنین بلایی را بر در خانه‌ی آن حضرت پیاده خواهی کرد؟ خدای من! آیا لباس چنین مصیبتی را به علی و فاطمه می‌پوشانی! خدای من! آیا چنین مصیبتی را نصیب آنان خواهی کرد»؟ 🔹ثُمَّ کَانَ یَقُولُ: إِلَهِی؛ ارْزُقْنِی وَلَداً تَقَرُّ بِهِ عَیْنِی عَلَی الْکِبَرِ فَإِذَا رَزَقْتَنِیهِ فَافْتِنِّی بِحُبِّهِ ثُمَّ افْجَعْنِی بِهِ کَمَا تَفْجَعُ مُحَمَّداً حَبِیبَکَ بِوَلَدِهِ سپس دعاء کرد و گفت: خدای من! پسری به من عطا کن که در این زمان پیری، چشم من به وی روشن شود، سپس مرا شیفته‌ی محبّت وی بگردان، سپس مرا دچار مصیبت او بکن همچنان‌که حضرت محمّد حبیب خود را دچار مصیبت فرزند خواهی کرد! 🔹فَرَزَقَهُ اللَّهُ یَحْیَی وَ فَجَعَهُ بِهِ آنگاه خدا یحیی را به زکریّا عطا کرد و او را دچار مصیبت وی نمود». 📚 الاحتجاج؛ ج۲، ص۴۶۳ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔸🌺🔸-------------- 📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ جمعه‌ ☀️ ۳۰ تیر ۱‌۴۰۲ ☪ ۳ محرم ۱۴۴۵ ✝ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ منسوب به امام مظلوم در غربت و غیبت حضرت ولی عصر عجل‌الله‌فرجه ذکر امروز؛ یکصد مرتبه اَللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدِِ وَ آلِ مُحَمَّدِِ 📆 روزشمار: 🏴 ۷ روز تا عاشورای حسینی 🏴 ۹ روز تا شهادت امام سجاد علیه‌السلام ۹۵ق 🏴 ۳۲ روز تا شهادت دختر ۳ ساله امام حسین علیه‌السلام در شام 🏴 ۴۰ روز تا شهادت شهیدان رجایی و باهنر بدست منافقین کوردل ۱۳۶۰ ه‌ش 🏴 ۴۷ روز تا اربعین حسینی و راه‌پیمایی باشکوه اربعین •┈┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈┈• 📆 مناسبت‌های شمسی 🌹 شهادت واعظ شهیر و عالم ضد صهیونیست شیخ احمد کافی رضوان‌الله‌علیه 📆 مناسبت‌های قمری 📆 مناسبت‌های میلادی 🖊 بیشتر بدانیم؛ 👈 حجةالاسلام ؛ منبری ضد یهود و صهیونیسمhttps://eitaa.com/salonemotalee/13245 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🌹🇮🇷🌹🏴 ۵ ◀️ روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت غلام سیاه حبشی در کربلا و رفتار امام حسین(ع) با او ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔸🌺🔸-------------- 📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور قسمت قبل؛ ◀️ قسمت هشتم؛ نکته‌ی آخر ــ که به نظر من این نکته‌ی آخر، از جهاتی اهمّ نکات است ــ این است که چطور میشود ما این خواسته‌ها را عملی کنیم. خب حالا گفتیم؛ شما خودتان شاید همینهایی را که بنده گفتم، با دو برابر اضافه هم میدانستید، ما هم حالا گفتیم؛ خب اینها چه جور عملی بشود؟ مهم این است. بنده میبینم تبلیغات خوبی وجود دارد؛ چه مکتوب، چه مثلاً بیان و منبر و امثال اینها، تبلیغاتی هست که خوب است، و البتّه خیلی نسبت به آنچه باید باشد کم است، از لحاظ کمّیّت خیلی عقبیم. اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازه‌ی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی. در حوزه، کانونهایی باید به وجود بیاید فقط برای همین: برای تربیت مبلّغ؛ و پشتوانه‌ی فکری و تحقیقی و علمی هم داشته باشد؛ یعنی اینکه میگوییم «ما روی تبلیغ تکیه میکنیم»، بهانه نشود که بعضی‌ها بگویند بنابراین دیگر کفایه نمیخوانیم، درس خارج نمیرویم؛ نه، این پشتیبانی‌های علمی لازم است، منتها توجّه به این بخش قضیّه خیلی ضروری است؛ احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی علمیّه‌ی قم است؛ وقتی در قم این کار انجام گرفت و تجربه‌ای شد، آن‌وقت در حوزه‌های بزرگ سراسر کشور هم این کار میتواند تکرار بشود؛ تشکیل کانونی با مأ‌موریّتِ اوّلاً «تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز». یک چیزهایی هست که امروز مناسب است در منبر گفته بشود، فردا ممکن است از اثر بیفتد، بی‌فایده باشد؛ پارسال میگفتیم مناسب بود، امسال [نه]؛ یعنی دنیا این‌جوری دارد پیش میرود و حوادث، این‌جوری دارد پی‌درپی به وجود می‌آید. موادّ تبلیغیِ لازمِ به‌روز تولید بشود. در این زمینه، منابع کتاب و سنّت این‌قدر پُرعمق و پُرمغز است که هرگز تمام نخواهد شد. این‌قدر میتوانید از قرآن استفاده کنید، مطلب جدید و نو، سخن نو و متّکی به قرآن و حدیث میتوانید به دست بیاورید که همه‌ی این صحنه را اشباع خواهد کرد. پس یکی از مأ‌موریّتهای این کانون بزرگ، تهیّه‌ی مواد است. مأ‌موریّت دوّم، تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی است. بالاخره شیوه‌های تبلیغی ما محدود است. ای ‌بسا شیوه‌های اثرگذار بهتری، بیشتری وجود داشته باشد؛ این شیوه‌ها در آن مرکز بایستی تنظیم بشود، تهیّه بشود. در این قضیّه غربی‌ها از ما جلویند؛ شیوه‌های نوبه‌نو، شیوه‌های اثربخش برای پیامها دارند؛ ما در این زمینه‌ها عقبیم. شیوه‌هایی را بایستی حتماً تنظیم کنیم، تولید کنیم، فنّ بیان را به معنای واقعی کلمه تعلیم بدهیم. این مأموریّت دوّم. بعد هم تربیت مبلّغ. در این کانون به معنای واقعی کلمه مبلّغ تربیت بشود. همچنان که مجتهد تربیت میکنیم، مبلّغ تربیت کنیم. خب حالا بحمدالله در قم آقایانِ مسئولان محترم یک حرکت جدید فقهی را شروع کردند، فقه معاصر را دارند تحقیق میکنند، مسائل موجود روز را از لحاظ فقهی دارند کار میکنند، بسیار باارزش است، باید هم ادامه پیدا کند؛ مثل همین باید مبلّغ تربیت کنیم، مبلّغینی که بتوانند اثرگذار باشند، بتوانند همه جا منتشر باشند و از لحاظ کمّیّت کفایت کنند. یک جاهایی را، یک مراکزی را انسان سراغ دارد ــ یعنی بنده سراغ دارم ــ که اینها از بودن یک روحانیِ فعّال بین مردم محرومند؛ یکی دو جا [هم] نیست، خیلی زیاد است؛ مثلاً در مرکز کشور، مِن‌باب‌مثال در خود تهران، مواردی از این قبیل داریم. کمبود معلّم، کمبود مبلّغ، کمبود پیام‌رسان روحانی بایستی در این کانون جبران بشود. بنابراین آنچه حتماً باید دنبال بشود و جزو کارهای اساسی است، و امروز که شما شروع کنید، ممکن است پنج سال دیگر یا بیشتر نتیجه بدهد، این است که یک ‌چنین کانونی به وجود بیاید با این چند مأموریّتی که گفته شد. خیلی خوشحالم از اینکه شما‌ها را دیدیم. سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام. والسّلام علیکم و رحمة ‌الله 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🌹 🇮🇷 🌹🏴 ؟ تفسیر بسیار زیبا و حکیمانه امام خامنه‌ای از فلسفه قیام سالار شهیدان. قسمت دوم: هدف چه بود؟ ▪️🌹▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🌹 🇮🇷 🌹🏴 🗞 نامه‌های ◀️ قسمت سوم 🔹ماریه توی نامه سومش از خواب ترسناکی که دیده برامون نوشته، خوابی که وقتی اون رو برای رقیه کوچولو تعریف کرده، عمو عباس اون رو شنیده و بهشون قول داده که تا همیشه مراقبشون باشه. قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13278 ▪️🌹▪️-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🏴🌹 🇮🇷 🌹🏴 ◀️ حجةالاسلام منبری ضد یهود و صهیونیسم 🔹حوزه علمیه خطبای مشهور و توانمند فراوانی داشته و دارد، اما «شیخ احمد ضیافتی کافی یزدی»، معروف به «کافی» یکی از نام‌آشناترین منبری‌های چند دهه‌ی اخیر است. 🔹حجةالاسلام شیخ احمد کافی از مصادیق وعّاظ و خطبایی بود که خط قرمزهای ابلاغ‌شده ساواک را درنوردیده بود. دائم از اقدامات ضددینی و غیراسلامی رژیم در منبر سخن می‌راند. از شاه به بهانه‌ها و اشکال مختلف انتقاد می‌کرد و بر او می‌تاخت و دائماً علیه یهود و صهیونیسم نیز با صراحت تمام موضع‌گیری می‌کرد. 🔹گرچه عده‌ای بر این عقیده بودند که او یک روحانی غیرسیاسی است، ولی اسناد ساواک این برداشت را تأیید نمی‌کند. برای اطلاع بیشتر در این‌باره می‌توانید به کتاب‌های «واعظ شهیر؛ حجةالاسلام حاج شیخ احمد کافی به روایت اسناد ساواک» چاپ «مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات» و «کافی واعظ شهیر» چاپ «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» مراجعه کنید. 🔶🔸مبارزات ضدیهود و ضدصهیونیسم 🔹حجةالاسلام شیخ احمد کافی عمق و ورود ویژه‌ای به مسأله یهود در ایران و صهیونیسم در جهان اسلام داشت و گویی اخبار تحولات حوزه‌ی فلسطین را موبه‌مو و روزبه‌روز رصد کرده و در مقابل آن یک موضع قاطع اتخاذ می‌کرد؛ در حالی‌که برخی خطبا و وعّاظ مدعی، با وجود انتظار جامعه از آن‌ها در این مورد، کاملاً منفعل، بی‌اطلاع و بعضاً ساکت بودند. 🔹روشنگری کافی در این حوزه با توجه به حساسیت و در ادامه منع رژیم پهلوی و خفقان حاکم، به طرق مختلف صورت می‌گرفت. بسیاری از اوقات با روایت داستان بنی‌اسرائیل و انبیاء مبعوث‌شده در میان آن‌ها، حرف خود را می‌زد. 🔹از داستان گاو بنی‌اسرائیل تا ماجراهای حضرت موسی (ع) و حضرت یحیی (ع) و خشنودی بنی‌اسرائیل از شهادت او و این‌که خداوند از طریق بخت‌النصر در زمان ارمیاء نبی سزای این خشنودی را با اشغال اورشلیم و اسارت آن‌ها در بابل داد. 🔹یا از داستان قارون و ثروت او می‌گفت و در خلال این داستان‌ها به ویژگی‌های قوم یهود می‌پرداخت. 🔹علاوه بر این‌ها، گریزهای کافی به نقش و عملکرد یهود در تاریخ اسلام و نسبت آن‌ها با مسلمانان، فراز مهمی از اظهارات او در مورد یهود و صهیونیسم را تشکیل می‌داد. 🔹به نقل از پیامبر اسلام (ص) بیان می‌کرد که هیچ‌کس به‌قدر یهود وجود مقدس ایشان را اذیت نکرده است. و یا داستان آزار یک یهودی با خالی کردن شکمبه شتر بر سر مبارک پیامبر (ص)! و همین‌طور داستان فتح خیبر و… 🔹کافی در هر فرازی از تاریخ اسلام، خط‌به‌خط دنبال یهود و عملکرد ناصواب آن مقابل اسلام، ائمه و پیامبر است و حتی از کوچکترین مورد آن نیز دریغ ندارد. به‌عنوان مثال شاید یکی از گیراترین روضه‌های ایشان در مورد ائمه، مربوط به امام موسی کاظم (ع) و نقش افرادی همچون سندی‌بن‌شاهک زندان‌بان یهودی و عامل شهادت حضرت باشد که با جزئیات برای مخاطب بیان می‌شود. 🔹در واقع، کافی با بیان تاریخ، به مصادیق عملکرد یهود و اوضاع فعلی فلسطین می‌پردازد و آدرس امروزی از آموزه دیرینه آن‌ها علیه دین و بشریت را ارائه می‌کند. 🔹کافی علاوه بر مطرح کردن علت این معضل در جهان اسلام و بشریت امروز، راه‌حل را نیز ارائه می‌کند. او بدون داشتن امکانات و ابزار کافی برای مقابله با صهیونیسم، تحریم کالاها و همکاری با یهودیان و بهائیان (که هم‌اکنون در یک کالبد مشغول ضربه‌زدن به اسلام و مسلمین هستند) را به‌عنوان راه چاره، مطرح و مکرر بر آن تأکید می‌کند. 🔹از جمله: «ای مردم! این گوشت یخ‌زده حرام است آن را نخورید. مرغ منجمد که می‌گویند از آلمان آورده‌اند دروغ است، آن‌ها را از اسرائیل آورده‌اند و حرام است. ای مسلمانان نخورید… کارخانه جنرال استیل محصولاتش مال کلیمی‌هاست، نخرید مسلمان‌ها جنس خودتان را بخرید و بفروشید… آدامس خروس‌نشان که این‌قدر بچه‌ها می‌خرند مال یهودی‌هاست. ای آن‌هایی که می‌فروشید، کمک به یهودی‌ها می‌کنید. ای آن‌هایی که می‌خرید، کمک به آن‌ها می‌کنید. 🔹کافی در کنار تحریم کالاهای اسرائیلی و یهودی، از مسلمین می‌خواهد که با هم متحد باشند و به کمک مبارزان ضداسرائیلی بشتابند. از جمله در خلال جنگ ۱۹۶۷م/۱۳۴۶ش می‌گوید: «مردم مسلمان! وظیفه شما است که اتحاد داشته و از قرآن حمایت کنید. در این جهت با برادران اعراب هم‌آهنگ و هم‌صدا باشید و یهودیان نفرین‌شده پیغمبر هستند و باید از بین بروند.» 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13280 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🌹 🇮🇷 🌹🏴 •┈┈••🍃 ۴۳۵🍃••┈┈• محفل زینب کبری به همه ثابت کرد سرشکستن به ره دوست جگر می‌خواهد عشق یک سینه و۷۲ سر می خواهد بچه بازیست مگر، عشق جگر می‌خواهد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ --------▪️🌹▪️-------- 🤲 بنام خدای حسین ✋ سلام؛ 💐 از امام حسین علیه‌السلام: قال: “ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر”. فبدأ الله بالأمر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضه منه لعلمه بأنها إذا أدیت و أقیمت إستقامت الفرائض کلها هینها و صعبها، و ذلک أن الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر دعاء إلی الاسلام مع رد المظالم و مخالفه الظالم … خداوند متعال فرموده است: “مردان و زنان مؤمن دوست یکدیگرند، امر به نیکی و نهی از بدی می کنند”. خداوند نخست امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه از سوی خودش ذکر کرده است، زیرا او آگاه است که اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه، چه سخت و چه آسان انجام می‌گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام می‌کند و حقوق ستم دیدگان را بازمی ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی‌خیزد… 📚 تحف العقول، ص ۲۳۷ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ 🏴 امام خامنه‌ای: زینب کبریٰ سلام‌‌الله‌علیها توانست به همه‌ی تاریخ و همه‌ی جهان نشان بدهد ظرفیّت روحی و عقلی عظیمِ جنس زن را؛ این خیلی مهم است. به کوری چشم آن کسانی که چه در آن زمان، چه در دوره‌ی ما هر کدام به نحوی جنس زن را تحقیر می‌کردند و می‌کنند، زینب کبریٰ توانست نشان بدهد علوّ مرتبه‌ی زن و عظمت قدرت روحی و عقلانی و معنوی زن را. ... این بزرگوار، زینب کبریٰ سلام‌الله‌علیها، دو نکته را نشان داد: یک نکته این‌که زن می‌تواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمّل؛ دوّم این‌که زن می‌تواند قلّه‌ی بلندی باشد از خردمندی و تدبیر؛ اینها را عملاً زینب کبریٰ سلام‌الله‌علیها نشان داد؛ نه فقط به آن عدّه‌ای که در کوفه و شام بودند؛ به تاریخ نشان داد، به همه‌ی بشر نشان داد. ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ شنبه‌ ☀️ ۳۱ تیر ۱‌۴۰۲ ☪ ۴ محرم ۱۴۴۵ ✝ ۲۲ جولای ۲۰۲۳ منسوب به پیامبر عظیم‌الشان اسلام محمد مصطفی صل‌الله‌علیه‌وآله ذکر امروز؛ یکصد مرتبه یَا رَبَّ العَالَمِینَ 📆 روزشمار: 🏴 ۶ روز تا عاشورای حسینی 🏴 ۸ روز تا شهادت امام سجاد علیه‌السلام ۹۵ق 🏴 ۳۱ روز تا شهادت دختر ۳ ساله امام حسین علیه‌السلام در شام 🏴 ۳۹ روز تا شهادت شهیدان رجایی و باهنر بدست منافقین کوردل ۱۳۶۰ ه‌ش 🏴 ۴۶ روز تا اربعین حسینی و راه‌پیمایی باشکوه اربعین •┈┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈┈• 📆 مناسبت‌های شمسی 📆 مناسبت‌های قمری 🔹فتوای قاضی شریح ملعون به وجوب قتل امام حسین علیه‌السلام 📆 مناسبت‌های میلادی 🖊 بیشتر بدانیم؛ 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
KayhanNews75979710412151524971215.pdf
13.92M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee