#چلۀ_عاشورا_تا_اربعین
#روز_شانزدهم_چله
#آیت الله_تبریزی «رحمة الله علیه»:
#زیارت_عاشورا پلی است به سوی #استجابت_دعا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
پاسخگو
♨️این گزارش بازتاب های خیلی مختلفی در فضای مجازی داشت که براتون میگم به امید خدا☺️ الان فقط در همین
✏️ یکی از بازتابها، در مورد مطلبی بود که از مدارس مسجد محور نقل شد. قضاوتی ندارم چون توی جلسه نبودم فقط برای اینکه حرف دو طرف نقل شده باشه، به این صوت توجه کنید👇
-491970815_-168133878.pdf
474.1K
📝گزارش نسبتا کامل جلسه دیدار به روایت خانم رقیه فاضل
#چلۀ_عاشورا_تا_اربعین
#روز_هفدهم_چله
توصیه #شهید_مدافع_حرم، #نوید_صفری:
💎چقدر دیر فهمیدم #زیارت_عاشورا چیست‼️
💎حتی یک زیارت عاشورا هم قیامت میکند‼️
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
Mohsen Farahmand - Ziarate Ahoora (320).mp3
2.03M
🏴 زیارت عاشورا
🎙 با صدای: محسن فرهمند
⏰ زمان ۱۶ دقیقه
💠منبع: کانال (حسینیه مجازی سبک زندگی)
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
❓پرسش127:
#اعراب و #بنا در #اعداد_اصلی و #اعداد_ترتیبی توضیح دهید؟
#نحو
#ادبیات_عرب
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
حادثۀ تروریستی در حرم شاهچراغ
🔹دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب بابالمهدی حرم شاهچراغ قصد ورود به حرم را داشته که با مقاومت نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.
🔸منابع غیررسمی میگویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی کرده که باعث جراحت چند نفر میشود.
@Farsna - Link
پاسخگو
حادثۀ تروریستی در حرم شاهچراغ 🔹دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب بابالمهدی حرم شاهچراغ قصد ورود به
✏️سلام
متاسفانه دوباره شاهد اتفاقاتی بودیم که اگرچه همه ما رو به شدت عزادار میکنه اما باید در کنار این حزن، مراقب باشیم که:
❌اولا هر خبری رو منتشر نکنیم. هدف دشمن اولا رعب آفرینی و ایجاد ناامنی هست و بخشی از این اخبار که نسبت به سایر نقاط شیراز منعکس شده، کذب هست و داره توسط ما در رسانه ها منتشر میشه
❌ثانیا مراقب باشیم که از افرادی که با شایعه پراکنی، موضع گیری غلط، شلوغ کاری های خیابانی و...به بهانه فوت مهساامینی کشور رو برای لحظات و روزهای اندکی به آشوب کشیدن، نباشیم
❌مراقب باشیم ما در حال جنگ ترکیبی با دشمن بوده و هستیم و جنگ بدون گلوله خوردن و ضربه خوردن نیست، اما «ان نصر الله قریب»
پس از کسانی نباشیم که با این حوادث توهم شکست کنیم یا در دل خودمون یا دیگران بذر ناامیدی بکاریم
#چلۀ_عاشورا_تا_اربعین
#روز_نوزدهم_چله
فقیه زاهد عادل، مرحوم #شیخ_جواد_عرب، مرجع تقلید گروهی از شیعیان عراق، در شب 26 ماه صفر 1336 ه . ق . در #نجف اشرف در خواب حضرت #عزرائیل (سلام الله علیه) را می بیند. پس از سلام از او می پرسد:
🟢از کجا می آیی؟
🔵از #شیراز، و روح #میرزاابراهیم_محلاتی را قبض کردم.
🟢روح او در عالم #برزخ در چه حالی است؟
🔵در بهترین حالات و در بهترین باغ های برزخ و خداوند هزار ملک موکل او کرده است که فرمان او را می برند.
🟢 برای چه عملی از اعمال به چنین مقامی رسیده است؟
🔵برای خواندن #زیارت_عاشورا.
🔆مرحوم میرزای محلاتی سی سال آخر عمرش، زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امری دیگر نمی توانست زیارت عاشورا بخواند، نایب می گرفت.
〽️وقتی که آن مرحوم از خواب بیدار می شود، فردای آن شب، به منزل آیت الله #میرزامحمدتقی_شیرازی، #میرزای_دوم می رود و چون خواب خود را برای میرزا نقل می کند، ایشان می گریند، سبب گریه را می پرسند، می فرماید: میرزای محلاتی از دنیا رفت و استوانه ی فقه بود. گفتند; شیخ خوابی دیده و واقعیت آن معلوم نیست. میرزا می فرماید: بلی، خواب است اما خواب شیخ مشکور است نه خواب افراد عادی.
♨️فردای آن روز، تلگراف در گذشت میرزای محلاتی از شیراز به نجف مخابره شد و صدق رؤیای شیخ آشکار گشت.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
پاسخگو
#چلۀ_عاشورا_تا_اربعین #روز_نوزدهم_چله فقیه زاهد عادل، مرحوم #شیخ_جواد_عرب، مرجع تقلید گروهی از شیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت #میرزاابراهیم_محلاتی «رحمة الله علیه» از زبان #شیخ_علیرضا_حدائق
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
❓پرسش126:
اثبات کنید #سالبه_جزئیه ، #عکس_مستوی ندارد و #موجبه_جزئیه ، #عکس_مخالف و #عکس_موافق ندارد؟
✍🏽پاسخ
💠قسمت سوم
❇️ مدعی: موجبۀ جزئیه عکس نقیض مخالف ندارد (به این معنی که عکس نقیض مخالف لازم الصدق یعنی عکسی که در همه فروض صادق باشد ندارد (وگرنه بعض موارد دارد).
♨️توضیح مدعی: برای اثبات این مدعا که موجبۀ جزئیه، عکس نقیض مخالف ندارد، کافی است ثابت کنیم که موجبۀ جزئِه به سالبۀ جزئِه عکس نمی شود که به طریق اولی به سالبۀ کلیه نیز عکس نمی شود.
❇️ برهان این مطلب این چنین است که :
🌀برای مثال، در قضیۀ موجبۀ جزئیۀ «بعض اللا انسان حیوان» ، عکس نقیض مخالف (عکس به سالبۀ جزئیه) نمی شود که «لیس کل لا حیوان لا انسان» و همچنین به سالبۀ کلیه هم عکس نمی شود که «لا شیئ من اللاحیوان بلاانسان» زیرا
زمانی که موجبۀ کلیه صادق است پس سالبۀ جزئیه کاذب است و الا اجتماع نقیضین لازم میاید و همچنین سالبۀ کلیه کاذب است و الا اجتماع ضدین لازم میاید.
🌀توضیح بیشتر: در فرض تباین کلی بین نقیضهای موضوع و محمول، قضیه «هیچ لا (ب) لا (ج) نیست» صادق است، و چون سلبِ سلب به منزله ایجاب است بنابراین قضیه «هر لا (ب) (ج) است» نیز صادق است. و از صدق این قضیه کذب نقیض آن یعنی قضیه «بعض لا (ب) (ج) نیست» ثابت میشود. و این همان مطلوب ما است.
🍀مثال: قضیه «بعض اللاانسان حیوان» صادق است اما عکس نقیض مخالف آن، چه به صورت کلیه یعنی «لا شئ من اللاحیوان بلاانسان» و چه به صورت جزئیه یعنی «لیس کلّ لاحیوان لاانسان» کاذب است.
#منطق
#عکس_نقیض
#عکس_نقیض_مخالف
#برهان
📚منطق مظفر، مبحث عکس نقیض
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
پاسخگو
❓پرسش127: #اعراب و #بنا در #اعداد_اصلی و #اعداد_ترتیبی توضیح دهید؟ #نحو #ادبیات_عرب 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ب
با توجه به این که پرسش 126 پاسخش طولانی بود و سومین و آخرین بخشش رو امروز براتون ارسال کردم، به زودی نوبت به پرسش 127 میرسه و پاسخ این سؤال هم براتون ارسال میشه؛ ممنون از صبوری شما☺️
#چلۀ_عاشورا_تا_اربعین
#روز_بیستم_چله
مرحوم حاج #شیخ_عبدالکریم_حائری «رضوان الله علیه» نقل می کند:
یک وقتی در محضر #آیت_الله_شیرازی در #سامراء درس می خواندیم در اثنای درس استاد بزرگ ما آیت الله #سیدمحمد_فشارکی «رحمه الله» وارد شد در حالی که آثار گرفتگی و انقباض از صورتش پیدا بود. معلوم بود که پریشانی ایشان در اثر بروز وبا بود که در آن زمان در #عراق شیوع پیدا کرده بود. فرمود: شما مرا مجتهد می دانید یا نه؟ عرض کردیم: بلی فرمود: عادل می دانید؟ عرض کردیم: بلی (مقصود این است که از آن ها اقرار بگیرد که شرایط حکم و فتوی را دارد یا نه؟) آن وقت فرمود: من به تمامی شیعیان #سامراء از زن و مرد حکم می کنم که هر یک از ایشان یک فقره #زیارت_عاشورا نیابتا از والده ی محترم امام زمان «علیه السلام» بخوانند و آن محترم را نزد فرزندش حضرت ولی امر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» شفیع قرار دهند که آن حضرت، نزد خداوند متعال شفاعت نماید تا خداوند شیعیان را از این بلا نجات دهد.
مرحوم حائری فرمود: همین که این حکم صادر گردید چون مقام ترس بود همه شیعیان ساکن سامراء اطاعت نمودند و در نتیجه یک نفر شیعه در سامراء تلف نشد در حالی که هر روز ده، پانزده نفر غیر شیعه در اثر وبا تلف می شدند.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یوسف_سلامی در سالگرد 34سالگی رهبری حضرت #آیت_الله_خامنه_ای «حفظه الله»
#تا_کور_شود_هر_آنکه_نتواند_دید🇮🇷
پاسخگو
❓پرسش127: #اعراب و #بنا در #اعداد_اصلی و #اعداد_ترتیبی توضیح دهید؟ #نحو #ادبیات_عرب 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ب
از آن جا که پاسخ این سؤال نسبتاً مفصل است در چند بخش آن را بیان می کنیم:
🌀در بسیاری از کتب نحوی از جمله در خاتمۀ کتاب بدایة النحو، بحث اسماء اعداد مطرح شده است. اسماء اعداد شامل سه قسم اعداد اصلی، ترتیبی و کسری هستند که اولی دلالت بر کمیت و دومی دلالت بر ترتیب و سومی دلالت بر نسبت دارد🔻🔻🔻
❓پرسش127:
#اعراب و #بنا در #اعداد_اصلی و #اعداد_ترتیبی توضیح دهید؟
✍🏽پاسخ:
💠قسمت اول/ اعداد اصلی:
❇️در این قسمت، به بیان اعداد اصلی می پردازیم. اعداد اصلی شامل 4 قسم است:
1. مفرد: از 1تا10 و همچنین 100 و 1000 مفرد هستند (واحد إلى عشرة و مأة و ألف)
2. مركّب: از 11تا19 (أحد عشر إلى تسعة عشر)
3. عقود: 20 و اخوات آن (عشرون، ثلاثون، أربعون، خمسون، ستّون، سبعون، ثمانون، تسعون)
4. معطوف: 21تا99 غیر از عقود (واحد و عشرين إلى تسعة و تسعين إلّا ثلاثين و أخواتها)
❇️حکم اعداد اصلی به شرح زیر است:
🌀حكم عدد مفرد:
1. تذکیر و تانیث: عدد1و2 از حیث مطابق اراده ای که شده یا مطابق معدود می آیند اما از 3تا10 مخالف معدود می آیند. 100و1000 و مثنی و جمع آن ها در تذکیر و تانیث تفاوتی نمی کند.
🍀مثال: قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَد
🍀مثال2:و إِذْ أَرْسَلْناإِلَيْهِمُ اثْنَيْنِ فَكَذَّبُوهُما
🍀مثال3: لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ
2. معدود: بعد از 1و2 ذکر معدود نیازی نیست و بعد از 3تا10 معدود جمع و مجرور بنابر اضافه است و بعد از 100و1000 معدود مفرد و مجرور بنابر اضافه است.
🍀مثال: سَخَّرَها عَلَيْهِمْ سَبْعَ لَيالٍ وَ ثَمانِيَةَ أَيَّامٍ حُسُوماً
🍀مثال2: فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ
🌀حكم عدد مركّب:
1. تذکیر و تانیث: عدد مرکب شامل دو جزء است که جزء اول آن عکس و جزء دوم آن موافق معدود از حیث جنس است الا11 و 12 که هر دو جزء موافق معدود است.
2. معدود: معدود آن ها مفرد و منصوب و نقش آن تمییز است.
🍀مثال1: عَلَيْها تِسْعَةَ عَشَرَ (أي: تسعة عشر مَلَكاً)
🍀مثال2:إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَباً
3. اعراب: دو جزء عدد مرکب، مبنی بر فتح است الا جزء اول عدد12 که اعراب مثنی دارد.
🍀مثال: وَ قَطَّعْناهُمُ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ أَسْباطاً.
🍀مثال2: إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً.
🌀حكم عدد عقود:
تذکیر و تانیث: این اعداد همیشه به شکل ثابت استعمال می شوند.
معدود: معدود آن ها مفرد و منصوب و نقش آن تمییز است.
اعراب: اعراب آن ها مانند جمع مذکر سالم است.
🍀مثال1: وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثِينَ لَيْلَةً.
🍀مثال2: وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً.
🌀حكم عدد معطوف:
تذکیر و تانیث: جزء اول آن عکس معدود و جزء دوم آن ثابت است.
معدود: معدود آن ها مفرد و منصوب و نقش آن تمییز است.
اعراب: اعراب بخش اول بخش عوامل است و اعراب بخش دوم، تابع آن است.
🍀مثال: إِنَّ هذا أَخِي لَهُ تِسْعٌ وَ تِسْعُونَ نَعْجَةً.
#اعداد_اصلی #نحو #ادبیات_عرب
📚بدائة النحو، ص335
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
به کانال #سلونی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5
╭❀❓❀╮
@saluni
╰❀📚❀╯
📢 هماکنون؛ #تیتر_یک KHAMENEI.IR
#رهبر_معظم_انقلاب در دیدار فرماندهان #سپاه پاسداران:
✊🏻 نزدیک قلّهایم؛ خستگی و ناامیدی ممنوع!
🍀ایشان با اشاره به عبور کشور از گردنهها و مسیرهای سخت در حرکت به سمت قلهها، فرمودند:
💎ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قلهها نزدیک شدهایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق و امید وحرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.
متن کامل بیانات در ↙️
💻 Farsi.Khamenei.ir