#استادصمدی_آملی
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی
یوم، به معنای متعارف نیست، بلکه «یوم» به معنای اتمّ ظهور انسان کامل است، این ها یوم اند، ظهور پیغمبر اکرم «صَلَّی اللّهُ عَلَیه وَ اله وَ سَلمَ» و یوم الرسول است، ظهور علی و فاطمه «علیهِما السَّلام»، یوم علی و فاطمه «علیهِما السَّلام» است.
✅پست9⃣6⃣
________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی
می بینید وقتی که می آید در جداول وجودی، تمام اشیای عالم هم معنا می شود.
✅پست0⃣7⃣
____________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی
من آن «اله» ای را صدا می زنم که «اله من» است، آقای من! آقاجان من! «الهی» این «الهی» را بخواهیم به لفظ فارسی معنا کنیم: «آقای من!» یک معنای لطیفی دارد، غیر از این است که بگوییم: «ای آقا»، آقا، مطلق است، وقتی می گوییم: «آقای من!» در این «الهی» تجلی فقر این عبد در جدول وجودی خودش است، و ظهور تجلّیات رب در جدول وجودی اوست، منتها در تعلّق به او.
✅پست1⃣7⃣
____________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔻🔻🔻🔻🔻
#اطلاعیه_مهم
هم اکنون
صوت های ماه رمضان ۱۳۹۹استاد صمدی،
#تدبردرقرآن
#شرح_ادعیه
همچنین صوت های شرح دعای ابو حمزه ی ثمالی در این کانال بارگذاری شد
#ادرس کانال
#بانک_صوت_علامه_دهر🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
خیلیمهم.mp3
1.95M
#استادصمدی_آملی
#قرآن_نور_است
#رمضان_سال۱۳۹۹
⌛️زمان: ۴:۱۵ دقیقه
_______________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#قرآن_نوراست
اگر در قرآن کریم و در آیات قرآن به عنوان نور ذکر نام برده شده، همین جا که لفظ است نور است، همین طور برو بالاتر هم نور است. اگر کمی توفیق پیدا کنیم ان شاءالله دیگر به تعبیری قرآن را در تاریکی و شب هم بخوانیم برق نداریم، قرآن را باز کنیم، خود عبارات قرآن نور دارد و آن نور را بخوان، با نور خود عبارات میتوانیم قرآن خوانی کنیم. نه اینکه از چشم ما نور بیاید بزند به سطح قرآن، آن قبول است، آن هم خوب است، نه، خود آیات نورانی است، مثل اینکه چطور صفحه موبایل آدم میگوید روشنایی دارد توی تاریکی برق نباشد، آدم میزند روی صفحه اش نور دارد و آدم عبارت را میخواند، نه خیر، اینجا خود آن عبارت قرآن نور است، فلذا در تعبیرات آمده، ما بر شما نور نازل کردیم، پس یک جا میگوید ما بر شما قرآن نازل کردیم(انا انزلناه قرآناََ عربیاََ)، یا (بلسان عربی مبین) بسیار خوب؛ اما در جای دیگر میفرماید ما بر شما نور را نازل کردیم(انزلنا الیکم نورا مبینا)، خود آیات نور است.
فلذا وقتی میشنوی نور بخش است، میبینی قلب نورانی میشود، میخوانی هم میبینی نور است، خود عبارت هم نور است، نیاز به چراغ قوه ندارد،شمع و لامپ ندارد،چراغ مطالعه نمیخواهد،خود نور است.
میگوییم: پس چه جور نوری که ما نمی بینیم؟!
همین، مشکل ما در همین است، وقتی میخواهی در قرآن تدبر کنی، اولین پله اش اینست که به عظمتش پی ببری، که این کتاب یه همچنین کتابی است. اینکه تا یواش یواش باهاش حشر پیدا میکنی. حالا یک کسی بگوید: پس چرا ما نمیبینیم؟!
مثل اینست که شما بگویی آفتاب نور است، اما یک کسی که چشم نابینا دارد میگوید پس من چرا نمیبینم؟ شما نمیبینی دلیل نمیشود که آفتاب نور نیست، آفتاب نور است منتها من نمیتوانم ببینم. عنایت دارید آقا! آفتاب نور است، از نور آفتاب هم به چشم من میخورد، منتها چشم من بسته است، نابینایم یا پلک چشمم بسته است. کرکره چشم پایین کشیده، نمی بینم آفتاب را.
پس اگر میخواهیم ببینیم وقتی قرآن میخوانیم ما نور نمی بینیم، بلکه رشته ای به صورت مرکب و جوهر توی چاپخانه یا توی نسخه خطی شخث نویسنده داریم همین سطح سیاه را میبینیم، بعد میگوییم خب چشمم نمی بیند، چراغ را روشن کن، میخواهم قرآن بخوانم، یا شمع روشن کن، این دلیل نیست که آن آیه و عبارت نور ندارد، من چشمم نمیبیند مجبورم برق را روشن کنم تا ببینم، وگرنه او نور است. اگر چشمش بینا باشد، دائماََ قرآن نور است، هرکجا توی تاریکی، توی روشنایی بخواهد قرآن بخواند، قرآن را میبیند، قرآن نور است. نور را میبیند، فقط باید آن چشم بینا را داشته باشد. این عظمت در رابطه با کتاب الله باید برای انسان پیاده شود.
_______________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#اسرار_روزه
حالا ببینید نقش من و شما که میگوییم روح قرآن می فرماید این نفس مجردو روح مجرد مستقیماً با خودرگها ،اعصاب ،گوشتها ،با استخوان ها خود قلب با این ها رابطه ندارد.نفس ناطقه مجرد به روح بخاری مرتبط است. روح بخاری حاکم در مجموعه بدن است هم از ناحیه مغز در کل اعصاب هم از ناحیه قلب در کل رگها و اعضاء و جوارح و هم از ناحیه کبد در تمام رودهها وامحا و احشا است .درست؟ این می شود روح بخاری حاکم در مجموعه اعضای بدن نفس ناطقه مرتبه اولیش که به تعبیر بزرگان آن مرکب اولی آن که نفس به آن تعلق دارد روح بخاری و لذا نقش ما مجرد در پایینترین مرتبه تجرد اش که در مرتبه تجرد خیالی باشد روح بخاری میبینی باز هم نفس ناطقه در تجرد است ناطق در تجرد خیال با هم فاصله دارد. قوه خیال انسان نه مادی محض است نه مجرد محض است مثل عقل بلکه یک چیزی مادی است و یک چیز ی مجرد است .مادی هست ماده ندارد اما احکام و خواص ماده را تا حدی دارد و لذا نفس ناطقه انسانی از ناحیه عقل مستقیماً با روح بخاری ارتباط ندارد و نه عقل عاطفه میخواهد باید قوه خیال وحی و قوه متخیله با روح بخاری مرتبط باشند. روح بخاری هم مجموعه بدن در تحت تصرف اوست و نفس هر چه را که اراده می کند از ناحیه ادراکات خودش و امور دیگرباید به واسطه قوه متخیله و خیال در امور بخاری تصرف کند و روح بخاری روحی است که بر اساس اراده نفس ،بدن را آن طوری که میخواهد اداره می کند.
✅پست4⃣3⃣
_________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#اسرار_روزه
روزه مربوط به بدن نیست روزه مربوط به روح بخاری نیست روزه مربوط به نفس است در تعلق او به بدن ،آن هم نفس ناطقه انسانی مستقیماً با بدن و اعضا و جوارح مرتبط نیست بلکه با روح بخاری مرتبط است که روح بخاری چون ضعیف ترین اجسام، تقریباً به سوی مجرد است.
نفس در هم در مرتبه خیال متخیل است نه اینکه مجرد محض است یک چیز کی رو به مادیت دارد لذا لطیف بودن جسم روح بخاری با اینکه قوه خیال هم یک چیزکی مادی است اینها با هم بیارتباط میشود لذا روح بخاری**** اولی عقل است یعنی نفس اولین مرکبی که بهش تعلق می گیرد روح بخاری است مثلاً میگوییم فلانی دارد میمیرد بعد میگوییم روح از پای دررفت این روح همان روح بخاری مثلاً آمد تابه کمر او ،سینه او آمد تا گل گلوی او این باد نفس باید از ریه بیاید به بالا با اینکه میبینید روح بخاری او کمکم دارد در می رود وقتی آهسته روح بخاری از پاها در آمد تا رسید به کمر رسید به سینه رسید به حلقوم از اینجا از ناحیه دهن در می رود این روح بخاری است که در میرود.برای اینکه روح بخاری در نرود ، روح بخاری یکی از ناحیه حرکتهای بدن مصرف شدن انرژی در بدن کم می شود و یکی از راه دهان روح بخاری در می رود.و لذا کسی که نفس نکشد بلافاصله روح بخاری از او در می رود حالا اونهایی که می روند کار مرتاضان را شروع میکنند اینها مهمترین برنامههایشان بر اینست که باید روح بخاری را در بدن حبس کنند مثلاً ما اگر نفس نکشیم دو دقیقه ،پنج دقیقه روح بخاری از بدن در برود چون تعلق نفس از ناحیه روح بخاری به بدن بود و روح بخاری از بدن در رفت دیگه میبینید نفس دیگه کارش با بدن منقطع می شود .میگوییم طرف مرد این موت موت طبیعی است.
✅پست5⃣3⃣
_________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#اسرار_روزه
موت طبیعی یعنی خروج روح بخاری از بدن. که موت طبیعی در حقیقت یک موت مادی است نه موت تجردی،موت مادی است نه تجردی.یعنی روح بخاری در سراسر بدن از این سه جناق جریان داشت میبینید در بدن منسجم می شود. وقتی روح بخاری در رفت به تعبیری بدن می شود بی حاکم.از این به بعد اعضاء و جوارح بدن از هم متلاشی می شود. اون آن طراوت تازگی و حرارت از بدن قطع میشود دیگر از آن به بعد آدم مرده و بدنش شروع به سرد شدن است پس اگر کسی مرده است آن روح از بدنش در رفته است روح درحقیقت مرگ منتهی به مرگ منتهی نیست مرگ روح بخاری است اگر میگوییم بامردن اگر میگوییم با مرگ روح از بدن می رود روح بخاری از بین میرود نه روح نفس ناطقه اینکه یک عدهای اشتباه گرفتهاند و میگویند وقتی انسان میبیند میمیرد دیگر از بین میرود ،انسان از بین نمی رود ،روح بخاری که واسطه شما بودآن روح بخاری بدن از بین میرود .وقتی روح بخاری از بین رفت خوب بدن در تحت تصرف روح بخاری بود،در تحت تدبیر نفس، این تدبیر نفس به واسطه موت منقطع شد برای همین طرف می میرد این را میگوییم مرگ طبیعی و لذا وقتی پزشکان میگویند این بدن مرده است این برمیگردد به موت طبیعی
✅پست6⃣3⃣
_________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0