استادصمدی-تخریب بقیع.mp3
3.84M
#استادصمدی_آملی
#تخریب_قبوربقیع
⌛️زمان: ۳:۵۹ دقیقه
____________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🕌◼️ #استادصمدی_آملی
🕌◼️ #تخریب_قبوربقیع
👈 علمای اهل سنت اکثراً این نیستند که بگویند آقا باید قبرها را تخریب کرد. ابن تیمیه این اصل را پانزده حکم شرعی آورده، در این احکام شرعی اش من جمله این حرفهاست؛ مثل ماها.
فلذا یک امام جماعت وهابی در عربستان سعودی چند سال قبل از این دنیا رفت، رفت با همانهایی که دوستشان داشت محشور شد؛ چون هرکس هرچیزی که دوست دارد با آن محشورش می کند.
گفت افتخار من این است که من هفده سال در مسجد النبی خاتم الأنبیاء امام جماعت بودم، صبح و ظهر و مغرب ( حالا اینها که پنج وقته اند) نماز خواندم، اما یکبار به سر قبر پیغمبر نرفتم. چون اینجا یک بنای شرکی است. یک دور ضریح دارد، بالایش گلدسته دارد، اینها همه حرام است.
بعد می گفتند که اگر ( اینها از دست خود اهل سنت می ترسند، وگرنه چطور قبر چهار امام را راحت رفتند خراب کردند، اگر از دست ما شیعیان می ترسیدند آنجا را چرا خراب کردند؟ )
می گویند الآن از دست آنها می ترسند، اهل سنت و جماعت و اینها در این احکام شرعی موافق نیستند، فلذا اینها احکام شرعی شان بر حرمت است. بله ما هم داریم که مستحب است قبر انسان مسلمان مؤمن به اندازه چهار انگشت از زمین برآمده باشد؛ در رساله های عملیه هم هست. اما سؤال: حالا می خواهید نه یک قبری را بلندتر کنید، رویش یک سنگی بگذارید، مثلاً بقعه ای رویش بسازید، از این کارهایی که می کنیم، حالا آیا اینها حرام است؟
نه ، ما حرام نمی دانیم.
بعد حالا بحث مکروهش را باید در مسائل فقهی بحث کرد؛ اما مستحب است که قبر این اندازه باشد، آنرا ما در احکام شرعیه داریم؛ اما اینها حکم شرعی شان این است که اینها حرام است.
بیش از 4 انگشت برآمده باشد حرام است.
ضریح درست کردن، بقعه درست کردن، بارگاه درست کردن، گلدسته درست کردن، إلی ما شاء الله همه حرفهایی که ما داریم حرام است؛ اینها قاعده شان بر این است؛ این گروه افراطی وهابی قاعده شان بر این است ما وظیفه داریم، بر اساس این آیات ( چند شب قبل عرض کردم در ابوکمال، امروز یک تکه فیلم اش را می دیدم کتاب دست من است؛ در همان نزدیکی های ابوکمال، در بیابان، دوستان برای من کتابهایشان را آوردند گفتم بنشینم همین جا اول ببینم حرفشان چی هست؟ نشستیم دیدیم تمام حرف متمرکز در این بحث است:
باید کسانی که بر اساس آیات قرآن و سنت پیغمبر و اقوال علمایشان کسانی که با این به تعبیر ما که به آنها می گوییم شیعه، با اینها رفیق می شوند، همدست می شوند، مراوده دارند، سلام و علیک دارند، چه، اینها را باید کشت، اینها واجب القتل اند. یعنی من و شما که هیچی. باید کشته شویم؛ این که هیچی آن بحث دیگر است. بحث نمی کنند.
یعنی اینهایی که با ما یک سلام علیکی دارند اینها را هم باید بکشیم الآن. در آن کتاب، اول تا آخر تمام روایات را ردیف کرده اند برای این مطلب.
______________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
✅ کانال اختصاصی و کم نظیر درباره احوالات و سیره سیر و سلوک #علامه_طباطبایی_ره
✅آدرس کانال⏬
https://eitaa.com/joinchat/2523988014C59c02fdb37
https://eitaa.com/joinchat/2523988014C59c02fdb37
به لطف و یاد خدا
شروع مباحث #ادب_مع_الله به صورت تقریر شده و کامل برای اولین بار در کانال اختصاصی #استادصمدی_آملی «نجم الدین» انجام خواهد گرفت
________________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
هدایت شده از بانک صوتی علامه دهر
Adab01.mp3
5.75M
#استادصمدی_آملی
#مبخث_ادب_مع_الله
✳️ جلسه اول
⌛️زمان: ۴۵:۰۶ دقیقه
______________
🍃بانک صوت علامه دهر🔰
@samad110
http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
#استادصمدی_آملی
#مبحث_ادب_مع_الله
اعوذبالله من الشیطان رجیم،
بسماللهالرحمنالرحیم
«الحمدالله ربالعالمین و صلیالله علی سیدنا و نبینا ابیالقاسم محمد»
شب اول محرم سال هزار و چهارصد و نوزده هجری قمری که سال جدید هجری قمری را با اول محرم آغاز میکنیم. بنابر قراردادی که در جلسات سال قبل با عزیزان داشتیم بحث طهارت به میان آمد بنا شد که در هر جلسهای عزیزان انشاءالله با طهارت حضور پیدا کنند که مراد از طهارت هم، طهارت لباس و بخصوص وضو داشتن برای شرکت در جلسه هست که آن برکت وضو داشتن بر نعمت جلسه بیفزاید این گفت و شنودها را به عنوان تحصیل علم از باب عبادت فرض کنیم که بهترین عبادت برای انسان تحصیل علم هست و در هر عبادتی طهارت و نیت قربةالیالله به عنوان دو رکن اساسی هست لذا تمام عبادتها را باید به عنوان نیت قربةالیالله انجام داد و هر عبادتی هم به یک نحوی با طهارت همراه است و تحصیل علم بهترین عبادتها است و لذا چه بهتر که با طهارت و نیت قصد قربت الیالله مطرح باشد که اینها برای انسان نور هست. چون جلسه مقدماتی هست برای جلسات آینده و بحث وضوی ما هم در مورد ادب مع الله هست که فصل دهم از رساله شریف نور علی نور استاد بزرگوار روحی فدا هست و لذت مقدمه بحث را امشب قرار میدهیم تا انشاءالله به نحو مبسوط از جلسه بعد وارد در بحث بشویم.
❇️پست1⃣
___________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#مبحث_ادب_مع_الله
بحث طهارت که گذشت وقتی که شنونده و گوینده هر دو طهارت داشته باشند تأثیر تکوینی بر دلها جاری می شود اثر تکوینی چیزی نیست که یک امر اعتباری باشد و یک کسی میگوید که من وارد جلسهای اگر شدم من بهعنوان یک فردی از افراد جلسه هستم حالا هر جور نشستم با هر حالی وارد شدهام با هر نیت و با هر فضای ذهنی دارم چه تأثیری دارد بر جلسه؟! و حال اینکه ما تکتک افراد جلسه روی یکدیگر اثر میگذاریم هر فرد از ما بر کل جلسه تأثیر میگذارد چه اینکه کل افراد جلسه و تکتک شماها بر گوینده تاثیر میگذارید در یک مجلس گفت و شنود یا درس و بحث یا مجلس عزاداری روضه و منبر همان طوری که گوینده با حرف زدن بر مستمع اثر میگذارد حالات مستمع و افکار مستمع، خیالات او و اگر خدای ناکرده سوء ظنهای او یا انشاءالله حالات خوش مستمع هم روی دیگر شنوندگان تأثیر میگذارد و هم بر گوینده اثر میگذارد که اینها را آسان نگیرید و لذا شرکت در هر جلسه مترتب هست بر اینکه انسان قبل از آن خودش را آماده کند و بهترین آمادگی برای حضور در جلسه علم همان آمادگی هست که از راه طهارت و وضو حاصل می شود.
❇️پست2⃣
___________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#مبحث_ادب_مع_الله
آدم دست و صورت بشورد به نیت طهارت مسح سر کند و مسح پا کند به نیت پاکی بعد بگوید خدایا هم با ظاهری پاک ،که لباس انسان هم پاک باشد اگر کسی لباسش ناپاک باشد تاثیر میگذارد نجاست ظاهری آنچنان اثر میگذارد که اگر یک سر سوزن این نجاست در لباس باشد نماز باطل هست این معلوم هست که اثر تکوینی دارد یک امر اعتباری نیست یعنی نمازی که جهت تقرب به حق هست اگر نجاست ظاهری یک سر سوزنی باشد نمیگذارد انسان به خدا نزدیک بشود اصلا نماز باطل است دوباره باید نماز را اعاده کند و بخواند معلوم هست که آن اثر دارد مثل اینکه زن در ایام عادت نمیتواند نماز بخواند نمیتواند روزه بگیرد در همان ایام عادت اگر بخواهد مثلاً زکات بدهد یا فطریه بدهد یا خمس بدهد یا حج برود در همه اینگونه از اعمال آن نجاست مانع تقرب هست و لذا اصلا نجاست ولو ظاهری اینها مانع هست حجاب است بین انسان و بین حقیقت عالم منتها بعضی از نجاست ها نجاست هایی هستند که دیگه گرفتنی نیست مثل اینکه....
❇️پست3⃣
___________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
◼️👈 #استادصمدی_آملی
👈 این انقلاب عرفانی، مدنی و انسان ساز خمینی اکبر،
در سایه سار زعامت و امامت خامنه ای کبیر،
در پی إنفاذ قابلیت های موجود در نبوت و ولایت،
شهادت و مهدویت به سوی نوظهور عصر جهانی سازی مهدوی بوده است.
______________________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-۱۵خرداد۴۲.mp3
1.82M
#استادصمدی_آملی
#پانزده_خرداد۴۲
⌛️زمان: ۵:۰۳ دقیقه
____________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
◼️👈 #استادصمدی_آملی
◼️👈 #پانزده_خرداد42
👈 جلسه ی فیضیه پیش آمد؛ خبر هم رسید که امام در روز شهادت امام صادق در فیضیه جلسه دارند، ایشان (حضرت علامه حسن زاده ) هم باز مجدداً از تهران برای شرکت در این جلسه رفتند قم؛ رفتند قم و در مدرسه ی فیضیه.
خب هنگام جلسه یکدفعه ساواکی ها برخاستند، شورش بلند شد و گاردی ها و نیروهای شاه ریختند به سر طلبه ها بعد آقا می فرمود: درهای فیضیه را بستند؛ بعضی ها توانستند فرار کنند از درها بیرون بروند، رفتند؛ ولی درها که بسته شد کلّاً دیگر طلبه های درون فیضیه محاصره، همه در درون فیضیه ماندیم.
قتل عام شروع شد.
همینطور با تیر می زدند، با باتوم می زدند، می کشتند؛ خب معروف هم هست بعضی از طلبه ها دیدند هیچ راهی ندارند رفتند به طبقات بالای فیضیه که الان این فیضیه همان دو طبقه اش باقی است. حالا کاشی های روی آن را عوض کرده باشند شکلش عوض نشده، همان است. این قسمت غربی فیضیه، پشتش رودخانه بود که الآن کل آن منطقه تبدیل شده به صحن امام جواد علیه الصلاة و السلام و این مسیرها سرپوش شد و آن زیر جاده شد که الآن می روید یکی از این پارکینگها زیر همین منطقه است؛ منتها آن موقع قم، حالا ما هم که تازه رفته بودیم قم اینجا هراز بود دیگر، اصلاً پشت فیضیه کلّاً هراز بود، به هراز می خورد. حالا الآن یک جاده ای کشیده اند ماشاء الله تبدیل شد به یک بخش عظیمی از حیاط مربوط به حرم شد.
بعد آقا می فرمود که همینجور می زدند و می کشتند تا یکی از اینها که دستش باتوم بود در همین حیاط فیضیه، طلبه هایی هم که رفته بودند طبقه دوم اینها را از بالا انداختند پایین کشتند، آقا و اینها جزو کسانی بودند .که در وسط حیاط بودند که یکی از اینها رسید با باتومی که دستش بود می زند روی قفسه ی سینه ی سمت چپ آقا که دقیقاً دنده های روی قلب، چند تا می شکند و می رود و قلب آقا را بشدت مورد فشار واقع می سازد و آقا غش می کنند در درون همین شهدا و مجروحین فیضیه می افتند.
بعد می فرمودند آنچنان ضربه سنگین بود که احساس می کردم مثل یک کوه عظیمی روی قلب من قرار گرفته.
حالا دنده ها شکست و می دانید الآن هم نمی دانم آیا علم جراحی می تواند این دنده های شکسته را یکجوری بادکش کنند برگردانند بیاورند جا؟ نمی دانم الآن چجوری عمل می کنند؟ اگر دنده های قفسه سینه بشکند؟ آن موقع که نبود؛ این دنده ها شکست افتاد روی قلب و قلب را بشدت تحت فشار قرار داد، این سنگینی روی قلب ماند که من تا آن سال 77 و 76 در ایرا محضرشان که فرمودند از این سال 42 تا الآن یکسره من تب دارم؛ تبم اصلاً قطع نشده.
می فرمایند ما آنجا افتادیم، رمق هم دیگر نداریم جم بخوریم. حالا البته چه بسا جم می خوردند آنها حساس هم می شدند که این زنده است، تیر خلاصی بزنند یا چه.
آقا فرمود منتها من صدای طلبه ها را می شنیدم؛ صدای خود آنها را هم می شنیدم؛ ضرب و شتم ها را می شنیدم اما هیچ نمی توانستم.
تقریباً دیگر شروع کردند به جمع آوری اجساد، معروف هم هست، این دیگر تاریخش قطعی هست؛ اجساد را جمع می کردند هلی کوپتر آماده بود اجساد را می بردند بالای دریاچه قم.
دریاچه قم اینی که شما الآن در کنار جاده می بینید این یک به تعبیری آن نهایت دم این دریاچه است. اصل دریاچه اش شاید حدود ده بیست کیلومتر ، چقدر می رود جلو.
که بین تقریباً بیابانهای قسمت شرقی قم و بین کاشان است....
______________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0