eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
215 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
CQACAgQAAx0CWOL4xQACS_RksOIJ3b_R27AZ5L8f-ml5PbfsuAACAxIAAjdfgFF2DaCHiI1iQi8E.mp3
988.7K
🎧 | معنی جهاد اکبر ✍رهبر انقلاب: جهاد اکبر جهاد با نفْس است. «جهاد با نفْس» یعنی چه؟ یعنی مبارزه‌‌ی با احساسات درونی انسان؛ انسان در درون خود یک احساسی دارد، یک میلی دارد، یک توجّهی دارد، آن وقتی که مقتضیِ مبارزه است، با این مبارزه کند. [اگر] از این جهت هم نگاه کنیم، باز می‌بینیم پدران شهدا، مادران شهدا، همسران شهدا در درجه‌ی اوّلِ جهادِ اکبرند؛ چرا؟ چون بر احساسات خودشان فائق آمدند. جوان اصرار دارد به میدان جنگ برود، موانعی سر راهش هست؛ مادر، با آن عشقی که به فرزند دارد، این موانع را برطرف میکند! این در حالات شهدای ما وجود دارد، ما دیده‌ایم اینها را. بنده مادران شهیدی را زیارت کردم که فرزند خودشان را خودشان دفن کرده بودند.
🇮🇷 💢گردنه های پیش روی اجرای قانون پوشش 🔹مسئله پوشش به تبع مسئله زن از مسائل دامن دراز تاریخ آفرینش انسان است. این مسئله از گذشته های دور فراز و فرودهای زیادی از پوشش حداکثری تا برهنگی را در طول تاریخ تجربه کرده است. 🔺پس از بالا گرفتن تب مدرنیته و افزایش مطالبات به حق یا نیازسازی های صورت گرفته زنان، به کم پوششی بیشتر دامن زده شده است. در این فضا تلاش برای پوشش و تلاش برای تصویب و اجرای قانون پوشش کاری بس سخت و سنگین است."فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ؛ و او در آن گذرگاه سخت قدم ننهاد" "وَمَا أَدْرَاكَ مَا الْعَقَبَةُ؛ ﻭ ﺗﻮ ﭼﻪ میدﺍﻧﻲ ﺁﻥ ﮔﺮﺩﻧﻪ ﺳﺨﺖ ﭼﻴﺴﺖ ؟" 🔺غرض از نگارش مطلب، یادآوری سختی کار و احمز بودن( تندی، تیزی، سختی و سوزندگی) آن است تا اولا افضل بودن اقدامات هرچند کوچک بر اساس روایت «افضل الاعمال احمزها» مشخص شود، ثانیا در تصویب و اجرای این قانون نگاه همه جانبه ای به همه مسائل صورت گیرد. برخی سختی های پیش روی اعمال قانون پوشش عبارت است از: 1⃣اقناع سازی نخبگان مخالف قانون پوشش نخبگان مخالف اعتقادی و نظری و سیاسی حجاب و پوشش، در گروه های علمی و سیاسی و اجتماعی و .. هستند. اقناع این طیف برای تصویب و اجرای پوشش سخت است. در گذشته با نبود فضای مجازی مباحث علمی و نظری محصور در کتاب ها، حوزه های علمیه، دانشگاهها و برخی جلسات بود. با گسترش فضای مجازی هر فرد نخبه یا به ظاهر نخبه می تواند فرضیه خودش را در هر مسئله ای از جمله عدم لزوم حجاب در فضای مجازی بدون رصد نقدها و پاسخ ها بارگزاری کند. این فرضیه ها مستمسک گروهی برای رد کردن برخی قوانین شرعی از جمله پوشش و حجاب می شود. 2⃣ احساس اقلیت تصویب و اجرای قانون پوشش کامل در جهان در حال حاضر منحصر به برخی کشورهای محدود است. حرکت بر خلاف این روند و جریان و نیرنگ بسیار بسیار بزرگ: "وَمَكَرُوا مَكْرًا كُبَّارًا ﻭ [ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ، ﺑﺮﺍﻱ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩم ] ﻧﻴﺮﻧﮕﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ" با توجه به ارتباطات گسترده میان کشورها امری دشوار است. 3⃣ تحول در گروه های مرجع گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن برخی هنرها، ذائقه نسل کنونی را تغییر داده است. در گذشته ای نه چندان دور، بزرگان، علما، مراجع، پدر و مادر و سنت ها آیینی و ملی هر کشوری مرجع مردم و جوانان بودند. این مرجعیت در حال حاضر تغییر و آدم های بیگانه با اعتقاد و علم، محبوب قلب نسل نو و ویترین رسانه ها شده اند. پدر معنوی نسل کنونی این چهرها هستند. برخی یا بیشتر این چهره ها اعتقاد یا التزامی به پوشش ندارند، بنابراین تغییر ذائقه نسل طرفدار این چهره ها و ویترین ها بسیار دشوار است 4⃣ویترین مادی چشم نواز برخی کشورها نگاهی به برخی کشورهای مسلمان منطقه و جهان، به ظاهر تجربه موفقی در نگاه مخاطبان به نمایش می گذارد. از سویی شل پوششی و ضعف پوشش یا حتی نیمه عریانی و از سوی دیگر ادعای مسلمانی و و بزرگی و زیبایی مراکز و مساجد دینی و شلوغی این مراکز این ذهنیت را در ذهن برخی مخاطبان القا می کند که می شود میان هر دو یعنی بی حجابی و ادعای مسلمانی جمع کرد. 5⃣ مدیران بی انگیزه عدم اعتقاد و باور مندی از سوی برخی مدیران و تفاوت رفتار و گفتار برخی مدیران با پوشش و رفتار خانواده نیز مزید بر سختی کار شده است. این عده از مدیران، انگیزه لازم برای تصویب یا اجرای چنین قوانینی ندارند. ✍ موسی_سلیمانی 🔖 🔖 🇮🇷 🖇
بذارید یک محاسبه ریاضی بهتون بگم که اسیر توهمات کسی نشید: کل طلای جهان (شامل سپرده های بانکی، ذخایر دولتی و مجموعه های شخصی) در حدود ۱۸۵ هزار تن هست پس اگر جایی دیدید یا کسی گفت مثلا معدن طلای تفتان ۵۰ میلیون تن طلا داره و با این اعداد برای شما حساب و کتاب کردند که سهم هر ایرانی چقدره و سرمایه داران زالو صفت دارند ایران رو غارت می کنند و... سریع بزنید تو دهانش و بگید اگر این حجم از طلا وجود خارجی داشت، الان طلا از پشکل بی ارزش تر بود!!! اما واقعیت چی هست؟! هنگامی که میگن ذخیره معدن طلای تفتان ۵۰ میلیون تن هست منظور خود طلای خالص نیست بلکه منظور ذخیره کانسنگ (کانی) طلا هست که عیار متوسطش به طور معمول ۵ پی پی ام یا ۵ گرم در تن هست. به عبارتی اگر شما یک تن کانسنگ طلا رو استخراج، استحصال و فرآوری کنید در نهایت به شما ۵ گرم طلای عیار ۲۴ میده که از این ۵ گرم ۳ گرمش هزینه اس و ۲ گرمش سود. پس اگر ذخیره کانسنگ طلا معدن تفتان ۵۰ میلیون تن با عیار ۵ پی پی ام است، ذخیره واقعی طلا این معدن برابر است با ۲۵۰ تن و نه ۵۰ میلیون تن! نکته دیگری هم که باید بهش توجه کرد اینکه این ۲۵۰ تن طلا قرار نیست یک شبه استخراج و استحصال بشه که بیاریمشون داخل حساب و کتابامون بلکه در خوشبینانه ترین حالت استخراج و استحصال این ۲۵۰ تن حداقل ۱۰۰ سال زمان می بره که میشه گفت میزان استخراج سالیانه اش چیزی در حدود ۲.۵ تن طلا در سال خواهد بود.
. ♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر 🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: 1⃣ می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 2⃣ می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختبار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 3⃣ می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 4⃣ می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 5⃣ می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6⃣ می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. یادداشت‌های حمید رسایی
🛑کشف و انهدام کارگاه تولید هروئین در منطقه گیلاوند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند: 🔹یک کارگاه تولید هروئین صنعتی در دماوند کشف و منهدم شد. 🔹این کارگاه در یک ویلای نیمه‌کاره در منطقه گیلاوند شناسایی شد که با دستور قضایی و انجام اقدامات و بررسی های لازم پلیس، متهمین دستگیر شدند. 🔹طی این عملیات شناسایی و دستگیری، تعداد پنج نفر از عوامل تولیدکننده مواد مخدر صنعتی دستگیر و مقدار زیادی از این مواد خانمان سوز، از جمله 10 کیلوگرم مواد پیش ساز، یک کیلو گرم مورفین و 4 کیلوگرم هروئین مایع کشف شده است. 🔹متهمین در زمان عملیات دستگیری،درحال امحاء مقادیر زیادی از مواد مخدر تولید شده در این کارگاه بوده اند.
. اعتراف شرکلیف و حال و روز انگلیس 🔹سفیر انگلیس در تهران، ویدئویی در حال کباب درست کردن منتشر کرده و ضمنا نوشته مردم ایران عادت دارند جوجه کباب تهیه کنند و به سفر بروند. 🔹برخی می گویند این شیرین کاری، نوعی دیپلماسی عمومی برای نفوذ است. اما هر تحلیلی روی این کار سایمون شرکلیف بگذارید، او ناخواسته اعتراف می کند که شرایط در ایران، عادی است؛ با وجود تحریم های ظالمانه برای زمین زدن مردم و نقشه آشوب افکنی و بی ثبات کردن ایران. 🔹در خباثت انگلیس همین بس که آقای ظریف گفت ۲۰ ماه پس از برجام نمی توانیم یک حساب بانکی در لندن باز کنیم. ایران با وجود همه آن خباثت ها مقاومت کرد و اکنون، این انگلیس است که وضعیت بحران زده ای را سپری می کند. اندکی از خبر های بسیار را مرور کنید: 🔻سه دولت در انگلیس در اثر ناکارآمدی و در کمتر از یک سال، مجبور به استعفا شدند. 🔻هر ماه چند بار، معلمان و پزشکان و پرستاران انگلیسی اعتصاب می کنند. 🔻آمار ششمین اقتصاد بزرگ دنیا، از افزایش قابل‌توجه میزان توزیع جیره غذای اضطراری و تشدید فقر در این کشور طی یک سال اخیر حکایت دارد. 🔻از هر ۵ خانوار در انگلیس، یک نفر در ماه ژانویه گذشته، وعده های غذایی خود را حذف کرده یا برای یک روز کامل غذا نخورده است. (گزارش بنیاد بین المللی غذا)؛ 🔻برخی از زنان آسیب‌پذیر انگلیسی، به دلیل بحران هزینه‌های زندگی، مجبور به رابطه جنسی در برابر اجاره‌ بها شده اند. (گاردین)؛ 🔻 ۶۵۰۰ تجاوز در بیمارستان‌های انگلیس ثبت شده. (دیلی میل)؛ 🔻رشد قیمت برخی از مواد غذایی، هفت برابر سریع‌تر از افزایش دستمزدها بوده و بحران هزینه‌ها، حتی بدتر هم می‌شود. (دیلی میرور: "یک کابوس زنده") 🔻گزارش چند ماه قبل بی‌بی سی: افزایش هزینه‌های زندگی. از هر پنج انگلیسی، یک نفر غذای تاریخ مصرف گذشته می‌خورد. 🔻گزارش روزنامه دیلی میل با عنوان «بازگشت به عصر تاریکی» و هشدار درباره احتمال اعلام برنامه‌های اضطراری از سوی دولت انگلیس در زمینه برق و گاز. 🔻شبکه سی‌ان‌ان: براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، بهای گاز طبیعی فقط در ماه جولای، ۹۶ درصد افزایش داشت. 🔻گاردین: انتظار می‌رود دولت، قبوض برق برای خانوارها را از رکورد ۱۹۷۱ پوند فعلی، به بیش از سه هزار پوند افزایش دهد و حتی افراد با درآمد متوسط را نیز در فقر و دست و پنجه نرم کردن بر سر غذا و سوخت فرو ببرد. 🔻مسئولان خدمات بهداشت ملی انگلیس، زمستان گذشته هشدار دادند که احتمالا میلیون‌‌ها نفر در این کشور با فقر مواجه شوند و مجبور باشند بین وعده غذایی و یا گرم نگاه داشتن خانه‌‌ در فصل سرما، یکی را انتخاب کنند. 🔻آمار ورشکستگی شرکت‌‌ها در انگلیس، رکورد ۱۳ ساله را شکست. ظرف سه‌ماهه ‌آوریل تا ژوئن، ۵۶۲۹ شرکت اعلام ورشکستگی کردند. به گزارش دفتر آمار ملی (ONS)، از هر ۱۰ شرکت، یک شرکت گفته که در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد. 🔹آقای شرکلیف باید ممنون و خوشحال باشد که می تواند در ایران کباب بخورد و مجبور نیست مانند خیلی از انگلیسی ها، غذای تاریخ مصرف گذشته بخورد، یا در زندگی کابوس وار (انتخاب میان غذا و تامین سوخت زمستانی) دست و پا بزند.
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️چرا ما باید حجاب اجباری داشته باشیم ؟ ⏯آیه «....لا اکراه فی الدین ...» را زیاد خوانده و شنیده و دیده آید.اما معنای که عامه مردم از این آیه استنباط می کنند،دقیق و واقعی نیست!از این آیه فقدان اجبار و اکراه در پذیرش دین برداشت میشود! اما وقتی کسی وارد یک دین میشود ،رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمی‌تواند بخشی نگر باشد یعنی بخشی از دین را انتخاب کرده و بخشی دیگر را رها کند... _از طرف دیگر احکام اسلامی دو جنبه دارند :جنبه فردی و جنبه اجتماعی. _حجاب هم مانند دیگر واجبات دینی بر همه مسلمانان واجب است ؛اما اجباری در اجرای آن در حوزه فردی وجود ندارد.برای نمونه اگر کسی در خانه خود یا مهمانی خصوصی ،در جلوی نامحرم حجاب نداشته باشد ،گناه کرده است ،اما کسی از او بازخواست نمی‌کند ؛مانند کسی که واجب مهمی را مانند نماز ترک کند! _اما در جایی که امور جنبه اجتماعی پیدا میکند وضع فرق میکند ؛ زیرا کارها و افعال ما فقط به خود ما مربوط نمیشود و بر روی دیگران و جامعه هم اثر می‌گذارد!!! _به همین دلیل در همه کشورها قوانین اجباری برای پوشش وجود داشته و دارد،فقط مسئله این است که مقدار این پوشش تفاوت می کند؛ چرا که پوشش هر فرد در اجتماع و کوچه و خیابان و...روی دیگران هم اثر می‌گذارد... _ بنابراین چیزی به نام حجاب اجباری وجود ندارد!!!و آنچه در بخش اجتماعی مطرح است ،پوشش الزامی است که در همه کشورها وجود دارد و طبیعتاً در کشور ما با اکثریت جمعیت مسلمان ،مبنای این قانون پوشش ،قوانین اسلامی هستند... _از سویی ما در حوزه پوشش هم در این کشورها با یک قوانین ویژه روبرو هستیم.با اینکه در حوزه فردی خود بابت هر پوشیدنی آراد هستند ولی در مراکز عمومی مانند دانشگاه و خیابان و...ملزم به رعایت ضوابط عمومی هستند. _برای نمونه دانشجویان ملزم به رعایت قوانینی در حوزه ضوابط پوششی با عنوان «student dress code»هستند،که به اطلاع دانشجویان و دانش آموزان می رسد.مثلادر دانشگاه آکسفورد قوانین ذیل برای دانشجویان لازم الاجرا است : الف:هیچ دانشجویی اجازه پوشیدن لباس تنگ و خارج از عرف را ندارد؛ و دختران اجازه پوشیدن لباس کوتاه بالای زانو ،باز و بدون آستین را ندارند. ب:پسران دانشجو نیز اجازه بلند کردن ریش و مدل های موی نامناسب را ندارند. ج:تمام دانشجویان دختر و پسر موظف به انتخاب کت و شلوار یا کت و دامن بلند با پیراهن سفید هستند ؛ پسران باید از پاپیون یا کراوات مشکی و سفید و دختران از جوراب مشکی استفاده کنند. 🟢 نتیجه گیری پس حوزه اجتماعی هر کشوری با حوزه فردی و خانوادگی آن متفاوت است.و آنچه ضوابط اجتماعی را مشخص می کند ،ارزش ها و هنجارهای عرفی ،شرعی و قانونی آن کشور است. در جمهوری اسلامی ایران آنچه حجاب نامیده می شود بر اساس سه مولفه ( ارزش ها و هنجارهای عرفی و آموزه های شرعی و قانونی)است یعنی افزون بر دستور دینی و مسائل قانونی ،اگر به تاریخ ایران و آثار بجای مانده از دوره باستان تا کنون نگاه کنیم می‌بینیم که نخستین ساکنان آریایی زنان شان پوشیده بودند و پیراهن و شلوار های بلند به تن داشته اند( تخت جمشید و سنگ نوشته های آن موید این مطلب است) _تاریخچه غرب نشان می دهد پوشش موجب تکریم زن و عدم پوشش منجر به تقلیل کرامت زن به مثابه کالای مصرفی و جنسی میشود.چنانچه در المپیک اخیر تیم ژیمناستیک زنان آلمان با لباسی در المپیک شرکت کردند که از مچ تا گردن را می پوشاند و آستین های تا زیر مچ دارد.در مواجهه با علت و چرایی این قضیه آلمانی ها گفتند قصدشان از انتخاب این لباس این بوده که با نگاه جنسیت زده به ورزش مقابله کرده و مانع از نگاه جنسیتی به زنان شوند... 🖌سهراب خلیلی هفته گرامی داشت عفاف و حجاب تیرماه ۱۴۰۲
💠 جلوی قانون اساسی نایستید 🔸 بر اساس اصل دهم قانون اساسی، " از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد. " 🔸این روزها از سوی برخی افراد، شاهد پیشنهاد موادی در مورد و عفاف هستیم که در نهایت نه تنها ولنگاری موجود درجامعه را درمان نمی کند بلکه موجب گسترش بی بند و باری در جامعه می شود. ◀️ به عبارت دیگر، هم وضعیت نگران کننده فعلی، هم برخی پیشنهادهای سطحی در مورد مواد قانونی لایحه عفاف و حجاب در نهایت، تیشه به ریشه نهاد بنیادی خانواده می زند و این، ایستادن جلوی قانون اساسی است.
*هرکس ایران و ایرانی را دوست دارد، این متن را چندین بار بخواند و منتشر کند* 👇👇👇👇 ✍️ *حدود یک ماه قبل، در سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به تاجیکستان، در کمال تعجب کارخانه «پهباد سازی» ایران در تاجیکستان را افتتاح شد* . ابتدا موضوع کمی عجیب بود؛ زیرا تاجیکستان در دولت روحانی به شدت از ایران فاصله گرفته و به دامان ترکیه افتاده بود و این چرخش یک‌باره‌ی تاجیکستان و به تبع آن ایران، بسیار عجیب به‌نظر می‌رسید. بعدا خبر رسید که یکی از مهمترین دلایل خروج آمریکا از افغانستان، برنامه چندوجهی طراحی شده در اتاق‌های فکر صهیونیستی برای مقابله با نفوذ ایران بود؛ هرچند در این خروج، برای مهار چین و روسیه هم برنامه داشتند؛ اما هدف اصلی، فلج کردن ایران بود. ماجرا از این قرار بود که آمریکا با طالبان، در پشت پرده به توافق رسیده بود که به راحتی افغانستان را تحویل آنها دهد؛ به شرطی که طالبان در مرزهای شمالی با جمهوری‌های استقلال‌یافته - مخصوصا تاجیکستان که حدود هزار کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد- یک گروه تروریستی به نام «جنگجویان بدخشان» بوجود آورد که هدف اصلی آنها‌ حمله به مرزهای وسیع تاجیکستان و ناامن کردن آن باشد. به این ترتیب، سرمایه‌گذاری ششصد میلیارد دلاری چین برای احیای جاده ابریشم از طریق خشکی، به شکست می‌انجامید. با احیاء جاده ابریشم، ایران محور مرکزی ترانزیت کالا از چین و هند و روسیه به آسیای جنوب غربی و اروپا می‌شد و این یعنی تا چند سال آینده‌ ایران به عنوان «قلب جهان» (هارتلند)، در معادلات جهانی جایگاهی می‌یافت که کوچک‌ترین نا‌آرامی در آنجا، اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار می‌داد. نفع این قرارداد برای ایران، به حدی بود که میزان درآمد ایران از ، به تنهایی به چندین برابر پول نفت می‌رسید و این یعنی، نظم نوین جهانی بر پایه هژمونی ایران و هم پیمانان منطقه‌ای آن! متاسفانه رسانه‌های داخلی اصلا این حقایق میدانی را برای مردم تبیین نکردند و حتی رسانه‌های منتسب به جبهه انقلاب، در این بین، به شدت در زمین حریف بازی کردند. اگر خاطرتان باشد تا قبل از سفر سردار باقری به تاجیکستان، طالبان چند بار، سربازان مرزی و روستاهای تاجیکستان را به دستور آمریکا مورد هدف قرار داد؛ اما خوشبختانه صادرات اولین نمونه پهبادهای تجسسی و تهاجمی ایران، آرزوهای سیاستمداران آمریکایی را به خاکستر تبدیل کرد. در همین زمینه، در ماه‌های گذشته دو سفر به شدت مهم و تاثیرگذار به کشور انجام شد: سفر وزیر دفاع چین و نیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به ایران. اگر رسانه‌ها فقط دستاوردها و قراردادهای منعقده -تا آن بخش که محرمانه نیست- را درست به اطلاع مردم رسانده بودند، این بزرگترین عامل اتحاد و ایجاد امید در بین مردم می‌شد؛ اما به هرحال این روشنگری صورت نگرفت. به غیر از این موارد، عضویت ایران در پیمان «شانگهای» و عضویت در «بریکس»، خود شاهکارهای اقتصادی بودند که آثار آن بعدها نمایان می‌شود. همچنین رسانه‌های فشل داخلی، از قرارداد بیست ساله «ونزوئلا» با ایران حرفی نزدند؛ در حالی‌که ایران امروز به واسطه صادرات گاز مایع به ونزوئلا توانسته، برای اولین بار در تاریخ، بسیار بیشتر از قطر از میدان گازی مشترک برداشت کند که قبلا به خاطر تحریم و نداشتن مشتری نمی‌توانست. مادورو ایران را در سود پالایشگاه‌های ونزوئلا سهیم کرد؛ زیرا تحریم آمریکا، منجر به تعطیلی آنها شده بود و هیچ کشوری حاضر نمی‌شد پالایشگاه‌های آنها را راه‌اندازی کند و آنها در تولید بنزین خودشان هم دچار مشکل بودند. خوشبختانه ایران با این کار، از حدود دو سال آینده، سالی فقط پانزده میلیارد دلار‌، از پالایشگاه‌های ونزوئلا درآمد خواهد داشت و این غیر از واگذاری معادنی هست که ایران در آنجا به بهره برداری می‌رساند و در نصف سود آن شریک می‌شود! غیر از این، کشور ونزوئلا در این کم آبی جهانی، یکی از پرآب‌ترین کشورهای دنیاست؛ به‌طوری که سی و پنج میلیون هکتار زمین مرغوب با آب فراوان برای کشت دارد؛ اما به‌خاطر نداشتن تکنولوژی و دستگاه‌های کشاورزی، فقط از ده میلیون هکتار آن استفاده می‌کند و بیست و پنج میلیون هکتار آن، دست نخورده باقی مانده است که در قرارداد بیست ساله با ایران، قرار شد آن زمین‌ها برای کاشت گندم و کالاهای استراتژیک کشاورزی، در اختیار ما قرار گیرد. #⃣
قابل توجه فرماندهان پایگاها، بسیجیان و هادیان سیاسی 🔷نشست بصیرتی ثامن موضوع : معضلات اقتصادی کشور استاددکتر عبدالمحمدکاشیان دکترای اقتصاداز دانشگاه امام صادق(ع) تهران تخصص اقتصاداسلامی-اقتصادمالی عضوهیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه سمنان مدیرنوآوری مرکز نو آوری وایده پردازی علم انسانی اسلامی استان سمنان زمان: ۲۵ تیر ماه ساعت ۲۰:۳۰ لینگ ورود در روبیکا https://rubika.ir/mhtavasamenfalavarjan محتوا ثامن ناحیه مقاومت بسیح شهرستان فلاورجان
🔹مظفرالدین‌شاه قاجار، در سال ۱۲۸۴ یعنی ۶۰ سال قبل از تشکیل کشوری به نام امارات، به سفیر انگلیس پیغام داده: «جزایر ابوموسی و تنب، ملک مطلق ایران است و ما به هیچ‌وجه از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.»
🔴بازگشت ایران به جایگاه چهارمی تولید نفت در اوپک ♦️جدیدترین گزارش اوپک نشان می‌دهد ایران با تولید ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار بشکه نفت در خرداد جایگاه چهارمی تولید در اوپک را از کویت بعد از یک سال و ۷ ماه پس گرفته است. ♦️درحال حاضر عربستان با تولید ۹ میلیون و ۹۹۸ هزار بشکه در روز، عراق با تولید ۴ میلیون و ۱۸۱ هزار بشکه در روز و امارات با ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار بشکه در روز، ۳ کشور بزرگ تولیدکنندۀ نفت اوپک به شمار می‌روند.
🟢 برخی اعضای کمیسیون فرهنگی، مانع تسریع در تصویب لایحه حجاب؟!! 🔹 پس از ارسال لایحه عفاف و حجاب توسط دولت به مجلس، کمیته بررسی و تدوین لایحه عفاف و حجاب در مجلس زیر نظر رئیس مجلس شکل گرفت که در این کمیته نماینده های مرکز پژوهش های مجلس، دولت، قوه قضاوئیه، کمیسیون قضائی و فرهنگی و برخی دیگر از دستگاههای مرتبط با موضوع حضور داشته و با برگزاری جلسات متعدد با متخصصین و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی، لایحه عفاف و حجاب را به بیش از 60 ماده با در نظر گرفتن ابعاد دیگر موضوع عفاف و حجاب نهایی کرده است. 🔹 برخی از موارد درج شده در این لایحه که میتوان به آن اشاره کرد مانند: ▪️ممنوعیت صداوسیما از برجسته‌سازی و تبلیغ مروجان بی حجابی یا افرادی که سبک زندگی آنها مغایر فرهنگ حجاب است. ▪️محکومیت مروج سازمان‌یافته بی‌حجابی یا بدپوششی به 150 تا 280 میلیون تومان جریمه نقدی و 15 تا 25 سال حبس ▪️الزام وزارت صمت به حمایت صرفا از واحدهای تولیدی‌مروج پوشش اسلامی و فاخر ▪️برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب و پوشش جهت اصناف پیش از اعطای مجوز فعالیت ▪️تخصیص یارانه برای ارزان‌سازی دسترسی به پوشاک اسلامی - ایرانی و چادر ▪️کاهش مالیات تا سی درصد برای مراکز تجاری و تولیدی و خدماتی مروج پوشش و حجاب ▪️مقابله با هنجارشکنی و عادی‌سازی رفتارهای خلاف عفت در فضای مجازی توسط سلبریتی ها ▪️محکومیت زن کشف حجاب سر کرده به جزای نقدی 6 تا 24 میلیون تومان و بار دوم به جزای 24 تا 50 میلیون تومان ▪️دستگیری افراد برهنه یا نیمه برهنه در انظار عمومی و جریمه به مبلغ 100 تا 150 میلیون تومان یا 5 تا 10 سال حبس 🔹 و ... که نشان از تکامل لایحه و پرداختن به ابعاد مختلف عفاف و حجاب و همچنین جریمه های سنگین تر و بازدارنده تر از گذشته است. 🔻 اما خبرها حاکی است که برخی از نمایندگان، بخصوص برخی از اعضا در روند تصویب و اجرایی شدن آن ایجاد اختلال و مانع تراشی میکنند!!!!!!! امروز آقای قالیباف نیز به این افراد هشدار داد که بر حذف ابعاد فرهنگی لایحه در کمیسیون اصرار نکنند و اجازه دهند لایحه سریعتر به نتیجه برسد. 🔻 امروز کمیسیون قضائی مجلس در جلسه خود میبایست این لایحه را تصویب کند تا پس از اعلام وصول توسط هیئت رئیسه به صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی ارسال شود اما برخی نمایندگان که قبلا مجلس و رئیس مجلس را متهم می کردند که روند کندی را دنبال می کند یا قصد رسیدگی به لایحه را ندارد، امروز که با عزم وی مواجه شده‌اند،با بهانه کاهش دادن مبالغ جریمه ها، عدم ارجاع پرونده ها به دادگاه ها، تقویت گشت ارشاد در بازداشت های میدانی و ... در حال مانع تراشی در نهایی شدن و تصویب آن هستند!!!! ✅ حال، سوال این است که هدف این افراد از مانع تراشی در تصویب لایحه چیست؟!!!! با اینکه در رسانه ها مدام مصاحبه میکنند و خواهان تسریع در تصویب لایحه هستند؟!!!! آیا پای انگیزه های انتخاباتی در میان است؟!!! آیا پای منازعاتِ شخصی و جریانی در میان است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ سخنرانی حجت السلام والمسلمین انصاریان در مورد سیاست های پاپ از 7000 کشیش دعوت نموده برای خاموش کردن چراغ اسلام نظریه بدهید نشر دهید
♦️قیمت جهانی گندم جزو استراتژیک ترین کالاها ۸ دلار افزایش قیمت داشته اونم یه شبه! 🔹اگه در تولید گندم خودکفا نشده بودیم الآن باید کاسه چه کنم چه کنم دست می‌گرفتیم تا قحطی نشه! اون عزیزانی که میگفتن چرا میخواهید در تولید کالای گندم خودکفا بشین حرفی؟ نظری؟ سخنی ندارن؟
🔴 ‏خبر خوب یعنی بعد از ۲۹ سال کم کاری و بی مهری دولت های قبل بلاخره جاده پاتاوه-دهدشت در دولت مردمی احداث شد 🔹‏احداث جاده پاتاوه-دهدشت سال ۷۳ و بدستور رهبری بود. 🔹بلایای طبیعی و غیرطبیعی(اصلاح طلبان) باعث شد این پروژه ۲۹سال طول بکشه! 🔹امروز با افتتاح این جاده ۴۰۰روستا از بن بست جاده ای ومحرومیت خارج میشن، همچنین دسترسی کریدور شمال به جنوب کشور به بنادر جنوبی چهار ساعت کاهش پیدا میکنه!
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️درآمدی بر موضوع حجاب و عفاف 🟢قسمت پنجم ⏯پوشیدن برخی از لباس ها ( اقسام لباس ) الف: لباس شهرت 👈در اسلام ناب محمدی (ص)در کنار امر به پوشاندن بدن ،از لباسی نهی شده است که صاحب آن را انگشت نما می کند و برخلاف عرف و رسوم جامعه اسلامی است.در عین سفارش به آراستگی ،تمیزی و زیبایی لباس،فرمان می دهد که لباس شهوت نپوشد. 👈امام خامنه ای مدظله العالی در تعریف لباس شهرت می‌نویسد:« لباس شهرت لباسی است که پوشیدن آن برای شخص به خاطر رنگ یا کیفیت دوخت یا مندرس بودن آن و علل دیگر مناسب نیست؛به طوری که اگر آنرا در برابر مردم بپوشد ،توجه آنان را جلب نموده ،انگشت نما می شود. 👈در نهی از لباس شهرت از کلام نورانی امام حسین علیه السلام و امام صادق علیه السلام بهره می‌بریم که فرمودند:« هر کسی لباس شهرت بپوشد خدا در روز قیامت ،لباسی از آتش بر او بپوشاند» ب: لباس تشبه ( به فتح ت و تشدید ب) 👈یکی دیگر از لباس هایی که از پوشیدن آن نهی شده ،لباس تشبه است که فرد با پوشیدن آن لباس ،خود را شبیه کافر یا فرد و گروه فاسدی می کند یا اینکه مردی نوع پوشش خود را شبیه زنان و زنی شبیه مردان کند. 👈حضرت امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید:«فرد راضی به عمل قومی ،همانند فردی است که دران قوم داخل و همراه با آنها باشد و بر هر فرد وارد شونده در باطل دو گناه است ،گناه عمل به باطل و گناه رضایت و خشنودی به آن » 👈پیامبر اکرم ( ص)می فرمایند:«خداوند لعنت کند زنانی که خود را شبیه مردان و مردانی را که خود را شبیه زنان کنند» 👈بنابراین از پوشیدن لباسی نهی شده است که از لحاظ رنگ ،مدل،نوع دوخت و...شبیه گروههای فاسد ،همانند شیطان پرست ها ،گروههای منحرف اجتماعی و کافران باشد و همفکری و همراهی با آنان را نشان دهد و حتی از پوشیدن لباس شبیه جنس مخالف نهی شده است. ج: لباس بدن نما ( نازک ) از دیگر لباس هایی که از پوشیدن آن نهی شده است ،پوشیدن «لباسبدن نما و نازک »است.لباس وظیفه پوشاندن بدن را برعهده دارد ؛ بنابراین اگر پوشندگی لباس ،کامل نباشد یا نازک باشد و پوشش شکل نگیرد،پوشیدن چنین لباسی از شخصیت مسلمان به دور است و از آن نهی شده است. 👈در روایات اهل بیت علیهم السلام از پوشیده برهنه و عریان نهی شده است که منظور همین ،لباس های بدن نما و نازک است. امیرالمومنین علی علیه السلام در این باره می فرماید:« بر شما لازم است لباس ضخیم بپوشید .هر کسی که لباسش نازک است ،دین او مثل لباسش ضعیف و نازک است.» 👈پیامبر اکرم (ص)در این باره می فرماید:«هلاکت زنان امت من در دو چیز سرخ فام است : طلا و لباس نازک » 👈و خطاب به امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند:«هر مردی از همسرش اطاعت کند،خداوند او را به رو در جهنم افکند.حضرت علی علیه السلام پرسیدند: این چه اطاعتی است ؟ حضرت فرمودند : در پوشیدن لباس نازک به وی اجازه دهد. 👈 امیرالمومنین علی علیه السلام در وصف حجاب مردم در آخر الزمان میفرمایند:«در آخرالزمان زنانی هستند در حالی که پوشیده اند ،برهنه هستند،(یعنی لباس های نازک بدن نما به تن دارند)با خود آرایی از خانه بیرون می آیند.انها از دین بیرون رفته اند و در فتنه ها داخل شده اند ،به شهوات تمایل دارند و به سوی لذات نفسانی می شتابند ،حرام های الهی را حلال می شمارند.اینان در دوزخ به عذاب ابدی گرفتار خواهند شد ( من لا یحضره الفقیه ج ۲ ص ۱۲۵) 🟢 نتیجه گیری اسلام ناب محمدی (ص) در سبک زندگی به لباس و پوشش زیبا و تمیز و آراسته سفارش کرده ؛ولی از لباس شهرت و تشبه و بدن نما نهی شده است و باید مراقب باشیم به بهانه مد ،گرفتار چنین لباس هایی نشویم که در حقیقت لباس جاهلیت مدرن است و از عطر و بوی فرشته بودن ،جامعه را محروم می سازد. 👈ادامه در قسمت ششم... انشاءالله ✒️سهراب خلیلی تیرماه ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️همراه با کلام ولایت در دیدار با طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ⏯امام خامنه ای مدظله العالی در این دیدار فرمودند :«... با اطلاعاتی که به من می رسد از جهات مختلف ،نسبت به تبلیغ نگرانم ...این قدر ظرفیت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار می کنیم ،کار کنیم ،به نظرم این ظرفیت پر نمیشود ...» 🟢نکات مهم این فراز از بیانات مقام معظم رهبری: _بیانات و سخنرانی های رهبری مستند به ادله و اطلاعات متقن و درست و...است _کسب اطلاعات و اخبار رهبری از کانال ها و افراد و نهادهای مطمئن و موثق است _کمتر آقا در دیدارها اظهار نگرانی دارند و بیشتر امید دهی رویه معظم له بوده و هست ولی در این دیدار از واژه « اظهار نگرانی از تبلیغ»استفاده کردند و خود گویای حساسیت شرایط و مخاطبان جلسه است. _اشاره رهبری به « ظرفیت های گسترده تبلیغ در کشور »و اشباع پذیری این ظرفیت ها با کار چند برابری فعلی( نیروی جوان و توانمند و شیفته کار و شرایط مناسب و گستردگی راه های فعالیت دشمنان در جبهه های متعدد علیه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و حقیقی و...عواملی هستند که زمینه های تبلیغ را در کشور چندین برابر کرده است) ⏯تاکید امام خامنه ای عزیز در اولویت تبلیغ در حوزه های علمیه،در باره اهمیت تبلیغ بعنوان ابزار رسیدن به اهداف دین اسلام (هدف نهایی دین ، ما را در مسیر خلیفه اللهی،در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد و هدف های میانی و ابتدایی دین را رهبری آن گونه بر شمردند : اقامه قسط،تشکیل نظام اسلامی ،اقامه و اشاعه معروف ،ازاله منکر ،ترویج کلم طیب و عمل صالح و...) و تاکید آقا در خصوص تبلیغ باید در رتبه اول باشد نه دوم ( به بیان رهبری در حوزه های علمیه تبلیغ در اولویت دوم است و باید اولویت اول قرار بگیرد). ⏯آقا در فرازی دیگر از این دیدار فرمودند:«...هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید،وسیله و ابزار رسیدن به آن ،تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود...قرآن کریم ،پیغمبران را مسئول تبلیغ می داند ...شما علما هم ورثه انبیاء هستید، اساس وظیفه ی شما عبارت است از تبلیغ...باید پیام دین خدا را به دلها و گوشها برسانید.. 🟢نکات برداشتی از این فراز بیانات مقام معظم رهبری _تاکید امام خامنه ای عزیز بر ابزار تبلیغ و نقش اول آن در دنیای امروز در همه امور فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و... _قران و نقش اول در امور تبلیغی را به رسل الهی دادن _تاکید آقا بر وظیفه اصلی علما بعنوان تبلیغ و رساندن پیام خدا به همه انسانها ⏯تاکید امام خامنه ای مدظله العالی بر اهمیت مضاعف تبلیغ در دنیای کنونی امام خامنه ای عزیز در فرازی از بیانات خود فرمودند:«...اولویت حوزه ها تبلیغ است.در همه ی دوره ها این جور بوده اما در دوره ی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود؛و آن حاکمیت اسلام بود.تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد.وقتی که یک چنین وضعی هست ،طبعا دشمنی ها با اسلام شدت پیدا می کند از دو جهت : الف:در نظام اسلامی پایه و قوام نظام ،مردمند.ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود. ب:امروز هم سخت افزارهای مخالف ،معارض و معاند تطور پیداکرده ،هم نرم افزار ها...اگر امروز حوزه ی علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه ی تبلیغ غفلت غفلت بکند ،دچار عارضه ای می شویم که جبرانش به آسانی ممکن نیست و دچار استحاله فرهنگی می شویم ...» 🟢نکات برداشتی از این فراز بیانات رهبری معظم انقلاب _اهمیت مضاعف تبلیغ که از دیدگاه امام خامنه ای عزیز در دنیای امروز ،محقق شدن حاکمیت اسلام است.و این موضوع مسبوق به سابقه نیست.و درنهایت شدت و حدت دشمنی‌های دشمنان با اسلام افزایش یافت. _اهمیت تبلیغ از منظر امام خامنه ای عزیز از دوبعدی دارای اهمیت مضاعف است ؛ یکی مردم رکن رکین نظام اسلامی هستند و دیگری توسعه و پیشرفت و پیچیدگی اقدامات دشمنان در ابعاد سخت و نرم افزاری _غفلت از جایگاه و اهمیت و نقش تبلیغ و پیامدهای آن و جبران آن امکان پذیر نیست ! _در نهایت غفلت از تبلیغ پیامد آن پیدایش عارضه استحاله فرهنگی خواهد بود... 🟢ادامه در قسمت دوم ... سهراب خلیلی تیرماه ۱۴۰۲
قابل توجه فرماندهان پایگاها، بسیجیان و هادیان سیاسی، مداحان، روحانیان 🔷نشست بصیرتی ثامن موضوع : امر به معرف ونهی از منکر استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نصرالله پور رزومه استاد: عضو انجمن علمی مهدویت حوزه قم و هیئت مدیره راهبردی اندیشه مهدویت کشور،راوی سیره شهدا و دفاع مقدس و کارشناس مسائل سیاسی زمان:یکشنبه 1 مرداد ماه ساعت 18 لینگ ورود در روبیکا https://rubika.ir/mhtavasamenfalavarjan محتوا ثامن ناحیه مقاومت بسیح شهرستان فلاورجان تسلیت یاران ماه محرم شد بزم عزاداری حلقه ماتم شد