🔴خطر شاه سلطان حسینها
🔹پس از مرگ شاه سلیمان، از بین حسین میرزا نماد بیعملی و انفعال و میرزا مرتضی نماد تعالی و افتخار، گزینه اول انتخاب شد و با انتصاب وی به عنوان نهمین پادشاه صفوی، مسیر تاریخ به سوی هرج و مرج در کشور سوق پیدا کرد.
🔹جلوس حسین میرزای ضعیف النفس بر تخت شاهی و احاطه وی توسط مشاوران و وزیران بیکفایت، باعث به هم ریختگی اوضاع داخلی کشور شد و ایران در هرج و مرج فرو رفت؛ به صورتی که «ازبکان» و «ابدالیهای افغان» از خراسان و کرمان سر در آوردند و «لزگیها» پایتخت شیروان را تصرف کردند.
انتخاب شاهی ترسو و بهم ریختگی اوضاع داخلی ایران، بیگانگان را از نابسامانی کشور و ضعف صفویه آگاه ساخت و امیراتوری روسیه به رهبری «پطر کبیر» در شمال، «سلطان محمد عثمانی» در غرب و کشورهای استعمارگر اروپایی از جمله انگلیس را در جنوب به طمع وا داشت. در میان شورشهای داخلی، طغیان «محمود افغان»، خانمان برانداز شد. وی که با پادشاه و امرائی بیاراده، مقهور و سست عنصر روبرو بود؛ پس از فتح کرمان با یست و پنج هزار جنگجوی افغان، به سوی اصفهان حرکت کرد. شاه سلطان حسین خواست او را با پانزده هزار تومان منصرف کند، اما محمود افغان پیشنهاد شاه بزدل را نپذیرفت.
🔹محمود پس از تسخیر «فرحآباد» و «جلفا» اصفهان را محاصر کرد. مردم اصفهان علیرغم اینکه دچار قحطی و مرگ و میر شده بودند گروهی از قشون افغان را کشتند و شاه و درباره را نیز به جنگ ترغیب کردند. اما وزیران خود فروخته که وعده مقام و منصب دریافت کرده بودند مانع از مقابله با قشون افغانها شدند و حتی یکی از امیرانی که از خود رشادت نشان داده بود را نیز مسموم کردند. سرانجام و در حالی که هفت ماه از محاصر اصفهان میگذشت؛ شاه سلطان حسین ذلیلانه به اردوی محمود افغان رفت و وی را به عنوان فرزند خود خطاب کرد. سپس با دست خود تاج سلطنت را از سر برداشت و بر سر محمود افغان نهاد. فردای آن روز محمود با قشون خود وارد اصفهان شد و شهر را به تصرف در آورد و بر اریکه سلطنت صفوی جلوس کرد. دو سال پس از تحویل حکومت به محمود افغان، وی در یک روز تمام شاهزادگان صفوی را سر برید و شاه سلطان حسین نیز نظارهگر این صحنه بود.
🔹باید از تاریخ عبرت گرفت؛ شاه سلطان حسینهای بیعمل، ترسو و اشرافی باعث بیثباتی، ناامنی و زیادهخواهی روزافزون دشمنان خواهند شد.
🚩رضا سراج
۱۴ آذر ۱۳۹۹
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موشک پرقدرت ظفر را بشناسید
۱۴ آذر ۱۳۹۹
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥# استوری | بایدنِ تروریست
🔹 جو بایدن معتقده خانه امن ایرانی ها باید ناامن بشه، میگه ایران را باید به خون بکشیم، با هر کی بتونه اسلحه دستش بگیره، یا بتونه یه بمب یه جا منفجر کنه....
#شهید_فخری_زاده
#خانه_امن
فرقی بین جمهوری خواه و دموکرات نیست
#شیطان_بزرگ
۱۴ آذر ۱۳۹۹
👨💻نشست سیاسی وسخنرانی برخط
✅موضوع: مسائل اقتصادی روز کشور وتاثیر آن بر انتخابات سال1400 وراهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور
✅باحضور دکتر سید جلال حسینی
✅مدرس دانشگاه وکارشناس علوم سیاسی
🕘شنبه 15 آذرماه99 ساعت 21
✅لینک ورود به جلسه به صورت مهمان 👇👇
۱۵ آذر ۱۳۹۹
۱۵ آذر ۱۳۹۹
👨💻نشست سیاسی وسخنرانی برخط
✅موضوع: مسائل اقتصادی روز کشور وتاثیر آن بر انتخابات سال1400 وراهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور
✅باحضور دکتر سید جلال حسینی
✅مدرس دانشگاه وکارشناس علوم سیاسی
🕘شنبه 15 آذرماه99 ساعت 21
✅لینک ورود به جلسه به صورت مهمان 👇👇
https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.flavarjan
معاونت سیاسی ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان
۱۵ آذر ۱۳۹۹
👨💻نشست سیاسی وسخنرانی برخط
✅موضوع: مسائل اقتصادی روز کشور وتاثیر آن بر انتخابات سال1400 وراهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور
✅باحضور دکتر سید جلال حسینی
✅مدرس دانشگاه وکارشناس علوم سیاسی
🕘شنبه 15 آذرماه99 ساعت 21
✅لینک ورود به جلسه به صورت مهمان 👇👇
https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.flavarjan
معاونت سیاسی ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان
۱۵ آذر ۱۳۹۹
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️پنج اثر زیان بار #گناه (بخش اول)
🔶 #گناه موضوعی است که در زندگی مومن آژیر خطری است که مدام باید نسبت به آن متوجه باشد و هیچگونه غفلتی از این موضوع نباید صورت پذیرد که اگر لحظه ای غافل شود، دچار مشکلات متعددی میگردد. #گناه همچون کاردی است در دست انسان خواب آلود، و در حال فرود آمدن بر تکه گوشتی که با اندک غفلت و خواب آلودگی انسان بر گوشت فرود می آید.
💠 اولین اثر گناه: #زنگار_دل
🔷اثر گناه آن است که به تعبیر امام باقر (ع)، خالی است سیاه بر جای سفید، که در صورت توبه، پاک شده و در صورت عدم توبه و بازگشت از آن و گناه بیشتر، سیاهی بیشتری بر آن افزوده میگردد؛ امام باقر (ع) میفرمایند: «مَا مِنْ عَبْدٍ إِلَّا وَ فِی قَلْبِهِ نُکْتَةٌ بَیْضَاءُ فَإِذَا أَذْنَبَ ذَنْباً خَرَجَ فِی النُّکْتَةِ نُکْتَةٌ سَوْدَاءُ فَإِنْ تَابَ ذَهَبَ ذَلِکَ السَّوَادُ وَ إِنْ تَمَادَى فِی الذُّنُوبِ زَادَ ذَلِکَ السَّوَادُ حَتَّى یُغَطِّیَ الْبَیَاضَ فَإِذَا غَطَّى الْبَیَاضَ لَمْ یَرْجِعْ صَاحِبُهُ إِلَى خَیْرٍ أَبَداً وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- کَلَّا بَلْ رانَ عَلى قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُون[۱]»[۲]: هر بنده اى در دلش نقطه سفیدی است که چون گناهى کند، خال سیاهى در آن پیدا شود، سپس اگر توبه کند آن سیاهى برود، و اگر از گناه دنبالگیرى کند، آن سیاهى بیفزاید تا روى سفیدى را بپوشاند، و چون سفیدى پوشیده شد، دیگر صاحب آن دل هرگز بخیر نگراید و همین است، گفتار خداى عز و جل: «نه چنین است، بلکه آنچه مرتکب شدند بر دلشان زنگارى بست».
🔷یعنی گناه بر گناه باعث میشود بر دل انسان زنگاری بنشیند که دیگر صاحب آن دل هرگز به خیر و سعادت راه پیدا نکند. واژه ی «ران» از «رین» به معناى #زنگار است که بر اجناس قیمتى مىنشیند.[۳] از این آیه فهمیده میشود که فطرت اولیه آدمی، پاک است اما به وسیله #گناه به مرور زمان زنگار بر دل می نشیند و سیاه میشود، پس گناه تیرگی می آورد و سیاهی بدنبال دارد.
پی نوشت:
[۱] سوره مطففین، آیه ۱۴
[۲] الکافی، ج۲، ص ۲۷۳
[۳] تفسیر مجمع البیان، ذیل آیه
۱۵ آذر ۱۳۹۹
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️دشمن درونی انسان (بخش اول)
🔶دشمن حقیقی انسان کیست؟
🔷یکی از مسائلی که در خودسازی انسان نقش اساسی دارد #دشمن_شناسی است؛ ما باید بدانیم دشمن ما کیست و از چه راه ها و ابزارهایی برای شکست ما استفاده میکند. طبق آیات و روایات انسان دو گونه دشمن دارد: ۱) #دشمن_درونی یا دشمن نزدیک - ۲) #دشمن_بیرونی یا دشمن دور. نزدیکترین دشمن به آدمی #نفس_اوست که به فرمایش امام علی (ع): «اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک؛ دشمن ترین دشمنان، #نفس توست که در کنار توست. این روایت از پیامبر اکرم (ص) نیز نقل شده است. آری نفس، این #نفس_اماره که آدمی را دائما به بدی دعوت می کند، #دشمن_نزدیک است. «شیشه نزدیکتر ازسنگ ندارد خویشی/ هر شکستی که به انسان برسد ازخویش است!»
🔷اما #دشمن_دور #شیطان است؛ طبق فرمایش قرآن، شیطان فقط #وسوسه_گر است؛ او انسان را به سمت بدیها تحریک میکند، این انسان است که با اختیار خود به سمت بدی میرود. شیطان بیش از این قدرتی ندارد، لذا وقتی در قیامت انسان ها جلوی شیطان را میگیرند و اعتراض میکنند که تو باعث شدی ما جهنمی بشویم، او در پاسخ میگوید: «فلا تلومونی ولوموا انفسکم؛ مرا ملامت وسرزنش نکنید نفستان را ملامت کنید، من فقط وسوسه می کردم و این شما بودید که به دنبال بدی میرفتید». بهترین وسیله براى #دشمن_شناسى، مراجعه به #قرآن است که دشمنان مختلف را در آیات نورانى خویش معرفى کرده است. برخى از آنان عبارتند از: ۱- شیطان هاى جن و انس، ۲- هواهاى نفسانى، ۳- کافران و اهل کتابى که در صدد مقابله با مسلمانان باشند، ۴- جهل و نادانى و... .
🔷 #شیطان موجودی حقیقی است که با وسوسه و دگرگون ساختن واقعیات امور، و زینت بخشیدن به زشتیها و گناهان، و ناگوار جلوه دادن نیکیها و طاعات، سعی در اغوا و #انحراف انسان دارد. در واقع حوزه اصلی فعالیت شیطان در حالات روانی انسان و جنبه تخیل و توهم او است که حقایق را وارونه و بر خلاف واقعیت آنها جلوه میدهد، و انسان را به خیال و توهم در مورد واقعیات وادار میسازد. از منظر قرآن کریم شیطان تنها وسوسه میکند و در قوه خیال و وهم انسان تصرف میکند و حقایق را دگرگون میسازد: «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطانُ لِیُبْدِیَ لَهُما ما وُرِیَ عَنْهُما»[اعراف،۲۰] و «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطانُ قالَ یا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ»[طه،۱۲۰]. شیطان زشتیها را زیبا جلوه میدهد و اعمال ناپسند را زینت و آرایش کرده و آن را پسندیده و درست در اذهان ظهور میدهد: «وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ ما کانُوا یَعْمَلُونَ»[انعام،۴۳] و «وَ إِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ وَ قالَ لا غالِبَ لَکُمُ الْیَوْمَ مِنَ النّاسِ»[انفال،۴۸]. بت پرستیها و تکبرها و ایستادن در برابر حق و حقیقت نمونه هایی از اعمال نفوذ و تصرف شیطان در وهم و خیال انسان است که بخشی از حوزه فعالیتهای روانی انسان هستند.
🔷اما هوای نفس و نفس اماره، چیزی خارج از وجود انسان و موجودی مستقل همانند شیطان نمیباشد، بلکه مرحله ای و بخشی از وجود خود انسان است. در حقیقت #نفس_اماره که به زشتیها و گناهان و پستی ها امر میکند و هوای نفس با فرمان و خواست و اراده او شکل می گیرد، مرتبه پایین و پست و تربیت نیافته از نفس و حقیقت انسان است. نفس انسان در مرحله پایین و پست خود، حیوانی است که همه صفات و آثار حیوانیت، مانند شهوت و درندگی را دارا است. تعبیراتی که در روایات در مورد #نفس_انسان آمده و آن را بدترین دشمن و هلاک کننده و غیر قابل اعتماد دانسته اند و به مبارزه و جهاد با آن و مهار کردن و کنترل نمودن آن آمده است، مربوط به همین مرحله پایین نفس یعنی مرحله حیوانیت او است.
#برای_آگاهی_بیشتر رجوع کنید به:
۱. خودسازی (ابراهیم امینی)، بحث روح انسانی و حیوانی
۲. تعلیم و تربیت در اسلام (مرتضی مطهری)
۳. فلسفه اخلاق (مرتضی مطهری)
۱۵ آذر ۱۳۹۹
⭕️ #امام_خمینی(ره):
🔹 #قانون برای نفع ملت است، برای نفع جامعه است، برای نفع بعضی اشخاص و بعضی گروه ها نیست. قانون توجه به تمام جامعه کرده است و قانون برای تهذیب تمام جامعه است. البته دزدها از قانون بدشان می آید و دیکتاتورها هم از قانون بدشان می آید و کسانی که مخالفت ها می خواهند بکنند، از قانون بدشان می آید، لکن قانونی که مال همه ملت است و برای تهذیب همه ملت است و برای آرامش خاطر همه ملت است و برای مصالح همه ملت است، این قانون باید #محترم شمرده بشود.
🔹نباید اگر چنانچه یک قانونی برخلاف نظر من بود من بیایم بیرون و هیاهو کنم که من این قانون را قبول ندارم، این قانون خوب قانونی نیست. قانون خوب است، شماها باید خودتان را #تطبیق بدهید با قانون، نه قانون خودش را با شما تطبیق بدهد.
📕صحیفه نور، ج ۱۴ ص
۱۵ آذر ۱۳۹۹
۱۵ آذر ۱۳۹۹
⭕️تمام مقصد ما باید اسلام باشد
🔷 #امام_خمینی (ره): الان وقتی است که ما بخواهیم این کشور را از این آشفتگی هایی که دارد نجات بدهیم، باید همه وجهه نظر را به اسلام بکنیم، تمام مقصد #اسلام باشد. اسلام است که می تواند ما را به سعادت دنیا و آخرت برساند. اسلام است که برای ما آزادی، یک آزادی سالم، آزادی صحیح تامین می کند. اسلام است که می تواند ما را مستقل کند. اسلام است که می تواند روح ما را قوی کند و به تبع آن جسم ما هم قوی بشود.
📕صحیفه نور جلد ۷
۱۵ آذر ۱۳۹۹