eitaa logo
محتوای ثامن برخوار
126 دنبال‌کننده
29.7هزار عکس
20.3هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پیش به سوی ظهور: بسم الله الرحمن الرحیم ✅مبانی حقوق بشر در اسلام و قرآن به مناسبت شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه و حقوق بشر 🌑قسمت سوم 👈۱_خدامحوری و بندگی خدا اساس تفکر اسلامی در منشأ قانونگذاری و مشروعیت مقررات ،مقررات حقوقی در رابطه با حقوق بشر ،خداوند متعال و وحی ( توحید محوری )است و قانونی صحیح است که از سوی خدا و از طریق وحی به دست ما رسیده است . طبق دیدگاه اسلامی ،بشر به طور تکوینی و تشریعی بنده خداوند متعال است و برخلاف متفکران غربی که انسان را دربرابر خدا هم آزاد می پندارند ،بر تسلیم و فرمانبرداری انسان ها در برابر خدا تاکید می ورزد. 👈۲_حقوق طبیعی انسان از آنجا که از دیدگاه اسلام و قران،افرینش جهان ،هدفمند و دارای غایت است و هدف کلی از آفرینش نیز همان کمال انسان است ،و از سوی دیگر انسان برای رسیدن به این هدف و مقصد اعلا نیازمند برآورده ساختن خواسته های طبیعی و جسمانی است . بنابراین او می تواند از آنچه در طبیعت است در راستای این هدف بهره جوید و اگر این حق طبیعی برای او نبود راه رسیدن به کمال بسته بود. در نتیجه وجود خواسته های طبیعی در انسان ثابت بودن حقوق طبیعی را برای او ایجاب می کند. 👈۳_عدالت پس از حقوق طبیعی و نیازها و طلب های ساختاری وجود انسان ،مساله عدالت و قسط و تحقق و پایداری آن از دیگر مبانی قوانین حقوقی قرآن است. تا آنجا که هدف از رسالت پیامبران ،برقراری قسط و و عدل معرفی شده است. «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط....»سوره حدید آیه ۵/ ما رسولان خود را با دلائل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم ،تا مردم قیام به عدالت کنند. «و لکل امه رسول فاذا جاء رسولهم قضی بینهم بالقسط و هم لا یظلمون » سوره یونس آیه ۴۷ برای هر امتی رسولی است ،هنگامی که رسول ایشان به سوی آنان بیاید به عدالت در میان آنها داوری می شود و ستمی به آنها نخواهد شد...... 👈۴_مصالح برتر اساس قانونگذاری در قرآن رعایت مصالح و مفاسد است و مصلحت سنجی حقیقی از جمله مهمترین مبانی و معیارهای آرای حقوقی قرآن است. احکام ،قوانین ،حقوق و ضوابط ارتباط افراد با یکدیگر و افراد با اجتماع و دولت همگی دارای حکمت و فلسفه خاصی است ،. چرا که در اندیشه این افراد خداوند عالم و حکیم است و لازمه علم و حکمت ،رعایت مصالح برتر است،چه در اصل خلقت و آفرینش و چه در تعیین حقوق و قوانین. «و ما خلقنا السماء و الارض و ما بینهما بالا...»سوره ص آیه ۲۷ «الذی احسن کل شی ء خلقه»سوره سجده ایه۷ 👈از دیدگاه اسلام قانونی معتبر است که مطابق با مصالح واقعی انسان ها باشد و از این رو ،ارزش قانون به مطابقت با مصالح مادی و معنوی انسان ها است . سهراب خلیلی ۶ تیر ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم ✅مبانی حقوق بشر در اسلام و قرآن به مناسبت شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه و حقوق بشر 🌑قسمت سوم 👈۱_خدامحوری و بندگی خدا اساس تفکر اسلامی در منشأ قانونگذاری و مشروعیت مقررات ،مقررات حقوقی در رابطه با حقوق بشر ،خداوند متعال و وحی ( توحید محوری )است و قانونی صحیح است که از سوی خدا و از طریق وحی به دست ما رسیده است . طبق دیدگاه اسلامی ،بشر به طور تکوینی و تشریعی بنده خداوند متعال است و برخلاف متفکران غربی که انسان را دربرابر خدا هم آزاد می پندارند ،بر تسلیم و فرمانبرداری انسان ها در برابر خدا تاکید می ورزد. 👈۲_حقوق طبیعی انسان از آنجا که از دیدگاه اسلام و قران،افرینش جهان ،هدفمند و دارای غایت است و هدف کلی از آفرینش نیز همان کمال انسان است ،و از سوی دیگر انسان برای رسیدن به این هدف و مقصد اعلا نیازمند برآورده ساختن خواسته های طبیعی و جسمانی است . بنابراین او می تواند از آنچه در طبیعت است در راستای این هدف بهره جوید و اگر این حق طبیعی برای او نبود راه رسیدن به کمال بسته بود. در نتیجه وجود خواسته های طبیعی در انسان ثابت بودن حقوق طبیعی را برای او ایجاب می کند. 👈۳_عدالت پس از حقوق طبیعی و نیازها و طلب های ساختاری وجود انسان ،مساله عدالت و قسط و تحقق و پایداری آن از دیگر مبانی قوانین حقوقی قرآن است. تا آنجا که هدف از رسالت پیامبران ،برقراری قسط و و عدل معرفی شده است. «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط....»سوره حدید آیه ۵/ ما رسولان خود را با دلائل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم ،تا مردم قیام به عدالت کنند. «و لکل امه رسول فاذا جاء رسولهم قضی بینهم بالقسط و هم لا یظلمون » سوره یونس آیه ۴۷ برای هر امتی رسولی است ،هنگامی که رسول ایشان به سوی آنان بیاید به عدالت در میان آنها داوری می شود و ستمی به آنها نخواهد شد...... 👈۴_مصالح برتر اساس قانونگذاری در قرآن رعایت مصالح و مفاسد است و مصلحت سنجی حقیقی از جمله مهمترین مبانی و معیارهای آرای حقوقی قرآن است. احکام ،قوانین ،حقوق و ضوابط ارتباط افراد با یکدیگر و افراد با اجتماع و دولت همگی دارای حکمت و فلسفه خاصی است ،. چرا که در اندیشه این افراد خداوند عالم و حکیم است و لازمه علم و حکمت ،رعایت مصالح برتر است،چه در اصل خلقت و آفرینش و چه در تعیین حقوق و قوانین. «و ما خلقنا السماء و الارض و ما بینهما بالا...»سوره ص آیه ۲۷ «الذی احسن کل شی ء خلقه»سوره سجده ایه۷ 👈از دیدگاه اسلام قانونی معتبر است که مطابق با مصالح واقعی انسان ها باشد و از این رو ،ارزش قانون به مطابقت با مصالح مادی و معنوی انسان ها است . سهراب خلیلی ۶ تیر ۱۴۰۱
سهراب خلیلی: بسم الله الرحمن الرحیم ✅یادداشتی انتقادی تحلیلی بر مبانی حقوق بشر غربی به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی 👈قسمت چهارم 👈حقوق بشر غربی بر مبانی نظری خاصی چون خودباوری علمی ،فردگرایی اومانیستی ،حقوق طبیعی و قرارداد اجتماعی و......مبتنی است. 👈منظور از خردباوری علمی ،باور کردن توانایی های آدمی بر شناخت علمی هستی و انسان است ،و نیز این که تنها شناخت قابل اعتماد ،معرفت علمی است . 👈شناخت علمی نیز شناختی اثبات پذیر و یا ابطال پذیر است .نظریه های علمی ،از یافته های تجربی ،که از راه آزمایش به دست آمده آند ،گرفته می شود . 👈بر اساس این رویکرد ،اولا،ماورای ماده از حوزه شناخت بیرون است و در نتیجه در عرصه تعریف حقوق بشر نقش چندانی ندارد ثانیا،خرد مبتنی بر روش علمی و تجربی ،قادر به شناخت همه ابعاد هستی از جمله انسان و نیازهای اوست ثالثا،حقوق بشر از حوزه انتظارات از دین خارج است و در قلمرو عقل بشری قرار می گیرد. 👈مقصود از فردگرایی ،برتر دانستن عقل و استدلال های فردی بر همه چیز و کنار گذاردن خدا و شریعت الهی از صفحه حیات بشری و خالی کردن آن برای جولان فردیت بر اساس اومانیسم است. 👈در نهایت می توان گفت که در تفکر غربی ،فرد برای خود یک کل است و با کل های دیگر مثل خود ویا محیط اجتماعی و طبیعی ،در تقابل است.به قول نیچه ،چنین برداشتی از فردیت ،نتیجه انکار خدا و زیستن در جهان بی خداست ! 👈 اندیشه فردگرایی پیامدهایی دارد از جمله این که حقوق انسان را دارای منشأ فردی و فرد انسانی را موضوع ارزش ها قلمداد می کند. 👈ازاین منظر مراد از حقوق طبیعی ،حقوقی است که ناشی از حیثیت ذاتی انسان است و هیچ کدام از عوارض انسانی ،نظیر زبان ،نژاد ،جنسیت،و مذهب دران دخالتی ندارد،مثل آزادی ،حیات ،برابری و مالکیت و....بنیاد حقوق طبیعی انسان بر تمایلات و غرایز بنیادی او نهاده شده و آنچه به صورت مطلق برای او وجود دارد همین حقوق طبیعی است.وظائف نیز دراین حوزه محدود میشوند. 👈مبانی معرفت شناختی غربیان و دیدگاه آنها در زمینه اصالت فرد و پذیرش حقوق طبیعی مطلق و بنیادی ،موجب شد تا جامعه امری اعتباری و مبتنی بر قرارداد اجتماعی پنداشته شود.بنابراین نگرش ،قرارداد اجتماعی نقش ویژه ای در تنظیم قوانین و تفصیل مواد مربوط به حقوق بشر خواهد داشت. 👈 طرفداران این رویکرد از جمله ژان ژاک روسو و.... قرارداد اجتماعی را تنها منبع حق می دانند و معتقدند که حقوق ،پس از تشکیل جامعه،موضوعیت می یابد. سهراب خلیلی ۸ تیر ماه ۱۴۰۱
سهراب خلیلی: بسم الله الرحمن الرحیم ✅یادداشتی مقایسه ای بر حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی 👈قسمت پنجم 👈پس از آشنایی اجمالی با مبانی حقوق بشر غربی ،در می یابیم که این مبانی با مبانی حقوق بشر اسلامی سازگار نیستند،زیرا : از نظر متفکران دینی ،خردباوری به معنای غربی ( توانایی انسان به شناخت تام و جامع توانمندی ها و نیازهای خویش) پذیرفته نیست و چنین روشی نمی تواند ما را به شناخت واقعی از انسان رهنمون سازد. 👈روش علمی شناخت ،به دلیل محدودیت هایش در قالب استقراگرایی و ابطال پذیری ،صرفا دارای ارزش عملی است و در مقابل عمل سودمند خواهد بود ،واز واقع نمایی و ارایه حقیقت نظام هستی عاجز است. 🌑پوپر فیلسوف مادی گرای غربی می گوید : بدین سان بنیاد تجربی علم عینی هیچ چیز مطلقی ندارد.علم بر اساس مستحکمی استوار نیست و گویی مبنای تهور آمیز نظریه های آن بر باتلاقی افراشته شده است و همانند ساختمانی است که بر ستون هایی استوار شده که در درون باتلاقی فرو رفته‌اند ،اما نه به سوی شالوده ای طبیعی و معلوم ،و اگر از فرو بردن عمیق ستون ها باز می ایستیم از آن رو نیست که به زمین رسیده‌ایم ،ما فقط توقف می کنیم که راضی شده باشیم. ما معتقدیم که تعیین حقوق بشر ،از یکسو ،مبتنی بر مقدماتی نظیر شناخت نظام هستی و شناخت نیازهای کاذب از نیازهای واقعی است ،و چنین شناختی ،بدون استمداد از وحی,حتی برای خردمندان ممکن نیست، و از سوی دیگر تعیین حقوق جهانی برای بشر مبتنی بر وجود اصولی فراتر از دیدگاه انسان هاست ،زیرا انسان ها به دلیل اختلاف علاقه ها،سلیقه ها و آداب و رسوم نمی توانند به وحدت نظر برسند ،بنابر این ،به مرجع مشترکی که فراتر از قراردادها و دیدگاه بشری باشد ،نیاز است 👈در بینش توحیدی ،خداوند ،هستی محض و مطلق است و همه عالم در هستی خود وابسته به اوست .علم خداوند به تمام هستی و ابعاد حیات آدمی ،توانایی ها ،نیازمندی ها و استعدادها ،تام و کامل است ،و تنها خداوند است که راه سعادت و مسیر کمال بشر را می داند و قادر به هدایت اوست .از این رو دین شامل حقوق بشر میشود و به عبارت دیگر ،حقوق بشر در قلمرو انتظار از دین قرار دارد 👈فردگرایی غربی نیز با بینش اسلامی، ناسازگار و با بینش توحیدی در تعارض است ،زیرا فردگرایان ،جنبه مادی حیات و تمایلات بشری را اصیل می دانند و منکر هر گونه اقتدار برتر از انسان هستند،در صورتی که بنابر جهان بینی توحیدی ،انسان در اصل هستی و تداوم حیاتش ،به موجود برتر از خویش نیازمند است،ولی فاعلیت وی افسار گسیخته نیست ،بلکه در سلسله علل طولی به خداوند منتهی می شود. به دیگر سخن ،فاعلیت انسان از نظر حدوث و بقا در گرو اراده ذات حق است و بدون آن هیچ امری محقق نمی شود. 👈 حقیقت این است که اومانیسم و فردگرایی در فلسفه غرب ،به جای احترام ،باعث فروکاهی شخصیت انسان شده است ،چنانچه استاد شهید مطهری می فرماید : در فلسفه غرب سال هاست که انسان از ارزش و اعتبار افتاده ...و تا حد یک ماشین تنزل پیدا کرده ،روح و اصالت آن مورد انکار واقع شده است...از نظر برخی فلسفه های نیرومند غربی ،انسان شیءآست که محرک او جز منافع اقتصادی نیست ،دین و اخلاق و فلسفه و علم و ادبیات و هنر هم روبناهایی هستند که زیر بنای آنها طرز تولید و پخش و تقسیم ثروت است. 👈 گذشته از تعارض رویکرد اصالت انسان با جهان بینی توحیدی ،نگرش مزبور با تفسیر متون دینی (قرآن و سنت)از انسان نیز ناسازگار است.از دیدگاه قرآن کریم انسان فقط حیوانی مادی نیست بلکه موجودی است برگزیده خداوند ،مرکب از روح و جسم ،دارای فطرتی خدا اشنا ،امانت دار خدا،مسئول خویشتن و جهان ،مسلط بر طبیعت،اشنا به خیر و شر ،کمال پذیر ،برخوردار از کرامت ذاتی ،شایسته بهره مندی از نعمت های الهی و مسئول در برابر خداوند خویش. 👈اعتقاد به چنین مقام و منزلتی برای انسان با آنچه فرد گرایان غرب و اومانیست ها به آن معتقدند ،تفاوت بنیادین دارد و تقدم انسان شناسی اسلام بر دیدگاه فردگرایان به خوبی مشخص می شود‌. 👈اما حقوق طبیعی ای که در بینش اومانیستی مطرح است _طبیعت بشر فارغ از پیوندش با موجودی فراتر (خداوند)خاستگاه حقوقی مطلق و بنیادی دارد _بدون تردید با بینش اسلامی در تعارض است ،زیرا طبیعت انسان ،به خودی خود و صرف نظر از اتصال و پیوند آن با خداوند و هدفمندی وی نمی تواند به وجود آورنده حقی باشد. 👈شهید مطهری ره دراین باره می فرماید: از نظر ما حقوق طبیعی از آنجا پیدا شده که دستگاه خلقت با روشن بینی و توجه به هدف ،موجودات را به سوی کمالاتی که استعداد آنها را در وجودشان نهفته است،سوق می دهد .هر استعداد طبیعی منشأ یک حق طبیعی است...استعدادهای طبیعی مختلف آند .دستگاه خلقت هر نوع از انواع موجودات را در مداری مخصوص به خود قرار داده است و سعادت او را هم در این قرار داده که در مدار طبیعی حرکت کند ... ادامه... سهراب خلیلی ۸
تیر ۱۴۰۱ بسم الله الرحمن الرحیم ✅ادامه قسمت ۵ یادداشتی مقایسه ای بر حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی 👈 دستگاه آفرینش در این کار خود هدف دارد.... 👈به دیگر سخن در اسلام ،ازادی بدون مسئولیت و در واقع حقوق بشر بدون الزامات و تکالیف وجود ندارد . ابن تفکر که انسان قطع نظر از پذیرفتن خداوند و عمل کردن به وظایف و مسئولیتهای خلیفه اللهی بر روی زمین ،از حقوق طبیعی یا ذاتی برخوردار باشد،به کلی با نگرش اسلامی بیگانه است 👈به این ترتیب حقوق طبیعی در قرائت اومانیسم دوران مدرن ،بر اساس مبانی اسلامی توجیه پذیر نیست. هم چنین این مبنا که فقط قرار داد اجتماعی موجد حق باشد نیز ،پذیرفته نیست ،چون از دیدگاه اسلام حقوق فطری بشر بر اساس حکمت الهی از سوی خداوند به انسان عنایت شده و هدف آن تحقق کمال انسان است. 👈 نتیجه گیری از انچه گفته شد به خوبی روشن می شود که مبنای حقوق بشر غربی با تفسیر ویژه آن ،با دیدگاه اسلام سازگاری ندارد ،چرا که بر خلاف رویکرد اومانیسم ،از دیدگاه اسلام ،خدامحوری مورد قبول است و خرد بشر در عرصه شناخت خودکفا نیست ،بلکه محتاج هدایت الهی است. همچنین انسان فطرتا هم محق است و هم مکلف، و مکلف بودنش با فردیت انسانی وی تنافی ندارد منابع استنباط حقوق بشر در اسلام ،قران ،سنت و عقل است نه قرارداد اجتماعی،زیرا قرارداد اجتماعی ،حق آفرین نیست و ایجاد استحقاق نمی کند. بشر در اصل وجود و تداوم حیاتش نیازمند وجودی مطلق و برتر است، کسی که خالق جهان و انسان است،حقیقت انسان ،سعه وجودی ،استعدادها و نیازها و مسیر سعادت و کمال اورا می شناسد و می تواند او را به سوی سعادت هدایت کند ،بنابراین دیگران نه حق جعل حقوق برای انسان را دارند و نه می توانند حقوق متناسب با هویت انسان را بشناسند. 👈حقوق بشر از منظر اسلام به لحاظ کمی و کیفی بسیار گسترده ،جامع و فراتر از اعلامیه جهانی حقوق بشر است‌.به نظر می رسد تفاوت های حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی را به طور کلی می توان در سه مسأله خلاصه کرد: ۱)مبنا و منشأ حقوق :که بانیان اعلامیه معمولا منشأ حقوق بشر را طبیعی می دانند و اسلام ، آن را الهی می داند ۲) انسان شناسی :که بانیان اعلامیه حقوق بشر به جنبه الهی ،معنوی و اخروی بشر توجه ندارند و آن را دخالت نمی دهند و تنها برای زندگی دنیوی و اجتماعی و حل مشکلات دنیوی او برنامه ریزی می کنند ،ولی اسلام به جنبه الهی ،معنوی و اخروی انسان نیز در این امر عنایت دارد ۳)برخی از اصول و فروع حقوق:یعنی این دو دیدگاه حقوقی در برخی از اصول و فروعات باهم متفاوتند. سهراب خلیلی ۹ تیر ماه ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ تحلیلی بر دلایل اتهام نقض حقوق بشر به ایران توسط استکبار و عوامل آنها 🌑قسمت ششم (آخر) 👈از جمله ساز و کارهایی که با جدیت برای فشار آفرینی بر کشورمان در دستور کار غرب قرار گرفته ،مبحث «حقوق بشر »است 👈باید به این نکته توجه داشت که این انتقادها عمدتا به دلایل سیاسی و بدون در نظر گرفتن حقوق واقعی بشر بر مبنای فطرت اصلی انسان ها مطرح می شوند و آنها عمدتا تعریف محدود و ضعیفی از حقوق بشر را که مبتنی بر نیازهای مادی است مبنای انتقاد های خود از کشورهای اسلامی به خصوص ایران قرار می دهند. 👈البته رفتارهای دوگانه غرب نیز در رابطه با حقوق بشر کاملا آشکار است به گونه ای که هیچ اتهامی علیه عربستان و یا دیگر کشورهای که متحد سیاسی غرب به شما میروند و به موازین جهانی حقوق بشر بی توجه هستند مطرح نمی شود،ولی ایران هدف اتهامات و انتقادات آنها قرار دارد... 👈با توجه به مجال اندک دراین نوشتار و تحلیل،این دلایل به صورت فهرست وار ارائه می شود : ۱)تضعیف ایمان و عقیده عمیق الهی با القای تصویر خشن و غیر عادلانه و نقض حقوق بشری از قوانین اسلامی در ایران که ام القرای اسلام ناب محمدی ص محسوب می شود . ۲)مقابله با الهام بخشی انقلاب اسلامی برای هویت یابی مسلمانان و رویارویی با دشمنان مشترک بویژه آمریکا و رژیم صهیونسیتی ۳)بیگانگی از هویت اسلامی در زمینه حقوق بشر و جلوگیری از بازیابی هویت حقیقی و اسلامی ملت های مسلمان با صدور و گسترش تفکر و مبانی حقوق اسلامی از ایران ۴)رویارویی ایران اسلامی با منافع نظام سلطه و عدم همراهی با قدرت های بزرگ غربی ۵)پیش گیری از الگو شدن نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی برای جوامع اسلامی و ملل آزاده جهان ۶)تلاش برای ناتوان نمایی اسلام و مردم سالاری دینی در اداره جامعه ۷) سیاه نمایی و معرفی چهره منفی و خشن و ضد بشری از نظام جمهوری اسلامی ایران ۸)مبارزه با گرایش روز افزون در جهان اسلام به اسلام ناب از طریق الگو گیری از ایران اسلامی ۹)القای برتری طلبی و ایران هراسی در دنیا و منطقه ۱۰)ماهیت متفاوت مبانی و تعریف غرب و اسلام از حقوق بشر ۱۱) تضعیف تفکر مقاومت و امید به تغییر محاسبه در ایران تحت فشار دشمن ۱۲)القای عدم پیشرفت و تجدد در صورت حفظ هویت دینی و ملی .... سهراب خلیلی ۱۰ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حتماً ببینید/ ۱۳ سال گمنامی و خوشنامی 🔰 مروری بر کارنامه شیخ حسین طائب و پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🎬 به عشق تو... 🌷 لطفاً صلواتی جهت تعجیل در ان شاءلله و سلامتی مولایمان عج عنایت بفرمایید..... ✅ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
🇮🇷 📝خبر: زلنسکی، هزینه دفاع از کشورش را ۵ میلیارد دلار در ماه تخمین زده است. دبیرکل ناتو دیروز گفت که اوکراین می‌تواند کماکان بر روی حمایت تا زمانی که این جنگ ادامه یابد، حساب کند. 🍃🌹🍃 ✅ : در هشت سال جنگ بین‌المللی علیه ایران به فرماندهی صدام، هزینه ماهانه دفاع از ایران چه قدر بود؟! در این هشت سال، تمام سرمایه‌های مادی و معنوی ایران صرف دفاع از کشور شد! 🔹 فقط یک قلم از سرمایه های معنوی ایران که از دست رفت، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از بهترین جوانان ایرانی بود که در این جنگ از ایران گرفته شد که اگر صدها سال دیگر هم بگذرد، جبران نخواهد شد، سرمایه های مادی که ... 🔸 در این هشت سال، ایرانی ها حتی برای دفاع از خودشان و تامین سلاح و مهمات و اقلام دفاعی مانند سیم خاردار، دسترسی آزاد و آسان به بازارهای جهانی را نداشتند و از بازار سیاه، با چند برابر قیمت تامین میکردند و در مقابل کشورهای اروپایی و عربی، آمریکا و شوروی، برای کمک به متجاوز( صدام) از هم سبقت می گرفتند. 🔺 جالب اینجاست که تمامی کشورهایی که در هشت سال جنگ علیه ایران، در مقابل مردم ایران بودن، هم اکنون پشت سرِ زلنسکی صف کشیده اند و برای کمک به او از هم سبقت میگیرند اما با این حال، هر روز شهری از شهرهای اوکراین سقوط می کند، اما مردم ایران با دستان بسته از تحریم، هشت سال در مقابل یک دنیا مقاومت می کنند و حتی یک وجب از خاکشان را به دشمنان نمی دهند و این بیش از چهل سال است که در مقابل تهدیدها و تحریمها و ترورها ادامه دارد. | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۷۴ قرآن کریم ( آیات ۶۵ تا ۷۲ سوره مبارکه نحل )  🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ» خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. (امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار | 🆔 eitaa.com/meyarpb
13930130_8190_128k.mp3
2.25M
🇮🇷 🎵| دادگاه حقوق بشر آمریکایی 🍃🌹🍃 3⃣ زنده سوزاندن داوودی‌ها 🎙 در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۸۸/۰۳/۲۹ | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | ترور، روی دیگر سکه حقوق بشر آمریکایی 🍃🌹🍃 ❌ روایتی کوتاه از خبیثانه ترین ترورهای آمریکا علیه ملّت ایران | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📅 امروز جمعه ☀️ 10 ماه 1401 شمسی 🌙 1 1443 قمری ☀️ ➕ درگذشت وحید بهبهانی، ملقب به آقا، فقیه، اصولی که با فعالیت‎های او اخباری‎گری به حاشیه رفت. (۱۱۷۰ش) ➕ درگذشت سید حسن موسوی بجنوردی فقیه، فیلسوف، از اساتید حوزه علمیه نجف (۱۳۵۴ش) 🌙 ➕ سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)(۲ق) ➕ جایگزینی امام علی(ع) به جای ابوبکر بن ابی‌قحافه در ابلاغ آیات برائت(۹ق) ➕ ولادت ابن ابی‌الحدید شاعر، ادیب و شارح نهج البلاغه(۵۸۶ق) ➕ درگذشت سید جواد آل‌علی شاهرودی از علمای شیعه و نویسنده کتاب انسان در مراحل شش‌گانه (۱۴۱۸ق) 📆 روزشمار: ▪️6 روز تا شهادت امام محمد باقر علیه السلام ▪️8 روز تا روز عرفه ▪️9 روز تا عید سعید قربان ▪️14 روز تا ولادت امام هادی علیه السلام ▪️17 روز تا عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم ▪️30روز تا محرم ▪️80روز تا اربعین ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 سالروز ازدواج امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا(علیهماالسلام) را به محضر همۀ ارادتمندان و محبین اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و به‌خصوص به زوج‌های جوان تبریک عرض می‌کنیم. @ostadmahdavi_ir
🇮🇷 📝 | ما، در قبال چالش‌ها 🍃🌹🍃 ❌ قسمت پنجم | 🔻امام علی (ع) قناعت را بهره‌مندی از دنیا به‌اندازه کفایت و رفع نیازِ ضروری می‌دانند (حکمت ۳۷۱ نهج‌البلاغه). ضدِ آن، اسراف (هدر دادن منابع و سرمایه) است. 🔹 قناعت در ابعاد مختلف (فردی-اجتماعی)، آثار شگرفی دارد که به برخی از آن‌ها با استناد به آموزه‌های معصومین (ع)، اشاره می‌کنیم: 1️⃣ احساس رضايت از زندگی، آرامش و دوری از غم (نهج‌البلاغه، حكمت ۳۷۱). 2️⃣ بی‌نیازی (بحار الأنوار ج‏ ۲، ص: ۵۴) 3️⃣ سروری (بحار الأنوار ج ۶۸، ص: ۳۴۶) 4⃣ گنج پایان‌ناپذیر (نهج‌البلاغه، حکمت ۵۷). 5⃣ عزت (غررالحکم، ص. ۲۰). 6⃣ و... 🔺نتیجه: یکی از وظایف شهروندی من این است که از منابع (غذایی، حامل‌های انرژی و...) به‌اندازه نیاز ضروری و درست استفاده کرده و از هدر رفت آن جلوگیری نمایم. این امر در رشد اقتصادِ خانواده و کشور، نقش به سزایی دارد. ✍️علی‌اکبر صیدی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | تله وحشتناک جمعیتی در ایران 🍃🌹🍃 🔻اما یک فرصت وجود داره، اونم اینه که فاصله «فرزندآوری» و «فرزندخواهی» توی ایران خیلی بالاست 🔹یعنی طرف یه بچه داره، ولی دوست داره ۳ تا بچه داشته باشه؛ مسئولین این فرصت رو دریابید ❌جلوی فاجعه رو بگیرید ... | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
🇮🇷 📝 | ما، در قبال چالش‌ها 🍃🌹🍃 ❌ قسمت پنجم | 🔻امام علی (ع) قناعت را بهره‌مندی از دنیا به‌اندازه کفایت و رفع نیازِ ضروری می‌دانند (حکمت ۳۷۱ نهج‌البلاغه). ضدِ آن، اسراف (هدر دادن منابع و سرمایه) است. 🔹 قناعت در ابعاد مختلف (فردی-اجتماعی)، آثار شگرفی دارد که به برخی از آن‌ها با استناد به آموزه‌های معصومین (ع)، اشاره می‌کنیم: 1️⃣ احساس رضايت از زندگی، آرامش و دوری از غم (نهج‌البلاغه، حكمت ۳۷۱). 2️⃣ بی‌نیازی (بحار الأنوار ج‏ ۲، ص: ۵۴) 3️⃣ سروری (بحار الأنوار ج ۶۸، ص: ۳۴۶) 4⃣ گنج پایان‌ناپذیر (نهج‌البلاغه، حکمت ۵۷). 5⃣ عزت (غررالحکم، ص. ۲۰). 6⃣ و... 🔺نتیجه: یکی از وظایف شهروندی من این است که از منابع (غذایی، حامل‌های انرژی و...) به‌اندازه نیاز ضروری و درست استفاده کرده و از هدر رفت آن جلوگیری نمایم. این امر در رشد اقتصادِ خانواده و کشور، نقش به سزایی دارد. ✍️علی‌اکبر صیدی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
🔴نرخ تورم ترکیه به 95 درصد رسید. نه تحریم ۴۰ ساله داشته و نه در روابط با غرب و آمریکا و اسرائیل محدودیتی دارد. @bidariymelat
حقوق بشر آمریکایی...mp3
1.74M
❇️موضوع:حقوق بشر آمریکایی میثم محمدی کارشناس مسائل سیاسی ✅‌‌ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷www.basirat.ir
🍃🌹🇮🇷🌹🍃 مجموعه حقوق ضد بشر | در دیدگاه رهبری 🔮کانال مرجع گفتمان @goftemansazan