eitaa logo
💚قرآن الفجر
2.2هزار دنبال‌کننده
962 عکس
5.2هزار ویدیو
24 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 💚به #قرآن_الفجر خوش آمدید!🌹 ✔کپی مجاز است. ✅برای تبادل به آیدی زیر پیام دهيد👇 @alahomalabayk ✅خادم(مدیر) کانال👇 https://eitaa.com/RostamiMohammad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شاه کلیدی برای دفع یکجای همه‌ی شرها • شاه کلیدی برای جذب یکجای تمام خیرها • شاه کلیدی که مردگان را یکجا زنده می‌کند! 👌 پیشنهاد ویژه✅ 💙 http://eitaa.com/aminykhah
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۲۳ 🔹 امیرالمؤمنین علی «علیه‌ السلام» می‌فرمایند: 🔹 مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ، لَمْ يُسْرِعْ بِهِ [حَسَبُهُ] نَسَبُهُ 🔹 کسى که عملش او را (از پيمودن مدارج کمال) کُند سازد نَسَبش به او سرعت نخواهد بخشيد. 🔸 عمل در اینجا به معناى عبادت نیست بلکه هرگونه عمل مثبت معنوى و مادى را شامل مى‌شود. 🔸 درست است که نسب عالى یکى از مزایاى اجتماعى افراد محسوب مى‌شود ولى در واقع جنبه تشریفاتى دارد؛ آنچه به حقیقت و واقعیت نزدیک است، اعمال خود انسان است. 🔸 بسیار دیده‌ایم افرادى که از خانواده‌هاى پایین بودند به سبب جد و جهد و تلاش و کوشش به مقامات عالى رسید‌ه‌اند در حالى که افراد دیگرى با نسب‌هاى عالى بر اثر سستى و تنبلى خوار و بی‌مقدار شدند. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳 شجره آشوب «قسمت بیست و نهم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 زبیر بن عوام بن خویلد، صحابی رسول خدا و پسر عمه ایشان بود. کنیه وی اباعبدالله و مادر او صفیه بنت عبدالمطلب بود. پدر بزرگ زبیر، یعنی خویلد از کسانی است که در زمان جاهلیت کشته شد و فرزند ایشان یعنی حضرت خدیجه از وی متولد شد. در نتیجه حضرت خدیجه، عمه زبیر محسوب می شد. 🔻زبیر از کسانی است که بعد از رحلت پیامبر، در هنگامی که اهل سقیفه و اعوان آن ها در تلاش بودند از امام بیعت بگیرند، با شمشیر از حضرت دفاع کرد. حتی جانفشانی او در این راه تا حدی بود که از سوی خالد بن ولید و عمر کتک خورد. 🔻آیا زبیر از ابتدا منفعت طلب بود یا اینکه این حس منفعت طلبی، بعد از رسیدن امام به حکومت یا قبل از ایشان در زمان عثمان شکل گرفت؟ ما بر این باوریم که وی از همان زمان خلیفه اول، حس منفعت طلبی داشت و حاضر بود به خاطر رسیدن به منافع خود، پا روی عقاید نیز بگذارد. 🔻گزارش زیر که به صورت خلاصه نقل می شود به خوبی نشان می دهد زبیر چگونه حاضر شد بر سر منافع، برای به کنیزی بردن شیعه امام تلاش کند 🔻شخصی نزد امام باقر علیه السلام آمد و از او پرسید: آیا امام علی، خلفای پیشین را قبول داشت؟ امام فرمود خیر. سائل می پرسد پس چرا حضرت، خوله حنفیه (از همسران امام علی علیه السلام) را که از اسرای خلفا بود به عقد خود درآورد. 🔻 امام شخصی را نزد جابر بن عبدالله می فرستد و جابر شروع به توضیح ما جرا می کند. جابر در تشریح این ماجرا می گوید: 🔻هنگامی که خالد بن ولید، به قبیله مالک بن نویره حمله کرد و زنان آن ها را اسیر کرد، زنی به نام خوله حنفیه را نزد قبر رسول خدا آوردند. او شروع به گریه کرد و به رسول خدا و اهل بیت او سلام داد و عرض کرد یا رسول الله، شهادت می دهم که تو صدای مرا می شنوی. (در برخی نقل های دیگر آمده که خوله گفت که به خدا قسم ما هیچ گناهی غیر از اینکه به اهل بیت تو، میل و ارادت داریم، نداریم. ) سپس خوله ادامه داد به چه جرمی ما را اسیر کردید در حالی که ما نماز می خوانیم و زکات می دهیم.... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
📲 🌺 علیه السلام پشاپیش بر شما مبارک باد
مداحی_آنلاین_ببین_روی_خدا_را_رخ_نورالهدی_را_محمد_فصولی.mp3
13.52M
🌸 علیه السلام 🌸 علیه السلام🌹❤️ 💐ببین روی خدا را رخ نورالهدی را 💐ببین ماه جمال جواد ابن الرضا را 🎤 ✅ 👏 👌فوق زیبا 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
مداحی آنلاین - دلم غیر امام رضا به هیشکی رو نمیزنه - کرمانشاهی.mp3
5.14M
🌸 علیه السلام 💐دلم غیر از امام رضا به هیچکی رو نمیزنه 💐خدا میدونه کاظمین با مشهد مو نمیزنه 🎤 👏 👌 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ | 💠حجت الاسلام عالی✅ کربلایی کاظم ساروقی و داستان حافظ قرآن شدن در یک شب بسیار دلنشین👌 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام و ادب 🔵اطلاعیه مهم اعتکاف دانش‌آموزی در بخش جره_بالاده:👇 (مخصوص دانش‌آموزان پسر) 🙋‍♂️الحمدلله برای اولین بار در بخش جره_بالاده یک اعتکاف دانش‌آموزی بزرگ و بسیار با کیفیت، مخصوص دانش‌آموزان پسر (حداقل ۱۰۰ نفر) برنامه‌ریزی و ان شاءالله بزودی اجرا خواهد شد که در این خصوص چند نکته مهم را عرض می‌کنیم. ✔اعتکاف عمومی سر جای خودش هست؛ خانم‌ها مسجد صاحب الزمان عليه‌السلام و برادران مسجد امام حسین عليه‌السلام معتکف می‌شوند و ما در این خصوص برنامه خاصی نداریم. ✔برنامه ما فقط برای ۱۰۰ نفر دانش‌آموزان پسر، ترجیحا متوسطه اول و اگر ۱۰۰ نفر تکمیل نشد، مرحله دوم برای متوسطه دوم هست که جمعا برای ۱۰۰ نفر برنامه بسته ایم. ✔مبلغ عمومی اعتکاف برای عموم مردم بخش جره_بالاده، حدود ۲۵۰ هزار تومان است که بعدا اطلاع رسانی می‌شود و ما با این برنامه کاری نداریم. ✔مبلغ اعتکاف برای ۱۰۰ نفر دانش‌آموزان پسر که ما باهاش کار داریم و براش برنامه‌ریزی کردیم، هر نفر فقط ۵۰ هزار تومان است. ✔اولویت با دانش‌آموزانی است که زودتر ثبت‌نام می‌کنند. ✔آخرین مهلت برای ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی، پنجشنبه آینده است. ✔برنامه اعتکاف از روز شنبه آینده شروع می‌شود و تا دوشنبه ادامه دارد.(جمعا سه روز) ✔در این سه روز برنامه‌های بسیار متنوع و با کیفیتی برای دانش‌آموزان تدارک و برنامه‌ریزی شده است، مثل جشن، پخش مستند، کارگاه های مختلف آموزشی و تربیتی و کارگاه تفکر، بازی‌ها و سرگرمی‌های سالم و متنوع، توزیع بسته های فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی و در آینده اعزام به اردوی راهیان نور و اردوهای دیگر و کلی برنامه‌ های مختلف و متنوع دیگر... ✔برنامه های بالا، برنامه‌ریزی شده است و اتاق فکر آن تشکیل شده است، ممکن است بعضی برنامه‌ها تغییر کند یا به شکلی دیگر اجرا شود. ✔چندین نفر از روحانیون شهرستان کازرون در این سه روز دعوت شده اند و همراه دانش‌آموزان خواهند بود. ✔در خصوص این برنامه با حجج الاسلام گندمکار امام جمعه بالاده، صحرائی رئیس حوزه علمیه کازرون، صباحی امام جمعه کازرون، زارع پور رئیس سازمان تبلیغات کازرون، سرهنگ توکل فرمانده سپاه مقاومت کازرون، آموزش و پرورش بالاده، بسیج دانش آموزی شهید فهمیده بالاده، حوزه مقاومت امام حسن مجتبی بالاده، کانون خادمیاران رضوی بالاده و هیأت شهدای جره_بالاده مشورت و بحث و تبادل نظر صورت گرفته است و حاصل تمام این مشورت ها و تبادل نظرها ان شاءالله در اعتکاف دانش‌آموزی اجرا خواهد شد. ✔مجری این طرح که با همکاری نهادهای مذکور برنامه‌ریزی شده است، حجت‌الاسلام سید رسول نوری فر و محمدرستمی است. ✔یکی از اهداف این اعتکاف دانش‌آموزی، پیوند و گره آنها به هیأت شهداء است و ان شاءالله در آینده این دانش‌آموزان کادر و بازوان قدرتمند هیأت خواهند شد. ✔هزینه ۱۰۰ نفر دانش‌آموزان معتکف با برنامه هایی که چیدیم، بعلاوه سه وعده سحری و سه وعده افطاری، بالغ بر ۲۵ میلیون تومان می‌شود که ۵ میلیون تومان آن از خود دانش‌آموزان گرفته می‌شود و بقیه از طرف خیرین حساب می‌شود ان شاءالله 🙋‍♂️هر کسی که می‌خواهد در طرح اعتکاف ۱۰۰ نفری دانش‌آموزان بخش جره_بالاده از لحاظ مالی کمک کند و در ثواب اطعام به دانش‌آموزان روزه دار و تهیه بسته های فرهنگی و اهداء جوائز و اقلام دیگر به آنها شریک باشد، به شخصی بنده پیام دهد یا با شماره بنده ۰۹۱۷۹۲۱۴۴۱۴ تماس بگیرد تا شماره کارت کمک مالی به اعتکاف دانش‌آموزی را خدمتشان عرض کنم. ✔کمک مالی به اعتکاف دانش‌آموزی را به هیچ وجه به شماره کارت هیأت یا شماره کارت قربانی واریز نکنید، مگر اینکه بعد از آن حتما اطلاع دهید. برای کمک به اعتکاف، شماره کارت عمومی اعلام نمی‌کنیم، هر کسی که می‌خواهد کمکی کند، پیام دهد. ✔هر پولی که برای اعتکاف دانش‌آموزی کمک کردید، ما را وکیل تام خود قرار دهید که هر طور که صلاح می‌دانیم عمل کنیم. ✔اگر پولی که برای اعتکاف دانش‌آموزی واریز می‌کنید، اضافه آید، هزینه هیأت شهداء می‌شود یا هزینه معتکفین دیگر. ✔ممکن است پولی که برای اعتکاف دانش‌آموزی کمک می‌کنید، برای سحری یا افطاری استفاده نشود و مثلا برای خرید بسته های فرهنگی استفاده شود‌‌. ما وکیل تام شما هستیم که هر طور که صلاح می‌دانیم عمل کنیم. ✔اگر ۱۰۰ نفر دانش‌آموز را نتوانیم جذب کنیم، هر چقدر که بتوانیم ولو ۵۰ نفر یا کمتر، کار را با آنها به پیش می‌بریم ان شاءالله 💚هر کسی که می‌خواهد در این کار خیر بی‌نهایت بزرگ شریک و سهیم باشد، بسم الله... پیام دهيد!!!❤ خدا خیرتان دهد و امواتتان را رحمت کند. ┄┅═✾•▪️•✾═┅┄┈ 💙هیات الشهداء👇 https://eitaa.com/joinchat/1326973167C22aceb1019
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۲۴ 🔹 امیرالمؤمنین علی «علیه‌ السلام» می‌فرمایند: 🔹 مِنْ كَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ، إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ وَ التَّنْفِيسُ عَنِ الْمَكْرُوبِ 🔹 از كفاره هاى گناهان بزرگ، به فرياد رسيدن ستمديدگان است و شاد كردن غمگينان 🔸 «ملهوف» هر فرد مظلوم و بیچاره‌اى را شامل مى‌شود؛ خواه بیمار باشد یا گرفتار طلبکار و یا فقیر و یا زندانى بى‌گناه. کمک به این گونه افراد مى‌تواند موجب عفو الهی در برابر گناهان گردد. 🔸 «مکروب» نیز به هر شخص غمگین گفته مى شود؛ خواه غم او در مصیبت عزیزش باشد یا غم بیمارى یا فقر یا شکست در امر تجارت و یا هر غم دیگر. 🔸 زدودن غم از افراد مکروب ممکن است از طریق برطرف کردن عامل غم باشد مانند کمک مالی به شخص فقیر؛ و یا از طریق تسلّی دادن افراد، مانند تسلیت گفتن به کسی که عزیزی را از دست داده است. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳 شجره آشوب «قسمت سی‌ام» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 بعد از آن طلحه و زبیر، قصد تزویج با خوله را داشتند و لباس خود را روی خوله انداختند و گفتند ، مبلغ بالاتری برای تو (یعنی خوله) پرداخت می کنیم. خوله گفت به خدا قسم، کسی با من ازدواج نمی کند تا اینکه بگوید کلامی که مادرم هنگام ولادت من گفت چه بود. در این هنگام علی بن ابی طالب وارد شد. 🔻 خوله به حضرت گفت آیا تو همان کسی هستی که رسول خدا او را در روز غدیر برای ما منصوب کرد؟ امام فرمود بله. خوله به حضرت عرض کرد ما به خاطر تو چنین مصیبتی دیدیم و یاران ما گفتند ما زکات خود را به غیر از کسی که رسول خدا او را منصوب کرده است نمی دهیم. حضرت درادامه احوالات خوله را در هنگام ولادتش ذکر فرمود. 🔻ما به دلیل طولانی بودن روایت فقط تعدادی از نکات مهم آن را ذکر می کنیم. روایت فوق چند مطلب مهم را ثابت می کند: 🔻1. قبیله بنی حنیفه، جزو قبیله مالک بن نویره بودند که توسط خالد بن ولید به قتل رسیده و زنان آن ها به اسارت رفتند که یکی از این زنان، خوله حنفیه بود. 🔻2. طلحه و زبیر از همان زمان خلیفه اول، برای اینکه به منفعت دنیوی برسند، حاضر بودند بعد از اینکه خوله حنفیه اقرار کرد که مسلمان هستند، نماز می خوانند، زکات می دهند، وی را به کنیزی بگیرند. نکته جالب اینجاست که خوله حنفیه اعتقاد داشت زکات را باید به امام علی پرداخت کرد و تصریح کرد که به خاطر امیرالمومنین، به اسارت رفته است و طلحه و زبیر، هنگامی که این صحنه را دیدند گفتند که حاضر هستند برای به کنیزی بردن او، مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. علاوه بر این، خوله حنفیه، اعتقاد به اهل بیت پیامبر داشت و به آن ها سلام می داد. 🔻3. امام علی علیه السلام، با نشان دادن علم غیب خود در این صحنه، حجت را بر آن دو تمام کرد. آن دو به خوبی از صداقت امام باخبر بودند و با دیدن این صحنه باید بر ایمانشان به حضرت افزوده می شد. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ماجرای شفای ماشالا نجّار 🔻داستانی واقعی استاد پناهیان👌 السلام علیک یا ابا عبدالله 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
4_5960667389912682108.mp3
5.55M
🔊  | 📝 ولیعهد اومد برای ایران😍🌺 👤 کربلایی 🌺 ایام ولادت علیه السلام 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
4_5960604326907874348.mp3
5.18M
🔊 | 📌 برکات امام جواد علیه السلام 🌺 ایام ولادت 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊امشب رضویون شادند همه 🌸دل در حرم رضا نهادند همه 🎊عیدى ولادت از رضا مى‏ گیرند 🌸خشنود ز مقدم جوادند همه 🎊پیشاپیش میـلاد امـام 💐جواد علیه السلام مبارک💐 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۲۵ 🔹 امیرالمؤمنین علی «علیه‌ السلام» می‌فرمایند: 🔹 يَا ابْنَ آدَمَ، إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ وَ أَنْتَ تَعْصِيهِ، فَاحْذَرْهُ 🔹 اى فرزند آدم! هنگامى که مى‌بينى پروردگارت نعمت‌هايش را پى درپى بر تو مى‌فرستد در حالى که تو معصيت او را مى‌کنى از او بترس. 🔹 گنهکاران سه دسته اند: گروهى آلودگى کمى دارند و یا اعمال نیک بسیار توأم با صفاى دل. خداوند این گروه را در همین جهان گرفتار مجازات‌هایى مى‌کند تا پاک شوند و پاک از جهان بروند. 🔸 گروه دیگرى گناهان سنگین‌تر و مجازات بیشترى دارند که خداوند به آنها فرمان توبه داده و اگر توبه نکنند در آخرت گرفتارند. 🔸 گروه سومى هستند که طغیان و سرکشى را به حد اعلى رسانده‌اند؛ خداوند آنها را در همین دنیا گرفتار عذاب استدراج مى‌کند. یعنی توفیق را از آنها سلب مى‌کند و هر روز نعمت بیشترى به آنها مى‌دهد تا پشت آنها از بار گناه سنگین گردد. ناگهان مجازات سنگین و دردناکى به سراغشان مى‌آید و آنها را در هم مى‌کوبد. 🔸 توفیقات الهى بر اثر لیاقت‌هاست؛ گاه افرادى چنان مست و مغرور و سرکش مى‌شوند که هر گونه شایستگى هدایت را از دست مى‌دهند و در واقع اعمال آنهاست که آنها را آن قدر از خدا دور کرده که حتى لیاقت هشدار ندارند. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳 شجره آشوب «قسمت سی و یکم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 اما افسوس که دنیا دوستی و حرص برای رسیدن به مطامع دنیوی، باعث شد آن ها بعد از به خلافت رسیدن امام، مدعی شوند که بیعتشان به زور و اکراه بوده و به همین دلیل، اساس مشروعیت بیعت خود با حضرت را زیر سوال بردند. همین موضوع برای آن ها بهانه ای شد تا غائله جمل را آغاز کنند. 🔻4. این اقدام طلحه و زبیر برای به دست آوردن خوله، نشان می دهد آن ها از همان ابتدا، منفعت طلب بودند و این اخلاق، تنها مربوط به پایان دوره عثمان یا آغاز خلافت امام نیست. هر کجا که دین با منافع آن ها تعارض داشت، حاضر بودند منافع خود را ترجیح دهند. کدام حق بالاتر از امیرالمومنین که آن دو راضی به مخالفت با ایشان و برتری دادن منافع دنیوی برای رسیدن به حکومت شدند؟ 🔻5. نکته آخر و مهم اینکه خوله به امام عرض می کند آیا شما همان کسی نیستید که در غدیر خم منصوب شد؟ بعد از پاسخ مثبت حضرت به وی، خوله به ایشان می گوید که ما به خاطر تو اسیر شدیم. در نتیجه مطلب اخیر نشان می دهد طلحه و زبیر، قصد داشتند یکی از شیعیان امام را به کنیزی ببرند. 🔻6. حال باید این سوال را مطرح کرد که آیا حمایت زبیر از امیرالمومنین، واقعا از سر اعتقاد به حق بودن امام، بدون در نظر گرفتن منافع شخصی زبیر بود؟ جمله ای که از زبیر هنگام دفاع از امام نقل شده این است که: «ای جماعت بنی عبدالمطلب، آیا این کار با علی می شود و شما زنده هستید؟» این جمله خوی قومیت گرایی زبیر را نشان می دهد. به نظر می رسد با اثبات روحیه منفعت طلبی زبیر که پیش از خلافت مولا نیز آن را داشت، بعید نیست این اقدام زبیر برای این باشد که می خواست حکومت از دست بنی هاشم و پسران عبدالمطلب جدا نشود و تنها به دلیل منافع قومی این کار را کرد. 🔻 ما چنین احتمالی را قوی می دانیم و معتقدیم اگر زبیر واقعا از سر اعتقاد به دفاع از مولا برخاست، چرا در موارد دیگر مثل تبعید امام به اطراف مدینه در زمان عثمان، هیچ گونه دفاعی از حضرت نکرد؟ آیا شکی در حقانیت امام پیدا کرده بود؟ یا سکوت را برای حفظ منافع خود، موثر تر از دفاع از امام می دید؟ 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
4_5963084356988702208.mp3
3.38M
🔊 | 📝 توسل به امام جواد علیه السلام 👤 استاد ✅ 🌺 ویژهٔ ولادت و حضرت 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
27.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 علیه السلام 🌸 السلام 💐از باب الجواد تا باب المراد 💐از صحن پدر تا صحن پسر 🎤 ✅ 👌فوق زیبا 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - حتی اگه صدجور غصه داری - حسین طاهری.mp3
5.07M
🌺 علیه السلام 🌸 علیه السلام 💐حتی اگه امشب صد جور غصه داری 💐امشب رو دست رو دست نزاری 🎤 👌فوق زیبا 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۲۶ 🔹 امیرالمؤمنین علی «علیه‌ السلام» می‌فرمایند: 🔹 مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً، إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ 🔹 هيچكس چيزى را در دل نهان ننمود مگر آنكه در سخن نابجايى كه از دهانش مى‌پرد يا در صفحات چهره‌اش هويدا شود. 🔸 این پدیده قانونى در روان‌شناسى است که به وسیله آن بسیارى از مجرمان را به اعتراف وا مى‌دارند و مطالبى را که اصرار بر اخفایش دارند آشکار مى‌سازند. امام على(ع) این قانون مهم را در عبارتى کوتاه و بسیار پرمعنا در بالا بیان فرموده است. 🔸 این نکته مسلم است که اعمال انسان بازتاب نیات، خواسته‌ها و سجایاى اوست که به صورت طبیعى ظاهر مى‌گردد؛ امّا گاه مى‌شود انسان چیزى در درون دارد که نمى‌خواهد آن را آشکار کند در این صورت سعى مى‌کند دوگانگى در میان سخن و کردار خود با آنچه در درون دارد ایجاد کند. 🔸 این دوگانگى در آنجا که انسان هشیار و مراقب باشد ممکن است ظاهر نشود، اما به هنگام غفلت و عدم توجه، آنچه در درون است خود را در عمل یا سخن‌هاى نیندیشیده ظاهر مى‌کند. به علاوه پنهان کردن بخش غیر اختیارى مانند آثارى که در چهره انسان نمایان مى‌‌شود کار آسانى نیست. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳 شجره آشوب «قسمت سی و دوم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 چرا هنگامی که حضرت از شورش علیه عثمان و محاصره او بر حذر داشت، زبیر حاضر نشد گوش به فرمان امام باشد؟ آیا امام در زمان عثمان با امام در زمان ابوبکر، متفاوت بود که زبیر چنین سیاست دوگانه ای در پیش گرفت؟ 🔻نکته ای را ابن ابی الحدید به عنوان وجه اشتراک بین طلحه و زبیر بیان می کند و ما به صورت خلاصه آن را ذکر می کنیم: 🔻وی می گوید: «طلحه شک نداشت که امر حکومت بعد از عثمان به او می رسد، به دلیل سابقه اش در اسلام و اینکه پسر عموی ابوبکر است. او در زمان ابوبکر با عمر منازعه داشت و می خواست که ابوبکر، خلافت را بعد از خودش به او بسپارد...زبیر نیز امید داشت به چنین چیزی برسد و امید آن دو از امید علی برای رسیدن به خلافت کمتر نبود.» 🔻یکی از تفاوت هایی که در اینجا باید میان زبیر و معاویه بیان کرد این است: زبیر هنگامی که در جنگ جمل، عمار را در لشکر امام دید، به یاد قول رسول خدا درباره عمار افتاد که فرمود: «تو را گروه ستمگر می کشند.» و در این موقعیت، زبیر دچار تردید شد که مبادا بر راه باطل باشد. اما معاویه هنگامی که چنین صحنه ای را مشاهده کرد، قتل عمار را نیز بر گردن امام انداخت و ، هیچ تردیدی به خود راه نداد. 🔻در اینکه طلحه و زبیر، قبل از خلافت امام، دارای روحیه منفعت طلبی بودند شکی نیست و ما این موضوع را ثابت کردیم. اما تفاوت هایی نیز بین این دو شخصیت منفعت طلب وجود داشت که به برخی از آن ها اشاره می کنیم: 🔻1. طلحه همانطور که گفتیم، حس حسادت و کینه از امام را به دل داشت. به علاوه او جزو افرادی بود که قصد داشتند پیامبر را ترور کنند. اما در مورد زبیر، چنین اقدامی را نمی بینیم. 🔻2. امام در جنگ جمل، به ابن عباس فرمود به جای طلحه با زبیر، صحبت کند. در خطبه 31 نهج البلاغه آمده است: «با طلحه، ديدار مكن، زيرا در برخورد با طلحه، او را چون گاو وحشى مى‏يابى كه شاخش را تابيده و آماده نبرد است، سوار بر مركب سركش مى‏شود و مى‏گويد، رام است. بلكه با زبير ديدار كن كه نرم‏تر است. به او بگو، پسر دايى تو مى‏گويد: در حجاز مرا شناختى، و در عراق مرا نمى‏شناسى؟! چه شد كه از پيمان خود باز گشتى؟!» 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶