eitaa logo
‏🇮🇷‎ مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷
7.4هزار دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
17.7هزار ویدیو
1.3هزار فایل
‏🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏ https://eitaa.com/joinchat/1807089723C10ec9361fa 🌺 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین👇 🖋 (مدظله‌العالی): [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. ☀️(مدظله‌العالی) (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🔶امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. 🔻آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: 👇👇 🔸وعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ 🔹دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. 🔸و أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ. 🔹و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. 🔸و أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ 🔹و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. ☀️(مدظله‌العالی) (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | رهبر انقلاب: اگر ملت ما را این‌جور در طول قرنهای متمادی با اصرار نمیکردند و بیان نمیکردند، ممکن بود این حادثه‌ی مهم از یادها برود یا بسیار ضعیف‌تر از آنچه واقع شده است منعکس بشود. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اولین درس بزرگ ؛ درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست. این روشن‌ترین . ۱۳۶۷/۰۵/۲۸ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
📸 درس حسین(ع) برای امّت اسلامی 👤رهبر معظم انقلاب: درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام للَّه و درس محبّت و عشق است. یکی از درسهای عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی‌عبداللَّه الحسین علیه‌السّلام انجام دادید. خود این، یکی از درسهای عاشورا بود. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اولین درس بزرگ ؛ درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست. این روشن‌ترین . ۱۳۶۷/۰۵/۲۸ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
✳️ در نسل این خاک حسین‌بن‌علی‌ است! 👤 علامه محمدتقی جعفری: 🔻 چنان‌که در مورد دیدیم، شیطان با کمال اختیار سجده نکرد و گفت: «مرا از آتش آفریدی و او را از گل». شیطان گفت(البته این را درست تشبیه کرده‌اند)، فقط عاشق تو(خدا) هستم. آیا من به یک گِل‌پاره سجده کنم و عشق بورزم؟ خدا به شیطان می‌فرماید: مگر من معشوق تو نیستم؟ به تو می‌گویم به این خاک سجده کن! در حقیقت تو به خاک سجده نمی‌کنی، به من سجده می‌کنی. من به تو دستور می‌دهم. پس دروغ می‌گویی که عاشق من هستی! 🔸 از خدا بخواهید زیرا علم ناقص انسان را بیچاره می‌کند. این حرف ظاهرش خوب است. بله، من از آتشم و او از خاک است. اما مگر تو نمی‌دانی در نسل این خاک کیست؟ در نسل این خاک علیه السلام است. می‌فهمی یا نمی‌فهمی؟ تو که نمی‌دانی. تو فقط همین خاک را می‌بینی. گِل را می‌بینی و برای من استدلال می‌کنی؟ فَاخْرُجْ، «برو بیرون». خدایا، ما را با این خطاب مخاطب قرار مده! خدایا به ما أُخْرُج نگو! 📚 امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت، ص ۲۳۷ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اولین درس بزرگ ؛ درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست. این روشن‌ترین . ۱۳۶۷/۰۵/۲۸ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی حاج قاسم 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اولین درس بزرگ ؛ درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست. این روشن‌ترین . ۱۳۶۷/۰۵/۲۸ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جانباز بی دست، روضه‌ی بی دستِ کربلا می‌خواند 😭😭😭😭😭 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، کبری (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بشنو این فریادها را ببین این اشک ها را آزادگان عالم کجایید ؟؟ که اینجا فلسطین، کرب و بلای زمانه است 🏴🏴🏴🏴🏴 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اولین درس بزرگ ؛ درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست. این روشن‌ترین . ۱۳۶۷/۰۵/۲۸ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۳۱۱ قرآن کریم ( آیات ۷۷ تا ۹۵ سوره مبارکه مریم ) 🍃🌹🍃 🌺 پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند: «نَوِّروا بُیوتَکُم بِتِلاوَةِ القُرآنِ» خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید. (اصول کافی ۲/۶۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، کبری (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 روایت سقایی که سخت تشنه بود، اما... آب نخورد! ▪️◾️▪️ 🎙 با صدای رضا صادقی 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، کبری (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
24.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀📹🥀 🔳 ▪️ ... ⚫️ 🖤 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، کبری (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمر امروزت را بشناس 👆فیلم سخنرانی عاشورای ۱۳۴۸ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، کبری (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ☀️ (مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 مرحوم شهید مطهری فریاد میکشید که: والله بدانید شمر، امروز نخست‌وزیرِ اسرائیل است. 🔻 واقعا هم همین است. 🔸ما شمر را لعنت میکنیم،براۍ اینکه ریشه‌ی شمر شدن و شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ 🔹ما یزید و عبیدالله را لعنت میکنیم، برای اینکه با حاکمیت طاغوت، حاکمیت یزیدی، حاکمیت عیش و نوش، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم. ۱۳۸۶/۱۰/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از حرم تا قتلگه زینب صدا مى ‏زد حسین دست و پا مى ‏زد حسین زینب صدا می‌زد حسین از جنان تا قتلگه زهرا صدا مى‌زد حسین از جنان تا قتلگه حیدر صدا می‌زد حسین فرا رسیدن روز عاشورا، سالروز شهادت مظلومانه امام حسین(علیه‌السلام) و یاران باوفایش تسلیت باد. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، کبری (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🔶نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. 🔶هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. 🔶دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! ☀️(مدظله‌العالی) (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠وجود شریف (سلام ‌اللّه ‌علیه و صلوات اللّه ‌علیه) کانون عشق ملّت ایران و همه‌ی ملّتهای مسلمان، اعمّ از شیعه و غیر شیعه است . ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
🔰در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ . ☀️(مدظله‌العالی) (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 (علیه الصّلاة و السّلام) برای ، در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمیدارد می‌آورد وسط میدان. امام حسین (علیه‌السّلام) که میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد. ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
🔰چرا امام حسین - علیه‌السّلام - ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد؟ 🔶در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. 🔹اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. 🔸ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. ☀️(مدظله‌العالی) (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
23.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴لحظه را باید شناخت 🖇نیاز را باید دانست. فرض بفرمائید کسانی در کوفه دل‌هاشان پر از ایمان به امام حسین(علیه‌السلام) بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛ اما کاری که باید بکنند، آن کاری نبود که آن‌ها کردند؛ لحظه و عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام میدادند، اوضاع عوض می‌شد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگری حرکت بکند. شناسائی لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ی نیاز، خیلی چیز مهمی است. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ 🔸توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. 🔹 اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! 🔸 به‌خاطر این‌که در وقت خود نیامدند. 🔹کار را در لحظه‌ی خود انجام ندادند. 🔸دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. ۱۳۷۵/۰۲/۲۰ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🏴درس‌های عاشورایی 🖇عاشورا پیام‌ها و درس‌هایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حقّ و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم‌ در یک صف قرار می‌گیرند. ۱۳۷۱/۴/۲۲ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ماجرای (علیه‌السلام)، نجات‌بخشیِ یک ملت نبود، نجات‌بخشىِِ یک امت نبود؛ [بلکه] نجات‌بخشیِ یک تاریخ بود. امام حسین، خواهرش زینب (سلام‌الله‌علیها) و اصحاب و دوستانش، با این حرکت، تاریخ را نجات دادند. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
🏴نجات‌دهندگان تاریخ 🖇ماجرای امام حسین(علیه‌السلام)، نجات‌بخشیِ یک ملت نبود، نجات‌بخشىِِ یک امت نبود؛ [بلکه] نجات‌بخشیِ یک تاریخ بود. امام حسین، خواهرش زینب (سلام‌الله‌علیها) و اصحاب و دوستانش، با این حرکت، تاریخ را نجات دادند. ۱۳۷۷/۲/۱۸ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠(علیه‌السلام) عاشورا بود. بدانیم که افشای خط نفاق در مواردی به شیوه امام ‌حسن(علیه‌السلام) است و مبارزه در گلوگاهش، در مواردی، زنده به شیوه حسنی؛ اگر چه در مواردی هم زنده به شیوه حسینی است.
ما باید بدانیم که انقلابی‌ بودن یعنی همه راه‌ها و شیوه‌ها را در زمان خود و در هنگامه خود به کار بستن.
۱۳۵۹/۰۵/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
🏴(علیه‌السلام) عاشورا بود. بدانیم که افشای خط نفاق در مواردی به شیوه امام ‌حسن(علیه‌السلام) است و مبارزه در گلوگاهش، در مواردی، زنده به شیوه حسنی؛ اگر چه در مواردی هم زنده به شیوه حسینی است.
ما باید بدانیم که انقلابی‌ بودن یعنی همه راه‌ها و شیوه‌ها را در زمان خود و در هنگامه خود به کار بستن.
۱۳۵۹/۰۵/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ . ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠عاشورا پیام‌ها و درس‌هایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حقّ و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم‌ در یک صف قرار می‌گیرند. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
▫️نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت نه سیدالشهدا ( ع ) بر جدال طاقت داشت ▫️هوا ز باد مخالف چو قیرگون گردید عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید ▫️بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد مقبل کاشانی 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ . ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
°|• خط کوفی 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ . ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شام غریبان مهدی یغمایی 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ . ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷