12.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کولاک حاج مهدی رسولی❤️😘
ما بچه های علی هستیم
ما بچه های خیبریم
ما همه خیبرشکنیم
@sangarkhaki99
10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستیم.......
@sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال خوش 😍
❤️ فیلم بامزه از وقتی که یه بچه خودش رو تو آینه میبینه 😂😍
🟪 چقدر بچه ها شیرینن☺️
@sangarkhaki99
🌸شهید سید مرتضی آوینی:
در این دوران جاهلیت ثانی
و عصر توبه بشریت،
پای به سیاره زمین نهادهای،
نومید مشو
كه تو را نیز عاشورایی است
و كربلایی كه تشنه خون توست
و انتظار می كشد تا
تو زنجیر خاک
از پای ارادهات بگشایی
و از خود و دلبستگی هایش
هجرت كنی
و فراتر از زمان و مكان،
خود را به قافله سال شصت و یكم هجری برسانی
و در ركاب امام عشق به شهادت رسی.
📚فتح خون ص۵۱»
@sangarkhaki99
🔴 دو شرط اساسی در رسیدن به کمال دین...
⭕️ حبّ و بغض از نشانههای ایمان:
🌕 آقا امام صادق علیهالسلام:
«هَلِ الإیمَانُ إلَّا الحُبّ وَ البُغض»
آیا ایمان چیزی جز دوستی و دشمنی است؟
🌕 ابن ادریس حلی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه روایت کرده است که امام علی بن موسی الرضا عليهالسلام فرمودند:
«كَمالُ الدّينِ وِلايَتُنا وَالبَراءَةُ مِن عَدُوِّنا»
کمال دین ولایت ما و برائت و بیزاری از دشمنان ماست!!!
📗مستطرفات السرائر، ص ۲۶۶
📗بحارالانوار ، ج ۲۷، ص ۵۸
📗الکافی، ج ۲، ص ۱۲۵
@sangarkhaki99
مواعظ و کلمات نورانی امام صادق(ع)
سه شرط لازم برای شیعه بودن
امام صادق (ع) ضمن حدیث دیگری خطاب به یکی از اصحابشان به نام ابن جندب فرموده است:
«يَابنَ جُنْدَبٍ بَلِّغْ مَعاشِرَ شِيعَتِنا وَ قُلْ لَهُم لا تَذْهَبَنَّ بِكُمُ الْمَذاهِبُ ، فَوَالله ِلا تُنالُ وَلايَتُنا اِلاّ بِالْوَرَعِ وَ الاِجْتِهادِ فِي الدُّنْيا وَ مُواساةِ الاخَوانِ فِي اللهِ».[١]
ای جندب، پیام ما را به گروه شیعیانمان برسان و به آنها بگو: مذاهب گوناگون و سلیقههای مختلف، شما را از راه حق بیرون نبرند. به خدا قسم ولایت ما نصیب کسی نمیشود مگر از طریق ورع و پرهیز از محرّمات و کوشش در انجام وظایف عبادی و رسیدگی به وضع زندگی برادران در راه خدا و حلّ مشکلات آنان.
این بیان امام(ع) نشان میدهد که تولّی یعنی تن به ولایت اهل بیت عصمت دادن و در زمرهی اولیاء و دوستان آن مقرّبان خدا قرار گرفتن، مشروط به شرایطی است که از جملهی آنها این سه امر بسیار مهمّ است و در رأس آن شرایط است:
۱- ورع یعنی پرهیز از محرّمات و اجتناب از معصیت.
۲- سعی و تلاش جدّی در انجام وظایف عبادی.
۳- همدردی با برادران ایمانی و حلّ مشکلات آنان.
پس معلوم میشود کسانی که بیپروا در ارتکاب معاصی و گناهان میباشند و در انجام واجبات دینی سهلانگاری میکنند و مخصوصاً نسبت به وضع زندگی بیچارگان و مستمندان از برادران ایمانی خود بیتفاوتند، اینان در زمرهی متمسّکین به ولایت قرار نگرفتهاند و از اولیاء و دوستان اهل بیت عصمت(ع) محسوب نمیشوند هر چند از حیث تقیّد به ظواهر، بسیار جدّی و شورانگیز باشند و در اظهار محبّت به خاندان رسالت در ایّام ولادت و شهادتشان و زیارت مشاهد منوّرشان داغی و داد و غوغای فراوان داشته باشند. آخر این نه مگر صریح گفتار امام صادق(ع) است که با سوگند و قسم میفرماید:
«فَواللهِ لا تُنالُ وَلایَتُنا اِلّا بِالْوَرَعِ وَ الاِجْتِهادِ فِی الدُّنْیا، وَ مُواساةِ الاِخَوانِ فِی اللهِ».
@sangarkhaki99
موعظهی امام صادق (ع) به عبدالرّحمان بن سیّابه
نقل شده از عبدالرّحمان بن سیّابه که در سنّ جوانی پدر را از دست دادم، او در میان مردم به خوب بودن شهرت داشت، چند روز پس از وفات پدر در خانه نشسته بودم به زندگی توأم با فقر خود در آینده فکر میکردم، صدای کوبهی در به گوشم رسید؛ رفتم یکی از دوستان سابق پدرم بود، وارد شد و نشست. ابتدا به خاطر وفات پدر به من تسلیت گفت و سپس کیسهای پیش من گذاشت و گفت میدانم از پدر چیزی برای تو نمانده است، این پول را سرمایهی کسب خود قرار بده که معاشت تأمین شود. در آن کیسه هزار دینار پول بود، من خیلی خوشحال شدم، پیش مادر رفتم و جریان را گفتم، او هم خوشحال شد و دعا کرد و گفت: پس برو دنبال کسب و کار و بیکار نمان.
من همان روز نزد یکی دیگر از دوستان پدر رفتم و با او راجع به کسب و کار مشورت کردم، او محلّ کاری برای من در نظر گرفت و جامههای مخصوصی برای من خرید که بفروشم. من هم نشستم مشغول کاسبی شدم، چندی نگذشت که بهرهی فراوان نصیبم شد تا آنجا که دیدم مستطیع شدهام و باید برای انجام مناسک حجّ به مکّه بروم. به مادر گفتم، او تعجّب کرد که این پول چه با برکت بوده است. آنگاه گفت: عزیزم اوّل برو دین خودت را به دوست پدرت ادا کن اگر باقیمانده به قدر استطاعت حجّ بود، مکّه برو که ادای دین مقدّم بر حجّ است.
من هزار دینار برداشتم و نزد دوست پدر بردم، او تعجّب کرد و گفت: اگر کم بوده است بیشتر بدهم. گفتم: خیر خیلی هم با برکت بود و اکنون مستطیع حجّ شدهام و آوردهام دین خودم را به شما ادا کنم و بعد به حجّ بروم. او هم خوشحال شد و دربارهام دعا کرد.
من بعد از انجام مناسک حجّ برای زیارت امام صادق(ع) به مدینه رفتم، در منزل امام دیدم ازدحام جمعیّت زیاد است و به این زودی نوبت به من نمیرسد، در گوشهای نشستم که خلوت شد. پس از لحظاتی خود امام(ع) از دور به من اشاره کرد که جلو بیا. جلو رفتم و نشستم. فرمود: با من کاری داشتی، من خودم را معرّفی کردم که عبدالرّحمان بن سیّابهام. امام(ع) با شنیدن نام پدرم ضمن اظهار تأثّر از وفاتش دو بار فرمود: رحمةالله علیه، رحمةالله علیه. آنگاه از مقدّمات مکّه آمدنم پرسید، من هم ماجرا را برای امام بیان کردم. امام(ع) فوراً پرسید: آیا دین خود را ادا کردهای یا نه؟ گفتم: بله آقا، دینم را ادا کرده و با باقیماندهی آن مکّه آمدهام. امام(ع) با خوشحالی تمام فرمود: احسنت، آفرین بر تو که کار بسیار خوبی کردهای. بعد فرمود: اینک به تو نصیحتی دارم و در حالی که آن حضرت انگشتهای دست مبارکش را به هم چسبانده بود فرمود: اگر میخواهی با مردم در اموالشان شریک باشی مثل این انگشتان دست من با هم برادر در زندگی خودت صادق باش و امین، راستگو باش و امانتدار.
این هم موعظهی دیگری بود از امام صادق(ع) امیدواریم خدا به همهی ما توفیق پندپذیری از امامانمان عنایت فرماید، آمین یا ربّ العالمین
@sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همزمان با فراخوان براندازان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بارور کردن براندازان، ببخشید، بارور کردن ابرها، موجب بارش شدید باران در تهران شد
@sangarkhaki99
سنگر خاکی
#پای_درس_استاد_مطهری🧔🧕 { #شداید_و_گرفتاریها } (بخش دوم) قسمت دوم 2 🔸ای جفای تو ز راحت خوبتر و انتق
#پای_درس_استاد_مطهری🧔🧕
{ #شداید_و_گرفتاریها } قسمت سوم بخش 3
💫امتحان اگر فقط به معنی به کار بردن میزان و مقیاس برای کشف مجهولی باشد، البته درباره خداوند صحیح نیست.
☝️امتحان معنی دیگری هم دارد و آن از قوّه به فعل آوردن و تکمیل است.
🧕خداوند که به وسیله بلایا و شداید امتحان میکند، به معنی این است که به وسیله اینها هر کسی را به کمالی که لایق آن است میرساند.
🤗فلسفه شداید و بلایا فقط سنجش وزن و درجه و کمّیت نیست، همچنین زیاد کردن وزن و بالا بردن درجه و افزایش دادن به کمّیت است.
🙅♂خداوند امتحان نمیکند که وزن واقعی و حد و درجه معنوی و اندازه شخصیت کسی معلوم شود؛ امتحان میکند یعنی در معرض بلایا و شداید قرار میدهد که بر وزن واقعی و درجه معنوی و حد شخصیت آن بنده افزوده شود.
✨امتحان نمیکند که بهشتی واقعی و جهنمی واقعی معلوم شود؛ امتحان میکند و مشکلات و شداید به وجود میآورد که آن که میخواهد به بهشت برود، در خلال همین شداید، خود را شایسته و لایق بهشت کند و آن که لایق نیست سر جای خود بماند.
📜علی (ع) در آن نامهای که به والی بصره، عثمان بن حنیف، نوشته پس از آنکه او را نصیحت میکند که گرد تنعم نرود و از وظیفه خودش غفلت نکند،
🥠وضع زندگی ساده و دور از تجمل و تنعم خودش را ذکر میکند که چگونه به نان جوی قناعت کرده است و خود را از هر نوع نازپروردگی دور نگه داشته.
👈آنگاه میفرماید: شاید بعضی تعجب کنند که چطور علی با این خوراکها، توانایی برابری و غلبه بر شجاعان را دارد، قاعدتآ باید این طرز زندگی او را ضعیف و ناتوان کرده باشد.
🤚خودش این طور جواب میدهد که اینها اشتباه میکنند، زندگی سخت نیرو را نمیکاهد، تنعم و نازپروردگی است که موجب کاهش نیرو میگردد.
☝️میفرماید:
اَلا وَ اِنَّ الشَّجَرَةَ الْبَرِّیةَ اَصْلَبُ عودآ، وَ الرَّوائِعَ الْخَضِرَةَ اَرَقُّ جُلودآ وَ النَّباتاتِ الْبَدَوِیةَ اَقْوی وُقودآ[1].
چوب درختهای صحرایی و جنگلی که نوازش باغبان را ندیده است محکمتر است،
🌳اما درختهای سرسبز و شاداب که مرتب تحت رعایت باغبان و نوازش او میباشند نازکتر و کمطاقتتر از کار در میآیند.
🔥گیاهان صحرایی و وحشی نسبت به گلهای خانگی، هم قدرت اشتعال و افروزش بیشتری دارند و هم آتششان دیرتر خاموش میشود.
🧔💪مردان سرد و گرم چشیده و فراز و نشیب دیده و زحمت کشیده و با سختیها و شداید و مشکلات دست و پنجه نرم کرده نیز طاقت و قدرتشان از مردهای نازپرورده بیشتر است.
☝️فرق است بین نیرویی که از داخل و باطن بجوشد با نیرویی که از خارج کمک بگیرد. عمده این است که استعدادها و نیروهای بیحد و حصر باطنی بشر بروز کند.
❗️علی میفرمود نگویید : اَللّهُمَّ اِنّی اَعوذُ بِک مِنَ الْفِتْنَةِ خدایا به تو از فتنهها و مایه گرفتاریها پناه میبرم، زیرا هیچ کس نیست که با گرفتاریها مواجه نباشد؛ بگویید:
🤲اَللّهُمَّ اِنّی اَعوذُ بِک مِنْ مُضِلّاتِ الْفِتَنِ[1] خدایا از فتنههای گمراهکننده، از جنبههای گمراهکننده فتنهها به تو پناه میبرم.
😊نازپروردگی
به هر نسبت که مواجهه با شداید، مربی و مکمّل و صیقلده و جلابخش و کیمیا اثر است، پرهیز کردن اثر مخالف دارد.
☝️لهذا دانشمندان گفتهاند بزرگترین دشمنیهایی که درباره اطفال و کودکان میشود همانهاست که پدران و مادران نادان به عنوان محبت و از روی کمال علاقه انجام میدهند؛
😻یعنی نوازشهای بیحساب، مانع شدن از برخورد با سختی، نازپرورده کردن آنها. اینهاست که طفل را بیچاره و ناتوان بار میآورد، او را در صحنه زندگی خلع سلاح میکند،
😿کاری میکند که کوچکترین ناملایمی او را از پا درآورد و کمترین تغییر وضعی سبب نابودی وی گردد؛
🏊♀او را مثل کسی بار میآورند که هرگز در همه عمر به داخل آب نرفته و شناوری نکرده و نیاموخته است، و یکمرتبه مواجه شود با دریا و بخواهد در آن شناوری کند.
🤾♀کسی که شناوری هیچ نمیداند، اولین باری که به آب بیفتد غرق میشود. شناوری هم چیزی نیست که با غیر عمل، با درس و کتاب و گوشه اتاق بتوان یاد گرفت؛
☝️هنراست، فن عملی است، باید رفت میان آب و در همان جا ضمن عمل و تلاش و زیر آب رفتن و بالا آمدن تدریجآ آن را آموخت.
👈در یکی از احادیثی که در ابتدای سخن خواندم، این تعبیر بود: اِنَّ اللهَ اِذا اَحَبَّ عَبْدآ غَتَّهُ بِالْبَلاءِ غَتّآ. «غت» به معنی غمس و فرو بردن در آب است.
{ #ادامه_دارد... } بخش سوم(3)
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌دست خدا بالای همهی دست هاست 🇮🇷❤️🌹
😂پاسدارها با بارور کردن ابرها در تهران عنقلاب براندازها رو بار دیگر ناکام گذاشتند 😑😂
🌹خدایا خدایا تا انقلاب مهدی عج از نهضت خمینی ره محافظت بفرما خامنهای رهبر به لطف خود نگهدار 🌹🌹
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#ایران_مقتدر
#کشتی_نجات
#ایران_قوی
@sangarkhaki99