eitaa logo
Sarasadat pad
228 دنبال‌کننده
729 عکس
110 ویدیو
3 فایل
I, m Street lawyer ارتباط با ادمین: @SHAMS3693
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️رهبر انقلاب: مسأله‌ خانم‌ها که فقط پوشش نیست؛ زن مسأله‌ تحصیل دارد، مسأله اشتغال دارد، مسأله ازدواج دارد، مسأله فعالیت سیاسی دارد، مسأله حضور در مسائل اجتماعی، حضور در مدیریت‌های بالای دولتی دارد؛ این‌ها همه مسائل زن است. در کدام از این‌ها در کشور آزادی وجود ندارد؟ @sara_sadat_pad
کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان امروز پس از ۱۲ سال بالاخره تصویب شد. نمایندگان مخالف تصویب لایحه از دریچه دین و مغایرت ومخالفت لایحه با دین اسلام وارد شدند. اشکالاتی را مطرح کردند وبرای استحکام خانواده بااین قانون اظهار نگرانی کردند و عباراتی با شاخص وسلیقه شخصی اما به اسم حفظ خانواده ودین به کار بردند که تناسبی با منظومه فکری رهبران فرزانه وفقیه و اسلام شناس و اگاه به مقتضیات زمان ندارد . ۱۴دی ماه ۱۴۰۱ رهبر فرزانه انقلاب در دیدار بانوان به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها نکات بسیار ارزشمندی را مطرح کردند که البته تازه نبود و از سال ۷۶ نیز مطالبه گونه وبا احترام به صلاحیت قانونی مجلس، به آن تاکید داشتند . فرمودند: در بعضی خانواده ها به زن ظلم می‌شود وباید قوانین به نفع مظلوم تغییر کند. ۱۴بهمن یعنی یک ماه بعد به مناسبت جشن تکلیف، صمیمانه میان جمع دختران با چادرهای رنگی ودخترانه نشستندو کرامت و ریحانه گی زن را ترسیم کردندو با لطافتی بی نظیر، نوع مواجهه‌ با جنس زن را با رفتار خود تعریف کردند. وسیره شخصی ایشان با همسر گرامی وخانواده نیز که در اعلی وجه، زیباست. به اندیشه امام خمینی معمار کبیر انقلاب هم که مراجعه شود،ایشان نیز چنان لطیف با همسر خود برخورد می کند ودلبرانگی با همسر گرامی خود دارد که وقتی که در تبعید است، می نویسند والفاظی به کار میبرند که با تفکری که درلباس روحانیت از عدم کیفر دوبار کتک زدن زن و نگرانی از جهت ایجاد حق طلاق او می گوید، هیچ شباهت یا نسبتی ندارد. درسیره علامه حسن زاده آملی نیز که همسرش را در منزل خود به خاک می سپارد تا به قول خودش بیشتر به او خدمت کند ویا تفکر آیت الله جوادی آملی ونگاهش وکتاب زن در آیینه جمال وجلال ایشان نیز هیچ نسبتی باتفکری که به آن اشاره شد، ندارد. الان تکلیف چیست؟ فقه معیار، کدام است؟ چه تصویری با این ادبیات، ازدین مخابره می شود؟! چرا فقه این آیات عظام و فهمشان از اسلام با بعضی دیگر بالباس روحانیت اینقدر متفاوت است ؟ اگر به صاحب شریعت وسیره ایشان رجوع کنیم، به چه نتیجه ای میرسیم ؟ فاطمه را روی پای خود می نشاند ومی فرمود کسی که زن را بیازارد لئیم است . حالا کدام خانواده و بر مبنای کدام اسلام تعریف می‌شود که دوبار کتک زدن زن را به گونه ای تقلیل می دهند که آسیب دیدنش اولی است ؟ الان خانواده باید تعریف شود یا زن، تا این تعارضات حل شود؟ در سیره معصومین واهل بیت یک نمونه زن آزاری نیست بلکه مشحون از لطافت و عشق و دلدادگی است. وقت آن است که به این اسلام و اهل بیت ایمان والتزام عملی بیاوریم. لیلی نام تمام دختران سرزمین من است. ارد. https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad
حکایت علی حکایت پیامبر شهر کوران است که در پس اعصار کماکان ناشناخته مانده است. بلاغت در کلام زمامدار هم وقار و شأن منزلت او است و فخر مردمان تحت حکومتش است وهم کار گزارانش را ملزم به اجرای بی چون وچرای امور محوله می کند. نامه ۵۳ نهج البلاغه به تنهایی منشور حکومتی نه تنها برای مسلمانان که برای بشریت است . انچه را که متولیان امور نیازمند دانستن آن برای حکمرانی شایسته هستند در این نامه و دستورالعمل یکتا وبی همتا موجود است. قلمم با استعانت از خداوند متعال و کسب اجازه از محضر شهید لیله القدر به سمت فصل هفتم نامه چرخید . سیمای محرومان و مستضعفان در این عهدنامه به گونه توصیف شده است کانه علی روایتی از زیست واقعی خود را تصویر می کند : سپس خدا را در خصوص طبقات پایین ومحروم جامعه ، که هیچ چاره ای ندارند و عبارتند از زمین گیران ،نیازمندان ،گرفتاران و درد مندان . همانا در این طبقه محروم گروهی خویشتن داری کرده و گروهی به گدایی دست نیاز بر می دارند. پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این طبقه معین فرموده است. بخشی از بیت المال، وبخشی از غله های زمین های غنیمتی اسلام را در هر شهری به طبقات پایین اختصاص ده ،زیرا برای دورترین مسلمانان همانند نزدیک ترین آنان سهمی مساوی وجود دارد و تو مسوول رعایت آن می باشی.مبادا سرمستی حکومت تو را از رسیدگی به آنان باز دارد، که هرگز انجام کارهای فراوان و مهم عذری برای ترک مسوولیت های کوچک تر نخواهد بود. همواره در فکر مشکلات آنان باش، و از آنان روی بر مگردان ، به ويژه امور کسانی را از آنان بیشتر رسیدگی کن که از کوچکی به چشم نمی آیند ودیگران آنان را کوچک می شمارند و کمتر به تو دسترسی دارند . برای این گروه ، از افراد مورد اطمینان خود که خدا ترس و فروتنند فردی را انتخاب کن، تا پیرامون شان تحقیق و مسائل آنان را به تو گزارش کنند.سپس در رفع مشکلاتشان به گونه ای عمل کن که در پیشگاه خدا عذری داشته باشی ، زیرا این گروه در میان رعیت بیشتر از دیگران به عدالت نیازمندند و حق آنان را به گونه ای بپرداز که در نزد خدا معذور باشی، از یتیمان خردسال ، و پیران سالخورده که راه چاره ای ندارند . در ادامه حضرت ضمن دستور به دلجویی وظیفه ای مهم تعیین وتکلیف می کند : در مجلس عمومی با آنان بنشین ودر برابر خدایی که تو را آفریده فروتن باش. وسربازان ویاران ونگهبانان خود را از سر راه شان دور کن تا آنان بدون اضطراب در سخن گفتن با تو گفتگو کند. پس درشتی وسخنان ناهموار آنان را بر خود هموار کن. وخود بزرگ بینی را از خود دور ساز تا خدا درهای رحمت خود را به روی تو بگشاید ،وتو را پاداش اطاعت ببخشاید. ان چه به مردم می بخشی بر تو گوارا باشد واگر چیزی را از کسی باز می داری با مهربانی و پوزش خواهی همراه باشد. ۱_در این عهدنامه و مرامنامه حکومتی علی علیه السلام با شناخت دقیق جامعه و مسأله ها به پدیده فقر به عنوان یک مسأله نگاه می کند و به گونه ای به مالک ماموریت می‌دهد که به وضوح این فقر را ناشی از مدیریت می داند و لذا دستور می دهد به حقوق مصرح آنها توجه کن . ۲_ با تأکید بر حقوق بنیادین ورفاهی دستور می دهد از بیت المال به آنها غله دهد و تأکید می کند در دستیابی به این حق تبعیض پذیرفته نیست با بیان برابری سهم دورترین ونزدیک ترین به حاکم اصول خود را بیان می کند و عدالت را شاخص بهره مندی از خدمات می داند وشخص کارگزار را مسوول رعایت این حق می کند . ۳_عقلانیت در مدیریت را به مالک یادآور می کند .بزرگی بعضی امور را مجوز فراموشی امور کوچک نمی داند چرا که به مرور تولید مسأله های بسیاری می کند. ۴_مسوول پیگیری های ویژه تعیین کن . راهکار برای رسیدگی به امور فقرا را در عهدنامه معرفی می کند.میخواهد به گزارش متولیان حکومتی بسنده نکند . دستور می دهد گزارش ها را تا حصول نتیجه پیگیری کند .و عدالت را راه برآورده شدن نیاز این طبقه می داند .رابطه وتناسب تنگاتنگی بین رفع فقر و عدالت قائل است . ۵_توصیه برای رعایت حقوق بشر گروه های خاص و نیازمند حمایت بیشتر نظیر کودکان بی سرپرست و پیران می کند و رفع نیازهای آنها را از نوع تعهد به نتیجه می داند . ۶_دستور می دهد مجلس گفتگو با آنها داشته باش .تأکید به احترام به انتخاب آنهادارد و برپایی اجتماعات اعتراضی برای بیان مشکلاتشان را حق می داند و دستور می دهد سخن گفتن بدون ترس و اضطراب آنان را تامین کن . سخنگوی آنان را به رسمیت بشناس. لذا دستور می دهد افراد مسوول تامین نظم و نظامی را مرخص کن و صمیمانه حرف های درشت آنان را گوش کن بدون منت این کار را انجام بده و تضمین می کند با این اقدام درهای رحمت گشوده می شود. ۷_افزایش سرمایه اجتماعی حاصل از این منش بالاترین رحمت الهی است . ارد https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad
دهه ۶۰ دختر بچه ای آرمانگرا،عاشق امام بودم در خانواده ای به شدت معمولی خودم انتخاب می کردم کسی انتخابم را مورد سوال قرار نمی داد. دختربچه ۷ساله گستاخی که هوس جنگ رفتن کرده بود . از مدرسه آمدم بیرون دم یک مسجد انگار ثبت نام برای اعزام به جبهه بود رفتم جلو گفتم آقا اسم من را بنویسید میخواهم جبهه بروم گفت اولا تو دختری  گفتم چه ربطی دارد  گفت و اینکه خیلی کوچولویی گفتم نه من باید جبهه بروم. گفت می خوای بری جبهه چه کار کنی ؟ گفتم بقیه میروند چکار کنند ؟ میخوام برم بجنگم. آن رزمنده ظاهرا اسم من را نوشت گفت خبرت می کنیم . گفتم خیلی ممنون با اشتیاق وشادی سمت منزل آمدم مقنعه ام را به رسم شادی درآورده بودم ، رفتم خونه با صدای بلند گفتم من دارم میرم جبهه. مادرم هم مثلا جدی گرفت وگفت خیلی خب . و هر سال باید عکس امام که آرم سپاه هم کنارش بود روی کیف های مدرسه ام دوخته میشد به مرور خودم یاد گرفتم واین کار را می‌کردم. گذشت تا ارتحال امام خیلی آسیب روحی دیدم . عمل به وصیت نامه امام را واجب می دانستم . یک روز سر کلاس که معلمم به انقلاب مثلا نقد می کرد بلند شدم در را باز کردم گفتم بفرمایید بیرون . باتعجب گفت چرا ؟چی شده ؟گفتم مطابق وصیت نامه امام ما فرزندان دانش آموزش تکلیف داریم رأسا اقدام کنیم. ماجرایی شد .....وباز پدرم ومدرسه و پاسخگویی در مقابل کارهای من . پدرم گفت این چه کاری بود کردی گفتم کار بدی نکردم به وصیت نامه امام عمل کردم. مدیر مدرسه وپدرم ومعلم مانده بودند چه بگویند. خب اعتقاد به انقلاب وامام وراهش و اینکه باید مراقب باشیم ازجمله انقلاب دست نااهلان ونامحرمان نیفتد خیلی دغدغه بود ... آمدم دانشگاه حضور در فعالیت های دانشجویی لحظه ای آرام وقرار نبود . وبعد وکیل شدم . برای کمک به اجرای عدالت و دفاع از حق .... در تمام مسیری که طی کردم کسی اجبارم نکرد . اقازاده نبودم ژن برتر نبودم لذا بارها از هر طرف کتک خوردم . الان مانده ام مبهوت وحیران ،من دختر ۷ساله آرمانگرا و بی قرار و نا آرام خیلی نگران اندیشه های امام و آرمان‌هایی است که بارها براشون کتک خورد ، روزگار غریبی است من را هم گاهی خارج از گفتمان انقلاب اسلامی تعریف می کنند . بعضی که یک صلاحیت خود خوانده در تعریف وقرائت خاص از انقلاب دارند . در تعریف اینان احتمالا رهبرانقلاب هم گاهی غیرانقلابی است. اینها نمیدانم ریشه شان به کجا می رسد اما گاهی آدم های خطرناک و پرزوری هستند انسان احساس امنیت روحی نمی کند . آبروی آدمها از نظر آنها کمترین ارزش و احترام را دارد . یکی از آقایان علماء می گفت سالها خدمت آیت الله سلطانی طباطبایی پدر عروس امام همسر حاج احمد آقا تلمذ کردم قصد رفتن به شهر خود را داشتم خدمت آقا رسیدم وگفتم آقا دارم میروم یک نصیحت کنید آقای طباطبایی گفتند من خودم احتیاج دارم نصیحتم کنند ولی من اصرار کردم آقا گفت اگر چه من چیزی ندارم بگویم اما چون اصرار داری یک جمله می گویم *آقا آبروی مردم را نبرید. انقلاب ما پر از مفاهیم اخلاقی است . خالی از اخلاق و مبانی معرفتی دینی شود سیر طبیعی سایر انقلاب‌های رایج دنیا را خواهد داشت. ارد. سارا سادات پاد
دلنوشته قدیمی که موضوعیت مجدد پیدا کرد
مقام معظم رهبری: همه باید قانون را فصل‌الخطاب بدانند‌. ۱۳۹۱/۳/۷ ⭕️ ملاک همه ما باید قانون باشد و به آن تمکین کنیم، لذا ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره آن، ملاک در احیای یک امر الهی ست و رفتار ضابط مرتبط هم، مستند به این ماده ودارای مبنای قانونی است. در این مرقومه نظر به گفتگوهای متنوع حول بحث حجاب به عنوان یک ارزش ملی و اسلامی، وفق نظام حقوقی بررسی مختصری می‌شود. مقام معظم رهبری در آخرین بیانات خود  تأکید فرمودند: بانوان کم حجاب ضد دین و ضد انقلاب نیستند، اما اصل بی حجابی را یک فعل حرام شرعی و سیاسی قلمداد فرموده و با تفکیک ظریفی در همین طیف، مراقبت کردند و همه را در یک دسته بندی قرار ندادند. حال سوال این است آیا باید بیانات حکیمانه و منطبق بر مبانی شریعت از سوی ایشان  را همسو با بیگانه تلقی و یا در اسلام شناسی ایشان تشکیک کنیم؟ در منطق حقوق و قانون آموخته‌ام، هرگز حق ندارم سارق را کلاهبردار خطاب کنم، چون او فقط سارق است و این بر اساس مبنای حقوق و قضای اسلامی ست . حال قانون را به عنوان یک عنصر پذیرفته شده عقلانی، ترازوی سنجش قرار می‌دهیم. براساس اصل قانونی بودن مجازات‌ها و مستند به اصل ۳۶ قانون اساسی و ماده ۲ قانون مجازات اسلامی، مجازات زمانی قانونی‌ست که جرم، تعریف شده و از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد. درمورد حجاب، اولین ورود جدی قانونی درمورد آن، ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات بود که بعدها به صورت تبصره‌ای به ماده ۱۴۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ الحاق شد که در آن مجازات حبس و شلاق برای کسانی که در انظار، تظاهر به عمل حرام می‌کنند، در نظر گرفته شد. در تبصره‌ ای ذیل ماده آمده است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». پس از آن ، ماده ۶۳۸ ق.م.ا تصویب و در سال ۱۳۹۹ تبصره آن اصلاح شد. در سال۱۳۸۸، مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و درسال ۱۳۹۸نیز مصوبه ۸۲۰ که در آن از ۳۲ دستگاه و نهاد وظیفه‌ی فرهنگ‌سازی در این زمینه خواسته شده، نیز حائز اهمیت است. واما تبصره اصلاحی ماده ۶۳۸ قانون. م. اسلامی اشعار می‌دارد: "زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از دو میلیون ریال تا ده میلیون جزای نقدی محکوم خواهند شد." ضابط محترم نیز مستند به همین ماده، تاکید بر اجرای جدی آن از ۲۶ فروردین ماه مطابق قانون دارند، که ابتدا به مکشوفین حجاب تذکر و سپس به دادگاه صالح معرفی شوند. لذادر سال‌های متمادی برای فعل بدون حجاب شرعی، در قوانین جمهوری اسلامی ایران جرم انگاری شده است وبحث قانونی بودن جرم و مجازات آن محرز است. لیکن اثبات مجازات این فعل حرام توسط دادگاه و منطبق بر قانون تعیین می گردد. البته هرچند، مجازات فی نفسه در همه نظامات حقوقی، یک راهکار بازدارنده و در عین حال تنبیهی‌ست، لکن در نظام حقوقی اسلام، جنبه تربیتی نیز دارد.لذاماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی بر مبنای قاعده درا و نیز نهاد مترقی توبه بر همین مبنا قابل تعریف و توجه می‌باشد. لزوم تعهد و پایبندی به قانون موضوعه و موجود، یک اصل عقلانی است. حال اگر تناسبی بین جرم و مجازات وجود ندارد، ضمن تکلیف  عمل به قوانین موجود، می‌توان بنا به ظرفیت‌ها و مصادر قانونی، چه در قالب لایحه دولت و یا قوه قضاییه و یا طرح مجلس، مبادرت به قانون‌گذاری جدید شود. اما مبنا در اجرا تا ملغی شدن یا تکمیل قانون قدیم، همین قانون موجود است و نمی‌توان خارج از قانون و از طریق قانون‌گریزی به این معضل پرداخت که اگر قانون گریزی وجود نداشت، هیچکس اقدام به کشف حجاب نمیکرد. پس قانون‌گریزی عامل بسیاری از مشکلات است. اعمال این قانون و اجرای مجازات آن به شیوه متعارف قانونی، مستلزم طی فرایند قضایی تا حصول نتیجه است و نمی‌توان بدون طی تشریفات قضایی مجازات را به صورت یکسان در حق همه متهمین اجرا کرد. https://t.me/+G1UcAxawlr0yMzhk @sara_sadat_pad