eitaa logo
سراب معنویت
468 دنبال‌کننده
134 عکس
45 ویدیو
4 فایل
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور 📺 کانال در آپارات: www.aparat.com/sarabemanaviat ✉️ ارتباط با ما: @raherahaei
مشاهده در ایتا
دانلود
تناسخ یکی از آموزه‌های معارض با مبانی اسلامی بوده که در جریان‌های انحرافی همچون جریان احمد اسماعیل بصری و عرفان حلقه مشاهده شده، این آموزه‌های انحرافی، نشان‌دهنده باطل بودن و انحراف این جریانات از مسیر حضرات معصومین علیهم‌السلام، می‌باشد. کلام طاهری: پس از مرگ انسان در زندگی دنیا، تمام کالبدهای او اعم از کالبد روان، کالبد جسم، کالبد اختری می‌می رند و تنها کالبد ذهنی(۱) به حیات خود ادامه می‌دهد؛ اما بین هر مرگ تا تولّد در زندگی بعدی فاصله‌ای هست که به آن برزخ می‌گویند.(۲) (۱)محمد علی طاهری،موجودات غیر ارگانیک ،ص۴۰ (۲)محمد علی طاهری ،تشعش دفاعی،نسخه۴،ص۷ برگرفته از سایت ادیان نت 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
عدول شیطان ... معاون پژوهشی موسسه پژوهشی بهداشت معنوی و معنویت های نوظهور اظهار داشت: در بسیاری از مواقع محمدعلی طاهری كتاب های نوشته ی و منتصب به خود را به صراحت نفی می كند، در حالی كه قبل از دستگیری این كتاب ها را متعلق به خود می دانست... مصاحبه با چند نفر از ناقدین و پژوهشگران عرفان های کاذب👇 http://radiogoftogoo.ir/ChannelNewsDetails/?m=170001&n=186043 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
فرمانده انتظامی منطقه ثامن گفت: با تلاش ماموران کلانتری بانوان ۲ متهم به کلاهبرداری از شهروندان با ترفند رمالی و گره گشایی به دام افتادند.👇 https://www.google.com/amp/s/shahraranews.ir/fa/amp/news/242841 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
| استفاده از بادزنگ در منزل اشتباه است ؟ 📌سراب‌معنویت ؛ پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ایتا | آپارات |
🔴 گزارشی از نشست علمی «جریان شناسی منتقدین معنویت «عصر جدید» در مسیحیت» ◾️ارائه دهنده: دکترباقر طالبی دارابی، خردادماه 1400 👇👇👇
🔴 گزارشی از نشست علمی «جریان شناسی منتقدین معنویت «عصر جدید» در مسیحیت» ◾️ارائه دهنده: دکترباقر طالبی دارابی، خردادماه 1400 «عصر جدید» (New Age) در این بحث، جریان و مکتبی خاص در معنویت‌گرایی جدید است و نه عصر مدرن یا عصر نوین به معنای عام آن. ریشه دور پدیده «عصر جدید» به عنوان یک جریان خاص معنوی، به باطن‌گرایی غربی بازمی‌گردد و ریشه نزدیک آن، در جریان پتانسیل انسانی است. این جریان بخشی از پدیده‌ای است که کلیسای کاتولیک آن را کالت یا فرقه‌های ضاله می‌نامد. مصداق این جریان مثلاً مکتب «اوشو» نیست؛ بلکه مصداق آن، الیس بیلی و تئوسوفی است. اهم آموزه‌های «جریان عصر جدید» را می‌توان موارد ذیل دانست: ❇️پانتئیسم، پاننتیسم، مونیسم، آنیمیسم. هم‌چنین اعتقاد به آگاهی معنوی جدید در جهان مبتنی بر الوهیت درون که متمایز با آگاهی دینی مبتنی بر تعبد است و یا اعتقاد به تناسخ، کارما، معرفت باطنی و نقد دین‌داری نهادینه از اهم اعتقادات این جریان است. ▫️بحث اول: گونه‌شناسی جریان‌های منتقد معنویت «عصر جدید» در مسیحیت: اولین واکنش‌های رسمی به این پدیده را می‌توان در کلیسای کاتولیک یافت. کلیسای ارتدکس نیز هرچند در حجمی کم‌تر و البته هم‌سو با دولت روسیه به این پدیده واکنش‌هایی رسمی داشته است. در مسیحیت پروتستان اما به جهت آن‌که کلیسای رسمی وجود ندارد، واکنش‌ها در پروتستانتیسم بیشتر بر اساس مکاتب الهیاتی و الهیات‌دانان شناخته می‌شود. در گونه‌شناسی این واکنش‌ها به جای تقسیم آن‌ها به کاتولیک، ارتدکس و پروتستان، می‌توان بر اساس محتوا، قالب آن‌ها را به شش گونه تقسیم کرد: 1. واکنش‌های مضمونی (نقد مضامین و آموزه‌ها)؛ 2. واکنش‌های تبشیری (نشان دادن اختلاف و تفاوت این جریان با متن کتاب مقدس)؛ 3. واکنش ادبی (نقد پدیده در قالب رمان و داستان)؛ 4. واکنش بر اساس تجربه مستبصرین (تجربه عصرجدیدی‌های دوباره مسیحی‌شده)؛ 5. واکنش مسیحیت فمنیستی (نقد جریان‌های فمنیستی در مسیحیت علیه «عصر جدید»)؛ 6. واکنش تربیتی (جلوگیری از انتقال آموزه‌های جریان «عصر جدید» از والدین به فرزندان). در این شش دسته کلی می‌توان آثار انتقادی مسیحیان علیه این جریان را که شامل بیش از 200 عنوان و فعالیت است، دسته‌بندی کرد. ▫️بحث دوم: واکنش‌های کلیسای کاتولیک و دشواری های مواجه: کلیسای کاتولیک در جهان مسیحیت هرچند سعی کرد از شورای دوم واتیکان با تکثرگرایی دینی سازگار شود، اما با تکثرگرایی معنوی آن هم به شیوه طریقت‌های باطنی غربی سازگار نشد و واکنش‌هایی انتقادی در قالب بیانیه‌های کلیسایی در مواجهه با این پدیده داشته است. اما در ارائه این واکنش‌ها، چالش‌هایی داشته که اهم آن‌ها از این قرار است: 1. تنوع ساختاری پدیده؛ 2. تنوع مخاطبان؛ 3. تنوع آموزه‌ها و در‌هم‌آمیختگی آن با آموزه‌های مسیحی و هم‌چنین تنوع باورها؛ 4. موضع‌گیری سخت جریان نیوایج علیه مسیحیت نهادینه. ▫️بحث سوم: واکنش کلیسای ارتدوکس روسیه: کلیسای ارتدوکس روسیه همگام با دولت روسیه این پدیده، یعنی پدیده «عصر جدید» را پدیده غربی و نفوذی می‌داند که برخاسته از باطن‌گرایی غربی در شکل جدید آن است و شکل انحرافی معنویت به حساب می‌آید. کلیسای ارتدکس شکل راست‌کیشانه معنویت‌گرایی را همان مکتب هسیکازم (مکتب مراقبه و سکوت در کلیسای ارتدکس) به حساب آورده و با این جریان مخالفت رسمی دارد. در سال 2001 آکادمی الهیاتی سنت‌پترزبورگ بیانیه‌ای درباره جهانی‌سازی صادر کرد که در آن بیانیه ضمن مخالفت با جهانی‌سازی به عنوان پدیده‌ای غربی، معنویت «عصر جدید» را یکی از ابزارهای این نوع جهانی‌سازی دانست. در بند اول و چهارم این بیانیه امده است که جهانی‌سازی محصول نخبگان غربی برای ساخت اجتماعی بسته و کنترل شده (موندیالیسم) است که ارزش‌های سکولار طبقه نخبه غربی را تحقق ببخشد. 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
🔴 گزارشی از روز جهانی یوگا به میزبانی سفارت هند در ایران 🔻 دفتر فرهنگی سفارت هند (موسوم به مرکز فرهنگی سوامی ویوکاناندا) در تهران به مناسبت روز جهانی یوگا، اقدام به برگزاری سخنرانی با عنوان پیدایش یوگا در ایران از آغاز تا کنون توسط آقای سید عبدالحمید موحدی مدیرمسئول مجله دانش یوگا و پیش‌کسوت این رشته نمود. در این سخنرانی که حدود دو ساعت به طول انجامید آقای دکتر شرست سفیر هند در ایران، پروفسور شوکلا رئیس مرکز فرهنگی سفارت، آقای سورندرا رئیس مرکز آموزش زبان هندی و آموزش یوگا و تعدادی از علاقه‌مندان و پرتوجویان حضور داشتند. آقای موحدی به‌تفصیل به شرح روند توسعه یوگا از ابتدا تا سال‌های اخیر با استفاده از ارائه تصاویر در قالب اسلایدهای پاورپوینت پرداخت. 🔻 این پوسترها و تصاویر، مربوط به دانشمندان، استادان، نویسندگان، کنشگران، پیش‌کسوتان و مربیان یوگا ایرانی از زمان ابوریحان بیرونی و بیش از هزار سال پیش بود که در توسعه یوگا در ایران نقش داشتند. لازم به ذکر است که در ابتدا و انتهای سخنرانی آقای موحدی، دکتر شرست سفیر هند در ایران به‌رسم احترام و آداب هندی‌ها با اهدای شال و کتاب زندگانی بزرگان یوگا از آقای سید عبدالحمید موحدی تقدیر و سپاسگزاری نمود. 🔻 مرکز فرهنگی سوامی ویوکاناندا بخشی از سفارت هند است که به امورات فرهنگی میان ایران هند مانند ترویج یوگا، برگزاری دوره‌های آشنایی با شعر و ادبیات ایرانی در هند و... می‌پردازد. 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
🖼 | چرا مردم به امور خارق العاده اعتماد می‌کنند ؟ 📌سراب‌معنویت ؛ پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ایتا | آپارات |
| در بعضی پیج ها دیدم که مثلا خطاب به حضرت ابوالفضل علیه السلام میگن یا دلیل المتحیرین. آیا درسته اسما الحسنی را برای خطاب به ائمه بکار ببریم این شرک نیست ؟ 📌سراب‌معنویت ؛ پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ایتا | آپارات |
جادو و پائولو تنها معنویتی که کوئیلو می شناسند وبا تمام وجود به دیگران معرفی می کند ورود به عالم جادوست، تاجایی که وی جادو را اسم اعظم می داند ودر بریدا می گوید: جادوگری یکی از راه های نزدیکی به خرد اعظم است، اما هرکار دیگری که آدم می کند، تا زمانی که با قلبی سرشار از عشق کار می کند، می تواند اورا تا این مرحله نزدیک کند. برگرفته از سایت حق پژوهی 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
دو فصلنامه علمی معنویت پژوهی منتشر شد. برای دانلود رایگان به آدرس زیر مراجعه کنید:👇👇 https://spiritualitystudies.ir/journal/ 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 | اشکال دیگری که معنویت نوین دارد این است که ، اثری از «تکلیف» نیست ... 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat ایتا | آپارات |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 | یکی از اشکالات معنویت های نوپدید این است که معنویت بدون دین را ترویج می کنند . 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat ایتا | آپارات |
تالیف پائولو کوئیلو مقام معظم رهبری در بازدید از یکی از غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ،کتابی را از پائولو کوئیلو مشاهده فرمودند،پرسیدند:این کتاب درباره چیست؟ فروشنده گفت:درباره یک سفر معنوی است.ایشان فرمودند:اما این نویسنده اصلا اهل معنویت نیست. برگرفته از سایت حق پژوهی 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat