📜از جوسازیها خسته شده بودم
🔻محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام در گفتگو با خبرگزاری حوزه:
🔹بنده خیلی وقت است که به دنبال استعفا از سمت نمایندگی ولیفقیه در استان ایلام بودم زیرا حدود ۲ دهه است که در این سنگر و مسئولیت خطیر حضور داشتم و خسته شده بودم و بنده 6 ماه گذشته نیز درخواست استعفا از سمت نمایندگی ولیفقیه در استان ایلام دادم که مقام معظم رهبری قبول نکردند و واقعاً خسته شده بودم که علت برخی از آنها جوسازیهایی بود که علیه بنده در این مسئولیت مطرح کرده بودند که بنده از این سمت استعفا دادم تا مبادا در جهت حواشی و ایجاد جوسازیهایی علیه بنده، خدشهای به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد شود؛ نظیر آن مسئله ماشین که همه آن دروغی بود که در فضای مجازی درست کردند و بنده گفتم شاید لایق این تصدی نباشم و باید از این سمت کنارهگیری کنم.
@saraeer
📜مرز میان مکتب اهل بیت(ع) و فرقههای انحرافی روشن شود
🔻آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار دست اندرکاران همایش ملی «تصوف؛ شاخصه ها و نقدها»:
🔹با کارهای علمی، جوانان و حتی برخی از اهل علم که گرفتار انحراف می شوند را روشن کنید، در پژوهش ها باید مبانی اسلام و ولایت اهل بیت(ع) به صورت دقیق و صحیح مطرح شود و انحراف این گروهها از اصول مکتب بیان گردد، زیرا این ها در مقابل ولایت اهل بیت(ع) هستند و آرای دیگران را به نام اسلام در مقابل مکتب اهل بیت(ع) قراردادهاند.
🔹این کار بسیار بزرگی است که شروع کردید و دیگران هم استفاده خواهند کرد، زیرا در زمان کنونی باید مرز میان مکتب اهل بیت(ع) و فرقههای انحرافی روشن شود تا دیگران به اشتباه نیفتند و شیعه خیلی بالاتر از مکاتبی است که در آن موارد انحرافی در قالب شعر و نثر و رقص به مردم القا می شود.
🔹در اوایل انقلاب هم ما درگیری هایی را با این ها داشته ایم و با فرقههای تصوف مبارزه می کردیم و امیدوارم با اهتمام شما مکتب اهل بیت(ع) روز به روز گسترش پیدا کند. الحمدلله این کاری که شروع کردید کار بسیار بزرگی است و تا حالا هم خیلی کوتاهی کردهایم و امیدوارم که موّفق و مؤیّد و منصور باشید.
@saraeer
📜از «شایان مصلح» تا «مولوی کوهی»/ نقدی بر تحریک احساسات فریقین
🔻حسین کاظمی در «اخوت» نوشت:
🔹اخیرا در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی دو اتفاق باعث داغ شدن تنور اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی شده است. آقای شایان مصلح در یک مجلس عمومی با خواندن اشعاری اظهار برائت از مقدسات اهل سنت کرده و احساسات آنها را به شدت جریحه دار نموده است و از طرفی آقای مولوی فضل الرحمن کوهی در شب عاشورا با شرکت در یک مجلس عروسی و سخنرانی در آن مجلس، به تحریک احساسات شیعیان دامن زده است.
🔹اختلافات در مسائل دینی و اعتقادی به خاطر حساسیت بسیار بالای مسأله، بعضا تبدیل به تنش و برخوردهای شدید و شکستن حرمتها از طرفین منازعه میشود. یعنی خشونت گفتاری در این حوزه میتواند منجر به خشونت رفتاری هم بشود. از این رو احترام گذاشتن به مقدسات و حفظ حرمت و نزدیک نشدن به خطوط قرمز یکدیگر، جهت "حفظ شیرازه اجتماع" امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
🔹وحدت و همدلی یک مسأله اجتماعی است و خواستگاه اصلی آن زندگی مسالمت آمیز و بدون تنش در کنار یکدیگر میباشد. حفظ اجتماع و تعامل با مخالف فکری و عقیدتی از مسلمات عقلی و توصیههای اکید دینی است و هیچ عقل سلیمی اختلاف و دودستگی را نمیپذیرد، کما اینکه در متون دینی هم از آن برحذر داشته اند.
🔹طرح مسائل اختلافی و حساسیتزا به بهانه اینکه مورد تایید فقهی و عقدیتی دسته ای قرار دارد، همان چیزی است که عملا تعایش و همزیستی مسالمت آمیز با مخالفین آن فقه و عقیده را بر هم زده و به حکم عقل و شرع بایستی از آن اجتناب شود.
🔹بنابراین همانطور که آقای شایان مصلح با اشعار و مواضع به قول خود برائتیاش، نباید به تحریک احساسات اهل سنت میپرداخت، جناب مولوی کوهی هم به خاطر احترام به غم و ناراحتی شیعیان در شب عاشورا، نباید در آن مجلس عروسی شرکت میکرد، حال چه در فقه این و اعتقاد آن جایز باشد یا نباشد!
🔹لازم است که شیعه و سنی مقدسات و حساسیت های یکدیگر را بصورت کامل بشناسند و از آنچه موجب تحریک حساسیتهای دیگری میشود اجتناب کنند و اگر شخصی آگاهانه و یا از روی جهل، به توهین و یا تحریک مخالف خود پرداخت، بنابر توصیههای دینی باید از روی خیرخواهی و بدون فحش و ناسزا مورد نقد قرار گیرد و چه خوب است که افراد هم مذهب فرد خاطی او را نقد و برحذر دارند، تا هم اثر گذاری بیشتری داشته باشد و هم خود این نقد باز تبدیل به مساله ای اختلافی نشود.
@saraeer
📜تشریح طرح هدایت علمی و تربیتی طلاب
🔻محمدرضا حامدی، سرپرست مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم:
🔹طرح هدایت علمی، تربیتی از سال گذشته در دو پایگاه مرکز تخصصی فقه و اصول و پایگاه امام هادی(ع) با حدود 500 طلبه شروع به کارکرده که در سال جاری با توجه به کثرت متقاضی پایگاههای این طرح تا 30 پایگاه افزایشیافته است.
🔹طرح هدایت علمی، تربیتی با هدف حفظ سنتهای اصیل حوزه علمیه مانند انتخاب آزادانه دروس و اشراف اساتید نسبت به مشکلات علمی و تربیتی طلاب برنامهریزیشده است. در این طرح طلاب آزادانه درس خود را انتخاب میکنند و همچنین از طریق سامانه مشاور علمی و تربیتی خود را انتخاب میکنند و در هفته حداقل یک ساعت و سی دقیقه با مشاوران علمی و به همین میزان با مشاور تربیتی خود ارتباط دارند که البته این کف زمان مشاوره علمی و تربیتی است و بنا به درخواست طلاب و با صلاحدید گروه علمی و مدیر پایگاه این زمان تغییر و افزایش پیدا خواهد کرد.
🔹فضای عمومی دروس بهگونهای است که غالباً بعد از تبیین درس از سوی استاد، طلاب فرصت کمی جهت ارتباط با استاد در اختیاردارند و این طرح زمینه اشراف بیشتر اساتید با طلاب محترم را درزمینهٔ علمی و تربیتی فراهم میآورد. کارگاههای متعددی در این طرح پیشبینیشده است، (حدود 90عنوان) و برای طلابی که در این کارگاهها و برنامههای علمی و پژوهشی فعالیت داشته باشند، امتیازات آموزشی لحاظ خواهد شد. یکی از عمده مزیتهای رابطه طلاب با مشاوران علمی و تربیتی ارزیابی وضعیت تحصیلی و پیشرفت طلاب و توجه ویژه به مسائل تربیتی آنان است.
🔹در بخش تربیتی این طرح، طلاب محترم مشاوره ابتدایی را دریافت خواهند نمود و در صورت نیاز، به مرکز مشاوره حوزه جهت مشاورههای تخصصی ارجاع داده میشوند، البته طرح استعداد سنجی طلاب نیز یکی از برنامههای مدیریت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم است که در کنار این طرح و جهت طلاب شرکتکننده در آن برای اولین بار در حوزه اجرا میشود. طرح هدایت علمی، تربیتی مبتنی بر فقه و اصول صرف نیست و طلاب میتوانند به نسبت علاقه و رشته انتخابی خود مشاور انتخاب کنند و در به تحصیلات خود ادامه دهند.
@saraeer
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان: خواسته ملت آن است کسانی که حرف های تفرقه افکنانه می زنند، چه شیعه باشند چه سنی، بازداشت و مجازات شوند
@saraeer
📜دیگر از حوزه چهرههای چند بعدی و صاحب نظریه خارج نمیشود
🔻مهدی سلیمانیه در گفتگو با ایرنا از تحولات حوزه در چهل اخیر گفته است:
🔹با تشکیل نظام سیاسی اسلامی بخشهایی از روحانیت (نه همه روحانیون) به مسندهای اجرایی و سیاسی راه پیدا کردند. آن بخش از روحانیون که وارد نهاد قدرت شدند، نهاد روحانیت را به سمت پذیرش نقشهای جدید سوق دادند، نقشهایی به صورت سنتی بر عهده روحانیت نبود.
🔹میبینیم بعد از انقلاب فقه در عمل و در ساحت قدرت وظیفه قانونگذاری و اجرای این قوانین را در همه حوزههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فردی را بر عهده میگیرد. به موازات اینکه فقه مبنای نظام سیاسی میشود، جریانی پا میگیرد که میخواهد نهاد حوزه علمیه را برای پذیرش نقشهای جدید از قانونگذاری تا اجرا و نظارت بر اجرا آماده کند.
🔹این فرایند تا همین امروز ادامه دارد و دورههای مختلفی داشتهاست. شکلگیری « شورای مدیریت حوزههای علمیه» در اولین سالهای بعد از انقلاب از اولین نهادسازیهایی است که در این مسیر اتفاق میافتد.
🔹تا پیش از این حوزههای علمیه مدیریت سنتی داشتند. تحت نظر یک مرجع تقلید مثل دوران استثنایی مرجعیت عام آیتالله بروجردی یا مراجع مختلف فعالیت میکردند و وجهه سازمانی نداشتند . اما وقتی می خواهیم برای حوزه سیاستگذاری کنیم نیاز به تمرکز قدرت داریم.
🔹اینجا است که نهاد شورای عالی مدیریت حوزههای علمیه به وجود می آید و کم کم قدرت اداره حوزه را از مراجع سنتی به سمت نهاد سیاسی و آن بخشی از روحانیت که وارد نهاد قدرت شدهاست، منتقل میکند. این اتفاق تبعات متنوعی دارد. اولین پیامد آن ایجاد تمرکزِ مبتنی بر خواست نهاد قدرت، در مدیریت حوزههای علمیه است.
🔹دومین تغییراساسی در نهاد حوزههای علمیه، وابستگی اقتصادی حوزه به بودجههای حاکمیتی است. مجموعه تغییرات گفتهشده حوزه های علمیه را روز به روز بیشتر از قبل به لحاظ مالی و اقتصادی به بودجههای حاکمیتی (دولتی و غیردولتی) وابسته میکند. این اتفاق نیز از منظر اقتصاد سیاسی حوزه تبعات بسیاری را به وجود می آورد.
🔹تغییر سوم که بیشتر جنبه فرهنگی و اجتماعی دارد، تغییر منزلت اجتماعی کنشگران حوزه علمیه است که تحت تاثیر تغییرات کلان اجتماعی اتفاق افتاده و شامل تمام سطوح حوزه از مرجعیت و فضلا و علما تا طلاب میشود. در ساحت اجتماعی حوزویان رقبای جدیدی پیدا کردهاند که پایگاه سنتی آنها را تهدید میکند.
🔹خود این موضوع پیامدهایی داشتهاست. از جمله شکلگیری تیپهای جدید «حجتالاسلام دکتر»، حضور نهادهای حوزوی در دانشگاه و تمایل به دانشگاهی شدن حوزویان و در برخی موارد کاهش روزافزون تمایل به تلبس در میان طلاب.
🔹تغییر چهارم که موضوع مهم و اثرگذاری است بروکراتیزه شدن حوزه علمیه است که خودش به تنهایی ابعاد متنوعی دارد. با توجه به اینکه در ساختار جدید سیاسی و دینی مقرر است حوزه علمیه نقش بدنه اجرایی و فکری قدرت سیاسی را بازی کند، به این منظور باید حوزه علمیه را پیشبینیپذیر و برنامهپذیر کرد.
🔹باید میزان ورودیها، کارشناسان هر حوزه، فارغ التحصیلان، تخصصهای مورد نیاز برای آموزش و ... از قبل مشخص شود. همه این موارد باعث میشود حوزه از حالت سنتی خود خارج شود و به «شبهدانشگاه» تبدیل شود.
🔹این تغییرات در ساختار و فرم به برخی از تغییرات محتوایی منجر میشود. از جمله اینکه خروجیهای حوزه از حکیم، فقیه و عالم به تکنسینهای متخصص در حوزههای تخصصی کوچک و محدود تبدیل میشود. به نظر میرسد دیگر از حوزه چهرههای چند بعدی و صاحب نظریه خارج نمیشود. حوزه در بهترین حالت تکنسین تولید میکند.
@saraeer
📜گفتگوی متفاوت خبرگزاری حوزه با ابوالقاسم علیدوست/ وضعیت معیشتی طلاب قابل دفاع نیست/ گفتمان غلطی در پشت این سخن که «حوزه علمیه دیگر بروجردی ندارد» وجود دارد/ تقسیم کردن افراد به بهانه «ساکت فتنه» به نفع انقلاب نیست
🔻در بخش هایی از این گفتگو آمده است:
🔹 برخی از طلاب حوصلهشان کم است؛ طلبهای که رسائل میخواند، باید صبر کند تا این قوره انگور بشود، بعد ببینیم مشتری دارد یا خیر؟ انسان اگر نوآور، نظریهپرداز و اهل تحول باشد، بیکار و بیفایده نمیماند؛ یا مبلغ میشود، یا مدرس و یا پژوهشگر، گاهی هم چند ویژگی را باهم دارا خواهد شد. قبول نمیکنم که یک فاضل حوزوی، مدیر و خوشسلیقه بیمصرف بماند؛ این قابل قبول نیست.
🔹وضع موجود طلاب را نه قابل دفاع میدانم و نه عقلایی؛ امروز زندگی طلاب از سادهزیستی گذشته و به ناچیز زندگی کردن رسیده است. شما میدانید که بالاترین شهریهای که اساتید حوزه و آن هم از جاهای گوناگون دریافت میکنند، قریب به یک میلیون و پانصد هزار تومان است. این استاد، فرزند دارد؛ نوه دارد؛ عروس دارد؛ بچه دانشگاهی دارد و... ولی سؤال اینجاست که آیا با دست خالی و نابرخورداری نمیتوان درس خواند؟
🔹حجاب معاصرت نمیگذارد که خوبیها دیده شود؛ به همین دلیل وقتی با مسئولان حوزه صحبت میکنیم، میگویم که اینقدر که به فکر تولید نظریه هستید، به فکر پخش و نشر نظریات تولیدشده و منتشرشده هم باشید. بنده مسئول کرسی نظریهپردازی هستم؛ اما باید کرسی مصرف نظریههای تولیدشده هم راه بیندازیم. مگر چندی قبل همایش کتاب سال حوزه نبود؟ بسیار خب؛ دست مسئولان درد نکند ؛ اما تمام شد؛ از تلویزیون، رسانه و... (برای معرفی آثار و صاحب آثار) خبری نیست. در پشت این سخن که حوزه علمیه دیگر بروجردی ندارد، گفتمان غلطی وجود دارد؛ این سخن ندیدن ظرفیتهای موجود است.
🔹من نمیدانم چرا بعضیها [در حوزه] فکر میکنند، اگر یک دولتی سر کار آمد که بهخصوص اگر همفکرشان هم بود، حتماً باید تأییدش کنند و اگر کسی نقد مشفقانه داشت برنمیتابند؛ شما ببینید الآن بحث استقلال حوزه در فضای سیاسی و اجتماعی کشور است، خوب یک عده موافق این بحث هستند و یک عده هم حساس شدهاند و مخالفت میکنند؛ ولی اگر واقعاً ما بخواهیم این مسئله را دقیق و عاقلانه بررسی کنیم، اصلاً جای نزاع دارد؟ اگر به این معنا حساب کنیم که حوزه هیچگاه خودش را وابسته به پول دولت نکند و اگر در جایی کجی و بد اندیشی دید، تذکر بدهد، اگر استقلال به این معنا باشد، [خوب است]؛ اما اگر به این معنا بگوییم که استقلال یعنی اینکه روحانیت یک مسیری دارد و نظام هم یک مسیر دیگری دارد و کاری به هم ندارند، این قابل دفاع نیست.
🔹عقیده بنده این است که ما گاهی دلسوزانی هستیم که لطمه میزنیم و هرکه دقیقاً مثل ما نیندیشد، میگوییم بر ماست [علیه ماست]. تکلیف کسی که نظام، مصالح کشور، انقلاب، شهدا و رهبری و... را هدف گرفته باشد، مشخص است؛ اما نباید این عقیده را داشته باشیم که همه باید همانند ما فکر کنند. [*حوزه: آیا از این سؤال و جواب میتوانیم نتیجه بگیریم که شما واژه «ساکتین فتنه» را قبول ندارید؟] ما باید ببینیم وجه سکوت چیست؟ شاید برای برخی حوادث،آن گونه که برای دیگران روشن است، روشن نباشد، این گونه تقسیم کردن ها به نفع انقلاب نیست.
🔹[حوزه: نظر شخصی شما در این خصوص که جامعه مدرسین اعلام نظری درباره کاندیدای ریاست جمهوری داشته باشد، چیست؟] به نظرم؛ نیازی نیست. [حوزه: صحبتی هم در این رابطه در جامعه مدرسین انجام شده است؟] صحبت شده است؛ اتفاقاً ایام انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 واقعاً بحث شد. یکی از کسانی که صحبت کرد، خود بنده بودم و بیان کردم که آیا هیچ موقع آمدیم کار میدانی انجام دهیم که نظر جامعه مدرسین به چه مقدار موثراست؟ آیا ضرورت دارد که این کار را انجام دهد؟ به نظرم جامعه مدرسین باید اهداف و شرایطی را که مدنظر دارد بیان کند؛ اما اینکه اکثریت جامعه به فلان شخص رسیدند یا اکثریت حاضر در جلسه به فلان شخصیت رأی دادند را قبول ندارم.
🔸ادامه این گفتگو را اینجا بخوانید:
http://hawzahnews.com/detail/News/463662
@saraeer
📜نباید زندگی مسئولان با مردم فرق کند
🔻آیت الله نوری همدانی، در دیدار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدد جویان سالمندان این کمیته:
🔹امروز گرانی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده، همه مردم از نظر معیشتی در زحمت هستند. گرانی، فقر و بیکاری بر خلاف موازین اسلام است و لازم است فکری برای حل این مشکل شود، مسئولین درخدمت رسانی طوری عمل کنند که مردم از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند.
🔹مسئولین باید برای از بین بردن فقر، بیکاری و ایجاد رفاه برای مردم احساس مسئولیت کنند و طوری رفتار نکنند که زندگی آنها با مردم فرق کند. اسلام می فرماید «باید بین همه آحاد مردم، مساوات باشد، و همه در سطوح مختلف زندگی با هم توازن داشته باشند، این طوری نباشد زندگی مسئولین با مردم فرق کند.»
@saraeer
📜انتقاد شدید آیت الله مکارم از برخی از احکام حبس دستگاه قضا/ چرا زندان ها را پر و ما را بدنام می کنید؟/ چرا حکمی می دهید که هرشخصی می شنود، بخندد؟
🔻آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج امروز:
🔹در حال حاضر عده ای از جوانان بی گناه به واسطه مسئله مهریه در زندان به سر می برند که اشکالاتی در این موضوع وجود دارد. تفاوتی میان «عندالمطالبه» و «عندالاستطاعه» وجود ندارد، اگر طرف مقابل، مطالبه هم کند؛ ولی قدرت و استطاعت وجود نداشته باشد، این مطالبه اثر نمی کند؛ قدرت، شرط عامه همه تکالیف است؛ فرقی میان این دو لفظ نیست که اصرار دارند این دو را از هم جدا کنند. اشکال دوم آن است که در دستورات اسلامی آمده شخصی که توانی مالی داشته و بدهی خود را نمی دهد را زندانی کنیم؛ اما کسی که توانایی ندارد را نمی توان زندانی کرد؛ اگر شک بر توانایی مالی داریم، اصل بر نداشتن اوست. امروز چند هزار جوان در زندان به خاطر مهریه حضور دارند؛ بیایید مسائل شرعی را بنشینید و حل کنید؛ اصل بر اعسار و نداشتن است؛ نه توانایی مالی اشخاص.
🔹چرا زندان ها را پر و ما را بدنام می کنید؟ دستگاه قضایی باید مطابق احکام اسلامی باشد؛ چرا عده ای بر خلاف احکام اسلامی زندانی می شوند؟ اصل بر اعسار است؛ اما اگر عده ای هم ثابت کردند که این شخص توانایی مالی ندارد، سراغ تقسیط می روند و می بینیم که این اقساط 40 تا 50 سال طول می کشد و می گویند که تا تمام قسط ها را نداد، زن تمکین نباید بکند؛ بارها گفته ایم که چرا حکمی می دهید که هرشخصی می شنود، بخندد؟ آیا باید حکمی داد که مردم بخندند؟ ما می گوییم که بدهی اول را که داد، بدهی امروز او تمام شده و بدهی بعدی برای ماه بعد است؛ این شخص تا امروز بدهی خود را داده و زن باید تمکین کند؛ این مسئله مطابق آداب اسلامی است؛ عیب ماست که حوزه ما از دستگاه قضائی و دستگاه قضایی از حوزه جدا شود.
🔹نکته سوم اینکه مهریه را 110 سکه بهارآزادی قرار دادند و آن روز قیمت هر سکه، یک میلیون بود، اما امروز قریب به 5 میلیون است؛ آیا باید همین قیمت امروز را داد؟ که ما می گوییم خیر؛ باید به صورت متعارف پرداخت کرد؛ نه اینکه 5 برابر قیمت آن روز پرداخت کنند. تفاوت های متعارف قابل قبول است؛ اما تفاوت های غیرمتعارف باید تعدیل شود؛ آیا هیچ عاقلی می گوید که اگر فلان جنس 10 برابر شد، ما باید 10 برابر پرداخت کنیم؟ امیدواریم مسئولان دستگاه قضا با حوزویان نشسته و مشکلات موجود را مرتفع ساخته تا مردم سرگردان نباشند.
@saraeer
📜نامه معیشتی آیت الله علوی گرگانی به رئیس جمهور/ تا دیر نشده برای کاهش مشکلات مردم اقدامی جدی و عملی انجام شود
🔻متن نامه آیت الله علوی گرگانی به حسن روحانی به این شرح است:
بسمهتعالی
حضور محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای روحانی ریاست محترم جمهور
سلامعلیکم
🔹همانگونه که حضرتعالی میدانید، مشکلات اقتصادی مردم بهواسطه رکود حاکم بر بازار و عدم فعالیت کامل واحدهای تولیدی همچنین برخی مشکلات بانکی و افزایش سالیانه مالیات و مسائل دیگر موجب سنگینی بر دوش مردم مخصوصاً قشر ضعیف و متوسط جامعه شده است. گر چه بخشی از این فشارها نیز ناشی از فشارهای بینالمللی و تحریمهای ناجوانمردانه است و همگان نیز اذعان به آن دارند، لکن این موضوع مسبوق به سابقه نیز بوده است و مردم آن را قبلاً هم تجربه کردهاند.
🔹امروز آنچه که بنده را نگران کرده و از آن احساس خطر میکنم، عدم توجه کافی به مقوله رفع نیاز اقشار آسیبپذیر و عدم تحرک جدی مسئولان در این زمینه و یا بعضاً اقدامات غیر مؤثر مسئولان در هر سه قوه است. اقتصاد، معیشت و حمایت از تولیدگران داخلی و بخش خصوصی در حال حاضر جزو اولویتهای زندگی مردم و جوانان است. مسئله قیمت ارز و سکه و افزایش غیرمنطقی و نامتعادل آن، همچنین کمبود برخی کالاها در پارهای اوقات و عدم نظارت دقیق بر بازار و قیمتها زندگی همه مردم را درگیر کرده است و حتی تولیدکنندگان محترم نیز از کمی تحرک در جبران آن شکایت دارند.
🔹اینجانب از شما و مسئولان محترم اقتصادی میخواهم که تا دیر نشده و اعتماد مردم به طور کامل سلب نشده است، با کمک گرفتن از کارشناسان دلسوز و متعهد و میدان دادن به جوانان نخبه و پرکار و انقلابی و خوشذوق اقدامی جدی و عملی برای کم کردن مشکلات مردم گرفته شود. طبیعی است که نمیتوان برخی مشکلات را به طور سریع و ضربالاجلی حل نمود، لکن مردم باید احساس کنند که مسئولان اراده جدی برای حل مشکلات دارند و پرکار و خوشفکر هستند که این خود ایجاد نوعی اعتماد عمومی به مسئولان محترم در همه ردهها است.
🔹اینجانب از همه کارشناسان دلسوز و متعهد و رؤسای قوای دیگر نیز میخواهم تمام تلاش خود را برای کمک به دولت محترم به کار بسته تا با همفکری و هماهنگی همدیگر و اتخاذ راهبردهای صحیح و عالمانه از این گذرگاههای سخت با توفیق الهی عبور کنیم. ضمناً از احزاب و جریانهای سیاسی نیز میخواهم مناقشات سیاسی و حاشیهای را کنار گذاشته و در خط مستقیم اسلام و انقلاب با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کرده و کمک دولت باشند و همگان در قوای سهگانه توکل به خدا را فراموش نکرده و به نیروهای مردمی مخصوصاً جوانان نخبه و خوب و فهیم این مرز و بوم اعتماد داشته باشند.
🔹در پایان امیدوارم خداوند شر دشمنان اسلام و انقلاب مخصوصاً استکبار جهانی را به خودشان برگرداند و فرج حقیقی را هر چه زودتر محقق بگرداند. والسلام علی من اتبع الهدی
@saraeer