۱۸. مشهد اول، شاهد دوم، تطبیق اشراق نهم.mp3
29.1M
۱۸. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق نهم از شاهد دوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
فايل پياده شده و اديت شده آموزش فلسفه 1400.pdf
3.47M
فایل پیاده شده و ویرایش شده درسهای آموزش فلسفه (بر اساس کتاب آموزش فلسفه حضرت آیتالله مصباح ره)
از ابتدا تا انتهای درس ۳۰ (اتمام جلد اول)
فایلهای صوتی شماره ۱ تا ۴۳
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
بستار علّی در فیزیک و نسبت آن با علیت فاعلهای طبیعی از منظر علامه طباطبایی
https://fhi.hekmateislami.com/article_195702.html
مقاله ارائه شده در کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی که در شماره ۳۹ مجله حکمت اسلامی چاپ شد.
@sarbakhshi
1_5048712693280670775.docx
755.5K
برخی از دوستان درخواست داشتند تغییراتی در فایل پیاده شده تقریرات درس آموزش فلسفه انجام بدهند، برای همین فایل وردش رو منتشر میکنم که هر جور لازمه این تغییرات انجام بشه. میتونید اندازه و نوع فونتها و فاصله سطور و اندازه صفحات رو تغییر بدید تا مثلا برای پرینت گرفتن حجم کمتری لازم داشته باشه.
@sarbakhshi
۴. عناصر انسانشناختی اخلاق ارسطویی.mp3
35.94M
۴. بررسی انتقادی اخلاق (مقایسه اخلاق ارسطویی با اخلاق دینی)
این جلسه: عناصر انسانشناختی اخلاق ارسطویی
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۵. عناصر اخلاق ارسطویی، نسبت خدا با اخلاق.mp3
23.05M
۵. بررسی انتقادی اخلاق (مقایسه اخلاق ارسطویی با اخلاق دینی)
این جلسه: نسبت خدا با اخلاق
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۶. بررسی عناصر اخلاق ارسطویی، نسبت سعادت و لذت، قضائل قوای سه گانه نفص.mp3
30.74M
۶. بررسی انتقادی اخلاق (مقایسه اخلاق ارسطویی با اخلاق دینی)
این جلسه: نسبت سعادت و لذت؛ فضائل قوای سهگانه نفس
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۷. خلاصه مکتب اخلاقی ارسطو و نقدهای وارد بر آن.mp3
29.49M
۷. بررسی انتقادی اخلاق (مقایسه اخلاق ارسطویی با اخلاق دینی)
این جلسه: خلاصه مکتب اخلاقی ارسطو و نقدهای وارد بر آن
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۱۹. مشهد اول، شاهد دوم، اشراق دهم.mp3
22.62M
۱۹. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق دهم از شاهد دوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۰. شاهد سوم، اشراق اول.mp3
16.42M
۲۰. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق اول از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۱. شاهد سوم، اشراق دوم و سوم و چهارم.mp3
31.11M
۲۱.شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق دوم، سوم و چهارم از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۲. شاهد سوم، اشراق پنجم.mp3
30.17M
۲۲. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق پنجم از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
هدایت شده از مکتب وحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 از کجا بفهمیم در راه خدا هستیم؟
🎥 | #پادکست_تصویری
🎙حضرت علامه آیتالله سید محمدحسین حسینی طهرانی قدّساللهسرّه
🔉 #آیین_رستگاری | جلسه ۲ | ص ۶۲
ــــــــــــــــــــــــ
📌 #قرب_الهی #معنویت #باطن #رغبت #دنیا #نزاعهای_دنیوی
@Maktabe_Vahy
🌸.🌸.🌸.🌸
۲۳. شاهد سوم، ادامه اشراق ۵ و اشراق ششم.mp3
39.06M
۲۳. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق ادامه اشراق پنجم، و اشراق ششم از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۴. شاهد سوم، اشراق هفت و هشت و نه.mp3
46.56M
۲۴. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق ۷ و ۸ و ۹ از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۵. شاهد سوم، ادامه اشراق نه و اشراق ده.mp3
44.55M
۲۵. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق ادامه اشراق ۹، و اشراق ده از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۶. شاهد سوم، اشراق یازده.mp3
41.38M
۲۶. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق ۱۱ از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۷. شاهد سوم، ادامه اشراق یازده.mp3
36.33M
۲۷. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق ادامه اشراق ۱۱ از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۸. شاهد سوم، ادامه اشراق یازده.mp3
36.9M
۲۸. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق ادامه اشراق ۱۱ از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۲۹. شاهد سوم، اشراق دوازده.mp3
43.34M
۲۹. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق اشراق ۱۲ از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
۳۰. شاهد سوم، ادامه اشراق دوازده.mp3
32.34M
۳۰. شواهد الربوبیه
شرح و تطبیق ادامه اشراق ۱۲ از شاهد سوم، مشهد اول
تدریس: سربخشی
@sarbakhshi
سکولاریسم، اخلاق و دین.mp3
32.39M
با عرض سلام خدمت همراهان عزیز. خدمت جمعی از سروران گرامی بودم و بحثی درباره نسبت سکولاریسم و دین و اخلاق انجام دادیم. به نظر حقیر بحث مهمی است. در این فایل دیدگاه خودم را در باب موضوع فوق عرض کردم. این بحث مستعد سوءتفاهم زیادی میباشد. بنابراین سرورانی که فایل را گوش میدهند نسبت به مفاهیم و کلماتی که به کار گرفته میشود حساس باشند و اگر احیانا نکتهای و نقدی بود، استفاده خواهم کرد.
@sarbakhshi
با عرض سلام. سروران گرامی میدانند که بنده اهل تبریزم و همشهریان خودم را بهتر از خیلی از دوستان میشناسم. با توجه به این شناخت عرض میکنم رفتاری که برخی از برادران انقلابی در پیش گرفته و رای به آقای پزشکیان را از روی قومیتگرایی تفسیر میکنند به ضرر نظام و انقلاب تمام خواهد شد. دیدم در فضای مجازی، برخی از دوستان انقلابی، این اتهام را همچون یک سرکوفت به کار میبرند و گویا با این کار تلاش میکنند رایدهندگان به آقای پزشکیان را شرمنده کنند. عرضم این است که این برادران بدانند چنین رفتاری نتیجه عکس خواهد داد. کسانی که در تبریز و شهرهای ترکزبان از روی قومیتگرایی به آقای پزشکیان رای دادهاند، با این سخنان نه تنها منفعل نمیشوند، بلکه تهییج شده و موضعشان سرسختانهتر میشود. شما برادران، این گروه را نمیشناسید. اینها پانترک بودن را افتخار خود میدانند و اتهام شما به خودشان را با افتخار میپذیرند. اما گروه قابل توجهی که رایشان به خاطر شناخت نزدیکی بوده که از آقای پزشکیان داشتهاند و از قضا انسانهای واقعا متدینی هستند، با این فرمایشات واقعا دلگیر و ناراحت میشوند و این سخنان را تهمت به خود تلقی میکنند. سروران گرامی این گروه به خاطر دلگیریهای متعددی که از طرف مقابل داشتهاند به آقای پزشکیان رای دادهاند، اتفاقا چون آقای پزشکیان را از نزدیک میشناسند و او را انسانی متدین میدانند انتخابش کردهاند، بنابراین حرفهای شما را توهین به خود تلقی میکنند و فاصله خود را با آقای جلیلی و طرفداران ایشان، من جمله موسسه و جبهه پایداری بیشتر خواهند کرد. گروه قابل توجهی هم به خاطر وضعیت اقتصادی و فیلترینگ و گشت ارشاد به آقای پزشکیان رای دادهاند. اینها هم اتهام قومیتگرایی را توهین به خود تلقی خواهند کرد و اصرار سروران بر تفسیر رای آقای پزشکیان به قومیتگرایی باعث خواهد شد از نیروهای انقلابی بیشتر فاصله بگیرند.
خلاصه اینکه بنده واقعا نمیدانم چرا برخی از آقایان اصرار دارند مدام بر مسأله قومیتگرایی تاکید کنند و آن را برجسته سازند. آیا به خاطر تشفی خاطر چنین میکنند؟ آیا توجه نمیشود که این کار باعث تضعیف جبهه انقلاب و نظام است؟ اگر طرف مقابل میگفت که ما به خاطر زاویه آقای پزشکیان با نظام و انقلاب و به خاطر قومیتگرایی به ایشان رای دادهایم، ما موظف بودیم بگوییم چنین نیست و شما به خاطر شعارهای عدالتطلبانه و مردمدارانهی اوست که وی را انتخاب کردهاید، حال چرا وقتی بخش زیادی از آنها اصرار دارند که رایشان فقط به خاطر تحولخواهی و عدالتطلبی است، ما میکوشیم سخنشان را رد کنیم و انگ قومیتگرایی را به ایشان بزنیم؟ و وای بر کسانی که رای به آقای پزشکیان را رای به بیدینی و ضدانقلابیگری تفسیر میکنند. آیا با چنین اتهامی میتوانند روز قیامت پاسخگوی مطالبه حجت باشند و خدای نکرده پاسخگوی کسانی باشند که آنها را وادار به لجاجت کرده و با اصرارشان آنها را از دایره انقلاب خارج نمودهاند؟
سروران گرامی، هر جور که بنگرید اصرار بر چنین تفسیری خارج شدن از دایره اخلاق و عقلانیت و مصلحت است. باز هم خود دانید.
@sarbakhshi
ضمن عرض سلام خدمت عزیزان و آرزوی قبولی عزاداریها، دیشب هنگام شرکت در مراسم عزاداری شام شب یازدهم، با وضعیت ناراحتکننده و تاسفآوری مواجه شدم که لازم دیدم آن را خدمت عزیزان مطرح کنم. مداح که پس از نماز، قصد آغاز نوحهسرایی و نوحهخوانی داشت، ابتدا چندین بار متذکر شد که نوحهی غارت را، فقط میتواند در چنين شبهایی بخواند و در طول سال شرایط خواندن چنین نوحههایی وجود ندارد. برای بنده سؤال شد که مگر قرار است چه نوحهای بخواند. به هر حال، مداح شروع به خواندن کرد و ذکر مصیبت را رساند به آنجا که لشکر ابنسعد پس از شهادت حضرت اباعبدالله علیهالسلام، شروع کرد به غارت لباسهای حضرت. واقعش بنده از کلمات و بیانی که مداح به کار برد آنقدر خجالت کشیدم و شرمنده شدم که جلسه را ترک کرده و از مسجد خارج شدم. همین الان که این کلمات را مینویسم باز هم احساس شرمندگی میکنم و از ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام عذرخواهی میکنم، اما چارهای نیست جز گفتن و اعتراض کردن، بلکه این آقایان شرم کنند و هر حرفی را برای گرفتن اشک از مردم بالای منبر نگویند. خلاصه اینکه مداح گفت لشکر لباسهای حضرت را یکی یکی درآورد و با خود برد. تعابیر مداح واقعا بیادبانه بود. مثلا میگفت یکی پیراهن حضرت را درآورد، یکی دیگر شلوار حضرت را درآورد، یکی فلان کرد.
عرضم این است که اولا بر فرض که چنین باشد، چه ضرورتی دارد که این حرفها، آن هم به این شکل گفته شود؟ آیا این نحوه بیان، جز بیادبی به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام است؟ ثانیا این تناقض را چگونه حل میکنید که از یک طرف میگویید آنقدر تیر به بدن حضرت خورده بود که بدنش همانند جوجهتیغی شده بود و از طرف دیگر لشکریان را غارتگر لباس حضرت مینامید؟ با این وضعیتی که از حضرت توصیف میشود، چه رغبتی به غارت لباسهای پاره پاره از تیر وجود خواهد داشت؟ و سوالات دیگر که وقت عزیزان را نمیگیرم.
خلاصهی عرضم این است که آقایان مداح، حرمت اهل بیت علیهم السلام را حفظ کنید و هر سخنی را برای گرفتن اشک نگویید. از روحانیان و علما عزیز هم درخواست میکنم بالای منبر تذکر دهند و مانع چنین بیحرمتیهایی شوند. سروران عزیز، نباید با به زبان راندن سخنانی که تلویحا یا تصریحا، بیحرمتی به ساحت مقدس حضرات معصومین است، شأن آن حضرات را پایین بیاوریم. ادب در برابر ایشان اصل اساسی هدایتیابی است. میگویند حر اگر حر شد، به خاطر آن بود که ادب به خرج داد.
@sarbakhshi