⭕️بُت پروری⭕️
(نقد دوم)
⬅️کانال گمراهِ «بت شناسی» که خود غرق در پرستش بتِ نفسانیت است!
❌ در نقدی سطحی؛ عامل خُشک شدن ریشه ی ولایت را مسئله ی «وحدت» می داند!!!❌
البته روشن است که «وحدت»؛ ریشه ی ولایت انگلیس(اَوْلیٰئُهُمُ الطّاغوت) را می خشکاند و شیعیان انگلیسی قطعاً بایستی نگرانِ اولیای خود باشند!
☝️☝️☝️☝️
🍀اما در مورد نقد بینش عامیانه و یا جهل عامدانه در مورد مسئله ی وحدت عرض شود که :
⬅️«مخالفینِ اتّحاد مسلمین ٬ برای اینکه از وحدت اسلامی ٬ مفهومی غیر منطقی و غیر عملی بسازند ٬ آنرا بنام وحدت مذهبی توجیه می کنند ٬ تا در قدم اول با شکست مواجه گردد.
بدیهی است
که منظور علمایِ روشنفکرِ اسلامی ٬ از وحدت اسلامی ٬ حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آنها-که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی- نیست. منظورِ این دانشمندان ٬ متشکّل شدن مسلمین است در یک صف ٬ در برابر دشمنانِ مشترکشان...»
[📒مقاله ی«الغدیر و وحدت اسلامی»؛چاپ سوم ؛ص۲۳۱-۲۴۲/ علامه ی شهید مرتضی مطهری-رضوان اللّه علیه-)
☝️☝️☝️☝️
پس مشخصاً دشمنی شیعیانِ انگلیسی با مسأله ی وحدت؛ به جهت آنست که روحیه ی مقاومت مسلمین در مقابل مستکبرین را تضعیف کنند!! و چه خیانت بزرگی است و چه خدمت بزرگی!! خیانت به اسلام و خدمت به جبهه ی کفر و شیطان...
⬅️خوبست در اینجا یادی کنیم از بزرگ مدافع حریم ولایت؛ «علامه سید عبدالحسین شرف الدین-رحِمهُ اللّه-» که می فرمود:
✏️«شیعه و سنّی را از روز نخست ٬سیاست(و اهداف سیاسی) از هم دور کرد ٬ و هم اکنون باید سیاست(و مصالح سیاسی اسلام و مسلمین) آنان را کنار هم گردآوَرَد»
[«النّصّ والإجتهاد»٬ مقدمه٬ ص۱۴]
و در آغاز کتاب بیدارگر«المراجعات» فرمودند:
✏️«...فکر تفاهم و اتّحاد سنّی و شیعه٬ از آغاز جوانی٬ مانند آذرخش که در دل توده های متراکم ابر می درخشد ٬ در سینه ی من می درخشید ٬ و همچون غیرت که در خون انسان می جوشد٬ در خون من می جوشید...».
⬅️سؤال اینست که: آیا بزرگمرد عرصه ی دفاع از ولایت ؛ در صدد خشک کردن ریشه ی ولایت اهل بیت(ع) است یا خشک کردن ریشه ی ولایت طواغیت؟؟
⬅️این بزرگمرد کیست که بزرگان در مورد شخصیت او سخنانی بلند گفته اند:
✏️شیخ عباس قمی(ره) در کتاب«منتهی الآمال»؛باب نهم؛ فصل ششم؛ در ذکر اولاد امام هفتم(ع) به هنگام یاد کرد «سید صدرالدین عاملی» در مورد علامه شرف الدین چنین می نویسد:
⬅️...سیّد جلیل ٬ عامل فاضل ٬ محدّث کامل ٬ آقا سید عبدالحسین شرف یوسف بن جوادبن اسماعیل بن محمد شرف الدین ٬ که صاحب مصنّفاتِ فائقه و مؤلّفات نافعه ی جلیله است...
و من زیارت کردم این سیّد شریف را در بیروت ٬ أدامَ الباری برکات وجودِه الشّریف ٬ و أعانَهُ لِنُصَرةِ الدّینِ الحنیف.
✏️علامه ی امینی(ره) نیز درباره ی سیّد چنین می گوید:
⬅️شرف الدّین ٬ یکی از قلّه های رفیع تشیّع است ٬ و یکی از درفشهای افراشته ی اسلام. او در این روزگار نماینده ی عظمت سادات و بنی هاشم است. شیعه را می سزد که به شرف الدّین افتخار کند و به دانش سرشار ٬ و شرف تابان ٬ و پارسایی عمیق ٬ و منطق فصیح و تبلیغات سودمند او...[«شهداء الفضیلة»؛ ص۱۶۶]
[📒نقل از کتاب«شرف الدین»/ علامه محمدرضا حکیمی-دامت افاضاته-]
🍀البته مدح و بزرگداشت شخصیت وحدتیِ بزرگ؛ شیخ شرف الدّین(ره)؛ از زبان شخصیت های گرانسنگ بسیار است که در این مقال نمی گنجد!!!
اما
آیا این ها همه در مخالفت با ولایت اهل بیت(ع) گام برداشته اند و یا با فهم دقیق و عالمانه ی دین سخن گفته اند و قلم فرسوده اند؟
❌البته ی شیعیان انگلیسی ؛ اِبایی ندارند که در جهت فرامین بریتانیای کبیر! بزرگان شیعه را متهم سازند به بی ولایتی!!❌
🍀فقط در آخر عرض کنم که نگاه سطحی به کلام اهل بیت(ع) با فهم عمیق کلام آنان متفاوت است! که فرموده اند:
⬅️«انتُم اَفقه النّاس اذا عرفْتُم معانیَ کلامِنا»...[معانی الأخبار صدوق؛ص۱]
فقیه کسی است که معانی کلام را بشناسد نه خود کلام را.
⬅️مصداق نگرش «شیعیان انگلیسی» به احادیث و مخالفتشان با مسئله ی مبارک«وحدت» همچون داستان زیر است که از استاد آیت اللّه علی صفائی(ره) نقل گردیده که:
✏️استاد ما می گفت: یکی از افراد مدعی و تلنبار شده که پرخورده بود و پر می گفت ٬ به سینه درد سختی مبتلا شده بود.
یک روز دیدمش و از حالش پرسیدم ٬
گفت:سرما خوردم.
گفتم: دکتر رفتی؟
جواب داد:
مولیٰ اجازه نداد!!
با تعجب پرسیدم: چگونه؟
گفت:
مگر نفرموده با زن ها مشورت کنید و برخلافش عمل کنید؟ من هم با خانمم صحبت کردم و او گفت به طبیب مراجعه کنم و من هم تا به حال با او مخالفت کرده ام!!!!😳😅
[«از وحدت تا جدایی»؛ص۲۷]
@sarbaze110
بسم الله الرحمن الرحیم
استاد محسن قرائتی
پیامهای بخشی از آیه دو و سه سوره مبارکه طلاق
1- ﺣﻞ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﮔﻨﺎﻩ، ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺑﻴﺮﺍﻫﻪ ﺍﺳﺖ. ﺗﻘﻮﻯ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺗﺮﺳﻰ ﻣﻮﺟﺐ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﻭ ﺗﻨﮕﻨﺎﻫﺎﻯ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺍﺳﺖ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘّﻖ ﺍﻟﻠّﻪ ﻳﺠﻌﻞ ﻟﻪ ﻣﺨﺮﺟﺎً)
20- ﺭﺍﻩ ﺭﻫﺎﻳﻰ ﺍﺯ ﺗﻤﺎم ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﻫﺎ، (ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺁﻥ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮ ﺍﺳﺖ، ﺗﻘﻮﻯ ﺍﺳﺖ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘّﻖ ﺍﻟﻠّﻪ ﻳﺠﻌﻞ ﻟﻪ ﻣﺨﺮﺟﺎً)
21- ﺩﺭ ﻣﺪﻳﺮﻳّﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻫﺎ ﻭ ﻓﺘﻨﻪ ﻫﺎ، ﺩﻭ ﭼﻴﺰ ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺳﺖ:
ﺍﻟﻒ) ﺗﻘﻮﻯ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘّﻖ ﺍﻟﻠّﻪ ﻳﺠﻌﻞ ﻟﻪ ﻣﺨﺮﺟﺎً)
ﺏ) ﺗﻤﺴﻚ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ. ﺍﺫﺍ ﺍﻟﺘﺒﺴﺖ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺍﻟﻔﺘﻦ ﻛﻘﻄﻊ ﺍﻟﻠﻴﻞ ﺍﻟﻤﻈﻠﻢ ﻓﻌﻠﻴﻜﻢ ﺑﺎﻟﻘﺮﺁﻥ (ﻛﺎﻓﻰ، ﺝ 2، ﺹ 598.)
22- ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﺑﺎ ﻃﻠﺎﻕ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ، ﺍﮔﺮ ﺗﻘﻮﺍ ﺭﺍ ﻣﺮﺍﻋﺎﺕ ﻛﻨﻨﺪ، ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻟﻄﻒ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. (ﻳﺮﺯﻗﻪ ﻣﻦ ﺣﻴﺚ ﻟﺎ ﻳﺤﺘﺴﺐ)
23- ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﮔﻨﺎﻩ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﺭﺍﻩ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺭﻭﺯﻯ ﻫﺎﻯ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻰ ﻧﺸﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﻯ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﺑﻨﺪﻧﺪ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻖ ﺍﻟﻠّﻪ... ﻳﺮﺯﻗﻪ ﻣﻦ ﺣﻴﺚ ﻟﺎ ﻳﺤﺘﺴﺐ)
24- ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ. (ﻳﺮﺯﻗﻪ ﻣﻦ ﺣﻴﺚ ﻟﺎﻳﺤﺘﺴﺐ)
25- ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﻌﻨﻮﻯ، ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﻣﺎﺩّﻯ ﺍﺛﺮ ﮔﺬﺍﺭ ﺍﺳﺖ. (ﺍﻣﺪﺍﺩﻫﺎﻯ ﻏﻴﺒﻰ، ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻘﺶ ﻣﺆﺛﺮﻯ ﺩﺍﺭﻧﺪ.) (ﻣﻦ ﺣﻴﺚ ﻟﺎ ﻳﺤﺘﺴﺐ)
26- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺘﻘﻰ، ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺍﻟﻬﻰ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺘﻘﻰ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻖ ﺍﻟﻠّﻪ ﻳﺠﻌﻞ ﻟﻪ ﻣﺨﺮﺟﺎً)
27- ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺭﺯﻕ ﺯﻳﺎﺩ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﻧﻴﺴﺖ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻖ ﺍﻟﻠّﻪ... ﻳﺮﺯﻗﻪ )(ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻭ ﻛﻤّﻴﺖ ﺁﻥ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ (ﻳﺮﺯﻗﻪ ﻣﻦ ﺣﻴﺚ ﻟﺎﻳﺤﺘﺴﺐ) ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﺮﻛﺖ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ. (ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ.) )
28- ﺗﻘﻮﻯ ﻭ ﺗﻮﻛﻞ ﺩﻭ ﺍﻫﺮم ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﺍﺳﺖ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻖ ﺍﻟﻠّﻪ... ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻮﻛﻞ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻠّﻪ...)
29- ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺍﻣﺮﻭﺯ، ﺗﻘﻮﺍ (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻖ ﺍﻟﻠّﻪ... ﻳﺮﺯﻗﻪ) ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻳﻨﺪﻩ، ﺗﻮﻛﻞ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻮﻛﻞ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻠّﻪ ﻓﻬﻮ ﺣﺴﺒﻪ)
30- ﺗﻘﻮﻯ، ﻣﻘﺪّم ﺑﺮ ﺗﻮﻛﻞ ﺍﺳﺖ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻖ ﺍﻟﻠّﻪ... ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻮﻛﻞ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻠّﻪ)
31- ﺑﺪﻭﻥ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﻫﻴﭻ ﻋﺎﻣﻞ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ ﻭ ﻛﺎﻓﻰ ﻧﻴﺴﺖ. (ﻓﻬﻮ ﺣﺴﺒﻪ)
32- ﺩﺭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﻤﺎم ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻫﺎ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺷﻜﺴﺖ ﻭ ﻧﺎﻛﺎﺭﺁﻣﺪﻯ ﻭ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻣﺮﻯ ﻛﻪ ﺷﻜﺴﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. (ﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ ﺑﺎﻟﻎ ﺍﻣﺮﻩ)
33- ﺩﻟﻴﻞ ﺗﻮﻛﻞ ﻣﺎ، ﻗﺪﺭﺕ ﺑﻰ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻮﻛﻞ ... ﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ ﺑﺎﻟﻎ ﺍﻣﺮﻩ)
34- ﻣﻌﻨﺎﻯ ﺗﻮﻛﻞ ﻣﺎ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ . ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺗﻤﺎم ﺍﻣﻮﺭ ﻫﺴﺘﻰ ﻗﺎﻧﻮﻧﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﺩﺍﺭﺩ. (ﻭ ﻣﻦ ﻳﺘﻮﻛﻞ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻠّﻪ ﻓﻬﻮ ﺣﺴﺒﻪ ﺍﻥ ﺍﻟﻠّﻪ ﺑﺎﻟﻎ ﺍﻣﺮﻩقد جعل الله لکل شیئا قدرا)
@sarbaze110
#قرآن
#یهود
#اخلاق
#جوانان(۳)
امروزه ما در خانه و خانواده ی جدید با پدر هایی مواجه ایم که گمانشان این است که برای رشد دانه کافی است که دانه را در دل خاک قرار دهند و بروند پی کارشان . پدر در خانه و خانواده ی جدید به مراقبت ، پیگیری و آفت زدایی عملا باور ندارد و نام این را پز ، کلاس ، ترقی ، عقب نماندگی و تمدن و تجدد میگذارد .
او نمیداند که بزرگان ما ، همان هایی که برای پدران و مادران ما در خانه و خانواده ی قدیم الگو و اسوه بودند ، پیگیر رفتار و کردار دختران و پسرانشان بودند ، برایشان مهم بود که بدانند فرزندانشان در بیرون از خانه چه میکنند ؟ با چه کسی هستند؟ و اصلا کجا هستند ؟
نقل شده که روزی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به خانه ی دخترشان فاطمه ی زهرا سلام الله علیها رفتند ، دیدند فاطمه ی عزیز مضطرب و ناراحت ، پشت در ایستاده است . حضرت پرسیدند : چرا اینجا ایستاده ای ؟ فاطمه سلام الله علیها با آهنگی نگران عرض کردند : فرزندانم صبح بیرون رفته اند و تا این لحظه از آنها هیچ خبری ندارم . پیامبر خدا به دنبال آنها روانه شد ، چون به نزدیک غار جبل رسید ، آنها را دید که در کمال سلامت و آرامش ، مشغول بازی اند . آنها را بر دوش گرفت و به سوی خانه ی فاطمه سلام الله علیها روانه شد .
و این در حالی است که امروز شما میتوانید در خانه و خانواده ی جدید پدر ها و مادر هایی را ببینید که هیچ اطلاعی از رفتار و کردار دختران و پسرانشان ندارند ، بماند ، و نگران نیستند ، بماند ، اطلاع داشتن را نوعی دخالت و عقب ماندگی میدانند .
ببینید تحریف نوین با ما و با نسل ما چه میکند ؟ آنچه که باعث نفوذ فرهنگی دشمن در خانه و خانواده ی جدید شده است ، بدون اینکه بخواهم تلاش ، کوشش ، پشتکار و سماجت دشمن را زیر سوال ببرم ، جهل و جهل مضاعفی است که دامنگیر خانه و خانواده ی جدید شده است .
@sarbaze110
دین یک بعد ندارد و دیندار نمیتواند با دین یک بعدی موفقیت همه جانبه داشته باشد . بعضی ها فقط به بچه هاشان سلام کردن و اینکه سلام از ادب است و نشانه مودب بودن است ، را یاد میدهند . اینان غافلند از اینکه همان الگو و اسوه ای که دستور به سلام کردن داده است ، دستور سلام نکردن به تعدادی را هم داده است . همه ی دین را باید پذیرفت ، بقول معروف درهم است ، سوا کردنی نیست ، چیزی که امروز ما شاهد آنیم .
پدر در خانه و خانواده ی قدیم فقط به بچه هایش نمیگفت : پیامبر خدا فرموده : ابدؤا بالسلام قبل الکلام . و یا فرموده : راس التواضع ان یبدا بالسلام .
آنچه که پدر در خانه و خانواده ی قدیم را از پدر در خانه و خانواده ی جدید متمایز میسازد ، در اثبات نیست ، پدر جدید هم - ابدؤا بالسلام را قبول دارد ، وجه تمایز در نفی است .
پدر قدیم در تربیت فرزندش متذکر میشود که حق نداریم ، این سلام را شامل حال دشمنانمان کنیم - لا تسلموا علی ... .
و وقتی دشمنان را شماره میکند که نبایستی :
و لا علی موائد الشراب الخمر به شراب خواران سلام نکنید ،
و لا علی صاحب الشطرنج و النرد و لا علی المخنث ، بر لواط دهنده سلام نکنید ،
و لا علی الشاعر الذی یقذف المحصنات . و بر شاعری که در هجو زنان پاکدامن شعر میسراید سلام نکنید ،
و لا علی المصلی. بر کسی که در حال خواندن نماز است سلام نکنید بجهت اینکه ممکن است نتواند پاسخ سلام شما را بدهد و این در حالی است که سلام کردن مستحب است و پاسخ دادن واجب .
و لا علی آکل الربا بر ربا خوار سلام نکنید ،
و لا علی رجل جالس علی غائط . و بر کسی که در مستراح است ، سلام نکنید ،
و لا علی الذی فی الحمام . و برکسی در حمام مشغول نظافت و شستشوست سلام نکنید ،
و لا علی الفاسق المعلن بفسقه . و بر شخص فاسق و گنهکاری که آشکارا گناه میکند سلام نکنید ،
در راس همه ی این موارد امام صادق به نقل از پدرشان امام محمد باقر علیهما السلام میفرمایند : لا تسلموا علی الیهود و لا علی النصاری .
ادامه دارد...
@sarbaze110
#قرآن
#یهود
#اخلاق
#جوانان(۴)
وقتی ما از یهود میگوییم و شما از یهود میشنوید ، ذهنتان را به یک مشت آدم محدود نکنید . بحث کلی تر و فرا تر از یک مشت آدم است . بحث صفات است ، بحث ژن است . ما روی گوشت و پوست و استخوان بحث نمیکنیم ، سخت افزاری گفتگو نمیکنیم گر چه در سخت افزار هم گفتنی ها فراوان است .
وقتی بحث ، بحث صفات میشود ، ممکن است یکی مسلمان باشد ، اما یهودی باشد . یهودیگری ، بیماری است . اگر مراقبت نکنیم ممکن است خودمان هم گرفتار شویم .
وقتی بیماری یهودیگری بر جان آدمی نشست ، هیچ دارویی به اندازه ی یقظه کمک کننده نیست . اگر یهودیگری تاریکی است ، دنیای سیاه و ظلمانی است در مقابل ، یقظه نور و روشنایی است ، الیقظة نور .
اگر چشم داشته باشیم ، چشمهای سالم هم داشته باشیم ، ولی نوری نباشد ، دیدن امکان ندارد یا دیدن به سختی میسر است . اگر کسی محیط اطرافش را با بیداری و یقظه روشن نسازد ، هر چه دیگران سعی کنند و از او مراقبت نمایند ، نمیتوانند آسیب پذیری را برای او به صفر برسانند .
اگر مریض دارو مصرف نکند ، هر تعداد که بیمارستان بسازند ، چه سودی به حال او خواهد داشت ؟
اگر بیداری پشتوانه تفکر ما نباشد ، اگر یقظه حرکات و سکنات ما را ساپورت نکند ، تلاش و مجاهدت دیگران چه سودی به حال ما خواهد داشت ؟ من لم یستظهر بالیقظة لم ینتفع بالحفظة .
اینهایی که با وجود فراوانی پلیس و تیر و تفنگ سعی در رفتار انسانی ندارند و همچنان به شرارت اصرار دارند ، و حفاظت و مراقبت پلیس ، از رفتارها و گفتارهای ناهنجار و ناپسند آنان کم نکرده ، به خاطر این است که از جانب یقظه پشتیبانی نمیشوند .
تا خوابید ، اشرافی بر محیط اطرافتان ندارید ، همینکه چشم باز میکنید ، میتوانید اطرافتان را ببینید . یقظه به مراتب بالاتر از دیدن چشم است ، یقظه شما را در جاده ی بصیرت قرار میدهد ، الیقظة استبصار .
شما با یقظه طالب بصیرت میشوید ، میخواهید نادیدنیها را ببینید . ناشنیدنیها را بشنوید ، اسرار را بفهمید ، میخواهید موجود دیگری بشوید ، یقظه شما را از پوستتان خارج میکند و به دنیایی فسیح تر و فراختر وارد میسازد . و برای رسیدن به چنین جایگاهی باید متحمل زجر شد ، دنیای یقظه برای آدمهای کسل ، تنبل و بی عار ساخته نشده ، خشت خشت خانه هایی که با یقظه ساخته میشود ، بوی رنج و درد و محنت با خود دارد .
تازه وقتی وارد شهری شدید که خانه هایش با خشت و آجر یقظه ای ساخته شده ، برای خودتان دردسر درست کردید ، وقتی دست گذاشتید روی دشمن ، دشمن نیز روی شما دست میگذارد . الیقظة کرب ، روایت نمیگوید یقظه اندوه میآورد ، میگوید : خود یقظه اندوه است ، مصیبت است ، گرفتاری است .
اما از نوع گرفتاریهایی است که در بیان حضرت امیر سلام الله علیه نعمت است . التقیظ فی الدین نعمة .
@sarbaze110
در عبارتی پیامبر خدا همه ی مردم را مخاطب قرار میدهد : ایها الناس ، این خطاب شامل همه است ، همه ی مردم ، من ابغضنا اهل البیت - هر کس از ما بدش بیاید ، از اهل بیت من متنفر باشد ، حشره الله یوما القیامة - خداوند او را در روز قیامت محشور میکند ، یهودیا - این آدم یهودی است . این یهودی ، یهودی به معنای خاص آن نیست ، یعنی بیمار است ، با مرض یهودیگری از این دنیا رفته .
در عبارت دیگر میفرماید : من لقی الله عز و جل - هر که خدا را دیدار کند ، و فی قلبه بغض علی بن ابیطالب - و در دل کینه ی مولا را داشته باشد ، از علی بن ابیطالب متنفر باشد ، لقی الله - خدا را ملاقات میکند ، و هو یهودیا - در حالی که یک یهودی است . این دیگر ربطی به فرقه ای که مشخصا یهودی اند ، ندارد .
پیامبر خدا افرادی را که زکات نمیدادند ، از مسجد بیرون میکرد . اینهایی که به مسجد میآمدند مسلمان بودند . امام زمان سلام الله علیه در نهضت جهانیشان با آنهایی که زکات نمیدهند ، مبارزه میکند . اینها مسلمانهایی هستند که از پرداخت زکات امتناع میورزند . مسلمانهایی که زکات پرداخت نمیکنند ، حق ندارند مسلمان از دنیا بروند . به وقت مرگشان به آنها گفته میشود یا یهودی بمیر و یا نصرانی . سرش هم این است که این آدم خصلت یهودی داشته ، سبحکم الله هم بلد بوده ، حج هم رفته بوده ، چون زکات نداده حق ندارد مسلمان بمیرد .
کسی که ربا میخورد ، معنی اش این نیست که مثلا بلد نیست آیه بخواند ، یا اسمش غیر اسلامی است ، نه ، اسم اسلامی هم ممکن است داشته باشد . اما همینکه شکم خودش ، شکم زن و بچه اش را با ربا پر کرده ، خصلت یهودی دارد .
کسی که دل سنگی پیدا کرده ، به قساوت قلب دچار شده - ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجارة او اشد قسوة - و حالا انذار رسول خدا دل او را تکان نمیدهد ، چه انذار بشود و چه انذار نشود ایمان نمیآورد ، شک نکنید هر که باشد ، در هر کجا که میخواهد باشد و هر اسمی که میخواهد داشته باشد ، این گرفتار بیماری یهودیگری شده ، خصلت یهودی پیدا کرده . ان الذین کفروا سواء
💠💠 خلاصه سخنرانی مرحوم آیتالله محمدرضا فاکر دربارهی #یهودیان_جدیدالاسلام (1)
1⃣ خداوند تبارک و تعالی را سپاسگذارم که به من توفیق عنایت کرد از فیض حضور در این مجلس محترم بهرهمند شوم. برای رساندن پیام و مقصودم مقدمهای را عرض میکنم.
2⃣ در شهر مقدس مشهد، در فاصله بین محله عیدگاه و پائین خیابان، محلهای است که در قدیم به آن میگفتند محله «جدیدیها». یک آب انباری هم در آنجا بود (که هنوز آثارش هست) بنام آب انبار جدیدیها. من در دوران طفولیتم هزاران بار از آن مسیر رفت و آمد داشتهام.
3⃣ منظور از «جدیدیها» #یهودیان تازهمسلمان شده بودند که #جدیدالاسلام شمرده میشدند. این یهودیان ظاهراً حدود 150 سال قبل اعلام مسلمانی کردند، یک مدتی در آن منطقهای که بودند بعنوان مسلمان جا افتادند، بعد از آنجا هجرت کردند، رفتند به شهرهای دیگر، جاهای دیگر، و در آنجا با مسلمانان دیگر مخلوط شدند! و کم کم رد آنها گم شد. من خانههای آن یهودیها را دیدهام، در نزدیکی همان محله هم بودهام، به تمام آن محله واقفم.
4⃣ توضیحاً عرض میکنم: تاریخ نشان میدهد که در همین محله چند سال قبل از آنکه میرزا #علیمحمد_باب اعلام #بابیت کند شاید چند هزار #یهودی اعلام کردند که مسلمان شدهاند!! این مسئله شاید مربوط به حدود صد و پنجاه سال قبل باشد!! مردم مشهد جشن بسیار مفصلی گرفتند، سراسر شهر گلباران و جشن باران شد، شاید چند هزار یهودی مسلمان شده بودند. مایه عزت و افتخار بود! هرکدام از این یهودیها اسمشان را عوض کردند و اسم مسلمانی برای خودشان انتخاب کردند، و بالاخره شروع کردند به یک زندگی جدید.
5⃣ چند سال بعد از این حادثه میرزا علی محمد باب اعلام بابیت کرد، و اکثر همین شاید چند هزار یهودی #بابی و #بهایی شدند!! البته یک تعدادشان هم مسلمانهای خوبی ماندند، و هنوز هم بچههایشان هستند.
6⃣ این حادثه دلسوزان تیزبین کشورمان را متوجه کرد که به هر جدیدالاسلامی نمیشود اعتماد نمود. ولی آن کسانی که در آن زمان این مسئله را میفهمیدند و توجه داشتند کم بودند. یقیناً کم بودند. من خودم که بعد از دهها سال در نزدیکی آن محله (که محله عیدگاه بود) رشد یافتم چنین چیزی را از پدربزرگها و مادربزرگها و بستگانمان نشنیدم.
7⃣ احتمالاً بعضی از قدرتهای خارجی برای اینکه زمینه کار را برای آن نقشهای که در طی پیدایش #بهائیت داشتند آماده کنند، از قبل اقدامات لازم را در داخل مملکت انجام داده بودند. که یکی از آنها هم اظهار مسلمانی دروغی این یهودیان بود.
8⃣ چرا این کارها را کردند؟ در آن وقت خیلی مسئله مهمی نبود، چون نظام حکومتی شاهنشاهی بود، مربوط به قاجار بود و بعد هم مربوط به پهلویها. و این هر دو نظامهایی صد در صد فاسد و وابسته بودند. از نظر نظام سیاسی، ایران مشکلی برای غرب نداشت. ولی دشمن میخواست در بین مسلمانها رسوخ کند، نفوذ کند، زندگی کند. یک راهش نفوذی کردن این #یهودیان معاند بود! و چون اینها یهودی بودند و مسلمانها یهودیها را نجس میدانستند لازم بود راهی پیدا کند برای اینکه این اجتناب و گریزی را که مردم از این یهودیان داشتند از بین ببرد. و آنها را نفوذی کند!! آمدند شکل ظاهر اسلامی به اینها دادند. مسلمانشان کردند، برای اینکه وقتی هم مسئله #بهائیت پیش آمد به توسط آنها بهائیت را تقویت کنند!! از قبل برای همین مقصد تمهید مقدمه کردند.
9⃣ خوب اینها پراکنده شدند، در میان مردم گم شدند! شاید بعضی از آنها هم افراد خوبی از کار درآمدند. ولی بهر حال کلیت این مسئله پیچیدگی خودش را پیدا کرد.
🔟 تا زمان انقلاب مشکل محسوسی نبود، چون نظام حکومتی غربی بود، نظام شاهنشاهی وابسته به آنها بود، وابسته به انگلیس و آمریکا بود. ولی بعد از انقلاب حوادثی پیش آمد که این حوادث مشکلات را آشکار کرد. الان زنگ خطر به صدا درآمده است!
🔹 ادامه دارد...
@sarbaze110
اهل عرفان ازمحبت خداوند جل جلاله بامردم سخن ميگفتند و آنچنان حقيقت مهربان حضرت حق رابربندگان اوعرضه ميداشتند كه خلايق شيفته خالق شده وگروه گروه به سوي حضرت دوست تمايل بيداكرده وراه راست وكردار صحيح وپنداروگفتار نيك وصحيح رادربيش ميگرفتند 🌀
وهرگاه امور دراختيار كساني قرارگرفت كه برظاهر دين بيش ازباطن وروح قوانين ان اصرارمي ورزيدند ومردم رابه جاي تقواي الهي به ترس ازحضرت دوست ترسانيدند نتيجه اي جز نفاق ودورويي درجامعه نداشت. 🌀
درود خدا بربيامبر مهرودوستي وخاندان پاك ومطهر ايشان كه آنچنان باگذشت حتي بادشمنانشان برخورد ميكردند كه دوست ودشمن قادر به كتمان مناقب وصفات نيك ايشان نيستند. 🌀
🌀به علي شناختم من به خدا قسم خدا را🌀
@sarbaze110
فضیلت ماه رجب از زبان حضرت محمد صلی الله:
ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده كه: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمىرسد و جنگیدن با كافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است كسى كه یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ میگردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
حلول این ماه عزیز رو به تمامی اعضای کانال انتی صهیونیست تبریک عرض میکنیم
امیدواریم از برکات این ماه عزیز نهایت استفاده را ببریم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
@sarbaze110