eitaa logo
سربازان خراسانی مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)
126 دنبال‌کننده
224 عکس
601 ویدیو
0 فایل
این کانال به درخواست جوانان مشتاق یاری امام زمان راه‌اندازی شد. @sarbazeyar پل ارتباطی @fatemiioon یاعلی!...
مشاهده در ایتا
دانلود
و صدايي از جانب 🔴قسمت دوم🔴 روايات متعددي بيان مي دارند كه در آستانه ظهور فرياد و صدايي از جانب سرزمين شام برخواهد خواست ، برخي روايات منتظران ظهور را به انتظار اين نداء فرا مي خواند و برخواستن اين نداء را بعنوان واقعه اي بشارت آميز و شادي بخش كه خبر فتح و پيروزي دارد ذكر مي كند : علاء بن محمد از امام محمد باقر عليه السلام روايت ميکند که فرمود: توقعوا الصوت ياتيکم بغته من قبل دمشق، فيه لکم فرج عظيم يعني: منتظر صدائي باشيد که ناگهان از جانب دمشق ميرسد و در آن صدا براي شما گشايش بزرگي است. 📚غيبت نعماني، ص 279 ، مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1089 صدائي از جانب دمشق ميرسد که آنجا را فتح کرده اند ... 📚مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 987 رومیان و اتراک اختلاف می کنند و جنگ های فراوانی روی می دهد و منادی در دمشق بانگ بر می آورد: وای بر ساکنان زمین از شری که نزدیک است 📚غیبت شیخ طوسی صفحه 168 و 278 منتخب الاثر صفحه 452 کسي از دمشق صدائي ميزند... و آن سالي است که در تمام سرزمين عرب اختلافات روي ميدهد 📚مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 10005 بانگي از ناحيه دمشق به شما مي رسد و خبر يك پيروزي را به همراه مي آورد ... 📚غيبت شيخ طوسي ص 269 ، ارشاد مفيد ص 338 در اين كه اين فتح و پيروزي و خبر خوش چه چيزي مي تواند باشد ، نمي توان دقيقاً اظهار نظر كرد ، هرچند روايتي بيان مي دارد كه خبر خوش فتح شام است ولي اين مسئله با روايات ديگر همخواني ندارد چون روايتي نداريم كه نشان دهد سرزمين شام و سوريه قبل از خروج سفياني تحت سيطره اهل حق قرار گرفته باشد ، مگر اينكه خبر وقوع زلزله اي كه به بيان روايات براي مومنين رحمت و براي كفار عذاب است و به آنها ضربه اي جدي خواهد زد را بعنوان همان خبر خوش و فتح در نظر بگيريم. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
(عج)_در_زمان_ غیبت ✅ قسمت اول ✅ قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ .(۱) بگو: چه تصوّر می‌کنید؟ اگر آب (که مایه زندگانی) شما (است) همه به زمین فرو رود (جز خدا) کیست که باز آب روان و گوارا برای شما پدید آرد؟ 🍃«براساس برخى روایات، گروهى از فرشتگان الهى، دو تن از پیامبران الهى و جمعى از مؤمنان خالص، همواره در كنار حضرت مهدى علیه السّلام هستند و لحظه اى آن حضرت را تنها نمى گذارند و گاهى اوقات از آنها تعبیر به «ابدال»، «اوتاد»، «رجال الغیب» یا «رجال المهدى علیه السّلام» مى شود. 📌مؤمنان خالصى كه توفیق رفیقشان شده و در خدمت حضرت مهدى علیه السّلام سر از پا نمى شناسند همانند خود حضرت علیه السّلام به صورت مخفى در بین مردم زندگى مى كنند، زن و فرزند داشته و رفتارى عادى و معمولى دارند ضمن آنكه هیچ گونه ادعایى نیز در این خصوص ندارند مگر آن كه حضرت علیه السّلام به آنها اجازه دهد یا خودشان را معرفى كرده و یا از طرف ایشان پیام خاصى را ابلاغ نمایند.»(۲) (عج) در ادعیه و روایات در دعاى مخصوص نیمه ماه رجب منقول از امام صادق علیه السّلام بعد از صلوات بر محمد و آل محمّد صلّى اللّه علیه و اله، 💐 بر اوصیاء، سعداء، شهدا و ائمه هدى علیهم السّلام صلوات فرستاده آن گاه چنین مى گوییم: «اللّهم صلّ على الأبدال و الأوتاد و السّیاح و العبّاد و المخلصین و الزّهاد و اهل الجّد و الاجتهاد...» 🎋 «خدایا!بر ابدال و اوتاد و سیاحین و بندگان شایسته و مخلصین و زاهدان و اهل كوشش و اجتهاد درود فرست.» مرحوم كفعمى در كتاب مصباح خویش وقتى به این قسمت دعا مى- رسد در خصوص ابدال و اوتاد چنین مى گوید: «همانا زمین هرگز از«قطب»خالى نمى شود و چهار نفر از«اوتاد»،چهل نفر از«ابدال»، هفتاد نفر از«نجباء» و سیصد و شصت نفر از«صلحاء» همواره بر روى زمین هستند. امّا قطب(عالم امكان)حضرت مهدى علیه السّلام است و نیز كمتر از چهار نفر نمى شوند،زیرا دنیا همانند خیمه است كه حضرت مهدى علیه السّلام مانند ستون خیمه است و چهار نفر اوتاد همانند ریسمان هاى این خیمه هستند و البته گاهى اوقات اوتاد بیشتر از چهار نفر مى شوند، همان طور كه بیشتر از چهل نفر و نجباء بیشتر از هفتاد نفر و صالحین بیشتر از سیصد و شصت نفر خواهند شد و ظاهر آن است كه حضرت و علیهما السّلام جزء اوتاد هستند كه هردو بزرگوار در خدمت قطب یعنى امام زمان علیه السّلام هستند.(۳) امام صادق علیه السلام: براى قائم علیه السّلام دو غیبت است، یكى صغرى و دیگرى كبرى.در غیبت صغرى جز شیعیان مخصوص او از جاى آن حضرت خبر ندارند و در غیبت كبرى به غیر از دوستان مخصوص آن حضرت علیه السّلام از مكان ایشان خبر ندارند.(۴) 📚پی نوشت و منابع پی‌نوشت‌ها: ۱-سوره ملک آیه ۳۰ ۲- امام حاضر،مدیرناظر صص۷۶-۷۵ ۳-مصباح کفعمی ص۵۳۴ حاشیه بر دعای ام داوود ۴-كافى،ج ۳،ص ۱۴۱ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
امام محمد باقر (علیه السلام): «إِنَّما یُبْتَلَى الْمُؤْمِنُ فِی الدُّنْیا عَلَى قَدْرِ دِینِهِ ؛  همانا مؤمن به اندازه دینش گرفتار و آزموده می‌شود» 📚 ‌ کافی ج۲ ص۲۵۳  ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
و كشته شدن افراد بسيار در 🔴قسمت سوم🔴 زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند. خداوند آن زلزله را براي مومنين رحمت و براي کفار عذابي قرار مي دهد، هنگامي که اين زلزله واقع شد... در آنموقع يکي از دهات دمشق بنام حرشا را بنگريد که چگونه در زمين فرو ميبرد . 📚غيبت شيخ طوسي ص 277 ، ملاحم و الفتن ص 53 و قريه اي از شام بنام جابيه بزمين فرو ميرود 📚مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987 و 1018 ...، دهکده ای از دهکده های شام به نام «جابیه» خسف می شود، قسمتی از دیوار دست راست مسجد جامع دمشق فرو می ریزد، آشوبگری از میان رومیان خروج می کند که کشتار فراوانی را به دنبال دارد 📚غیبت شیخ طوسی صفحه 269، ارشاد مفید صفحه 338 ...و سمت غربي مسجد دمشق بزمين فرو ميرود. حتي ديوارش نيز در هم فرو ميريزد.... 📚مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983 در اين موقع منتظر باشيد که در يکي از دهات شام بنام خرسنا زمين فرو رود، و چون اين نيز عملي شد منتظر آمدن فرزند هند جگر خوار سفياني باشيد که از يابس بيرون ميايد. 📚 مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 989 نشانه خروج سفياني اين است كه خسفي در سمت غربي مسجد دمشق به وجود مي آيد و ديوار مسجد فرو مي ريزد و زلزله اي مي شود و قريه اي بنام جابيه در جنوب دمشق خسف مي شود و اين پس از خارج شدن مغربي و سپاهيانش از شام اتفاق مي افتد 📚غيبت نعماني ص 149 ، غيبت شيخ طوسي ص 278 و ... روايات متعددي وقوع زمين لرزه اي مهيب را در شام گزارش مي دهد ، در روايات عبارتهاي الرجفه ، والخسف ، و الزلزله براي اين واقعه مهم ذكر گرديده است ، البته ممكن است كه همزمان يا با فاصله اندك آن سرزمين شاهد زلزله و خسف(فرورفتن) باشد. در اين مسئله كه اين واقعه مسئله اي طبيعي بوده يا از جنايات دشمنان است ، اتفاق نظر وجود ندارد ، در حالي كه برخي آن را واقعه اي طبيعي مي دانند برخي قائل به توطئه دشمنان مي باشند و ممكن است منظور از خسف بمباران هوايي و برخورد موشكها باشد كه در هنگام درگيري نظامي به صورت گسترده واقع مي شود. روايات نتيجه اين وقايع را هرچه كه باشد به نفع جبهه حق و موجب رحمت براي مومنان مي داند كه ممكن است مانند " خسف بيداء" زلزله در محل تجمع كافران باشد يا زلزله به مناطق و منازل آنها آسيب بزند يا تحولاتي پس از زلزله در سرزمين شام به وجود آيد كه برآيند آنها به نفع مومنين و جبهه حق است. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
‍ ⭕️ در ،مومنان قوی و محکم،در رنج و عذاب به سر میبرند!! 🔹 از علی بن ابی طالب(علیه السلام) درباره آخرالزمان پرسیده شد: ⁉️ آیا در آخرالزمان مومنانی وجود دارند؟فرمود: آری. 🔹باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد، اما آنان در رنج بسر میبرند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: زمانی بر مردم بیاید که مقرّب نباشد جز به سخن چینی ، و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن ، و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان بشمار آید و صله رحم لطف وبزرگواری بشمار آید. 🔹 پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود: این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار آن بجنگند تا قیامت بپا شود. و فرمود: در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند. 🔹 در جای دیگری فرمودند: « چون در اخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون گردد، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل هایشان دین دارند و دین آنها از آلایش به افکار مصون ماند. 📗نهج/حکمت ۱۰۲ 📕کنزالاعمال حدیث۳۴۴۹۹و۳۴۵۰۰ 📒بحار ۳۶/۴۵ 📘بحار ۶۰/۱۸ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
بین ، و امام عصر ( عج) ✅قسمت پنجم✅ باتوجه به موارد فوق الذکر، دیدگاه دوم، صحیح است که علاوه بر احادیثی که پیشتر، ذکر شد، دیدگاه دوم مبنی بر وجود تفاوت زمانی بین ظهور و قیام امام عصر، مبتنی بر احادیث معتبر دیگری نیز، می باشد، از جمله: در روایات ذکر شده است که امام عصر، در عاشورای ماه محرم سالی که فرد است، قیام (خروج) می فرمایند. در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است: يَقُومُ الْقَائِمُ فِي وَتْرٍ مِنَ السِّنِين‏ ... .[25] قائم در سال فرد ظهور خواهد کرد ... . و نیز از امام صادق علیه السلام، نقل شده است: لَا يَخْرُجُ الْقَائِمُ إِلَّا فِي وَتْرٍ مِنَ السِّنِينَ‏ سَنَةَ إِحْدَى أَوْ ثَلَاثٍ أَوْ خَمْسٍ أَوْ سَبْعٍ أَوْ تِسْع‏.[26] حضرت مهدی علیه السلام، در سال فرد، که به یک، سه، پنج، هفت و نه ختم میشود، ظهور خواهند کرد. همچنین، طبق روایت از امام صادق علیه السلام در شنبه دهم محرم (عاشورا)، سال فرد، قیام، خواهند فرمود: ... يَقُومُ القائم فِي يَوْمِ عَاشُورَاءَ وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي قُتِلَ فِيهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ علیه السلام، لَكَأَنِّي بِهِ فِي‏ يَوْمِ‏ السَّبْتِ‏ الْعَاشِرِ مِنَ‏ الْمُحَرَّمِ‏ قَائِماً بَيْنَ‏ الرُّكْنِ‏ وَ الْمَقَام‏ ... .[27] ... قائم (حضرت مهدى عليه السّلام) در روز عاشورا كه روز شهادت سيد الشهدا عليه السّلام است، قيام مى‏كنند. گويا در آن شنبه‏اى كه عاشورا در آن واقع شود، همراه او هستم. درحالى‏كه بين ركن و مقام ايستاده ... . ✅نکته پایانی بنابراین، طبق دیدگاه دوم و صحیح (وجود تفاوت زمانی بین ظهور و قیام امام عصر)، امام مهدی، در جمعه شب قدر 23 ماه رمضان، به تصریح توقیع شریف، ظهور میفرمایند، که به منزله پایان غیبت کبری می باشد، لکن برای همه جهانیان آشکار نخواهند شد و وضعیتی شاید شبیه دوران غیبت صغری، پدید خواهد آمد که تنها معتمدین و اصحاب خاص امام عصر همچون نفس زکیه (که وی دارای نیابت خاص و حامل نامه رسمی امام عصر برای جهانیان است) با ایشان در ارتباط خواهند بود. و روز شنبه، در دهم عاشورای ماه محرم از کنار کعبه، امام عصر، قیام خواهند فرمود و خویشتن را به عموم جهانیان معرفی خواهند کرد. @alamatha طبق دیدگاه دوم و قول صحیح، بین خروج سفیانی در رجب و ظهور امام مهدی علیه السلام در ماه رمضان، 15 ماه (حمل ناقه) فاصله است، و بین خروج سفیانی در ماه رجب و قیام (خروج) امام عصر در ماه محرم، 18 ماه و 17 روز (15 ماه + 3 ماه و 17 روز) فاصله است. زیرا، همانطور که اثبات شد، بین ظهور حضرت و قیام (خروج) امام مهدی، تفاوت زمانی، وجود دارد. @alamatha ظهور امام مهدی علیه‌السلام در جمعه شب قدر 23 ماه رمضان سال زوج قمری، رخ می دهد و بعد از 3 ماه و 17 روز، در شنبه عاشورا دهم ماه محرم سال فرد قمری، قیام و خروج امام عصر، برای تمام جهانیان علنی خواهد شد. زیرا اثبات شد که بین ظهور حضرت و خروج (قیام) امام مهدی علیه السلام، تفاوت زمانی وجود دارد. یعنی ظهور امام مهدی علیه السلام در ماه رمضان رخ می دهد و بعد خروج (قیام) ایشان در عاشورای ماه محرم علنی، خواهد شد. به عبارت دیگر:ابتدا خروج سفیانی در سال فرد قمری خواهد بود، و بعد ظهور امام عصر در ماه رمضان سال زوج قمری، اتفاق می افتد. و در نهایت قیام امام عصر، در محرم سال فرد قمری، برای جهانیان آشکار میشود. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا. 📚منابع: [26] . شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 453. مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 291. [27] . شیخ مفید، الارشاد، ج 2، ص 379. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
✅قسمت دوم✅ از ابو بصیر است از قول حضرت باقر- سلام اللّه علیه- که فرمود: صاحب این امر را چاره ای از کناره گیری نیست. و در این کناره گیری و پنهانی دارای نیرویی است و سی نفر را دلتنگی نخواهد بود، و طیبه جایگاه خوبی است.(۵) تقسیم بندی یاران امام (عج) یاران امام مهدی (عج) به چهار گروه تقسیم می شوند. 📌افرادى هستند كه به اندازه یك چشم برهم زدن از خداى خویش غفلت نمى كنند و به دنبال مال دنیا نیستند مگر آن چه كه نصیب و روزى آنها شود و خطاها و لغزش هایى كه از افراد دیگر صادر مى شود از آنها سر نمى زند و (در خصوص غیر پیامبران) در آنها عصمت شرط نیست، آن عصمتى كه از شرایط قطب است. این گروه بى واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند. 📌ابدال یك درجه از اوتاد پایین تر و در مرحله بعدى هستند كه ممكن است گاهى از آنها غفلتى صادر شود ولى بلافاصله با تذكر و تنبّه آن غفلت را از خود دور مى كنند و هرگز گناه عمدى از آنها سر نمى زند. 📌در رتبۀ بعد از ابدال قرار دارند و با دو واسطه (اوتاد و ابدال) با حضرت علیه السّلام در ارتباط هستند. 📌افراد باتقوایى هستند كه متصف به صفت عدالت هستند، اما ممكن است گاهى اوقات از آنها خطایى سرزند كه بلافاصله استغفار كرده و پشیمان مى شوند همان طور كه خداوند متعال مى فرماید: هرگاه گروهى از شیاطین در دل اهل تقوى وسوسه و خیالاتى وارد كنند بلافاصله آنها متذكر شده و همان دم خدا را به یاد آورده آگاه و بینا مى شوند.(۶) صلحاء با سه واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند.(۷) اگر یكى از اوتاد كم شود، یكى از ابدال جایگزین او مى شود و جاى آن ابدال را یكى از نجباء پر مى كند و به جاى او یكى از صلحاء وارد دستۀ نجباء مى شود و هرگاه یكى از صلحا كم شود از بقیۀ مردم كه صلاحیت و لیاقت داشته باشند جایگزین صلحاء مى شوند.(۸) 📚پی‌نوشت‌ها: ۴-كافى،ج ۳،ص ۱۴۱ ۵-تاریخ غیبت کبری ،محمدصدر ص۱۹۵ به نقل ازغیبت طوسی ص۱۰۲ ۶- اعراف /۲۰۱ ۷- امام حاضر ، مدیر ناظر ص ۸- مصباح كفعمى،ص ۷۰۴؛بحار الانوار،ج ۵۳،ص ۳۰۱ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
✅قسمت سوم✅ (عج) 📚«در کتابهای شیعه و سنی به روایاتی چند اشاره شده که پیامبرصلی الله علیه وآله چند ویژگی از ویژگی های ابدال را بیان فرموده است: 📌الف) قلب های ابدال همانند قلب ابراهیم علیه السلام است. عبادة بن صامت از پیامبرصلی الله علیه وآله نقل کرده که فرمود: 🍃 «الأبدال ثلاثون رجلاً قلوبهم علی قلب ابراهیم علیه السلام».(۹) شاید مراد پیامبرصلی الله علیه وآله از این تشبیه این است که این چند نفر از نظر شدّت و صلابت و ایستادگی و مقاومت در برابر باطل همانند ابراهیم علیه السلام می باشند که وی در برابر باطل آن گونه ایستاد و از خود سرسختی نشان داد. 📌ب) سپر بلای انسانها. همچنین ابن مسعود از پیامبرصلی الله علیه وآله نقل کرده است که فرمود: «یدفع اللَّه بهم عن أهل الأرض»(۱۰)؛ خداوند به وسیله آنها، بلاها را از مردم زمین دور می گرداند. 📌ج) از دیگر ویژگی هایی که برای ابدال نقل شده است، این است که پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: «الرضا بالقضاء والصبر عن محارم اللَّه والغضب فی ذات اللَّه(۱۱)؛ راضی بودن به حکم و قضای الهی، صبر پیشه کردن بر محارم خدا - خودداری کردن از آلوده شدن به حرام - ، خشمگین شدن برای خدا.» 📌د) داشتن مواسات و احسان و عفو از دیگر مشخّصه های ابدال است که پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: «یعفون عمّن ظلمهم ویحسنون إلی من أساء إلیهم ویتواسون فیما آتاهم اللَّه عزّوجلّ(۱۲)؛ گذشت و عفو از کسانی که به آنان ظلم کنند، نیکی و احسان به آنان که در حقّشان بدی کنند، ایثار و مواسات در آنچه که خدای به آنان داده است.» 📌و) جود و سخاء و خیرخواهی. ابن مسعود از پیامبرصلی الله علیه وآله چنین روایت کرده: «لا یزال أربعون رجلاً من أمّتی، قلوبهم علی قلب اِبراهیم یدفع اللَّه بهم عن أهل الأرض یقال لهم الأبدال، قال رسول اللَّه صلی الله علیه وآله: إنّهم لم یدرکوها بصلوة ولا بصوم ولا صدقة. قالوا: یا رسول اللَّه! فیم أدرکوها؟ قال: بالسخاء والنصیحة للمسلمین(۱۳)؛ پیوسته چهل نفر از امّت من هستند که قلب هایشان همانند قلب حضرت ابراهیم علیه السلام می باشد، خداوند به وسیله آنها - بلاها را - از اهل زمین دور می گرداند که به آنان ابدال گفته می شود. سپس رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: بدانید که اینان هرگز این مقام را از خواندن نماز و روزه و صدقه بدست نیاورده اند. عرض کردند: ای رسول خدا! پس به چه چیز به این مقام رسیدند؟ فرمود: به وسیله جود و بخشش و خیرخواهی مسلمانان.»(۱۴) 📚پی نوشت ها: ۹-فوائد الاصول، ص ۶۹ ۱۰-المعجم الکبیر، ج ۱، ص ۲۲۴ ۱۱-فردوس الاخبار، ج ۲، ص ۸۴ ۱۲-حلیة الاولیاء ج ۱، ص ۸ ۱۳-معجم الکبیر، ج ۱۰، ص ۲۲۴ ۱۴- بامداد بشریت پ۴۴ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
بر اساس روایات، در آستانه ظهور امام مهدی (ع) بلایا و حوادث فراوانی گریبان‏ گیر مردم می‌شود. 📌این بلایا و حوادث که در واقع آزمایش‌های الهی هستند، مؤمنان واقعی را از مدعیان دروغین جدا می‌سازد و مردم را آماده ظهور آن حضرت می‌کند. در برخی روایات، آیه زیر به برخی آزمایش‌های الهی که در واقع می‌شوند، تأویل شده است: 🌹 وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأَمْوالِ وَ الأَنْفُسِ وَ الَّثمَراتِ وَبَشِّرِ الصّابِرِینَ. [۲۴] و قطعاً شما را به چیزی از [قبیل] ترس و گرسنگی و کاهشی در اموال و جان‌ها و محصولات می‌آزماییم و مژده ده شکیبایان را. 🌴امام صادق (ع) در روایتی خطاب به محمد بن مسلم، مصادیق هر یک از آزمایش‌های مطرح شده در این آیه را بر می‌شمارند و تصریح می‌کنند که همه این آزمایش‌ها پیش از ظهور امام مهدی (ع) گریبان‏گیر مؤمنان خواهد شد: إِنَّ قُدّامَ الْقائِمِ [(ع)] عَلاماتٌ بلوی مِنَ اللّه‏ِ لِلْمُؤْمِنینَ. قُلْتُ: وَما هِیَ؟ قالَ: [ف] ذلِکَ قَوْلُ اللّه‏ِ عَزَّ وجَلَّ: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأَمْوالِ وَالأَنْفُسِ وَالَّثمَراتِ وَبَشِّرِ الصّابِرینَ»، [فَذلِکَ] قالَ: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ» یَعْنی المُؤْمِنینَ «بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ» مِنْ مُلُوکِ [خَوْفِ مُلْکِ] بَنی فُلانٍ فی آخِرِ سُلْطانِهِمْ، «وَالْجُوعِ» بِغَلآءِ أَسْعارِهِمْ، «وَنَقْصٍ مِنَ الاَمْوالِ» فَسادِ التِّجاراتِ وَقِلَّةِ الْفَضْلِ فیها، «وَالأَنْفُسِ» موتٌ ذَریعٌ، «وَالَّثمَراتِ» قِلَّةُ ریعِ ما یُزْرَعُ وَقِلَّةُ بَرَکَةِ الِّثمار، «وَبَشِّرِ الصّابِرینَ» عِنْدَ ذلِکَ بِخُرُوجِ الْقائِمِ (ع). ثُمَّ قالَ [لی]: یا مُحَمَّدُ هذا تَأْویلُهُ [اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوجَلَّ یَقُولُ]: «وَما یَعْلَمُ تَأْویلَهُ إِلاّ اللّه‏ُ وَالرّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ». [۲۵] 🍃فرمود: همانا قبل از ظهور حضرت قائم (ع) نشانه‌هایی است که از سوی خداوند امتحان مؤمنین می‌باشد. عرضه داشتم: آنها چیستند؟ فرمود: پس آن است فرموده خدای عزّ و جلّ: «و البته شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کمبودی از اموال و جان‌ها و ثمرات می‌آزماییم و مژده ده صبرکنندگان را» همان است که فرموده: «و البته شما را می‌آزماییم»؛ یعنی مؤمنین را «به چیزی از ترس» از پادشاهان «[ترس پادشاه]» فلان خاندان در اواخر سلطنتشان، «و گرسنگی»؛ به گرانی نرخ‌هایشان، «و کمبودی از اموال»؛ فساد و تباهی تجارت‌ها و کمی سود آنها «و جان‏ها»؛ مرگی زودرس، «و ثمرات»؛ کمی رشد گیاهان (کاهش کشاورزی) و کم شدن برکت میوه‌ها، «و مژده بده صبرکنندگان را» در آن هنگام به خروج قائم (ع). سپس به من فرمود: ای محمد! این است تأویل آن [همانا خدای عزّ و جلّ می‌فرماید]: «و تأویل آن را نمی‌داند جز خداوند و راسخان در علم». در آیات قرآن کریم به برخی دیگر از رویدادهای عصر ظهور نیز اشاره شده است که به دلیل رعایت اختصار، به همین مقدار بسنده می‌کنیم. [۲۶] 📕پی نوشت: [۲۴]. سوره بقره (۲)، آیه ۱۵۵. [۲۵]. سیمای حضرت مهدی (ع) در قرآن، صص ۹۱ و ۹۲؛ کمال الدین و تمام النعمة، ج ۲، صص ۶۴۹ و ۶۵۰، ح ۳؛ کتاب الغیبة (نعمانی)، ص ۲۵۰، ح ۵. [۲۶]. ر. ک: برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر. ک: سوره آل عمران (۳)، آیه ۸۳؛ سوره نساء (۴)، آیه ۴۷؛ سوره انعام (۶)، آیه ۳۷؛ سوره نحل (۱۶)، آیه ۱۲۶؛ سوره حج (۲۲)، آیه ۶۰؛ سوره سباء (۳۴)، آیه ۵۱؛ سوره معارج (۷۰)، آیه ۱ و روایاتی که ذیل آنها وارد شده است. @sarbazeyar
‍ ادامه مطلب قبل 🔴قسمت چهارم🔴 امام عصر، بعد از در ماه ، ظهور، می نمایند. و عاشورای ماه محرم، خروج و قیام علنی، می فرمایند: 🌴در روایتی از امام صادق، چنین نقل شده است: 🌴إِنَّ الْقَائِمَ يُنَادَى باسْمُهُ لَيْلَةَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ وَ يَقُومُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ يَوْمَ قُتِلَ فِيهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِي‏.[23] قائم در شب 23 ماه رمضان به نامش، ندا داده میشود و در روز عاشورا قیام می کنند. 🌴و در روایتی دیگر از امام رضا، نیز مضمون حدیث فوق، تکرار شده است.[24] بنابراین، بین ظهور در ماه رمضان (23 ماه رمضان) و قیام امام عصر در ماه محرم (10 ماه محرم)، فاصله زمانی در حدود سه ماه و نیم، وجود دارد. در" قیام" حضرت از کنار خانه خدا و کعبه، 313 نفر از یاران ایشان، در کنار امام عصر، خواهند بود. اما بعد از قیام و اعلام آغاز "خروج" برای اقامه حکومت جهانی، ایشان منتظر می مانند که تعداد یاران و حلقه دوم اصحاب، به 10 هزار نفر برسد و آنگاه "خروج" خویش را از مکه برای فتح جهان، آغاز میفرمایند. بنابراین، "ظهور" در ماه رمضان با صیحه آسمانی اتفاق می افتد، "قیام" در ماه محرم و روز عاشورا در کنار کعبه به همراه 313 نفر از اصحاب خاص، شروع می شود و "خروج" حرکت امام از مکه به سمت مدینه و کوفه بعد از جمع شدن 10 هزار نفر از یاران، اتفاق می افتد. منابع:📚 [23] . شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 452. مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 290. [24] . راوندی، الخرائج و الجرائح، ج‏3، ص 1166. مجلسی، بحارالانوار، ج 52، @sarbazeyar
‍ 🔴چرا ائمه نمیکردند؟ چرا (عج) ظهور نمیکند⁉️ 🍃يکي از یاران عليه السلام است - حکايت میکند: در منزل آن حضرت بودم، که شخصي به نام سهل بن حسن خراساني وارد شد و سلام کرد و پس از آن که نشست، با حالت اعتراض به حضرت اظهار داشت: -ياابن رسول اللّه! شما بيش از حد عطوفت و مهرباني داريد، شما اهل بيت امامت و ولايت هستيد، چه چيز مانع شده است که نمي کنيد و حق خود را از غاصبين و ظالمين باز پس نمي گيريد، با اين که بيش از يک صد هزار شمشيرزن آماده و فداکاري در رکاب شما هستند؟! -امام صادق عليه السلام فرمود: آرام باش، خدا حق تو را نگه دارد و سپس به يکي از پيش خدمتان خود فرمود: را آتش کن. همين که آتش تنور روشن شد و شعله هاي آتش زبانه کشيد، امام به آن شخص خراساني خطاب نمود: برخيز و برو داخل تنور آتش بنشين. -سهل خراساني گفت: اي سرور و مولايم! مرا در آتش، عذاب مگردان، و مرا مورد عفو و بخشش خويش قرار بده، خداوند شما را مورد رحمت واسعه خويش قرار دهد. در همين لحظات شخص ديگري به نام هارون مکي وارد شد و سلام کرد. حضرت امام صادق(س)، پس از جواب سلام، به او فرمود: اي هارون! کفش هايت را زمين بگذار و حرکت کن برو درون تنور آتش و بنشين. هارون مکي کفش هاي خود را بر زمين نهاد و بدون چون و چرا و بهانه اي، داخل تنور رفت و در ميان شعله هاي آتش نشست. آن گاه امام عليه السلام با سهل خراساني مشغول مذاکره و صحبت شد و پيرامون وضعيت فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و ديگر جوانب شهر و مردم خراسان مطالبي را مطرح نمود مثل آن که مدت ها در بوده و تازه از آن جا آمده است. پس از گذشت ساعتي، حضرت فرمود: اي سهل! بلند شو، برو ببين در تنور چه خبر است. همين که سهل کنار تنور آمد، ديد هارون مکي چهار زانو روي آتش ها نشسته است، پس از آن امام(ع) به هارون اشاره نمود و فرمود: بلند شو بيا؛ و هارون هم از تنور بيرون آمد. بعد از آن، حضرت خطاب به سهل خراساني کرد و اظهار داشت: در خراسان شما چند نفر مانند اين شخص - هارون که مطيع ما مي باشد - پيدا مي شود؟ سهل پاسخ داد: هيچ، نه به خدا سوگند! حتي يک نفر هم اين چنين وجود ندارد. امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: اي سهل! ما خود مي دانيم که در چه زماني خروج و قيام نمائيم؛ و آن زمان موقعي خواهد بود، که حداقل پنج نفر هم دست، مطيع و مخلص ما يافت شوند، در ضمن بدان که ما خود آگاه به تمام آن مسائل بوده و هستيم. 📚 (بحارالانوار: ج 47، ص 123، ح 176، به نقل از مناقب ابن شهرآشوب). اللهم عجل لولیک الفرج @sarbazeyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 و.... اینک.... 🔹 و چقدر چهره‌هایشان دیدنی خواهد بود، وقتی که تو بیایی... تصویر سازی با صدای علیرام نورایی و علی زکریایی @sarbazeyar
⭕️ پست ویژه و مهم ⚠️ تحقق نشانه های ظهور ✡ سفیانی در حال آمادگی 👤 وزیر سابق عراق خبر از تشکیل داعش جدید در صحرای یابس داد. شاید خودش نیز نداند این به چه معناست، حالا یک نگاه به احادیث بیندازید 1⃣ بخشی از مسجد اموی دمشق تخریب خواهد شد و بعد از آن منتظر خروج سفیانی، پسر هند جگرخوار، باشید که از وادی یابس خروج می‌کند تا بر دمشق دست یابد و بعد از آن منتظر قیام امام عصر باشید 📜 غیبت نعمانی ص305 📜 مجلسی بحارالانوار ج52 ص216 و 253 2⃣ امام سجاد ع: ❄️..سپس سفیانی ملعون از وادی یابِس قیام می‌کند 📜 کتاب غیبت طوسی ح437 3⃣ علامه مجلسی از کعب بن حارث نقل میکند: ❄️ پس مردی از اولاد صخر(سفیانی) خروج می کند و پرچمهای سیاه را به سرخ تبدیل کرده و کارهای حرام را حلال می کند 📜 بحار الأنوار (ط–بیروت) ج‏51 ص163 4⃣ امام صادق (ع):‌ ❄️از نخستين روزيكه سفيانی خروج مي كند تا روزی كه حكم می راند 6 ماه تمام است. سپس 9 ماه تمام حكمرانی میکند و حتی يكروز هم بر آن اضافه نمیشود. هنگاميكه اين امر تحقق يافت بسوی ما بشتابيد . 📜 روزگار رهایی ص1129و 1130 📜 بحار الانوار ج52 ص248 📜 غيب نعمانی ص162 ⁉️ آیا شکی ماند که ظهور نزدیک است؟ 🌼 اي مومنان و منتظران واقعي! منتظر حوادثي شگفت و شگرف در سراسر جهان باشيد. 👌 لحظه به لحظه به ساعت صفر آن حوادث شگفت نزديک مي شويم. @sarbazeyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐❅᪥•﷽•᪥❅࿐ ⭕️ بهترین راه زمینه سازی ظهور از نظر شهید بهشتی 👌 حتما ببینید و نشر دهید أللَّہُمَ عـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج @fatemiioon_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤📿مصاحبه تکان دهنده بامردم درباره ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) عجل_ لولیک_ الفرج @sarbazeyar
🌷 امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) فرمودند : ☘ در آخرالزمان برکت از سال و ماه و روز و هفته و ساعت برداشته می‌شود.هر سالی به قدرت یک ماه هر ماهی به قدر یک هفته، هر هفته ای به اندازه یک روز و هر روزی به قدر یک ساعت می‌گذرد. و در آن زمان سختیها بسیار شده و عمرها کوتاه می‌گردد. 📚 کنز العمال ج۱۴ ص۲۴۴ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌behjat135 ⭕️ دلیل برتری مردم آخرالزمان بر سایر مردم! 💚 حضرت رسول صلی الله علیه و آله در جمعي نشسته بودند و از مشکلات مردم آخر الزمان مي‌فرمودند، 🔰 از جمله اينكه مردمان آخرالزمان رابطه شان با خدا از طريق ولی و امام،قطع شده و امام معصوم رو نمي بينند. 💠 مردم سوال كردند : چرا ؟! اين بي عدالتي در حق مردم آخر الزمان هست و كارشان خيلي سخت مي شود... 🌺 حضرت به سلمان اشاره كردند و فرمودند :اگر ايمان ده پله داشته باشد، سلمان در پله دهم قرار دارد. 🌸بعد حضرت فرمودند : جواني كه در آخر الزمان واجبات خود را انجام دهد و محرمات را ترك كند هم رده با سلمان است... 🌼سلمان براي اين كه به اين مقام برسد ، خيلي كارها و مستحبات باید انجام میداد ولي ما فقط با ترك محرمات و انجام واجبات، هم رده با سلمان مي شويم . 🔴سلمان یکی از برجسته ترین اصحاب و شخصیت های دینی است و مقام بسیار بالایی دارد پس چگونه ما فقط با انجام واجبات و دوری از گناهان به مقام او میرسیم؟! 🔴جواب: پاک ماندن و دینداری در آخر الزمان با توجه با این همه اسباب و وسایل آماده برای گناه و وضعیت بیحجابی و... به شدت سخت شده است.. ⚡️با وجود ماهواره ها،گوشی های مختلف که به بازار امده و هر جوان و نوجوانی،یک وسیله آماده و بدون دردسر برای ورود به دنیای فساد و گناه و دیدن هزاران عکس و فیلمهای مبتذل دارد، 🌟واقعا اینکه جوانی خودش را حفظ کند و بر شهواتش غلبه کند و آگاهانه سراغ این لذات آماده نرود و به انواع گناه زنا و بیحجابی و ...کشیده نشود واقعا سخت ودشوار است و بی جهت نیست که : 🌻پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) را که فرموده اند: "کسی که در آخر الزمان بخواهد دین خود را حفظ کند، مانند آن است که آتش را در دست گرفته است" 🌱از اين رو در روايات آمده كه مؤمنين آخر الزمان از مؤمنين ديگر زمان بهتر هستند و اجرشان هم بيشتر است. ☘ چرا كه طبيعي است كه هرچه امتحان سخت تر باشد، امتيازش بالاتر است. همیشه بالاترين اجرها با سخت ترين بلاهاست. 🙏از شر فتنه های آخرالزمان به خدا پناه ببریم.. 📒برگرفته از سخنرانیهای تربیتی و اخلاقی حجة الاسلام سید حسن عاملی 📕علامه مجلسی ، ج 22 ، ص 454 @sarbazeyar
💚📙چهل حدیث آخرالزّمان: ✳️۱- در آخرالزمان، ثروتمند شدن به وسیله ی غصب و تجاوز است. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۲- در آخرالزمان، به مؤمنان واقعی ابله و بی عقل می گویند. امام صادق(علیه السلام) ✳️۳- در آخرالزمان، ریا فراوان می شود. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۴- در آخرالزمان، از اسلام فقط نام آن باقی می ماند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۵- در آخرالزمان، حق کاملا پوشیده می شود. حضرت علی(علیه السلام) ✳️۶- در آخرالزمان، اسراف می ڪنند؛ حتی در آب وضو و غسل. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۷- در آخرالزمان، شب ها دیر می خوابند و نماز صبح قضا می شود. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۸- در آخرالزمان، مؤذّنان به مظلومان پناهنده می شوند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۹- در آخرالزمان، قبله ی مردان زنانشان خواهند بود. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۱۰-در آخرالزمان، مردم از علما می گریزند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۱۱-در آخرالزمان، مؤمن پست و فاسق عزیز می شود. امام حسن عسکری(علیه السلام) ✳️۱۲-در آخرالزمان، زنان بد حجاب و عریان می شوند. حضرت علی(علیه السلام) ✳️۱۳-در آخرالزمان، علما را با لباس زیبا می شناسند. حضرت محمّد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۱۴-در آخرالزمان، اسلام چون ظرف واژگون شده می ماند. حضرت علی(علیه السلام) ✳️۱۵-در آخرالزمان، برای حفظ دین باید از محل گناه گریخت. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۱۶-در آخرالزمان، گناه خویش را به گردن خدا می نهند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۱۷-در آخرالزمان، بعضی از علما ریاڪار می شوند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۱۸-در آخرالزمان، امّت حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) هفتاد و سه گروه می شوند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۱۹-در آخرالزمان، بهترین مونس مردم ڪتاب است. امام صادق(علیه السلام) ✳️۲۰-در آخرالزمان، عبادت را وسیله برتری طلبی می دانند. حضرت علی(علیه السلام) ✳️۲۱-در آخرالزمان، حج را برای تجارت انجام می دهند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۲۲-در آخرالزمان، سلامت دین در سڪوت بیشتر است. امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) ✳️۲۳-در آخرالزمان، زشتی ها افزایش می یابد. حضرت علی(علیه السلام) ✳️۲۴-در آخرالزمان، به علت گناه باران در وقتش نازل نمی شود. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۲۵-در آخرالزمان، هر ڪس بیشتر در خانه بماند ایمانش حفظ می گردد. امام باقر(علیه السلام) ✳️۲۶-در آخرالزمان، مؤمنان اعمالشان را با ریا انجام می دهند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۲۷- در آخرالزمان، رشوه را به اسم هدیه حلال می ڪنند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۲۸-در آخرالزمان، گرد و غبار ربا همه را فرا می گیرد. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۲۹-در آخرالزمان، حضرت عیسی(علیه السلام) پشت سر امام زمان زمان(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) نماز می خواند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۳۰-در آخرالزمان، هر ڪه دینش را حفظ ڪند اجر پنجاه صحابه پیامبر را دارد. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۳۱-در آخرالزمان، شیعیان واقعی با گریه بر امام حسین(علیه السلام) دل مادرش را شاد می ڪنند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۳۲-در آخرالزمان، از فتنه ها به قم پناه ببرید. امام صادق(علیه السلام) ✳️۳۳-در آخرالزمان، بعضی از مردم گرگ صفت می شوند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۳۴-در آخرالزمان، مردم غصه از بین رفتن دینشان را نمی خورند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۳۵-در آخرالزمان، هیچ چیز سخت تر از مال حلال و دوست باوفا یافت نمی شود. امام هادی(علیه السلام) ✳️۳۶-در آخرالزمان، حفظ زبان بهترین ڪار است. امام باقر(علیه السلام) ✳️۳۷-در آخرالزمان، مؤمن واقعی از غصه آب می شود. حضرت علی(علیه السلام) ✳️۳۸-در آخرالزمان، در اوج فتنه ها به قرآن پناه ببرید. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۳۹-در آخرالزمان، ارزش دین در نظر مردم پایین می آید و دنیا باارزش می شود. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) ✳️۴۰-در آخرالزمان، مرد از زنش اطاعت ڪرده و از پدر و مادرش نافرمانی می ڪند. حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) 📚منبع ڪتاب چهل حدیث آخرالزمان @sarbazeyar
هدایت شده از در مسیر صالحان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌤 ❓علت ممنوعیت توجه به خورد و خوراک و لذتها در آخر الزمان چیست؟ ✅چنین برداشتی اشتباه است. 📙 امام صادق علیه السلام می فرمایند: هم و غم مردم (در آخرالزمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می شود، دیگر اهمیت نمی دهند که آنچه می خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع. نه اینکه بهرمندی از نعمتها ممنوع باشد. کندوی باغ هستی, بی تو عسل ندارد بی تو کتاب عاشق, ضرب المثل ندارد گفتا که بین خوبان,مهدیست یا که یوسف گفتم که در دو عالم, مهدی بدل ندارد 🦋 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ 🦋 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌹به کانال در مسیر صالحان در ایتا و تلگرام بپیوندید🌹👇 🆔 @Darmasiresalehan 🇮🇷 ‍‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست ویژه و مهم 💚 اهل بیت خبر آمدن امام خمینی (ره) را در روایات داده بودند" 🍀 مردی از قم قیام میکند که ..... 🌟بینید و نشر بدید و انگیزه بگیرید ازینکه پای انقلابی که در روایات بشارتش رو دادن، موندید.... 🙏🏻 ✍ استاد شجاعی @sarbazeyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست ویژه و مهم 🎬 مستند سفیانی ⚠️ بسیار مهم 👌 حتما ببینید و نشر دهید 🤲 خدایا در این و با ظهور آقا امام زمان علیه السلام شر را از سر ایران و ایرانی کم کن