eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
91 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 تظاهر حکومت باکو به مبارزه با فروش، مواد مخدر !! 🔻 رسانه‌های باکو از صدور فرمان الهام علی‌اف برای تشکیل کمیسیون‌های کشوری و محلی امحای مواد مخدر کشف شده در جمهوری آذربایجان و نخجوان خبر دادند! 🔸 هم‌زمان وزارت کشور جمهوری آذربایجان خبر داد ۱۱۷ صفحه اینستاگرام و ۳۱ کانال تلگرامی را که به فروش مواد مخدر در جمهوری آذربایجان اشتغال داشتند، مسدود کرده است! وزارت کشور جمهوری آذربایجان در عین حالی که مدعی شد این کانال‌ها از خارج اداره می‌شدند، اعلام کرد دو تن به نام‌های فغان قاسم‌اف، تبعه جمهوری آذربایجان و مینیر آکچور، تبعه ترکیه در همین ارتباط دستگیر شده‌اند. 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تشویش صهیونیست‌ها به جان باکو نیز افتاده است!! 🔹 وزارت خارجه باکو در بیانیه‌ای عجیب به‌جای توصیه به ترک اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، از شهروندان جمهوری آذربایجان خواست اراضی "دولت فلسطین" (اراضی خارج از اشغال رژیم صهیونیستی) را ترک کنند!! 🔻 به گزارش پوبلیکا، در بیانیه باکو آمده است: "با توجه به تغییر سریع وضعیت امنیتی در منطقه‌ای که کشور فلسطین در آن واقع شده است، به شهروندان جمهوری آذربایجان توصیه می‌شود تا در صورت لزوم از کشور فلسطین دیدن نکنند. اتباع جمهوری آذربایجان که در حال حاضر در کشور فلسطین به‌سر می‌برند؛ موظفند قوانین ایمنی و امنیتی را رعایت کرده و به مکان‌های شلوغ نروند." 🔸 باکو ظاهراً بر اساس به‌اصطلاح "اصل دو دولت"، هم اسرائیل اشغال‌گر و هم دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، اما در واقع با قرار دادن جمهوری آذربایجان زیر سلطه رژیم صهیونیستی، مواضع و سیاست تعیین شده از اسرائیل را اتخاد می‌کند. 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 در دیدار دبیران شورای عالی امنیت ملی روسیه و ایران چه گذشت؟ 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ملاقات دکتر جلالی با ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه 🔻 دکتر کاظم جلالی، سفیر کشورمان در روسیه با سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور بریکس و سازمان‌های بین المللی دیدار و پیرامون همکاریهای دو و چندجانبه ایران و روسیه گفتگو کرد. 🔹 در این دیدار سفیر کشورمان روابط دو کشور را رو به توسعه خواند و تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان و شرکت رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران را موید این روابط خواند و از موضع روسیه در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه تشکر کرد. 🔸 ریابکوف نیز اظهار داشت که روسیه در تمامی مجامع بین المللی ترور شهید را محکوم کرده و اتفاقات اخیر خاورمیانه را ناشی از حمایت‌های بی‌دریغ امریکا و غرب از اسرائیل می داند. ریابکوف همچنین از حضور فعال ایران در بریکس تشکر و قدرانی کرد. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه، سفر خود به ایران (پس از دیدار با رئیس جمهور ایران) را به پایان رسانده و اکنون راهی باکو، پایتخت آذربایجان شده است. 🔻منابع ایرانی مدعی هستند که وی قصد دارد به آذربایجان هشدار دهد که در مورد ایران به نفع اسرائیل عمل نکند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 در صورت جنگ ایران با اسرائیل کدام کشورِ همسایه سپر بلای صهیونیست‌ها و پایگاه حمله دشمنان به کشورمان خواهد بود؟ 🔺 با این حساب شاید گمانه‌زنی‌ها درباره سفر سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه، مستقیماً از تهران به باکو که در پست قبلی به آن اشاره شد، خیلی هم بی‌ربط نباشد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اثر خون شهید 🔻 نه، هیچ‌وقت خون شهید هدر نمی‏‌رود، خون شهید به زمین نمی‌ریزد. خون شهید هر قطره‏‌اش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون می‌گردد و در پیکر اجتماع وارد می‌‏شود. 📗 استاد شهيد مرتضی مطهری، قیام و انقلاب مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، ص۸۷. ✍️ کاریکاتور از: 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۰ ↩️ شامل آیات ۶۵ تا ۷۶ سوره مبارکه 🔻در وصیت پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به امام علی (علیه السلام) آمده است: «وَعَلَیکَ بِتِلاوَةِالقُرآنِ عَلی کُلِّ حالٍ»؛ یاعلی! برتو باد که در همه حال قرآن تلاوت کنی. 📚 (اصول کافی ۷/۷۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۱۸] 🔻ابراهیم سالیانی (..... - ..... ق) ابراهیم سالیانی مجتهدی جامع و فقیهی بارع و از تحصیل کردگان نجف اشرف بود. وی تألیفات زیادی در علوم مختلف اسلامی داشت که کتاب دوازده امام از جمله آنهاست. از ایشان اشعاری به زبان فارسی و عربی برجای مانده که بنا به نقل مرحوم شیخ محمد جلیل آبادی، سروده زیر از اشعار ایشان است: ربنا صلى على روح النّبي المُعتَم نداعى الخلق الى الحقّ بسرٍّ و عَلَن نسخ دينهُ الاديان جميعا و مَحى بعد أن جاء من اللهِ بشرعٍ و سُنَن و أخيه الّذي ما اشركهُ طرفة عين و بَتُولٍ طَهُرَت ذات بلاءٍ و مُحَن و امام البشر سبط رسول الثّقلين الذي استشهد بالسّم مسمى بحَسن و حُسينٌ هُوَ من فاز برب الحرمين بِعيالٍ وَ نُفوسٍ و برأسٍ و بدن 📚 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۵۰ و ۵۱. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 کاریکاتور | یا شهادت یا پیروزی 🔺 شعار مقاومت اسلامی در هر زمان 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 شیخ‌فضل‌الله نوری و مشروطۀ سکولار - بخش دوم ↩️ (به روایت مرحوم آیت‌الله بهجت) ۸. شیخ محمّدحسین اصفهانی می‌گفت: از زمانی که شیخ‌فضل‌الله نوری را به دار آویختند، دیگر این ملّت روز خوش نخواهند دید(در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۴). ۹. ما تحقیقاً فهمیدیم ‌که شیخ فضل‌الله نوری را «استعمار» کشت برای ‌اینکه چرا مشروطه نمی‌شوی؟ مشروطه‌شدن، «مقدّمیّت» دارد برای اینکه مسلّط شود بر تمام این کشور(درس خارج اصول، ١٣٨٨/٠٢/١۶) ۱۰. از آقای اشعری که ـ عالم راستگویی است ـ نقل شده که می‌گفت: دایی من که سیّد، و از شاگردان شیخ‌فضل‌اللّه نوری بود، در شبی که جنازۀ ایشان را به قم آورده بودند تا فردا در حجره دفن کنند، در همان حجره، صدای قرآن از جنازۀ آن مرحوم شنیده بود. آقای دیگری نقل کرده است: لب ایوان مقبره، در صحن مطهر حضرت معصومه –علیهاالسلام- نشسته بودم، شنیدم از مقبرۀ شیخ فضل‌اللّه نوری، صدای قرآن می‌آید. به طرف مقبره رفتم، دیدم کسی نیست، بازگشتم تکرار شد، خلاصه یقین کردم که صدای قرآن از خودِ صاحب قبر است(در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۳۷). ۱۱. خیلی مشکل است که انسان «از اوّل»، آیندۀ حوادث را ببیند؛ زیرا «باطلِ محض» را به‌صورت «حقّ محض» به انسان نشان می‌دهند. سیّد محمّدکاظم یزدی، از اوّل دربارۀ مشروطه می‌فرمود: به اجدادم قسم، «دروغ» می‌گویند؛ کلِمَةُ حَقٍّ یُرادُ بِهَا باطِلٌ؛ سخن حقّی است که مقصودشان از آن، باطل است. خدا می‌داند یک «فریب‌خوردن» چه عواقبی در پی دارد(در محضر بهجت، ج۲، ص۹۷). 🖇 تکملۀ تحلیلی: آیت‌الله بهجت، طلبه نجف بودند و با بزرگان آن حوزه، ارتباط داشتند و بدین سبب، با یک واسطۀ معتبر - که همان اساتیدشان باشند - متن مشروطه را روایت می‌کنند. پس طبیعی است که آیت‌الله بهجت به سبب نزدیکی و تعامل مستقیم و غیرمستقیم، لطایف فراوانی از جزییّات مشروطه بدانند که در کتاب‌ها نیست. تطورات مشروطه این‌گونه بود: الف. تولّد مسأله: ظلم عُمال دولت قاجار به مردم ب. پاسخ اوّلیّه: تشکیل مجلسِ عدالت‌خانه ج. پاسخ ثانویّه: تشکیل مجلس مشروطه د. اصلاح پاسخ ثانویّه: مشروطۀ مشروعه هـ . مواجهۀ حذفیِ نیروی روشنفکری با قید مشروعه و. غلبۀ مشروطۀ سکولار ز. شکل‌گیریِ دولتِ سکولارِ رضاخانی. در دورۀ مشروطه، پای ساختار تجدّدی به جامعۀ ایران باز می‌شود و در مقابل دوقطبیِ قبلی، قطب سوّمی شکل می‌گیرد که هنوز برای کنشگران بومی ما در آن دورۀ تاریخی، شناخته‌شده نیست. برخی قائل به همسانی این ساختار با شریعت هستند، از قبیل آخوند خراسانی و نائینی و در پی مصالحه و اجتماع هستند. اما در مقابل، شیخ فضل‌الله، جوهر تجدّد را می‌فهمد و برنمی‌تابد اما با توجه به اضطرار تاریخی، به طرح حداقلیِ مشروطۀ مشروعه بسنده می‌کند. در این طرح، مشروطه از عالَم تجدّد جدا می‌شود، اما در عین حال، نهایت غایاتِ ساختاریِ ما نیست. چرا علما در نقطۀ آغاز، در پی مجلسِ عدالت‌خانه بودند نه مجلس تقنینی؟! مگر قضاوت بدون قانون، میسّر است؟! در ذهن آنها، قانون هم قانونِ شرع است و از این جهت، حاجت به تشریع نیست. شاید جامعه نیز هنوز آنچنان پیچیده نشده بود که نیازمند تقنین در صغرویات باشد. این جابجاییِ ساختاری را نباید از نظر دور داشت؛ یعنی فرزند طبیعیِ جامعۀ ما مجلسِ عدالت‌خانه بود نه مجلس تقنینی. برخی اعتنایی به این تحمیل ساختاری نکرده و بر اساس نظریۀ انتخاب عاقلانه، آن را توضیح داده‌اند. مطهری می‌گوید مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که روحانیّت شیعه، کنشگریِ اصلاحیِ بیشتری داشته و روحانیّت سنی، نظریه‌پردازی بیشتری. فقر فکرِ بدیل، ما را در گرداب انداخت. اگر مجلسِ عدالتخانه تشکیل می‌شد و علمای تهران مسلّط می‌شدند، چه‌بسا به‌تدریج، قدرت به دست می‌آوردند و علما، حکومت دینی تشکیل می‌دادند، نه اینکه در اثر استقرار پهلوی، وضع از زمان قاجار هم بدتر بشود. عدالتخانه، فرزند روند تاریخیِ بومی ما بود، نه مشروطه. از متن کلّیّت تاریخی ما، عدالتخانه و حکومت دینی برمی‌آید نه مشروطه. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 دیدار سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه با الهام علی‌اف در باکو 🔺 هنوز از جزئیات این دیدار اطلاعاتی منتشر نشده است ولی به ادعای برخی منابع داخلی گفته‌ها حاکی از آن است که سرگئی شویگو حامل پیام جمهوری اسلامی ایران به سران باکو است که در صورت درگیری ایران با رژیم صهیونیستی نباید کوچک‌ترین تحرکی از سمت پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در باکو صورت بگیرد و یا رژیم علی‌اف نباید اجازه استفاده صهیونیست‌ها از خاک و آسمان خود علیه ایران را بدهد و این آخرین اتمام حجت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. ✍️ همان‌طور که بارها به آن اشاره کرده‌ایم، اتمام حجت با رژیم علی‌اف خوب است؛ ولی هرگز به این نوکران صهیونیسم نباید اعتماد کرد و در نظر گرفتن و لحاظ تمامی تدابیر امنیتی لازم و ضروری است. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 پزشکیان و روابط تهران و باکو، پیشکسوت و تحلیلگر حوزه قفقاز 🔻 برخی از جوانان «قفقازشناس» یا «کارشناس قفقاز»، و کسانی‌که علایق تجاری- سیاسی- فکری خاص با باکو دارند، به شکل‌های مختلف این فکر را تبلیغ می‌کنند که گویا با انتخاب پزشکیان به ریاست‌جمهوری، روابط تهران- باکو توسعه خواهد یافت و دوره‌ای نوین از روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان (همسایۀ پاره تن جدا شده با گلستان و ترکمان‌چای) را در پیش خواهیم‌داشت. 🔸 مهم‌ترین استدلال این عزیزان، آذری بودن پزشکیان، ابراز تمایلات قومیت‌گرایانه توسط وی در انتخابات و کوشش تبلیغاتی برخی قوم‌گرایان برای پزشکیان و... است. البته قطعاً می‌توان گفت که روابط تهران- باکو همانند ۳۰ سال گذشته خواهدبود. چرا؟ ۱- آذری و غیرآذری بودن رئیس‌جمهور نمی‌تواند در نگرش دولت باکو نسبت به ایران تغییر ایجاد کند. هم‌چنان که آذری بودن رهبر معظم انقلاب و دیدارهای چندبارۀ حیدر و الهام علی‌اف با ایشان تغییری در مناسبات ایجاد نکرد. ۲- رؤسای جمهور یا دولت‌های گذشتۀ ایران از هاشمی رفسنجانی تا رئیسی عزیز از ابتدای تشکیل دولت آذربایجان در ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۳ همواره در پی گسترش روابط با این کشور بوده‌اند اما نتوانسته‌اند، چون که باکو نمی‌خواهد! ۳- ایدئولوژی دولتی باکو، پان‌آذریسم یا آذربایجانچی‌لیق است. فرجام این فکر، تشکیل آذربایجان بزرگ با تجزیۀ آذربایجان ایران است. این ایده در کتاب‌های درسی باکو و در سخنان رئیس‌جمهورشان ترسیم می‌شود. ۴-باکو به دلایل تاریخی (تعلق در گذشته به ایران)، مذهبی (تشیع آذری‌ها) و هراس از تأثیرگذاری آذری‌های ایران، هویت ضددینی خود، محاسبات مادی و همبستگی با قدرت‌های مادی جهان، با ایران مخالف است. ۵- امن‌ترین، کوتاه‌ترین و ایدئولوژیک‌ترین مسیر خط لولۀ باکو- جیهان، مسیر آذربایجان ایران بود. باکو، دورترین و ناامن‌ترین مسیر را برگزید تا مجبور به نزدیکی با ایران و آذری‌هایش نشود! ۶- سفر رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی به باکو و دیدارهای رئیسی عزیز با علی‌اف، تأثیری بر روابط طرفین نداشت. خاتمی در ۱۳۸۳ در باکو دربارۀ قراباغ به صراحت به نفع باکو موضع گرفت. ۷- ایران، اخذ روادید برای اهالی جمهوری آذربایجان را لغو کرده و دولت باکو مرزهای زمینی با ایران را بسته است. ۸- روابط مرزنشینان نیز توسط باکو منع شده است. ۹- وقتی رئیس دولتی (ویکی‌لیکس)، گزارش دیدار با سفیر ایران را شخصاً به آمریکایی‌ها می‌دهد، آیا در روابط با تهران تصمیم‌گیر است؟ ۱۰- مسلح‌سازی جمهوری آذربایجان، فراتر از موضوع ارمنستان است. مناقشۀ قراباغ تمام شده است. ۱۱- ناتو به تدریج در حال گسترش روابط با آذربایجان و ارمنستان است! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تحلیل رسانه علی‌اف از سفر شایگو از تهران به باکو: ↩️ احتمالاً مسکو می‌خواهد باکو بین ایران و اسرائیل میانجی‌گری کند! چون باکو با هر دو رابطه نزدیک دارد!!! 🔻 گفتنی است باکو تابع محض مقامات صهیونیست و یکی از مسیرهای مهم ترورهای رژیم صهیونیستی ضدایران است و هرگونه گفتگویی با باکو به‌معنای پذیرش جاسوسی و خیانت باکو به ایران است!! 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 سخنرانی سیدحسن نصرالله به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت (۱) 🔻دشمن اسرائیلی در مراسم یادبود کنونی برای ترساندن حضار به شکستن دیوار صوتی با جنگنده‌های خود متوسل شده‌است. 🔹از دست دادن سیدمحسن خسارت بزرگی برای ما بود... اما ما به هیچ‌عنوان ناراحت نخواهیم ماند و متوقف نخواهیم شد، در لحظاتی که سیدفؤاد می‌گفت همواره عملیات‌ها را ادامه دهید و ما هم ادامه دادیم، دیدید که عملیات‌های جدیدی با سلاح‌های جدید و عمق جدید و شهرک‌های جدید انجام دادیم. 🔹 می‌بینید تمامی عملیات‌هایی که در روزهای گذشته انجام دادیم متمایز بود، دشمن می‌گوید این عملیات‌ها انتقام سیدفؤاد بوده است؟ نه! عملیات‌های روزهای گذشته ربطی به انتقام حاج‌فؤاد ندارد. 🔹‌اسرائیل حکومت فلسطین را قبول نخواهد کرد و اجازه تأسیس آن را نخواهد داد، حتی اگر جامعه جهانی دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد، اسرائیل به رسمیت نخواهد شناخت. 🔹 پروژه دشمن صهیونیست در کرانه باختری، گسترش شهرک‌سازی و وادار کردن فلسطینیان به مهاجرت به اردن است. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 سیدحسن نصرالله: اگر کابینه نتانیاهو پیروز شود، دیگر سخنی از فلسطینی‌ها نخواهد ماند و حتی مسجدالاقصی در معرض خطر شدیدی قرار خواهد گرفت 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 سیدحسن نصرالله: اسرائیل الآن منتظر پاسخ ایران و مقاومت است و وحشت کرده 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 سخنرانی سیدحسن نصرالله به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت (۲) 🔻اسرائیل اسماعیل هنیه و فوائد شکر را به‌شهادت رساند اما [این ترورها] به منزله پیروزی در جنگ نیست. 🔹 شهادت اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین و محور مقاومت است اما این ما را تضعیف نمی‌کند و شاهد آن هم تشدید حملات مقاومت است. 🔹 نتانیاهو خواهان توقف جنگ یا آتش‌بس نیست. او می‌خواهد غزه را تحت سلطه خود درآورد و بر آن کنترل امنیتی مطلق داشته باشد. 🔹 صحبت آمریکایی‌ها درباره تشکیل کشور فلسطین هم ریا و دروغ است. هرگونه رأی به تشکیل کشور فلسطین با وتوی آمریکا مواجه می‌‌شود. 🔻 جملات تلخ سیدحسن نصرالله خطاب به دشمنان حزب‌الله در فضای عربی: 🔹 از شما توقع نداریم در جنگ با ما همراه باشید، توقع ما این است که از پشت به ما خنجر نزنید. 🔹به دشمن می‌گوییم که کارخانه‌های پیشرفته‌ در شمال سرزمین‌های اشغالی که بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد ظرف یک ساعت از جانب ما از بین خواهند رفت. 🔹در ۷۵ سال گذشته فقط ما هزینه می‌دادیم اما امروز اوضاع تغییر کرده، آنها هم هزینه می‌پردازند. 🔹اسرائیل از پاسخ ایران یا حزب‌الله می‌ترسد، از آمریکا و کشورهای غربی کمک می‌خواهد و این نشان می‌دهد که قدرت بازدارندگی اسرائیل کاهش یافته و نمی‌تواند از خود دفاع کند. 🔹از جبهه‌های پشتیبانی در یمن و عراق می‌خواهیم مانند روزهای گذشته به کار خود ادامه دهند. ما بار دیگر از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که در رفتار خود در برابر خطراتی که منطقه را تهدید می‌کند تجدید نظر کنند. هدف دشمن از بین بردن آرمان فلسطین و پیروزی اسرائیل است. 🔹ایران و سوریه با وجود تمام فشارها، همچنان خود را ملزم به حمایت و پشتیبانی سیاسی، مادی و نظامی از فلسطین می‌دانند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 سید مقاومت، متخصص جنگ روانی با صهیونیست‌ها؛ ↩️ پیام فارسی سیدحسن دربارهٔ عملیات انتقام: یواش یواش! 🔻آرامش سید را ببینید؛ دارد از پیش‌رو بودن عملیات‌های انتقامی ایران و حزب‌الله صحبت می‌کند و به عربی و فارسی پیامی دو کلمه‌ای می‌دهد که در رسانه‌های عبری بازتاب گسترده‌ای داشته و التهاب روانی شهرک‌نشین‌ها را بیشتر از قبل کرده. 🔻سید می‌گوید باید به دور از احساسات و با شجاعت واکنش نشان داد؛ یواش یواش! این انتظار اسرائیل برای واکنش ما هم خود بخشی از مجازات آنها و بخشی از پاسخ ماست. 🔻 دبیر‌کل حزب‌الله در پایان سخنرانی هم گفت: 🔹چه کسی منطقه را به سمت تنش می‌برد؟ دیدید که در این ده ماه، ما ضابطه‌مند عمل کردیم. 🔹اسرائیل خواستار تنش است. دیدید که به ایران هم تعرض داشت و جبهه دیگری را باز کرد. 🔹ما همواره در لبنان در تلاشیم تا از مردممان حفاظت کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی اقدام اخیر دشمن را کوچک بشمارد. 🔹پاسخ ما در راه است... بیننا و بینکم الأیام و اللیالی و المیدان بین ما و شما، روزها و شب‌ها و میدان حکم می‌کند. 🔹با خون تمامی شهدا و فرمانده شهیدمان پیمان می‌بندیم که راهشان را ادامه خواهیم داد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 نکات مهم دیگری از سخنرانی امروز سیدحسن نصرالله (۳) ↩️ نه فقط ایرانی‌ها؛ همهٔ ما در محور مقاومت با پنبه سر می‌بریم! 🔻سید در بخش پایانی سخنرانی امروز، بعد از آنکه به وحشت صهیونیست‌ها از عملیات‌های پیش‌رو اشاره کرد، گفت: کابینه، ارتش و شهرک‌نشینان اسرائیل همگی منتظر حملهٔ ما هستند. آنان می‌گویند ما را راحت کنید. ما با ایرانی‌ها شوخی می‌کنیم که آنها با پنبه سر می‌برند، اما به شما می‌گویم که همهٔ ما در محور مقاومت با پنبه سر خواهیم برید. 🔹 اشاره به تلاش‌های مقامات غربی برای دور نگه داشتن رژیم از آتش 🔻سید دربارهٔ تلاش‌ این روزهای غربی‌ها برای کمک به رژیم در مقابل عملیات‌های انتقامی قریب الوقوع مقاومت گفت: تماس‌های بی‌ادبانه‌ای برای آرام کردن اوضاع و خویشتنداری به ما می‌رسد اما نکته اینجاست که خود تماس‌گیرندگان نه ترورهای شهید شکر و شهید هنیه را محکوم کردند و نه در مقابل کشتار فلسطینی‌ها توسط نتانیاهو اقدامی انجام دادند. 🔹 یادآوری خطای سامانهٔ گنبد آهنین در هدف قرار دادن خود صهیونیست‌ها 🔻دبیر‌کل حزب‌الله لبنان با اشاره به یکی از انفجارهای نهاریا هم گفت: رژیم صهیونیستی امروز اعتراف کرد که موشک گنبد آهنین در نهاریا به اتوبان اصابت کرده، اما در ماجرای مجدل شمس جرئت نداشت که حقیقت را بگوید؛ زیرا دنبال بهانه بود. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
إذا غاب سيدٌ، قام سيدٌ... 🚨 مجاهد خستگی ناپذیر و شهید زنده، «یحیی سنوار» به عنوان جانشین شهید قهرمان «اسماعیل هنیه» انتخاب شد 🔻جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید انتخاب شده است. 🔗 مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین 👇 🆔 ☫ @sardabir313
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 معرفی شنیدنی یحیی سنوار به رهبر انقلاب توسط شهید هنیه 🔹️ لحظاتی از حضور شهیدان سلیمانی، هنیه، امیرعبداللهیان، در حیاط بیت رهبری، پیش از دیدار با رهبر انقلاب 📥 نسخه کامل را ببینید👇 khl.ink/f/57316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۱ ↩️ شامل آیات ۷۷ تا ۹۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «نَوِّروا بُیوتَکُم بِتِلاوَةِ القُرآنِ»؛ خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۱۹ و ۲۰] 🔻ابراهیم شیروانی (...... - زنده به ۱۲۷۲ ق) آیت‌الله شیخ ابراهیم شیروانی از فقهای اصولی نجف اشرف بود. وی در سال ۱۲۷۲ ق از تألیف مبانی الفقه در دو جلد فارغ شده است. شیخ آقا بزرگ تهرانی احتمال داده که وی گویا از محضر شیخ محمد حسن نجفی (صاحب جواهر) بهره برده است.[۱] 🔻 ابراهیم شیروانی (...... - زنده به ۱۰۳۱ ق) شیخ ابراهیم شیروانی فرزند سلطان عبدالجلیل شیروانی از کاتبان عهد صفوی است که استنساخ آثار زیر در ردیف کارهای ایشان قرار دارد: ۱. استنساخ مشرق الشمسين و اکسیر السعادتين، اثر شیخ بهایی (درگذشته ۱۰۳۰) رجب ۱۰۳۱ ق در اردبیل؛[۲] ۲. استنساخ ارشاد الاذهان الى أحكام‌الايمان، اثر علامه حلی (درگذشته ۷۲۶ ق) به خط نسخ در سال ۱۰۳۰ ق.[۳] 📚 پ.ن. ۱. اعيان‌الشيعة، ج ۲، ص ۱۴۴؛ كرام‌البررة، ج ۱، ص ۵؛ معارف‌الرجال، ج ۱، ص ۲۷؛ المفصل في تاريخ‌النجف الأشرف، ج ۶، ص ۴۳۰. ۲. الذريعة، ج ۲۱، ص ۵۱. ۳. فهرستگان نسخه‌های خطی ایران (فنخا)، ج ۳، ص ۵۰. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۵۱ و ۵۲. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -بخش اول ✍️ ۱. لیبرال‌های مذهبی، هویّت پیچیده‌ای دارند: تودرتو و چندلایه‌اند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویل‌های متعدّد قرار می‌گیرند و برداشت‌های متفاوت را برمی‌تابند. هر کسی می‌تواند از زاویه‌ای و به ‌اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادره‌به‌مطلوب می‌کنند و پوسته‌ای بی‌خاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه می‌کنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کرده‌اند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غرب‌زدگی تاریخی، بیش‌وکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را می‌خورند و «نسخۀ متناقض»‌شان را می‌پذیرند. نخستین نسل از لیبرال‌های مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالش‌های معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد. ۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان می‌رسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرال‌های مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسأله‌دار و زاویه‌مند شدند که امام خمینی، چاره‌ای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیات‌شان در حاکمیّت ایستاد. نسخه‌های «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهه‌های بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیه‌نشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دهه‌ها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. به‌این‌ترتیب، مرزهای هویّتی‌ای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار می‌ورزید، به‌تدریج درهم‌شکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنان‌که یکی از بحران‌های نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته، نزاع دامنه‌دار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است. ۳. در ترکیب لیبرال‌های مذهبی، مسأله‌ای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرال‌ها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمی‌کنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا می‌کنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارض‌های درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد. ۴. لیبرال‌های مذهبی، «انقلاب حسین» را می‌ستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابی‌گری» را برنمی‌تابند و نسخۀ اصلاح می‌پیچند. می‌گویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمان‌ها، محاسبه‌ناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت می‌دهد اما در عمل، جهنم می‌آفریند. ازاین‌رو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خام‌اندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعه‌ای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بی‌درنگ پس از این، انقلاب و انقلابی‌گری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچ‌گاه میان انقلاب و نظام، هم‌افقی و هم‌نشینی پدید نمی‌آید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمان‌خواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقع‌بین» را صورت‌بندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمی‌خورد و انقلابی‌ها در اثر این حادثه، درمی‌یابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویران‌کردن نظم سیاسی می‌آید و نمی‌توان با منطقی که انقلاب می‌کنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیال‌پردازیِ شبه‌نظری است. به‌این‌ترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادی‌سازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکرد‌ها و انگیزه‌ها و اندیشه‌های انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخی‌شدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست. ادامه دارد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313