eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
109 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 عوامل لابی باکو مجبورند توقعات باکو را به‌طور کامل برآورده کنند، وگرنه با چماق و هویج باکو ادب خواهند شد!! 🔻 انتشار کتاب محسن پاک‌آیین، سفیر پیشین ایران در باکو با عنوان "مناقشه قراباغ از آغاز تا پایان"، رویکرد هویج و چماق باکو را در پی داشته است و در کنار استقبال از این کتاب، به‌علت رعایت نشدن تمامی خواسته‌های باکو در آن، محسن پاک‌آیین با فحاشی‌های سبک باکو زود به زود نوازش می‌شود! 🔹 سخنان دوپهلوی محسن پاک‌آیین و عباس موسوی، سفرای پیشین ایران در باکو که ضمن لحاظ و رعایت خواسته‌های باکو، برخی جملات به نفع ایران نیز در مراسم تبلیغاتی رونمایی این کتاب بیان کردند نیز بعضاً از گزند نوازش‌ها و تحریف‌های رسانه‌های باکو در امان نماند! 🔸 به‌گونه‌ای،که برخی رسانه‌های باکو حتی به عباس موسوی هم رحم نکردند!! 🔸 اما، خبرگزاری آپا باکو در اقدامی قابل‌تأمل تلاش کرد عباس موسوی و محسن پاک‌آیین را از ظن خود تطهیر کند!! 🔸 پس از انتشار خبر کانال موعظه مبنی بر انتساب این جمله که "ارمنستان‌ کشوری است که اراضی‌اش توسط یک کشور همسایه [جمهوری آذربایجان] اشغال شده است" به عباس موسوی، آپا این خبر را تکذیب و متن کامل‌تری از سخنان عباس موسوی منتشر کرد!! 🔸 خبرگزاری نیمه‌رسمی آپا خبری به‌صورت نیمه‌تکذیبیه - نیمه‌خبر (بدون اینکه ذکر شود تکذیبیه از طرف خود عباس موسوی ارسال شده یا آپا برای حفظ او در چارچوب دل‌خواه باکو تهیه کرده است؟!)، منتشر کرد! 🔸 آپا جملاتی از عباس موسوی و محسن پاک‌آیین را منتشر کرد که حاکی از حمایت ایران از جمهوری آذربايجان و به‌اصطلاح تحرک دیپلماتیک برای حفظ موقعیت ایران در قفقاز بوده است!! 🔸 خبرگزاری آپا پس از آنکه متوجه‌ شد، جملاتی تحریف شده از سخنرانی عباس موسوی، سفیر برکنار شده ایران در باکو در برخی رسانه‌های باکو از جمله کانال "موعظه" منعکس شده، نوشت: "سید عباس موسوی سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: ارمنستان کشوری بود که یکی از کشورهای همسایه را اشغال کرده بود. آپا تأکید کرد: "در برخی رسانه‌ها (رسانه های باکو) ادعاهای بی‌اساس درباره سخنرانی سید عباس موسوی سفیر سابق ایران در آذربایجان در مراسم معرفی کتاب محسن پاک‌آیین، دیگر سفیر سابق ایران در کشورمان به موضوع قراباغ منتشر شده است. 🔸 به گزارش آپا، ادعا می‌شود سید عباس موسوی در سخنرانی خود گفته آذربایجان کشوری است که به یکی از کشورهای همسایه حمله کرده است. اما وقتی با متن اصلی سخنرانی سفیر سابق آشنا می‌شوید، مشخص می‌شود که اشتباه فاحشی صورت گرفته است. ممکن است سخنان سید عباس موسوی یا عمداً تحریف شده و به جامعه آذربایجان منتقل شده باشد و یا اشتباهی در ترجمه شده باشد!!" 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 رسانه باکو سخنانی شبیه سخنان یک بلاگر ناشی را به پزشکیان نسبت داد!! 🔻 ینی‌مساوات به نقل کانال "آزاد ایران" که با همکاری باکو و منافقین به زبان آذری علیه ایران راه‌اندازی شده است، نوشت: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران گفته است او را به بازی راه نمی‌دهند و نمی‌گذارند کار کند!! 🔸 به ادعای رسانه علی‌اف، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران گفت که گروه خاصی در داخل حکومت در صدد بدنام کردن او هستند و از فعالیت او جلوگیری می‌کنند. در کشور انگیزه وجود ندارد، اجازه کار نمی‌دهند. به بازی راه نمی‌دهند! اجازه نمی‌دهند نیروهای شایسته و توانمند جذب شوند، زیرا اگر این نیروها جذب شوند، گروه‌های مذکور در سایه خواهد ماند و آن‌ها نمی‌توانند مراکز قدرت را در دست خود نگه دارند!!" 🔸 ینی‌مساوات افزود: "برای تحول در کشور باید برنامه جدیدی تدوین شود.!" 🔸 به ادعای ینی‌مساوات، پزشکیان با تأکید بر اینکه مردم ایران در سختی زندگی می‌کنند، تصریح کرد: مردم از حرف‌های ما دور هستند، قول‌هایی دادیم اما به آن عمل نمی‌کنیم. مردم از ریاکاری ما می‌ترسند، به‌خاطر وعده‌های دروغین ما از ما ناراضی هستند." 🔸 به ادعای رسانه باکو، رئیس‌جمهور ایران از دولت به دلیل کشته شدن رهبر حماس در این کشور انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که مشخص نیست پول اختصاص داده شده توسط دولت به کجا می‌رود" 🔸 ینی‌مساوات که طی ماه‌های اخیر بر محور "ترک بودن" و به‌اصطلاح "آذربایجان‌گرایی" پزشکیان به‌منظور حملات روانی به ایران متمرکز شده است، با افراط در نشان دادن چهره مخالف نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ایران، ناخودآگاه آرزوی قلبی باکو را درباره ایران نمایان می‌کند! 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۴ ↩️ شامل آیات ۳۸ تا ۵۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛ خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. 📚 (امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۲۳] 🔻ابراهیم لاچینی (۱۱۹۹ - ۱۲۷۱ ق) حاج سید ابراهیم لاچینی فرزند سید حسین در سال ۱۱۹۹ ق (۱۷۸۴م) در لاچین به دنیا آمد. بعد از تحصیلات لازمه در منطقه بؤيوك سيّدلر (لاچين) مسجدی احداث نمود و در آنجا به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت. از شاگردان او می‌توان به سید اسماعیل، سید عمران، سید صالح، کربلایی محمد، سید محمد، مشهدی مهدی و محمد اشاره نمود. ایشان در سال ۱۲۷۱ ق (۱۸۵۴م) وفات کرد. پسرش سید اسماعیل ۱۴ سال قاضی منطقه شَرُور (نخجوان) بود. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۵۴. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -بخش چهارم ✍️ ۱. لیبرال‌های مذهبی، معتقد به «دیانت فردی» هستند و نه «دیانت ساختاری». میان این دو، تفاوت‌های بسیار مهمی وجود دارد؛ چنان‌که باید گفت انقلاب اسلامی، حاصل گرایش اجتماعی به دیانت ساختاری یا توحید اجتماعی بود. از جمله می‌توان به مباحث معرفتیِ آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۳ شمسی اشاره کرده که اکنون در قالب کتابی با عنوان «طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» به چاپ رسیده است. ایشان در این درس‌گفتارها، یک هدف عمده را دنبال می‌کرد؛ اینکه نشان بدهد توحید، فقط یک عقیدۀ ذهنی نیست که اثری بر مناسبات و معادلات اجتماعی نداشته باشد، بلکه آموزۀ «توحید»، هم از ذهن فرد خارج می‌شود و سبک زندگی او را دربرمی‌گیرد، و هم به لایۀ ساختارهای اجتماعی تعمیم می‌یابد و آنها را به خدمت غایات خویش درمی‌آورد. حضور اجتماعیِ دین به این معنی است که دیانت، امری فردی و شخصی نیست، بلکه دین آمده تا جامعه را در جهت کمال و سعادت به حرکت درآورد و لازمۀ این امر، در اختیار داشتن ساختارهای اجتماعی و از جمله حاکمیّت سیاسی است. بنابراین، باید از طریق «انقلاب اجتماعی»، حاکمیّت طاغوتی را برچید و حاکمیّت الهی را بنیان نهاد تا امکان ایجاد تغییر در ساختارهای اجتماعی فراهم آید. در غیر این صورت، همواره دین و دین‌داری در زندگی شخصی و یا حداکثر پاره‌های کوچکی از اجتماعات مؤمنانه، محدود می‌ماند و حکم خدا در جامعه، مستقر نمی‌گردد. اینجاست که عمق شکاف و گسست لیبرال‌های مذهبی با گفتمان انقلاب، آشکار می‌شود. ۲. اگر بنا بود که دیانت در حریم خصوصی و حوزۀ شخصی، محدود و منحصر بماند و ساختارهای رسمی و اجتماعی، بی‌طرفی و بی‌تفاوتی در پیش بگیرند و کسانی با عنوان این‌که رویکرد دینی، رویکرد ایدئولوژیک و تنگ‌نظرانه و انحصاری است، حیات دین را در ساختارهای رسمی انکار کنند، انقلاب اسلامی موضوعیّتی نمی‌داشت. سخن انقلاب ایران، «اسلام سیاسی» بود و این سخن، به‌طور کامل در برابر رویکرد سکولاریستی قرار دارد. «سکولاریسم»، حضور رسمی و حاکمیّتی دین را برنمی‌تابد، اما مخالف دیانت شخصی و خصوصی نیست و از این جهت، با دیانت تعارضی ندارد. لیبرال‌های مذهبی نیز به این عنوان که نباید دین را تحمیل کرد و یا جامعۀ ایران، متکثّر و چندپاره است و باید معیارهای عام‌تری از دین را برای همبستگی برگزید و ...، دین را به حاشیۀ مناسبات اجتماعی می‌رانند و آن را به امر شخصی فرومی‌کاهند. البته عوام، به زندگی شخصیِ لیبرال‌های مذهبی می‌نگرند و چون در مشاهدات خویش، استناد آنها به قرآن و نهج‌البلاغه و حضورشان در مسجد و هیأت و ... را می‌یابند، گمان می‌کنند که روایت اینان از دیانت و توحید، همان سخن انقلاب اسلامی است؛ درحالی‌که اینان، حداکثر در زندگی شخصی خویش، «متدیّن» هستند، اما در عرصۀ حکمرانی، «متجدّد» هستند و همه یا بسیاری از آموزه‌ها و احکام قطعیِ دین را نادیده می‌گیرند. در واقع، دو شخصیت متفاوت دارند: شخصیت فردی اینان، متدیّن است اما شخصیت سیاسی‌شان، سکولار است. عامه، قادر نیستند میان این دو سطح، تفکیک کنند و از دیانت فردی، نتایج مطلق می‌گیرند و تصوّر می‌کنند دیانت فردی، حداکثر و سقف دیانت است. ۳. اگر یک سیاست‌مدار، به جای الگوی توسعه، از الگوی اسلامی-ایرانیِ پیشرفت سخن گفت؛ علوم انسانیِ غربی را کنار زد و علوم انسانیِ اسلامی را تأیید کرد؛ سبک زندگیِ غربی را ملامت کرد و در پی بسط سبک زندگیِ اسلامی بود؛ انقلابی‌گری را نامعقول نشمرد و حامی نظریۀ نظام انقلابی بود؛ از استقرار احکام فرهنگیِ شریعت در جامعه دفاع کرد و سیاست تمایز را بر سیاست هویّت ترجیح نداد؛ مردم‌سالاری را در چهارچوب دین پذیرفت و توافق جمعی و هوس عمومی و میل ولنگارانه را اصل قلمداد نکرد؛ فضای مجازیِ غربی را بر اساس قاعدۀ نفی سَبیل، برنتابید و در پی مرزبندی با جهان‌های فرهنگیِ بیگانه بود؛ مقاومت در برابر عالَم تجدّد را صواب دانست و جهانی‌سازی و غربی‌شدن را اصل قلمداد نکرد و سازش را بر چالش ترجیح نداد؛ اقتصاد ملّی را بر پایۀ تولید ملّی و استقلال بنا نهاد و به دنبال شرطی‌سازیِ معیشت مردم نسبت به بیگانگان نبود؛ از اصحاب فتنه و براندازی و استحاله فاصله گرفت و به روی آنها لبخند نزد و به آنها دست دوستی نداد؛ با جریان اباحه‌گری و بی‌بندوباریِ فرهنگی، همراه نشد و در برابر کشف حجاب، سیاست رهاسازی و بی‌مسئولیّتی را در پیش نگرفت؛ و ... می‌توان چنین سیاست‌مداری را انقلابی دانست نه یک لیبرال مذهبی. اما در جریان‌های اصلاح و اعتدال، هیچ سیاست‌مداری به گزاره‌های یادشده، اعتقاد ندارد. ادامه دارد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 | صهیونیست‌ها با وحشت در انتظار پاسخ ایران 🔺 پس چرا ایران نمی‌زنه؟ «یواش یواش» 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 کابینه امنیتی رژیم اشغال‌گر از ترس در اتاق فرماندهی زیرزمینی به نام «گودال» در تل آویو تشکیل جلسه دادند! 🎨 👇 🆔 ☫ @sardabir313
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از هیأت رالی موتورسواران کرمان 🔻 آقای مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان، روز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ از هیأت رالی موتورسواری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان کرمان استقبال کرد. این گروه موتورسوار، مسیری طولانی را از کرمان به تهران و سپس ۱۳۰۰ کیلومتر از تهران تا ایروان طی کرده بودند تا پیام مهر و دوستی ملت ایران را به ملت ارمنستان ابلاغ کنند. 🔹 سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران، ضمن استقبال از این هیأت، اظهار داشت که این موتورسواران مسیر طولانی از کرمان تا ایروان را طی کرده‌اند تا پیام مهر و دوستی مردم ایران را به مردم ارمنستان منتقل کنند. سبحانی تأکید کرد که ما از هر فرصتی برای تعمیق دوستی‌های دولتی استفاده می‌کنیم و حضور این موتورسواران نشان می‌دهد که چنین ظرفیت‌هایی در روابط دو کشور متنوع و فراوان است. 🔹 وی با اشاره به قرارداد خواهرخواندگی بین شهر کرمان ایران و آرماویر ارمنستان، این توافقات را بهانه‌ای برای نزدیک‌تر شدن دو کشور در عرصه‌های مختلف دانست. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
17.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 کتاب ایران قرن بیستم در معرفی بهترین کتابها از شبکه روسیه ۱ 🔻 ایگور سیروف در شبکه روسیه ۱ طبق معمول بهترین کتابها را برای مطالعه به مخاطبان خود معرفی می کند. این مجری مشهور این هفته و در برنامه خود کتاب تاریخ ایران قرن بیستم را به میلیونها مخاطب روس معرفی می کند. کتاب ایران قرن بیستم با حمایت بنیاد ابن سینا و به قلم آلکس گروموف نویسنده روس و با پیشگفتاری از آقای دکتر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، منتشر شده است. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۵ ↩️ شامل آیات ۵۲ تا ۶۴ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۳) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۲۴] 🔻ابراهيم لنکرانی حائری (۱۲۳۰ - ۱۳۱۴ ق) آیت‌الله شیخ ابراهیم (محمد ابراهیم) لنکرانی حائری از علمای اعلام و فقهای عظام منطقه قفقاز است. شرح‌حال‌نویسان از حضرتش با عناوین عالم جلیل و قدوه ارباب فهم و تحصیل، مولانا شیخ ابراهیم لنکرانی عالم فاضل و فقیه کامل و زاهد و عابد و محقق و مدقق و جامع علم معقول و منقول و بارع در فن فروع و اصول یاد کرده‌اند. با احتمالی پس از سال ۱۲۳۰ ق (۱۸۱۵م) در لنکران متولد شد. مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را در زادگاه خود فرا گرفت. در جوانی عازم حوزه علمیه کربلای معلی گردید و از محضر علامه شیخ محمد حسین فاضل اردکانی مستفیض گشت. سپس به نجف اشرف مهاجرت کرد و از گنجینه علوم بزرگانی چون حضرات آیات عظام: مولی محمد فاضل ایروانی، میرزا حبیب‌الله رشتی، مولی محمد فاضل شربیانی و شیخ علی یزدی بهره‌مند شد و به درجات عالیه اجتهاد رسید و به گونه‌ای مورد تکریم بزرگان علمی و تعلیم روحانیون و طلاب و عموم مردم واقع شد که امید می‌رفت پس از آیت‌الله العظمی شیخ محمد فاضل شربیانی مرجعیت و زعامت شیعه به ایشان منتهی شود. تألیفات ایشان بدین قرار است: ۱. كتاب فی الأصول؛ ۲. کتاب متاجر (که مشتمل بر تمامی مباحث مربوط به مبحث بیع است)؛ ۳. رسالة في قضاء الفوائت؛ ۴. رسالة في قاعده لاضرر؛ ۵. رسالة في العدالة؛ ۶. رسالة في قاعدة الميسور؛ ۷. رسالة في حمل فعل المسلم على الصحة؛ ۸. رسالة في علم الدراية؛ ۹. كتاب الطهارة؛ ۱۰. كتاب الصلاة؛ ۱۱. شرح کتاب بیع و طهارت شرايع‌الإسلام محقق حلى؛ ۱۲ . كتاب في الدليل العقلي والملازمة العقلية. وفات آن عالم عظیم‌الشأن در ربیع‌الثانی ۱۳۱۴ ق (سپتامبر ۱۸۹۶م) اتفاق افتاد و در یکی از حجرات صحن شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام مدفون گردید.[۱] * معظم‌له سه پسر و یک داماد عالم، فقیه و دانشمند داشت که اسامی آنها چنین است: ۱. شیخ علی اکبر لنکرانی، ۲. آیت‌الله شیخ عبدالغفار حائری لنکرانی (شرح حال او به شماره ۳۷۹ خواهد آمد)، ۳. شیخ غلام علی لنکرانی، ۴. آیت‌الله سید فاضل موسوی پارچینی اردبیلی.[۲] 📚 پ.ن. ۱. أحسن الوديعه، ج ۱، ص ۲۱۹؛ علماء معاصرين، ص ۵۸-۵۹؛ نقباء البشر، ج ۱، ص ۵؛ مستدرك اعيان‌الشيعة، ج ۶، ص ۷؛ معجم رجال الفكر والأدب في النجف، ج ۳، ص ۱۱۲۹؛ المفصل في تاريخ النجف الأشرف، ج ۹، ص ۳۳-۳۴؛ تراجم الرجال، ج ۱، ص ۱۸؛ موسوعة مؤلفي الامامية، ج ۱، ص ۲۵۰؛ گنجینه دانشمندان، ج ۷، ص ۲۸. ۲. نقباء البشر، ج ۱، ص ۵؛ گلشن ابرار آذربایجان، ج ۱، ص ۲۳۴. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۵۴ - ۵۶. 👇 🆔 ☫ @sardabir313