6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۶
↩️ شامل آیات ۶۰ تا ۷۴ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 امام علی (علیهوالسلام) میفرمایند:
«اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ»؛
خانهای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند.
📚 (اصول کافی ۲/۶۱۰)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۶۴ و ۶۵]
🔻 احمد شیروانی (.... - .... ق)
احمد شیروانی فرزند محمد یمنی معروف به شیروانی از کاتبان سده سیزدهم هجری بوده و کتاب قیصرنامه تألیف حکیم ابراهیم افندی را کتابت کرده است.[۱]
🔻 احمد عجمی شروانی (.... - .... ق)
احمد عجمی شروانی فرزند توکل از کاتبان آذربایجان بوده و کتاب احیاء علوم الدین = احیاء الدین، اثر محمد بن محمد غزالی (در گذشته ۵۰۵ ق) را به خط نسخ استنساخ و در سال ۸۵۰ ق آن را به انجام رسانیده است.[۲]
📚 پ.ن.
۱. مجموعه نسخههای خطی فارسی فرهنگستان علوم جمهوری ازبکستان، ص ۲۵؛ فهرست نسخ خطی فارسی گنجینه انستیتوی شرقشناسی ابوریحان بیرونی - تاشکند، (بخش از از جلد اول - تاریخ)، ص ۹۱؛ فهرست نسخ خطی فارسی گنجینه انستیتوی شرقشناسی ابوریحان بیرونی - تاشکند، (بخش اول از جلد اول - تاریخ)، ص ۷۹.
۲. فهرستگان نسخههای خطی ایران (فنخا)، ج ۲، ص ۳۲۷.
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۸۷.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 واکنش جوامع عربی به کشتار جمعی مسلمانان در غزه
🔸 طرح: #کمال_شرف یمنی
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زندانیان_دیکتاتور_باکو
🚨 آشنایی با زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان - واحد احمداف
🔻 واحد احمداف واهیراوغلو از اعضای جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان در ۱۲ فوریه سال ۱۹۸۴م، در شهرستان آقسو دیده به جهان گشود.
🔹 احمداف در ۱۵ مه سال ۲۰۲۳م، طبق روال رژیم علیاف، توسط نیروهای امنیتی باکو ربوده شد. و در ۱۹ مارس ۲۰۲۴م در بیدادگاه رژیم دژخیم خاندان علیاف با اتهامات واهی و ساختگی به مدت ۳ سال و ۶ ماه زندان محکوم و از آزادی جسمانی محروم شد.
🔹 این عضو جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان، متأهل و دارای ۲ فرزند است.
🤲 برای او و سایر دینداران جمهوری آذربایجان که طبق پروژه شیعهستیزی رژیم دستگیر شدهاند، از درگاه ذات احدیت آرزوی سلامتی و آزادی مسئلت داریم.
✍ یک نکته بسیار مهم در دستگیریهای عمده و جمعی شیعیان وجود دارد و حتی خود زندانیان سیاسی را نیز به اشتباه انداخته که اغلب میگویند:
«ما را بهخاطر تنشهایی که با ایران بوده، دستگیر کردهاند»
و این یک خطای راهبردی است!!!
اما حقیقت چیست؟!
حقیقت امر این است که همه را طبق پروژه شیعهستیزی دستگیر کردهاند ولی تنشها را یا بهانه و یا جور کردهاند!
فتأملوا
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 کنایه مجری شبکه افق به لفاظی چندی قبل یک مجری تلویزیون آذربایجان:
"ویدئویی را میبینیم از تلویزیونِ رژیم صهیونیستی در مورد روابطِ آذربایجانِ سابق کشورِ عزیزمان با اسرائیل، که انشالله به زودی به ما ملحق شود."
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 هشدار مجری شبکۀ افق صداوسیما در برابرِ شیطنتهای رژیمِ مستقر در باکو:
«اگر به برخی چیزی نگویی، وهم برشان میدارد. مجری تلویزیون باکو گفته بود کلِّ ایران واسه ماست! قبلاً هم میگفتند آذربایجان و اردبیل و... [برای ماست]. اگر مجری تلویزیون باکو این برنامه را نگاه میکند، بداند که اگر ایرانِ عزیز اراده بکند ما بهزودی گزارشِ وضع هوای "آذربایجان ش م ا ل ی" را هم در تلویزیونِ جمهوری اسلامی [ایران] پخش میکنیم.»
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 روسیه: به توافقات پیشین با ایران دربارۀ زنگزور پایبندیم
🔻 دبیر شورای امنیت روسیه در دیدار همتای ایرانی خود گفت:
🔸 روسیه بر توافقات پیشین با تهران درخصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو در این زمینه هیچگونه تغییری نکرده است.
🔹 شویگو افزود: روسیه در مورد جزایر سهگانه ایرانی، از حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران حمایت میکند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 خبرسازیها درمورد بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیجفارس علیه ایران صحت ندارد
🔻 برخی رسانههای غیررسمی مدعی انتشار بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیجفارس و طرح برخی مباحث در خصوص جزایر سهگانه ایرانی شدند که صحت ندارد.
🔹️ بر اساس بررسیهای صورت گرفته، تاکنون صرفاً یک بیانیه بعد از نشست ۱۶۱ وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیجفارس در ریاض صادر و منتشر شده که شامل بندهای ادعایی در مورد ایران بوده که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز به آن واکنش نشان داده است.
🔸 همچنین صرفاً سه خبر از نشستهای مشترک و البته جداگانه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با وزرای امور خارجه روسیه، برزیل و هند منتشر شده و تاکنون هیچ بیانیه مشترکی بعد از این نشستها منتشر نشده است.
🔹️ بر همین اساس خبر منتشر شده در برخی کانالهای خبری و شبکههای اجتماعی در مورد بیانیه مشترک وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیجفارس و روسیه که حاوی ادعاهایی علیه جزایر کشورمان است صحت ندارد./ایرنا
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 با تأسف بسیار، فقدان نگرش علمی و حقیقتجویانه در مدیریت کارگروه تعیین روزهای پیشنهادی بهعنوان روز تبریز، و عدم اطلاعرسانی به رسانهها و اهل تاریخ و فرهنگ و استفاده از نظرات آنها، موجب شده روز تولد یک عضو تشکیلات فراماسونری که مأموریت تخریب نظام آموزش سنتی را بر عهده داشته و برخی اعضای خانوادۀ وی، پیشتازان فعال بیحجابی و فمنیسم غربی بودهاند، یا روز تأسیس کتابخانهای توسط یکی از امضاکنندگان اعدام آیتالله شیخ فضلالله نوری، بهعنوان روز تبریز پیشنهاد شود!؟ یا «ایام» ساختن اولین بارو و حصار و دیوار بر گرد تبریز را در میان عناوین پیشنهادی خود برای روز تبریز جای دادهاند یا... برخی پیشنهادهای دیگر که بهرغم داشتن برخی ویژگیها، مانند ۲۹ بهمن؛ تاریخساز، هویتساز، آیینۀ خصلتهای مردم تبریز و آذربایجان، نهضت عظیم، و در پیوند با مشارکت عملی مردم تبریز نبودهاند.
🔹با عنایت به اهمیت بیبدیل ۲۹ بهمن در تاریخ گذشته و معاصر تبریز و آذربایجان و ایران، هماهنگی آن با فرهنگ مردم آذربایجان و مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اثر آن در تاریخ، پیوند آن با انقلاب و نظام اسلامی، و تأیید و توصیف عظمت آن توسط امامین انقلاب، شاعران و نویسندگان تبریز خواستار تعیین ۲۹ بهمن بهعنوان روز ملی تبریز میباشند.
شهریور ۱۴۰۳؛ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز
🔹امضا کنندگان بیانیه:
۱. جلال محمدی؛ شاعر، نویسنده و روزنامهنگار
۲. حسن زرنقی؛ شاعر
۳. جواد قربانپور؛ شاعر
۴. اصغر گلمحمدی (دلجو)؛ شاعر
۵. علی شهودی؛ شاعر
۶. محمدرضا صادقی (شیدا)؛ شاعر
۷. راضیه پناهی؛ شاعر
۸. خلیل آسانی چلهخانه(حائر)؛ شاعر
۹. بیتالله جعفری، شاعر و مدرس دانشگاه
۱۰. حسین اسرافیلی؛ شاعر
۱۱. حبیب طاهری؛ کارشناس فرهنگی، ادیان و مذاهب
۱۲. مصطفی محمدی؛ پژوهشگر و کارشناس رسانه
۱۳. علیرضا سعدی؛ شاعر
۱۴. علی داننده؛ کارشناس فرهنگی و مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی
۱۵. دکتر رضا شیبانی؛ شاعر و فعال فرهنگی
۱۶. الیاس ملکپور؛ شاعر
۱۷. سحر اشرفی؛ شاعر
۱۸. علی حاجی محمدی؛ شاعر
۱۹. ستار رزّاقی؛ شاعر و مداح
۲۰. عارف ساسانی؛ شاعر
۲۱. سیده لیلا حسینی؛ شاعر
۲۲. دکتر امین صادقی؛ شاعر
۲۳. رضا غلامپور(دلپاک)؛ شاعر
۲۴. علی جعفری (عاجزتبریزی)؛ شاعر
۲۵. غلامرضا قلیپور؛ شاعر و فعال ادبیات دفاع مقدس
۲۶. دکتر مصطفی مشهدی؛ نویسنده و کارشناس سیاسی
۲۷. غیضعلی اشرفی (عارف)؛ شاعر و مداح
۲۸.حجةالاسلام دکتر یاسین پورعلی؛ استاد دانشگاه
۲۹. دکتر رسول ابراهیمی؛ نویسنده و کارشناس رسانه
۳۰. اصغر دایی فرشچی (عدلی تبریزی)؛ شاعر آیینی
۳۱. دکتر سعید طرزمی؛ استاد ادبیات دانشگاه
۳۲. ابوالفضل محمدی؛ فعال رسانه
۳۳. حسن عبداللهی؛ مداح وفعال فرهنگی
۳۴. مصطفی دانش سلیمانی؛ شاعر
۳۵. یاسر رستگار؛ شاعر
۳۶. علیرضا عباسی (احسان)؛ شاعر و مداح
۳۷. حسین فرهادی (فتی مراغهای)؛ شاعر و مداح
۳۸. محمد قربانی (وصال تبریزی)؛ شاعر
۳۹. حجةالاسلام سید ابوالفضل موسوی؛ نویسنده، محقق و کارشناس مذهبی
۴۰. شهناز تارمحمدی؛ فعال فرهنگی
۴۱. سجاد تارمحمدی؛ مداح
۴۲. مریم مهدیزاد؛ فعال فرهنگی
۴۳. مصطفی قلیزاده علیار؛ شاعر و فعال فرهنگی
۴۴. امیررضا عابد؛ فعال فرهنگی
۴۵. صابر ثمودی؛ شاعر
۴۶. سید غفار هاشمی؛ شاعر و فعال فرهنگی
۴۷. حامد شبخیز؛ نویسنده و فعال فرهنگی
۴۸. اکبر آسایش؛ فعال فرهنگی و مداح
۴۹. صابر کبیر؛ نویسنده و فعال فرهنگی
۵۰. حسین وحیدی زمان؛ شاعر
۵۱. محمد رضایی؛ روزنامهنگار
۵۲. ابوالفضل طباخپور بنان (صوفی)؛ شاعر و فعال فرهنگی
۵۳. مجید محبوبی؛ نویسندۀ پیشکسوت و فعال رسانه
۵۴. حجةالاسلام علی احمدپور ترکمانی؛ نویسنده و پژوهشگر
۵۵. رحیم پورعلی؛ فعال فرهنگی و کارشناس حقوق
۵۶. دکتر رضا قاسم زاده؛ شاعر
۵۷. سید حسین جوانبار؛ شاعر و رزمنده پیشکسوت
۵۸. مهدی عبادی؛ شاعر
۵۹. محمد هوشمند (مدهوش)؛ شاعر
۶۰. حجت الاسلام سید بشیر حسینی میانجی؛ شاعر و نویسنده
۶۱. کاظم پور؛ شاعر و مداح
۶۲. احد سالک سردرودی؛ شاعر
۶۳. قربان زارعی (ادیب)؛ شاعر
۶۴. عبدالوهاب عباسی؛ شاعر و مداح
۶۵. غلامرضا بهشتی؛ شاعر و مداح
۶۶. دکتر محمد فتح الله زاده؛ کارشناس فرهنگی
۶۷. حسین فتاحی (فاتح)؛ شاعر
۶۸. سید محمد مسعود نقیب؛ شاعر، روزنامهنگار و کارشناس اسناد
۶۹. ابراهیم غفاری؛ شاعر
۷۰. حاج علی اشرفی راد؛ شاعر و مداح
۷۱. حاج محمد تقی جابری؛ شاعر و مداح
۷۲. علی نوروزی نوین؛ شاعر
(امضای این بیانیه از سوی شاعران و نویسندگان ادامه دارد...)
🔹 بیانیۀ ۷۲ تن از شاعران و نویسندگان تبریز:
۲۹ بهمن، روز نهضت عظیم تبریز و مورد تایید امامین انقلاب روز ملی تبریز باشد
🔻🔻 ادامه ۱/۲🔻🔻
🔺🔺 ادامه ۲/۲🔺🔺
در پی اقدام شورای فرهنگ عمومی آذربایجانشرقی برای تعیین روز ملی تبریز، شاعران و نویسندگان این شهر با صدور بیانیهای با تبیین ویژگیهای ۲۹ بهمن، هماهنگی این روز با مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی دربارۀ تعیین روزهای خاص و فرهنگ مردم آذربایجان، اهمیت تاریخی این روز و توصیف عظمت آن در کلام امامین انقلاب، خواستار تعیین این روز به عنوان روز ملی تبریز شدند. متن این بیانیه چنین است:
در سال ۱۳۸۷ برخی مسئولین از تعیین روز ۲۹ بهمن (قیام تبریز در ۱۳۵۶) به عنوان «روز ملی تبریز» خبر دادند. اما گویا در تداوم کشمکشهای سیاسی و تلاشهایی برای تعیین روز دیگری (۱۴ مرداد، صدور فرمان مظفرالدین شاه برای تأسیس مجلس!)، موضوع در محاق رفت. در آذر ۱۳۹۸ خبر پیشنهاد ۱۴ مرداد بهعنوان روز تبریز از طرف شهردار وقت تبریز منتشر شد! اما با تلاش تبیینی برخی پژوهشگران مبنی بر عدم ارتباط فرمان شاه در مرداد ۱۲۸۵ با قیام تبریز در مشروطه که در ۱۲۸۷ آغاز شد، عناصری که در صدد تحمیل ۱۴ مرداد بودند، گویا دست از اغفال سیاسی برداشتند! اما باز هم به دنبال تحمیل و تعیین روزی غیر از ۲۹ بهمن هستند!
🔸طبق مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعیین روز خاص، باید ویژگیهایی مثل موارد زیر را داشته باشد:
«اشاعه دهنده مبانی فکری انقلاب اسلامی/ برخورداری از مفهومی روشن و گویا/ موجب گسترش مبانی نظری و ارزشهای اجتماعی و انسانی و رشد و شکوفایی استعدادهای کشور/ موجب تقویت غرور و حمیت ملی و روح وطن دوستی و عدم ایجاد روحیه خودباختگی در برابر فرهنگ و تمدن بیگانگان/ عدم تشتت در افکار عمومی و وحدت ملی»
در تاریخ تبریز، روزی مثل ۲۹ بهمن نمیتوان یافت که با مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی همخوان باشد.
🔸امام خمینی در پیامی از قیام ۲۹ بهمن، بهعنوان «نهضت عظیم» یاد کردند و این نهضت را «در راه حق و استقلال و آزادی طلبی و در حمایت از قرآن کریم» دانستند.
🔹 گوشهای از توصیفات رهبر معظم انقلاب دربارۀ ۲۹ بهمن چنین است:
«در روز ۲۹ بهمن سال ۵۶، تاريخ ايران ورق خورد؛ يعنی يک مقطع تعيينکنندهٔ تاريخی بود.»
«من درود میفرستم به معنای واقعی کلمه به مردم آذربايجان، مردم تبريز و به آفرينندگان حماسهٔ بزرگ و فراموشنشدنی ۲۹ بهمن سال ۵۶»
«تبريزیها قيام قم را تبديل کردند به قيام ملّی»(بهمن ۱۴۰۱)
«مردم تبريز...قضيّهٔ قيام را ملّی کردند؛ صدای فداکاری آنها به همهٔ کشور رسيد... کمتر از يک سال بعد هم بساطِ حکومت استبدادی سلطنتی واژگون شد؛ تاريخسازی يعنی اين، مقطع تاريخی يعنی اين.»(بهمن ۱۴۰۱)
«بيستونهم بهمن برای تبريز و برای همهٔ ما روز شکرگزاری است... چرا شکرگزاری؟ زيرا حادثهای که در اين روز در تبريز بهوجود آمد موجب ثمردهی انقلاب شد...» (۲۸ بهمن ۱۴۰۰)
«چند معنا در اين حادثهٔ بزرگ [قیام ۲۹ بهمن] وجود داشت:
اول، نشان دادن و منعکس کردن ويژگیهای اخلاقی و خصلتىِ مردم تبريز و مردم آذربايجان؛ اين خيلی مهم است...
اولاً ايمان عميق دينی؛
ثانياً غيرت دينی؛
ثالثاً شجاعت؛
پس از اينها، مسئلهٔ موقعشناسی، و درک درست حوادث؛ اينها خيلی مهم است...»(۲۸ بهمن ۱۳۹۲)
♦️ پژوهشگران تاریخ و شاهدان و حاضران در نهضت عظیم ۲۹ بهمن، میدانند، اگر چه پرچمدار و پیشران قیام، روحانیت بود اما همۀ اقشار مردم و گرایشهای سیاسی اعم از دانشجویان، کارگران، بازاریان، جوانان، پیران و... در آن شرکت داشتند.
🔸 برخی نیز در مقابل ۲۹ بهمن، روز اعلام رسمی مذهب تشیع در قرن دهم را مطرح ساختند! این در حالی است که اوّلا گرایش به تشیع از نخستین سالهای ورود اسلام به آذربایجان و حضور برخی شیعیان در فرماندهی سپاه مسلمانان آغاز شده و طی ۹ قرن قبل از صفویه، حکومتهای شیعی مانند آل مسافر، قراقویونلوها، غازان خان، الجایتو و...بر آذربایجان فرمان راندهاند. تعیین روزی در قرن دهم بهعنوان اعلام مذهب تشیع، حامل این پیام نادرست است که گویی تبریز و آذربایجان از قرندهم با شمشیر صفویه شیعه شدهاند!
نکتۀ مهمتر اینکه تعیین روزی در پیوند با شاه با آموزههای دینی و فرهنگ مردم آذربایجان سازگار نیست. اقدامات مثبت شاهان صفوی نمیتواند بهانهای برای پیوند روز تبریز با نام و حکومت آنان باشد.
♦️در این باره دیدگاه رهبر معظم انقلاب خواندنی است:
«اصلاً شاه نمیتواند خوب باشد. ملوکیّت بد است. ملوکیّت، بهمعنای مالکیت است. آن کسی که خودش را مَلک مینامد - یعنی پادشاه - مالکیتی نسبت به مردم و بهاصطلاح رعیت خودش برای خود قائل است. در اسلام اصلاً ملوکیّت مردود است... خلافت و ولایت، نقطه مقابل ملوکیّت است. پادشاهان صفویه هم پادشاه بودند و ما اصلاً نمیتوانیم از آنها دفاع کنیم...»(۱۳۷۷/۰۲/۲۲)
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
23.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 افشاگری از پروژه صهیونیستی تحریف عزاداری در آذربایجان
🔻 پردهبرداری از مطالب ناگفته درباره سید طالح برادیگاهی (باکویی) و برادرش سید پیمان
🔸این شخص قرار است روز پنجشنبه در بزرگترین محفل قرآنی جهان در برنامه محفل در مشهد و پخش زنده آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مداحی کند.
🔺 قابل توجه دستاندرکاران کجسلیقه و بیبصیرت این جریان!
اگر فردا روزی ایران با اسرائیل درگیر شود و این فرد و مهره صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به دستور اربابان خود چیزی بخواند؛ آنوقت ما اسرائیل را رها کرده و یقه شما را بهعنوان خائنان این مرز و بوم رها نخواهیم کرد.
کما اینکه در قضیه اللهشکور پاشازاده (شیطانشکور) نیز زمانی او را عامل ایران معرفی میکردید که در جنگ دوم قرهباغ علیه ایران یاوهگویی کرد.
📌 طالح برادیگاهی بهخاطر تبریک تولد مهربان پاشایوا که از عبارت «دختر عمو» استفاده کرده بود؛ در بین دینداران جمهوری آذربایجان به «دختر عمو» معروف شده است.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
📌 با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه؛
🚨 افتتاح پایگاه هوایی نیروی زمینی سپاه در ارومیه
🔻پایگاه هوایی سرلشکر شهید محمودآبادی نیروی زمینی سپاه صبح امروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح افتتاح شد.
🔹 به گزارش مشرق، پایگاه هوایی سرلشکر شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی نیروی زمینی سپاه صبح امروز (چهارشنبه، ۲۱ شهریورماه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار محمدصادق معتمدیان آذربایجان غربی، سردار علیاکبر پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء، سردار علیمحمد نائینی معاون روابط عمومی سپاه و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح افتتاح شد.
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫