eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
109 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -بخش سوم ✍️ ۱. روشن است که مهم‌ترین فلسفۀ وجودی دولت اسلامی، «استقرار دین در جامعه» است و متدیّنان باید دولت را به خدمت غایات دینی بگمارند و اندیشۀ توحیدی را در لایۀ ساختاری و رسمی، تحقّق ببخشند. بااین‌حال، لیبرال‌های مذهبی وقتی در قدرت قرار می‌گیرند، تکالیف حاکمیّتی خویش را در وجه عام و سخت‌افزاری خلاصه می‌کنند و از اجرا و استقرار شریعت در جامعه پروا دارند. اینان در ظاهر، مدعی هستند که نباید دین را با تکیه بر زور و قهر و غلبه بر جامعه حاکم نمود و دین را دولتی کرد و مجال انتخاب و اختیار را از جامعه گرفت، اما این گزاره‌ها، واقعی نیستند و پشت‌صحنۀ مواضع آنها را بیان نمی‌کند. حقیقت این است که لیبرال‌های مذهبی معتقدند چون بخش عمده‌ای از جامعه، مایل به اجرای شریعت در جامعه نیست، دولت نباید خود را در برابر خواست اینان قرار بدهد و بدنۀ اجتماعی‌اش را دچار ریزش کند. ازاین‌رو، باید به بهانه‌های مختلف، شریعت را کنار بگذارد و جامعه را با انتخاب‌های فرهنگی‌اش رها کند. پس سخن نهانی و ناگفتۀ اینان، نگرانی از تقابل فرضیِ با جامعه و سوختن بدنۀ اجتماعی‌شان است، نه نحوه و کیفیّت اجرای شریعت در جامعه. بحث دربارۀ «روش‌ها»، غلط‌انداز و بیراهه است و لیبرال‌های مذهبی، در اصلِ «ارزش‌ها» و امکان و ظرفیت اجتماعیِ تحقق‌شان، تردید دارند. در واقع، می‌خواهند به نام دولت اسلامی بر جامعه حکومت کنند، اما از تحقق اسلام در جامعه بگریزند. لیبرال‌های مذهبی، دهه‌ها در قدرت بودند، اما هیچ‌گاه روش‌ها و سازوکارها و مسیرهایی که خود را متمایل به آنها نشان می‌دهند، دنبال نکردند و نشان ندادند که چگونه شریعت را در جامعه مستقر می‌کنند؛ بلکه برخلاف اقتضای ذاتیِ دولت اسلامی عمل کردند و به نیروها و جریان‌های مسأله‌دار و انحرافی میدان دادند. سیاست فرهنگیِ لیبرال‌های مذهبی، «تساهل‌وتسامح» است که به معنی رهاسازی جامعه از لحاظ فرهنگی و مجال‌دادن به هویّت‌های معارض برای تسخیر جامعه است. دورۀ حاکمیّت لیبرال‌های مذهبی در تجربۀ اصلاح و اعتدال، دوره نفوذ و رخنۀ فرهنگی بوده است، نه پیشروی فرهنگی در چهارچوب‌ روش‌های خلاقانه. ۲. لیبرال‌های مذهبی، خواسته‌های فرهنگی جامعه را نمایندگی نمی‌کنند، بلکه خواسته‌ها را تولید و به جامعه القاء می‌کنند و آن‌گاه مدعی می‌شوند که نگاه و رویکردشان، برآیند بخشی از جامعه است. مسأله نیز همین است که بخش‌های مهمی از جامعه، دستخوش روایت‌پردازی‌ها و مجعولات و تحریف‌های لیبرال‌های مذهبی شده و طوطی‌وار، گفته‌های تلقینی آنها را تکرار می‌کند. این‌که آیت‌الله خامنه‌ای با صراحت و گزندگی تمام، از نیروهای تجدّدی در سطح نخبگانی به عنوان «خواصِ جلّال» یاد کردند و آنها را تهدید عمده دانستند، به دلیل همین خصوصیّت اثرگذاری‌شان است. جامعۀ ایران به طور طبیعی و فطری، در مدار هویّتی خویش است و به راهی می‌رود که اقتضای تاریخ انقلابی است، اما در این میان، نیروهای تجدّدی با گفتارهای وسوسه‌انگیز و شبهه‌افکن، جامعه را دچار تلاطم و بی‌ثباتی می‌کنند و ارادۀ انقلابیِ جامعه را رقیق می‌سازند. دراین‌حال، جامعه احساس می‌کند که می‌خواهد و انتخاب کرده، اما حقیقت آن است که به‌صورت ناخودآگاه، به بازیچۀ لیبرال‌های مذهبی فروکاهیده شده و مطالبۀ ساختارشکنانه و تجدّدی آنها را تکرار می‌کند. به‌‌این‌ترتیب، اگر بگوییم که بخش عمدۀ مسأله، «بازی روایی» و «ساخت‌شکنی ذهنی» است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. جریان تحریف، ذائقه‌یابی نمی‌کند و در پی شناسایی ارادۀ جامعه نیست، بلکه در طول دهه‌های گذشته، همواره کوشیده که به جامعه، خط و جهت تجدّدی بدهد و در برابر گفتمان اسلامی و انقلابی، دکان بگشاید و معارضه کند. ۳. در مقابل، ما نیز باید به سراغ مبادیِ تفکر معارض رفته و ریشه‌ها و سرچشمه‌های فتنه‌های روایی و هویتی را شناسایی کنیم. علت‌العلل، خواص جلّال هستند و اگر در همان ابتدای روایت‌پردازی‌های معارض، فعّال و صریح در میدان باشیم و واسازی و مقابله و منهدم کنیم، اراده‌های تجدّدی در عمق جامعه نفوذ نمی‌کنند و کار بر ما دشوار نمی‌شود. به بیان استاد مطهری، تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهند که همواره، فساد و تباهی و انحراف، از لایۀ بالایی جامعه به توده‌ها و عامّه راه یافته است. این سرآمدان و شهره‌گان سیاسی و فکری هستند که بر اراده و خواست جامعه اثر می‌گذارند و بنیان‌های تفکّر انقلابی را در ذهنیّت جامعه، متزلزل می‌سازند. ما اکنون در مرحلۀ «بازسازی انقلابی ساختار ذهنیِ جامعه» قرار داریم و باید برای این کلان‌مسأله، چاره‌اندیشی کنیم؛ درحالی‌که قدرت در اختیار لیبرال‌های مذهبی قرار گرفته و ازاین‌جهت، با چالش مواجه شده‌ایم. باید عرصۀ عمومی را دریافت و تحوّل را از جامعه آغاز کرد، اما در عین حال، باید خاستگاه‌های تولید بحران هویّتی را نقطه‌زنی کرد. ادامه دارد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 رژیم صهیونیستی زیر چتر حمایتی آمریکا و برخی کشورهای عربی «در انتظار پاسخ» 🎨 اثری از ، کاریکاتوریست یمنی 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 شکنجه و توحش در سیاه‌چال‌های موسوم به زندان رژیم صهیونیستی! 🎨 طرح از ، کاریکاتوریست ترکیه‌ای 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 یحیی سنوار آمد و صهیونیست‌ها دنبال سوراخ موش باشند 🎨 اثر به‌مناسبت انتخاب به جانشینی شهید 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ترکیه بعد از مسدودسازی اینستاگرام، هرگونه خدمات مرتبط با وی‌پی‌ان‌ها را نیز مسدود کرد 🔺 لازم به ذکر است که چندی پیش ترکیه به‌خاطر سانسور اخبار و مطالب مرتبط با شهادت توسط اینستاگرام، تصمیم گرفت آن را با ۵۰ میلیون کاربر ترک، فیلتر کند. براساس ادعای برخی منابع آذربایجانی ترکیه قصد دارد، تیک‌تاک را نیز فیلتر کند... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روسیه «سیستم‌های پیشرفته جنگ الکترونیک Murmansk-BN» را تحویل ایران داد. 🔺 یک کانال مرتبط با اقلیم کردستان عراق ادعا کرد که «با کمک این رادارها می‌توان ارتباطات جت‌های جنگنده اسرائیل را مختل کرد». 👇 🆔 ☫ @sardabir313
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 روسیه «سیستم‌های پیشرفته جنگ الکترونیک Murmansk-BN» را تحویل ایران داد. 🔺 یک کانال مرتبط با اقلیم
🚨 بنا به ادعای منابع خبری اقلیم کردستان و برخی منابع صهیونیستی، روسیه چند دستگاه اس ۴۰۰ (S400) را پس از ۱۵ سال به ایران هدیه داد. S400 به‌عنوان پیشرفته‌ترین سیستم دفاع ضد هوایی جهان مشهور است. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 عوامل لابی باکو مجبورند توقعات باکو را به‌طور کامل برآورده کنند، وگرنه با چماق و هویج باکو ادب خواهند شد!! 🔻 انتشار کتاب محسن پاک‌آیین، سفیر پیشین ایران در باکو با عنوان "مناقشه قراباغ از آغاز تا پایان"، رویکرد هویج و چماق باکو را در پی داشته است و در کنار استقبال از این کتاب، به‌علت رعایت نشدن تمامی خواسته‌های باکو در آن، محسن پاک‌آیین با فحاشی‌های سبک باکو زود به زود نوازش می‌شود! 🔹 سخنان دوپهلوی محسن پاک‌آیین و عباس موسوی، سفرای پیشین ایران در باکو که ضمن لحاظ و رعایت خواسته‌های باکو، برخی جملات به نفع ایران نیز در مراسم تبلیغاتی رونمایی این کتاب بیان کردند نیز بعضاً از گزند نوازش‌ها و تحریف‌های رسانه‌های باکو در امان نماند! 🔸 به‌گونه‌ای،که برخی رسانه‌های باکو حتی به عباس موسوی هم رحم نکردند!! 🔸 اما، خبرگزاری آپا باکو در اقدامی قابل‌تأمل تلاش کرد عباس موسوی و محسن پاک‌آیین را از ظن خود تطهیر کند!! 🔸 پس از انتشار خبر کانال موعظه مبنی بر انتساب این جمله که "ارمنستان‌ کشوری است که اراضی‌اش توسط یک کشور همسایه [جمهوری آذربایجان] اشغال شده است" به عباس موسوی، آپا این خبر را تکذیب و متن کامل‌تری از سخنان عباس موسوی منتشر کرد!! 🔸 خبرگزاری نیمه‌رسمی آپا خبری به‌صورت نیمه‌تکذیبیه - نیمه‌خبر (بدون اینکه ذکر شود تکذیبیه از طرف خود عباس موسوی ارسال شده یا آپا برای حفظ او در چارچوب دل‌خواه باکو تهیه کرده است؟!)، منتشر کرد! 🔸 آپا جملاتی از عباس موسوی و محسن پاک‌آیین را منتشر کرد که حاکی از حمایت ایران از جمهوری آذربايجان و به‌اصطلاح تحرک دیپلماتیک برای حفظ موقعیت ایران در قفقاز بوده است!! 🔸 خبرگزاری آپا پس از آنکه متوجه‌ شد، جملاتی تحریف شده از سخنرانی عباس موسوی، سفیر برکنار شده ایران در باکو در برخی رسانه‌های باکو از جمله کانال "موعظه" منعکس شده، نوشت: "سید عباس موسوی سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: ارمنستان کشوری بود که یکی از کشورهای همسایه را اشغال کرده بود. آپا تأکید کرد: "در برخی رسانه‌ها (رسانه های باکو) ادعاهای بی‌اساس درباره سخنرانی سید عباس موسوی سفیر سابق ایران در آذربایجان در مراسم معرفی کتاب محسن پاک‌آیین، دیگر سفیر سابق ایران در کشورمان به موضوع قراباغ منتشر شده است. 🔸 به گزارش آپا، ادعا می‌شود سید عباس موسوی در سخنرانی خود گفته آذربایجان کشوری است که به یکی از کشورهای همسایه حمله کرده است. اما وقتی با متن اصلی سخنرانی سفیر سابق آشنا می‌شوید، مشخص می‌شود که اشتباه فاحشی صورت گرفته است. ممکن است سخنان سید عباس موسوی یا عمداً تحریف شده و به جامعه آذربایجان منتقل شده باشد و یا اشتباهی در ترجمه شده باشد!!" 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 رسانه باکو سخنانی شبیه سخنان یک بلاگر ناشی را به پزشکیان نسبت داد!! 🔻 ینی‌مساوات به نقل کانال "آزاد ایران" که با همکاری باکو و منافقین به زبان آذری علیه ایران راه‌اندازی شده است، نوشت: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران گفته است او را به بازی راه نمی‌دهند و نمی‌گذارند کار کند!! 🔸 به ادعای رسانه علی‌اف، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران گفت که گروه خاصی در داخل حکومت در صدد بدنام کردن او هستند و از فعالیت او جلوگیری می‌کنند. در کشور انگیزه وجود ندارد، اجازه کار نمی‌دهند. به بازی راه نمی‌دهند! اجازه نمی‌دهند نیروهای شایسته و توانمند جذب شوند، زیرا اگر این نیروها جذب شوند، گروه‌های مذکور در سایه خواهد ماند و آن‌ها نمی‌توانند مراکز قدرت را در دست خود نگه دارند!!" 🔸 ینی‌مساوات افزود: "برای تحول در کشور باید برنامه جدیدی تدوین شود.!" 🔸 به ادعای ینی‌مساوات، پزشکیان با تأکید بر اینکه مردم ایران در سختی زندگی می‌کنند، تصریح کرد: مردم از حرف‌های ما دور هستند، قول‌هایی دادیم اما به آن عمل نمی‌کنیم. مردم از ریاکاری ما می‌ترسند، به‌خاطر وعده‌های دروغین ما از ما ناراضی هستند." 🔸 به ادعای رسانه باکو، رئیس‌جمهور ایران از دولت به دلیل کشته شدن رهبر حماس در این کشور انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که مشخص نیست پول اختصاص داده شده توسط دولت به کجا می‌رود" 🔸 ینی‌مساوات که طی ماه‌های اخیر بر محور "ترک بودن" و به‌اصطلاح "آذربایجان‌گرایی" پزشکیان به‌منظور حملات روانی به ایران متمرکز شده است، با افراط در نشان دادن چهره مخالف نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ایران، ناخودآگاه آرزوی قلبی باکو را درباره ایران نمایان می‌کند! 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۴ ↩️ شامل آیات ۳۸ تا ۵۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛ خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. 📚 (امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۲۳] 🔻ابراهیم لاچینی (۱۱۹۹ - ۱۲۷۱ ق) حاج سید ابراهیم لاچینی فرزند سید حسین در سال ۱۱۹۹ ق (۱۷۸۴م) در لاچین به دنیا آمد. بعد از تحصیلات لازمه در منطقه بؤيوك سيّدلر (لاچين) مسجدی احداث نمود و در آنجا به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت. از شاگردان او می‌توان به سید اسماعیل، سید عمران، سید صالح، کربلایی محمد، سید محمد، مشهدی مهدی و محمد اشاره نمود. ایشان در سال ۱۲۷۱ ق (۱۸۵۴م) وفات کرد. پسرش سید اسماعیل ۱۴ سال قاضی منطقه شَرُور (نخجوان) بود. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۵۴. 👇 🆔 ☫ @sardabir313