#زندانیان_دیکتاتور_باکو
«در حادثه کربلا سرها را بریدند و در حادثه نارداران با چکمه بر روی پیکر برادران شهیدمان رفتند...»
- رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان، حاج طالع باقرزاده
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 علیرغم حمایت تمام قد نوکران اسرائیل از آن؛
موشک یمنی در قلب سرزمینهای اشغالی فرود آمد
✍️ اثر جدید کاریکاتوریست یمنی، #کمال_شرف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨ارتقا سوخو-۳۰ و خرید موشکهای پیشرفته در دستور کار ارمنستان
🔹 ارمنستان در پی کمک هند برای ارتقای ناوگان جنگنده «سوخو-۳۰» و خرید سامانه موشکیزمینبههواا و هوا به هوا از هند است.
🔻 روزنامه «هندوستان تایمز» در این باره نوشت، ارتقاء سوخو-۳۰ ارمنستان شامل تجهیزات اویونیک، جنگال و تسلیحات است.
🔸 ژنرال «هوانس واردانیان» فرمانده نیروی هوایی ارمنستان گفت:
«ما به دنبال نوسازی سوخو-۳۰ خود با کمک هندوستان هستیم زیرا این کشور در این زمینه تخصص زیادی دارد.»
🔸 بر اساس این گزارش، ارمنستان مشتاق تقویت سامانه دفاع هوایی خود در میان نگرانیهای امنیتی منطقهای است و موشک «آسترا» که برای درگیری با هواپیماهای دشمن در فواصل دور طراحی شده از گزینههای این کشور است.
🔸 این موشک ساخت هند به دلیل دقت، قابلیتهای دوربرد و ادغام با سوخو-۳۰ توجهات را به خود جلب کرده است. این موشک قادر به درگیری با اهداف تا فاصله ۱۱۰ کیلومتری است.
🔸 برای ارمنستان، موشک هوا به «آگیر» نیز فرصتی برای ارتقای آمادگی رزمی هوا به هواست.
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 سانسور درگیریهای شدید نظامی وهابیها با نیروهای دولتی در شمال جمهوری آذربایجان!!
🔹 رسانههای باکو از انتشار خبر درگیریهای شدید وهابیهای مسلح با نیروهای دولتی جمهوری آذربایجان در منطقه قوسار در شمال جمهوری آذربایجان خودداری کردند!!
🔻 به گزارش کانال تلگرامی "نظامی سیاسی" که تصاویر مخفيانه ضبط شده از حرکت ماشینهای نظامی در قوسار را منتشر کرده، چند روزی است که وهابیهای مسلح پس از کشتن یکی از کارکنان وزارت حالتهای فوقالعاده که در هنگام شکار بهطور اتفاقی انبار تسليحات و شهرک زیرزمینی وهابیهای مسلح در جنگلهای کوهستانی قوسار را کشف کرده بود، با نیروهای دولتی بهشدت درگیر شدهاند! اما، رسانههای باکو از انتشار خبر در اینباره خودداری میکنند!!
🔺 برخی منابع مدعی هستند که علیاف نیروهای تکفیری را از قلمرو خود خارج نکرده و در یک منطقه دور دست پنهان کرده است!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 ادعای جنجالی درباره ممنوعالکار شدن مجری شبکه افق/ آیا بازهم لابیهای داخلی زهر خود را ریختند؟! 🔻
🚨 استوری معنادار سید حسین حسینی مجری شبکه افق!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۲
↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۷ سوره مبارکه #نور
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ»؛
برترین عبادت، خواندن قرآن است.
📚 (مجمع البیان ۱/۱۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_نور
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۷۳ و ۷۴]
🔻احمد همدانی شیروانی (...... - ۱۲۵۶ ق)
میرزا احمد فرزند محمد فرزند علی فرزند میرزا ابراهیم خان همدانی شیروانی، عالمی فاضل و شاعری ادیب بود. از آثار او میتوان به الجوهر الوقاد فى شرح بانت السعاد نام برد.[۱]
🔻 ادریس بدلیسی (...... - ۹۳۰/۹۲۷ ق)
ادریس بدلیسی فرزند حسامالدین علی از دانشمندان دوره سلطان يعقوب آق قويونلو و شاه اسماعیل صفوی بود و در دربار سلطان بایزید دوم و سلطان سلیم عثمانی اول خدمت کرد. وی در سال ۹۳۰/۹۲۷ ق (۱۵۲۳/۱۵۲۰م) وفات کرد.
۱. الآباء عن موقع الوباء؛[۲]
۲. تاریخ آل عثمان؛[۳]
۳. هشت بهشت
این کتاب در بین سالهای ۹۰۸-۹۱۲ق و به خواهش بایزید دوم از سلاطین عثمانی نگاشته شده و در آن حوادث دوران سلطنت ۸ تن از سلاطین آل عثمان از سال ۶۹۹-۹۱۲ق گزارش شده است.[۴]
*****
شرح حال پدرش حسامالدین علی بدلیسی به شماره ۱۷۰ آمده است.
📚پ.ن.
۱. اعيانالشيعة، ج ۳، ص ۱۳۰؛ تكملة أمل الأمل، ج ۲، ص ۱۳۲؛ الذریعة، ج ۵، ص ۲۹۲.
۲. فهرستگان نسخههای خطی ایران (فنخا)، ج ۱، ص ۲۹۱.
۳. كشف الظنون، ج ۱، ص ۲۸۳.
۴. كشف الظنون، ج ۲، ص ۲۰۴۳؛ فهرست نسخ خطی فارسی گنجینه انستیتوی شرقشناسی ابوریحان بیرونی - تاشکند، (بخش اول از جلد اول - تاریخ)، ص ۱۱۸؛ فهرست نسخههای خطی فارسی مؤسسه خاورشناسی فرهنگستان علوم روسیه، ص ۲۶۶.
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۹۲.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۱
↩️ انقلابزدایی از سیاستورزیِ رسمی
🖊 #مهدی_جمشیدی
۱. یکم شهریور، سالگرد شهادت سیّداسدالله لاجوردی – رحمهاللهعلیه- در سال هفتاد و هفت است. بهجز خاطرات مهمی که از دوستان و همکاران ایشان به جا مانده، یک وصیّتنامه از ایشان نیز در دست است که اشارات روشنگری دربارۀ حقایق ناگفتۀ انقلاب دارد. به تحلیل بخشهایی از این متن، میپردازیم.
🔹 در ابتدا، ایشان مینویسد: «با نام اسلام و در ذی اسلاميّت، شعارهای مردمفريبِ خالی از محتوا، رواج پيدا میکند و آنها که مسئوليّت جلوگيری از انحراف افکار را دارند ساکت مینشينند و گاه تأييد هم میکنند.» این سخن، ناظر به «نیروهای سیاسی» است که در پی جذب بدنۀ اجتماعی برای خویش هستند و به این واسطه، به عوامفریبی و سطحینگری روی آوردهاند و جامعه را استحمار و تحمیق میکنند. این یک سوی ماجراست، سوی دیگر این است که باید «نیروهای فکری»، میداندارِ مقابله با این سیاستورزیِ قدرتطلبانه و ماکیاولیستی باشند و مجال ندهند که اصالتهای فکر و فرهنگ انقلاب در جامعه، رقیق شوند، اما بهجای واکنش و کنشگری، سکوت و خاموشی اختیار میکنند. دراینحال، روشن است که جامعه، بیشتر و بیشتر به درّۀ «قشریگری» و «فقر فکری» و «هیجانزدگی» سقوط میکند و امکان عقلانیّت و منطق را میبازد. این روندی است که در طول دهههای پیش، در جریان بوده و الگوی مردمسالاریِ دینی را بهشدّت، تخریب کرده و آن را در عمل، به الگوی دموکراسیِ سکولار، نزدیک کرده است. واقعیّت انتخابات در جامعۀ ما، از بسیاری از معیارهای اصیل اسلامی و انقلابی، فاصله گرفته و اکنون از الگوی مردمسالاریِ دینی، یک نامِ بیمصداق باقی مانده است. این سیر نزولی و انحطاطی، همچنان در جریان است و آخرین نمونۀ آن، انتخابات ریاستجمهوری در سال جاری بود که مَثَل اعلای عوامزدگی است. همچنان که لاجوردی مینویسد، این تکلیف نیروهای فکری و معرفتی بود که به پالایش و تصفیۀ امر سیاسی بپردازند و در برابر التقاطها و انحرافها و کجاندیشیهای اصحاب قدرت و سیاست، موضعگیری کنند، اما چنین نکردند و حاصل نیز این شده که امروز، در سخیفترین موقعیّت سیاسی به سر میبریم. بهجز آیتالله مصباح – رضواناللهعلیه- هیچ نیروی فکریِ دیگری را نمیشناسم که در برابر التقاط سیاسی، موضعگیریِ جدّی و جانانه داشته باشد؛ او یکهتازه و تنها در معرکه حاضر شد و بر «لیبرالیسمِ اصلاحطلبان» و «عملگراییِ اصولگرایان» تاخت و آنها نیز از دهۀ هفتاد به اینسو، ایشان را با تمام توان، ترور شخصیّت کردند.
۲. در بند دیگری، لاجوردی مینویسد: «هر کس به خيال واهی و بیاساسِ رضايت بهاصطلاح مردم و به خيال خام و پوچِ پايگاه بهاصطلاح ملّی پيدا کردن، موضعگيری کند، مصداق فرمودۀ گرانقدر معصوم - علیهالسلام - است که من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذامّا.» این سخن لاجوردی، بخش عمدۀ واقعیّت سیاسی را در دهههای گذشته توصیف میکند؛ نیروهای سیاسی در اغلب مواقع، به «جامعه» ارجاع دادهاند تا «ارزشهای انقلابی» را به حاشیه سوق بدهند و به این ترتیب، امکان رأیآوری بیشتر را برای خویش فراهم کنند. آنها برای اینکه لایههای متجدّد و خاکستری جامعه را به سوی خود سوق بدهند، انقلاب و هدفهای انقلابی را تخریب کردند و یک سنّت انتخاباتی و سیاسی به راه انداختهاند که بر اساس آن، هر کسی بیشتر از انقلاب و ارزشها فاصله بگیرد، امکان رأیآوری بیشتری دارد. مردم در تلقّی آنها، همین لایههای بینابینی و سستعنصر هستند که عقاید مستحکم و باورهای متقن ندارند و گاه برای نان و بیبندوباری، ایمانفروشی میکنند؛ کسانیکه به تعبیر حضرت حسین - علیهالسلام – در زمانۀ ابتلاء و دشواری، «دنیادار» هستند و نه «دیندار»، و دینشان از «زبان» و «ادّعا» و «سخن»شان، فراتر نمیرود. بااینحال، عاقبت کار آنان، همان است که در روایت آمده است؛ در نهایت، مذموم و مطرود همان مردمی شدهاند که در آغاز، جانبشان را گرفتند و به آنها رأی دادند. غایت اینان، کسب بدنۀ اجتماعی از طریق وانهادن معیارهای اسلامی و انقلابی بود، و چنین نیز کردند؛ اما پس از چندی که از قدرت، کام گرفتند و زمانهشان به سر آمد، جامعه از آنها گریزان شد. این است سرانجام سیاستمدارِ دنیاطلبی که «رضایت مردم» را بر «رضایت خدا» ترجیح میدهند و برای وصول به کرسی قدرت، دینش را میفرساید تا شاید رأیهای بیشتری را نصیب خویش کند. امروز در سیاست رسمیِ کارگزارانِ جمهوری اسلامی، به عیان مشاهده میکنیم که اصل و اساس، رضایت اجتماعی است و کمتر کسی میکوشد که به تعبیر آیتالله خامنهای، «حرف خدا» بر روی زمین نماند. ازاینرو، از استقرار احکام الهی در جامعه میگریزند تا مبادا بخشهایی از مردم به آنها پشت کنند.
ادامه دارد...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫