🚨 شبکه Starlink ایلان ماسک اکنون در یمن فعال شده است.
✍ اثر هنرمند یمنی، #کمال_شرف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۵
↩️ شامل آیات ۳۷ تا ۴۳ سوره مبارکه #نور
🔻امام صادق (علیهالسلام) میفرمایند:
«مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛
هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۳)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_نور
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۷۷] - بخش اول
🔻 اسدالله سيفالدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق)
آیتالله شیخ اسدالله سیفالدینی لنکرانی فرزند کربلایی احمد در سال ۱۲۸۷ق (۱۸۷۱م) در روستای سیبتین (سیفالدین) از توابع شهرستان ماساللی منطقه لنکران در خانوادهای کشاورز و متدین متولد شد. علاقهمندی پدر متدین و دلداده، عالمان دینی و روحانیون، او را برآن داشت تا در تربیت فرزند -که آثار نبوغ و استعداد شگرف در چهرهاش نمایان بود- اهتمام لازم را به کار بندد و در کودکی قرائت قرآن به او بیاموزد. وی بعد از آن دروس مکتبخانهای را نزد روحانیون زادگاهش آموخت.
حوزه علمیه اردبیل در آن زمان به سبب وجود عالمان بزرگ و روحانیون با فضیلت از رونق خاصی برخوردار و محل رجوع طالبان علوم دینی منطقه قفقاز بود. به همین جهت پدر شیخ اسدالله را در دوران نوجوانی به اردبیل برد و در مدرسه ملا ابراهیم تحت تعلیم و تربیت استادان وقت قرار داد.
شیخ اسدالله پس از فراگیری صرف، نحو، منطق و دیگر مقدمات علوم دینی، سطوح عالی فقه و اصول را از محضر بزرگانی چون حضرات آیات حاج میرصالح آقا مجتهد و آقا سید مرتضی خلخالی فرا گرفت. آنگاه به احتمالی در سال ۱۳۰۸ق (۱۸۹۱م) عازم نجف اشرف شد و در حلقه درس بزرگانی چون حضرات آیات عظام: مولی محمد فاضل شربیانی، شیخ محمدحسن مامقانی، آخوند ملامحمد کاظم خراسانی و سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی درآمد و فلسفه را از محضر حکیم نامی آقا سیدحسین بادکوبهای فراگرفت و به دریافت اجازه اجتهاد از استاد خود آیتالله سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی نائل گردید. ایشان علاوه بر علوم مذکور در ریاضیات نیز تبحر کامل داشته است.
پس از وفات پدر، مادرش در سال ۱۳۳۰ق (۱۹۱۱م) مجبور شد بهوسیله آخوند حاج محمد قلی دیگاهی نامهای به فرزند بنویسد و از او بخواهد به وطن بازگردد. ایشان پس از دریافت نامه، امر مادر را اطاعت نمود و در همان سال به زادگاه خود بازگشت. شیخ در نجف اشرف ازدواج کرد و صاحب يك دختر شد که در ۱۶ سالگی بر اثر بیماری فوت نمود.
ایشان پس از بازگشت، در شهرستان ماساللی ساکن شد و به وعظ، ارشاد و تبلیغ معارف دینی و تدریس علوم اسلامی اعم از فقه واصول و فلسفه و ریاضیات همت گمارد. دیری نپایید که جامعیت و عظمت علمی و معنوی حضرتش زبانزد خاص و عام شد. علما، روحانیون و جویندگان علوم اسلامی به دیدار و کسب فیض از محضرش شتافتند و در حلقات دروس متعدد وی شرکت جستند. از جمله شاگردان وی در این دوران میتوان آقا میرحسین، آقا میربؤيوك، فرزندان آقا میرداماد، میرقلی معروف به میرآقا از اهالی روستای سیبتین (سیفالدین) ملا عبدالله نعمتاوغلی، آقا میریوسف، ملا احمد از قصبه احمدلی از توابع شهرستان ماساللی که از تحصیلکردگان حوزه علمیه اردبیل بود و در درس شیخ شرکت میکرد، و ملا بابا را نام برد.
ادامه دارد...
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص۹۴ الی ۹۶.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 عضو رهبری و فرمانده برجسته نظامی گروهک تروریستی کومله به هلاکت رسید
🔹 ریبوار کریمیان عضو کمیته رهبری و فرمانده برجسته نظامی گروهک تروریستی کومله که در قالب تیم ترور قصد ورود به کشور را داشت در کمین نیروهای امنیتی و نظامی ایران، گرفتار و به هلاکت رسید.
🔰 جزئیات کشته شدن «ریبوار کریمیان» فرمانده ارشد تروریستهای کومله
🔻 فرمانده مرزبانی فراجا:
شب گذشته مرزبانان ایرانی ریبوار کریمیان از فرماندهان ارشد تروریستهای کومله را با هلاکت رساندند.
مرزبانان تصور کردند که این افراد کولهبر هستند که به محض صدور فرمان ایست مهاجمان به سمت نیروهای مرزبانی فراجا شلیک کردند.
در این تبادل آتش این فرد به هلاکت رسید و تعداد دیگری از این افراد زخمی شدند.
البته در این حادثه یکی از مرزبانان ایرانی نیز مجروح شده که حال وی مناسب است./ ایرنا
⛔️ هشدار: تصویر متعلق به جنازه ریبوار کریمیان است.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۴
↩️ لیبرالیسمِ مذهبی در لفافۀ اسلام رحمانی
🖊 #مهدی_جمشیدی
۷. لاجوردی در وصیّتنامهاش از یک طرح سیاسیِ کلان مینویسد که حتّی استحالۀ حوزههای علمیّه را نیز دربرمیگیرد: «منافقين انقلاب ... در حوزههای علميّه به فقه و فقاهت روی میآورند تا مسير فقه را عوض کنند.» روشن است که استحالۀ انقلابی که «اسلامی» خوانده میشود، جز از طریق «بازاندیشی در دینفهمی»، میسّر نیست و باید با قبض و بسط تئوریک شریعت و ساختهوپرداختهکردن تفاسیر لیبرالی از اسلام، بستر استحالۀ نظام سیاسی را فراهم کرد. این اقدام، نیروهای حوزویِ متناسب با خویش را میطلبد؛ یعنی باید کسانی از درون خودِ حوزههای عملیّه، بساط تجدیدنظر در دینفهمی را پهن کنند و با رویکرد التقاطی، اسلام را به لیبرالیسم پیوند بدهند و التقاطیاندیشی به جریان حوزوی تبدیل شود.
چنین اقدامی با سلسه مقالات عبدالکریم سروش در «ماهنامۀ کیان» آغاز شد؛ مجلهای که برآیند اندیشههایی بود که در حلقۀ کیان، پدید میآمد و از طریق این مجله به جامعه عرضه میشد تا مقدّمات نظری و معرفتیِ تجدیدنظر سیاسی و گذار از عهد انقلابی، شکل بگیرد. در این حلقه، جمعی از روحانیان نیز حضور داشتند و حضور اینان نشان میداد که همچون گذشته، شکاف روحانی/ روشنفکر، فعّال نیست، بلکه نیروهای لیبرال، فارغ از هویّت صنفیشان در کنار یکدیگر نشستهاند و در طرح استحاله، همداستان شدهاند. در این دوره، چپ مذهبی از اندیشههای مارکسیستی به سوی اندیشههای لیبرالیستی غلتید و در دانشگاه و حوزه، یارگیری فکری و جبههسازی ایدئولوژیک کرد. این بذر، نشانده شده و در کمتر از یک دهه، ثمر داد و دولت اصلاحات به قدرت رسید. آن آغاز معرفتی، این انجام سیاسی را در پی داشت.
در ابتدا، سخن از «نواندیشی دینی» بود و بعدها نیز «اسلام رحمانی». این روایت، از هر جهت در مقابل اسلام سیاسی یا اسلام انقلابی قرار داشت و میکوشید موقعیّت اجتماعی آن را تضعیف کند. جریان لیبرالیسم ایرانی برای پیشروی سیاسی و اجتماعی خویش، محتاج استدلالها و توجیههای شبهدینی بود تا جامعه را با خود همراه سازد. دههها در راستای این بازاندیشی ساختارشکنانه، ادبیّات لیبرالی تولید شد و پارهای از نیروهای حوزوی در جهت تثبیت آن کوشیدند. از یک سو، حلقۀ منتظری در قم فعّال شدند و جسارت اظهارنظر یافتند و از سوی دیگر، گروهها و گروههای لیبرالِ حوزوی و روحانی مانند مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه شروع به همراهی با خطی کردند که در حلقۀ کیان آغاز شده بود. لیبرالیسمِ معمّم، با تمام ظرفیّت خویش در قم به تکاپو افتاد و کوشید در قم و از قم، «آنتیتز نظام» را تولید کند. گاهی نیز برای تحقیر وجوه انقلابیِ قم، حوزۀ نجف را در برابر حوزۀ قم نشاندند و آن را ستایش کردند و تجربۀ قم را در همراهی با انقلاب، سرزنش نمودند. اکنون نیز لیبرالیسمِ معممّ در قم، بهشدّت در تکاپوست و در قالب اسلام رحمانی، لیبرالیسمِ مذهبی را میستاید. هستۀ تئوریک و طرّاح لیبرالیسمِ مذهبی که تهراننشین است، به این راهبرد دست یافته که اگر انقلاب از قم آغاز شد، ضدانقلاب نیز از قم آغاز خواهد شد و باید در سایۀ بازاندیشی در فهم دین، گذار از انقلاب و ایدئولوژی انقلابی را تحقّق بخشید.
اگر در دهۀ پنجاه، تنها تعداد اندکی «مارکسیستِ معمّم» همچون حبیبالله آشوری و اکبر گودرزی بودند و حوزه بیشتر نظارهگر بود تا کنشگر، اما امروز، موجی از «لیبرالِ معمّم» شکل گرفته است. کافیست به تجربۀ اغتشاش اخیر بنگریم و تأمّل کنیم که بسیاری از شبههها دربارۀ حجاب و الزام اجتماعی به حجاب، در کجا متولّد شدند و چه کسانی برای آنها، توجیه دینی یافتند. بر اساس این تجربه باید تصریح کرد که بخشی از نیروهای حوزوی، از فقه امام صادق - علیهالسلام - به فقه جان لاک، گذار کردهاند و فقاهت ناانقلابیشان به فقاهت لیبرالی تبدیل شده است. در برابر این جریان، آیتالله خامنهای تصریح کرد که «اسلام رحمانی»، همان معارف نشأتگرفته از لیبرالیسم است و نه اسلام واقعی. اینان برای التقاط اسلام با لیبرالیسم، تعبیر اسلام رحمانی را بافتهاند تا هم حسّاسیّتبرانگیز نباشد و هم جذاب باشد، اما در عمل، اسلام را به نفع لیبرالیسم، مصادره میکنند. به مناسبتی دیگر، آیتالله خامنهای گفت حوزۀ غیرانقلابی به درد نمیخورد. این عبارت، حاکی از آن است که نیروهای حوزویِ بریده از انقلاب و ایستاده در برابر آن، در هر سطحی که باشند، حضور و فاعلیّتشان در نهایت، مضر و مخرّب خواهد بود. به سخن لاجوردی بازگردیم که نوشته است منافقان انقلاب به دنبال تغییر دادن مسیر فقه هستند؛ یعنی میخواهند فقهی که خلوص معرفتی و تعهّد سیاسی نسبت به انقلاب دارد را کنار بنهند و فقهی را ببافند که غایتش، خدمت به بسط لیبرالیسم است.
ادامه دارد...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 بیادبی عامل طالبان در تهران نسبت به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران
🔺 پس از مراسمی در پیشاورِ پاکستان، اینبار دیپلمات طالبان با حضور در سیوهشتمین همایش بینالمللی وحدت اسلامی در تهران که با حضور پزشکیان برگزار میشد، به احترام سرود ملی ایران مانند سایر حاضران از جا برنخاست.
🔹 لذا از وزارت امور خارجه کشور انتظار میرود تا این دیپلمات بی نزاکت طالبان را از کشور اخراج نماید؛ زیرا که او هم مایه سرافکندگی افغانستان شده و هم عامل بینزاکتی در حق ایران است.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#زندانیان_دیکتاتور_باکو
«همانگونه که از بزرگان شما نترسیدم، از مسلسلهایتان نیز نخواهیم ترسید.»
- رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان، حاج طالع باقرزاده
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 ذوقزدگی رسانهای باکو از عملیات استیصالی رژیم صهیونیستی در ترور دستهجمعی مردم لبنان!!
🔻 رسانههای باکو که ناتوان از درک درماندگی رژیم صهیونیستی و ماهیت استیصالی عملیات تروریستی اخیر این رژيم در ترور دستهجمعی مردم لبنان هستند، این عملیات تروریستی استیصالی رژیم صهیونیستی را با آبوتاب تبلیغ میکنند!!
🔸 سایت تلگراف در عنوان خود برای خبر عمليات تروریستی انفجار وسایل ارتباطی و پیامدهی در لبنان نوشت:
«یک عملیات خارقالعاده:
اینگونه است که اسرائیل حزبالله را به پایان میرساند!!!»
🔸 رسانههای باکو طی روزهای اخیر همچنین به بهانه تحلیل عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن سفیر ایران در لبنان، به طعنهزنیهای بیشرمانه به ایران بهخاطر خودداری ایران از عملیات مقابلهبهمثل با حرکتهای تروریستی وحشیانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی میپردازند و زخمزبانهای نتانیاهو و سخنگویان رژیم صهیونیستی به ایران را تقلید و تکرار میکنند.
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 رونمایی مجدد از وارث تاج و تخت سلطنت خانواده حاکم بر جمهوری آذربایجان!
🔻 رسانههای رسمی و غیررسمی باکو دیروز عکسهای حیدر علیاف دوم، پسر الهام علیاف و وارث تاج و تخت و الیگارشی حاکم بر جمهوری آذربایجان را در افتتاحیه یا پیریزی برخی طرحها در آقدام در کنار پدرش الهام را منتشر کردند!!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 صهیونازیسم
✍ اثر جدید کاریکاتوریست ترکیهای، #میکائیل_چیفتچی
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 علیاف "روز حق حاکمیت ملی" برای جمهوری آذربايجان تأسیس کرد!!
🔻 به گزارش رسانههای باکو، علیاف با صدور فرمانی روز ۲۰ سپتامبر، روز اخراج ارامنه از قراباغ کوهستانی را بهعنوان "روز حق حاکمیت ملی" اعلام کرد!!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 نگرانی باکو از مذهبی قلمداد شدن مسأله قراباغ!!
🔻 آیخان حاجیزاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به بررسی مسأله ارامنه قراباغ کوهستانی در کمیسیون حقوقبشر Tom Lantos کنگره آمریکا گفت: "توصیف وضعیت منطقه ما بهعنوان یک درگیری مذهبی مایه نگرانی است، چنین اقداماتی به صلح و آشتی آسیب میزند."
🔸 سخنگوی باکو همچنين درباره استفاده از نام آرتساخ برای قراباغ کوهستانی را نیز تحریف استانداردهای استفاده از نامهای جغرافیایی ملی و خارجی توصیف کرد.
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫