5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۷۷
↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۱ سوره مبارکه #فصلت
🔻پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ»؛
براستی این قلبها زنگار میگیرد، همانطور که آهن زنگار میگیرد، جلای قلبها قرائت قرآن است.
📚 (ارشاد القلوب/ ۷۸)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_فصلت
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
✍️ #فرزانگان_قفقاز - [۲۲۲]
⬇️ حسین قلی قبائی (ح ۱۲۶۶ - ۱۳۳۸/۱۳۲۸ ق)
🔸 آخوند ملا حسینقلی قبائی در حدود سال ۱۲۶۶ ق (۱۸۵۰م) در شهرستان خیزی دیده به جهان گشود. دروس مکتبخانهای و مقدمات علوم دینی را از روحانیون زادگاهش آموخت. در سنین جوانی به حوزه علمیه نجف اشرف هجرت کرد و سالیانی متمادی در جوار بارگاه ملکوتی امیر مؤمنان امام علی علیهالسلام به تکمیل تحصیلات و تهذیب نفس پرداخت و به درجات عالی علمی و معنوی نائل آمد. از سیر تحصیلات و استادان ایشان اطلاعی در دست نیست؛ جز آنکه در میان روحانیون و آگاهان، وی به اجتهاد اشتهار داشته است. وی پس از انجام تحصیلات به زادگاه خویش بازگشت و به وعظ و ارشاد و انجام شئونات يك روحانی عالی مقام همت گمارد و مرجع مراجعات مردمی شد. وی فرزندانی به نام حسین و عباسقلی داشته و سرانجام در یکی از سالهای ۱۳۳۸/۱۳۲۸ق (۹۱۲۰/۱۹۱۰م) دارفانی را وداع گفت و پیکر پاکش در قبرستان شهر قبا به خاک سپرده شد.[۱]
📚📚📚پ.ن.
۱. مصاحبه با آخوند میرعلیاصغر و اهالی منطقه.
📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۲۱۸.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
#رژیم_گستاخ_تنش_زا
#محاکمه_لابی_های_داخلی_علی_اف
◀️ عالیجنابان دلواپس تنشهای ایران و باکو، پس چرا ساکتید؟! - نمونه ۱۸
📷 رسانه منتسب به همسر الهام علیاف، مهربان پاشایوا که سکوی انتشار مواضع حاکمیت جمهوری آذربایجان است، در گستاخی آشکار نوشت:
بعد از تحقق شعار «قرهباغ، آذربایجان است»، حالا نوبت شعار «تبریز، آذربایجان است»
🔸 منتظر احضار کاردار سفارت باکو توسط وزارت امور خارجه هستیم...
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نیمنگاهی به انتقادات مردم جمهوری آذربایجان از کمکهای رژیم صهیونیستی الهام علیاف به گروه تروریستی تحریرالشام در سوریه
✍️ و اما شاید الآن برای خیلیها روشن شود که چرا رسانههای باکو بهصورت شبانهروز از کمکهای مردمی جمهوری اسلامی ایران به محور مقاومت انتقاد کرده و سیاهنماییها میکنند... در صورتی که در ایران کمکها از طرف خود مردم تهیه شده و به غزه و لبنان ارسال میشود...
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «وضعیت اقلیتها در جمهوری آذربایجان از منظر حقوق بینالملل»
🔸 نشست علمی ویژه رونمایی از کتاب «وضعیت اقلیتها در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» با حضور جمعی از اساتید حقوق بینالملل و حقوقبشر دانشگاهها و همچنین پژوهشگران و کارشناسان حوزه قفقاز و آوراسیا در «مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها» در تهران برگزار شد.
🔸 کتاب «وضعیت اقلیتها در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» به قلم دکتر کاظمی استاد حقوق بینالملل دانشگاه و پژوهشگر ارشد اوراسیا در ۴ بخش، شانزده فصل و ۶۰۸ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
🔸 این کتاب با رویکرد «حقوقِ بینالمللی» و با استفاده از منابع فارسی، انگلیسی، روسی، آذری و ترکی استانبولی و با اتکا به حدود ۳ دهه پژوهش و آرشیو نگارنده در این حوزه و ۵ سال حضور میدانی در ج.آذربایجان، به بررسی وضعیت اقلیتهای مختلف در ج.آذربایجان از منظر «حق موجودیت، حق بر هویت جمعی، حقوق فرهنگی، حقوق مذهبی، حقوق زبانی، حقوق اقتصادی، حق تماس، حق بر مشارکت مؤثر، حق همگرایی برابریطلبانه و حق تعیین سرنوشت» پرداخته است.
🔸 سخنرانان در این مراسم علاوه بر تبیین نگاه حقوق بینالملل به اقلیتهای چهارگانه قومی، مذهبی، زبانی و ملی؛ به بررسی وضعیت اقلیتها و اقوام در ج.آذربایجان پرداختند.
🔸 #دکتر_احمد_کاظمی نویسنده این کتاب در سخنانی با تأکید بر اینکه مهمترین چالش پژوهش در حوزه اقلیتها در ج.آذربایجان بهعنوان یک کشور کثیرالمله، قِلّت منابع میباشد و اطلاعات منتشره در مورد اقلیتها در این کشور متأثر از سنت تاریخنویسی شوروی و تزارها، برجعلیات و نفرتپراکنی استوار است، افزود:
این کتاب ۲ هدف عمده را توأمان دنبال میکند:
اول؛ شناخت اقلیتهای متعدد قومی، مذهبی، زبانی و ملی در ج.آذربایجان در قالب یک کتاب مرجع.
دوم؛ بررسی وضعیت حقوقی این اقلیتها، فارغ از رویکردهای سیاسی و در چارچوب موازین و اسناد حقوق بینالملل اقلیتها بویژه «اعلامیه سازمانملل درباره حقوق اشخاص متعلق به اقلیتهای ملی یا قومی، مذهبی و زبانی» مصوب ۱۹۹۲ -بهعنوان مترقیترین سند خاص حقوق اقلیتها- که در آن ده عنوان حقوق سنتی و مدرن برای اقلیتهای عرفی چهارگانه پیشبینی شده است».
🔸 استاد حقوق بینالملل دانشگاه در تشریح وضعیت اقلیتها در ج.آذربایجان افزود: در حالی که برخی از اقلیتهای برگزیده و عمدتاً تُرکتبار مانند ترکهای آهیسکا و کاکائوزها یا اقلیتهای مذهبی نظیر یهودیان، از عالیترین سطوح امتیاز و حمایت، برخوردارند؛ اغلب اقلیتهای قومی مانند تالشان، لزگیها، آوارها، تاتها و ارامنه با نقضِ فاحش حقوقشان، با «سلب حق موجودیت تا پاکسازی سیستماتیک قومی و نسلکشی فرهنگی» مواجه میباشند.
🔸 براساس این گزارش، بخشهای چهارگانه کتاب «وضعیت اقلیتها در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» ترکیبی از مباحث نظری و حقوقی اقلیتها بههمراه بررسی مصداقی حقوق اقلیتها در ج.آذربایجان میباشد.
1️⃣. بخش اول این کتاب به بررسی موضوع مفهوم «اقلیت ها در اسناد بینالمللی حقوقبشر» شامل مباحث «جایگاه و مفهوم اقلیتها در حقوق بینالملل»، «حقوق اقلیتها در اسناد بینالمللی حقوقبشر» و «رویکرد حقوقی ج.آذربایجان به اقلیتها» پرداخته است.
2️⃣. در بخش دوم این کتاب به «وضعیت اقلیت های قومی، زبانی و ملی در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» از جمله اقلیت های ارمنی، لزگی، آوار، اودی، تات، کُرد، وضعیت اقلیتهای قومی شاهداغ (خینالیق، بودوگ و گریز)، روتول، ساخور، روما، گرجی و اینگلوی، روس، مولوکان، اوکراینی، ترکمن، تاتار، چرکس، ترکهای آهیسکا، اوست (آسی)، کاکائوزها، دارگینها و همچنین وضعیت اقلیتهای ملی در ج.آذربایجان پرداخته شده است.
3️⃣. بخش سوم کتاب نیز به بررسی «وضعیت اقلیتهای مذهبی در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» شامل «وضعیت اهل سنت، وهابیها و فرقه بهائیت در ج.آذربایجان»، «وضعیت اقلیت یهودی در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل»، «وضعیت اقلیتهای مسیحی، آشوری، زرتشتی و کریشنا در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» اختصاص یافته است.
4️⃣. نهایتاً در بخش چهارم کتاب موضوعات مهمی همچون «گزارش نهادهای بینالمللی، شیعیان اقلیت معکوس، تأثیر پانتورانیسم بر وضعیت اقلیتها در ج.آذربایجان» در سه فصل مجزا تشریح شده است.
🔽 ۱/۲ ادامه دارد...🔽
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «وضعیت اقلیتها در جمهوری آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» 🔸 نشست
⬆️ ۲/۲ - ادامه⬆️
🔸 کتاب ««وضعیت اقلیتها در ج.آذربایجان از منظر حقوق بینالملل» پس از کنکاش علمی و حقوقی وضعیت تمامی اقلیتهای چهارگانه عرفی، با تأکید بر اینکه اقلیتها در ج.آذربایجان از منظر بهرهمندی یا عدم بهرهمندی از حقوق دهگانه اقلیتها در قالب ۲ دسته اقلیتهای برگزیده مانند اقلیت یهودی و اقلیتهای عادی (مانند تالشان) قابل تقسیم است، به این نکته پایانی تأکید کرده است که: «وضعیت اقلیتهای عادی قومی، زبانی و ملی در ج.آذربایجان در چشمانداز آینده ارتباط مستقیمی با سیاست های قومی و مذهبی حاکم بر ج.آذربایجان دارد که در کنار تشیعزدایی، از پانآذریسم به پانترکیسم و پانتورانیسم سیر کرده است. تا زمانی که تغییر اساسی در این رویکردهای کلان صورت نگیرد، هیچ تضمینی برای شناسایی، ترویج و ارتقاء حقوق اقلیتها در ج.آذربایجان وجود نخواهد داشت.»
🔸 احمد کاظمی نویسنده این کتاب پیش از نیز چندین کتاب حقوقی در حوزه اقلیتها از جمله «کتاب مفهوم اقلیت در اسناد بینالمللی حقوقبشر»، «وضعیت اقلیتها در ترکیه از منظر حقوق بینالملل» و چندین مقاله علمی - پژوهشی در این حوزه از جمله تعریف اقلیت در اسناد بینالمللی حقوقبشر، آینده پژوهشی تطور مفهوم اقلیت در ادبیات و مباحث حقوق بینالملل، اقلیتهای اوراسیایی تبار ترکیه از منظر حقوق بینالملل، تأثیر نظریه چندفرهنگگرایی بر تطور مفهوم اقلیت در حقوق بینالملل، به چاپ رسانده است.
☎️ علاقمندان برای تهیه این کتاب به سایت مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها (irrcmr.com) مراجعه یا با شماره تلفن ۸۸۵۰۰۹۴۶ تماس بگیرند
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 بلاگر آذربایجانی، الخان پیتر که با طنزپردازیهای اخیر خود، صدای ملت آذربایجان شده است، توسط رژیم علیاف تهدید شد!!!
🔸 رژیم دیکتاتور باکو با احضار پدر الخان پیتر به اداره پلیس، از طریق نزدیکانش پیام تهدیدآمیزی مبنی بر توقف فعالیتهای الخان ارسال کرد، در حال حاضر پدر این بلاگر آذربایجانی تحت نظارت و بازجویی نیروهای امنیتی الهام علیاف قرار دارد...
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 و بالاخره این گوریل انگوریل هم مجبور به استعفا شد
🔸 ایتمار بن گویر (بنغفیر) با فاجعهبار خواندن توافق آتشبس از کابینه نتانیاهو استعفا داد
🎨 اثر : #محمود_عباس
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 لشکرکشی و تدابیر شدید امنیتی رژیم علیاف به #ایمیشلی در حادثه اخیر حکایت از دستپاچگی آنها دارد...
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۷۸
↩️ شامل آیات ۱۲ تا ۲۰ سوره مبارکه #فصلت
🔻پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن کانَ القُرآنُ حَدیثَهُ وَ المَسجِدُ بَیتَهُ، بَنَی اللهُ لَهُ بَیتًا فِی الجَنَّةِ»؛
هرکه قرآن سخنش باشد و مسجد خانهاش، خداوند برای او خانهای در بهشت بنا کند.
📚 (امالی صدوق /۴۰۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_فصلت
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
✍️ #فرزانگان_قفقاز - [۲۲۳]
⬇️ حقوردی صفای قراباغی (..... - ۱۲۹۹ ق)
🔸 میرزا حقوردی صفای قراباغی فرزند میرزا علی (قاضی شهر شوشه) از شاعران آذربایجان که در شوشه به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در شوشه فراگرفت و پس از چندی برای فراگیری علوم دینی به نجف اشرف رفت. وی پس از آنکه بهخوبی دروس حوزوی را آموخت، در گوشهای به عبادت پرداخت و انزوا اختیار کرد. صفا هنگامی که در نجف اشرف اقامت داشت، مثنوی در ۲۸ بیت برای برادرش میرزا ابوالقاسم قراباغی فرستاد که بیت نخست آن چنین است:
آن که دور افتاده از هندوستان
آن منــم غم دیدهای از دوستان
از وی دیوانی به جا نمانده، تنها برخی از غزلیات او در تذکره نواب آمده است. ایشان در سال ۱۲۹۹ ق (۱۸۸۱م) وفات نمود.[۱]
📚📚📚پ.ن.
۱. دانشنامه ادب فارسی، ص ۳۶۱؛ ریاض العاشقین، ص ۳۹۸؛ سرایندگان شعر پارسی در قفقاز، ص ۱۸۵؛ ادب فارسی در قفقاز، ص ۳۶۱.
📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۲۱۸ و ۲۱۹.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
#برگی_از_تاریخ
📆 یوسف وزیر چمنزمینلی، نویسنده آذربایجانی و اولین سفیر جمهوری آذربایجان در دولت عثمانی در کتاب «دفترچهٔ یک جوان» مینویسد:
«در آن زمان، درسها در مدارس به زبان فارسی تدریس میشد و کتاب درسی ترکی وجود نداشت. پس از یادگیری الفبا از طریق کتابهای خطی، قرآن، (گلستان و بوستان) سعدی، حافظ، تاریخ نادری، و جامع عباسی را میخواندند...»
📚 (به نقل از مجموعه خاطرات ادبی «خان»)
انتشارات «خان»، باکو-۲۰۱۵، صفحه ۷۶.
✍️ این خاطرهٔ یوسف چمنزمینلی بار دیگر نشان میدهد که فضای ادبی و وضعیت آموزش در آذربایجان قرن نوزدهم بسیار با کیفیت بود. برای کسانی که میخواستند مطالعه کنند، شرایط فراهم بود. شعر سعدی و حافظ که همسو با فضای معنوی آن زمان خوانده میشد، نویسندگان آن دوره را نیز رشد و ترقی میداد. در نتیجه، نویسندگان و سخنورانی چون ناتوان، قاسمبیک ذاکر، سید عظیم و صابر ظهور کردند. آیا معاصرین حق دارند چنین دورهای را که نویسندگان بزرگی در آن پرورش یافتهاند، را به نسل امروزی به عنوان «جامعهٔ بیسواد» معرفی کنند؟!
©️ به نقل از تاریخ آذربایجان
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷