هدایت شده از خبر فوری قم
📷انتشار تصویری عجیب از نوجوانان دهه هشتادی در یکی از پارکهای تهران با واکنشهای بسیاری در شبکههای اجتماعی همراه شد!
--------------
☑️اولین نفر از قم با خبر شوید
اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇
💢
http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
هدایت شده از فیضیه - در انتظار انتقام سخت
20.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #بدون_تعارف با زندانی ایرانی ابوغریب که تصاویر شکنجه شدنهایش معروف شده بود اما تاکنون مصاحبهای نکرده بود
#حقوق_بشر_آمریکایی
https://eitaa.com/feyziehnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اجرای باشکوه سرود سلام فرمانده توسط جوانان و نوجوانان بیروتی
💢💢💢
http://fna.ir/1q0ik6
❤️❤️❤️
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰الجزایر بیابانها را به زمین قابل کشت تبدیل میکند
الوادی در صحرای الجزایر منطقهای خشک است که حقیقتا به قطب بینالمللی کشاورزی تبدیل شده و این امر باعث ایجاد اشتغال و تقویت امنیت غذایی کشور شدهاست.
الجزایر به عنوان بخشی از استراتژی کشاورزی خود، اقدام به تبدیل بیابانها به زمین قابل کشت میکند. در این راستا صدها هزار هکتار زمین در صحرای الجزایر زیر کشت می رود.
تنها در چند دهه، تپههای شنی جای خود را به زمین های کشت سبزی دادهاند. در این مناطق سیب زمینی ارگانیک کشت میشود. این جا به کلی متحول شده و تبدیل به یکی از اصلیترین مناطق تولید سبزی کشور شدهاست. (یورونیوز)
📊اقتصادبازار
@EghtesadBazar
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناظره و استدلال بر حقانیت شیعه و محکوم کردن وهابی در یک دقیقه
🔺عالم وهابی خطاب به شیعی:
➕شما شیعه هستید
➖(عالم شیعی)خیر سنی هستم
➕ایرانی و سنی؟
➖بله
➕خلفای بعد از پیامبر رو نام ببر
➖ابوبکر، عمر، علی (ع)...
➕این عثمان(عثمان کو؟)...❓👆
🆘@Roshangari_ir
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بی همگان به سر شود بی تو به سر نمیشود
📜سینه ای که
مملو از آتش عشق الهی بود؛
قدم هایی که
در راه بار برداشتن از سالکان طریق حق استوار بود؛
بیست و سه سال قبل
در همچون روزی برای همیشه
در آغوش رحمت رحیمیه
خدای متعالی آرام گرفت.
او که می گفت در پایان می توان آغاز شد ، راه ابدی جوار رحمت حق تعالی
را آغاز نمود ؛
تک تک ماهایی که
با صدا و قلم ایشان آشنا می شویم
این احساس را تجربه کرده ایم
که گویی استاد تمام ویژگی های مرا خوب می شناسد
و برای تک تک دردهای نگفته ام راه درمانی را پیش پایم می گذارد .
او راهی را آغاز کرد
که بیست و سه سال
بعد از رحلت ش هنوز در حال گسترش است .
گویی زمانه ی حیات استاد
ظرفیت و گنجایش این حرف ها و اندیشه های بلند را نداشت،
و امروز کم کم آن اندیشه بلند، دارد جلوه می کند ...
و این حسرت مشترک همه افرادی ست که بعد از رحلت استاد او را شناختند
که چرا او را ندیدند،
که اگر می شد او را می دیدیم
چقدر حرف و سوال و ... داشتیم برای گفتن و چه شیرین بود
شنیدن صدای ملکوتی و گرم او بدون هیچ واسطه و حجابی ...
بیست و سومین سال روز رحلت استاد علی صفایی حائری را گرامی می داریم.
رسانه لیلةالقدر
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/V5OfM
╭✤ @Einsad ✤╮
enc_16545587618629282736158.mp3
5.09M
در سجدهی خون، اقامه داری
نه جامه و نه، عمامه داری
اما توی این، دیار فانی
تنها تویی که، ادامه داری
منم فانی، تویی باقی
که سرمستیِ عشاقی
همه تشنه لبت هستن
اَلا یا اَیُهَّا الساقی
«هیچ کسی نمیمونه، اِلا حسین
کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ، وَ یَبْقىٰ حسین»
بند دوم
این ذکریِ که، مَلَک نداره
این نوریِ که، فَلَک نداره
دستِ کسی توو، دنیا به قدر
دستای حسین، نمک نداره
هم از دستت، نمک خوردم
هم از اسمت، شفا بردم
ولی غیر از، بدی آقا
برات چیزی، نیاوردم
با بدا کی میسازه، تنها حسین
کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ، وَ یَبْقىٰ حسین
«هیچ کسی نمیمونه، اِلا حسین
کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ، وَ یَبْقىٰ حسین»
بند سوم
سر سلسلهی، وفا ابالفضل
کوهِ ادب و، حیا ابالفضل
با نام حسین، شفا میگیرم
با نام تو، کربلا ابالفضل
روی دوشم، عَلَم دارم
توی قلبم، حرم دارم
درسته، خالیه دستم
تو رو دارم، چی کم دارم
مثل تو نگفت هیچ کس، مولا حسین
کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ، وَ یَبْقىٰ حسین
«هیچ کسی نمیمونه، اِلا حسین
کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ، وَ یَبْقىٰ حسین»
هدایت شده از @Z.BJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️کتاب لینالونا الگوی موفق و موثر در بیان مساله حجاب توسط یک خانم فرانسوی مسلمان
❎چه خوبه حجاب رو اینگونه تبلیغ کنیم، نه سطحی، هیجانی و دشمن ساز که در این ۴۰ سال نمونه اش را متاسفانه کم نداشتیم!!!
🌍مباحث چالشی نقد و تبیین را ببینید🔻
https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832
هدایت شده از محمدمرتضی
ارسال پهپادها مقدمه عملیاتهای بعدی
رای الیوم: یک مقام عالی رتبه و نزدیک به حزب الله در لبنان به ما خبر داد مقاومت تصمیم خود را برای جنگ و آزادسازی سرمایههای نفتی و گازی لبنان از سلطه اسرائیل گرفته است به همین علت طرح هدف قرار دادن کشتی اکتشافی یونانی در میدان گازی کاریش در برابر تدابیری که برای آزادسازی منطقه اقتصادی اتخاذ شده است تصمیمی بسیار ساده و آسان تلقی میشود.
خبرگزاری صدا و سیما
iribnews.ir/00EfzX
📸 مجید فولادیان استاد دانشگاه فردوسی مشهد چند سالیه که به بازدید از حاشیه شهر میره و در جریان این رفت و امد ها امروز با انتشار این عکس در صفحه شخصیش نوشته:
▪️این اتاق 15 متری، محل زندگی یک خانواده 5 نفره است، آن سکوی سیمانی هم ظرفشویی و حمام!
▪️با اینکه ظهر رفته بودم در هیچ خانهای غذا روی اجاق ندیدم.
🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
آمار خودکشی در ایران
🔸کلیپ ها و مطالب مفید و جالب:
https://eitaa.com/joinchat/1937965142C97344184ce
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟
🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علیبنابیطالب (علیهالسلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گرانقدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت میگیرد.
🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار میآمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد.
🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانستهاند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خواندهاند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز میدانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب میدانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی در کتاب بحار الانوار.
🔻 نظر مراجع تقلید معاصر:
▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ» (یعنى گواهى مىدهم که على ولىّ خدا بر همهی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست.
▫️- حضرت آیتالله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بىتردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است.
▫️- حضرت آیتالله وحید خراسانی: «اشهد انّ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است.
▫️- حضرت آیتالله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللّٰهِ به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مىشود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم.
▫️ - مرحوم حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
💻 @Khamenei_ir