هدایت شده از مجتبی وافی
🔰 زمین کارزار ما تلاویو است نه تهران!
🔶 تظاهرات 110 هزار اسرائیلی در تلاویو
🆔 @m_vafi
چرا گاهی غارت میکنند و گاهی خویشتنداری؟
چرا پیشتازان مهم اند؟ چرا قوّامین لله اهمیت فوق العاده ای دارند؟! چرا ولتکن منکم امة یدعون الی الخیر در هر حادثه و رخدادی مهم است؟ اینکه کسانی پیشتازانه الخیر را سوژه خویش قرار بدهند و نه الشر را!!
چرا در آیه قیام لله مثنی مقدم بر فرادی شده است؟
چه شد که ترفند برچسب مجنون به حضرت نبی ختمی ص خنثی شد؟ در این میان چه نقش استراتژیک و راهبردی ای حضرت علی علیه السلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها داشتند؟
چرا در امر به معروف و نهی از منکر حرکت جمعی خصوصا حمایت نفر دوم از نفر اول اهمیت دارد...
کوتاه ترین ارائه در استیج Ted مال روانشناسی هست بنام دِرِک سیورز. در تنها ۳ دقیقه توضیح میده که چرا این اتفاق میافته.
میگه :
"The first follower that transformed the lone nut into a Leader"
از اینجا با زیرنویس فارسی میتونید ارائه دِرِک سیورز رو ببینید:
https://www.ted.com/talks/derek_sivers_how_to_start_a_movement
.
مناجات(1).mp3
5.66M
🤲 خابَ الوافِدونَ عَلَىٰ غَيرِك
آنان که بر غیرِ تو وارد شدند ناکام شدند
و خَسِرَ المُتَعَرِّضونَ إلّا لَك
و آنان که به غیرِ تو روی آوردند زیان دیدند
و ضاعَ المُلِمّونَ إلّا بِك
و آنان که به درگاهِ غیرِ تو فرود آمدند تباه گشتند
و أجدَبَ المُنتَجِعونَ إلّا مَنِ انتَجَعَ فَضلَك
، و آنان که از غیرِ فضلِ تو طلب کردند، بیبرگونوا شدند
بابُك مَفتوحٌ لِلرّاغِبينَ
درب رحمتت بر مشتاقان باز است
و خَيرُك مَبذولٌ لِلطّالِبين
و خیر تو به جویندگان عطا شده است
و فَضلُك مُباحٌ لِلسّائِلينَ
و فضل و احسانت بر درخواستکنندگان مباح است
و نَيلُك مُتاحٌ لِلآمِلين
و وصالِ تو برای آرزومندان میسّر و مهیّاست
و رِزقُك مَبسوطٌ لِمَن عَصاك
و خانِ روزیات برای آنکه نافرمانیات کرده گسترانیده شده
و حِلمُك مُعتَرِضٌ لِمَن ناواك
و بردباریات بر آنکه به دشمنیات برخواسته شامل است
عادَتُك الإحسانُ إلَى المُسيئين
احسان و نیکی به بدکاران، روش و عادت توست
و سَبيلُك الإبقاءُ عَلَى المُعتَدين
و مدارا با متجاوزان شیوۀ توست
اللٰهُمَّ فاهدِنِى هُدَى المُهتَدينَ
پس خداوندا، مرا به راهِ رَهیافتگانْ رهنمون شو
و ارزُقنِى اجتِهادَ المُجتَهِدين
و تلاش سختکوشان را روزیام فرما!
و لا تَجعَلنِى مِنَ الغافِلينَ المُبعَدينَ
و مرا از غافلانِ رانده از درگاهت قرار مده
و اغفِر لِى يومَ الدّين
و در روز جزا مرا بیامرز!
#ماه_رجب
☑️ @m_ghanbarian
عبدالکریم سروش -از مروجان سکولاریسم و عضو اتاق فکر جنبش سبز در لندن- طی دو سخنرانی در دانشگاه «دلفت» هلند و در جمع عناصر ضدانقلاب در پاریس (۴ اسفند ۱۳۸۸ و ۱۱مرداد ۱۳۸۶) اذعان کرد: «تز سکولارها درباره جدایی حکومت از دین، در جهان واژگونه شده؛ به این دلیل که وجود دین را در عمق زندگی ایرانیان و بازگشت دین را در مغرب زمین می توانیم ببینیم. آنچه گمان میرفت رو به احتضار میرود یا مُرده، خوب یا بد، ظاهرا تجدید حیات کرده، برخاسته و دیگران را به نگرانی افکنده است.سکولاریسم که قرار بود نسبت به ادیان بیطرف باشد، اکنونستیزه گر شده و با برخی ادیان رسماً در می آویزد و میستیزد و وجود اجتماعی آنان را تحمل نمیکند» و «رفته رفته سکولاریسم وارد دورهستیزهگر و میلیتانت میشود و مدارا وهاضمه قوی پیشین را از دست داده است. پیشبینی ضعیف شدن تدریجی ادیان باطل از آب درآمده. در این ۲۰، ۳۰ سال از جامعه شناسان بزرگ میشنوید که ادیان در حال قوت گرفتن هستند. سکولاریسم و لیبرالیسم، هاضمهاش برای بلعیدن ادیان ضعیف، قوی بود، اما دین قوی و فربه از گلویش پایین نمیرود و لذا ستیزهگر میشود».
💡 وحی و پیامبری در پویانماییهای یهودی (بخش اول)
🔦 پویـانـمـایـی «یـوسـف؛ پادشاه رؤیاهـا» کـه بـازنـمـایــی زنـدگی حضرت یوسف(ع) است، تعریف جدیدی از پیامبری ارائه میدهد که مطابق با اخلاق غربی است. در این اثر، یوسف ویژگی خاصی ندارد و برخلاف ادیان توحیدی که پیامبران را دارای معنویت برجسته و ویژگیهای خاص میدانند، ایشان را فردی عادی معرفی، و بالعکس، به چهره پیامبران خدشه وارد کرده است.
🔦 برای تحلیل این فیلم، از روش جان فیسک استفاده شده است؛ چرا که این روش علاوه بر فرم به محتوای ایدئولوژیک فیلم نیز توجه میکند. این پویانمایی درامی است که سویههای تراژیک دارد و تراژدی بودن آن، به دلیل اسیری و درد و رنج شخص اول داستان و غم انگیز بودن زندگی اوست، اما همچون تراژدی، با شکست قهرمان پایان نمییابد.
🔦 فیلم البته به ملودرام نیز نزدیک میشود؛ چرا که داستان حاوی مؤلفههای عمیق احساسی، ایدئالیستی و قهرمانی است. شخصیتهای این پویانمایی، کاملا مشخص و تیپ یافته هستند؛ یعنی مردمانی که همه یا خوباند یا بد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۲۱ و ۲۲۲
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
هدایت شده از گام دوم انقلاب
#یادداشت | نگاهی فلسفی و عرفانی به زوجیت در نظام هستی
📝 به قلم نرگسالسادات روحالامین، پژوهشگر عرفان و فلسفه:
رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات بسیار ارزشمندی، در دیدار اقشار مختلف بانوان در ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ ایراد فرمودند. یکی از فرازهای مهم این سخنرانی اشاره ایشان به «زوجیت» به عنوان قانون عام عالم آفرینش است. به فرموده معظم له مطابق آیات قرآن، خداوند در همه چیز در انسان، در حیوانات، در گیاهان و در چیزهایی که نمیدانیم مانند سنگ ها و اجرام فلکی، زوجیت را قرار دادهاست. به همین مناسبت با نگاهی اجمالی به «زوجیت» از دیدگاه فلسفه و عرفان میپردازیم....
🔗 مطالعه متن کامل:
https://gesostu.ir/n006/
@gamedovomenghelab
#زوجیت_عالم
#مبانی_معرفتی
#گام_دوم
هدایت شده از گام دوم انقلاب
💯 تزاوج، تراحم و همکاری؛ دیالکتیک اسلامی
@gamedovomenghelab
⚜ #دنیا بر خلاف آنچه که اهل دنیا و مادیون القاء میکند، #جنگل_نیست، محل زد و خورد و کشتن و کشته شدن نیست، محل #توافق و #تلائم است.
💠 این #دیالکتیکی که غربیها، #هگل و #ماکس و دیگران درست کردند که #مبنای_جامعه بر #تضاد است؛ #اسلام، #عکس این را میگوید،# مبنای_جامعه بر #تزاوج و #تراوُد و #تراحم، اینهاست. مبنای جامعه، این است. #مبنای_تاریخ هم این است.
🔆 این را یکی از حرفهایی که جا دارد #اهل_فکر در قرآن دنبال کنند، بنده یک وقتی دنبال کردم سالها پیش، مسألۀ #زوجیت است در قرآن، ازواج، «و جعلناکم ازواجاً». هم در مورد انسان و هم در مورد همۀ اشیاء و #ممّا_لاتَعلمون، اینها همه به صورت زوجیت است.
✅ این #دیالکتیکِ_اسلامی، این است که تفکرِ اسلامی، آن #شکل جامعه و #پیشرفت_جامعه و #حرکت جامعه و حرکت تاریخ و اینها بر اساس #تضاد_نیست، بر اساس #تراحم است، بر اساس #توادّ است، بر اساس #همکاری است، بر اساس #تزاوج است. این است که جامعه را پیش میبرد. این #تفکر بایستی بر #زندگی ما حاکم باشد.
🌀 سید علی خامنه ای. درس خارج، جلسه 332 صلاه مسافر.
#حکمرانی_مردمی
#دیالکتیک_اسلامی
#تزاوج_همکاری_همدلی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
دنبال #فهم_عمیق #تبیین_قوی هستی👆
هدایت شده از میسیولوژی missiology
پدر تبشیر در مناطق اسلامی خاورمیانه با پدر نقد مسیحیت ایران !!!!
اسقف مالخاز از ایده پردازان تبشیر در ادینبورگ 2010 در خاورمیانه است. مالخاز با نماز اول وقت خواندن تلاش به تبشیر با مدل جدیدی موسوم به کریسلام داشت.
دکتر محمد کاشانی که دنبال سوژه های جنجالی بودند بدون احتیاط در منزل اسقف مالخاز در گرجستان حضور پیدا کردند و باب حضور این مبشر ادینبورگ را در قم و کربلا محیا کردند.
دکتر مالخاز از رسانه ملی تا دانشگاه های ایران سخنرانی داشت ولی هیچ کس نپرسید نماز خواندن اسقف شروع تبشیر کریسلام در ایران نیست؟؟؟
کریسلام مدل جدیدی است که کشیش ساسان توسلی رهبر پروتستان های ایرانی صریح در کتاب کریسلام نقد کرده است