eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑پشت پرده نمایشگری زوجی در فضای مجازی 🔻با بیان شیرین استاد دکتر محمدحسین فلاح منبع @islamic_psychology 🆔 @savad_rasaneh
🔻ایشون همون بازیگر فرانسوی هستن که برای اغتشاشات توی ایران محتوای اختصاصی تولید می‌کرد ولی الان که کشور خودش درگیر این موضوع شده حتی یه پست هم نذاشته! 🔹باور می‌کنید برای سلبریتی‌های فرانسه ایران مهم‌تر از فرانسه است؟ چون پول توشه.... @Monadizaman 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑پدری که باید سیلی بخورد 🔻سکانس سیلی زدن لیلا به پدرش در فیلم «برادران لیلا» ❓ این سیلی چه جایگاهی در سینما دارد؟ ✍مصطفی گودرزی @toolid_mohtava
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
🛑پدری که باید سیلی بخورد 🔻موقعیتی که لیلا در مقابل پدرش قرار می‌گیرد و با سیلی به صورتش می‌زند اگر نقطه اوج دراماتیک قصه نباشد، بی شک یکی از موقعیت های درامتیک ویژه فیلم است، زیرا که لیلا تصمیم میگیرد بزرگی پدر را بشکند و اورا حقیر کند 🔺حتی این اتفاق بخاطر درام بالایی که دارد می‌توانست تیتر روزنامه فردا باشد:«دختری که پدرش را سیلی زد» ♨ به نظرم اینجا یک اتفاق اشتباه افتاد که اگر کارگردان این قصه بودم لیلا ضارب سیلی نبود و سیلی را باید پدر میزد تا بشود بیشتر با لیلا همدردی و همزاد پنداری کرد 👈اما با کمی دقت یک نکته به ذهنم رسید و این بود که اصلا فیلم برای چه ساخته شده؟ ❓و این سیلی چه جایگاهی در سینما دارد؟ ♦این فیلم، یک فیلم ساختار شکن است و تمام تلاش فیلم برای این است که بگوید «بعضی بزرگترها توان و لیاقت تصمیم گیری را ندارند، پس لایق سیلی خوردن هستند» و لیلا هم در دیالوگی این مضمون رو می‌گوید. ☑سلیلی لیلا یعنی عادی سازی این تصمیم برای دیگران که اگر پدر یا مادر اشتباه می‌کنند، تو حق داری دست بلند کنی و به صورتشان بکوبی. 💢درست است که افراد مدرنیزه شده‌ی جامعه‌ای ما هنوز به رسم ادب و سنت احترام پدر و مادر را نگه می‌دارند اما سعید روستایی بذری را می کارد تا سال های بعدی آنرا در کف جامعه و بین اعضای خانواده درو کند. ♦در واقع نام برادران لیلا پوششی است برای سیلی لیلا که مخاطب زمانی که دلسوزی لیلا را برای برادران می‌بیند این سیلی را از روی فشاری که روی لیلاست بپندارد نه از روی عمدی که در ذهن نویسنده و کارگردان شکل گرفته برای هنجار شکنی و از بین بردن سنت‌های گذشته و حرکت به روی مدرنیته افراطی افسار گسیخته. ☑ پس باید حتی غیر منطقی هم که باشد لیلا سیلی را به صورت پدرش بزند و این پدر مستحق سیلی خوردن است چون روستایی ها اینگونه می‌خواهند. ✍مصطفی گودرزی @toolid_mohtava
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رفتیم همه جای نهج البلاغه رو گشتیم هیچ جا درباره حجاب زنان نگفته!😳 🆔 @savad_rasaneh
📸خیانت‌هایی که سلبریتی‌هایی در حق ملت ایران می‌کنند! 🔹نظر کاربر عرب زبان بعد از دیدن فیلم ضدارزش و موهن برادران لیلا 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔘 | ✅ فرصتی برای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی 🖋حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ▪️ماه مبارک رمضان زمینه مساعدی برای احیای ارزش‌های دینی به ویژه تحکیم روابط و نشاط اجتماعی فراهم است. ▪️احیا و ترویج ارزش‌های دینی از جمله حجاب، نه تنها بر خلاف تفکر عده‌ای، نامش دو قطبی‌سازی در جامعه نیست؛ بلکه تقویت نرم‌افزار واقعی قدرت ملی و امیدآفرینی در جامعه اسلامی است. ▪️جلوه‌نمایی معدود افراد غیر متعهد در طول این مدت که با کشف حجاب در اماکن عمومی قلوب مؤمنین را جریحه‌دار کردند، در واقع بخشی از توطئه فرهنگی دشمنان در جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شود که باید ابعاد مختلف آن تشریح و تفسیر شود. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اکران مردمی فیلم غریب 🔻به نقل از روابط عمومی عمار، اکران مردمی عمار فیلم سینمایی «غریب» که از ۲۵ اسفند روی پرده سینماها به نمایش درآمد، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد. ♦️«غریب» روایتی داستانی از بخشی از زندگی «شهید بروجردی» در ابتدای فرماندهی او در کردستان است. 🔺در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «غریب شمایلی است از وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد. فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد.» 👈حامد عنقا فیلمنامه این اثر را با نگاهی به کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌الله محمودزاده نوشته است. ✅فعالان فرهنگی جهت اکران این اثر فاخر در مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس، کانون‌ها و … می‌توانند درخواست خود را در سایت اکران مردمی ثبت و یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۰۵۰ تماس بگیرند. 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| حقیقت رسیدن به واقعیت! ▪️فیلم «مسیر سبز» به کارگردانی «فرانک دارابونت» در سال‌ ۱۹۹۹ بر اساس رُمانی از اِستیفن کینگ ساخته شده است. جهانِ فرانک دارابونت در فیلمِ «مسیر سبز» جهانى معناشناختى است. فیلم، در بسترى قصه‌گو، شخصیتى متافیزیکى را معرفى مى‌کند. ▪️موضوعِ مهمِ فیلم، این است که همه‌ی ما دیر یا زود می‌میریم. بخش ترسناک این اتفاق، مُردن و جان دادن نیست، بلکه این است که آیا می‌توانیم به مسیری که تا آن لحظه پشت سر گذاشته‌ایم افتخار کنیم یا نه؟ مسیر سبز می‌گوید هر بلایی که سرمان می‌آید،‌ باعث و بانی آن خودمان هستیم. 📺 تماشای فایل با کیفیت در آپـــارات 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از Light Media
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ امربه معروف پس چی میشه ؟! امربه معروف یعنی همین ! حَیَّ عَلیٰ خَیرِ العَمل ⏯ سکانسی از فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمد حسین لطیفی ... ┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈ 🆔 @lightmedia
یک قهرمان آشنا هنوز جشنواره فیلم فجر شروع نشده بود که سازمان سینمایی اوج اعلام کرد قرار است فیلمی را در این رویداد به نمایش درآورد که بخشی از زندگی شهید بروجردی را روایت می‌کند. این اولین باری بود که فیلمی با موضوع زندگی این شهید ساخته می‌شد و صحبت‌های زیادی مطرح بود که سازندگان این اثر دوربین‌شان را روی کدام قسمت از زندگی شهید بروجردی زوم می‌کنند، شهیدی که با پذیرش تنوع فرهنگی هم مقابل متحجرین ایستاد هم مقابل دشمن ایران یک قهرمان آشنا... 🆔 @savad_rasaneh
🔻اگر در کودتای ۲۸ مرداد، خانم‌رئیس‌های شهرنو میدان‌دار صحنه شدند و در پانزدهم خرداد خانم‌جلسه‌ای‌های قم، هنوز هم نوادگان آنها در مصب‌های مختلف تاریخی رودرروی همدیگر می‌ایستند. هنوز فرزندان شعبان بی‌مخ در حال تکرار نقش پدرجدشان هستند و از آن‌سو طیب و رمضان‌یخی‌های امروز همان نقش حر دوران را بازی می‌کنند. داستان احزاب جدایی‌طلب ایران و وطن‌دوستانی که از میهن‌شان زیر بیرق دین دفاع می‌کنند هم خیلی جدید نیست. کردستان از مدت‌ها پیش اهرمی برای فشار چند دولت منطقه بر همدیگر بوده است و همیشه قدرت‌های خارج از منطقه هم در این بین دخیل بودند. حتی اگر اکثریت قاطع کردهایی که در ایران و عراق و ترکیه و سوریه زندگی می‌کنند، سوای هویت قومی‌شان به موطنی که در آن زندگی می‌کنند وفادار باشند، کافی است که عده‌ای علم مخالفت بلند کنند و منطقه به آشوب کشیده شود. 🔻نام فیلم را برخلاف کتاب مشهوری که راجع‌به این سردار شهید نوشته‌اند، «غریب» گذاشتند. انگار با یک مرد تنها و درک‌نشده طرفیم. این تم و درونمایه در مورد خیلی از سرداران شهید ایران، خصوصا آنهایی که در دوره‌های اول انقلاب یا اوایل جنگ فعالیت می‌کردند تکرار شده است و در «موقعیت مهدی» هم برادران باکری، خصوصا حمید را در چنین وضعی می‌بینیم. این همان نقش تاریخی است که بروجردی مطابق آنچه گذشتگانش ایفا کرده بودند و همرزمان همان روز او تکرار می‌کردند، داشت آن را جلو می‌برد؛ نقش سردار تنهایی که فقط با عده‌ای راست‌قامت وفادار در میدان باقی مانده است، الگویی پرتکرار بود. 🔻بروجردی در این‌سو و رهبر جدایی‌طلبان کوموله در آن‌سو به شکلی منطقی در نقش‌های تاریخی‌شان فرو می‌روند و دو قطب خیر و شر را به شکل واضحی تشکیل می‌دهند. حالا بخش مهم‌تر و فنی‌تر قصه باقی مانده است؛ بخش‌های چالش‌برانگیز و نقاط خاکستری در مرز خیر و شر. فرماندهان و درجه‌داران ارتشی که در فیلم می‌بینیم و انتخاب جانانه‌ای که وسط چنین معرکه‌ای کردند، بخشی از این نقاط خاکستری هستند و برخورد شهید بروجردی با گروه‌ها و افراد تندرو بخشی دیگر است. بعضی از این تندروها فکر اشتباه و برداشت غلطی از وقایع دارند و باید اصلاح شوند و بعضی دیگر خائن و نفوذی هستند و این تندروی‌ها پوشش‌شان است. 🔻غریب فیلمی است که تا حدود زیادی به معیارهای عامه‌پسند فیلمسازی تکیه کرده اما نمی‌شود گفت به دامن ابتذال یا لوث کردن موضوع افتاده است. چند سکانس فیلم به لحاظ منطق روایی یا منطق اکشن ایرادهای غیرقابل انکاری دارند اما اینها فیلم را از مرز قابل تحمل بودن، حتی برای خیلی از مخاطبان حرفه‌ای و حساس عبور نمی‌دهند و اکثر کسانی که کار را تماشا می‌کنند، هم سرگرم می‌شوند و هم با شخصیت اصلی آن سمپاتی پیدا می‌کنند. 🔻نکته دیگری که تماشای فیلم را برای مخاطبان امروز جذاب می‌کند، ارتباط آن با مسائل امروز است. انگار خیلی از مسائل امروز ما تکرار همان اتفاقات دیروز است و همین تطبیق‌ها باعث نشاط و جذابیت فیلم می‌شود. اساسا مساله‌ای که فیلمی مثل غریب را که به تاریخ معاصر پرداخته، جذاب می‌کند، نه نوستالژی یا احساس رهایی از گذشته‌ای تلخ، بلکه تکرار تاریخ است. تاریخ هر بار ممکن است تکرار شود و نقش‌ها ممکن است بازآفرینی شوند اما نقش‌آفرینان در هر بار ممکن است بتوانند نتیجه را به جهت دیگری بکشانند. این خودش مایه خوب و جانداری برای درام است. یادداشت خبرنگار گروه فرهنگ 🆔 @savad_rasaneh