eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مراقب باشیم به رسانه نبازیم! حاج محمود کریمی: ▪️رئیس جمهور یک کشوری با دیوار، هوا و زمین دست می‌دهد و به دور خودش می‌چرخد و هیچ کس به او چیزی نمی‌گوید اما زمانی که رئیس جمهور ما یک عدد را اشتباه می‌گوید، همه مسخره‌اش می‌کنند. ▪️این مسئله از تاثیرات رسانه است و باید مراقب باشیم به رسانه نبازیم. هر چند حرف‌های من را هم تحلیل می‌کنند و علیه خودم هم استفاده می‌کنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔻انجمن سواد رسانه طلاب در سالی که گذشت... 💢آنچه می‌بینید برگزیده‌ای از برنامه‌ها و حضور اصحاب رسانه در برنامه ها و فعالیت های انجمن سواد رسانه طلاب است ▪️ انجمن سواد رسانه طلاب در یک سال گذشته با برنامه‌هایی همچون «آموزش تربیت مربی»، «اتمسفر مستند»، «دکوپاژ» و «مصاحبه‌های مردمی» مسائل حوزه رسانه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘ارزش‌های دینی از دنیای قدیم تا عصر مدرن ✍️ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم ▪️برخی از مدعیان دائماً و به گونه‌های مختلفی می‌گویند «دنیای جدید» دنیای تکثرها و تنوع‌هاست. دنیای مدرن، دنیای سکولارشده است. در دنیای جدید، نمی‌توان از «ارزش‌های ثابت» و «مطلق» سخن گفت! نمی‌توان از «حقیقت واحد» سخن گفت! صراط‌های فراوانی وجود دارد که نمی‌توان گفت فقط یکی از آنها مستقیم است! بلکه با صراط‌های مستقیمی مواجهه‌ایم! ▪️اینان خلط بزرگی میان «مقام ثبوت» و «مقام اثبات» و در نتیجه میان «واقعیت» و «حقیقت» کرده‌اند! ▪️توضیح آنکه تنوع و تکثر و صراط‌های مختلف در جوامع بشری، از ویژگی‌های دنیای مدرن نیست. بلکه در همیشه تاریخ و در همه جوامع وجود داشته، دارد و خواهد داشت. به عنوان مثال، در کنار توحید و خداپرستی، بت‌پرستی (با تنوع بسیار گسترده‌ای که داشت)، شرک، بی‌خدایی، الحاد، بی‌اعتقادی به معاد، بی‌اعتنایی به ارزش‌های دینی و امثال آن در دنیای قدیم هم بوده است! همواره شاهد وجود ادیان و مکاتب و ملل و نحل مختلفی در میان جوامع بشری بوده‌ایم. ▪️همه سخن در درستی یا نادرستی آنها بوده و هست. یعنی سخن فرزانگان و پیامبران و اولیای الهی و فیلسوفان این بوده است که آیا همه آنچه که «هست»، درست‌ است؟ آیا منطقاً می‌توان گفت هم باورهای دینی درست‌ است و هم باورهای غیردینی و ضددینی؟! آیا می‌توان گفت هم ارزش‌های توحیدمحورانه درست‌اند و هم ارزش‌های الحادپایه؟ معلوم است که پاسخ منفی است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
▫️ 🔘اقدامات رسانه ای در خدمت سیاست انگلیسی: از کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ تا اغتشاشات پاییز ۱۴۰۲ ▪️ یکی از دلایلی که انگلیسی‌ها توانسته‌اند به واسطه ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در دنیا اثرات ماندگاری شکل دهند، پیوند تنگاتنگ رسانه‌های انگلیسی با سرویس امنیتی آن کشور است. با مطالعه‌ای بر اقدامات رسانه‌های انگلیسی در حوزه برون مرزی آنها، به مدلی تحت عنوان « به هم ریختگی میدانی» می‌رسیم. این مدل نشان می دهد که آنها چگونه در میدان برای تضعیف حکومت مرکزی برای پیاده سازی اهداف استعماری خود آشوب ایجاد می‌کنند. ▪️ از بررسی این مدل، ۴ مرحله قابل استخراج است: 1⃣ « سوژه سازی» اولین مرحله « سوژه سازی» است، در این مرحله رسانه های انگلیسی بواسطه ظرفیت‌های رسانه‌ای خود چالشی را مورد توجه ویژه قرار می‌دهند و در قالب یک بحران به افکار عمومی معرفی می‌کنند. یکی از دلایلی که آن‌ها بنگاه خبرپراکنی به اسم بی‌بی‌سی به زبان‌های مختلف دارند نیز همین است که در تمام کشور‌ها قابلیت سوژه سازی را داشته باشند. 2⃣ «اجماع رسانه ای» مرحله دوم، مرحله ی«اجماع رسانه ای» است، در واقع بعد از اینکه مسئله‌ای را به عنوان سوژه‌ی اصلی مطرح و توجه افکار عمومی را به آن جلب کردند، در این مرحله تلاش می‌کنند تا در همه ی رسانه های خود به طور هم زمان و یکصدا، به آن موضوع بپردازند و از این طریق باعث می‌شوند که حتی بخش‌هایی از جامعه که متوجه خبر و سوژه اولیه نشدند، متوجه ماجرا شوند. 3⃣ «اجماع میدانی» در مرحله‌ی سوم تحت عنوان «اجماع میدانی» آن‌ها تلاش می‌کنند تا مسئله را از فضای افکار عمومی به کف خیابان‌ها و کوچه و بازار بکشانند. این امر سبب می‌شود که تمام بخش‌ها یا اقشار موثر جامعه بواسطه‌ی دغدغه‌ای که رسانه‌های انگلیسی بدان پرداخته اند، وارد عرصه شوند و از خود کنش نشان دهند. این کنش گاهی در قالب عدم مشارکت در فرآیند‌های سیاسی نظیر انتخابات و گاهی در قالب خشونت‌های میدانی است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از مواردی بود که انگلیسی‌ها از این مدل برای پیاده کردن آن استفاده کردند. 4⃣ مرحله چهارم «سالگردسازی» است، انگلیسی‌ها به این تجربه ی تاریخی دست پیدا کرده اند که وقتی هزینه زیادی بر مسئله‌ای صرف شده و مراحل سوژه یابی، اجماع رسانه‌ای و اجماع میدانی بر آن شکل گرفته است، طبیعتا نباید آن را رها کرد. در واقع در طول تاریخ افکار عمومی بیماری فراموشی دارد. لذا؛ از طریق سیاست سالگردسازی تلاش می‌کننند تا اجماع میدانی را حول آن مسئله در چارچوب منافع خود حفظ کنند که دقیقا در ماجرا‌های سال گذشته کشورمان و آمادگی برای سالگردسازی آن از دو سه ماه پیش تا کنون در این رسانه‌ها، به خوبی می‌توان آن را مشاهده کرد... ▪️ شگردهای رسانه ‌ای که از دیر باز در خدمت سیاست های کشور های استعمارگر بوده و هست، برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر و بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ماست... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه سوم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘لزوم کنترل صدا و سیما ▫️...یک وقت می‌بینید که یک نفر آدم می‌آید، حالا یا آن آدم، آدم فاسدی است و خودش را جا زده است، که این خیلی احتمال است و یا آدم بی‌اطلاع، نمی‌داند چیست حساب، سیاست سرش نمی‌شود، از اجتماع اطلاع‌ ندارد، از وضع تحول ایران اطلاع ندارد، می‌آید یک کلمه‌ای می‌گوید، یک جمله‌ای می‌گوید، یک مصاحبه‌ای می‌کند و آشوب بپا می‌کند؛ یعنی، ایران را می‌برد طرف یک امور غیر مطلوب. ▫️و لهذا، همان طوری که شاید در همه دنیا این طور باشد که این دستگاه تحت کنترل یک اشخاص مطلع از مسائل، عمیق در مسائل، که اگر یک چیزی می‌خواهد پخش بشود، در نظر آن‌ها باشد، آن‌ها ببینند و بگویند این کلمه صحیح است یا صحیح نیست، این جمله درست است یا نیست. ▫️شما ببینید الآن وقتی که می‌خواهند یکی از این مقامات عالی رتبه به اصطلاح خودشان صحبت بکنند، این‌ها نمی‌آیند بایستند صحبت کنند، این‌ها می‌نویسند. این برای این است که یک نطقی که او می‌کند، در سرتاسر عالم منتشر می‌شود این، اگر یک کلمه این ور و آن ور باشد، یک جمله بر خلاف مصالح خودشان باشد، خوب، غائله بپا می‌کند. ▫️این دستگاه‌ها این طور نیست که در آنجاها، در ممالکی که مترقی هستند باصطلاح، در آنجاها همین طور باشد که هر که بخواهد، هر چه بگوید درش؛ کنترل می‌شود، اشخاص مختلف می‌بینند، اشخاص که تخصص در این امور دارند مطالعه می‌کنند، می‌بینند، الفاظ را این ور و آن ور می‌کنند، جملات را ببینند که چه جوری است. ▫️باید شما کوشش کنید که یک وقت- خدای نخواسته- شمایی که می‌خواهید خدمت بکنید، شمایی که آماده‌اید برای اینکه شب و روز خدمت برای کشور خودتان بکنید و الآن فرصت به دست شما داده شده است که شما می‌توانید خدمت بکنید، یک وقت می‌بینید که یک نفر آدم نفوذ کرد در آنجا و در یک جای حساس، آن وقت می‌آید یک کاری می‌کند، یک عملی انجام می‌دهد یا یک فیلمی که آن‌ها مطلع هستند، کارشناس می‌خواهد این فیلم‌ها. این فیلم‌ها ممکن است یک نتایجی بدهد که نتایج را اشخاص عادی نتوانند درست بفهمند. کارشناس‌ها در آن فکر کنند، تامل کنند تا اینکه یک فیلم صحیحی باشد که مناسب با و با ، با خودتان باشد... (27 اسفند 1360، صحیفه امام، ج16، صص120-119) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
28.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️📡 | شماره۴ 🐍🐟 تکنیک 👏یک مار شجاع، یک ماهی را از غرق شدن نجات داد... ✌️اسرائیل کودک‌نواز، بمب‌های ساعتی کوچک را خنثی کرد... 🎙به روایت محمد جوانی 👌برای می‌توانید با این کلیپ، رسانه‌های معاند مثل اینترنشنال را نزد مخاطبانشان بی‌اعتبار و رسوا کنید/ انتشار حداکثری با شما 🖇دریافت با کیفیت بالاتر Aparat.com/v/kqx9U 🧠⚔علوم و جنگ شناختی @CWarfare @CWarfare @CWarfare
🔘فضای مجازی ▪️اکنون در فضای مجازی، فضای نو و جدیدی برای شکل دهی به یک نوع زندگی که « زندگی دوم » (Second Life) نامیده می شود ، در اختیار بشر قرار گرفته است. ▫️ در این فضا فرد می­تواند با چهره­ ی مطلوب و دلخواه خود حضور پیدا کرده و با دیگران به تعامل بپردازد و در فضایی مبتنی بر رؤیاهای خویش زندگی کند که اگرچه هیچ یک از مؤلفه­ های این زندگی واقعیت ندارند ولی بطور چشم گیری در زندگی فرد اثرگذارند. ▪️در فضای زندگی مجازی(Virtual Life) ، «سبک زندگی خاصی که هیچ گاه رنگ و بوی واقعیت و تجسم مادی را به خود نخواهد گرفت، شکل میگیرد» . ▫️ در این فضا که مرز هم نمی­شناسد، همه به نوعی یک متعامل(interactor) به حساب می آیند و هیچ کس ، بخاطر آن که از کشوری خاص است ، مورد بازخواست قرار نمی گیرد، بلکه بیشتر به خاطر آن چه که هست ، مورد ارتباط قرار می گیرد. ▪️ اهمیت این نوع زندگی اگرچه از یک طرف به خاطر تجارب با واسطه ای است که در آن روی می دهد ؛ اما به جهت وقت بسیار زیادی که از یک فرد در فضای مجازی می گیرد و به لحاظ تاثیرات شگرفی که در نحوه تعاملات و حضورش در فضای واقعی ایجاد می کند ، می تواند در حوزه مطالعات «سبک زندگی» از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘قدرت رسانه در کنترل احساسات جوامع ▪️چرا وقتی یک قتل عام در یک کشور اروپایی اتفاق می‌افتد تمام کشور‌ها به آن واکنش نشان می‌دهند ولی در بدترین جنایت‌ها رخ می‌دهد ولی هیچکس واکنش نشان نمی‌دهد؟ ▫️اگر عربی را در دیدید که دلقک نبود، تاجر چرب زبان نبود، شیخ منحرف جنسی نبود، پس قاعدتاً او یک تروریست هواپیما ربای بمب گذار است. ▪️این چهره‌ای است که هالیوود از در ذهن مخاطبین خود جای داده و در ضمیر ناخودآگاه مخاطبین حس تنفر به اعراب را وارد کرده، بدون آنکه مخاطب متوجه شود. ▫️در نتیجه کشتار و شکنجه اعراب در ذهن مردم جهان عادی سازی می‌شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرااستفاده ازشبکه‌های اجتماعی رایگان است؟! ▪️ برای دریافت پاسخ سوال،مستند رایگان (The Social Dilemma) ساخته کشور آمریکا را حتماً ببینید. ▪️اگه واسه محصولی پول نمیدی یعنی خودت محصولی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘دوگین و نظریه جنگ شبکه محور ▪️در پوشش یک مسنر جدید، دوگین بر ارتباط عناصر روانی، ادراکات و ایده ها در فضای ژئوپلیتیک کنونی تأکید ویژه ای دارد و همچنین تمایز بین اقدامات (نظامی و غیرنظامی)، (جنگ و صلح) را محو و کاملاً تیره یاد می کند. ▪️او شبکه را در قالب یک پدیده اجتماعی در بُعد اطلاعاتی تفسیر کرده و در نتیجه، جنگ شبکه محور زمانی رخ می دهد که یک بازیگر سیاسی تلاش می کند (نه لزوماً با استفاده از ابزار نظامی)؛ شبکه ای قوی و گسترده تری را کنترل و هدایت کند. ▪️همانطور که در دنیای معاصر حجم اطلاعات بسیار زیاد و گسترده شده است، کنترل آن نیز چندان امکان پذیر نمی باشد، بنابراین هدف جنگ شبکه محور کنترل جریان اطلاعات نیست، بلکه کنترل چگونگی و نحوه ایجاد و اشتراک گذاری اطلاعات است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تــــمام شهر بوی عطر بهار گرفته و تمام من، بوی تو کجایی...؟ بهار دارد می‌رسد... 🌸🌷 لحظه تحویل سال همه دعای فرج (الهی عظم البلاء) را به نیت تعجیل در فرج و رفع گرفتاری‌‌ها قرائت می‌کنیم. التماس دعای خیر🙏🏻🌹 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸يا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ 🍃 ای تغییر دهنده دل‌ها و دیده‏‌ها 🌸يا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ 🍃 ای تدبیرکننده شب و روز 🌸يا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ 🍃 ای گرداننده سال و حالت‌ها 🌸حوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَال 🍃 حال ما را به نیکوترین حال تغییر ده 🌷 عیدتون مبارک 🌷 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
♨️نکات مهم پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب کوتاه، معنادار، صریح و قابل تأمل بود که می توان نکات زیر را از آن استخراج نمود: ۱. عدم رضایت کامل ایشان از نحوه عملیاتی شدن شعار سال گذشته که با عنوان «نه به قدر مطلوب» بیان گردید. ۲. تأکید چندباره معظم له بر مشکل اقتصاد به عنوان ضعف اساسی کشور ۳. امکان حل این مشکل با تقویت «تولید ملی» ۴. حضور مؤثر و واقعی مردم در صحنه اقتصاد برای نیل به یک «اقتصاد مردم پایه» بدون تردید، ریل گذاری اقتصاد در سال جدید با توجه به بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین برنامه هفتم توسعه تلاش مضاعفی را در هر سه قوه می طلبد و نکته ای که نباید فراموش شود، برخورد بازدارنده با مفاسد اقتصادی در هر سطح و مقامی است. برخوردی که رشد یا افول سرمایه اجتماعی نظام سیاسی وابسته به آن خواهد بود. ✍محمدصادق خرسند
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔻انجمن سواد رسانه طلاب در سالی که گذشت... 💢آنچه می‌بینید برگزیده‌ای از برنامه‌ها و حضور اصحاب رسانه در برنامه ها و فعالیت های انجمن سواد رسانه طلاب است ▪️ انجمن سواد رسانه طلاب در یک سال گذشته با برنامه‌هایی همچون «آموزش تربیت مربی»، «اتمسفر مستند»، «دکوپاژ» و «مصاحبه‌های مردمی» مسائل حوزه رسانه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه چهارم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پشت پرده کامل ماجرای اخیر آقای صدیقی 🤔 قضیه جعل امضاء چیست؟ 📌اگر برای شماهم علامت سوال‌هایی ایجاد شده، کلیپ را با دقت مشاهده کنید با ما همراه باشید... 🆔️ @parizadmedia
🔘دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘تأثیرگذاری رسانه ها در جنگ شناختی بر جامعه: ▪️امروزه رسانه ها بر رفتار و نگرش بسیاری از مردم تأثیر می گذارند. اطلاعات می تواند پس از چند کلیک روی یک دکمه کوچک به شکلی گسترده پخش شود، خواه درست باشد، نادرست، حدس و گمان و یا در نهایت شایعات بی ارزش و یا اثرگذار. ▪️این مسئله می تواند به طرق مختلف بر روابط افراد چه بین افراد مشهور ، افراد عادی یا بین خود افراد مشهور و عزیزانشان تأثیر بگذارد. رسانه‌ها قادراند جامعه را دستکاری، ،تحت تأثیر قرار دهند، متقاعد کنند و تحت فشار بگذارند و حتی گاهی جهان را به دو قطب «مثبت و منفی» کنترل کنند و از نظر روحی، جسمی و عاطفی بر جامعه بشری اثرگذاری چند بعدی داشته باشند. ▪️داستان های بحث برانگیز بدون اتکا به واقعی بودن یا نبودن آن چاپ و از طریق فضای مجازی انتشار پیدا می کند. عموم مردم "قرار است" هر چیزی را که به آنها گفته می شود باور کنند وهرگز قادربه زیر سوال بردن آن ندارند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘کلیک‌های اینترنتی زودباورمان می‌کند! ▪️پژوهشگران دانشگاه فلوریدا در پژوهشی دریافته‌اند که جست‌وجوهای آنلاین درباره اخبار جعلی می‌تواند تصور صحت آن‌ها را افزایش دهد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌