eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔰 نقد فیلم | شماره 2 📽 سکانس فیلم سینمایی بتمن ... 📝 پژوهشگر: سید ابوالفضل موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی | #سکانس_برتر 🔰 نقد فیلم | شماره 2 📽 سکانس فیلم سینمایی بتمن ... 📝 پژوهشگر: سید ابوالفضل
| 🔰 نقد فیلم | شماره 2 📽 فیلم سینمایی بتمن و جوکر... ▪️در فیلم سینمایی بتمن و جوکر و اکثر فیلم های قهرمان پرور هالیوودی، قهرمانان با به خطر انداختن خود و با نیروهای شگفت انگیز جان مردم را از خطرات و نابودی نجات می دهند؛ جالبتر اینکه متخاصمان و دشمنان آنان همیشه در صدد از بین بردن دنیا و یا به بردگی کشیدن تمام مردم جهان هستند. ▫️شاید در نگاه اول انگیزه این دست از فیلم ها برای سرگرمی (Fun) و هیجان به نظر برسد ولی در پس این داستان های جذاب پیامی نهفته است که آثارش تقریبا هویدا و آشکار است کافی است از چند نفر و یا حتی از خود بپرسید : «به نظر شما ساخت یک مسجد در اولویت است یا یک بیمارستان ؟!» جواب مشخص است _ بیمارستان _ ولی چرا؟ مخاطب ما در این سوال فردی است که در این مرزوبوم زیسته و بزرگ شده، فرهنگی مبتنی بر معنویات ، حال و روز انسان غربی که در مهد ماتریالیست و مادی‌گرایی زندگی می کند مسلما مشخص است؛ بله این رهاورد فرهنگ غرب و از جمله این دست از آثار است، سوپرمن و بتمن و غیره جان مردم را نجات می دهند واین امر در فیلم تقدیس و بزرگنمایی می شود. ▪️ولی در فرهنگ شرق از غرب آسیا گرفته تا شرق دور، قهرمانان همیشه مظهر و تجلی معنویات (در اشکال مختلف) بوده‌اند و به واسطه معنویات و اتصال به این امور هم جان مردم را نجات داده‌اند. و صد البته این مسئله در فرهنگ ایرانی اسلامی بمراتب پر رنگ تر و اصیل تر و چه بسا رکن اصلی قهرمانی و متمایز شدن افراد از سایرین است ، اینجاست که نجات جان دیگران یک امتیاز و برتری شگفت‌انگیز نیست یک توفیق الهی است که خداوند آن را به هرکس عطا نمی کند. ▫️فیلم های قهرمان پرور هالیوودی همگی بر گرفته از نهیلیسم است که هیچ ارزشی را در جهان شایسته ارزشمندی نمی‌داند مگر کمک به دیگران آن هم نه به خاطر معادی و یا پروردگاری بلکه برای ثبت لحظه خوش در زندگی سرتاسر پوچ، بی معنا و کسل کننده. ▪️ولی وجود فطرت، نظامات فطری و وجود غیرقابل رد مجموعه معنویات ناخودآگاه از دل همین آثار بیرون می زند؛ جوکر دو کشتی مملو از سرنشین، یکی زندانیان و دیگری شهروندان را به گروگان گرفته و هر دو کشتی را بمب گذاری کرده و کلید هر بمب را در کشتی دیگری گذاشته و این سرنشینان هستند که باید زود تصمیم بگیرند _ اگر هر گروه کلید بمب را بزند کشتی گروه دیگر منفجر و خودشان نجات پیدا می کنند _ دیگر از کسی کار بر نمی آید حتی «بتمن»، قهرمان و ناجی داستان، و اتفاق عجیبی در نهایت رخ می دهد، هر دو گروه از نابود کردن گروه دیگر صرف نظر می کنند، حتی با وجود عواقب جبران‌ناپذیری که خواهد داشت، اقدام هر دو گروه باعث نجات همگی می شود و جوکر از قصد خبیث خود ناکام می ماند. ▫️در این صحنه «بتمن» نماد «اصالت دادن به جان» (و رد معنویات و یا لااقل کم اهمیت نشان دادن آن) مستأصل و ناکارآمد است و و «وجدان» بیدار آحاد مردم (یا همان فطرت) است که جلوی این پیش آمد ناگوار را می‌گیرد؛ اعترافی سخت و ناخواسته، بله این معنویات بوده که تمام نسل بشر را از ازل تا امروز از نابودی نجات داده و چه بسیار که انسانها برای حفظ آن جان خود را به خطر انداخته‌اند. ▪️این دست از آثار می خواهند چشم و گوش و ضمیرناخودآگاه مخاطب خود را عادت به اولویت دادن به مسائل مادی و نجات آنها سوق و تلاش و جانفشانی برای معنویات را در ذهن کمرنگ و از درجه اولویت ساقط کنند؛ و دریغ و صد افسوس از قهرمانان واقعی، همان اولیای الهی که چه رشادت‌ها و جانفشانی های کردند که چراغ انسانیت روشن بماند طوری که هنوز چشمه سار هدایتشان خروشان و از پی گذر ایام نه از خروش ایستاده و نه زرق و برق و طمطراق قهرمان های پوشالی از وجوب شان‌ کاسته. 📝 پژوهشگر: سید ابوالفضل موسوی 📽 تولید در رسانه فکرت 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
لایو محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» @savad_rasaneh 🔻🔻🔻
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد غریب.mp3
24.19M
| 🔰 نقد فیلم | شماره 1 📽محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» 👈با حضور: 👤استاد علی قهرمانی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه 👤دکتر حوریه بزرگی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه 👤سید مهدی موسوی_ مجری و خبرنگار 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔰 نقد فیلم | شماره 1 📽تیزر محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» 👈با حضور: 👤استاد علی قهرمانی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه 👤دکتر حوریه بزرگی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه 👤سید مهدی موسوی_ مجری و خبرنگار 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
✅ محفل نقد فیلم سینمایی «غریب» در قم برگزار شد ▪️به همت انجمن سواد رسانه طلاب، محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» با حضور حجت الاسلام علی قهرمانی و دکتر حوریه بزرگی در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت برگزار شد. ▪️قهرمانی: در بخش‌هایی از فیلم، شاهد ریتم کندی هستیم، ضمن آن که به برخی از وجوه شخصیتی شهید بروجردی در این اثر به خوبی پرداخته شده؛ اما برخی دیگر از وجوه شخصیتی ایشان، کمرنگ مورد توجه قرار گرفته است. ▪️بزرگی: ما هنوز نتوانسته‌ایم مکتب سینمای ایران را داشته باشیم و برای تحقق این امر بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی خود نیاز به کارهای قوی در عرصه پژوهش داریم و این که به شکل جمعی و دغدغه‌مندانه به رفع خلأها در این زمینه همت بگماریم. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
17.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔰 نقد و بررسی | شماره 1 📽تیزر محفل نقد و بررسی «زندگی پس از زندگی» ▪️زندگی پس از زندگی برنامه‌ای در مورد مرگ و عالم ماوراء به روایت افرادی است که در تجربهٔ مرگ تقریبی از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. 👈با حضور: 👤استاد مجتبی فلاحتی _ استاد حوزه و دانشگاه 🔺لینک مشاهد کامل برنامه https://aparat.com/v/mD3tf 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔰 نقد و بررسی | شماره 1 📋گذری بر فیلم سینمایی «غریب» ▪️ به اتفاق جمعی از دوستان طلبه به دیدن فیلم خوب غریب رفتیم، فیلمی جذاب و تام و تمام را به نظاره نشستیم، فیلمی که مخصوصا به حیث دیالوگ ها و طراحی سناریو، شخصیت پردازی، بازیگران کاربلد، صحنه های اکشن در کنار جلوه هایی از درام جزو بهترین ها و حرفه ای ها بود. خدا قوت به موسسه اوج و حامد عنقا(نویسنده). ▫️ فیلم را برای سنین پایین با درجه احساسات بالا توصیه نمیکنم ولی اگر با برخی از صحنه های خشونت آمیز که به فراخور داستان و متناسب با جنایت های جریان کومله تدوین شده است مشکلی نداشتید با خانواده به تماشای فیلم بنشینید. ▪️ فیلمی که مصداق بارز رسانه گرم است که لحظات نابی را رقم می زند و مجال از دست دادن نیست، داستان و روایت گری اش دنباله دار است و مخاطب را خسته نمی کند و این می شود نقطه قوت معرفی یک قهرمان که می تواند موجب تقویت عزت نفس یک ملت شود. ▫️یک الگوی انقلابی آمیخته با عقلانیت البته در اوج انسان دوستی را مشاهده خواهید کرد که اخلاق را با اقتدار آشتی و جدیت را با لبخند پیوند داده است. الگویی سرشار از ذکاوت نظامی گری که در هنگام عبادت، زاهد شب و در میدان جنگ، شیران اند؛ شیر خمینی... و کیست خمینی که یکی از پرورش یافتگان مکتبش می شود «محمد بروجردی» ▪️روحمان با یادشان شاد و راهشان پر رهرو... 📝نویسنده: ابراهیم شریفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
موسسه شناخت و رسانه فکرت برگزار می‌کند: ✅ نقد و بررسی دیدگاه منکران افول آمریکا با حضور: 👤دکتر محمدرضا باقرزاده؛ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی امام خمینی(ره) 👤دکتر محسن رنجبر؛ مدرس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) مکان: قم بلوار بسیج، نبش خیابان تراب نجف زاده زمان: پنجشنبه ۳۱ فروردین ساعت ۱۴. ♦️پخش زنده از کانال ایتا فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️ @Fekrat_Net
| 🔰شماره 1 📋هندسه حکمرانی فضای مجازی ▪️فضای مجازی، ابزار اورجینال حکمرانی نوین و خط مقدم تنازعات تمدنی امروزی است. نه می شود، چون دایره و بدون لبه گام برداشت و در جریان جهانی هضم شد و نه می توان با گارد بسته و بی‌توجه عبور کرد. صریح و سریع و دقیق باید را وضع یا کشف کنیم تا هویت و جمهوریت و اسلامیت جامعه را در سلامت و امنیت، راهبری نماییم. ▫️خیلی سریع اگر بخواهیم ابعاد و اضلاع فضای مجازی و مبتنی بر این هندسه و زیست بوم ویژه را مطرح کنیم به مثلث ها، مربع ها، چندضلغی ها و تقاطع های متعددی می‌رسیم که بایستی پیرامون آنها گفتگو کنیم و تصمیم جدی بگیریم. 1️⃣ را بایستی بازبینی و تقویت و بروزرسانی کنیم: ۱.اتاق فکر فضای مجازی ۲.ارگان تصمیم گیر و مدیریت ۳.لایه های کنشگری و راهبری میدانی 2️⃣ در فرایند تولید و توزیع پیام، ای داریم که باید اتخاذ مبنای مشخصی داشته باشیم: ۱.چه کسی پیام را تولید می کند؟(سیستم مولد مرجع) ۲.محتوای پیام چیست؟(سیستم اعتبارسنجی و منطق ارزشگذاری) ۳.ابزار و بستر پیام چیست یا کجاست؟(پلتفرم و شبکه) ۴.مخاطب پیام کیست؟(سطح بندی فاز مصرف) ۵.اهداف و نتایج پیام چیست؟(چشم انداز تولید و توزیع و مصرف) 3️⃣ سه لایه محتوایی از حیث راهبردی و ناظر بر وجود دارد که بایستی تعیین مبنا صورت بگیرد: ۱.مبانی حکمرانی فضای مجازی(فلسفه و الهیات و فقه سایبری) ۲.مسائل حکمرانی مجازی(نسبت با فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و...) ۳.نتایج حکمرانی مجازی(هویت و خانواده و علم و اخلاق و ارتباطات و حریم خصوصی و...) 4️⃣ در فرایند سیاست‌گذاری، تولید محتوا و کنشگری به یک فرایند جامع نیاز داریم که مطلوب حکمرانی و را تامین کند: ۱.مشروعیت(تامین نظر نهاد دین) ۲.معقولیت(توانایی تاب آوری و توجیه نظری) ۳.مقبولیت(قدرت اقناع فراگیر و اتصال با مخاطب و تامین جمهوریت) 5️⃣ در بخش نیز از میان سه گانه و مثلثی بایستی عبور کرده و نظر نهایی و بیتعارفش را اعلام نماید: ۱.تکنوفیلی(تکنولوژی زدگی و سیاست درهای باز و توسعه حداکثری با همه لوازمش) ۲.تکنوفوبیایی(تکنولوژی هراسی و بدبینی حداکثری) ۳.مهندسی و مدیریت تکنولوژی(ارتقا سهم از ظرفیت تکنولوژی؛ نه اشتیاق حداکثری نه هراس حداکثری) 6️⃣ در ساحت تغییرات بنیادین و عملیاتی نیز بایستی محورهایی را مورد بازکاوی قرار داده و تامین ایده نماید که بالاخره قرار بر چه تغییراتی در چه سطوحی است؛ ۱.تغییر و تاسیس (ناظر بر شبکه ملی اطلاعات) ۲.تغییر و تدوین (آیین نامه ها و پروتکل های فعالیت شبکه ها و در شبکه ها) ۳.تغییر و تعیین (ارتقا توان سوژه ها و کاربران فضای مجازی و تعمیق و توسعه سوادرسانه برای حال عادی و بحرانی) 7️⃣ سیستم گردش اطلاعات را بایستی بومی سازی کنیم و قواعد و پروتکل های امن و برای هر سه سطح اتخاذ کنیم؛ ۱. فرایند تولید پیام ۲.فرایند توزیع پیام ۳.فرایندمصرف پیام 8️⃣ سطوح کاربران و پیام نیز بایستی دسته بندی دقیق تری داشته باشد که امتداد اجتماعی حکمرانی و امنیت محتوایی از حیث محرمانگی یا عمومیت پیام، دچار اختلال نشده و عمق میدان بهتر و بیشتری داشته باشد؛ ۱.عمومی و سرگرمی ۲.نیمه تخصصی و مهارتی ۳.تخصصی و آموزش‌های ویژه ▪️آنچه که حائز اهمیت است، ضرب و ترکیب و تجمیع داده‌ها در سطوح مختلف این هندسه چندوجهی است که می‌تواند نقشه راه متحد با متکثر را تحت عنوان پروژه های متعدد، ذیل خود تعریف کند. ▫️نکته اینجاست که و و و این حوزه، دور میزهای واحدی به گفتگو نشسته و از حیث ۱.معنایی، ۲.راهبردی، ۳.امکان سنجی و ۴.عمق میدان، نظام مسائل فضای مجازی را بازطراحی و بازتنظیم‌گری نمایند. 📝نویسنده: علیرضامحمدلو، پژوهشگر و مدرس رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh