eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر اسماعیلی از واگذاری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما می گوید.. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
«طعم شیرین عدالت»؛ به بهانه فیلم مصلحت ✍ احمد اولیایی 🔹 مدت ها بود ندیده بودم تماشاگران یک فیلم در سینما بعد از اتمام فیلم کف بزنند آن هم همگی و خودجوش. فیلم که تمام شد می توانستم احساس رضایت را در صورت و رفتار تماشاگران ببینم. 🔸فیلم سینمایی مصلحت روایتگر تقابل دو مفهوم مهم مصلحت و عدالت است. این تقابل را در دو پرده نشان می دهد؛ پرده اول رعایت عدالت و مجازات فرزند یکی از آیت الله های معروف است که دادستان کل کشور به بهانه حفظ آبروی آن آیت الله و دین و ...، مصلحت اندیشی نکرده و عدالت را اجرا می کند. در پرده دوم، این بار نوبت خود دادستان، آیت الله مشکاتیان است. پسرش دانشجوی تندروی انقلابی ست که در درگیری هواداران بنی صدر و بهشتی در دفاع از جریان انقلاب، جلوی دانشگاه مرتکب قتل می شود. حال، مشکاتیان میان مصلحت (بستن پرونده قتل بخاطر حفظ نظام و انقلاب) و رعایت عدالت (مجازات فرزندش) در چالش است که نهایتا جانب عدالت را می گیرد. 🔹بنظر می رسد ما در شرایطی هستیم که ادراک عدالت بیش از خود عدالت می تواند مؤثر باشد بدین معنا که مردم باید احساس کنند در کشور عدالت هست و یا حداقل، برای بسط آن تلاش می شود. سینما یکی از بهترین ابزار برای سوق دادن ادراک مردم نسبت به عدالت است. فیلم مصلحت به خوبی از عهده این کار بر می آید. تماشاگر بعد از دیدن این فیلم احساس غرور می کند بخاطر زیستن در لوای حکومتی که عدالت خط قرمز آن است. 🔸دوگانه عدالت_مصلحت یک دوگانه جدی ست البته اگر بیش از حد در آن غرق شویم. اما اگر اینگونه بنگریم که اساسا رعایت مصلحت درون عدالت نهفته است، یکبار برای همیشه دوگانه را حل کرده ایم. «خیر جمعی» آن چیزی ست که عدالت اجتماعی برایش تلاش می کند و مصلحت هم چیزی جز ، حفظ آن خیر نیست. 🔹آثار زیر می تواند برای فهم دقیق تر دوگانه عدالت و مصلحت به ما کمک کند؛ ◀️کتاب فقه و مصلحت نوشته ابوالقاسم علیدوست ◀️کتاب مناقشه حق و مصلحت نوشته عماد افروغ ◀️کتاب مصلحت در فقه سیاسی شیعه نوشته سجاد ایزدهی ◀️کتاب حق و مصلحت نوشته محمد راسخ 🔸 سینمای سیاسی ایران در قبال فیلم هایی که حرف ایجابی دارند باید انعطاف بیشتری داشته باشد نه اینکه اجازه انتشار به آن ها ندهد. فیلم مصلحت در موضوع عدالت است اما بجای اینکه نابرابری ها و ظلم ها را به تصویر بکشد، حرف ایجابی می زند و عدالت را یک قدم به جلو می برد. عموم فیلم های عدالت اجتماعی، دچار سیاه نمایی می شوند اما مصلحت اینگونه نیست. 🔹فیلم مصلحت را اگر بخواهم در دو کلمه وصف کنم آن، «طعم شیرین عدالت» است که بعد از دیدن فیلم، آن را حس می کنید. @ahmad_olyaei 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
صوت بدون قرار قبلی.mp3
32.04M
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی بدون قرار قبلی با حضور: ▫️سرکار خانم دکتر زهرا راد _ تحلیلگر سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🔗لینک فایل کامل تصویری https://aparat.com/v/LKeXS 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | سینمای بدون پیام 📌 حسن رحیم‌پور ازغدی: سینمای بدون پیام و شعار وجود خارجی ندارد. غرب می‌گوید در سینما پیام دینی نباشد اما خود پیام ضد دینی می‌دهد. وقتی مبنا لذت و سود باشد ابزار عقلانی می‌شود و اهداف کنار می‌رود. 🎞 برشی از نشست «اسوه یا سلبریتی» سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار 🔰 جشنواره مردمی فیلم عمار @AmmarFest 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘تکنیک‌های اقناع 1️⃣ گواهی دادن ستاره‌ها و نخبگان ◾️در این تکنیک شما با استفاده از کلام یک دانشمند یا یک نفر که مورد اعتماد بقیه مردم است، او را گواه بر درستی ادعا خود می‌گیرید تا مخاطب به واسطه گواهی او با شما همراهی کند ▫️این فن پای فرد سومی را به میان می کشد تا گیرنده پیام آنچه را هدف فرستنده بوده است، راحت تر بپذیرد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
محفل - جلسه استاد رهدار.mp3
15.46M
🎙 ا ✅ مدرسه‌ی فکرت در هشتمین محفل خود به بازخوانی «حکمرانی‌ عدالت‌محور با تاکید بر اندیشه شهید بهشتی» پرداخت. با حضور: 👤«حجت الاسلام دکتر احمد رهدار»، رئیس «مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح» و مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقرالعلوم علیه الاسلام 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy ) با حضور: ▫️استاد صادق مهدیان _ پژوهشگر و کارشناس هوش مصنوعی ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ زمان: دوشنبه 12 تیرماه ۱۴۰۲ 🔻16 الی 18 اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری) 🔻18 الی 19 تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی) 📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱ جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید: @Mostafagoodarzi 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 دیدگاه دکتر اسماعیلی پیرامون ضرورت نظارت بر شبکه نمایش خانگی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
💢 نقد و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد با حضور استاد صادق مهدیان ساعت ۱۸ از کانال ایتا انجمن سواد رسانه @savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy ) با حضور: ▫️استاد صادق مهدیان _ پژوهشگر و کارشناس هوش مصنوعی ◾️سرکار خانم مهتا صانعی _ مجری و کارشناس 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy ) با حضور: ▫️ا
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () ✍️متن سرکار خانم معصومه مهرنوروزی ◾️به نام خدایی که در این نزدیکیست . ▫️عصر داغ تیر ماهی دوشنبه وارد کافه جهان نما شدیم برعکس تصور کافه های دیگر مکانی باز با دکورهای سنتی بود. ◾️تعداد قابل توجهی روی صندلی نشسته وچشم ها را به رو برو دوخته بودند . ▫️همان در بدو ورود متوجه شدم که جمع تا حدی یکدست نیست و از قشرها و سنین متفاوت در اکران حضور دارند که همه برای آگاهی از یک چیز آمده بودند و قرار بود فیلم به آنها بدهد. ◾️فیلم مرد آزاد که در بازی آنلاین شهر آزاد قرار بود حدود یک ساعت ونیم ما را روی صندلی میخکوب کند. ▫️امروز قرار بود روز خوبی نداشته باشیم و روزعالی داشته باشیم .دیالوگ بیاد ماندنی از شخصیت اصلی که درفیلم کارکرد خودش را به خوبی داشت ایفا می‌کرد . ◾️فیلم در مورد یک شخصیتی بود که در بازی آنلاین به اسم شهر آزاد دارای زندگی مجازی بود. مخاطب در طول فیلم به صورت رفت وبرگشت در فضای مجازی بازی آنلاین و فضای حقیقی شرکت سازنده قرار می‌گرفتیم . ▫️فضای روز مره بازی مجازی در فیلم دیده می‌شد. تقابل این فضا زمانی بود که بازیگر حاشیه ای فیلم با دیدن دختری با عینک تصمیم می‌گیرد او نیز برای رسیدن به دختر از عینک استفاده کند و به همین سبب به آگاهی می‌رسد و این آگاهی زندگی او را به قول خودش عالی می‌کند . ◾️مرد آبی پوش در بازی آنلاین شهر آزاد 1 از یک حساب دار بانک تبدیل به یک شخصیت اصلی می‌شود. ▫️فیلم در عین سر گرم کردن مخاطب نکاتی را گوشزد می‌کند که قابل توجه است: دنیای بهشت گونه با رسیدن انسان به آگاهی محقق می شود، هر چند آگاهی که سازنده این فیلم دارد با آگاهی که مد نظر ماست تفاوتهای دارد ولی باز انچه که باعث پیشرفت انسان یا همان انسان نما ها می‌شود آگاهی است .جدا از آن جایی در آخر فیلم متوجه می‌شویم که دنیای مجازی هر چقدر درگیر کننده باشد باز ریشه در دنیای حقیقی دارد . ◾️برآینده جلسه اکران این بود که هوش مصنوعی به سرعت در حال درنوردیدن هر آنچه را که فکرش را نمی‌کردیم است و شاید بعضی و یا همه ما را دچار شوک در آینده کند که چه بر سر آینده کاری انسان ها می آید. به گفته کارشناس جلسه ؛ما در انقلاب صنعتی جدید قرار گرفته ایم بی آنکه بدانیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy ) با حضور: ▫️استاد صادق مهدیان _ پژوهشگر و کارشناس هوش مصنوعی ◾️سرکار خانم مهتا صانعی _ مجری و کارشناس 🔗لینک فایل کامل گفتگو https://www.aparat.com/v/bce2u 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام
هدایت شده از Light Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ احساس نیاز نکردید؛ چون نمی‌خواهید کار کنید. ⏯ به مناسبت روز قلم . ┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈ 🆔 @lightmedia
هدایت شده از فکرت
| ▫️دهمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 💐 این بار «هم‌نویسی در پاسداشت مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد» 1. مدیریت علمی استاد فرج نژاد 2. اخلاص فردی و اجتماعی استاد فرج‌نژاد 3. غفلت مسئولان از نخبگان انقلابی در عرصه علوم انسانی 🔸مهمان ویژه: 🔶 دکتر محمد حسنی، مدیرعامل انتشارات جمکران 📆 زمان: یک‌شنبه ۱۸ تیرماه، ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ 🏢 مکان: قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه ۲۸، پلاک ۶، انتشارات جمکران با همکاری مدرسه فکرت، کانون نویسندگان حوزوی، انتشارات جمکران 📣 اعلام حضور برادران به نشانی 🆔 @Aftabehazer 📣 اعلام حضور خواهران به نشانی‌ 🆔 @mahta_sa 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
صوت مرد آزاد.mp3
30.19M
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy ) با حضور: ▫️استاد صادق مهدیان _ پژوهشگر و کارشناس هوش مصنوعی ◾️سرکار خانم مهتا صانعی _ مجری و کارشناس 🔗لینک فایل کامل گفتگو https://www.aparat.com/v/bce2u 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 💢 اکران مستند سرو بی قرار ♨️ویژه سالگرد ارتحال استاد محمد حسین فرج‌نژاد با حضور: ▫️دکتر رفیع الدین اسماعیلی ◾️دکتر حفیظه مهدیان ▫️دکتر محمد حسن فرج‌نژاد ⏱زمان: دوشنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۱۷ 📌مکان: قم، هنرستان، موسسه شناخت 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا امامت، قاعده اسلام برای حکومت ◾️ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت. ◾️جوامع بشری از دیرباز حکومت داشتند؛ بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها را، این نوع قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعده‌ی اسلام است؛ غدیر این را بیان می‌کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
غدیر_نهایی.mp3
3.8M
💢 شاهدان خاموش ✍️نویسنده: مصطفی گودرزی 🎙گویندگان: مهدی غفاری، ساره کمالی 🔗کاری از تیم ایده پردازی گروه تولید محتوا 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد (انگلیسی: Free Guy ) با حضور: ▫️ا
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () ✍️ حجت الاسلام عرفان 💢آیا هوش مصنوعی، آگاهی دارد؟ ◾️اخبار ناظر به هوش مصنوعی، شاید از مهم‌ترین خبر هایی باشه که در جهان خیلی طرفدار پیدا کرده. حتما یکی از دلائل اهمیت هوش مصنوعی، فضای رسانه‌ای غرب و تمرکز فیلم های هالیوودی بر موضوع هوش مصنوعیه. اینجاست که به ارزش برگزاری چنین جلساتی و آگاه‌سازی عموم مردم توسط متخصص فن، پی می‌بریم. ▫️جلسه برای آشنایی با جنبه های فنی هوش مصنوعی، بسیار جالب و مفید بود و چقدر جای این جلسات تخصصی با موضوع نقد فیلم، خالی‌ست. ◾️یک مساله‌ای که استاد عزیز به اون نپرداختن و ارجاع به اهل فلسفه دادن، مساله‌ی آگاهی و اختیار هوش مصنوعی از نظر فلسفی بود. این بهانه‌ای شد تا دست به قلم بشم و فهم فلسفی خودم رو از هوش مصنوعی، به صورت خلاصه بیان کنم. ▫️اثبات خلاقیت و آگاهی در هوش مصنوعی، نیازمند به دو پیش زمینه‌ست. اول، هوش مصنوعی دارای نفس مجرده و دوم، علیّت با نگاه دقیق حِکمی و به ادبیات دینی، خلق، می‌تونه در یک فضای کاملا مادی رخ بده. ◾️از نفس شروع می‌کنم. اساسا یک موجودی که بعد تجردی و فرامادی نداره، نمی‌تونه آگاهی داشته باشه. چون جهان اجسام، جهان بیگانگی و از هم گسستگیه و از طرفی آگاهی، که نیاز به یک واحدِ جامع داره (یعنی چیزی که تمام اطلاعات رو در خودش جمع کنه و ضرورتا باید یکی باشه) آگاه بودنِ یک جسم، مُحال فلسفیه؛ یعنی اصلا امکان نداره که یک جسم از اون جهت که جسمه، آگاهی داشته باشه و حتما برای آگاه شدن و مُدرِک بودن، باید یک بُعد تجردی داشته باشه تا اون بُعد، عملیات ادراک رو انجام بده. ▫️شاید بپرسید که از کجا می‌دونید هوش مصنوعی یک بُعد تجردی مثل نفس انسانی، نداره؟ ◾️اینجا به نکته‌ی دوم می‌رسیم. چون فرایند علیّت و خلق، نیاز به احاطه‌ی وجودی داره و برای ایجاد یک موجود مجرد، حتما باید به اون جهان تجردی احاطه داشت. دانشمندان محترمی که صرفا در همین جهان مشغول به کار هستن، هیچوقت نمی‌تونن یک نفس انسانی ایجاد کنن. یعنی خلقِ آگاهی، نیاز به خلق یک موجود مجرد داره و خلق یک موجود مجرد، نیازمند ارتباط با اون عالَم و نوعی احاطه بر اونجا. ▫️پس تا وقتی در هوش مصنوعی به دنبال چسبوندن مواد مختلف به همدیگه و سر هم کردن اجسام باشیم، نمی‌تونیم یک بُعد تجردی براشون بسازیم و آگاهی و خلاقیت هم یک آرزوی دست نیافتنیه. ◾️به همین دلیله که موسساتی مثل Cern، علوم جدید و تجربی رو با علوم غریبه و باطنی ترکیب می‌کنن تا نتیجه‌ی کار خلق یک موجود دارای نفس، آگاهی و خلاق باشه. گرچه هنوز به جایی که می‌خوان نرسیدن. ▫️به صورت خلاصه، خلاقیت و آگاهی در اجسام از حیث جسم بودنشون، غیر ممکنه و هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه، هوش نیست. یعنی خودش جدای از برنامه‌ریزی، نمی‌تونه کاری بکنه و لذا احساس و ادراک و طغیان و... اصلا ازش ساخته نیست. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh