eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘نقد و بررسی انیمیشن موش‌سر‌آشپز ▪️در انیمیشن موش سرآشپز شاهد مقوله های مختلفی همچون آنتروپومورفیسم(انسان انگاری) و تناسخ هستیم ▫️این مسائل به ما می گویند که موش داستان ما در اصل یک آدم است که در داستان لباس موش بر تن کرده تا به نمادی خاص بدل شود ▪️نمادی که پیش‌تر در کمیک موش آن را دیده‌ایم و می دانیم موش صفت قوم یهود است ▫️او روایتی همچون یهودیان آواره جنگ جهانی دارد و پس از فرار از کشتار ذره ذره تلاش می کند تا در جامعه به مقبولیت برسد ▪️در انتها نیز گوشه ای بکر از پاریس را تصاحب کرده و به زندگی مورد علاقه اش می پردازد(رسیدن به سرزمین موعود) ▫️نقد کامل به علاوه شواهد و مدارک و ویدئو در لینک زیر👇 https://inaghd.ir/ratatouille-2007/ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آقای عباسی ولدی و یک نکته از کارتون پینوکیو در دوره آموزشی خانه و رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🥀🍃 «بسم اللّٰه قاصم الجبّارین» 🍃 🖌غزلی جدید تقدیم به کودکان فلسطینی که مظلومانه ترسیدند و لرزیدند و جان دادند...امّا همچنان مقاوم تا پیروزی🔖 🍃 از مدّ آه مظلوم هفت آسمان بلرزد در ماتم فلسطین باید جهان بلرزد 🍃 گنجشک‌های کوچک در لانهٔ درخت‌اند وای از شبی که با باد این آشیان بلرزد 🍃 دیگر چگونه از نو آباد می‌توان کرد ویرانهٔ دلی را که ناگهان بلرزد؟ 🍃 باران موشک از چه دیوانه‌وار بارید تا کودکی یتیم و بیخانمان بلرزد...!؟ 🍃 افراد بی‌تفاوت بستند گوش خود را تا که مباد یک وقت دنیایشان بلرزد 🍃 فریاد آی کرها، بین شما کسی نیست... تا بر خود از پیام این داستان بلرزد؟ 🍃 والشّمس، چشم‌های پیغمبران بگرید والعصر، شانه‌های صاحب زمان بلرزد 🍃 امّا یقین و ایمان دژ‌های محکم ما است حاشا که قلعۀ حق با صد تکان بلرزد 🍃 اللّٰه اکبرت را فریاد کن برادر بنیاد کاخ ظلم از بانگ اذان بلرزد 🍃 قدس شریف ایمن با نور مصطفیٰ شد هیهات اگر بنای این آستان بلرزد 🍃 طوفان انتقام اسلام خواهد آمد روز قیام مهدی کَوْنُ و مکان بلرزد انتشار دهید🥀❤️ 🖌امیرحسین قاسمی پور.۴/آبان/۱۴۰۲🔖 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
کارگاه صفر متاورس (آشنایی با متاورس) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
کارگاه صفر متاورس (آشنایی با متاورس) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 تربيت با گفتن و شنيدن نيست. ◾️آیت الله جوادی آملی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شکست رسانه‌ای صهیونیست‌ها ◾️سکوت جوامع بین‌المللی به موضوع خشونت رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از یک‌سو و سیطره رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و حامیانش بر روایت خشونت‌های اعمال شده از سوی دیگر، سبب می‌شد که تا قبل از عملیات طوفان الاقصی، منابع آرشیوی اندکی از این خشونت‌ها موجود باشند. @r_esmaeili 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💢دنیای سوفی، سفری در دل حکمت غرب ▪️نوشته‌ «یوستاین گاآردر» ظاهرا رمانیه که یک جریان فلسفی رو برای دخترکی ۱۴ یا ۱۵ ساله روایت میکنه اما در واقع نشون میده که چقدر فلسفه غرب و روایت رسیدین این جریان تا به امروز برای غربی‌ها مهمه ▪️سوالی که به نظرم ما از خودمون نمیپرسیم اینه‌که: چی شد ملاصدرا، شیخ اشراق، ابن سینا یا فارابی، ملاصدرا، شیخ اشراق، ابن سینا و فارابی شدن؟ ▪️روایت زیست فلاسفه یا عرفا برای ما چندان بازگو نشده و سیر تعالی اونها برای ما پوشیدست ▪️ما فقط به دستاورد‌های حکما بسنده کردیم ▪️در حالی که غرب تمام این سیر رو داستان تکامل فلسفه خودش میدونه و بهش افتخار میکنه 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 مان را به ها نسپاریم. ◾️ ▫️ اگر فرزند ما عزت نفس داشته باشد؛ اظهار نظر اطرافیان و دوستانش در رابطه با ✓ نحوه حجابش، ✓ اندام ظاهری اش، ✓ خانواده اش، ✓ شرایط زندگیش، ✓ دایره ارتباطاتش و خیلی از مسایل دیگر برایش مهم و تاثیر گذار نیست. اگر در این موارد ذکر شده هم قصور یا ناهماهنگی با اطرافیانش داشته باشد، آن را میپذیرد و در مقابل آن احساس ضعف نمیکند، در مقابل آن قوی است و آنرا مشکلی در راه رسیدن به اهدافش نمی‌بیند. ▪️ امیر المومنین امام علی(ع): کسی که خود را گرامی داشت شهواتش نزد او خوار شد. حکمت ۴۴۹ ▫️ پایه و ریشه فرزندان ما را محکم میکند که با هر وزش بادی همراه نشوند و در صدد تغییر خود بر نیایند.. ▪️اگر فرزند ما در محیطی قرار گرفت که حجابش با بقیه فرق دارد از درون نشکند، بلکه روی بقیه افراد را هم داشته باشد. ▫️ عزت نفس بالا در فرزندان؛ را در آنها بالا می برد بطوری که درگیر مسائل و روابط ناسالم نمی‌شوند. چون که قدرت مقابله با هجمه های بیرونی مثل ▪️دعوت به مواد مخدر و الکل، ▪️دعوت به روابط نامشروع، ▪️دعوت به هیجانات کاذب خطر ساز، ▪️و... از جانب دوستان و اطرافیان را دارد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘آیا تکنولوژی هم اسلامی و غیر اسلامی دارد ؟! . ▪️از اصحاب علوم انسانی اسلامی شنیده ایم که علوم دارای مبنا ، ارزش و اهداف هستند اما عموما گمان میکنیم که این مربوط به علوم انسانی است و اِلا در علوم تجربی و فنی یا به عبارتی تکنولوژی چنین مسائلی وجود ندارد و محصولات تکنولوژیک از یک قائده مشخص پیروی میکنند. اگر کمی به تصاویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که یک محصول واحد میتواند با دو رویکرد ، ارزش و عقلانیت و هدف ساخته شود. یک طرف موتور سیکلت اِژ که مربوط به شوروی سابق یک نظام کمونیستی و کارگری است و طرف دیگر موتور سیکلت هارلی‌دیویدسون مربوط به امریکاست که در یک نظام سرمایه سالار و لیبرال طراحی و ساخته شده ، شاید در نگاه اول فکر کنیم که خب سلیقه ها متفاوته ، اما اگر خوب نگاه کنیم میفهمیم که اینگونه نیست ، بلکه دو انسان با دونگاه این محصولات را تولید کرده اند. ▪️اگر شما هم یادتان باشد سالها متور اژ محبوب ترین وسیله برای روستاییان و عشایر ایران بود. اما دومی را قشر مرفه جامعه استفاده میکند. به شکل ظاهری آن ها توجه کنید اولی ساده بی آلایش اما بسیار کاربردی و پر قدرت ، جای سرنشینان اضافی ، ترک بزرگ برای بار و... اما دومی ظاهری مهاجم و عصیان گر ، با فرمانی بالا اومده که به موتور سوار احساس غرور میدهد، بدون سرنشین اضافی که مروج زندگی فردگرایانه است. هرکدام از اینها تکنولوژی حاصل از یک نوع تفکر و البته مروج همان تفکر هم هست. یکی مروج ارزش های لیبرال از تبرج و تفاخر گرفته تا خودخواهی مصرف گرایی و... یکی مروج ارزش های جامعه کارگری و کارمندی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 چالش رسانه‌ای... ◾️صحبت های اخیر پدر شهید عجمیان ، بالاخره چه سرنوشتی پیدا خواهد؟ ◾️آیا افکار عمومی اقناع خواهند شد؟ ◾️وظیفه نیروهای جبهه انقلاب چیست؟ ◾️نویسنده: سید ابوالفضل موسوی ◾️گوینده: هاشم هاشم‌زاده 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
▪️با من تماس گرفت و با همان حس راحتی که بین مان بود به یک مرکز دیجیتال جهت بازدید از آینده دعوتم کرد. بار اولم نبود اما همچنان هیجان و تازگی اش دلبری میکرد. ▫️ناگفته نماند که تحقیق شخصی من در این زمینه از حدود یک و نیم سال پیش شروع شد‌ و در برخی گعده های خانوادگی و دوستانه، چند دقیقه ای با ارائه ی من از متاورس و هوش مصنوعی می گذشت. ▪️با اینکه فهم عمیق و دقیقی از این ماجرا ندارم ولی همین مقدارش هم دوست داشتنی است. در وقت خالی، کتاب ها و مجلات انگلیسی در این زمینه را دنبال میکنم. ▫️حلقه درسی خارج فقه و اصول نیز با استقبال خوب استاد، در این روز برای بازدید از این سبک زندگی نه چندان دور، به حالت تعلیق درآمد. ▪️به این تعطیل شدن درس خرده نگیرید، بلکه این یک جهش و به روز رسانی در حوزه محسوب میشود؛که یک استاد معظم درس خارج و حلقه شاگردان، بجای اینکه فقط در یک نقطه بنشینند و به تعبیری با استراتژی تدافعی، منتظر این بمانند تا روزی از آنها حکم خرید و فروش گجت های متاورسی و یا لمس متاورسی و یا معاملات متاورسی و... را بپرسند، اکنون با تغییر سبک، گامی رو به جلو برداشته و شاید بتوان گفت که میخواهند تهاجمی عمل کنند. ▫️در حافظه تاریخ ثبت شده است؛ روزی تماس تصویری را حرام اعلام کردند، بعد از مدتی همان اعزه، همایش ها را تصویری شرکت کردند و می کنند. و مثل این مورد کم نداریم. ▪️عدم توجه به پیشران های آینده ، باعث میشود تا امروز نیز دنیا را با عینکی محدود ببینیم. و فقط خط کش حلال و حرام را به عنوان خط قرمز و مرز های دین ترسیم کنیم؛ غافل از اینکه اگر مراقب مرز های ایدئولوژیک و تغییرات سریع زندگی مکلفین نباشیم،در آینده مکلفی نخواهیم داشت تا او را مشغول الذمه احکام تلقی کنیم. و هدف تکنولوژی جدید دقیقاً سوق دادن بشر به همین پوچی است. ▫️واژه Metavers از دو کلمه متا، و یونیورس تشکیل شده است. متا در زبان عبری یعنی مرده، و یونیورس یعنی جهان» یعنی جهان مردگان. (عده ای متا را به معنی"فرا" ترجمه میکنند. که در این صورت متاورس، یعنی فرا جهان). اربابان تکنولوژی با تمام قوا می تازند تا بشر را به این سیاه چاله مردگان زنده نما بکشانند ، و افسوس که بسیاری از ما، با عشق مجذوب آنها شده ایم. ▪️الهیات متاورسی و به تعبیری الهیات سایبر یکی از نقطه های حساسی است که باید با شناخت و اقدام به موقع برایش کاری انجام داد چراکه اگر وقت بگذرد ، این سونامی، زندگی های خیلی از جوانان ما را نابود خواهد کرد. البته عزیزان دغدغه مندی هم داریم که پا به پای این فناوری در حال تلاش هستند. ▫️ بیخیال این درد و دل هایی که کار را به جایی نمی برد. انصافاً تجربه دوست داشتنی است: عینک ها بر چشم، نفس ها در سینه حبس» آماده ی پرواز ، پرش از ارتفاع، خلق و لمس تصاویر و حضور در صحنه هایی که ممکن است در این دنیا تجربه شدنی نباشند و قبلاً از آنها فقط در خیالمان یاد می کردیم. اینها برشی از کیک متاورس بودند. ▪️صحبت در این مجال زیاد است. تشویق شدم تا در این زمینه کلیپی بسازم. نوید این را بدهم که ان شاء الله در فرصت مناسب شما را در این زمینه بیشتر آگاه خواهم کرد. ▫️با آرزوی موفقیت برای دوست داران علم و فناوری ▪️نویسنده:محمد جواد ابراهیمی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘هوش‌مصنوعی و اخلاق پژوهش ✍️ احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم یکی از چالش‌های بزرگ هوش مصنوعی (Artificial intelligent) در عرصه پژوهش، تولید ابزارها و نرم‌افزارهای بسیار پیشرفته و هوشمندی است که با سرعتی باورنکردنی، بعضاً با دریافت موضوع، به «تولید مقاله» می‌پردازند. «چکیده مقاله» را به صورتی نسبتاً دقیق تدوین می‌کنند. «منابع» و مستندات را دسته‌بندی و تنظیم می‌کنند. «محاسبات پیچیده» را انجام می‌دهند و فرمول‌هایی را تولید و طراحی می‌کنند. این ابزارها نیز مثل ذهن آدمی، به هر میزان که از آنها استفاده می‌شود، به همان میزان دایره آگاهی و دقت و فهم آنها نیز افزوده می‌شود! برخی از مراکز معتبر و مهم پژوهشی تدوین مقاله، با «مشارکت» هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته‌اند. اما بسیاری از مراکز پژوهشی معتبر بهره‌گیری از هوش‌ مصنوعی در تولید مقاله یا بخشی از مقاله یا انجام محاسبات را از مصادیق «انتحال» و «بی‌اخلاقی پژوهشی» به شمار آورده و نشریات یا نویسندگانی که دست به چنین کاری زده باشند را در «فهرست سیاه» قرار می‌دهند. در کشور ما نیز هم‌اکنون، افرادی با استفاده از این فضا، دائماً دوره‌های گران‌قیمتی با عنوان آموزش راه‌های استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله و امثال آن، برای دانشجویان و بعضاً‌ استادانی برگزار می‌کنند که به داشتن مقالاتی در رزومه خود نیازمندند! امید است تا دیر نشده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سایر مراکز مربوط، تدابیر لازم و قوانین مورد نیاز در این حوزه را تدارک و تدوین نمایند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 سینما فرانسه و آمریکا... ◾️فرانسه و آمریکا در نهادینه کردن لیبرالیسم در نهاد جامعه خود رقابت سختی را با یکدیگر دارند و نمود آن در بسیاری از شئون اجتماعی و فرهنگی نمایان است؛ ولی اندک تفاوت های باعث تمایزاتی بین این دو جامعه و نیز آثار هنری و بالاخص آثار سینمایی آنان شده است. ◾️به طور مثال در کشور فرانسه قانون اعدام بالکل ملغا شده و برای هیچ جرم و جنایتی کیفر اعدام انجام نمی شود ، ولی در کشور آمریکا در ایالت های مختلف حتی اعدام برای زیر سن هجده سال اجرا و به شیوه های مختلفی انجام می شود. ◾️در کشور فرانسه هنر های تجسمی و نمایشی از تاریخ گرانسنگ و کهنی برخوردار است و آثاری مانند آثار ویکتور هوگو در عرصه نمایش با شاخصه های بسیار متعالی انسانی، اسلوب سختی را ساخته که حتی با نفوذ مدرنیته و امیال امپریالیستی گذر از این حافظه تاریخی کار چندان آسانی نیست و آثار هنری بالاخص انیمیشن ها و آثار تهیه شده با بستر تاریخی بسیار متأثر از این امر می باشند که به طور مثال به انیمیشن شازده کوچولو تولید سال ۲۰۱۵ می توان اشاره کرد. ولی در آمریکا، سینما از خلق ، ابداع و یا حتی تحریف و استحاله تاریخ و سایر اسلوب های که در شرق و حتی اروپا از چهارچوب های محکمی برخودار است فروگذار نکرده و هیچ حد و مرزی را نمی شناسند و هالیوود و سایر کمپانی های فیلم سازی با بلند پروازی و استفاده از تکنیک ها و صرف هزینه های گزاف به واقع مرزهای تخیل و رویا پردازی را در سینما جابه‌جا کرده‌اند که به عنوان مثال می توان به فیلم مرد عنکبوتی و فیلم سینمایی تلقین اثر کریستوفر نولان اشاره نمود. ◾️البته کشف تفاوت های فرهنگی و هنری متاثر از علوم انسانی و اجتماعی فرانسه و آمریکا نیاز به تحقیقی جامع و دقیق است که از حد این سطور و راقم آن خارج است ولی غرض، دادن اشاره ای و داشتن گوشه چشمی به این مسائل برای درک هرچه بهتر سینما هر دو کشور برای علاقمندان است؛ امید که این مقصود حاصل، و مخاطبان عزیز را انگیزه‌ای برای تحقیق، پژوهش و مطالعه باشد، ان‌شاءالله ... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘کارگاه صفر متاورس (آشنایی با متاورس) 🔻همکاری انجمن سواد رسانه طلاب با پارک دیجیتال فیض 🎙مهندس مصطفی ضابط 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘یهودیان ارتش هیتلر ... ◾️ آیا یهودیان مخالف نازی ها بودن؟! ◾️۱۵۰ هزار نفر از سربازان ؛ افسران و بزرگان ارتش آلمان یهودی بودن ؛ قسمت اول ؛ یهودیان ارتش هیتلر. اینا (صهیونیسم ها) دنیا پرستند نه نژادپرست 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نقد اتک ان تایتان ▪️کلیات اتک ان تایتان دو چیز هستش. اول اینکه دنیا برپایه ظلم ساخته شده و دوم اینکه در دنیا قانون جنگل حاکمه ▫️برپایه ظلم یعنی یا ظالمی یا بهت ظلم میشه و کسی که الان داره ظلم می‌کنه کسیه که خودش مورد ظلم واقع شده و الان داره انتقامش رو می‌گیره.ارن به عنوان شیطان داستان ۸۰ درصد مردم رو قتل عام می‌کنه اما ما باز هم دوسش داریم و صحنه های پایانی واقعا غم انگیز و دراماتیک هستن. ▪️قانون جنگل یا می‌خوری یا خورده میشی. هیچ راه عادلانه ای برای نجات همه وجود نداره. ▫️دنیایی که اتک تایتان نشون میده فقط پلیدیه . 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سینما فرانسه و آمریکا...(۲) ▪️یکی دیگر از تفاوت های بسیار مهم سینما فرانسه و آمریکا که شاید متاثر از مسائل جامعه بوده _ ولی این تاثیر شاید منحصربفرد ترین بستر اثر پذیری نسبت به سایر قسمت ها، ارگان ها و نهادهای یک جامعه در قبال فعل و انفعالات اجتماعی بوده _ سینمای آمریکا است؛ سینمای آمریکا در دهه پنجاه و با ورود این کشور به جنگ کره، جریان مک‌کارتیسم‌ را به خود دید که بی اغراق هنوز هم ریشه های آن اختناق بزرگ در سینمای آمریکا مشهود است، در این جریان سینماگران آمریکایی و هنرمندان و فعالان این عرصه همچون سایر شهروندان آمریکایی مورد پالایش قرار گرفته و با کوچکترین شواهد و قرائنی دال بر تمایل به کمونیست، مورد عقوبت های سخت قرار می گرفتند، ولی مسلماً سینما آمریکا از این حیث تاثیر بیشتری را پیدا کرد زیرا باید انعکاس دهنده اثرات این جریان بر جامعه می بود در صورتی که خود بسیار متأثر از این واقعه شده بود، و این شروعی بر کارهای سفارشی و تقریباً می شود گفت پیمانکاری دائم سینما آمریکا برای دستگاه حاکمه و تبدیل آن به بوق دولت شد. ▪️شاید اندک تفاوت اتفاق افتاده در طول این سالیان تغییر کارفرما از دولت به اندیشکده های متعلق به دولت و لابی های سرمایه داری در آمریکا باشد ولی در سرسپردگی و اختناق تقریباً هیچ تغییر خاصی رخ نداده است که به عنوان مثال می توان به فیلم مجستیک برای نشان دادن این برهه اشاره کرد. ▪️البته بلند پروازی های سینما آمریکا گاه به اعتراف برخی تناقضات مبانی فکری لیبرالیسم و امپریالیستی می انجامد که کشف آن در لابه‌لای انبوه تلاش تبلیغاتی این سینما با تکاپوی و ممارست عجیبش کار صعب و دشواری است و گاه جای مناقشه. ▪️ولی در سینمای فرانسه و عبور از جنگ جهانی دوم ، سینمای این کشور از تجربه عکسی نسبت به آمریکا برخوردار است و رقابت سینماگران در نشان دادن مظلومیت و رشادت‌های سربازانشان در جنگ باعث وحدت و اتفاق آراء بیشتری شده و آن را تبدیل به تجربه تاریخی مشترک قابل اتکا نموده است. ▪️البته روح استعمارگرانه و امپریالیستی در قالب ایدیولوژی های مثل لیبرالیسم و اومانیسم، با ذات هنر تضاد ماهوی دارد و دستگاه حاکمه فرانسه و سینما آن نیز از این تضاد مستثنا نیستند و مسلما بنگاه های پول و ثروت سعی در بهره کشی از ابزار سینما برای خود دارند ، چه آمریکا باشد و چه فرانسه؛ جالبتر اینکه نحله فراماسونری در فرانسه جنبه تاریخی تر و با قدمت بیشتری است که مسلما ریشه های آن را می توان در آثار هنری فرانسوی پیدا کرد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘خطر خودفراموشی ◾️عینک را روی چشمانم گذاشت، من هم محکم و قوی و با اطمینان به خود که فریب نخواهم خورد، عینک را روی چشمانم درست کردم به طوری که حتی باریکه ای از واقعیت معلوم نباشد. دو بار که پلک زدم خودم را درست کنار خیابان دیدم. سمت راست ماشین سفیدی پارک بود، دوست داشتم به سمت ماشین بروم که خانم همراه گفت: "پشتتون آسانسور، وارد آسانسور بشید" نمی شود باور نکنی که واقعی نیست، فضا به اندازه ای واقعی بود که حتی از بسته شدن در آسانسور ترسیدم، خود حقیقی ام را فراموش کرده بودم من که در واقعیت در اتاقی بر روی موکت راه می رفتم در مجازی خود را در ارتفاعی دیدم که از وحشت آن با اضطراب گفتم؛ "نمی خوام ادامه بدم" خانم همراه دستانم را محکم گرفته بود شاید می دانست تمام وجودم تسخیر شده است و خود حقیقی ام را فراموش کرده ام، با اصرار من عینک را برداشت. ۱- "عینک وی آر" یا "هدست وی آر" یا "واقعیت مجازی" نمونه ای از دنیای مجازی یا متاورس است، تجربه شبیه سازی شده که کاملا مشابه با دنیای واقعی است و البته می تواند فضای را ایجاد کند که تجربه ای کاملا متفاوت با دنیای واقعی باشد. ۲- واقعیت مجازی یا مجازی که فکر می کنی واقعی است تو را به طور کامل از دنیای واقعی جدا می کند به نحوی که خود واقعی و محیط واقعی خود را فراموش می کنی. ۳- هر چند از عینک وی آر به عنوان یک فناوری برتر یاد می کنند و کاربرده های متنوع و جذابی را بر می شمارند اما یک حقیقت ترسناک دارد و آن خود فراموشی است. ۴- خودفراموشی یعنی خود را فراموش کردن وبه تبع آن، انسانیت، شرافت نفس انسانی، وجدان اخلاقی و سجایای انسان فراموش می شود‌. ▫️خطر خودفراموشی؛ اضطراب، تزلزل، افسردگی و انحطاط و سقوط انسانیت است. ✍🏻 پازکی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh