eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘هوش مصنوعی یکی از قوانین برزیل را نوشت! ▪️آسوشیتدپرس: قانون‌گذاران شهرِ پورتو آلگری در برزیل چیزی را تصویب کرده‌اند که کاملاً نوشته‌شده توسط هوش مصنوعی است. ▪️یکی از اعضای شورای این شهر گفته است که از ربات چت‌جی‌پی‌تی خواستم پیشنهادی دهد تا شهروندان از پرداخت مالیات برای تعویض کنتورهای آبِ دزدیده‌شده معاف شوند. سپس همان را بدون تغییر در شورا پیشنهاد کردم و تصویب و اجرا شد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘«باربنهایمر؛ رفع تضاد با تضاد در سینمای آمریکا» ▪️چند روز پیش فیلم اوپنهایمر(Oppenheimer) و باربی (Barbie) را تماشا کردم. شاید در حدود ۶۰ سال است که کودکان جهان با عروسک باربری بازی می کنند و در دنیای خیال، خیال پردازی. عروسکی که حائز نمره بالا از نظر ظاهر فیزیکی ست و توانایی انجام هرکاری را در دنیای اسباب بازی ها دارد؛ گاهی خیاطی می کند، گاهی آشپزی و گاهی پزشک است و گاهی پرستار؛ نماد زنی توانا و زیبا با همه مهارت ها و کنش های اجتماعی. این بار اما عروسک باربی در فیلم سینمایی باربی از دنیای خیال زن‌سالارانه خود به دنیای واقعی مردسالاری کوچ می کند. گرتا گرویگ (Greta Celeste Gerwig) به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌سازان زن آمریکا کارگردانی کار و مارگورابی (Margot Robbie) بازی نقش باربی را برعهده دارند. ▪️از طرف دیگر به طور همزمان شاهد نمایش فیلم دیگری از هالیوود با عنوان اوپنهایمر (Oppenheimer) هستیم. اوپنهایمر، تازه‌ترین فیلم کریستوفر نولان (Christopher Edward Nolan) با بازی بی‌نظیر کیلین مورفی (Cillian Murphy)، زندگی جی رابرت اوپنهایمر سازنده بمب اتم را به تصویر می کشد. فیلمی سه ساعته که در کنار خرده پیام های مختلف حاوی یک پیام اصلی است؛ «انداختن بمب اتم بر روی هیروشیما و ناکازاکی جهان را نجات داد». ▪️تصمیمی که هالیوود و سیستم پخش در آمریکا درباره زمان پخش این دو فیلم گرفت نکته اصلی این نوشته است. قرار بر این شد که این دو فیلم متضاد که یکی فانتزی، موزیکال و شاد است در کنار فیلم دیگر که یک درام جنگی، روانشناختی و دارای صحنه های تلخ است، با هم نمایش داده شوند. تا آنجا که «یوگنی متکویچ» با کمک هوش مصنوعی صحنه های ترکیبی از دو فیلم ساخت و مجموعه‌ی باربنهایمر (Barbenheimer) را خلق کرد. باربنهایمر اشاره به رویدادی اینترنتی و هنری در بحث تبلیغات دارد که باعث شده مخاطبان با این دو فیلم زندگی کرده و خود به خود تبلیغات کنند و مهم تر از آن، ترکیب محتوای دو فیلم است. محتوایی که به ظاهر متضاد است، یکی فانتزی و یکی درام، یکی از جنس سبک زندگی و یکی از جنس جنگ، یکی از جنس عشق و دیگری از جنس خشونت. اما در حقیقت باربی و اوپنهایمر بازنمای آمریکایی ست که یک طرفش سبک زندگی شاد را برای شما به ارمغان می آورد و قوای خیال و عینیت شما را در زیستی عرفی به بهترین شکل می سازد و طرف دیگرش قدرت سیاسی و نظامی و یکه‌تاز بودن و قهرمان بودن همیشگی آمریکاست که هم در صنعت با ساخت بمب اتم از همه جلوتر است و هم در اقدام، با پرتاب بمب، یک صلح طلب تمام عیاری ست که جنگ جهانی دوم را پایان بخشیده و جان میلیون ها نفر را نجات می دهد. سینمای هالیوود با بهره گیری از این تضاد، از تضاد ظاهری دو فیلم جلوگیری می کند و با ساخت ابعاد تصور یک «آمریکای برتر و تمام عیار» مخاطب را با خود همراه می کند. او به این تضاد پاسخ می دهد که آمریکا اگر باربی لطیف و صورتی را برای سبک زندگی شما و کودکانتان دارد، سلاح اتمی را نیز برای حفظ زندگی شما و کودکانتان دارد؛ «رفع تضاد با تضاد از طریق باربنهایمر». ▪️بله، این تجلیلی بود از پدیده دو فیلم مطرح بر روی پرده های سینمای آمریکا و جهان اما تجلیلی برای گوشزد به خودمان که اینگونه باید «هویت سازی نسلی» کرد برای کسانی که اکنون در شکاف های تاریخی و فراموشی میراث تاریخی-اجتماعی جامعه ما سیر می کنند. ده ها موضوع حیاتی و ترکیبی در جامعه ایران برای ساخت فیلم های ترکیبی که سر و شکل هویت را با هم می سازند وجود دارد اما ما بدان بی توجهیم. ▪️ احمد اولیایی @ahmad_olyaei 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
15.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 اصول تربیت رسانه‌ای در خانواده اسلامی (اصل آموزش و آگاه سازی) ◾️سید علیرضا آل‌داود 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘چرا همه چیز در حال بر ملا شدن است؟ ▪️دوران جالبی است. چکیده و فشرده همه آنچه ده ها سال بر سر بشر آمده در حال رخ دادن است. حالا عموپورنگ دل‌رحم، نالیده که چه طور ممکن است، ساسی مانکن اینقدر بی‌رحم باشد که روح کودکان پاک ایران را اینطور آماج حمله بی‌امان کند؟ چرا؟ و به چه قیمتی؟چند روز قبل هم ماجرای وحشی بازیهای جنسی تتلو با دخترکان کوچک برملا شد. و مگر چند وقت قبلترش شروین که مخاطبهایش همین نوجوانهای ایرانی‌اند، ترانه درباره بچه دار کردن زن شوهردار نسرود و نخواند؟اینها را کدام رسانه ها ترویج میکنند؟ و به چشم میآورند؟ بی بی سی و رسانه های فارسی زبان دیگر؟ بله این هست ولی مهم نیست. چه کسی اسپانسر ساسی است یک صهیونیست؟ بله ولی این هم مهم نیست. اینها با این همه یال و کوپال شان پشت سر جنبشی بودند که به نام نفی اجبار و آزادی میخواست برده خود کند کودکان ما را؟ بله ولی این هم مهم نیست. پس چه چیزی مهم است؟ مهم آن است که همه چیز در حال برملا شدن است. ▪️داستان بیست سی را یادتان هست که غربگرایان پنهانی در حال تصویب و اجرایش بودند؟ آموزش و پرورش رها شده و وزارت فرهنگ از خاصیت افتاده غربگرایان را یادتان هست؟ دانشهای «ذاتا مسموم» انسانی شان را که ذره ذره با سمومش به ذهن کودکان و جوانان ما میکردند را توجه داشتید؟ آن روز وقتی گفته میشد این تمدن «کودک کش» است خیلی ها باور نمیکردند. حمله به روح معصوم کودکها در قالب فیلمهای والت دیزنی که مفاهیم هم جنس گرایی را رسما در ذهن و دل نوجوانان میکاشت را باور نکردند، فیلمهای پورن که دیگر بازیگران اصلی اش کودکان و نوجوانان بودند را نیز به هیچ گرفتند. آموزش های جنسی و سبک زندگی پر فساد آمریکایی را هم به چیزی نگرفتند. فکر کردند قصه «زن زندگی آزادی» و مبارزه با «حجاب اجباری» و جنبش «مهسا و مصی» همین است که میگویند. اما حالا دیگر نه، همه چیز بر ملا شده. ساسی مانکن مجبور است رو باشد. و پازل جنگ رسانه ای صهیونیست ها را پر کند با پول آنها عقایدتان را و هویتتان را مسخره کند همانطور که والت دیزنی هم علنا پول میدهد برای بمبهای اسراییل که روی سر کودکان بریزند. ▪️ کشتار پنج هزار کودک فلسطینی که در تاریخ بشر بی نظیر است، بر ملا کرده ذات غرب را . مگر کشتار کودکان جلوی چشم تمدن غرب رخ نمیدهد و مگر نمیبینیم که همه کاری نمیکنند جز حمایت از کودک کش. این خود خود غرب است. این همه آنچیزی بود که سالها پنهان کرده بودند. حالا بر ملا شده است. ▪️اما یک سوال مهم و آن اینکه چرا باید امروز این وضعیت متعفن غرب برملا شود؟ آنهم به دست معصوم های روی زمین یعنی کودکان؟ مگر چه شده؟ چه چیزی تغییر کرده؟  از اینجا به بعد یادداشت را بیشتر دقت کنید ▪️اولا کودکان قدرت تسخیر قلب بزرگتر ها را دارند. چون به فطرت الهی نزدیکترند. وقتی به کودکان هجوم میبرند یعنی به همه وجدانهای انسانها هجوم میبرند. خوب چرا؟ چرا خودشان را مقابل همه قرار میدهند؟ غرب هر چه دارد از پنهان کاری است. چرا چنین میکند؟ پاسخ دو کلمه است یکی اینکه مجبور میشوند دوم اینکه عقلشان از کار افتاده. اما توضیح این دو چیست؟ ▪️واقعیت این است که اولا بشر رشد کرده. این صبر و قدرت که در غزه میبینید بروز و ظهور رشد انسان جبهه حق است. انسان که رشد میکند شیطان نمیتواند پنهان شود و بر ملا میشود. این ظهور گام به گام حق است. این را در ادبیات دینی میگویند «تمحیص» یا همان خالص سازی تاریخی بشریت. ثانیا انسان رشید جبهه حق، امید پیدا کرده. آنهم نه امیدهای کوتاه مدت و مادی، بلکه امیدهای تاریخی و ایمانی. شبیه آنچه در دوران تولد موسی ع رخ میداد. شیطان جلوی این امید واقعی که کاملا متبلور در کودکان است مجبور میشود بایستد. ثالثا انسان رشید جبهه حق اراده دشمن را خراب میکند. شیطنت چیست؟ عقل تدبیرگر دنیاخواه. انسان رشید جبهه حق اجازه نمیدهد شیطان به خواست خود برسد، جلوی اراده او را میگیرد. دست شیطان کوتاه میشود. این او را کلافه و عصبی میکند. عصبانی که شد، عقل و صبرش کم میشود، اینجا است که خود را بر ملا میکند. ▪️اگر امروز چکیده و عصاره تمدن سیاه غرب را خلاصه وار در ترانه های ساسی و تتلو و شروین و این و آن که به روح لطیف کودکان حمله علنی میکنند و در بمب های صدتنی و فسفری غرب که روی سر کودکان میریزند و در بی خیالی و حمایت حاکمان غربی و غربزده اسلامی از کودک کشی ها و در نفاق و دروغ برملا شده همه شعارهای این تمدن شیطانی اغواگر مشاهده میکنید، دلیلش آن است که شیطان در حال شکست است و حق در حال ظهور بیشتر و بیشتر است. یعنی انسان معاصر در جبهه حق و در دوران مقاومت در حال قد کشیدن به سمت آسمان است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘چهار نکته به بهانه اکران"سرهنگ ثریا" دوگانه اُمید و حسرت ▪️به گزارش فکرت، یکشنبه همین هفته نظاره گر فیلم"سرهنگ ثریا" به کارگردانی "لیلی عاج" در سلسله نشست های "دکوپاژ" بودیم که بانی آن مجموعه شناخت است. تماشای این اثر جذاب در قالب اکران مردمی فیلم عمار فرصتی برایم فراهم کرد تا نکاتی چند درباره این فیلم بنویسم؛ ▫️1-تولید و نمایش این قبیل آثار، پیش از هر چیز دیگری، حسرتی را برای پیگیران جدی سینما- خاصه علاقه مندان به انقلاب اسلامی- پدید می آورد از این بابت که چرا بعد از گذشت این همه سال از آغاز ماجراهای شوم منافقین در دوران پس از پیروزی انقلاب، فیلم هایی از قبیل "سرهنگ ثریا" ساخته نشده و حمایت های مناسبی در این باره برای تحقق این مهم صورت نگرفته است. البته پیش از این فیلم هایی در رابطه با منافقین در کشور ساخته شده اما اثری که از زاویه دید مادران و خانواده هایی که فرزندانشان به نحوی گرفتار یا جذب منافقین شده اند وجود نداشته و از این حیث باید اثر خانم عاج را با وجود ضعف هایش تحسین کرد. ▪️2- برای ارتباط گیری با نسل موسوم به دهه هشتادی نیاز است که در این گونه فیلم ها اشاراتی درست و هنرمندانه به چرایی شکل گیری و تداوم فعالیت گروهک منافقین بشود که به نظر می رسد در فیلم "سرهنگ ثریا" چندان به این موضوع پرداخته نشده است. ▫️3-در شرایطی که به تعبیر"کمال تبریزی"، کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان وجه «تفکری» سینما در حال فراموشی است، تولید و اکران آثاری از جنس "سرهنگ ثریا" می تواند تا حدودی وجه اندیشه ای سینما را احیا کند به خصوص از این حیث که ما در جنگ روایت ها آن هم مشخصاً درباره دهه شصت نیازمند این گونه فیلم ها هستیم. ▪️4- بی گمان نقد درست و بجای این گونه آثار، ضرورتی است که به ما کمک می کند تا در آینده شاهد ارتقای کمی و کیفی این گونه فیلمسازی باشیم؛ آثاری که در عین جذابیت های فرمی از غنای محتوایی لازم برخوردار باشد و بتواند با مخاطبان عام به ویژه نسل جدید ارتباط مناسب را برقرار نماید. ▫️سید محمدمهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 اکران مردمی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» با حضور: ▫️ دکتر معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘فیلمساز انقلابی پای اثرش بایستد ▪️محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به همراه جمعی از مدیران و معاونان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس حوزه هنری و رئیس سازمان سینمایی سوره دیدار کردند. ▪️حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که می‌گوییم سینما رونق دارد و در عین حال برای تحقق امر سینمای انقلاب به جراحی‌هایی نیاز داریم. این تغییرات نیازمند عبور از یک دوره گذار بود که پای آن ایستاده‌ایم. اما جریان اصلاح محتوای سینمای ایران نیازمند همیاری و همراهی همه نهادهای فرهنگی و انقلابی است. ▪️خزاعی در پایان دیدار اشاره کرد: من از فیلمسازان انقلابی می‌خواهم پای اثرشان بایستند و تنها به اکران در سینما بسنده نکنند. ناگفته نماند که همه ما به حوزه هنری و نسل جدید فیلمسازانی که برآمده از آن هستند، امید دارند و امیدواریم در حوزه‌های جدی‌تری نقش‌آفرینی و به توسعه فضاهای فرهنگی کمک کنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 استفاده از برای کودکان و نوجوانان ▪️ بودن ها (فیلم و سریال کره‌ای) ▪️ در رابطه با کی درام ها، کی پاپ ها و انیمه ها آنچه حائز اهمیت است این است که این آثار روی شناخت و رفتار نوجوان تأثیر دارد. ▪️ این فیلم ها اعتقاد ناصحیح را بسیار زیبا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مخاطب ارائه میدهد. ▪️اعتقاد به مخاطب و دیکته میشود. ◾️ عقاید و افکاری مانند ▪️پرستش ارواح، ▪️پرستش شیطان، ▪️، ▪️اعتقاد به خدای کوه، ▪️خدای جنگ، ▪️خدای آسمان، ▪️خدای دریا، ▪️خدای آتش، ▪️اعتقاد به عدم وجود خدا ترویج میشود. ▫️به صورت رسمی دیالوگ میگویند و تصویر وحشتناک از خدا در موسیقی و فیلم ارائه میدهد. ▫️ با زبان خوب✓ و همه فهم✓ و در فضای احساسی ارائه میشود. ▫️ مخاطب دیگر نمیخواهد چنین خدایی را دوست داشته باشد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘نقد و بررسی فیلم حیثیت ▪️دلپذیر نشان دادن قساوت قلب و دست اندازی به مفاهیم عشق و فداکاری جنایات اصلی فرهنگی کارگردان است؛ هر دو رقیب هوا و هوس لجام گسیخته خود را عشق به کار و حرفه معرفی و جنایات خود را پرداخت هزینه و فداکاری معرفی می کنند ▪️کریستوفر نولان به سبک سایر آثارش تعهد به اگزیستانسیالیسم دارد. شخصیت های داستان به قدری با بدل های خود جا به جا شده اند که دیگر مهم نیست که خود واقعی‌شان هستند یا بدل‌شان، فقط مهم این است که در لحظه تصمیم مهیج و جسورانه خود را بتوانند به اجرا بگذارند ▪️یک تردست برای پیروزی بر حریف خود به سراغ تسلا رفته و از تکنولوژی او توقع ساخت جادو را دارد. با سرعت خیره کننده رشد علم و تکنولوژی همین ذهنیت را داریم ولی مخوف و مقهور کننده نشان دادن گویا علت دیگری دارد ▪️فوکوس تکنیک های سینمای، حرکت دوربین، آهنگ و غیره برای نمایش قدرت و کارکرد دستگاهی که از هر موجودی حتی موجودات زنده کپی برداری می کند مخاطب را مسحور خود می کند ▪️با رجوع به سوابق سینمای آمریکا و تکنیک های آن،‌ پاسخی عکس را خواهیم یافت، بدین معنا که هر چه که سینمای غرب قصد عظمت دادن به آن را در ذهن مخاطب دارد بیشتر شیطانی، ترسناک تر و مخوف تر نمایش داده می شود و این باعث حک شدن در ضمیرناخودآگاه مخاطب می شود. پس قصدی جز عظمت بخشیدن به علم سکولار و بی رحم نیست ▪️رهاورد این فیلم برای مخاطب ایجاد عطشی کاذب برای دیدن است، دیدن داستان های مهیج تر و رازآلود تر، که نمایش سراب سیراب کننده این عطش فقط از پرده نقره‌ای سینما بر می آید و مخاطب تشنه تر... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
درآمدی بر نقد بازی های کامپیوتری.mp3
26.54M
🔘درآمدی بر نقد بازی های رایانه‌ای ▪️نقد بازی، مظلوم‌ترین حیطهٔ در کشور ▫️حیطه های محتوایی در نقد محصول رسانه‌ای: ۱. بررسی تفکری ۲. بررسی عملی و سبک زندگی ۳. بررسی حسی ▪️بازی ها بیشتر می‌سازند تا اینکه افکار را جهتدهی کنند ▫️نگاهی به بازی های خدای جنگ و جهان آن ▪️خدای خدایان ، زئوس و خدای خدایان اسکاندیناوی، اودین، همه واقعیت دارند! ▫️بازی های شاخص به شدت ایدئولوژیک و هستند ▪️دورهٔ و بازی های رایانه‌ای، مناسب خانواده ها و مربیانی که از تاثیرگذاری گیم بی‌اطلاعن: https://mazane.org/g/4/2561 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سه تکنولوژی که آینده‌نزدیک ما را متحول خواهند کرد ◾️1. ارتباطات ماهواره ای ▪️ارتباطات ماهواره ای به ما امکان می دهد از هر نقطه ای روی زمین به اینترنت دسترسی داشته باشیم. این می تواند برای آموزش، مراقبت های بهداشتی و تجارت انقلابی ایجاد کند. ◾️2. پرداخت های غیرمتمرکز ▪️پرداخت های غیرمتمرکز به ما امکان می دهد بدون نیاز به بانک یا موسسه مالی دیگر، به صورت مستقیم با یکدیگر پرداخت کنیم. این می تواند هزینه های معاملات را کاهش دهد و امنیت را افزایش دهد. همچنین می تواند به افراد در کشورهایی که سیستم های مالی ناکارآمد دارند، کمک کند تا به خدمات مالی دسترسی پیدا کنند. ◾️3. هوش مصنوعی ▪️هوش مصنوعی در حال انقلابی در بسیاری از صنایع از جمله حمل و نقل و تولید است. پیشرفت هوش مصنوعی، می تواند به ما کمک کند تا زندگی خود را راحت تر، ایمن تر و کارآمدتر کنیم. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می تواند برای تشخیص بیماری ها، بهبود حمل و نقل و خودکارسازی فرآیندهای تولید استفاده شود. ▪️اینها تنها سه فناوری از بسیاری از فناوری هایی هستند که آینده را شکل خواهند داد. با پیشرفت این فناوری ها، دنیای ما به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل خواهد شد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 بارها دیده و شنیده‌ایم: محصولات شرکت متا (فیسبوک و اینستاگرام به‌طور خاص) به‌راحتی و کاملاً سلیقه‌ای مطالب کاربران را سانسور و حتی صفحات را حذف دائم می‌کنند. ▪️آیا می‌دانید مدیر سیاست‌گذاری عمومی این شرکت و مسئول مستقیم سانسور کیست؟ خانم «پریسا ثابتی زگت» دختر ارشد . 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh