eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘ضعف کار فرهنگی؛ سرعت‌گیرِ مشارکت انتخاباتی ▪️ متأسفانه در عرصه کار فرهنگی و رسانه ای و در یک کلمه جهاد تبیین، دست‌کم در مواجهه با مخاطبان قشر خاکستری، دچار ضعف های مشهودی هستیم که این ضعف در موسم انتخابات و در بحث اقناع مردم و نسل جوان، بیشتر هم به چشم می آید. ▪️ البته این سخن به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش های دلسوزانه خاصه از ناحیه جریان های خودجوش مردمی و انقلابی نیست بلکه تأکیدی است بر این که خروجی فعالیت ها هنوز آن چیزی نیست که رهبر معظم انقلاب از ما انتظار دارند. ▪️ روی سخن در این یادداشت عمدتاً ناظر به علاقه مندان به جبهه انقلاب است و گرنه افرادی که نه فقط در دهه هفتاد و هشتاد بلکه در زمان حاضر نیز همچنان «تهاجم فرهنگی» را توهم توطئه می دانند، مشخص است که به کار عمیق فرهنگی آن هم مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی اعتقادی نداشته و ندارند. ▪️ آنچه مهم است این که در عرصه کارهای فرهنگی ضمن توجه به بُعد مخاطب شناسی و زمان شناسی، هوشمندیِ رسانه ای نیز باید چاشنی کار شود و گرنه صرفاً در مسیر پُر کردن بیلان کاری برای فلان نهاد و بهمان سازمان گام برداشته ایم و دیگر هیچ! ▪️ طبعاً برای کارآمدسازی امر تبیین، می‌بایست به مساله روزآمدی توجه داشت، چه آن که نمی‌شود از شیوه‌های قدیمی که کارآمدی خود را از دست داده‌اند، انتظار نتیجه داشت. به دیگر سخن، استفاده از ابزار روز که بُرد مناسب و تأثیر عمیق‌تری داشته باشد یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود. ▪️ نکته دیگر در این مجال که باید آن را گلایه مندانه مطرح کرد اینکه برخی از افراد که از ابتدا به کارهای فرهنگی مشغول بوده اند، پس از مطرح شدن جهاد تبیین از سوی حضرت آقا، همان کارهای روزمره و متعارف پیشین را به اسم جهاد تبیین، روانه بازار مصرف کرده اند و به این طریق مدعی بوده و هستند که در حال عمل به فریضه جهاد تبیین می باشند. ▪️ نگارنده پیشتر در یادداشتی به این نکته اشاره کرده بود که درصد کمی از سیاهی لشکر امروز رسانه‌ای کشور به معنای واقعی کلمه به دنبال جهاد تبیین و استمرار و ثبات قدم در این طریق آن هم به شکل هوشمندانه است. ▪️البته منکر تلاش‌های مخلصانه برخی فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی نمی‌شویم که به تعبیری به شکل آتش به اختیار امر ولی و رهبرشان را دنبال می‌کنند؛ اما واقعیت‌های موجود رسانه‌ای کشور را نمی‌توان نادیده گرفت، کما این که برای تحول در این عرصه قبل از هر چیز می‌بایست نقص‌ها و ایرادهای خود را بپذیریم تا بعد بشود کاری کرد انشاءالله کارستان. ✍️سید محمدمهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «وظـیفـه سـنـگیـن خـواص» حجت الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی تبیین کرد: ◽️ معجزه مشارکت بالا ◽️اگــر غـفـلـت کـنــیـم، ممکـن اسـت ضـربـه‌ای سـنـگـیـن بـخـوریـم! ◽️هزینه ناشی‌از کوتاهی خواص اهل حق در طول تاریخ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از رادیو فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎧 اصلح 👤علامه مصباح یزدی(قدس سره) 🔻پشتوانه عقلی و عقلایی ضرورت ترجیح اصلح در انتخاب ها 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
سلام علیکم برنامه اکران خصوصی و تحلیل فیلم سینمایی «نگهبان» به علت برودت هوا کنسل می باشد و به هفته اینده موکول می شود
🔘تکنیک های انتخاباتی ▪️تاکتیک تکرار پیام: ▫️یکی از شگرد‌های همیشگی رسانه‌های بیگانه خصوصاً در مقطع انتخابات تکنیک تکرار یا تعقیب و (پیگیری) است. در این روش رسانه‌های بیگانه با تکرار زمان بندی شده‌ی موضوع سعی می‌کنند آن را تا زمانی که نیاز است، زنده نگه دارند. ▪️تکرار از لحاظ روان شناسی در تشکیل عادت بسیار مفید است؛ به ویژه اگر با دقت توام باشد. به عبارت دیگر، تکرار مثل ضربه‌های پیاپی چکش است که سرانجام میخ را به داخل جسمی فرو می‌برد؛ بنابراین رسانه‌های بیگانه امیدوارند که این شکل از ضربه زدن مداوم، باعث دریافت نکات پیام توسط مخاطب شود. ▫️تکرار این گزاره که انتخابات در ایران فرمایشی است در این راستا صورت می‌گیرد، پاسخ این است که اگر انتخابات در ایران فرمایشی است چرا شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی برای ورود به آن تلاش می‌کنند و خبر‌های انتخاباتی ایران در صدر اخبار تلویزیونی و مجازی و برنامه‌های تحلیلی رسانه‌های خارج نشین قرار می گیرد؟! ▪️عمده رسانه‌های فارسی زبان و انگلیسی زبان این روز‌ها در حال تکرار و تاکید بر غیررقابتی بودن انتخابات و همچنین مشارکت پایین مردم هستند و تکرار این گزاره‌ها باعث شکل گیری و تثبیت همین نگرش در ذهن مخاطبان می‌شود. ▫️این موضوع در رسانه‌های اجتماعی نیز از طریق هشتگ سازی و ترندسازی هشتگ‌هایی نظیر «رأی بی رأی» توسط ارتش های سایبری آن ها دنبال و پس از آن شبکه‌های تلویزیونی مرتبط با پروپاگاندای دشمن هم بر این کمپین‌ها تاکید می‌کنند و به دنبال جهت دهی به فکر و ذهن شهروندان ایرانی هستند... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
. 💠«تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» 🌀در این نشست که با حضور دکتر محمد حسنی، حجت‌الاسلام دکتر وکیلی و حجت‌الاسلام محمدلو، برگزار شد؛ به موضوع تأثیر سلبیرتی‌ها بر انتخابات پرداخته شد. 🔰مهمترین عناوین مطرح شده در این نشست عبارتند از؛ 🔹ما در جهانی موازی زندگی می‌کنیم. افرادی که زندگی در آن واحد زندگی متفاوت از مردم دارند. 🔸در کتاب «خدایان بد کردار» نوشته «پیت وارد» سه نوع شهرت مطرح ذکر شده است: 1️⃣ شهرت نسبت‌دار که به اصل و نسب فرد باز می‌گردد 2️⃣ شهرت به‌دست‌آمده و منتج از تلاش و زحمت 3️⃣ شهرت منتسب. که به هیچ وجه با توانایی‌های فرد نسبتی ندارد و میزان تلاش فرد با نسبت او یکی نیست. صرفا از طریق دنبال کننده‌ها شهرت حاصل شده است. (سلبریتیسم) 🔹دو ضلع اصلی در ساختار سلبریتیزم عبارتند: 1. در کانون توجه قرا داشتن 2. رسانه پایه بودن 🔸سلبریتی‌ها رسانه‌ای‌هایی هستند که می‌توانند توجه دیگران را جلب کنند 🔹باید بپذیریم گرایش به مدرنیته و نوعی غربزدگی در سلبریتی‌ها وجود دارد. 🔸در رابطه سلبریتی‌ها و انتخابات باید گفت اساسا هیچ‌گونه تناسب دیدگاهی وجود ندارد چرا که خوراک پیج‌های آنان آبشخور سبک زندگی غربی، جذابیت‌های بصری و تحریک احساسات فالورهایشان است. بنابراین نسبتی با انتخاباتی که منتسب به انقلاب اسلامی و نگاهی الوهیت محور است ندارند. 🔹در کتاب عصر سکولار نوشته چارلز تیلور دین را جزئی از سکولار می‌نامد چرا که رسانه‌های جمعی هژمونی حکومت به رسانه‌های اجتماعی و چند مرجعی تبدیل شده‌اند. طبق این برداشت سلبریتی نسبت به حکومت و سیاست، دلالتی منفی و در انتخابات اثری واگرایی خواهد داشت. 🔸شهرت ابزار «پست مدرن» است. و سلبریتی کالای «صنعت فرهنگ» که به تأسی از رسانه و تصویر، به حیات لیبرالی خود ادامه می‌دهد «هایدگر» در این باره می‌گوید: ما در «عصر تصویر جهان» زندگی می‌کنیم، به تعبیر این متفکر آلمانی «حادثه بنیادین عصر جدید غلبه بر جهان به عنوان نقش و تصویر است». 🔹به قول «سوزان سونتاگ» نویسنده و فیلمساز فقید آمریکایی در این عصر «واقعیت بیش از پیش شبیه چیزی می‌شود که با دوربین می‌بینیم». 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای ابلیس برای گمراه کردن انسان 🎙استاد نجف لکزایی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🎁🎁 بزرگ *رأی من* برای شرکت در این مسابقه کافیه به یکی از سوالات زیر پاسخ دهید... 🤔چرا رأی می‌‌دهی؟ 🤔چرا رأی نمی‌دهی؟ ✅ پاسختون رو در یک جمله به شماره 📱3000802222 پیامک کنید و در قرعه‌کشی جوایز متبرک و خاص حرم مطهر امام هشتم علیه السلام شرکت کنید. ⏳ مهلت شرکت در مسابقه 10 اسفند ماه ❣️در حرم بمانید؛ کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع) 🆔 @razavi_aqr_ir
🔘تروریسم پُست مدرن ▪️اینترنت و فضای مجازی، شاید بیان کلی در خصوص قدرت «انقلاب اطلاعاتی» باشد که بستر ارتباطی مناسب و کارآمد برای تروریست‌های معاصر محسوب می شود. اما از سوی دیگر «مزایای بزرگ اینترنت... برای کمک به گروه‌هایی است که متعهد به ترور جوامع برای رسیدن به اهداف خود هستند.» علاوه بر این، برخی از تحلیلگران و محققان خاطرنشان کردند که نام امروزی تروریسم که بعد از حملات 11 سپتامبر به مکاتب مختلف معرفی شد و پازل‌های مشابهی را نیز در بر گرفته، نشانگر شروع یک نوع «تروریسم جدید» در جامعه بین‌المللی است. ▪️در سال 1996، والتر لاکوئر مقاله‌ای تحت عنوان «تروریسم پُست‌مدرن» در مجله "امور خارجه" منتشر کرد که در آن؛ ظهور این نوع تروریسم جدید را مشخصاً پیش بینی کرده و آن را دارای شاخص‌هایی همچون نبود حمایت مالی از سوی دولت‌ها، حضور ایدئولوژی‌های مذهبی و تمایل به استفاده از سلاح‌های ضد بشری و کشتارجمعی یاد کرده است.همچنین لاکوئر براین باوراست که: «جامعه کنونی به نوع جدیدی از تروریسم به شدت آسیب‌پذیر شده که در آن قدرت مخرب «تروریست و تروریسم» به‌طورقطع در قالب یک تاکتیک کشنده ؛بسیار پررنگتر از گذشته دیده می شود.» ▪️چنین نگاهی از سوی لاکوئر یک دهه بعد شکل جدید خود را نشان داد، هنگامی‌که گزارش های تحقیقاتی کنگره آمریکا « موضوع تروریسم بین‌الملل مرتبط با گسترش سلاح‌های کشتارجمعی را مطرح ساخت.» تلاش برای حمله شیمیایی درکشور اردن شواهدی از اعتبار چنین نگرانی هایی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، "تروریسم جدید" حملات انتحاری را نیز دربرمی گیرد که چندان تاریخی و منحصربه‌فرد نیستند، اما ازلحاظ فنی کاملاًبی‌سابقه ، بسیارظرفیت و مقیاس بسیار مخربی دارند. ▪️به‌تازگی، ببرهای آزادیخواه سریلانکا یک حمله انتحاری را به یک کاروان از اتوبوس‌های نظامی انجام دادند که بیش از نود نفر از کارکنان نیروی دریایی سریلانکا از بین رفتند و یا در حملات انتحاری تروریست های وابسته به داعش در کشور عراق و سوریه هزاران نفر از افراد بی دفاع کشته و یا زخمی شده اند که عموماً در مناطق شهری صورت گرفته است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 منجی به روایت هالیوود ️همه ی انسان ها دوست دارند بدانند این دنیا نهایتا به کجا می رسد و نقطه پایان آن کجاست؟! انسان امروز نیز آنچنان مادی، فلکزده و زمینی شده است که برای موضوعات فرازمینی دلش تنگ شده و بیش از همیشه می خواهد بداند فرجام این دنیا چیست... ؟! ▪️البته از این حس کنجکاوی می توان سوء استفاده نیز کرد و انواع قرائتهای عجیب و غریب را در خصوص آخرالزمان به خورد انسان امروز داد؛ کاری که سینمای هالیوود مأموریت عمده ی آن را بر عهده گرفته است. ▫️هالیوود که در واقع یک نام استعاری و نمادین برای مدیریت امپراتوری تصویری غرب است، در رویکرد به بحث آخرالزمان، مثل دیگر رویکردهایش ناظر به فکر، برنامه ریزی و اندیشه قبلی است... هالیوود صرفا از این جهت که آخرالزمان سوژه ی ناب، بدیع، جذاب و تماشاگرپسندی است سراغ آخرالزمان نرفته است بلکه مقاصد کاملا جدی و نهفته ای در این رویکرد وجود داشته است. ▪️از همان آغاز، یهودیان به دلیل نفوذی که در هالیوود داشتند توانستند بسیاری از آموزه های توراتی را به فیلمهای هالیوودی تسری دهند. از این رو در بسیاری از فیلمهای هالیوودی تقابل مسلمانان با فرهنگ غرب را شاهدیم. مسلمانها به عنوان مظهر سنت، و غرب به عنوان مظهر مدرنیته و نمایش چالش سنت و تجدد، و همواره می بینیم که سنت در این گونه فیلمها محکوم می شود... ▫️در واقع فیلمهای متعددی را شاهدیم که در آن ها مسلمانان شرایط آخرالزمانی را برای دنیا ایجاد می کنند و به نوعی آنان مسبب این خطا هستند... ▪️این تصاویر، به تدریج گزاره ی تروریست بودن مسلمانان را در ذهن مخاطب غربی پررنگتر می کند. بر این اساس، مسلمان بنیادگرا، تروریست است چون به مفاهیم جهاد و شهادت ایمان دارد و کسی که چنین باوری دارد مضر به حال جامعه است، بیماری روانی است که او را باید حبس کرد؛ چرا که مخل آسایش و امنیت دیگران است... ▫️این نوع نگاه مغرب زمین به فرهنگ ما باعث شده است تا هنگام به تصویر کشیدن شرایط آخرالزمانی، در سناریوهای آن ایفای نقش «ضد مسیح یا دجال یا جناح مخالف حق» را به عهده ی مسلمانان بگذارند... و در این راستا برای گوشزد کردن خطر آخرالزمانی مسلمانان، شخصیت آخرالزمانی منجی مسلمین را بعنوان « دجال غرب» نشان می دهند و اینکه این همان آنتی کرایست یا ضد مسیح معروف است که می آید و دنیا را با خطر مواجه می کند...!!! ▪️به تدریج این صراحت لهجه در اکثر فیلم های هالیوودی بیشتر شده و به وضوح مسلمین را جناح باطل آخرالزمان و رهبر آنان را، «آنتی کرایست» یا همان «دجال» نشان می دهند و این رویکرد در بسیاری از کارهای آنها قابل رصد و پی گیری است... ▫️منبع: مصاحبه با مجید شاه حسینی، استاد دانشگاه، پایگاه اطلاع رسانی حوزه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh