eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘دعای روز سوم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌‎‎
🔘قدردانی سردار قاآنی از تلاش رسانه ملی برای پیشبرد اهداف نظام ▫️پیمان جبلی رییس صداوسیما در دیدار با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با اشاره به شرایط حاکم بر فلسطین، ماه مبارک رمضان و روز قدس، امسال را بی‌سابقه‌ترین ماه مبارک در سال‌های پس از انقلاب دانست و گفت: باید الگویی برای کشورهای دیگر در روز قدس باشیم و یاد مردم مظلوم غزه را زنده نگه داریم. ▪️رییس رسانه ملی در ادامه به برنامه‌ریزی رسانه ملی و تدارک مقدماتِ برگزاری باشکوه‌ترین راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: نباید در حمایت معنوی و کمک مردمی به بی‌پناهان غزه کم بگذاریم. باید خشم انباشته و عزم مردم برای حمایت از مظلومان فلسطین را به میدان آورده و تمرکزمان را در ماه مبارک بر روز قدس بگذاریم و برای آن روز آماده شده و با تمام توان در میدان باشیم. ▫️سردار اسماعیل قاآنی نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از تلاش رسانه ملی در پیشبرد اهداف عالیه نظام به‌ویژه در تبیین مسایل فلسطین، گفت: جغرافیای این حادثه بزرگ، غزه، اما شعاع اثرگذاری‌اش جهانی است. یک ویژگی مشخص عملیات طوفان‌الاقصی این بود که یک بار همه کشورها چه دوست و چه دشمن امتحان شدند. ▪️فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عملیات طوفان الاقصی را نشانه‌ای بر تغییر آرایش قدرت در جهان دانست و گفت: "بهره‌برداری مفهومی در رسانه ملی از آنچه در غزه گذشته حایز اهمیت است. در این میان شبهه افکنی‌های بسیاری هم رخ می‌دهد که تحلیل مسایل و رفع شبهات در رسانه ملی اثرگذار بوده و می‌تواند در ادامه مسیر نیز روشنگر باشد. هرچقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای مان را توسعه دهیم می‌توانیم موفق‌تر و اثرگذارتر ظاهر شویم". ▫️قاآنی رسانه ملی را معیار و مبنایی برای روایت مسایل فلسطین دانست و گفت: امیدواریم صدای رسای رسانه ملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در همه جهان شنیده شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎧 زیاده روی در انتقاد علیه جمهوری اسلامی و نتیجه آن 👤 آیت‌الله ملک زاده ▪️ مرز سیاه نمایی علیه نظام و انتقاد؛ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘«مدرن بودن عدالت اجتماعی» ▪️اگر می گوییم عدالت اجتماعی مفهومی مدرن است، بدین معنا نیست که به طور کل در تاریخ اسلام یا در زمان نزول قرآن اساسا مسأله عدالت اجتماعی وجود نداشته است یا قرآن مطلقا بدان بی توجه بوده است. بلکه بدین معناست که با تشکیل دولت مدرن و تغییر الزامات حکمرانی، مفهوم عدالت اجتماعی کمی متغیر شده است. ▪️شاید بهتر است بگوییم آنچه قدمت بیشتری دارد عدالت فردی ست که در حوزه اخلاق و فقه از آن صحبت می کنیم و ناظر به رعایت انصاف و عدالت در مناسبات فردی ست. یا از تبلور و عینیت عدالت در یک فرد مانند شاهد و قاضی سخن می گوید. دیگر چیزی که می توان رد پای آن را در تاریخ یافت، عدالت توزیعی است که ناظر به توزیع امکانات و مواهب است. اما عدالت اجتماعی قدمت چندانی ندارد. در تفاوت عدالت توزیعی و عدالت اجتماعی بسیار می توان سخن گفت که مورد بحث ما نیست. ▪️در همین حد کافی ست بدانیم که عدالت اجتماعی از اواخر قرن نوزدهم با نوشتن کتاب social justice نوشته وستل ویلوگبی به عناوین کتاب ها اضافه شد. مکاتبی مانند مارکسیسم نیز با عدالت اجتماعی میانه چندانی نداشتند چرا که عدالت اجتماعی را دستاویز سرمایه داری برای بقای خود می پنداشتند. آن ها معتقد بودند نظام سرمایه داری از اساس مبتنی بر استثمار طبقه کارگر است و باید فرو بپاشد. ▪️بهر حال مواجهه های چندگانه مفاهیمی مانند رفاه، دولت، بیمه، سرمایه، پول، آزادی های فردی، شایستگی، برابری، دموکراسی، ساختار، مالیات و .... با یکدیگر، مفهوم عدالت اجتماعی را پیچیده تر کرد. عدالت اقتصادی، عدالت کیفری، عدالت آموزشی، عدالت جنسیتی و ... همه ذیل عدالت اجتماعی می گنجند و در «توزیع» خلاصه نمی شوند. ✍️احمد اولیایی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه دوم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان ‌‎‎‌‎‎‎‌ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘موضوع زن، حمله یا دفاع؟ ▪️رمزگشایی از علت اصلی هجوم رسانه‌های دشمن به موضوع و ▪️به روایت امام خامنه ای 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 نماهنگ "بخشش" 📿 عارفانه ای برای لحظه های دلتنگی من و خدا... 🔥جدیدترین اثر قرارگاه تربیتی خشت اول 🎨 برای دریافت فایل باکیفیت این اثر به آدرسhttps://www.aparat.com/v/n3FES مراجعه کنید (لایک یادتون نره👍) 📌قرارگاه تربیتی خشت اول 📌مجموعه فرهنگی ندای بهشت 🆔 @kheshteaval 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔘محوریت جادوگر در ارباب حلقه‌ها 1️⃣ با تخصّص در ادبیات غربی، فولکلورهای اروپایی و شناخت کافی از مسیحیت، اثری را خلق کرده که می‌تواند موضوع پایان‌نامه‌های متعددی باشد. 2️⃣ اگر بپذیریم نیّت تالکین از نگارش کتاب، ترویج الگوهای صلیبی بوده است، باید گفت علی‌رغم زحمات زیاد، به خبطی بسیار مهم دچار شده و مؤلفه‌های زیادی از اساطیر مشرکانهٔ اروپایی در کتاب و به تبع، در فیلم دیده می‌شود. 3️⃣ نتیجهٔ کتاب‌های تالکین، ارائهٔ شخصیت و فضائل اخلاقی ، در یک جهان غربی با قهرمانان چشم‌رنگی، در قامت عده‌ای غیرمسیحی است! 4️⃣ جذاب‌ترین قهرمان تالکین یک است؛ جادوگری که شبیه به ، خدای خدایان نورس بوده و با عصای خود کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهد. 5️⃣ دیالوگ‌هایی اخلاقی دارد، امیدبخشی وی نسبت به جهان‌های پس از مرگ ارزشمند است و مبعوث‌شدن وی از طرف یک قدرت ماورائی و بازگشت وی به سرزمین میانه، مؤلفه‌های دین‌گرا و توحیدی است. 6️⃣ اما باید دقت کرد که یک جادوگر تمام این سخنان را گفته و هدایت‌ها را به‌عهده دارد. علی‌رغم ممانعت شدید مسیحیت نسبت به ، جای تعجب است که چرا تالکین چنین شخصیتی را به یک جادوگر داده است. 7️⃣ در مجموع، نتیجهٔ ، نه ساختن یک جهان مسیحی، بلکه ساختن جهانی مخلوط از عناصر مسیحی و اسطوره‌ای در اثری مسیحی-نئوپاگان است. 8️⃣ جهانی که موجودات عجیب و غریب اسطوره‌ای با انسان‌ها علیه شیاطین متحد شده، هدف رسیدن به پادشاهی دنیوی است و جادوگر، مهم‌ترین نقشِ را بر عهده دارد. 9️⃣ نگاهی التقاطی داشته و به‌جای آن‌که مبلّغ مسیحیت باشد، مبلّغ فرقه‌های کفرکیش جدید شده است. به همین علت است که محققین به‌دنبال مصادره و استفاده از اثر تالکین به نفع گسترش گفتمان خود هستند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 و تکنیک های ثابت رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ▪️میزان رضایتمندی مردم انگلیس از احزاب این کشور تنها به ۱۲ درصد رسیده است. این آمار را روزنامه سیاسی - اقتصادی فایننشال تایمز منتشر و علت آن را اوضاع نابسامان معیشتی مردم عنوان کرده است. ▪️این گزارش در حالی منتشر شده که کمتر از ۳ ماه دیگر تا انتخابات پارلمانی در انگلیس باقی مانده اما خبری از این آمار در رسانه‌های بیگانه ی مستقر در لندن نیست؛ در عوض تا دلتان بخواهد خبر از وضعیت فقر و فلاکت در ایران و عدم شرکت مردم ایران در انتخابات است: بعضی و برخی دیگر به مجموع این تکنیک ها هم می گویند... ▪️در برابر اخبار گزیننشی و دروازه بانی شده ی رسانه ها مخاطب باسواد و فعال باشیم نه مخاطب بی‌سواد و منفعل ! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آیا شبکه‌های اجتماعی آزادی رسانه‌ای برای ما آورده‌اند؟ ▪️بشنوید از مجید نقدی، مدرس روزنامه نگاری حوزه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘چرا اوپنهایمر اینهمه‌ جایزه برد؟ ▪️اوپنهایمر فیلمی است در باب تطهیر و تهدید اتم. در این فیلم هم تطهیر بمب اتم و لزوم استفاده از آن برای پایان جنگ و جلوگیری از رخداد جنگ جهانی سوم را می‌بینیم، هم می‌بینیم که آمریکا خود را تنها کشور دارای صلاحیت استفاده ار اتم می داند و هشدار استفاده مجدد از آن را می دهد ▫️بمب اتم صرفا یک سلاح برای تهدید است نه استفاده. چون از انحصار آمریکا خارج شده و حتی پاکستان هم اتم دارد. احمق ترین ها هم از خطر جنگ اتمی آگاه اند و قصدی ندارند تحت هیچ شرایطی به سمت پرتاب اولین بمب برای آغاز جنگ اتمی بروند ▪️به این دلایل آمریکا باید خود را تنها کشور دادای صلاحیت استفاده از اتم معرفی کند و صد البته ترس از جنگ اتمی را به جان دنیا بی اندازد(با دیالوگ آخر اوپنهایمر در فیلم). همچنین خود را با محاکمه اوپنهایمر، معرفی اتم به عنوان سلاحی برای پایان دادن به همه جنگ ها و عذاب وجدان گرفتن اوپنهایمر تطهیر کند. با اینکه هیچ ردی از پشیمانی در چهره رئیس جمهور وجود ندارد ▫️تولید این فیلم پس از جنگ اوکراین شروع شد و تراز اول ترین کارگردان هالیوود، کریستوفر نولان، برای ساختش انتخاب شد. اعطای انبوهی از جوایز به بیشتر دیده شدن و تاثیرگذار تر بودن فیلم کمک خواهند کرد. اینهمه جایزه برای رساندن پیام آمریکا به جهانی است که درگیر دو جنگ مهم است: جنگ اوکراین و جنگ غزه ▪️قطعا آمریکا نمی خواهد بازنده این جنگ ها باشد و عملیات روانی اش را به خوبی شروع کرده @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘برای انتقال پیام، باید مهندسی رسانه بدانید 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 ☑️ فکرت در سالی که گذشت... ✔️رسانه و مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت در سال ۱۴۰۲ فضای تضارب آرا و گفت‌وگوهای نخبگانی را فراهم کرده است. 🔹آنچه می‌بینید برگزیده‌ای از برنامه‌ها و حضور نخبگان حوزه و دانشگاه است که آثار آن به مرحله تولید و تدوین رسیده و در سکوهای رسانه‌ای منتشر شده است. 🔰 مجموعه فکرت در یک سال گذشته با برنامه‌هایی همچون «مدار»، «محفل»، «گعده»، «عصر پرسش»، «نشست نخبگانی»، «درسگفتار» و «متن‌خوانی»؛ مسائل حوزه اندیشه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است. ➕فکرت؛ پاتوق فراگیر فردا برای نخبگان حوزه و دانشگاه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘قرق رسانه ای چه می گوید؟ ▪️قرق در فرهنگ لغت دهخدا به ممانعت‌کردن، قدغن‌کردن، چیزی را راه ندادن معنا شده است. قرق رسانه‌ای می گوید رسانه‌های قدرتمند و بزرگ به کمک رسانه‌های همگرا و همسو، قرقی رسانه‌ای ایجاد می کنند که اجازه ورود دیگر رسانه‌ها را به آن قرق نمی‌دهند و بدین ترتیب جریان اخبار و اطلاعات را یا پوشش خبری نمی‌دهند و یا با انتشار اخبار مخالف و منحرف‌کننده، جریان اخبار و اطلاعات را به‌کلی از مسیر خارج می‌سازند. ▪️قرق رسانه‌ای در دو سطح ملی و فرا ملی به وقوع می‌پیوندد. ▪️در سطح فراملی و بین‌المللی آنچه حائز اهمیت است و است که در اختیار قرق‌گران جهانی قرار دارد؛ به این مفهوم که قرق‌گران جهانی به دلیل در اختیار داشتن زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند اینترنت و ماهواره‌ها و فناوری‌های ارتباطی از یک سو، و داشتن قدرت نرم‌افزاری همچون دانش استفاده از سخت‌افزار و داشتن منابع انسانی متخصص با استفاده از تکنیک و یا بهره‌جستن از باورپذیری را در مخاطب ایجاد می‌کنند. قدر‌ت‌های بزرگ در واقع با رسانه‌های خود، ملت‌ها را تغییر می‌دهند، همان‌طور که در جنگ سخت اساساً مطرح است، در فضای رسانه‌ای نیز جامعه هدف مطرح است؛ آنها کشور‌ها و ملت‌ها را به‌عنوان جامعه هدف مطرح می‌کنند و با استفاده از نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌ها، باورها و ارزش‌ها را تغییر می‌دهند. ▪️جریان قرق رسانه‌ای در سطح ملی جریان معیوبی است که را دگرگون می‌کند به‌گونه‌ای که بعضاً اخبار جهت‌دار از سوی رسانه‌های استکباری و عناصر داخلی آنها در کشور ، در فضای مجازی منتشر می‌شود (جریان نفوذ) و سپس برخی رسانه‌های مکتوب نیز آن را بازنشر می‌دهند درحالی که این نسخه‌ها می‌ماند و آیندگانی که با تاریخی دگرگون و نامطلوب مواجه می‌شوند؛ از همین حیث یک پژوهشگر 20 سال آینده به منابع مجهولی دست پیدا می‌کند که تحت سیطره جریان قرق رسانه‌ای به وجود آمده و ثبت شده است. ✍️🏻 مهدی یار 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘دعای روز ششم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مراقب باشیم به رسانه نبازیم! حاج محمود کریمی: ▪️رئیس جمهور یک کشوری با دیوار، هوا و زمین دست می‌دهد و به دور خودش می‌چرخد و هیچ کس به او چیزی نمی‌گوید اما زمانی که رئیس جمهور ما یک عدد را اشتباه می‌گوید، همه مسخره‌اش می‌کنند. ▪️این مسئله از تاثیرات رسانه است و باید مراقب باشیم به رسانه نبازیم. هر چند حرف‌های من را هم تحلیل می‌کنند و علیه خودم هم استفاده می‌کنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔻انجمن سواد رسانه طلاب در سالی که گذشت... 💢آنچه می‌بینید برگزیده‌ای از برنامه‌ها و حضور اصحاب رسانه در برنامه ها و فعالیت های انجمن سواد رسانه طلاب است ▪️ انجمن سواد رسانه طلاب در یک سال گذشته با برنامه‌هایی همچون «آموزش تربیت مربی»، «اتمسفر مستند»، «دکوپاژ» و «مصاحبه‌های مردمی» مسائل حوزه رسانه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘ارزش‌های دینی از دنیای قدیم تا عصر مدرن ✍️ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم ▪️برخی از مدعیان دائماً و به گونه‌های مختلفی می‌گویند «دنیای جدید» دنیای تکثرها و تنوع‌هاست. دنیای مدرن، دنیای سکولارشده است. در دنیای جدید، نمی‌توان از «ارزش‌های ثابت» و «مطلق» سخن گفت! نمی‌توان از «حقیقت واحد» سخن گفت! صراط‌های فراوانی وجود دارد که نمی‌توان گفت فقط یکی از آنها مستقیم است! بلکه با صراط‌های مستقیمی مواجهه‌ایم! ▪️اینان خلط بزرگی میان «مقام ثبوت» و «مقام اثبات» و در نتیجه میان «واقعیت» و «حقیقت» کرده‌اند! ▪️توضیح آنکه تنوع و تکثر و صراط‌های مختلف در جوامع بشری، از ویژگی‌های دنیای مدرن نیست. بلکه در همیشه تاریخ و در همه جوامع وجود داشته، دارد و خواهد داشت. به عنوان مثال، در کنار توحید و خداپرستی، بت‌پرستی (با تنوع بسیار گسترده‌ای که داشت)، شرک، بی‌خدایی، الحاد، بی‌اعتقادی به معاد، بی‌اعتنایی به ارزش‌های دینی و امثال آن در دنیای قدیم هم بوده است! همواره شاهد وجود ادیان و مکاتب و ملل و نحل مختلفی در میان جوامع بشری بوده‌ایم. ▪️همه سخن در درستی یا نادرستی آنها بوده و هست. یعنی سخن فرزانگان و پیامبران و اولیای الهی و فیلسوفان این بوده است که آیا همه آنچه که «هست»، درست‌ است؟ آیا منطقاً می‌توان گفت هم باورهای دینی درست‌ است و هم باورهای غیردینی و ضددینی؟! آیا می‌توان گفت هم ارزش‌های توحیدمحورانه درست‌اند و هم ارزش‌های الحادپایه؟ معلوم است که پاسخ منفی است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
▫️ 🔘اقدامات رسانه ای در خدمت سیاست انگلیسی: از کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ تا اغتشاشات پاییز ۱۴۰۲ ▪️ یکی از دلایلی که انگلیسی‌ها توانسته‌اند به واسطه ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در دنیا اثرات ماندگاری شکل دهند، پیوند تنگاتنگ رسانه‌های انگلیسی با سرویس امنیتی آن کشور است. با مطالعه‌ای بر اقدامات رسانه‌های انگلیسی در حوزه برون مرزی آنها، به مدلی تحت عنوان « به هم ریختگی میدانی» می‌رسیم. این مدل نشان می دهد که آنها چگونه در میدان برای تضعیف حکومت مرکزی برای پیاده سازی اهداف استعماری خود آشوب ایجاد می‌کنند. ▪️ از بررسی این مدل، ۴ مرحله قابل استخراج است: 1⃣ « سوژه سازی» اولین مرحله « سوژه سازی» است، در این مرحله رسانه های انگلیسی بواسطه ظرفیت‌های رسانه‌ای خود چالشی را مورد توجه ویژه قرار می‌دهند و در قالب یک بحران به افکار عمومی معرفی می‌کنند. یکی از دلایلی که آن‌ها بنگاه خبرپراکنی به اسم بی‌بی‌سی به زبان‌های مختلف دارند نیز همین است که در تمام کشور‌ها قابلیت سوژه سازی را داشته باشند. 2⃣ «اجماع رسانه ای» مرحله دوم، مرحله ی«اجماع رسانه ای» است، در واقع بعد از اینکه مسئله‌ای را به عنوان سوژه‌ی اصلی مطرح و توجه افکار عمومی را به آن جلب کردند، در این مرحله تلاش می‌کنند تا در همه ی رسانه های خود به طور هم زمان و یکصدا، به آن موضوع بپردازند و از این طریق باعث می‌شوند که حتی بخش‌هایی از جامعه که متوجه خبر و سوژه اولیه نشدند، متوجه ماجرا شوند. 3⃣ «اجماع میدانی» در مرحله‌ی سوم تحت عنوان «اجماع میدانی» آن‌ها تلاش می‌کنند تا مسئله را از فضای افکار عمومی به کف خیابان‌ها و کوچه و بازار بکشانند. این امر سبب می‌شود که تمام بخش‌ها یا اقشار موثر جامعه بواسطه‌ی دغدغه‌ای که رسانه‌های انگلیسی بدان پرداخته اند، وارد عرصه شوند و از خود کنش نشان دهند. این کنش گاهی در قالب عدم مشارکت در فرآیند‌های سیاسی نظیر انتخابات و گاهی در قالب خشونت‌های میدانی است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از مواردی بود که انگلیسی‌ها از این مدل برای پیاده کردن آن استفاده کردند. 4⃣ مرحله چهارم «سالگردسازی» است، انگلیسی‌ها به این تجربه ی تاریخی دست پیدا کرده اند که وقتی هزینه زیادی بر مسئله‌ای صرف شده و مراحل سوژه یابی، اجماع رسانه‌ای و اجماع میدانی بر آن شکل گرفته است، طبیعتا نباید آن را رها کرد. در واقع در طول تاریخ افکار عمومی بیماری فراموشی دارد. لذا؛ از طریق سیاست سالگردسازی تلاش می‌کننند تا اجماع میدانی را حول آن مسئله در چارچوب منافع خود حفظ کنند که دقیقا در ماجرا‌های سال گذشته کشورمان و آمادگی برای سالگردسازی آن از دو سه ماه پیش تا کنون در این رسانه‌ها، به خوبی می‌توان آن را مشاهده کرد... ▪️ شگردهای رسانه ‌ای که از دیر باز در خدمت سیاست های کشور های استعمارگر بوده و هست، برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر و بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ماست... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه سوم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘لزوم کنترل صدا و سیما ▫️...یک وقت می‌بینید که یک نفر آدم می‌آید، حالا یا آن آدم، آدم فاسدی است و خودش را جا زده است، که این خیلی احتمال است و یا آدم بی‌اطلاع، نمی‌داند چیست حساب، سیاست سرش نمی‌شود، از اجتماع اطلاع‌ ندارد، از وضع تحول ایران اطلاع ندارد، می‌آید یک کلمه‌ای می‌گوید، یک جمله‌ای می‌گوید، یک مصاحبه‌ای می‌کند و آشوب بپا می‌کند؛ یعنی، ایران را می‌برد طرف یک امور غیر مطلوب. ▫️و لهذا، همان طوری که شاید در همه دنیا این طور باشد که این دستگاه تحت کنترل یک اشخاص مطلع از مسائل، عمیق در مسائل، که اگر یک چیزی می‌خواهد پخش بشود، در نظر آن‌ها باشد، آن‌ها ببینند و بگویند این کلمه صحیح است یا صحیح نیست، این جمله درست است یا نیست. ▫️شما ببینید الآن وقتی که می‌خواهند یکی از این مقامات عالی رتبه به اصطلاح خودشان صحبت بکنند، این‌ها نمی‌آیند بایستند صحبت کنند، این‌ها می‌نویسند. این برای این است که یک نطقی که او می‌کند، در سرتاسر عالم منتشر می‌شود این، اگر یک کلمه این ور و آن ور باشد، یک جمله بر خلاف مصالح خودشان باشد، خوب، غائله بپا می‌کند. ▫️این دستگاه‌ها این طور نیست که در آنجاها، در ممالکی که مترقی هستند باصطلاح، در آنجاها همین طور باشد که هر که بخواهد، هر چه بگوید درش؛ کنترل می‌شود، اشخاص مختلف می‌بینند، اشخاص که تخصص در این امور دارند مطالعه می‌کنند، می‌بینند، الفاظ را این ور و آن ور می‌کنند، جملات را ببینند که چه جوری است. ▫️باید شما کوشش کنید که یک وقت- خدای نخواسته- شمایی که می‌خواهید خدمت بکنید، شمایی که آماده‌اید برای اینکه شب و روز خدمت برای کشور خودتان بکنید و الآن فرصت به دست شما داده شده است که شما می‌توانید خدمت بکنید، یک وقت می‌بینید که یک نفر آدم نفوذ کرد در آنجا و در یک جای حساس، آن وقت می‌آید یک کاری می‌کند، یک عملی انجام می‌دهد یا یک فیلمی که آن‌ها مطلع هستند، کارشناس می‌خواهد این فیلم‌ها. این فیلم‌ها ممکن است یک نتایجی بدهد که نتایج را اشخاص عادی نتوانند درست بفهمند. کارشناس‌ها در آن فکر کنند، تامل کنند تا اینکه یک فیلم صحیحی باشد که مناسب با و با ، با خودتان باشد... (27 اسفند 1360، صحیفه امام، ج16، صص120-119) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh