6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘فعالیت پیادهنظام دشمن در رسانه داخلی
▪️اپلیکیشن دوچرخههای اشتراکی شهرداری تهران طراحی و منتشر شده و ظاهرا بانوان نمیتوانند از آن استفاده کنند.
▪️حالا یک #شهروند_خبرنگار در چپترین رسانه کشور(هممیهن) دوچرخهسواری بانوان را برای ایجاد یک هوای پاک مطالبه میکند آنهم در آستانه روز دختر!
▪️ادبیات گوینده این ویدئو برای مردم ایران غریب نیست و مشخص است به سفارش چه کسانی اقدام به تولید و انتشار این ویدئو کرده است.
▪️مطالبه دوچرخهسواری، ورود به ورزشگاه و از این دست مطالب سطح پایین برای بانوان یک نوع توهین به جایگاه حقیقی زنان کشور است.
▪️جریان ضدانقلاب قصد دارد با جایگزینی مطالبات دونپایه جایگاه زنان را در کشور متزلزل کند که به لطف خدا هیچوقت موفق عملیاتی کردن چنین حرکت پلیدی نمیشوند.
▪️امیدواریم عموم مردم هم آگاه باشند و بازیچه دست این افراد نشوند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#گزارش_تصویری | #نقد_فیلم
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پرویز خان»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
👤 آقای حمید قائمی مهر
👤 آقای محمدرضا نصیری
📍مکان: قم، بلوار الغدیر، بوستان غدیر، مسجد امام جواد (علیه السلام)
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#حاشیه_نگاری | #دکوپاژ
🔘((نسيمِ اجابت بر آجيل مشكل گشا))
▪️وقتي دردها همراه ناكامي ها در وجود آدمي حبس ميشود ؛ براي نسيم، تنها راه رهايي و روزنه ي اميد ، نذر آجيل مشكل گشا است كه روز پخش آن، حاجت روا ميگردد.
▫️فيلم سه كام حبس، با دوربين خاكستري اش، به ظاهر، افيون شيشه را در هم پيچيدن زندگي ها در هر طبقه ي اجتماعي ميبيند و نوعي از انفعال زنان را در تشخيص دردهاي خانوادگي و اجتماعي كه مسبب اصلي آن را هم مردان ميبيند ،به تصوير ميكشد؛ اما درد پنهان نسيم، كه قابل بيان نيست و نسيم ، فقط با خداي خود در ميان گذاشته بود در لفافه هاي نمادها پيچيد و دعا كرد كه مخاطب بفهمد و خانواده ها هوشيارتر و دغدغه مند، كاري براي درمان آن كند.
▪️نمادها يكي از ابداعات هوشيارانه ي بشر براي بيان مقصود خود با كوچكترين علامات و زحمات أست، سالور، به يمن نماد عروسك ها كه اوج بهره وري جنسي از زنان را در طول تاريخ به نمايش ميگذارد ، و آن را همراه ابتدا تا انتهاي داستان ميكند تا دسته اي ديگر از اين نگاه به زنان را به مخاطب بشناساند؛ زنان خسته از روابط جنسي طولاني، بدون عاطفه و تحت اجبار اما اينبار در خانواده و توسط همسر!!!
▫️مجتبي، در سكانسي از فيلم، با ظرافت خاصي از عدم تمكين نسيم، شكوه ميكند… نسيم با دردي عميق و دلخوري از مجتبي در خلوت خود به سيگار پناه ميبرد تا كمي آرام بگيرد… حضورش در جلسات دعا نيز براي درمان دردي أست كه قابل بيان نبوده و تنها اميدش را در مدد الهي ميبيند و چه خوب در روز پخش آن، متوجه ميشود كه علت اصلي مشكلش اعتياد مجتبي به شيشه أست .
▪️نسيم چند روزي أست درخانه، از مجتبي رو ميگيردو آرايش نميكند و … نسيم خسته از رابطه ي جنسي طولاني كه از آثار مصرف شيشه أست ، چشم اميد به شفا دارد كه از ديد نويسنده، آگاهي از دليل واقعي مشكل، بزرگترين اجابت دعا براي نسيم أست.
▫️امر جنسي در طول تاريخ تابويي بوده أست كه به دلايل مختلف سخن از آن به طور مستقيم با سختي ها همراه بوده أست. حتي در شرايط حال با انبوه اطلاعات و كم رنگ شدن بسياري از حريم ها، در مورد مسائل مختلف آن در فضاهاي گوناگون صحبت ميشود اما هنوز امر پنهاني و خصوصي بسياري از افراد أست كه متاسفانه مواجه نادرست با آن، باعث به وجود آمدن مشكلات عديده شده و كليشه هاي جنسي نادرستي را به انبوه افسانه هاي جنسي جامعه اضافه ميكند.
▪️جا داشت نويسنده اين امر مهم را بيشتر پرورش ميداد و در دنيايي كه متاسفانه استفاده ي از انواع مواد مخدر و قرص هاي وياگرا و … نگاه جنسي به زنان را تقويت كرده و صدمات بسياري را هم براي مردان و هم زنان همراه داشته، همدلي بيشتري با نسيم مي داشت و بيننده را در فهم مقصودش ياري بيشتري ميكرد.
✍️ف.حاجیلویی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘جریان سازی رسانه ای و خبری
▪️جریان سازی رسانهای میتواند اهدافی همچون راه اندازی و اجرای هجمههای فرهنگی را دنبال کند. از طرف دیگر میتواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود.
▫️جریان سازی رسانهای فرآیندی است که رسانهها از آن به منظور همراه کردن #مخاطبان استفاده میکنند.جریان سازی میتواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل میتوان آن را یک شمشیر دو لبه دانست.
▪️در رابطه با جریان سازی رسانهای به چند نکته باید توجه داشت:
1⃣ هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و افکار عمومی نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است
2⃣ وسایل ارتباط جمعی همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاریها، شبکههای اجتماعی و … ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند
3⃣ مالکان رسانهها، حکومتها، سیاست گذاران، بنگاههای تبلیغاتی و … میتوانند منبع جریان سازی باشند
4⃣ جریان سازی در قالبهای رسانهای ارائه میشود مانند برنامههای آموزشی، تفریحی، خبری و … . در این زمینه پیام رسانه، نقش ویژهای را دارد
5⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه میشود.
▪️ مراحل جریان سازی رسانهای
▫️"شناخت مخاطب" و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی
▫️"اقناع مخاطب"
▫️"تثبیت ایجاد جریان" به عنوان حساسترین مرحله جریان سازی.
▪️باید توجه داشت که جریان سازی رسانهای تا زمانی که در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمههای دشمنان قرار گیرد، میتوان به آن به عنوان یکی از مزیتها و فرصتهای رسانه نگاه کرد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تیغ سانسور رسانه داران بر بیانات مراجع معظم تقلید
▪️طی سفر دو روزه رئیس دولت سیزدهم به شهر قم، علاوه بر استقبال گرم و صمیمانه اقشار مختلف مردم، جامعه روحانیت، علما و مراجع معظم تقلید نیز با آیتالله رئیسی دیدارهایی داشتند. مراجع معظم تقلید در این دیدارها علاوه بر بیان انتقادات سازنده، از خدمات چشمگیر دولت سیزدهم تقدیر کردند.
▫️ اما برخی افراد و جریانات، حمایتهای مراجع معظم تقلید از آیتالله رئیسی و اقدامات انقلابی دولت سیزدهم، را سانسور کرده و انتقادات سازنده مراجع معظم تقلید را طوری برجسته کردند که گویی مراجع عظام در این دیدارها چیزی غیر از بیان انتقاد نداشتهاند.
▪️عمده این افراد و جریانات همان کسانی هستند که نسبت به عملکرد نامطلوب اقتصادی در دولت تدبیر و امید مهر سکوت بر دهان زده بودند، اما این روزها با کنشگریهای آمیخته با لجاجت سیاسیشان مشغول سیاه نمایی علیه دولت سیزدهم هستند.
▫️بهتبع متولیان این رسانهها، حامیان حوزوی این رسانهداران نیز همین خط رسانهای را دنبال کردند. بهعنوان نمونه حجتالاسلام محمدتقی فاضل میبدی در توئیتی چنین متذکر شده است ...
✍️حسین حیدری
📎متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید
@antisecular_ir
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 امام زمان أرواحنا فداه
▪️آیتالله بهجت رحمةاللهعلیه ؛
▫️چقدر سخت است،
▪️اگر برای ما این امر ملکه نشود که در هر کاری که میخواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم، ابتدا رضایت و عدم رضایت امام زمان عج را در نظر نگیریم و رضایت و خوشنودی ایشان را جلب ننماییم!
📚 در محضر بهجت، ج١، ص٨٩
ای دلبرِ ما، مباش بیدل بَرِ ما
یک دلبر ما، بِهْ که دوصد دِل بَرِ ما
نَه دلْ بَرِ ما، نه دلبر اَنْدَر بَرِ ما
یا دل بَرِ ما فِرِست یا دلبرِ ما
✍ابوسعید ابوالخیر
🌸الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْبحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها🌸
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh