eitaa logo
پاتوق رسانه ای ها
353 دنبال‌کننده
207 عکس
113 ویدیو
14 فایل
مسیری برای استمرار ارتباط محتوایی و اقدام حمید برزکار هستم و سعی می کنم محتواهایی کارآمد در حوزه های رسانه، فرهنگ و سیاست را به اشتراک بگذارم... @hamid_kheybari پاتوق رسانه ای ها 🔻 @savad_resaneh1
مشاهده در ایتا
دانلود
📣دوره رایگان 🔹دوره‌ای در راستای و تقویت جبهه انقلاب در + نقشه راه 📌با تدریس اساتید مجرب: 👤دکتر سید محمدرضا (مدیر شبکه نسیم) 👤محمد حسین فلاح مراد (مسئول واحد خبر بنیاد هدایت) 🕔 به مدت دو جلسه (چهار ساعت) 📆 تاریخ برگزاری ۴ و ۵ خرداد ماه ساعت ۱۷ در آپارت تشکل فرهنگی عروج ➖جهت ثبت‌‌نام در این دوره رایگان کلمه را به شناسه زیر ارسال نمایید. 🔍 @orooj_sup 🆔 @sedayehowzeh
📣دوره رایگان هم اکنون از طریق پخش زنده صفحه آپارات در حال برگزاریست👇👇👇👇 🌐 https://www.aparat.com/SedayeHowzeh/live
🎞 امشب ساعت 12 اگر فرصتی بود، تماشای سینمایی "سگ را بجنبان" را از شبکه سه از دست ندهید! ▫️سگ را بجنبان” یا “Wag the Dog ” یکی از فیلم های جالب و پر از نکات است. این فیلم به شکلی زیبا داستان افکار عمومی در روزهای متهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را توسط رسانه ها به تصویر می کشد. سگ را بجنبان فیلمی در ژانر کمدی سیاه، ساخته “بری لوینسون” در سال 1997 است. ✍ این فیلم بخوبی نشان می‌دهد که چطور می‌توان از جنگی حرف زد که فقط در جریان داشته و به قول ، حادواقعیتی ساخته می شود که از هم سبقت می گیرد! 🔻آیا اخباری که می شنویم، همه واقعا اتفاق افتاده اند؟! / @savad_resaneh1
سواد رسانه کوتاه.pptx
10.05M
▫️پاورپوینت تدریس سواد رسانه دوره کوتاه مدت که به ویژه طی دو ماه اخیر بیشتر از این استفاده کردم و البته همچنان در حال تغییر و رشد و نمو هست😄 🆔 @savad_resaneh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️پرینترهای سه بعدی که انواع آن را می توان از فروشگاه های اینترنتی ایرانی تهیه کرد... 🆔 @savad_resaneh1
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بخشی از فیلم سینمایی نتورک/ مجری تلوزیونی که قرار بود اجرای آخرش باشد و بازنشسته شود اما تصمیم می گیرد افشاگری کند.(کار تدوینی روی فیلم انجام شده است و تصاویر بعدا اضافه شده اند.) این کلیپ می تواند گویای مدل بدبین در مقابل مدل واقع بین نسبت به فضای و رسانه های نوین باشد، تاکتیک اصلی آنها هراسان سازی و قرنطینه کردن رسانه ای می باشد و چنین کلیپ هایی خوراک خوبی برای آنان می باشد. 🆔 @savad_resaneh1
دو قاعده طلایی در استفاده صحیح از رسانه ها : استفاده مشروط ، استفاده محدود اول، مشروط به : 1. حیطه دینی ومذهبی حدود و قواعد شرعی و دینی(تقوای رسانه ای) 2. اولویت بندی : اولویت وظایف (خانوادگی) براستفاده از رسانه ها 3. تکلیف محوری: تقدم انجام تکالیف و وظایف (تحصیلی) بر استفاده از رسانه ها 4. رشد ، اعتلا و ارتقا: تولید محصولات رسانه ای با کیفیتی بهتر از قبل (حرکت رو به رشد و بهبود شونده) دوم ، محدود به : 1. مکان : موقعیت شناسی مکانی در استفاده و یا عدم استفاده از رسانه ها 2. زمان: رعایت حدود معقول ، وطلوب ومجاز در کیفیت وکمیت استفاده از رسانه ها 3. قیمت : آموزش تدبیر معاش و پرداخت هزینه ها برای بهره برداری از رسانه ها 4. قوانین : عملکرد خلاف قانون ، دارای تبعات منفی شخصی در سبک زندگی و اجتماعی (درنظم عمومی) 🎞 @savad_resaneh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️نبود سواد رسانه میتواند منجر به مرگ شود! حیات معنوی و اخروی ما را تحت الشعاع قرار می دهد... 🆔 @savad_resaneh1
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 راهکارهای مقابله با استحاله هویتی در فضای مجازی؛ چگونه یک می‌تواند مانع شدن خود شود؟! 🆔 @savad_resaneh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🎥 نوع قاب بندی دوربین (Framing) می تواند آنچه را نیست جای آنچه هست، جا بزند! 🆔 @savad_resaneh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ شناختی و سواد رسانه ای از منظر سهیل سنگرزاده 😏 ➖برقراری عزیز؟! ➖ مکاتب و و و و... که این روزها بشدت و شده اند، در جاهایی، هر چند از منظری دگر، با ما به نقاط مشترکی می رسند و این به هم رسیدن های گاه به گاه، هرگز به معنای این همانی نیست، اما به درد جذب و به برخی گزاره های مورد تایید می خورد. 🆔 @savad_resaneh1
🔻 سه رویکرد کلان به سواد رسانه ای استاد میرباقری: ▫️ شما اگر بگویید ما مطلقاً از رسانه استفاده نمی‌کنیم او می‌آید و شما را با خودش می‌برد! شما ناچار به مواجهه هستید و رویکردتان هم نباید انفعالی باشد. رسانه یک ابزار سادۀ بی‌خطر نیست که [مثل موم] در اختیار شما باشد؛ مخاطراتی دارد و با تعلّقات و تفکّر شما بازی می‌کند و بسیار پنهان است و آن ایدئولوژی‌ای که [در ضمن خودش] دارد به لایه‌های باطنی مخاطبِ خودش منتقل می‌کند و به فکر و روح و ساحت اندیشه‌اش دستبرد می‌زند و مهارت‌هایش را تغییر می‌دهد و آدم‌های متناسب با خودش را می‌سازد. 1⃣ شما یک‌بار می‌گویید من رسانه را می‌آموزم که استفادۀ کامل کنم و این منوط به این است که همه دانش‌های پشتیبان آن را یاد بگیرم. 2⃣ گاهی می‌گویید نه، سواد رسانه‌ای برای محفوظ بودن از آسیب‌های رسانه است؛ هم می‌خواهیم به‌نحوی مواجهه کنیم که منزوی نشویم و هم اینکه اقتضائات تکنیکی آن را بفهمیم و معانی و مبانی و مفاهیمی که در چرخش او در جریان است را بشناسیم تا صیانت ایجاد کنیم. 3⃣ رویکرد سوم، مواجهۀ تمدنی با رسانه است. من رویکرد سوم را می‌پسندم که یک رویکرد فعال است و البته این هم خودش یک عرض عریضی دارد. هرچند سواد رسانه در شکل دوم را هم حتماً باید آموخت تا منزوی نشویم. 🔹 نحوۀ مواجهۀ شما با رسانۀ مدرن که توسط دانش‌ها و اندیشه‌های عمیق فلسفی و دانشی غربی پشتیبانی می‌شود، باید یک مواجهۀ تمدنی باشد؛ یعنی شما صاحب یک رویکرد تمدنی جدید هستید که با تمدن دیگری مواجه می‌شوید، نه این که شما خودتان را تسلیم آن تمدن کنید و یا بخواهید خودِ آن تمدن را دستکاری کنید. شما یک دستگاه مکانیکی ساده را به‌راحتی نمی‌توانید دستکاری کنید. نمی‌توانید بگویید که من یک تمدن را دستکاری می‌کنم و به تمدن اسلامی تبدیل می‌شود. این مواجهۀ تمدنی، نه مواجهۀ زاویه‌نشینی و حاشیه‌نشینی است و نه مواجهۀ انفعالی و از روی تسلیم است، بلکه یک مواجهۀ بزرگ و فعّال تاریخی است که ظرفیت تاریخی و طرح تاریخی می‌خواهد؛ کمااینکه رقبای شما این‌گونه هستند و در برخورد تمدنی به کمتر از هضم کردنِ ما در جهاز‌ هاضمۀ فرهنگی خودشان راضی نیستند‌؛ یعنی می‌خواهند اسلامی باشد که هیچ درگیری‌ای با الگوی توسعۀ غربی نداشته باشد و با الگوهای توسعۀ غرب آشتی کند و به تعبیر امام راحل(ره)، اسلام آمریکایی باشد. 🔸 یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. در سواد رسانه‌ای ما نیازمند دانش و مهارتی هستیم که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان تعریف کنیم و تغییر بدهیم و هضم کنیم. این دانش، تمدن‌ساز است و دانشی است که می‌خواهد رسانۀ تمدنی ایجاد کند. این دانش خودش حتماً لایه‌های بنیادین و راهبردی و کاربردی دارد. 🆔 @savad_resaneh1
قابل توجه مسئولان حوزه های علمیه؛ 🔻این تهدیدها را به قرصت تبدیل کنید و طلاب را به مهارت های ضروری روز مجهز کنید! ▫️این روزها که معلوم شد بخش بزرگی از و ، از بین و دهه هشتادی بودند بحث توجه ویژه به این نسل بالا گرفته است! 🔹سوگمندانه باید گفت به احتمال بالا، این زمزمه ها هم بعد از فروکش کردن کامل ناآرامی ها، فروکش خواهد کرد! 🔸در مباحث کلاس های سالهاست که از "لزوم شناخت و تعامل تخصصی با نسل Z و تینیجرها" حرف می زنیم؛ از دنیای عجیبی که این نسل در آن زندگی می کنند و پیش رو دارد و اینکه غالب مسئولان فرهنگی ما که یا دهه پنجاهی هستند و یا در بهترین حالت، دهه شصتی، در حالتی خوش بینانه فقط دلسوز این قشر هستند و شعار می دهند که باید این قشر را شناخت و ...و اما در عمل خبری از اقدام و حرکت نیست! ➖بگذارید مثالی دم دستی بزنم، این روزها در حاشیه کلاس های سواد رسانه،با خیل طلابی مواجه بوده ام که بناست در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند؛ باورم نمی شد که آنها کمترین پشتیبانی محتوایی و روشی از حوزه دریافت نمی کنند؛ طلابی که اساسا محتوایی تخصصی و موثر برای ارائه در کلاس ها ندارند مگر به ذوق شخصی خودشان که آنهم کاملا نسبی و غیر قابل اتکاست... ➖اینکه در حوزه های علمیه مهارت آموزی مایل به صفر است و روش ها و اطلاعات مورد نیاز جهت تعامل فرهنگی با جوان امروز در اختیار طلاب قرار نمی گیرد انکار شدنی نیست اما چند مورد مانند "دانش ها و مهارت های مربوط به سواد رسانه ای" و "شیوه های کار تربیتی با نوجوانان" باید به سرعت جبران شوند؛ اینها دیگر فضل نیستند، ضرورتند... ✍️ حمید برزگار، مدرس سواد رسانه ای و مدیر پایگاه خبری صدای حوزه 🆔 @savad_resaneh1
🔻جنگ روایت ها از رهگذر ویکی پدیا ▫️این روزها گونه های مختلف از اهمیت صدچندانی برخوردار است؛ چند سال قبل بود که برای مشارکت در تأمین محتوای ها دوره هایی در و... ثبت نام شد، این قبیل موارد، دفعی حل نمی شوند، نیار به کار مستمر و تولید محتوای باکیفیت دارند! ➖ویکی پدیا با زیرمجموعه های گسترده ای که دارد از ۲۰۰۱ یکی از مراجع معرفی شخصیت ها، مفاهیم، امکنه و... می باشد. در ایران هم ویکی های مستقل مختلفی راه اندازی شده اند از جمله ویکی فقه و ویکی شیعه که بسیار مورد استفاده هستند. ⬅️ چطور می‌توان یک صفحه ویکی پدیا ایجاد کرد؟ مدیران محلی آن چطور انتخاب می شوند؟ (صرفا جهت اطلاع) ➖ویکی‌پدیا از پایان آوریل ۲۰۰۷ تا اکتبر ۲۰۱۹، یکی از ۱۰ وبگاه برتر جهان از لحاظ شمار بازدیدکنندگان بوده‌است که بیش از نیمی از بازدیدها به ویکی‌پدیای انگلیسی مربوط می‌شود. ➖اعتبار ویکی‌پدیا دائماً مورد اختلاف بوده‌است. برخی آن را به‌خاطر انتشار رایگان، ویژگی قابل ویرایش بودن، سیاست بی‌طرفی و گستردگی عناوین ستوده‌اند؛ از سوی دیگر، منتقدین درستی و اعتبار ویکی‌پدیا را به‌خاطر آزادی ویرایش زیر سؤال برده‌اند، همچنین ویکی‌پدیا به خاطر آسیب‌پذیری در برابر خرابکاری، کیفیت غیریکنواخت، سوگیری نظام مند، بی‌ثباتی و نیز به خاطر ترجیح اجماع بر اعتبار در سبک ویرایش مقالات نقد شده‌است.  🆔 @sedayehowzeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آشنایی با جزئیات راه اندازی اینترنت استارلینک در BBC فارسی ▫️همانطور که در کلاسها مطرح کرده بودیم، این اینترنت فعلا با تجهیزات و حق اشتراک ماهانه قابل دریافت می باشد و از سرعت و صرفه اقتصادی برخوردار نیست! 🔹اما رویداد مهم، سال بعد این موقع می باشد چرا که ایلان ماسک وعده داده که گوشی های مجهز به 5G خواهند توانست اینترنت ماهواره ای وی را دریافت کنند و این همان چیزی هست که پنج سال قبل وعده ا‌ش را داده بودیم! 🔸تا جایی که می‌توان باید سایت های پورن، مستهجن، ضدامنیتی و مخرب را فیلتر کرد اما باید خود را مهیای روزگاری کنیم که احتمالا امکان فیلترینگ به صفر میل خواهد کرد، همین الان هم مقدار لایک پست های اینستاگرام صفحات پرطرفدار با وجود فیلتر سنگینی که انجام شده چندان تفاوتی نکرده است!! 🆔 @savad_resaneh1
🔺کوچ طلبه بلاگر مطرح به با حال و هوای ❓ حضور حجت الاسلام محمدحسن روحانی در ایتا را که از طلاب پیشتاز در عرصه می باشد، با این سبک می پسندید؟! 👇👇 🆔 @vohadmin ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سندروم جینوسی ◽️"چطور می‌توان نسبت به قتل یک خانم در ملأ عام بی‌تفاوت بود ؟" ➖این سوالی است که جامعه‌شناسان آمریکایی به آن پاسخ داده‌اند... 🆔 @savad_resaneh1