eitaa logo
پاتوق رسانه ای ها
360 دنبال‌کننده
208 عکس
125 ویدیو
14 فایل
مسیری برای استمرار ارتباط محتوایی و اقدام حمید برزکار هستم و سعی می کنم محتواهایی کارآمد در حوزه های رسانه، فرهنگ و سیاست را به اشتراک بگذارم... @hamid_kheybari پاتوق رسانه ای ها 🔻 @savad_resaneh1
مشاهده در ایتا
دانلود
@savad_resaneh1.mp3
3.99M
▫️ ▫️نمونه ای نسبتا قابل پخش 😄 از موسیقی های چند بعدی ایرانی ▫️فقط با هدفون گوش کنید... 🎞 @savad_resaneh1
▫️دکتر فریده الحبیب، متخصص کویتی بیماری‌های قلبی: این ملت ایران است که حسینیه را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کرده تا با کرونا مبارزه کند، زیباترین کارگاهی که تا حالا دیده‌ام. 🔭 @savad_resaneh1
🔻درباره درماندگی آموخته شده (ناتوانی آموخته شده) / 1 🔻خبرهای رسانه ها، ما را منفعل می‌کنند و حس انفعال را القا می‌کنند [شبیه درماندگی آموخته شده] ▫️اگر پدر مارتین سلیگمن، در دوران کودکی او سکته نکرده بود و نیمی از بدنش از کار نیافتاده بود، یا اگر استیو مایر (Steve Maier)، در فقر و ضعف مالی بزرگ نشده بود، شاید آن‌چه امروز یکی از تجربیات زیربنایی روانشناسی مثبت گرا را تشکیل می‌دهد، شکل نمی‌گرفت. این نگاه مارتین سلیگمن به درماندگی است. او در کتاب خوش بینی آموخته شده، وقتی خاطرات سال‌ها تحقیق خود در زمینه‌ی درماندگی را نقل می‌کند، دو عامل بالا را با تأکید مورد اشاره قرار می‌دهد. ▫️سگ‌هایی که استاد آن‌ها را درمانده کرده بود! مارتین سلیگمن در بیست‌و‌یک‌سالگی وارد آزمایشگاه ریچارد سالومون (Richard L. Solomon)، یکی از دانشمندان نامدار روانشناسی یادگیری، در دانشگاه پنسیلوانیا می‌شود. سلیگمن چنین تعریف می‌کند که لحظه‌ی ورود او، دانشجویان دور سالومون حلقه زده بودند. همه ناراحت بودند و می‌گفتند که سگ‌ها دیگر حرکت نمی‌کنند. اما سگ‌ها باید چه‌کار می‌کردند که الان دانشجوها را شاکی و ناراضی کرده بودند؟ آن زمان، سالومون، مشغول انجام یکی از آزمایش‌های مرتبط با شرطی سازی کلاسیک (از نوع کارهای ایوان پاولوف) بود. ▫️تجربه انتقال اثر محرک‌ها جعبه‌هایی را با یک دیوار کوتاه میانی، به دو بخش تقسیم کرده بودند. سگ‌ها در یک‌سمت قرار می‌گرفتند و از زیر پا کمی به آن‌ها شوک وارد می‌شد. اما در نیمه‌ی دوم جعبه، از شوک خبری نبود. همزمان با شوک، سوت هم می‌زدند. سگ‌ها به تدریج می‌آموختند که برای رهایی از شوک، به سمت دیگر جعبه بروند. این آزمایش بارها تکرار شده بود و حالا انتظار می‌رفت، با صدای سوت (حتی بدون شوک) سگ‌ها به سمت دیگر بپرند (ماجرای بزاق دهان و صدای زنگ را حتماً به خاطر دارید). ناتوانی آموخته شده یا درماندگی آموخته شده برای نخستین بار، هنگام آزمایش شرطی سازی سگها مورد توجه سلیگمن قرار گرفت نتیجه‌ی آزمایش بسیار ساده بود و درست همان‌قدر که همه انتظار دارند جوش آمدن آب در نزدیک صد درجه را ببینند، حق داشتند منتظر باشند تا سگ‌ها به سمت دیگر بپرند. اما سگ‌ها خود را کف جعبه رها کرده بودند و هیچ حرکتی انجام نمی‌دادند. ▫️سلیگمن می‌گوید من همان موقع در چهره‌ی آن سگ‌ها، درماندگی (Helplessness) را دیدم. اگر چه ده سال طول کشید تا به جامعه‌ی علمی اثبات کنم آنچه دیده‌ام، درماندگی است و این درماندگی، آموخته شده است؛ نه این‌که در ذات آن‌ها بوده باشد. 🎞 @savad_resaneh1
ا▫️صطلاح درماندگی در ادبیات سلیگمن به چه معناست؟ واژه‌ی درماندگی (معادل Helpless) یکی از کلیدی‌ترین مفاهیمی است که در مدل ذهنی سلیگمن شکل گرفته و سال‌ها درباره‌ی آن مطالعه کرده و نوشته است... 👇
🔻درباره درماندگی آموخته شده (ناتوانی آموخته شده) / 2 ▫️ وقتی سلیگمن واژه‌ی Helpless را به کار می‌برد، نباید آن را در حد یکی از واژه‌های روزمره در نظر بگیریم. سلیگمن برای مفهوم درمانده به زندگی پدرش نگاه می‌کند. کسی که حقوق خوانده بوده و دانشجوی برجسته‌ای بوده و فکر می‌کرده قرار است یک جایگاه اجتماعی امن و مطمئن داشته باشد. اما جنگ بر سراسر جهان سایه افکنده و او باید فقط شغلی پیدا کند که یک درآمد حداقلی برای گذران بسیار ساده‌ی زندگی‌ خانواده‌اش فراهم شود. درمانده، توصیف پدر سلیگمن است که حس می‌کرده همه چیز از اختیار او خارج است و فقط باید بنشیند و نظاره کند تا شاید اتفاق بهتری بیفتد. با همین توضیح، با وجودی که در فارسی هر دو اصطلاح ناتوانی آموخته شده و درماندگی آموخته شده به کار می‌رود، شاید درماندگی دقیق‌تر از ناتوانی (disability) باشد. ▫️تعریف درماندگی (Helplessness) در زبان سلیگمن، درماندگی یعنی: ادراک کنترل نداشتن بر وضعیت موجود. دقت داشته باشید که کلمه‌ی ادراک در جمله‌ی بالا بسیار کلیدی است. این‌که شما بر وضعیت موجود کنترل دارید یا ندارید، بحث سلیگمن نیست. بحث این است که فکر می‌کنید روی شرایط کنترل دارید یا فکر می‌کنید کنترلی روی شرایط ندارید؟ ▫️سلیگمن می‌گوید من وقتی سگ‌ها را دیدم، حس کردم آن قدر در آن مدت، انواع شوک و سوت را تجربه کرده‌اند و در جعبه این‌ سمت و آن سمت رفته‌اند (و احتمالاً بارها در آن آزمایش‌های دانشجویی ترکیب وضعیت و شوک تغییر کرده) که به نتیجه رسیده‌اند: هیچ چیز دست ما نیست. سگ‌ها در زندگی آزمایشگاهی آموخته بودند که کنترل اوضاع از دست‌‌شان خارج است و هر کاری هم بکنند و هر چقدر این‌جا و آن‌جا بپرند، قرار است دائماً شوک را تجربه کنند. این حدس، همان نقطه‌ی شروع آزمایش‌های سلیگمن درباره درماندگی آموخته شده است. ▫️سلیگمن در مقاله ۱۹۷۲ خود، تجربه‌ی مربوط به موش‌ها را نقل می‌کند: وقتی موش‌ها را محکم در دست می‌گیری، اول دست و پا می‌زنند. اما بعد از مدتی می‌فهمند که از رهایی خبری نیست و دیگر تکان نمی‌خورند. این موش‌ها را اگر داخل آب بیندازی کمی شنا می‌کنند و حداکثر پس از نیم ساعت، در آب فرو می‌روند. چون ما به آن‌ها آموخته‌ایم که شرایط می‌تواند کامل از کنترل تو خارج شود. اما موش‌هایی که این تجربه را نداشته‌اند، می‌توانند تا ۶۰ ساعت در آب شنا کنند. ◽️ما هم در شرایط مختلف، ممکن است درماندگی را بیاموزیم... فراموش نمی‌کنیم که زندگی، ترکیبی از تجربه‌هاست: تجربه‌هایی که در آن‌ها احساس می‌کنیم کنترلی بر روی اوضاع نداریم و هر کاری کنیم، تغییری حاصل نمی‌شود. تجربه‌هایی که در آن‌ها، توانایی کنترل را تجربه می‌کنیم و می‌بینیم که رفتار و تصمیم‌هایمان روی شرایط تأثیر می‌گذارد. اما مسئله این است که هر کدام از این تجربه‌ها، چه سهمی در زندگی ما داشته‌اند. و از این مهم‌تر: آیا ما گاهی خودمان را در شرایطی قرار نمی‌دهیم که سهم تجربه‌های خارج از کنترل در زندگی‌مان افزایش پیدا کند و پس از مدتی، ذهن‌مان به سمت درماندگی سوق پیدا کند؟ (سری روانشناسی مثبت گرا/ درس چهارم/ متمم) 🎞 @savad_resaneh1
▫️ارزش کتاب خوش بینی آموخته شده در این است که این کتاب، بر پایه‌ی تحقیق نگاشته شده و کسی آن را تألیف کرده که در پرونده‌ی خود، سابقه‌ی تکیه زدن بر صندلی ریاست انجمن روانشناسی آمریکا (APA) را دارد. ▫️سلیگمن در کتاب خوش بینی آموخته شده می‌نویسد: استعداد و هوش قطعاً در پیشرفت یا حداقل در سرعت پیشرفت نقش دارند. اما امید و انگیزه مواردی هستند که در نبود آنها، هیچ حرکتی شکل نمی‌گیرد و خوش بینی، پیش نیاز این حرکت است. 🎞 @savad_resaneh1▫️
🔻درباره خوش بینی آموخته شده ▫️انسان، فراتر از چیزی است که رفتارگراها می‌گویند در معرفی مفهوم درماندگی آموخته شده به این نکته اشاره کردیم که نگاه سلیگمن، با نگرش رفتارگرایان (کسانی مانند اسکینر) تفاوت دارد. سلیگمن، بسیاری از موجودات زنده (از جمله انسان و حیواناتی با مغز نسبتاً پیچیده‌ مانند سگ و موش) را فراتر از آن می‌داند که بتوان آن‌ها را صرفاً به عنوان یک ماشین مکانیکی با پاسخ‌‌های ساده‌ی خطی (رابطه‌ی میان پاسخ و محرک) توضیح داد. ▫️او به عنوان یک روانشناس شناختی، در این کتاب به شکل‌های مختلف به این مطلب اشاره کرده است: مدت خیلی زیادی از آن دوران گذشته است که رفتارگرایان به رهبری اسکینر حاکمیت مطلق حوزه روانشناسی را در اختیار داشته باشند. نگرشی که بگوید همه چیز فقط ناشی از شرطی شدن ما و پاداش و تنبیه‌های بیرونی است. بخش‌های زیادی از نگاه ما به بیرون، نحوه‌ی تحلیل ما، ارزیابی ما از محیط با تغییر نگرش و ذهنیت ما می‌تواند تغییر کند. ▫️از میان عوامل متنوعی که می‌توانند در شکل‌گیری خوش بینی و بدبینی موثر باشند، سلیگمن بر روی یکی از آن‌ها، تأکید فراوان دارد. این‌که: «رویدادهای اطراف خود را چگونه برای خود و دیگران توضیح می‌دهیم.» @savad_resaneh1
▫️می‌توانیم بگوییم رفتارگراها، موجودات زنده را به شکل اول می‌دیدند. ▫️اما سلیگمن، معتقد بود که به علت کارکرد پیچیده‌ی مغز انسان (چیزی که آن‌ را ذهنیت یا توانایی‌های شناختی می‌نامیم)، بهتر است برای بسیاری از موجودات، المان دیگری را به این مدل بیفزاییم، یعنی خوش بینی و بدبینی! 🎞 @savad_resaneh1
دو قاعده طلایی در استفاده صحیح از رسانه ها : استفاده مشروط ، استفاده محدود اول، مشروط به : 1. حیطه دینی ومذهبی حدود و قواعد شرعی و دینی(تقوای رسانه ای) 2. اولویت بندی : اولویت وظایف (خانوادگی) براستفاده از رسانه ها 3. تکلیف محوری: تقدم انجام تکالیف و وظایف (تحصیلی) بر استفاده از رسانه ها 4. رشد ، اعتلا و ارتقا: تولید محصولات رسانه ای با کیفیتی بهتر از قبل (حرکت رو به رشد و بهبود شونده) دوم ، محدود به : 1. مکان : موقعیت شناسی مکانی در استفاده و یا عدم استفاده از رسانه ها 2. زمان: رعایت حدود معقول ، وطلوب ومجاز در کیفیت وکمیت استفاده از رسانه ها 3. قیمت : آموزش تدبیر معاش و پرداخت هزینه ها برای بهره برداری از رسانه ها 4. قوانین : عملکرد خلاف قانون ، دارای تبعات منفی شخصی در سبک زندگی و اجتماعی (درنظم عمومی) 🎞 @savad_resaneh1
🔺آغاز تولید نخستین سریال سواد رسانه ای وزارت ارشاد 🔹معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز تولید نخستین سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی به نام « چای نت» خبر داد. 📍🔖 کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/1280442399C2ad36ce276
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: سواد رسانه ای 📚 عنوان اثر تازه‌ای است که به قلم دبلیو جیمز پاتر (استاد دانشگاه کالیفرنیا و دارای مدرک دکتری در دو رشتۀ «مطالعات ارتباطی» و «تکنولوژی آموزشی») و با ترجمه دکتر احسان شاه‌قاسمی (استاد ارتباطات دانشگاه تهران) توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است. 📚«سواد رسانه‌ای» به دنبال آن است تا نشان دهد رسانه‌ها چگونه باورها و الگوهای رفتاری افراد را شکل می‌دهند. این کتاب از پانزده فصل آموزشی و ۶ فصل مسأله‌محور تشکیل شده است. این کتاب در حال حاضر برجسته ترین کتاب در موضوع سواد رسانه ای در جهان است. کتاب «سواد رسانه‌ای» در ۸۶۴ صفحه در قطع وزیری و قیمت ۱۷۵ هزار تومان منتشر شده است. @savad_rasaneh
▫️میکروسبک هایی که آخر و عاقبت ندارند! / اندر احوالات این روزهای شیخ محمود امجد - این روزها در مورد صحبت های ساختارشکنانه و توهین آمیز جناب محمود امجد خیلی حرف زده می شود و غالب محتوای این نوشته ها و تحلیل ها بر چند محور می باشند: الف) اظهار تعجب و اعلام برائت و انزجار ب) دعا برای عاقبت بخیر شدن ج) بیان خاطرات از حضور موثر ایشان در جمع جوانان دانشجو و طلبه و اظهار تاسف و حسرت د) شبیه سازی وی با زبیر که بدست پسرش از مسیر ولایت علوی خارج شد. ه) تلاش هایی غالبا نافرجام برای کشف علل این سقوط آشکار به نظر می رسد پرداختن به گزینه پایانی یعنی کشف علل این سقوط تاسف برانگیز مهمتر از سایر موارد باشد. بنده به عنوان طلبه ای که در مدرسه حقانی و هیئات عزاداری قم بارها و بارها پامنبری ایشان بوده ام نکاتی را پیرامون دلایل این سقوط که کمتر بدان اشاره شده عرض میکنم و قبول دارم برخی از نکاتی که در حوزه سبک زندگی ایشان خواهید خواند ، اثباتا "میکروسبک" هستند که خیلی ممکن است به چشم نیایند اما ثبوتا "ماکروسبک" هستند و مهم و بنیادین! ۱. ساختار شکنی بی هوا، آخر و عاقبت ندارد! آقای امجد رفتارهای عجیب زیاد داشت و اساسا "یکی از" مبانی جاذبه ایشان هم همین بود. رفتارهایش زیادی ساختار شکنانه بودند. حتی بنده که ذاتا روحیات آنتی سیستمی دارم از اینکه یک استاد اخلاق روی منبر روی دو پایش بایستد و عصایش را در هوا بچرخاند و ذکر علی مولا (علیه السلام) بگیرد برایم قابل هضم نبود چرا که به نظرم ساختارشکنی بی هوا مترادف تهور است تا شجاعت انقلابی. حتی می توان گفت محافظه کارها و انقلابی ها همه خطوط قرمزی دارند اما مهم مصادیق و کمیت و کیفیت این خطوط قرمز بوده و هست که استاد امجد آن دوران به خطوط قرمز طلبگی ما گاها و از قضا به ندرت، بی ملاحظه می شد مثل همین بازی با منبر! ۲. تقویت روحی در حوزه اخلاق، با وجود تنبلی ذهنی در حوزه سیاست ورزی، آخر و عاقبت ندارد! انگار طیفی در حوزه علمیه هست که تهذیب نفس و دروس اخلاق را تمام کننده رسالت طلبه گی می داند و اساسا مایل است به گونه ای اشراقی مسائل دنیای سیاست و اجتماع را نیز حل و فصل کند. این طیف برای شناخت اجتماع و سیاست وقت ندارند و معتقدند خدا به آنها "فرقان" داده برای همین چیزها! این را بگذارید کنار مشی امام خمینی ره و رهبرمعظم انقلاب که امور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی بخش لاینفک زندگی روزمره ایشان تلقی می شود و حنی در بیانات مختلفشان خطاب به حوزویان از گوشه گیری و بی اطلاعی و عدم تحلیل گلایه ها می کردند. در همین زمینه رهبری عزیز انقلاب می فرمایند: " باید سیاسى باشید؛ باید با مسائل سیاسى آشنا شوید، حوادث سیاسى کشور را بدانید و حوادث سیاسى دنیا را بدانید. طلبه‌ها امروز به اینها نیاز دارند. یک گوشه‌اى نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کارى نداشتن و از هیچ حادثه‌اى، پیش‌آمدى، اتفاق خوب یا بدى خبر نداشتن، انسان را از جریان دور مى‌کند. ما مرجع مردم هم هستیم؛ یعنى مورد مراجعه‌ى مردمیم و اگر خداى نکرده یک علامت غلط نشان بدهیم، یا یک چیزى که مطلوب دشمن است بر زبان ما جارى بشود، ببینید چقدر خسارت وارد مى‌کند. بنابراین، یک وظیفه‌ى مهمى که امروز ماها داریم، ارتباط با سیاست است" (بیانات در جمع روحانیون استان سمنان، ۱۳۸۵/۰۸/۱۷)" به نظر می رسد آقای امجد هم در همین "تله تنبلی ذهنی در حوزه سیاست ورزی" افتاده اند و به جای کشف حقیقت، به اماره و ظنونی که به زعمشان حجت هستند اکتفا کرده اند. شاهد ماجرا اینست که نقل شد از ایشان که دلیل اعتمادشان به دیدگاه های پسرشان اینست که پسرشان نان حلال خورده است و جز حق نمی تواند بگوید! (ر.ک: سقوط یک شیخ از ارتفاع/ مشرق نیوز)
۳. ارتباط چهره به چهره با استهزاکنندگان، آخر و عاقبت ندارد! از سالها پیش می دانیم که موثرترین روش تاثیرگذاری روی اشخاص، ارتباط چهره به چهره و مستمر می باشد و حتی طرح تبلیغی استاد قرائتی در روزگار اوایل طلبه گی ما هم با همین عنوان بود یعنی تبلیغ چهره به چهره. اگر دور و بری های ما که چشم در چشم با آنها مرتبط هستیم اهل استهزا یا انکار حق باشند عاقبت ما هم لاجرم چنین خواهد بود که: " ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ" (10/روم) " آخر سرانجام کار آنان که بسیار به اعمال زشت و کردار بد پرداختند این شد که آیات خدا را تکذیب و تمسخر کردند." ماجرای نقش آفرینی منفی پسر زبیربن عوام هم موید همین نکته هست که وقتی موثرترین افراد نزدیک ما، منحرفین فکری یا عقیدتی باشند دیر یا زود ما هم به رنگ آنها درخواهیم آمد. چرا که همنشینان، بیشتر از اثر معرفتی حاوی اثر روانی و احساسی هستند و تا کنون سلاح کارآمد و مطمئنی برای خنثی سازی چنین اثراتی ساخته نشده است! نشست و برخاست های مکرر با مهدی هاشمی و دارودسته اش و مشورت گرفتن های مستمر از پسر مساله دارش با استاد امجد کاری کردکه صدای "بی آزار"ها هم درآمد! اما بعد از مرور چند میکروسبک از جناب امجد، بد نیست به یکی از مشکلات سبک برخورد ما با جماعت مبهم هم اشاره کنیم: ۴. سکوت اصحاب حق در برابر اشخاص مردد، آخر و عاقبت ندارد! براستی دیگر امجدگونه ای نداریم تا قبل سقوط کامل به دادش برسیم؟ اینکه بعد فتنه ۸۸ مشخص شد ایشان به سمت جریان فتنه غلطیده می توانست منجر به صمیمیت بیشتراصحاب انقلاب با ایشان شود نه اینکه پیشنهاد جلسه ای داده شود و ... از فتنه ۸۸ بیشتر از ۱۰ سال سپری شده است و گویا ایشان همچنان در دام تزریق اطلاعات غلط گرفتار شده است. ۱۰ سال فرصت کمی برای روشن کردن ذهن آقای امجد نبوده است و وقتی ذهن های پرابهام و قلب های متمایل شده به جناح باطل، تنها و بی ایضاح و بی مونس به حال خود رها شوند پایانی خوش تر از این هم نخواهند داشت!! حمید برزگار/فعال رسانه ای
هدایت شده از 
🔸 وجوه تمایزعلمی علامه مصباح یزدی(ره) با دیگران چه بود؟ 1️⃣ امتداد علمی ریشه دار در بین طلاب و دانشجویان انقلابی علامه مصباح یزدی(ره) در کنار ویژگی فقیه و مفسر و فیلسوف و نظریه پرداز سیاسی بودن، اشتغال جدی به تربیت شاگردان علمی و کار تشکیلاتی و آینده نگرانه داشتند. ایشان هرگز به برپایی مجلس درس اکتفا نکردند و از مدرسه حقانی تا موسسه در راه حق و موسسه امام خمینی ره به دنبال تعمیق مبانی معرفتی شاگردانشان بودند. کم پیش می آید عالمی در تراز ایشان با دانشجویان اینگونه وقت بگذراند و حتی طرح هایی سراسری برای تحکیم مبانی معرفتی طلاب و دانشجویان تدارک ببیند.(طرح های ولایت) 2️⃣ برخورد زیربنایی و معرفتی با مسائل علمی و اجتماعی و سیاسی ایشان مطلقا تحت تاثیر هیاهوهای " برساخته" نبودند و سعی می کردند مخاطبانشان را به برخورد معرفتی با مسائل تشویق کنند و حاصل این رویکرد نزدیک شدن سطح نخبگانی حوزه و دانشگاه به ایشان بود و نظراتشان همیشه معرکه آرای مخالفان و موافقان بوده است. همین روش علمی منجر به رد دموکراسی و اعلام عدم سازگاری دموکراسی و حکومت اسلامی می شود و محبوبیت جهانی دموکراسی نمی تواند منجر به خودسانسوری ایشان شود. 3️⃣ نقد صریح مبانی تمدنی غرب و لیبرال دموکراسی ایشان هرگز در برابر نظریات جاده صاف کن لیبرالیسم غربی مانند تساهل و تسامح دینی، نفی علم دینی، قبض و بسط شریعت و یا تاریخمندی دین و... کوتاه نیامدند واز آنجایی که ورود علمی و صریح ایشان به این مباحث منجر به جریان سازی علمی در میان طلاب و دانشجویان می شد، باعث حمله های ناجوانمردانه رسانه ای علیه ایشان می شد و این روزها نیز به مناسبت ارتحال این عالم ربانی، جریان تحریف دست به کار شده و همصدا با هجمه سنگین رسانه های بیگانه، سعی می کند ایشان را عالمی صرفا سیاسی و حکومتی و بانفوذ معرفی کنند. حقیقت اینست که سخت بتوان نمونه دیگری در حوزه های علمیه در طول تاریخ روحانیت می توان پیدا کرد که علی رغم وزن بالای فقهی، صدها ساعت تدریس و مناظره و میزگرد در موضوع معرفت شناسی و علم دینی و قلمرو دین و ... داشته باشد و تقریبا نسبت به همه شبهات روز واکنشی علمی و نیز جریان ساز داشته باشد. 5️⃣ بیان آسان در عین عمق معنایی از دیگر وجوه خاص علامه مصباح یزدی بیان آسان مبانی نظری پیچیده برای مخاطبانشان بود که باعث همه گیری آن در بین طلاب و دانشجویان و مردم عادی نیز می شد و حتی ایشان برای رد نظریه تساهل دینی هفته های متمادی در سخنرانی های پیش از خطبه های جمعه تهران به رد همه فهم مبانی غربگراهای ایرانی می پردازند و به دلیل دارا بودن تیم پشتیبانی و تشکیلاتی، مطالب ایشان ، سریع تبدیل به کتاب و نرم افزار می شدو تا عمق حجره های طلبه گی و اتاق های دانشجویی نفوذ می کرد. رحمت و رضوان الهی بر او که عالمانه سخن گفت و زاهدانه زندگی کرد و آموزگار راستین ولایت پذیری بود. ✍️ @sedayehowzeh | صدای‌حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولید بزرگترین قایق چاپ سه بعدی جهان به ارزش 20 میلیون دلار...
📌تاملی در پدیده غیرمتعارف این روزهای فضای مجازی: در ایام پساساسیسم چه کنیم؟! حمید برزگار: 🔹لایک و ویوهای بسیار بالاتر پست های اخیر که شامل حضور یک ستاره پورن در کنارش بود یک امر ابژکتیو و واقعیتی غیرقابل چشم پوشی می باشد اما امر سوبژکتیو و ذهنیت یافته در این میان قابل نقد و بررسی فراوان است. 🔹چند مورد از موارد مورد توافق این قبیل تحلیل ها از جناح ها و تیپ های فکری مختلف: ۱.کودکان و نوجوانان نباید محتوای جنسی دریافت کنند. ۲.در این روزگار رهاسازی محتوا در بستر وب و شبکه های اجتماعی، فعالیت کاتالیزورها و شتابنده هایی مثل ساسی مانکن حرکتی اشتباه در جهت مسیر آب و عجله بی مبنا برای رسیدن به آخر خط است! ۳. خرید نگاه و لایک و کامنت دیگران به قیمت استفاده ابزاری از مظاهر فسق و فجور به ویژه وقتی مخاطبانت نوجوانان هستند گناهی است نابخشودنی. متن کامل یادداشت در : https://v-o-h.ir/?p=6065 صدای حوزه 💢 @sedayehowzeh
: 📚کتاب «فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه‌ای» منتشر شد. 🔹سیده سارا میرقاسمی، ایده‌پرداز اصلی کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات درباره اهمیت انتشار این کتاب گفت: نیاز ادبیات واحد با ساختار علمی مشخص در حوزه تدریس سواد رسانه‌ای، علت اصلی شکل‌گیری ایده اولیه انتشار کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای بود. وی با بیان اینکه اغلب واژگانی که برای تدریس مهارت‌های سواد رسانه‌ای در کشور استفاده می‌شوند و به کتاب‌ها و مقاله‌های این حوزه راه یافته‌اند ریشه علمی و بین‌المللی ندارند افزود: چندگانگی و اعمال سلیقه شخصی در واژه‌پردازی علوم مختلف و خلق و به کاربردن واژگانی که ریشه علمی ندارند، متخصصان هر حوزه علمی را به خصوص در هنگام پژوهش با مشکلات بزرگ روبرو می‌کند. برای مثال واژه متداول معادلی در زبان اصلی ندارد و همین امر باعث ایجاد مشکلات عمیقی برای پژوهشگران در روند تحقیقات علمی آنان می‌شود. میرقاسمی با تاکید بر استقبال اساتید برجسته علوم ارتباطات از انتشار این کتاب، اظهارامیدواری کرد با انتشار کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای از این پس شاهد استانداردسازی در ادبیات سواد رسانه‌ای در کشور باشیم. کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای به قلم محمد سلطانی‌فر، سیده‌سارا میرقاسمی، سیما میربخش، ناصر اسدی و نوید احمدزاده از متخصصان رشته علوم ارتباطات نگاشته شده است. این کتاب را انتشارات پشتیبان، مرجع نشر کتاب‌های سواد رسانه‌ای در کشور بهمن ماه امسال در ۲۲۵ صفحه و قطع رقعی منتشر کرده است. @savad_rasaneh
📌«کلاب هاوس» شبکه مردم یا تریبون مسئولین؟! 🔹هرازچند گاهی نام یک شبکه اجتماعی بر سر زبان‌ها می‌افتد. یک روز فیس‌بوک، یک روز اینستاگرام، یک روز تیک‌تاک و حالا نوبتی هم که باشد نوبت یک شبکه اجتماعی به نام است که بدون اتکا به عکس و ویدئو و نوشته، توانسته به محبوبترین شبکه اجتماعی در دنیا و البته ایران تبدیل شود. 🔹در واقع چیزی که کلاب هاوس را از دیگر شبکه‌های اجتماعی متفاوت می‌کند، این است که بدون متن، عکس و ویدئو توانسته تنها از طریق صوت، میلیون‌ها کاربر را شیفته خود کند. 🔹در کلاب هاوس امکان گفتگو و ایجاد روابط دو سویه‌ی غیرسلسه‌مراتبی ممکن نیست. شما می‌توانید به دیگران گوش دهید و تنها در صورت داشتن مجوز حرف بزنید. 🔹منتقدان، نویسندگان منزوی و مخاطبان پیگیر اوضاع اجتماعی و سیاسی باید «دستشان را بالا بگیرند» تا دیگران به آنها حرف زدن بدهند. 🔹کلاب هاوس به مسئولان این امکان را می‌دهد که از یک طرف بدون مواجه با منتقدان جدی با «مخاطبان خاص» خود گفتگو کنند و از طرف دیگر و حضور در میان «مردم» را بگیرند. صدای حوزه 💢 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اگر طلاب در میدان باشند؛ شما تنها نیستید! حمیدبرزگار: 🔹در فیلم لیگ عدالت کارگردان بتمن علیه سوپرمن، در سکانسی، خیلی گذرا تابلوی تبلیغی بنیاد پیشگیری از یا AFSP را می‌بینیم که رویش نوشته: «شما تنها نیستید». آتمن دختر زک در سال ۲۰۱۷، در حین ساختن فیلم خودکشی کرد و این فیلم هم به همین دختر تقدیم شده است... 🔹خودکشی از میانه افسانه سیزیف آنجا که می گوید،"هیچ مسئله فلسفی جدی جز اینکه زندگی ارزش زیستن دارد یا نه، وجود ندارد." تا نگرش های بدبینانه شوپنهاور آنجا که می گوید، "شخص، آزاد است خود را براندازد؛ اما آزادی‌اش برای آزادکردن خودش از رنج، نوعی پندار است. "، همگی گویا باعث شده اند خودکشی از فعلی مختص طبقه فرودست جامعه به کنشی فعال و مترقی در میان برخوردارها و اهل کتاب و رمان نیز تبدیل شود. 🔹طلاب امروز لازم است در عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار فعالتر و موثرتر ظاهر شوند. خودکشی فقط یکی از جنس های این آشفته بازار می باشد و می توان امثال اعتیاد و پوچ گرایی و خشونت ورزی و انحرافات جنسی و استرس فراگیر و افسردگی و ... را هم به این لیست اضافه کرد. 🔹و درپایان یک سوال ساده: واقعا کسی که را قبول دارد می تواند آگاهانه خودکشی کند؟ صدای حوزه 💢 @sedayehowzeh