eitaa logo
کانال سید مقدام حیدری
788 دنبال‌کننده
938 عکس
239 ویدیو
50 فایل
این‌جا نه با غذا؛ که با یادداشت‌های فاخر پذیرایی می‌شوید. و نه اطلاعات زیاد؛ بل‌که نگاه و زاویه‌ی دید تقدیم حضورتان می‌شود. مدیر و نویسنده‌ی کانال @meqdam
مشاهده در ایتا
دانلود
 ملّت ایران در مقابل جنگ تحمیلی محکم می‌ایستد ــ همچنان که تا حالا ایستاده ــ در مقابل صلح تحمیلی (هم) محکم می‌ایستد. ملّت ایران در مقابل تحمیل، تسلیم هیچ کس نمیشود. من انتظار دارم که صاحبان فکر و صاحبان بیان و قلم، بخصوص مرتبطین با افکار عمومی جهانیان، این معانی و این مفاهیم را بیان کنند، تبیین کنند، برای مخاطبین روشن کنند، اجازه ندهند که دشمن با تبلیغات فریب‌کارانه‌ی خودش حقیقت را دگرگون جلوه بدهد. دشمن صهیونی یک اشتباه بزرگی کرده، یک جنایت بزرگی را مرتکب شده و باید مجازات بشود و دارد مجازات میشود؛ همین حالا دارد مجازات میشود. مجازاتی که ملّت ایران و نیروهای مسلّح ما برای این دشمن خبیث انجام دادند و دارند انجام میدهند و برای آینده برنامه دارند، مجازات سختی است و او را دچار ضعف کرده. همین هم که دوستان آمریکایی‌اش وارد صحنه میشوند و حرف میزنند، نشانه‌ی ضعف او و نشانه‌ی ناتوانی او است ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
کانال سید مقدام حیدری
✍از سنت‌های الهی این بوده و هست که هر پیام‌بر و امامی، امتیازها و جذابیت‌های اختصاصی خودش را داشت که
در کنار واکنش‌های مثبت، و احیانا خیلی مثبت به این یادداشتم، دو نفر این یادداشت را غلط و نامناسب دیدند. حتی یکی از عزیزان، آن را توهین‌آمیز دید.😳 بابا من غلط بکنم به امام المسلمین توهین بکنم. چه حرفیه آخه؟🤦🏻‍♂ ولی یک یادداشتکی نوشتم که شاید توضیحی برای این یادداشت باشه که تقدیم‌تون می‌کنم. احتمالا ایجاز و خلاصه‌نویسی‌ام مخل بود و نتوانستم منظور خود را برسانم.
✍در ابتدای تصدی ولایت هر امامی، شبهه‌‌افکن‌ها زبان‌درازی می‌کنند و شبهه‌ها به دل‌ها هجوم می‌آورد. و مقایسه‌ی ذهنیِ طبیعی، نه دستوری خودبه‌خود انجام می‌گیرد. با منع و نهی از مقایسه هم، درب مقایسه‌ها و قضاوت‌ها بسته نمی‌شود. 🔸برخورد غیر فنیِ غیر مقنع و غیر آرام‌بخش این است که ادعا کنیم، امام جدید هر آن چه امام قبلی داشت دارد. ولی خدا چنین نگاهی را حتی به پیام‌برانش ندارد؛ بل‌که حداقل در دو آیه به صراحت از تفاضل و برتری برخی بر برخی دیگر سخن گفته است. (تِلكَ ٱلرُّسُلُ فَضَّلنَا بَعضَهُم عَلَىٰ بَعضٍ) و (وَلَقَد فَضَّلنَا بَعضَ ٱلنَّبِیِّـنَ عَلَىٰ بَعضٍ). 🔹پس این گزاره هم جزء معارف قرآنی ماست که لابد یک جایی به کارمان می‌آید و نیازمان می‌شود. اگر انبیا کپیِ برابر اصل هم‌دیگر نبودند، پس نواب عام امام زمان هم نیستند. 🔸این گزاره و معرفت قرآنی که از یک سنت الهی حکایت می‌کند به چه دردی می‌خورد؟ به این درد می‌خورد که در مقایسه‌های قهری و طبیعی، و بروز برخی برجستگی‌ها و برتری‌های بی‌بروبرگرد رهبری بر رهبری دیگر، نه دست‌پاچه شویم، نه با دست‌پاچگی پاسخ دهیم. بل‌که با صدایی رسا، این تفاضلِ نسبی و من وجه را، به سنت خدا با انبیائش برگردانیم. و آن این که خدا لازم ندیده است حتی انبیائش همه‌ی خصائص و ویژگی‌های برجسته‌ی ذاتی و پیرامونی را با هم داشته باشند؛ چه رسد به نائبان عام امام زمان در زمان غیبت. 🔹خدا به‌ترین گزینه‌ی ولایت را در به‌ترین زمان و مکان فراهم می‌کند. اما این به‌ترین گزینه قرار نیست همه‌ی خصوصیت‌ها، ویژگی‌ها، تخصص‌ها و امتیازها را با هم داشته باشد. بل‌که همه‌ی خوبی‌ها و فضائل و امتیازهای مورد نیاز مسئولیت خود و مقتضای زمانه‌ی خودش را به به‌ترین وجه دارد. سید مقدام حیدری
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻جایگاه زن در اسلام راستی عمه‌ی سادات حضرت زینب سلام الله علیها، غروب عاشورا چطور سوار ناقه شد؟!😭 @sayedmeqdam
✍اهل کوفه چه گناهی کرده بودند که خدا اجازه داد، لکه‌ی ننگ قتل سید الشهدا علیه السلام تا ابد، بر پیشانی نحسشان بماند؟! 🔸هر چه فکر می‌کنم می‌بینم تنها گناه بزرگی که این جماعت کردند و دیگران نکردند، همین بود که دو سه باری، آتش‌بسِ زودهنگام و نابجا را بر امیرالمؤمنین و امام حسن مجتبی علیهما السلام تحمیل کردند. 🔹سخن نابجا و زودهنگام از آتش‌بس کارِ امثال اشعث بود. حکایتِ گناه فوق کبیره‌ای است که جامعه‌ای را به درکه‌ی قاتل الحسین شدن فرو کشاند. سید مقدام
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
مدیرعامل یک شرکت صنایع شیمیایی در آمریکا: ‌ تنگه هرمز ۸ روز است که بسته شده. همه فکر میکنند مسئله فقط نفت است. اما موضوع این است که نفت به چه چیز تبدیل میشود. ۹۲ درصد گوگرد جهان از پالایش نفت و گاز به دست میآید. با بسته شدن تنگه هرمز، نه تنها ۲۰ میلیون بشکه نفت خام در روز را از دست میدهید، بلکه خوراک تولید اسید سولفوریک را هم از دست می‌دهید؛ ماده‌ای که پرمصرفترین ماده شیمیایی تولیدی روی زمین است. اسید سولفوریک همان چیزی است که با آن مس استخراج می‌کنیم. با آن کبالت استخراج می‌کنیم. بدون آن نمی‌توان ترانسفورماتور، باتری خودروهای برقی یا بسترهای نیمه‌رسانا درون هر مرکز داده‌ای روی کره زمین ساخت. یک ماده شیمیایی، ساخته شده از یک خوراک اولیه، که از یک گلوگاه عبور می‌کند. زنجیره وار جلوتر می‌رویم: قطر ۳۰ درصد از گاز طبیعی مایع مورد نیاز تایوان را از طریق تنگه هرمز ارسال می‌کند. تایوان فقط ۱۱ روز ذخیره دارد. شرکت تیاسامسی که ۹۰ درصد تراشه‌های پیشرفته جهان را میسازد، ۸.۹ درصد از کل برق تایوان را مصرف می‌کند. گاز نباشد، برق نیست، تراشه‌ای در کار نیست. بعد نوبت به غذا میرسد. ۳۳ درصد از خوراک تولید کود نیتروژنی جهان از این تنگه عبور میکند. نیمی از جمعیت امروز جهان به لطف نیتروژن مصنوعی زنده‌اند. گوگرد، نیمه‌رساناها، غذا پی نوشت: سندیت این متن رو بررسی نکردم. اما حرف های جالبی هست. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
✍حالا که دست‌مان گرم و بزن شده حواس‌مان باشد که مناسک حج، به شدت به مظاهر شرک و طاغوت حساس است و باید بدون هیچ شرکی انجام شود؛ آن قدر که خدا به حضرت ابراهیم علیه السلام امر می‌کند در بیت و میان مراسم حج، هیچ شرکی نورز. بیتم را هم برای حاجیان و نمازگزاران از آلودگی‌های شرک پاک‌سازی کن؛ (وَإِذ بَوَّأۡنَا لِإِبرَ ٰ⁠هِیمَ مَكَانَ ٱلبَیتِ أَن لَّا تُشرِك بِی شَیـࣰٔا وَطَهِّر بَیتِیَ لِلطَّاىِٕفِینَ وَٱلقَاىِٕمِینَ وَٱلرُّكَّعِ ٱلسُّجُودِ) [الحج۲۶] 🔸امروز، بیت الحرام و مراسم حج، در زیر سایه‌ی حکومت آل سعود، آلوده به انواع شرک است؛ شرک وهابی، شرک سعودی، شرک یهود و نصاری، شرک شیطان بزرگِ آمریکا. انواع جبت و طاغوت در این بقاع مقدسه دست سلطه‌ای دارند و رد پایی از آلودگی شرک بجا گذاشتند. 🔹امروز این مأموریتِ زمین‌مانده‌ی ابراهیمی، بر دوش ابراهیمیان سنگینی می‌کند. هر وقت فرصتش فراهم شد باید زیر بارش رفت و کمر به تطهیر بیت‌ الحرام از آلودگی‌های شرک بست. خلاصه چه خوب گفت مهدی رسولی: بزن که خوب می‌زنی! سید مقدام
✍هر کار خوبی، اگه به وقتش نباشه حماقته. ▪️وقت غذا خوردن، ورزش نکن. ▫️وقت درس خوندن، مهمونی نرو. 🔹وقت نماز، کار نکن. 🔸وقت استراحت، تلاش نکن. ✅ وقت جنگیدن، مذاکره و آتش‌بس نکن. سید مقدام
46.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🛤 الان تنگه احد، خیابان است! اگر تجمعات خیابانی نباشد، کار را به‌جایی می‌رسانند که دیگر در خانه هم امنیت نداری! ⁉️ آقایان کسر شانتان می‌شود که بیایید و کنار خیابان بایستید؟! دارید توفیق جهاد را از دست می‌دهید. هر یک پرچم، یک تیر است. ✴️ تمام خط اول خیابان را خانم‌ها گرفته‌اند. مملکت زینب لازم دارد ولی وقتی علی‌اکبر و عباس نباشد! ✅ برگرفته از سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد در شب ۲۱ ماه رمضان 🔗 ایتاآپارات | سایت 🆔 @rahpouyancom
هدایت شده از حکمران
💢 بشری شیخ خبرنگار بریتانیایی: پس از پایان این جنگ، ایران بهتر است برای ده‌ها هزار نفری که منتظر بازدید از کشور زیبایشان هستند آماده باشد. گردشگری در ایران در شرف ده برابر شدن است. ‌ 🔻پ.ن:سال‌ها می‌گفتند با جهان در صلح باشید تا توریست بیاید! نمی‌دانستند با مقاومت است که آزادگان جهان را عاشق ایران می‌کنیم تا به ایران بیایند و هوای ایران را تنفس کنند. @HokmranOnline
✍گرفتن تضمین مبنی بر عدم حمله‌ی مجدد آمریکا به خاک کشور، اگر حماقت یا خیانت نباشد، یک کار لغو و بی‌هوده‌ای است. 🔸اگر می‌خواهیم از ما تجسس نکند، باید چشمش را کور کرد. اگر می‌خواهیم به ما تجاوز نکند، باید دستش را قطع کرد. اگر می‌خواهیم از این منطقه برود، باید پایش را قطع کرد. اگر می‌خواهیم تبدیل به یک کشور امنی شود، نصیحت و درخواست و گفت‌وگو بی فایده است؛ چنگ و دندان‌هایش را باید از بیخ کشید. تنها زبانی که آمریکا می‌فهمد، زبان سیلی سفت و سخت است. 🔹فرمود: (وَإِن نَّكَثُوا أَیمَـٰنَهُم مِّن بَعدِ عَهدِهِم وَطَعَنُوا فِی دِینِكُم فَقَـٰتِلُوا أَىِٕمَّةَ ٱلكُفرِ إِنَّهُم لَا أَیمَـٰنَ لَهُم) اگر هم به عهد‌شکنی ادامه دهند و درباره‌ی دین‌تان زبان به نیش‌‌وکنایه بگشایند، دیگر، رهبرانِ کفر به‌حساب می‌آیند. پس با آن‌ها بجنگید؛ زیرا به هیچ تعهدی پایبند نیستند. [التوبة۱۲] سید مقدام
هدایت شده از حکمران
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫 توی دهان آتش بس خواهان بزنیم! ❌ به خاطر امنیت زودگذر ما را به ناامنی مستمر و بزرگتر مبتلا نکنید! 🔸گفت حق است اگر مرگ من و عالم و آدم بگذار که یک بار بمیریم نه صد بار @HokmranOnline