eitaa logo
مدرسه اقتصاد
812 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌ 🎥تیزر جنجالی خسارت محض؛ انتشار، به‌زودی از پایگاه اطلاع‌رسانی دکترسعیدجلیلی‌‌ ‌‌ 🔻مستندی تاسف‌برانگیز اما عبرت‌آموز از سرنوشت دلدادگی دولت تدبیر و امید به کدخدا‌‌ ‌‌‌‌‌ ⚠️رهبرانقلاب: گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید؛ به لبخند او فریب نخورید؛ وقتی خرش از پل گذشت، برمی‌گردد و به ریش شما میخندد..‌‌. ‌‌ 🔸گزارشی از لحظه تولد تا پنج سالگی مولود ناقص الخلقه‌ای به نام برجام‌‌‌‌‌‌! «حل مشکلات محیط زیست، حل مشکل آب خوردن،آفتاب تابان،باغ گلابی، لغو بالمره همه‌ی تحریم‌های مالی و اقتصادی و پولی، گشایش اقتصادی و .. » یا خسارتی پرهزینه به ملت ایران؟!‌‌‌‌ ‌‌@saeedjalily @schoolofeconomics
🔸توضيحات دکتر محسن رضایی درباره چرایی ناکارآمدی @schoolofeconomics
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 چرا در فضای مجازی اینقدر فراگیر شده است؟ چرا مردم ما زودباور هستند؟ چرا اینچنین راحت می‌توانند مردم را فریب دهند؟ چرا اینقدر راحت انجام می‌گیرد؟ 😞 نمیدونم به این مصاحبه بخندم یا گریه کنم، شرکت نفتی چوچانگ😐 با این مصاحبه معلوم میشه رای آوردن روحانی خیلی هم عجیب نبود...! @schoolofeconomics
📌 رمزگشایی از راز بزرگ هشتک «اعدام نکنید» @majaziha_q 💥👌 ارتش سایبری اسرائیل غاصب، ارتش سایبری منافقین، ارتش سایبری سلطنت‌طلبان، ارتش سایبری سیا و وزارت خارجه آمریکا، ارتش سایبری اینتلجنس سرویس انگلیس، ارتش سایبری فرانسه و ارتش سایبری عربستان سعودی و امارت، برخی مردم ایران را چند روز سر کار گذاشتند؛ این در حالی بود که سخنگوی قوه قضائیه از ابتدا هم گفته بود که احکام این چند نفر، قطعی نشده است. 👈مواظب عملیات‌های ایذایی دشمن برای سرپوش ‌گذاشتن بر لیبرال‌های بی‌عرضه در ایران باشیم و از این به بعد در به عناصر دلداده به آمریکا و انگلیس و سرمایه‌داران ندهیم... راستی ارتش سایبری آشنایان هم خیلی خوشحال بود که چند روزی توانسته در تصمیمات و نگرش‌هخا و ذهنیت‌های مردم ایجاد کند. مواظب باشیم. @schoolofeconomics
🔷🔹 ثبت‌نام دوره پیش از دبستان نهالستان حکمت آغاز شد. 👈 برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات به آیدی زیر پیام بدهید:@Nahalestanh @nahalestan_hekmat @schoolofeconomics
🔷🔹 ثبت‌نام دوره مربی‌گری نهالستان حکمت را به مربیان، معلمان، پژوهشگران، مادران و علاقمندان به حوزه تربیت کودک معرفی کنید. 👈برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات به آیدی زیر پیام بدهید:@Nahalestanh @nahalestan_hekmat @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پورتلند، آمریکا، سرکوب مردم توسط ارتش، گارد ملی و پلیس فدرال و پلیس محلی و مأموران امنیتی؛ دیروز؛ میزان خشونت به شدت بالاست..! @schoolofeconomics
🔴گزارش اندیشکده آمریکایی رند با عنوان "آیا حوثی ها می‌توانند حزب الله بعدی باشند؟" @schoolofeconomics 👇👇
🔴گزارش اندیشکده آمریکایی ـ صهیونیستی «رَند» با عنوان: «آیا حوثی‌های یمن می‌توانند حزب‌الله بعدی باشند؟» 📈 همراه با نمودار افزایش قدرت حزب الله در سال‌های گذشته: 🔰 از ۲۰ هزار به ۱۲۰ هزار موشک و افزایش برد از ۱۰۰ به ۷۰۰ کیلومتر 🔰 تل آویو و حیفا ۱۱ سال پیش در تیررس موشک‌های حزب الله قرار گرفتند./ فؤاد ایزدی @schoolofeconomics
❗️میرزا کوچک، فرزند حوزه و یار مردم؛ نقش میرزاکوچک در قحطی بزرگ ♨️در شرایطی که دولت مضمحل و وابسته‌ی ایران در برابر یکه‌تازی بیگانگان و به یغما بردن غلات کشور سکوت اختیار کرده بود، نهضت خان در شمال ایران ملجا و پناهگاه بسیاری از ایرانیان بود. منابع تاریخی از مهاجرت بسیاری از سایر استان‌ها به جغرافیای حکومت میرزا خبر داده‌اند. 🚫میرزاکوچک که قیام خود را با آغاز کرده بود، همزمان با این شرایط توانست نه تنها دایره‌ی حاکمیت خود را از وضعیت فاجعه‌بار کشور در امان نگه دارد بلکه به مردم سایر استان‌های ایران نیز کمک کرد تا جایی که جنگلی‌ها مقرری مشخصی از برنج برای مردم تهران در نظر گرفته بودند. جنگلی‌ها دویست خروار برنج برای مردم نیازمند و قحطی زده‌ی تهران فرستادند و تعهد کردند ماهیانه ده هزار تومان به کمیسیون اعانه‌ای که در رشت تشکیل می‌شد به نفع درماندگان و بپردازند. ✂️برشی از یادداشت کميل مومنی در نشریه فرهنگ پویا شماره43 @farhang_puya @schoolofeconomics
📄 : پیش از شهید صدر 🔹دکتر محمدجواد توکلی: در قرون‌وسطی هیچ اندیشه‌ای وجود نداشته است. خیلی از متفکران قرون‌وسطی گفته‌اند که اتفاقاً این دوران، دوران افول اندیشه‌های غربی بوده که آن اندیشه‌هایی که در یونان باستان بود افول کرده بود، به خصوص اندیشه‌های اقتصادی، و لذا هیچ اندیشه‌ای نبود. اینجا بحث اندیشه اقتصاد اسلامی عملاً متولد شد. 🔹 جلد اول کتاب اقتصادنا را حدود ۱۹۶۱-۱۹۶۲م نوشته است. اینجا زمانی است که در عراق ظاهراً یک تقابل اندیشه‌ای وجود داشته و تمایلاتی به سوسیالیسم در جامعه عراقی وجود داشته و لذا شهید صدر اندیشه اقتصاد اسلامی را به صورت سیستمی عرضه می‌کند. 🔹قبل از شهید صدر رگه‌هایی از عرضه اندیشه اقتصاد اسلامی را داریم. مثلاً در حدود ۱۹۰۰م جریان علمای عصر قاجار را داریم که مقابل استعمار انگلیس بلند می‌شوند، مثل آقانجفی و آن داستان معروف بیانیه علمای اصفهان که مصرف کالای خارجی را تحریم می‌کنند. 🔹اما از سال ۱۹۰۰م تا ۱۹۶۰م یک افولی اتفاق می‌افتد که یک مقدار دلایلش سیاسی است. 🔹چون بعد از اینکه انگلستان کل مناطق ایران را گرفت عملاً نهضت علما هم که می‌شود گفت یک نوع نهضت اقتصاد مقاومتی یا ملی‌گرایی اقتصادی بود، از بین رفت. شهید صدر با یک فاصله ۴۰-۵۰ ساله اینجا ظهور می‌کند و نگاه سیستمی دارد... ادامه مطلب در لینک زیر:👇👇 http://fekrat.net/1799 @schoolofeconomics
📑 : آیا شهید صدر بنیان‌گذار است؟ 🔹برای اینکه نقش شهید صدر به عنوان [پایه‌گذار] اقتصاد اسلامی مشخص بشود، باید یک نگاهِ تاریخی داشته باشیم. 🔹اسلام اوایل قرن هفتم میلادی ظهور کرد. می‌شود گفت که بعد از سال 500م یک دوره‌ای را داریم که حضرت آقا اسمش را گذاشتند انسان 250ساله؛ یعنی دوره ظهور اسلام و پیامبر اعظم (ص) و ائمه‌ تا سال حدود 870م. 🔹این دوره‌ای است که شومپیتر از آن یاد می‌کند به نام یک شکاف اندیشه‌ای. 🔹بعد از پایان جنگ دوم جهانی جریان‌های اسلامی در کشورهای مختلف انرژی متراکمی که بعد از دوره استعماری به شکل یکپارچه‌ای امکان بروز و ظهورش را پیدا نکرده بود در آن دهه ظهور جدی پیدا کرد و این جریان استقلال‌طلبانه و مسلط‌شدن ملت‌های منطقه بر سرنوشت خودشان و جغرافیای جدیدی که شکل گرفته بود، همزمان بود با حمله فکری، اندیشه‌ای و تمدنی وسیعی که از سمت غرب به کشورهای آسیایی و مسلمان و آفریقا و آمریکای‌جنوبی وجود داشت. 🔹زمانه‌ی نبردی بود که اردوگاه فکری، سیاسی و اقتصادی سرمایه‌داری در برابر اردوگاه کمونیسم این تقابل را ایجاد کرده بود که کشورهای مسلمان اگر می‌خواهند مستقل باشند چاره‌ای جز وابستگی به یکی از این دو اردوگاه فکری ندارند». 🔹چنین بود که متفکران مسلمان که مسئولیت اجتماعی بیشتری احساس می‌کردند، به ناچار تلاش‌هایی را شروع کردند تاجوامع اسلامی استقلال‌یافته، بدنبال هویت متمایز در مناقشه بین لیبرالیسم (سرمایه‌داری) و مارکسیسم و سوسیالیسم و به دنبال راه میانه‌ای بگردند... ادامه در لینک زیر:👇👇👇 http://fekrat.net/1799 @schoolofeconomics