فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️🌟صلوات حضرت فاطمه عليها السلام◼️🌟
#آيت_الله_حيدري_فر_حفظه_الله
#فاطميه
🕋مسجد سبقت در معنويت🕋
@sebqat14
🏴🏴🏴
بخش يكم.mp3
18.08M
#سخنراني
#آيت_الله_حيدري_فر_حفظه_الله
#شهادت حضرت #فاطمه عليها السلام
سه چيزي كه حضرت فاطمه عليها السلام دوست داشت...
🕋مسجد سبقت در معنويت🕋
@sebqat14
🏴🏴
بخش دوم.mp3
17.7M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️مي سوزم و مي سازم
#آيت_الله_حيدري_فر_حفظه_الله
#مولاي_من
#گل_فاطمه
#ظهور
🕋مسجد سقبت در معنويت🕋
@sebqat14
💠💠💠
https://mogharrabun.ir/ آثار استاد بزرگوار، آيت الله حيدري فر حفظه الله
هدایت شده از کتابخانه قرآن پژوهی | معارف نت
Reyhanato_Alnabe.apk
8.83M
📲نرم افزار اندروید
ریحانة النبی
🏴ویژه شهادت حضرت زهرا(س)
☘بخش ها:
زندگی نامه
مناقب فاطمی
اسامی و القاب
سبک زندگی
چلچراغ
خطبه فدک
حضرت زهرا و حضرت مریم
ادبی
🎁 کانال کتابخانه قرآن پژوهی
@ketabemobin114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣آموزش #مهارت هاي 40 گانه-ي
#قرآني
#تربيتي
و #پژوهشي
در مؤسسه فرهنگي قرآني #مقرَّبون
تحت اشراف#آيت_الله_حيدري_فر دامت بركاته
جهت مشاوره و ثبت نام
آمادگي خود را به @malek89
يا تلفن 09176651902 پيامك كنيد.
https://eitaa.com/joinchat/1083703368C48b93d5f61
سخنراني شهادت امام كاظم عليه السلام.mp3
24.05M
🏴🏴🏴
🎙سخنراني سالروز شهادت #امام_كاظم عليه السلام
#آيت_الله_حيدري_فر_حفظه_الله صوت سخنراني، (حجم زياد)
🕋مسجد سبقت در معنويت🕋
@sebqat14
شهادت امام کاظم علیه السلام حرم قم.mp3
9.85M
🏴🏴🏴
🎙سخنراني سالروز شهادت #امام_كاظم عليه السلام
#آيت_الله_حيدري_فر_حفظه_الله
صوت كامل سخنراني همراه با ذكرمصيبت(حجم كم)
🕋مسجد سبقت در معنويت🕋
@sebqat14
ذكر مصيبت شهادت امام كاظم عليه السلام.mp3
8.19M
🏴🏴🏴
🎙#ذكر_مصيبت سالروز شهادت #امام_كاظم عليه السلام
#آيت_الله_حيدري_فر_حفظه_الله
🕋مسجد سبقت در معنويت🕋
@sebqat14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از کتابخانه قرآن پژوهی | معارف نت
4_5785401469758866539.apk
13.29M
📲نرم افزار اندروید:
بانک جامع حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
شامل بیش از سی کتاب فارسی و عربی
@ketabemobin114
هدایت شده از 🌷مسجد سبقت درخیرات🌷
بسم الله الرحمن الرحيم
📚در مورد وجه نام¬گذاري شعبان از وجود نازنين نبوي صلي الله عليه و آله پرسيدند
حضرت فرمودند: «وَ إِنَّمَا سُمِّيَ شَعْبَانَ لِأَنَّهُ يَتَشَعَّبُ فِيهِ أَرْزَاقُ الْمُؤْمِنِين»
📙ال و نون (ان)در كلمه شعبان، وصفيه است مثل عطشان و غضبان؛ از ريشه¬ي (ش ع ب) به معناي شعبه شعبه و تقسيم كردن و دسته دسته كردن و قرار دادن.
حضرت مي¬فرمايد: اين ماهي است كه روزي اهل ايمان تقسيم مي¬شود يعني آن¬هايي كه توفيق أخذ ويزا و رواديد علوي در ماه رجب را داشتند و وارد ماه شريف شعبان شده¬اند مي¬توانند زمينه¬ي تقديرات خود در شب قدر ماه رمضان را فراهم كنند و امضاي آن را از وجود نازنين نبوي دريافت كنند، چون صادر اول و ظاهر اول در تمام هستي، وجود نازنين حضرت خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله است.
براساس اين روايت شريف بايد خيلي زحمت بكشيم و تلاش كنيم تا ارزاق معنوي بيشتري را بدست آوريم يكي از اين ارزاق معنوي، دعاها و مناجات¬هايي است كه در ماه شريف شعبان آمده است؛ إنشاءالله ما، اين دعاها را در ابتداي اين درس روزي قرار دهيم و مناجات شعبانيه را باهم مرور كنيم.
حضرت امام رحمة الله و بزرگان اهل معرفت و سير و سلوك بر اين مناجات تأكيد زيادي داشته-اند چرا كه براساس بعضي¬ نقل¬ها اين مناجات از چندامام نقل شده است. شهيد مطهري در كتاب آزادي معنوي حرف زيبايي فرموده¬اند: اگر كسي براي پيامبر و دين اسلام دنبال معجزه مي¬گردد بسياري از اين مناجات¬ها و دعاها به عنوان معجزه اسلام هستند كه يكي از آن¬ها مناجات شعبانيه است.
🛫شروع دعا با اين جمله است: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اسْمَعْ دُعَائِي إِذَا دَعْوَتُكَ وَ اسْمَعْ نِدَائِي إِذَا نَادَيْتُكَ وَ أَقْبِلْ عَلَيَّ إِذَا نَاجَيْتُك».خدايا دعاهاي مرا بپذير وقتي تو را مي¬خوانم و نداهاي مرا بشنو وقتي تو را صدا مي¬زنم و وقتي باتو نجوا مي¬كنيم نزد من بيا و مرا در آغوش بكش.
نكات👇👇👇
1️⃣نكته¬ يكم: سمع دو معنا دارد: يكي شنيدن و ديگري پذيرفتن. در ادبيات فارسي نيز همين¬طور است و وقتي مي¬گوييم گوش كن يعني بشنو و وقتي مي¬گوييم چرا حرف مرا نشنيدي؟ يعني چرا نپذيرفتي و عملي نكردي؟ بنابراين در نمازها كه مي¬گوييم«سمِعَ اللهُ لِمَن حَمِدَه» به معناي شنيدن نيست زيرا يقيناً خدا شنوا است در اين مواقع معناي دوم مراد است يعني خدايا حمدهاي مرا به عنوان عبادت، پذيرا باش.
2️⃣نكته دوم: دعا نيز دو معنا دارد: يكي به معناي خواندن و ديگري به معناي خواستن. در بيشتر مواردي كه اين كلمه به كار مي¬رود به معناي خواندن است نه خواستن.
در بيشتر مواردي كه اين كلمه به كارمي¬رود به معناي خواندن است همانگونه كه در قرآن ذكر شده است مانند« أدعُوني فَاستَجِب لَكُم» بسياري در معناي اين جمله اشتباه كرده¬اند و به معناي خواستن ترجمه كرده¬اند آنوقت كه حاجاتشان برآورده نشد مي¬گويند ما از خدا خواستيم و خدا اجابت نكرد! در حالي كه توجه نكردند، دعا به معناي خواندن است، هيچ خواندني بدون اجابت نيست و هركسي در هرجاي كره¬ي زمين، "ياالله" بگويد، خدا مي¬فرمايد: لبيك يا عبدي. پس هيچ خواندني بدون جواب نمي¬ماند اما اينكه هيچ خواستني بدون جواب نمي¬ماند درست نيست زيرا ممكن است خواستن شرايط و موانع و مقتضياتي داشته باشد. خواندن، باب گفتگو را باز مي¬كند اما خواستن باتوجّه به شرايط، ممكن است باجواب يا بي¬جواب باشد.
درروايات هم داريم كه گاهي خدا دعاي مؤمن را اجابت نمي¬كند و براي آخرت ذخيره مي¬كند يا براي آن جايگزين قرار مي¬دهد، مربوط به حوزه¬ي دوم(خواستن) است يعني گاهي شروط براي اجابت فراهم نيست وگاهي شروط هست لكن موانعي وجود دارد.
در رابطه با اين موضوع مي¬توانيد به سايت مقرَّبون مراجعه كنيد و مقاله¬ي«دعا، راهي از دل به خدا» همچنين مقدمه¬ي كتابِ«بربال ملائك» را مطالعه كنيد.
3️⃣نكته سوم: در دعا و خواندن و حرف¬زدن با دو مُدل صحبت مي¬كنيم: يكي آشكار و از راه دور و ديگري مخفي و از راه نزديك. وقتي دو نفر همديگر را صدا مي¬كنند، چنانچه فاصله زيادي از هم داشته باشند دعا به معناي اعم يا ندا به معناي أخص است. در مقابل آن نجواست كه از نزديك صدا مي¬كنند. پس دعا به معناي مطلق خواندن است يكي از راه دور(ندا) و ديگر از راه نزديك(نجوا).
باتوجه به اين سه نكته دعا را دوباره مرور مي¬كنيم.
🤲🏻«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اسْمَعْ دُعَائِي إِذَا دَعْوَتُكَ وَ اسْمَعْ نِدَائِي إِذَا نَادَيْتُكَ وَ أَقْبِلْ عَلَيَّ إِذَا نَاجَيْتُك». خدايا بشنو خواندن مرا هنگامي كه تو را مي¬خوانم و گاهي فاصله دارم و گناه ميان من و خدا حاجب شده است و از راه دور خدا را مي¬خوانم لذا ياالله و ياربّ مي¬گويم و گاهي نزديك هستم و از خدا مي¬خواهم به من رو كند.
https://eitaa.com/sebqat14
🌷مسجد سبقت درخیرات🌷
بسم الله الرحمن الرحيم 📚در مورد وجه نام¬گذاري شعبان از وجود نازنين نبوي صلي الله عليه و آله پرسيدند
آغاز ماه مبارک شعبان بر شما عزیزان مبارک باد💐💐💐💐
بسم الله الرحمن الرحيم
📚شخصيت حضرت عباس عليه السلام
متأسفانه ما شناخت درستي از بزرگان و الگوهاي ديني نداريم و چون بحث شناخت و معرفت، بحثي فني و عميق است و همگان دسترسي به اين عرصه را ندارند، افرادي كه شأنيت و صلاحيت ندارند به عنوان مداح عهده¬دار فرهنگ ديني مردم شده¬اند و حضرت عباس عليه اسلام را به زلف و چشم و ابرو و نهايتاً با دستان بلند و قد رشيد و شمشيرِآخته¬ي او، ايشان را معرفي مي¬كنند. ولي وقتي ما به خدمت امام صادق عليه السلام شرفياب مي¬شويم و از ايشان مي¬پرسيم تا عموي بزرگوار خويش را معرفي كنند، آن حضرت در زيارت نامه¬¬اي كه دربرابر مضجع نوراني حضرت ابوالفضل عليه السلام مي¬خواند اينگونه با ايشان گفتگو مي¬كند: «السَّلامُ عليكَ يا ايُّها العَبد الصّالح» اقرار به عبد مطلق و صالح مطلق بودن او مي¬كند. براساس فرمايشي كه در كتاب"مصباح الشريعه" به امام صادق عليه السلام نسبت داده¬اند«العبوديّة جوهرة كُنها الربوبيّة»، عبوديت گوهري گران قدر است كه ظاهر آن عبوديت است ولي باطن آن ربوبيّت است يعني در حقيقت بندگي خداكردن، آينه و نماد و آيه و نشانه¬ي خداشدن است. چرا به بعضي آيت الله مي¬گويند؟ چرا امام علي عليه السلام فرمود: «ما لله آية أكبر مني» ؟ چرا ائمه، آيت الله هستند؟ اما اينكه ما اصطلاحاً به بعضي از علماي ربّاني، آيت الله مي-گوييم، در جاي خودش بايد مورد بحث قرار گيرد، به كاربردن آية الله العظمي كه اصلاً در غير ائمه درست نيست زيرا براساس اين روايت وروايات شبيه اين، آية الله العظمي و آية الله الكبري فقط شأن معصوم عليه السلام است.
باتوجه به زيارت¬نامه¬ي حضرت، سه تا از عناصر شخصيّتي حضرت اباافضل عليه السلام را معرفي مي¬كنيم:
🌹عناصر شخصيّتي حضرت عباس عليه السلام
1️⃣عنصر يكم: عبوديّت
اما آية الله العظماي عصر(امام صادق عليه السلام) دربرابر چنين شخصيّتي(حضرت ابوالفضل عليه السلام) مي¬ايستد و او را عبد خطاب مي¬كند، شما مي¬دانيد كه عبوديت مقام بسيار بالايي است و انبياء الاهي هر چه از مقامات و فضائل به آنان رسيده است برپايه¬ي عبوديت ايشان است. وجود نازنين ختمي مرتبت صلي الله عليه و آله، قبل از اينكه بدنش از اين دنيا به عالَم ملكوت كوچ كند با همين بدن مادّي عالَم ملكوت را گشته و حقائق عالَم را ديده است. قرآن مجيد اين سفر را با اين بيان نقل مي¬كند: «سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ- لِنُرِيَهُ مِنْ آياتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِير». عبوديّت پايه¬ي معراج و اين سفر ملكوتي شد. شما در نمازهاي 5 گانه¬ي شبانه روزي، 9 بار تشهد مي¬خوانيد«أشهد أن لا إله إلّا الله و أشهد أنّ محمّداً عبدُهُ و رَسُولُهُ» اول إقرار و شهادت به عبوديّت و بعد اقرار به رسالت و نبوّت است، يعني اگر رسالتي هست و سفري به عالَم ملكوت، همه در گرو عبوديّت است.
ريشه¬ي عربي( ع ب د) به معناي كوبيدن است در زبان عربي به زميني كه با غَلْتَك زيرسازي و كوبيده شود، "أرض مُعَبَّد" زمين كوبيده شده مي¬گويند. به انساني كه اراده¬اش كوبيده شده و محكوم اراده¬ي مولايش باشد، عبد مطلق است البته برخي عبدالرحمن و عبدالصمد و عبدالحكيم و... هستند اما فقط وجود نازنين ختمي مرتبت است كه عبدالله است«عبدُهُ»، «قُل هوالله أحَد»، مقام هويّتِ ذات أقدس رُبوبي است. امام صادق عليه السلام اين مقام عبوديّت را به حضرت ابوالفضل عليه السلام، اطلاق مي¬كنند«أيّها العبد»
2️⃣عنصر دوم: صلاح ذات
و بعد مي¬فرمايند«الصَّالِح»، چنانچه در قرآن آمده است«الَّذين آمَنُوا و عَمِلواالصَّالحات»، گاهي انسان در مؤمن بودنش به مقام عمل صالح و گاهي عمل صالحات مي¬رسد، الصالحات جمع با الف و ت نشانگر عموم است يعني سراسر زندگي شخص داراي عمل صالح و كارهاي نيك است اما گاهي انسان به جايي مي¬رسد كه در مورد آنان گفته مي¬شود«هُم درجات» و گاهي«يرفع الله الذين آمنوا و الذين اوتوالعلم درجات»، آنجايي كه تعبير«هم درجات» شود يعني شخص به جايي رسيده است كه به خاطر او و ذات صالح و صلاح او، "درجه" مي¬شود نه اينكه به او درجه دهند. چنانچه صلاح از انديشه¬ي انسان به انگيزه و بعد به عمل او نفوذ كند تا مقوّم انسان شود.
در نتيجه خطاب امام صادق عليه السلام به حضرت ابوالفضل عليه السلام: «السَّلام عليك ايّها العبد الصالح»، نه مؤمني كه عمل صالح انجام مي¬دهد بلكه مؤمني كه به مقام عبوديت رسيده است و صلاح و شايستگي و پيراستگي از رزائل و آراستگي به فضائل فصل مقوّم او شده است يعني جزء ذات و حقيقت او شده است كه هيچ¬گونه قابليّت تفكيك ندارد.
https://eitaa.com/sebqat14
بسم الله الرحمن الرحيم
💐«اللّهمّ صلّ علي علي بن الحسين، زين العابدين، قدوة العارفين، سيد الساجدين و امام المؤمنين»💐
😡❌لقب نادرست "امام بيمار" به امام سجاد عليه السلام
برخي نادانان هنگام دعا مي¬گويند خدايا بحق بيمار كربلا بيماران ما را شفا بده!
يكي از انحرافات تاريخي اين است.
ابزار قدرت ميان ملت¬ها با توجه به فرهنگ و آيين آن¬ها متفاوت است(ملت¬هاي مذهبي به گونه¬اي و غيرمذهبي به گونه¬اي ديگر). مستكبران وجهان¬خواران و طواغيت و پيروان¬ آنان همواره به دنبال استعمار و استثمار و استحمار ملت¬ها هستند تا بر سرنوشت و مقدرات آنان حكومت داشته باشند يكي از راه¬هاي تهي¬كردن فرهنگ ملت¬ها، شناخت اهرم¬هاي قدرت و تلاش براي تضعيف آن¬هاست.
⭕️در ميان ملت¬هاي ديني و مذهبي دو اهرم قدرت وجود دارد: مكتب و آموزه¬هاي ديني و رهبران و آموزگاران ديني و مكتبي.
برنامه¬ريزي مستكبران براي تضعيف اين دو اهرم
🚫ايجادلااُبالي¬گري
برنامه ي آنان در شاخه¬ي دين و مكتب، در ابتدا ايجاد لااُبالي¬گري و ايجاد روحيه¬ي بي¬قيدي نسبت به آموزه¬هاي ديني است و با ترويج فرهنگ تساهل و تسامح و باترويج فرهنگ سكولاري و ليبرالي به گونه¬اي سعي مي¬كنند تا آموزه¬هاي ديني را از تأثيرگذاري بر ملت¬ها جدا و خلع كنند.
⛔️تحريف آموزه¬ ها
در ثاني، تحريف آموزه¬هاي ديني است؛ وقتي آموزه¬ها تحريف شد، ديگر روحيه¬ي ديني، واژگون و معكوس خواهد بود.
دشمنان، در مورد شخصيت¬ها و رهبران ديني نيز از دو عنصر ❌تحريف و انحراف ❌استفاده كردند؛ در مورد شيعه كه اقرار كردند، ائمه عليهم السلام نقش بسزايي در هدايت امّت دارند، دشمن سعي كرده است اين نقش را از ملّت¬ها بگيرند.
⭕️به وسيله¬ي كوتاي سقيفه، توده¬ي مسلمانان را محروم از هدايت¬هاي اهل بيت عليهم السلام كردند و اين سبب انحراف شد.
⭕️ در مورد شيعه نيز دست به تحريف بردند و شخصيت¬هاي امامان آسماني را به سران زميني معرفي كردند. و معاذالله امام علي عليه السلام را مظهر خشونت و شمشير و امام حسن عليه السلام را مظهر بي¬مسئوليتي و تسليم، امام حسين عليه السلام را مظهر كُشت¬و كُشتار و انتحار، امام سجاد عليه السلام را امام بيمار،امام باقر و صادق عليهما السلام را معلم مدرسه كه كاري به امت ندارند، امام كاظم عليه اسلام را امام زنداني، امام رضا عليه السلام را امام درباري، امام نهم و دهم و يازدهم را امامان زنداني معرفي كرده¬اند پس در نتيجه هيچ الگويي، قابليت براي اقتدا وجود ندارد. البته درباره¬ي هر يك به مناسبتي چنين تحريف-هايي را ايجاد كرده¬اند.
✅بايد توجه داشته باشيم كه امامان معصوم مثل انبياء از نظر مادي-«قل إنّما أنا بشرٌ مثلُكم»- مثل بقيه انسان¬ها هستند و همان احكامِ مادي و جسماني بر ايشان حاكم است گاهي سالمند و مريضند، مي¬خورند و مي¬آشامند و ازدواج مي¬كنند و توليد مثل مي¬كنند و اين شرايطي كه جسم افراد عادي دارد آنان هم دارند گاهي ممكن است خصوصياتي داشته باشند كه ويژگي خاصّ فرد خاصي باشد.
✳️ امام سجاد عليه السلام هم اينگونه است يعني هم بيمار مي¬شود و هم سالم مي¬شود پس فرقي ندارد و از نظر مادّي مثل بقيه انسان¬هاست، منتهي در حوزه¬ي كربلا، حكمت چنين اقتضاء مي¬كرد چون اگر ايشان در روز عاشورا سالم بود و مريض نمي¬شد و توان جهاد داشت بر او واجب بود در ركاب امام زمان خودش، كه پدر بزرگوارش بود، مجاهدت كند و قهراً مثل برادر بزرگترش، علي اكبر عليه السلام شهيد مي¬شد و نسل امامت قطع مي¬شد لذا حكمت الاهيه اقتضاء مي¬كرد براي حفظ نسل امامت، چند ساعتي ايشان تب داشته باشند و مريض شوند تا اين تكليف از او برداشته شود. پس يك بيماري مصلحتي در مقطعي خاصّ، براي يك ايده و هدف بزرگ بوده است اينگونه نبود كه امام هميشه مريض باشد. پس اينكه مي¬گويند امام بيمار يكي از غلطهاي بزرگ تاريخي است اصلاً امام بيمار به¬درد خودش نمي¬خورد تا اينكه به¬درد امّت بخورد، امام وظيفه¬ي هدايت و پيشوايي امّت را دارد.
💽استاد حيدري فر دام ظلّه
https://eitaa.com/sebqat14