در دیدار امروز رهبری با نمایندگان مجلس..
#شایداندکیتلنگر
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلتنگ کربلا..
غبارشم مقدسه..❤🖐
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امروز عصر مصلیشهرستان لردگان..
یه شهر کوچیک بختیاری که دل بچههاش بزرگه، مثل بزرگی دلِ ایلش✌
به حق این سلامهای معصوم،
در امر فرج تعجیل بشه انشاءالله..
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
202030_1195034450.mp3
زمان:
حجم:
28.7M
یکی از سیرههای اهلبیتعلیهسلام
که کم بازگو شده، و کمتر مورد بحث واقع شده
سیرهی معیشتی این بزرگواران بوده
الخصوص امامصادقعلیهسلاموصلوات..!
+امینیخواه
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
صدال
یکی از سیرههای اهلبیتعلیهسلام که کم بازگو شده، و کمتر مورد بحث واقع شده سیرهی معیشتی این بزر
«لَش ها» ، «جعفری» نیستند!
امام صادق میداند وقتی لَش ها حاکم بشوند،
دین میدهند پول میگیرند
دین میدهند نون میگیرند..!
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
یا زهراسلاماللهعلیها..🌱
[رسانهشناسی..✍]
قرآن میخواهد یک نظام بر مبنای عبودیت درست کند
و روابط میان افراد به گونه ای باشد که همه عبد بشوند.
پس وقتی در ارتباط با خبر رسانی صحبت می کند
و همه ی تکیه خود را میگذارد بر روی مفهوم فسق، یعنی این واژه مهم و کلیدی است!
واژه ی فسق به چه معناست؟
ما معمولا واژه ی فسق را " گناهکار " معنی می کنیم.
یکی از مشکلات این است که یک واژه فارسی داریم در مقابل ده واژهی عربی.
برای مثال ما در فارسی به فاسق میگویم گناهکار.
به عاصی میگویم گناهکار.
به خاطی میگویم گناهکار.
به آثم میگویم گناهکار،
درحالی که هیچ کدام به معنای گناهکار نیست و هر کدام معنایی مجزا برای خودش دارد.
در اینجا فسق خیلی معنای قابل تأمل و زیبایی دارد.
فاسق به کسی میگویند که کارهایی را در یک مجموعه انجام میدهد که تناسبی با آن مجموعه ندارد و به همین سبب از آن مجموعه بیرون می رود.
انسان فاسق به خاطر اعمالش در جامعهی ایمانی جایگاهی ندارد.
کلمه فسق در چند جای قرآن بیان شده است ، مثلا در سوره مبارکه نور می فرماید:
وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (نور:۴)
«و كسانى كه نسبت زنا به زنان شوهردار مى دهند سپس چهار گواه نمى آورند هشتاد تازيانه به آنان بزنيد و هيچگاه شهادتى از آنها نپذيريد و اينانند كه خود فاسقند.»
می فرماید اگر کسی به یک نفر تهمت ناموسی زد و نتوانست شاهد بیاورد( لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ ) آن هم چهار تا ، پس علاوه بر این که حد بر او جاری می شود و باید شلاق بخورد ، فاسق هم شناخته می شود و تا ابد در هیچ دادگاهی شهادت او مورد قبول نخواهد بود.
فاسق میشود ؛ یعنی این که دیگر روی حرف او نباید حساب کرد.
حالا در مسئله خبر رسانی می فرماید؛ خبر رسانی جامعه نباید در دست فاسق باشد!
•امینیخواه
#پارتیک
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]