✨﷽✨
#پندانه
✍ شاکربودن انسان را مسرور میکند
🔹نویسندهای مشهور، در اتاقش تکوتنها نشسته بود. با دلی مالامال از اندوه، قلم در دست گرفت و چنین نوشت:
🔸«سال گذشته، تحت عمل قرار گرفتم و کیسۀ صفرایم را درآوردند. مدتی دراز در اثر این عمل اسیر بستر بودم و فاقد حرکت.
🔹در همین سال ۶٠ساله شدم و شغل مورد علاقهام از دستم رفت. ۳۰ سال از عمرم را در این مؤسسۀ انتشاراتی سپری کرده بودم.
🔸در همین سال درگذشت پدرم غم به جانم ریخت و دلم را از اندوه انباشت.
🔹در همین سال بود که پسرم تصادف کرد و در نتیجه از امتحان پزشکیاش محروم شد. مجبور شد چندین روز گچ گرفته در بیمارستان ملازم بستر شود.
🔸ازدسترفتن اتومبیل هم ضرر دیگری بود که وارد شد.»
🔹و در پایان نوشت:
«خدایا، چه سال بدی بود پارسال!»
🔸در این هنگام همسر نویسنده، بدون آنکه او متوجه شود، وارد اتاق شد و همسرش را غرق افکار و چهرهاش را اندوهزده یافت.
🔹از پشتسر به او نزدیک شد و آنچه را که بر صفحه کاغذ نقش بسته بود، خواند. بیآنکه واکنشی نشان دهد که همسرش از وجود او آگاه شود، اتاق را ترک کرد.
🔸اندکی گذشت و دوباره وارد شد و کاغذی را روی میز همسرش در کنار کاغذ او نهاد.
🔹نویسنده نگاهی به آن کاغذ انداخت و نام خودش را روی آن دید؛ روی کاغذ نوشته شده بود:
🔸«سال گذشته از شر کیسۀ صفرا که سالها مرا قرین درد و رنج ساخته بود، رهایی یافتم.
🔹سال گذشته در سلامت کامل به سن ۶۰ رسیدم و از شغلم بازنشسته شدم. حالا میتوانم اوقاتم را بهتر از قبل با تمرکز بیشتر و آرامش افزونتر صرف نوشتن کنم.
🔸در همین سال بود که پدرم، در ۹۵سالگی، بدون آنکه زمینگیر شود یا متکی به کسی گردد، بیآنکه در شرایط نامطلوبی قرار گیرد، به دیدار خالقش شتافت.
🔹در همین سال بود که خداوند به پسرم زندگی دوباره بخشید.
🔸اتومبیلم از بین رفت امّا پسرم بیآنکه معلول شود، زنده ماند.»
🔹و در پایان نوشته بود:
«سال گذشته از مواهب گستردۀ خداوند برخوردار بودیم و چقدر به خوبی و خوشی به پایان رسید!»
🔸نویسنده از خواندن این تعبیر و تفسیر زیبا و دلگرمکننده از رویدادهای زندگی در سال گذشته، بسیار شادمان و خرسند و در عین حال متحیر شد.
🔹در زندگی روزمره باید بدانیم که شادمانی نیست که ما را شاکر و سپاسگزار میکند بلکه شاکربودن است که ما را مسرور میسازد.
@sedal313
دلم میخواهد درون من
و درون تک تک شما
شهید دیالمه ای زنده شود.
-آنگاه ما به قلهی ظهور خواهیم رسید.
#نیازمندیها
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
گفت برای انقلاب «جون» میزارم؛
مسعود بهش گفت:
- برای انقلاب باید وقت گذاشت، نه جون!
با چهرهای سر ریز از نشاط گفت:
-توی این دنیا، هر جون، برابر است با هر یک ثانیه از وقت.
پس من برای انقلاب جونم رو میزارم.
این را که گفت، دست روی شونهی خودش گذاشت و گفت:
-تو تحت کنترل منی! برویم آنجا که من میخواهم، نه تو!
مات حرفش بودیم،
گفتم:
-هان چیه؟! نور بالا میزنی؟!
سری به خنده تکون داد، سمت قفسهی کتابهایش رفت.
کلام الله را برداشت، گوشهای نشست و گفت:
-رفقا! منتظرید تعارف کنم؟
متوجه حرفش که شدیم، دو طرفش نشستیم.
اُنس با قرآن بود، آنهم قرآنی که نه دل من،
نه دل او، نه به دل مسعود تعبیر شد،
قرآنی که با بطن اصلی خودش تعبیر شد.
بدون آنکه هر چه دلمان میخواست برداشت کنیم.
برای همین، «نور» دیدیم، نه تنها در چهرهی او،
بلکه در خط به خط کلامالله توی دسش.
بعد گذشت ساعتی، اجازه داد از قفسهی کتابی که جونش روی آن بود، کتابی به مناسبت روز کتاب به هدیه ببریم.
مسعود زد روی دستش و گفت:
-نه مثل اینکه جدی هست، رسما داری با علایقت میجنگی پسر، نور بالا که هیچ، داری انفجار نور به بالا میرنی.
یعنی میگی باور کنیم اگر دست زدیم به کتابهات، زنده می مونیم.
-اول نفس بگیر نمیری،
ولی سخته برام، تا نظرم عوض نشده آره.
دست بردم و کتاب «دیدمکهجانممیرود» رو برداشتم، اشاره کردم به کتاب و گفتم:
-پس این میمونه برای من.
خندید و گفت:
- لعنت به هوا، باشه. الحق که «دیدمکهجانممیرود».
#دیدمکهجانممیرود
#صدال
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
صدال
گفت برای انقلاب «جون» میزارم؛ مسعود بهش گفت: - برای انقلاب باید وقت گذاشت، نه جون! با چهرهای سر ر
-برشی از کتاب دیدم که جانم میرود.
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اذیتی داره!
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]
کیروش به خبرنگار انگلیسی: چقدر برای این سوال پول گرفتی؟
🔹در نشست خبری سرمربی تیم ملی، خبرنگار اسکای اسپورت در سوالی به کیروش گفت: سرمربیگری تیم کشوری که حقوق زنان در آن رعایت نمیشود چه منفعتی برای شما دارد؟ کیروش در واکنش به این صحبتها گفت: شما چه مبلغی برای این سوال دریافت میکنید؟
🔹پس از اتمام نشست خبری، کیروش خطاب به آن خبرنگار گفت: به حرفهای من فکر کن! راستی از کشور خودتان چه خبر؟
صدال
کیروش به خبرنگار انگلیسی: چقدر برای این سوال پول گرفتی؟ 🔹در نشست خبری سرمربی تیم ملی، خبرنگار اسکا
یحیی گلمحمدی به بازیکنان تیم ملی حمله کرده که چرا رفتید دیدار با رییس جمهور؟
اگر جنابعالی خیلی معترضی، به جای غر زدن سر بقیه از سرمربی گری پرسپولیس استعفا بده و بی خیال میلیاردها پولی شو که داری بابت حضور در یکی از تیمهای حکومتی میگیری!
مرد این کار نیستی چون منفعت طلبی!
🗣امیرحسین ثابتی
⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘
[ @sedal313 ]