eitaa logo
صدای فکر
137 دنبال‌کننده
58 عکس
13 ویدیو
15 فایل
•┈•••✾•﷽•✾•••┈• ✍یادداشت های یک طلبه 🔸طلبه دروس خارج و دکترای مدرسی معارف اسلامی 💎ارتباط: @R_Shahryar 09014152797 🍃والله المستعان🍃
مشاهده در ایتا
دانلود
بین انسان و انسانیت فاصله است و چه بسیار انسان هایی که به مرحله انسانیت نمی رسند. ═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═ 🦋@sedayefakr
از منظری ارزش و بلکه حقیقت هر انسان وابسته به نوع دردی است که درونش را می آزارد. اگر رنج ما از احوال شخصی و از سنخ کفش و لباس و ماشین و منزل است، قیمت ما به قدر همان کفش و لباس و هم ردیف همان ابزار است. اما اگر دردهای ما فراتر از دردهای ابزاری و احوال شخصی است، چنانکه اگر رنج یک انسان ما را می آزارد و آه مظلومی بی قرارمان می کند، یعنی خود شخصی مان را سعه ی وجودی داده ایم، وسعتی یافته و رشدی کرده ایم و در حقیقت از صرف انسان بودن فراتر رفته ایم و به حریم انسانیت وارد شده ایم. ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
از منظر قرآن برخی به ظاهر انسان ها، نه انسان بلکه جزو حیوانات هستند: «كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ؛گورخراني رميده‌اند» مدثر،۵۰. ═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═ 🦋@sedayefakr
حقیقت این است که کشتن، ماهیتا رفتاری خشن و بلکه اوج خشونت ورزی است. بهتر بود می فرمودند: اولا: حق حیات، مطلق و همیشگی نیست. ثانیا: خوبی و بدی یا حُسن و قُبحِ خشونت و محبت، ذاتی و مطلق (همیشگی) نیست بلکه اقتضایی و وابسته به مصداق و مورد است. چه بسا رفتار محبت آمیزی که ضداخلاقی است و چه بسیار رفتارهای خشونت آمیزی که نشان از اوج اخلاق مداری است. بنابراین: کشتن امثال شمر و حرمله هر چند کاری خشن ولی رفتاری ضداخلاقی نیست بلکه چون مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است نشانه جوانمردی و در زمره والاترین فضائل اخلاقی است. بالاتر آنکه پاک سازی جهان از ظلم و جور از جمله وظایف هر انسان اخلاقی است. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
@sedayefakr.pdf
436.4K
❓❗️اگر می خواهید با دغدغه ها، چالش ها و ذهنیات ها در حوزه خانواده و تربیت آشنا شوید فایل پیوستی را اقلا یک بار با دقت ملاحظه کنید. ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
🔸جلباب در قرآن و نسبت آن با چادر بانوان ایرانی 📰ماهنامه جهاد قلم، بسیج دانشجویی دانشگاه معارف ✍ یادداشت علمی ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚به لطف خدا کتاب ادبستان مطهر توسط دفتر نشر معارف، منتشر شد. این کتاب برای اولین بار به ارائه منسجم، نظامند و جامع آراء تربیتی استاد مطهری با رویکردی کاربردی و ناظر به فرزند پرداخته است. از جمله ویژگی های دیگر کتاب غلبه ی جنبه روان شناختی در روش های تربیتی است که موجب اتقان و اعتبار هر چه بیشتر و فرازمانی بودن آنها شده است. 🔹کتاب از فروشگاههای نشر معارف و پاتق کتاب در سراسر کشور و نیز از طریق سایت نشر معارف با ارسال رایگان قابل تهیه است. سایت: https://patoghketab.ir/book/115439/ 🔸ضمنا اگر عزیزی قصد تهیه کتاب در تعدادبالا داشت، می تواند به بنده اطلاع بدهد تا با حدود۴۰درصد تخفیف( تخفیف ناشر به مولف) کتاب را برایشان سفارش دهم. ان شا الله مقدمه صوتی کتاب در کانال قرار می گیرد. تماس: 09014152797 ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
✍ در طول سالیان بعد از شهادت استادمطهری و علی رغم تاکیدات رهبری انقلاب مبنی بر ضرورت پرداختن به اندیشه های ایشان، متاسفانه هیچ گاه دیدگاههای تربیتی استاد به نحو مطلوب و نظامند ارائه نشد. کتاب تعلیم و تربیت استاد علاوه بر نقص عدم تفکیک مرزهای دانش( مثل عدم تفکیک مباحث تربیتی از اخلاقی و اخلاقی از تربیت اخلاقی و تربیتی از فلسفه تربیت و فلسفه اخلاق)، حجم بسیار ناقص، کلی و غیر منضبطی از اندیشه های تربیتی ایشان را در بر گرفته در حالی که مباحث تربیتی بسیار مهمی از استاد مطهری در کتبی که ربط و نسبتی با حوزه اخلاق و تربیت ندارند مندرج است. مثلا در کتب آینده انقلاب اسلامی، نقدی برمارکسیسم، فلسفه تاریخ، نقدمادی گرایی و خدمات متقابل اسلام و ایران، بحث های کاربردی مهم تربیتی دارند. اینها باید جمع آوری و در قالبی نظامند و منطبق با بینش و دغدغه های تربیتی استاد ارائه می شد که سوگمندانه هیچ گاه انجام نشد. این اثر با چنین دغدغه ای نگارش شده که امیدوارم توانسته باشد این رسالت را انجام داده باشد. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
✍ از جمله ویژگی های ممتاز اندیشه های استاد که در کتاب ادبستان مطهر محسوس است آنکه توصیه های تربیتی ایشان حیث روان شناختی قوی دارد و نشان می دهد ایشان شناخت دقیقی از ابعاد وجودی انسان، از نیازهای انسان، از استعدادها، ظرفیت ها و فطریات و غرائز انسان داشتند و روش های تربیتی را با نظر به این شناخت ها ارائه نمودند. شاید علت این جهت گیری روان شناختی، به جهت انس و در عین حال تسلط استاد بر مباحث عمیق علم النفس فلسفی بوده است. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی مقدمه کتاب 🔖بخش اول: نیازهای تربیت ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی مقدمه کتاب 🔖بخش دوم: استاد و تربیت ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی مقدمه کتاب 🔖بخش سوم: این کتاب ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
طواف کعبه سنتی مربوط به قبل از اسلام و بامحتوایی شرک آمیز شده بود با این حال اسلام با آن مخالفت نکرد بلکه محتوایش را از آیینی شرک آمیز به توحید محض تغییر داد. انقلاب اسلامی مفتخر است که با عمده آیین های باستانی ایران این طور برخورد کرده است. به برکت انقلاب، توانستیم کالبد سنت را نگه داریم و محتوا و روح آن را تغییر بدهیم. امروز بسیاری از آیین های تاریخی سنتی در فرهنگ دینی ایرانی ها هضم شده و رنگ ارزشی به خود گرفته است. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
✍ آقای مثلا تحول خواه! متوجه نیستید که: بر آتش دل تو، دارند کباب عروسی شیطان باد می زنند. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ پلورالیسم دینی را قبول نداریم و معتقدیم حد نصاب ارزش، اعتقاد به خدا و معاد است. عمل نیک و خوب تنها درصورتی ارزش(ثواب/ پاداش) دارد که از روی اعتقاد به خدا و با هدف رضای او انجام شود بنابراین اعمال نیک و خوب غیر مسلمان قبول نمی شود و عامل نجات او از دوزخ نیست. با این حال به پلورالیسم نجات اعتقاد داریم یعنی ممکن است برخی غیرمسلمان ها در نهایت از دوزخ نجات پیداکنند و وارد بهشت شوند. مانند کسانی که مستضعف فکری بوده و درعین حال اعمال نیک و شایسته انجام داده اند. به طور مثال اگر فردی دسترسی به دین حق(اسلام) نداشته و علی رغم تلاش کافی برای پیداکرد حق و دین حق، به حقیقت نائل نشده ولی بر طبق دستورات دین یا آیینی که آن را حق می دانسته عمل کرده، دستورات اخلاقی آن را انجام داده و از ضدارزش ها پرهیز کرده است، محتمل است که اعمال او مقبول و اهل نجات باشد. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
🥀سعدیا دیگر بنی‌ آدم برادر نیستند... *** سعدیا دیگر بنی‌ آدم برادر نیستند جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند عضوهای بی‌ شماری را به درد آورده چرخ عضوهای دیگر امّا یار و یاور نیستند کودک چشم‌ آبیِ غرب و سیه‌ چشمِ عرب در نگاه غربیان با هم برابر نیستند شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده‌ اند تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند از نگاه غربیان انگار در مشرق‌ زمین مادرانِ داغِ کودک‌ دیده، مادر نیستند نزد آنانی که می‌ گریند در سوگِ سگان صحنه‌ های قتل‌ انسان، گریه‌ آور نیستند کاش بی‌بی‌سی سؤال از باربی‌ سازان کند؛ این عروسک‌ ها که می‌ سوزند، دختر نیستند؟ ای نتانیاهو! اگر مردی تو با مردان بجنگ گرچه اسرائیلیان از دَم، مذکّر نیستند بی‌ مروّت! کودکند اینها نه مردان حماس خانه‌ اند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند کودکان هر چند بسیارند در ویرانه‌ ها ساقه‌ های تُردِ ریحانند، لشکر نیستند خادمانِ کعبه سرگرمند در کاباره‌ ها؟ یا که اهل جنگ، جز با رقص خنجر نیستند؟ بار دیگر خو گرفت این قوم با دختر کُشی؟ یا که غیرت داده از کف، یا دلاور نیستند؟ 🖋افشین علا ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
📚انتشار مقاله جدیدی از حقیر با عنوان: مبانی و اصول رشداخلاقی خانواده تراز تمدن نوین اسلامی از منظر بیانیۀ گام دوم انقلاب 🔖فصل نامه مطالعات سیاسی تمدن نوین اسلامی، زمستان 1402 🔗چکیده مقاله: ✅https://sjs.isri.ac.ir/article_189771.html ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
فرزند آدم بالهایت را کجا جاگذاشتی؟ ویژه آدم های خسته و ناامید؛ سالها پیش به یک نفر از همین دست آدم ها، این کتاب را هدیه دادم خاطرم هست چند روز بعد با روحیه ای خوب آمد و تشکر کرد. بعدها به هر که توصیه کردم، از اثر مثبت کتاب برایم گفت. قطع کتاب پالتویی و دارای متنی کوتاه است. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
ضرورت رای به اصلح دستگاه اموی از امام حسین (ع) فقط یک امتیاز می خواستند و اگر آن یک امتیاز را امام به آنها می داد نه تنهاکاری به کارش نداشتند، انعام ها هم می کردند و امام هم، همه آن تحمل رنج ها را کرد و تن به شهادت خود و کسانش داد که همان یک امتیاز را ندهد. آن یک امتیاز، فروختن رای و عقیده بود. در آن زمان صندوق و انتخاباتی نبود، بیعت بود. بیعت آن روز رای دادن امروز بود. پس امام اگر یک رای غیر وجدانی و غیر مشروع می داد، شهید نمی شد. شهید شد که رای و عقیده خودش را نفروخته باشد. 📚شهید مطهری،مجموعه آثار، ج۱۷، ص۴۶۴ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فرمایشات قابل پذیرش نیست و ایراد و اشکال دارد. دو نکته در این باره 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙دو نکته در نقد فرمایشات مندرج در کلیپ بالا ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
RCDIR_Volume 3_Issue 5_Pages 213-231 (7).pdf
965.1K
📚نسخه کامل مقاله علمی پژوهشی جدید حقیر با عنوان "مبانی و اصول رشداخلاقی خانواده تراز تمدن اسلامی از منظر بیانیه گام دوم انقلاب" 📆فصل نامه مطالعات سیاسی تمدن نوین اسلامی، س ۱۴۰۲ ─┅ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
✍از این سنخ مطالب از سوی سلبریتی های مجازی زیاددیدم. برخی ژست اخلاقی گرفته، مطالبه ی انتقام رو زشت و توهین به نیروهای نظامی دانستند؛ برخی با ژست ولایت مداری گفتند جلوتر از ولی فقیه حرکت نکنید و برخی ازدرِ تخصص گرایی واردشده گفتند در جایی که فرمانده کل قوا، شورای عالی امنیت ملی و فرماندهان نظامی هستند، چرا یک عده ناآگاه، صدای انتقام سر می دهند! به نظر می رسه این افراد از یک نکته ساده و در عین حال مهم غفلت کردند. در حقیقت منطقی که پشت بند اصل مطالبه انتقام است یابایدباشه این است که: این مطالبه نه به معنای جلوتر از ولی خدا حرکت کردن است و نه موجب تضعیف یا تحقیر نیروهای نظامی است و نه تعیین تکلیف برای اونها است. بلکه مطالبات مردمی انتقام، در جهت باز کردن دست ولی فقیه و نیروهای نظامی برای انتقام و اتفاقا درجهت اقتدار بخشی به اقدام و عمل آنها است. آقایان توجه بفرمایند که ما از حیث فضای عمومی جامعه سوگمندانه اسیر پیاده نظام دشمن هستیم به نحوی که کمترین و درست ترین اقدام حق هم با هوچیگری تبدیل به بلوا و به اقدامی ضدمردم تبدیل میشه. خب در این شرایط ولی خدا هم برای اقدام نیاز به پشتوانه و مطالبه مردمی دارد. استماع بفرمایند عین فرمایشات حضرت آقا در ماجرای عین الاسد را‌ که آقا فرمودند مطالبه مردم برای انتقام سوخت حقیقی موشکی بود که پایگاه عین الاسد را درهم کوبید. از منظر بازتاب بین المللی هم (چه در عرصه رسانه ها و چه در سطح سران و نهادهای بین المللی)مطالبه انتقام، خیلی مهم و نشانه پشتوانه مردمی اقدامات نیروهای نظامی ایران است. ─┅ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4