eitaa logo
صدای فکر
133 دنبال‌کننده
58 عکس
13 ویدیو
15 فایل
•┈•••✾•﷽•✾•••┈• ✍یادداشت های یک طلبه 🔸طلبه دروس خارج و دکترای مدرسی معارف اسلامی 💎ارتباط: @R_Shahryar 09014152797 🍃والله المستعان🍃
مشاهده در ایتا
دانلود
✅شبهه ای درباره کثرت اعمال وارد شده برای ماه رمضان ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
✍فرمایشات پدرانه حضرت آقا درباره برخی افراد بی حجاب، به معنای مقصر نبودن آنها و یا به معنای عدم برخورد قانونی با آنها نیست. حضرت آقا نفرمودند اینها را مقصر نمی دانم بلکه تعبیر ارتکاب حرام سیاسی و حرام شرعی درباره بی حجاب ها به کار بردند که یعنی اینها به صورت مضاعف مقصر هستند. هنجار شکن سفیه یا بی اراده نیست که مکلف و مقصر نباشد بلکه از روی اختیار و تعمدا اقدام می کند. اساسا وقتی فعل او حرام است یعنی مقصر است و این بدیهی است و وقتی حیث سیاسی هم بر عمل حرام او افزوده شود تقصیر و جرم او نیز مضاعف خواهد شد. 🔸نکته دیگری که از فرمایش آقا استفاده می شود ناظر به دستگاههای مسئول است. وقتی یک نفر حرام سیاسی مرتکب می شود وظیفه دولت و نظام است که در مقابل او بایستد تا نظام و ارزش های آن تضعیف نشود. مثلا دزدی از بیت المال یا فرضا جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی بیگانه حرام سیاسی هستند و نظام موظف است با مرتکبان برخورد کند؛ در مورد بی حجابی هم همین طور است یعنی حکومت موظف به مواجهه و برخورد است. البته این نکته صرفا برداشت از فرمایشات آقا نیست بلکه عین فرمایش ایشان است که درباره برخورد با بی حجابی فرمودند: "حکومت وظیفه دارد در مقابل او بایستد" 🔹تعبیر حرام سیاسی که اخیرا درباره هنجارشکنان به کار بردند یک فرمایش ذو وجوه است که علاوه بر اینکه نشان می دهد آنها مقصر هستند دلالت دارد بر وظیفه مجموعه دستگاههای ذی ربط در برخورد با هنجارشکنان و همچنین نقدی است بر رویکرد صرفا فرهنگی در قبال این پدیده و اقدام ضد فرهنگی و سیاسی. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
«إن لَم تَکُن رَضِیتَ مِنّا فَالآنَ فَارضِ مِنّا» 🤲پروردگارا! اگر تا این لحظه ما نتوانسته‌ایم رضایت و خشنودی تو را کسب کنیم، درخواست و تمنا می کنیم که در همین لحظه رضایت خودت را شامل حال ما بفرما. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
«سلام بر تو ای ماه رمضان چه قدر در نظر مجرمان طولانی بودی و چه‌ قدر در سینه مومنان باشکوه؛ خداوندا عمرهای ما را که پیش روی ما است به ماه رمضان آینده برسان» السَّلَامُ عَلَیكَ مَا كَانَ أَطْوَلَكَ عَلَى الْمُجْرِمِینَ، وَ أَهْیبَكَ فِی صُدُورِ الْمُؤْمِنِینَ. ابْلُغْ بِأَعْمَارِنَا مَا بَینَ أَیدِینَا مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ الْمُقْبِلِ. 📚صحیفه سجادیه،دعای۴۵ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
5.pdf
311.6K
📚انتشار مقاله جدیدی از حقیر با عنوان "کارکردهای ادراک حیات متالهانه در تعالی اخلاقی انسان". نمایه شده در سیویلیکا: ✅https://civilica.com/doc/1697378 ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 @sedayefakr
فرمود: 🔸از به زبان آوردن سخنان کم مایه و زشت بر حذر باش زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانمایگان را از تو فراری می دهد؛ 🔹إیّاکَ وَ ما یَستَهجَنُ مِنَ الکَلامِ فَإنَّهُ یَحبِسُ عَلَیکَ اللِّئامَ وَ یُنَفِّرُ عَنک الکِرامَ. 📚غرر، ص۲۱۴ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
یکی از دوستان شهید خواب او را می بیند که می گوید: "من را به بالای یک بلندی بردند و سرم را بریدند و پیکرم را همانند حضرت مسلم بن عقیل به پایین پرت کردند". زمانی که پیکر مطهر حاج جواد تفحص شد، رزمندگان سوریِ مطلع از موضوع، محل شهادت وی را نشان داده و گفتند که داعشی ها جواد را بالای این تپه بردند و سرش را بریدند و سپس پیکر بی جانش بی رحمانه به پایین پرت کردند. شهید آوینی: اگر حقیقت را بخواهی، هنوز روز عاشورا به شب نرسیده است. كاروان تاریخ روان است و یاران عاشورایی سیدالشهدا (ع) یكایک از صلب پدران و رحم مادرانشان پای به سیاره‌ زمین می گذارند و در زیر خیمه‌ هایی پشمینه و یا در خانه‌هایی كاه گلی بزرگ می شوند و خود را به صحرای كربلا می رسانند. 📚 فتح خون. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
ETHICS_Volume 13_Issue 1_Pages 119-151 (1).pdf
568K
📚انتشار مقاله جدیدی از حقیر با عنوان "بررسی ارزش اخلاقی فرزندآوری" 📆فصل نامه اخلاق وحیانی، تابستان ۱۴۰۲ 🔗 لینک ثابت دانلود نسخه کامل مقاله: ✅https://ethics.isramags.ir/article_173509.html ─┅ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
2.39M
🔹نکته ای در نقد کلیپ بالا: 🔸بررسی اینکه انسانیت میوه عقل است یا دین؟ 🎙 ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قِصه ی پر غُصه ی خام گویی اخلاقی! 🔸تاملی درباره این نوع از فرمایشات: 🔹حتی اگر این دسته از روایات _ یعنی احادیث مشتمل بر ثواب و عقاب های شگفت انگیز _ از کلیت و اطلاق برخوردار باشند، با این وجود باید توجه نمود که حیث اقتضایی یک فعل اخلاقی، غیر از حیث وقوعی آن است و جزا و پاداش به حیث وقوعی فعل اخلاقی(عمل) تعلق می گیرد نه اقتضایی آن. (تفصیل این مجمل در آینده ان شاءالله). ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
📌رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم 📋عنوان بحث بنده: پدیدار شناسی ضعف اخلاقی بی حجابی 📅تاریخ جلسه: ان شا الله ۱۸مهر ⌚️زمان : ۱۰صبح 🎙به صورت مجازی ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
کتاب الکترونیک 1.pdf
2.04M
📚اخلاق رفاقت و دوستی انتشار: مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی.قم.۱۴۰۲ ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
🔺سلسله نشست‌های "حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشته‌ای"( آکادمی اخلاق‌پژوهی روشمند و انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی) ✅عنوان: پدیدارشناسی ضعف اخلاقیِ بی‌حجابی ✔️ حجت‌الاسلام روح‌الله شهریاری؛ مدرس دانشگاه و دکتری اخلاق از دانشگاه معارف اسلامی قم ⏰زمان: سه‌شنبه ۱۸ مهر؛ ساعت ۱۰ 👈آی‌دی ثبت‌نام: @Ethics_academy 🔶 https://eitaa.com/ethicssbu 🔶
درندگی انسانی که درنده خوی شود، خیلی بیشتر از حیوانات درنده است. ┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅ 🦋@sedayefakr
بین انسان و انسانیت فاصله است و چه بسیار انسان هایی که به مرحله انسانیت نمی رسند. ═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═ 🦋@sedayefakr
از منظری ارزش و بلکه حقیقت هر انسان وابسته به نوع دردی است که درونش را می آزارد. اگر رنج ما از احوال شخصی و از سنخ کفش و لباس و ماشین و منزل است، قیمت ما به قدر همان کفش و لباس و هم ردیف همان ابزار است. اما اگر دردهای ما فراتر از دردهای ابزاری و احوال شخصی است، چنانکه اگر رنج یک انسان ما را می آزارد و آه مظلومی بی قرارمان می کند، یعنی خود شخصی مان را سعه ی وجودی داده ایم، وسعتی یافته و رشدی کرده ایم و در حقیقت از صرف انسان بودن فراتر رفته ایم و به حریم انسانیت وارد شده ایم. ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
از منظر قرآن برخی به ظاهر انسان ها، نه انسان بلکه جزو حیوانات هستند: «كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ؛گورخراني رميده‌اند» مدثر،۵۰. ═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═ 🦋@sedayefakr
حقیقت این است که کشتن، ماهیتا رفتاری خشن و بلکه اوج خشونت ورزی است. بهتر بود می فرمودند: اولا: حق حیات، مطلق و همیشگی نیست. ثانیا: خوبی و بدی یا حُسن و قُبحِ خشونت و محبت، ذاتی و مطلق (همیشگی) نیست بلکه اقتضایی و وابسته به مصداق و مورد است. چه بسا رفتار محبت آمیزی که ضداخلاقی است و چه بسیار رفتارهای خشونت آمیزی که نشان از اوج اخلاق مداری است. بنابراین: کشتن امثال شمر و حرمله هر چند کاری خشن ولی رفتاری ضداخلاقی نیست بلکه چون مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است نشانه جوانمردی و در زمره والاترین فضائل اخلاقی است. بالاتر آنکه پاک سازی جهان از ظلم و جور از جمله وظایف هر انسان اخلاقی است. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
@sedayefakr.pdf
436.4K
❓❗️اگر می خواهید با دغدغه ها، چالش ها و ذهنیات ها در حوزه خانواده و تربیت آشنا شوید فایل پیوستی را اقلا یک بار با دقت ملاحظه کنید. ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
🔸جلباب در قرآن و نسبت آن با چادر بانوان ایرانی 📰ماهنامه جهاد قلم، بسیج دانشجویی دانشگاه معارف ✍ یادداشت علمی ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا