eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.5هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
79 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻طبق معمول باید گفت: مردم، کار را تمام کردند! 🔹میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف در محاصره امت رسول الله (ص) ▫️شعرخوانی احمدبابایی، در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ درگیری با پلیس لندن مقابل سفارت ایران و شعار بی‌شرف بی‌شرف به پلیس لندن! روز یکشنبه اعلام کرد که پنج نفر از مقابل سفارت ایران در انگلیس را دستگیر کرده است. 2⃣ درگیری و کتک‌کاری های خارج نشین در تجمع‌شان در علیه جمهوری اسلامی سوژه رسانه‌های خارجی شد! 🆔 @sedayehowzeh
🔻آقای رییسی! بستر مناسب جهت شنیدن مطالبات اقشار مردم را فراهم کنید‌؛ بدون خروج لشکر تراکتوری! 📸 تصویر مربوط به امروز در تجمع میدان انقلاب بخشی از پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت وقایع اخیر: ✔️ برمسئولان لازم است كه به خواسته های مردم گوش دهند و مشكلات آنها را حل نمایند و نسبت به حقوق آنان حساس باشند و باید توجه داشته باشند كه حضرت امیر(علیه السلام) فرمودند: ستون دین همین مردم هستند و این مردم بودند كه در راه انقلاب از جان و مال خود گذشتند و همچنان پای آرمان امام و انقلاب ایستاده اند! 💠 پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔺 مطالبات دختر جوان انقلابی معترض و نسلی که حوصله توصیه و گفتار درمانی ندارد! ✍ اکثر مطالبات از نظام ربطی به خطوط سیاسی ندارد؛ مردم خواهان ، ، ، ، و رعایت آموزه های بنیادین دینی توسط هستند؛ آنها اگر حس کنند خواسته هایشان، جدی گرفته نمی شود، تاب نمی آورند و به روش های مختلف ممکن، می کنند. ▫️در زمانه ای هستیم که بیشتر از هر وقتی، مختلف باید مجال حرف زدن داشته باشند؛ به بهانه صیانت از ، نباید با افکار عمومی شد؛ حوصله و بالاست، بگذاریم حرف ها زده شود و صداها شنیده شود؛ نسل جدید، هیچ آتوریته و اقتداری را نمی پذیرد، آنها فقط باید شوند، همین! 🔹استمرار مناظره های تلوزیونی، حضور مسئولین پای میز افکار عمومی در قالب های مختلف، انعکاس بی سانسور گزاره های مرکزی افکار عمومی به همراه ارائه پاسخ های چند وجهی و مطابق روحیه مخاطب امروزی و باور راستین به قدرت و نیک نهادی مردم از ضرورت های شکل گیری است! / حمید خیبری ✔️ را بدون پارازیت بشنوید 👇 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
▫️دو ضرری که بابت قطع اینترنت متوجه مقیم ایران هست: 1️⃣ بنده هستم. می خواهم برای دوستان و خانواده خودم تبیین کنم که وضعیت در ایران و قضیه مهسا امینی آنطور نیست که شبکه های اروپایی و پاکستانی می گویند. تنها وسیله ارتباطی بنده و است. تا وقتی که راه ارتباط باز شود دیگر این خبر داغ نیست و مردم دنیا دیگر به آن توجه نمی کنند پس برای تبیین صحیح دیر می شود. مانند این اتفاق را در سال ۹۸ در قضیه بنزین تجربه کرده ام. 2️⃣ از آنجا که چند روزی هست که در فضای مجازی در دسترس نیستم. ممکن است این فکر به افراد خارج از ایران القا شود که محیط ایران محیط و است. ➖تعداد زیادی از اتباع غیر ایرانی مقیم ایران مانند بنده این مشکل را تجربه می کنند. شاید هر کدام از ما بتوانیم مسائل را برای دو یا سه نفر در خارج از ایران کنیم. یعنی روی هم شاید هزاران نفر از دانستن وضعیت اصلی محروم می مانند. هنوز انقلابیون، راهبرد خوبی برای تبیین مسائل درون ایران برای خارج نشینان اتخاذ نکرده اند. گاهی می خواهم لینک پرس تی وی را برای دوستان بفرستم. اما می بینم خود این شبکه اخبار را خوب کار نکرده و اخبار آن به درد تبیین نمی خورد. ✔️ را بدون پارازیت بشنوید 👇 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔻«خوارج نو» در ایران امروز ▫️اصل «گسست میانِ من و دیگری» به مثابه نخستین اصل در اندیشه خوارج می باشد، اینکه هرکسی از من نیست در دارالکفر هست. این اصل، پایه‌ای موثر در اخلاق دینداری خوارج و خودشیفتگی و خودارضاییِ دینی و سیاسی آنها در برخوردهای اجتماعی¬ با دیگران بوده و همین نیز موجب انسداد گفتگوی خوارج با اغیار بوده است. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم فکر می‌کردم مصادیق مهم از این جریان را می‌توان در برخی از خطبا و گاه در ایران مشاهده کرد، لیکن تجربه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در ایران نشان داد که روحیۀ خوارجی صرفا یک روحیۀ دینی و مذهبی نبوده، بلکه قالب‌های و گاه ریشه‌های عمیقی دارد، قالب‌هایی که دارالکفرش را از خودی‌ها شروع می‌کند، «دیگری»هایش را از خودی‌ها و «خودی»هایش را از بیگانگان برمی‌گزیند، و به رغم ادعای گفتگوی تمدن‌ها، نمی‌تواند همین گفتگو را در وطن بوجود آورد و بلکه در دام تئوری های جدید خشونت می‌افتد. 🔹اصل دیگر در عقاید اجتماعی خوارج، اصل «عدم تبعیض ایمان» است، اینکه ایمان یک امر به هم پیوسته است و قابل تجزیه (بعض بعض کردن) نیست. از این رو کسی یا ایمان دارد و یا ندارد و کافر است. کسانی که گناهکاراند، نمی¬توانند ایمان داشته باشند و کسی هم که ایمان ندارد کافر و مهدور الدم است. دوباره زمانی که این مقاله را می‌نوشتم تصورم این بود که مصادیق این اصل را باید در میان برخی از جستجو کرد، لیکن بعدها دیدم این سخت‌گیری و گاه ساده‌لوحی را می‌توان در میان برخی جریان‌های روشنفکری در ایران نیز پی گرفت. بر اساس چنین اصلی همه باید نابِ ناب باشند و جامعه نیز باید مبرای از خطا باشد (برای همین، این طیف یا سفید سفید می بینند و یا سیاه سیاه). دشوارتر اینکه، نه تنها افراد جامعه باید مصون از خطا باشند، بلکه دولت اسلامی نیز باید خالی از ضعف و اشتباه باشد. از این نظر، اگر دولت جایی مرتکب خطا شود گناه کبیره کرده و «کافر» و «مرتد» می¬شود و در این صورت نه تنها باید از آن سرپیچی کرد بلکه باید با ایشان «جهاد» نمود. (اصل «استعراض» یا «اعدام مرتدان»). 🔸قاعدۀ دیگر در رفتار اجتماعی خوارج تقدم «شور» بر «عقلانیت» است. شور و هیجانات نفسانی (passion) همواره یکی از محوری¬ترین پرسش¬ها در اندیشه سیاسی بوده و هست. اندیشمندان بسیاری مانند اسمیت و پاسکال و دیگران در مورد امکان مهار (harnessing) و یا سرکوب (repressing) هیجانات نفسانی و غریزی سخن گفته¬اند و کسانی نیز با عنوان کردن "کنترل آتش با آتش"، شورهای نفسانیِ خطرناک را قابل کنترل با شورهای و هیجانات دیگر تلقی کرده اند. در این باره برخی نیز تأکید کرده‌اند که تا زمانی که شورهای نفسانی از رهگذر عقل و اندیشه تعدیل نشود (تبدیل به interest نشود) نظم اجتماعی بوجود نمی‌آید. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم دوباره مصادیق آن را در میان برخی از جریانات مذهبی و گروه‌های به اصطلاح انقلابی می‌دیدم، لیکن الان که تحولات پیرامونی‌ام را می‌بینم تقدم هیجانات و شورهای کور نفسانی بر عقل و اندیشه، و تقدمِ تعصب‌های کور بر قانون و اخلاق را در جریان‌های مدعی درایران بوضوح می‌بینم. ➖به نظرم آنچه در دو سویۀ به اصطلاح نخبگانی ایران می‌توان مشاهده کرد، دو گونه از خوارج‌بودگی است که مسیرهای گفتگو را از هر دو سویۀ عرفی و مذهبی در ایران به انسداد می‌برد و تراکمی از نفرت و خشونت را در جامعه بوجود می‌آورد. جنس این خوارج‌بودگی در ایران، جنس اخلاقی است و نه اندیشه‌ای، و باید آن را در نظام پر از عیب آموزش و پرورش‌مان چاره کنیم. لیکن عجالتا امروزه لازم است دلسوزان نظام از هر دو طرف برای شنیدن از یکدیگر (حسن الاستماع به مثابه اساس در صورتبندی گفتگوهای سازنده) اندیشه کنند و زمینه‌های لازم را برای ایجاد ارتباطی موثر با یکدیگر و گفتگو با نسل منتقد و گاه معترض (که بسیاری از آنها در خانه هستند و نه در خیابان) فراهم آورند. یکی از نقطه‌های مهم که باید در مورد آن فکر کرد و به توافقی در سطح ملی رسید، «فرایند مسالمت‌آمیز نقد و مکانیسم‌های قانونی آن» است تا بتوان انتقادات دلسوزان انقلاب و نخبگان جامعه برای اصلاح رویه‌ها و اقدامات به موقع را شنید. ✍️ حجت الاسلام دکتر حبیب اله بابایی ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
🔻چقدر ذهن ما با دنیای واقعی مطابق است؟! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻توئیت خوانی در شبکه عربی در مورد اتفاقات اخیر ایران ➖از صحنه‌ها و تصاویری که در خیابان‌های ایران می‌بینیم بسیار خوشحالم، امیدوارم این وضعیت برای ایران پایان نداشته باشد! 🆔 @sedayehowzeh
🔻 آیا مسیری برای اعتراض وجود ندارد؟! در سالهای گذشته به دلیل مشکلات متعدد مردم، راهپیمایی‌ها و تجمعات اعتراضی متعددی برگزار شده است که در اغلب موارد بدون هیچگونه مشکلی صدای مردم به مسئولین رسیده است: تجمعات مشکل آب و انتقال آب در زاینده‌رود و شهرکرد و یاسوج و...؛ تجمعات کامیونداران، تجمعات متعدد معلمان که در نهایت موجب تصویب و اجرای رتبه بندی شد، تجمعات مختلف مالباختگان موسسات مالی، تجمعات مختلف در اعتراض به کمبود دارو (که در یک مورد شخص رئیس جمهور در بین معترضین حضور یافت چیزی که در دنیا کم نظیر است!) 🔹عمده کسانی که می‌گویند چرا حق اعتراض وجود ندارد، مقصودشان اعتراضات رادیکال و اعتراض به اصل وجود نظام و احکام اسلامی است! که در هیچ جا علیه نظام اجازه تجمع رادیکال داده نمی‌شود؛ و نه تنها تجمع بلکه اجازه یک مقاله رادیکال هم داده نمی‌شود و اگر کسی به مقابله با اصل نظام بپردازد به حبس و جریمه سنگین محکوم می‌شود./ حوزه توئیت ✍️ همانطور که در این خبر هم اشاره شده است، در همین مدت اخیر شاهد تجمعات اعتراضی و تحصن های مختلفی بوده ایم که غالبا هم بدون هیچگونه مشکل حل و فصل شده اند اما نکته اینجاست که غالب یا تمام همین تجمعات مورد اشاره بدون بوده اند و اساسا بنایی بر اعطای مجوز به تجمعات مطالبه گرانه مشاهده نمی شود. ➖ما به هر حال نیاز به مدل هایی داریم که با سازوکار قانونی مشخص، شفاف و در دسترس، اجازه دهد تا طیف های مختلف با رعایت خطوط واقعا قرمز، حرفشان را در قالب های تجمع و ... بزنند. ➖برخورد با موارد جای خود، اما با عموم مردم فقط باید گفتگو کرد و حرفشان را شنید و تا جای ممکن و بدون پیش داوری های سلیقه ای ترتیب اثر داد، هم مثل همه دنیا به شکل شفاف باید مراعات شوند. ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57