eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.6هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
80 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻کرسی آزاداندیشی با موضوع: کاوشی نو در مسئله پوشش و نگاه با حضور: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد هدایتی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسین سوزنچی دبیر علمی: حجت الاسلام سجاد خازنی ⏰ زمان: دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 📌مکان: بلوار جمهوری، بین کوچه ۴و ۶، دانشگاه معارف اسلامی 🆔 @sedayehowzeh
معاونت تهذیب و تربیت، با همکاری معاونت آموزش حوزه های علمیه ارائه می کند؛ 🔻مشاوره ورود به حوزه علمیه 📞 برای دریافت مشاوره، با استاد مشاور استان خود کلیک کنید👇 🌐 samah.ir/m-hozeh ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺قالیباف: دولت می‌تواند همین الان واردات خودروی دست‌دوم را آغاز کند! ▫️دولت می‌توانست در آیین‌نامۀ واردات خودرو، خودروهای دست‌دوم را هم بیاورد. الان هم دوفوریت لایحۀ واردات خودروی کارکرده تصویب شده و ما معتقدیم دولت همین الان می‌تواند این کار را انجام دهد. ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔺یک متن درست در مورد یک غلط رسانه‌ای ▫️تصویر بالا مربوط به الیویر وند کاستیل است که ۴۵۵ روز در تهران بازداشت بوده و حالا آزاد شده تصویر پایین مربوط به آقای اسدالله اسدی است که تیر ۱۳۹۷ در آلمان دستگیر و در بلژیک زندانی شده بود. آقای الیور به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شد و آقای اسدی به اتهام {واهی} دست داشتن در عملیات بمب‌گذاری. 🔹حالا بنابر توافق دو کشور این دو زندانی تبادل شده‌اند و به وطن خود بازگشته‌اند. تصویر بالایی بازنمایی بازگشت فردی به آغوش گرم خانواده است و تصویر پایین بازنمایی بازگشت کارمند یا مأمور حکومت به جمع نمایندگان حکومت است! ▫️این تصاویر روایت خواهند شد و ما روایت‌های این تصاویر را در آینده بازمرور و داوری خواهیم کرد اینکه رسانه‌های اروپایی بازگشت آقای الیور را چگونه با تصویر بازنمایی کرده‌اند در کنار بازنمایی رسانه‌های ایران از لحظه بازگشت آقای اسدی، قدرت پنهانی خواهد بود که ورا و فرای هر متنی ملاک و اساس داوری داوران خواهد بود. 🔹ما در ایران مطبوعاتی و اهالی رسانه متخصص فراوان داریم اما وقتی رسانه‌ها در دست متخصصان نیست و متخصصان رسانه در خانه‌های اندوهشان کز کرده‌اند آفرینش این دست شاهکارها بیشتر ناهنرمندی کسانی را نشان می‌دهد که مغرورانه بر پشت فرمان تعصب و جهالت نشسته‌اند و به پس می‌رانند... / رضا سجادی‌نژاد ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
دیروز و در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی صورت گرفت؛ 📸 حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف در مرقد مطهر امام خمینی (ره) ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت‌الاسلام محسن قنبریان مطرح کرد: 📽 مردم در عهد ولایت "اکثرهم لایعقلون" نیستند! / چگونه مانع مصادره شدن امام خمینی ره شویم؟! ▫️بعضی‌ها می‌گویند مردم غرب زده‌اند ولی امام خلاف این عقیده را دارد. 🔹امام‌خوانی را نباید به کسی نیابت دهیم. سخن امام(ره) هنوز شنیدنی است. باید هر کس بصورت مستقیم آثار امام را بخواند... 🔸 چون هر شخص، موسسه یا سازمانی از دیدگاه خودشان امام را بازخوانی می‌کند. به همین دلیل است که نخبگان باید اهتمام به این امر داشته باشند. / فکرت ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
📸 جشن بزرگ امام رضایی‌ها در تهران ▫️با نزدیک‌شدن به ایام پایانی دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (علیه السلام)، اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها دیشب با حضور گسترده و چشمگیر شهروندان تهرانی در میدان خراسان برگزار شد./فارس ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
تأملی در نماهنگ‌های موسيقی محورِ مذهبی؛ 🔺در مورد نماهنگ های موسیقی محور مذهبی (همان استراتژی حلال تدریجی) 1️⃣ مطلوب شرعی چیست؟ 2️⃣ آثار اجتماعی این حجم از تولید موسیقی چیست؟ ▫️ در پاسخ به پرسش اول: موسیقی چه به نحو مطلق حرام باشد و چه تنها برخی از انواع آن، هیچگاه مورد تجویز فقهای شیعه نبوده است. فقیهی یافت نمی‌شود که موسیقی را خصوصا برای تبلیغ دین تجویز کرده باشد. موسیقی حلال هم باشد در نظر فقها مقرِّب( قرب دهنده به سوی خدا) نیست. ➖بسیاری از فقها آن را در ردیف مُبعِّدهایی( دور کننده از خدا) دانسته اند که نهایتا حرام نیست. شاهد هم فرمایش حضرت امام خمینی است که: موسیقی از اموری است که انسان را از جدّ بیرون می‌برد به یک مطلب هزل. (صحیفه، ج9 ص201) حال: آنچه مقرب نیست و حتی در ردیف مبعدین است آیا می‌تواند نقش انتقال مفاهیم دینی را داشته باشد؟ پاسخ مثبت نیست. آثار ایجاد شده در این موسیقی ها خیال معنویت است و یا معنویت دینی؟ ➖حال خواندن این موسیقی ها میان ده‌ها دختر تازه بالغ شده و یا نوجوان را به آن اضافه کنیم. 🔹 پاسخ به پرسش دوم: این موسیقی‌ها چه وظیفه ای دارند؟ پاسخ احتمالی: «انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید». این نسل اگر در خانواده مذهبی است که تا چندی پیش این خانواده موسیقی محور نبود و کار انتقال مفاهیم را نیز بدون موسیقی انجام می‌داد، اما اکنون با حجم زیاد تولیدات نماهنگ‌های مذهبی، موسیقی محور شده است. ➖پس برای این خانواده‌ها، نتیجه این تولیدات جایگزین شدن موسیقی به جای مداحی است. در نتیجه نسل بعد هیئت را محور فعالیت فرهنگی نخواهد دانست بلکه جایی محور است که با موسیقی بتواند جشن بگیرد و یا حتی عزاداری کند. اگر دو دهه بعد متدینین جمع شوند و در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم، آن موقع هیئت‌های امروز تنها برای محاسن سفیدها خواهد بود. و اگر مخاطب خانواده‌های غیر مذهبی است که اصلا مشکل ایشان در دریافت پیام های مذهبی با موسیقی حل نخواهد شد. این تولیدات تنها خانواده های مذهبی را نسبت به این مقوله غیر مقرب سست می‌کند. ➖در پایان: این مسیر قدم گذاشتن در راه استراتژی حلال تدریجی است. ✍️ دکتر سید محمد صادق کاظمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ بدون سانسور 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57