eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.3هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
90 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 درخت کریسمس کلیسای مهد عزادار شد ▫️به باور مسیحیان کلیسای «مهد» در سرزمین‌های اشغالی محل دقیق تولد مسیح است، اما امسال در جشن میلاد مسیح درخت کریسمس این کلیسا در اعتراض به کشتار مردم غزه خاموش است. 🔹آیین میلاد مسیح بعد از دو هزار سال در بیت لحم تنها به روشن‌کردن شمع و نیایش در کلیسا محدود می‌شود. 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 فراخوان شناسایی نخبگان مسجدی ▫️بناست افرادی که در بستر مسجد رشد کرده‌اند و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند شناسایی شده و از این بزرگواران مستندی ساخته شود تا در سیمای ملی کشور پخش بشود. 🔹مانند پزشکان ، مهندسان ، ورزشکاران ملی ، هنرمندان و خیلی از افراد موفق دیگری که در بستر مسجد رشد کرده‌اند و اکنون در حال گره گشایی از کار مردم می‌باشند 🔸 شما این افراد موفق مسجدی رو به ما معرفی کنید: https://formafzar.com/form/cr86q 🕌 | عضو کانال شوید 👇 💠 @masajed313 💠 🆔 @sedayehowzeh
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺جای سخن گفتن 🎙 شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) 🆔 @sedayehowzeh
اقدام عجیب سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نصب جمله ای ابتر از او‌؛ 🔺هرگز نمی خواستم سلاح دست بگیرم! حاج قاسم سلیمانی در نامه ای خطاب به فرزندش نوشته بود: ▫️"اولین بار است که به این جمله اعتراف می‌کنــم؛ هرگز نمی‌خواســتم نظامی شــوم. هرگز از مدرج شــدن خوشــم نمی‌آمد. عزیزم از خدا خواستم همه‌ شریان‌های وجودم را و همه‌ مویرگ‌هایم را مملو از عشق به خودش کند. وجودم را لبریز از عشق خودش کند. این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم، تو میدانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن. خود را سرباز در خانه هر مسلمانی می‌بینم که در معرض خطر است و دوست دارم خداوند این قدرت را به من بدهد که بتوانم از تمام مظلومان عالم دفاع کنم. " 🆔 @sedayehowzeh
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 پنجره متفاوتی به دیدار دیروز اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب 🆔 @sedayehowzeh
🔻درباره حمایت های سینوسی دفتر تبلیغات از مبلغین ؛ نه به آن شوری شوری ، نه به این بی نمکی! ▫️سلام و احترام، نگارنده این متن طلبه حوزه قم است که در سنوات مختلف سال ، جهت تبلیغ معارف دینی به شهرستان های مختلف سفر می کنم. یکی از این مناسبت ها، ایام فاطمیه دوم بود. ولی متاسفانه برای دفعات مکرر از طرف دفتر تبلیغات اسلامی، حمایتی بابت این موضوع اتفاق نمی افتد و حداقل هزینه ایاب و ذهاب به شهرستان مقصد تبلیغ که خیلی هم گزاف شده است پرداخت نمی شود. 🔹دفتر تبلیغات بی هیچ ابایی در بخش اعزام فاطمیه درج کرده که: اعزام عمومی به صورت فردی داریم (البته این اعزام بدون تسویه خواهد بود!) ▫️بنده به ناگاه یاد صحبت های رهبری معظم درباره تبلیغ افتادم که فرمودند تبلیغ باید اولویت اول حوزه باشد؛ ولی شما بفرمایید با این میزان از اهتمام از سوی نهادهای مربوطه تبلیغی، این امر تحقق می یابد؟! البته بعد از این فرمایش رهبری، حمایت تقریبا خوبی از طلاب مبلغ در ایام محرم صورت گرفت ولی مناسبت ایام فاطمیه اثبات کرد که تبلیغ، هنوز برای دفتر تبلیغات، اولویت اول نیست بلکه اولویت این نهاد فربه کردن پژوهشکده ها و دانشکده های زیرمجموعه اش و رسیدگی به امور اعضای هیئت علمی اش و برگزاری سمینارها و... است و آنقدر به مبانی پرداخته اند که میدان فراموش شده است و حال شما بفرمایید واقعا دفتر تبلیغات شبیه یک مرکز فرماندهی تبلیغ می باشد؟ 🔹به نظر می رسد آنقدر به طرح و برنامه و ایده پردازی و... پرداخته اند که در میدان شاهد تلفات نیروها هستیم؛ آیا این همه بی تفاوتی به مبلغ، موجبات بی انگیزه شدن طلاب جهت حضور در مناسبت های تبلیغی در شهرستان ها نشده است؟ و سوالهای بی جواب دیگر... 🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب 🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
003 Tahzibe Nafs.mp3
5.34M
▫️اهمیت و وجوب تهذیب نفس 🎙درس اخلاق حضرت آیت‌الله مظاهری 🆔 @sedayehowzeh
👓 بنده به عنوان یک حوزوی و روحانی، یک سؤال جدی از محضر بزرگان دارم؛ ابتدا چند مقدمه عرض می‌کنم و سپس سؤال... 1⃣ همه می‌دانیم امروز بیش از سه دهه از مطالبات رهبری از حوزه‌های علمیه می‌گذرد؛ 2⃣ همه می‌دانیم که هیچ‌یک از مطالبات اساسی و دارای اولویت فوری رهبری که بر اساس آن ساختارهای حوزه (شورای عالی و مرکز مدیریت) شکل گرفت، محقق نشده‌اند؛ 3⃣ همه می‌دانیم که در عوض تحقق اوامر و مطالبات رهبری، حوزه گرفتار آنچه رهبری شدیدا نهی کرده‌اند شده است: مثل دیوان‌سالاری اداری و نظام شدیدا بروکراتیک؛ ایجاد طبقه کارمندی و بی‌تفاوت نسبت به معضلات حوزه و روحانیت و بی‌خروجی قابل اعتنا، دانشگاهی شدن حوزه و نظام سرطانی ترمی واحدی؛ از بین رفتن هویت اصیل حوزوی با تعریف مدارک دانشگاهی و ...؛ 4⃣ همه می‌دانیم، همه این خسارت‌ها را بدخواهان و یاوه‌گویان به ناحق پای رهبری نوشتند و عامل و مسبب آن را رهبری دانستند!! ⁉️ حال سؤال اصلی این است: چه نهادی وظیفه نظارت و احیانا بازخواست عواملی که نه تنها نسبت به اوامر رهبری کوتاهی کردند، بلکه کاملا عکس آن رفتار کردند را دارد؟! از شکایت به کجا ببریم؟ به شورای عالی؟!! از شکایت به کجا ببریم؟ به جامعه مدرسین؟!! امروز که همزمان در رأس شورای عالی و جامعه مدرسین یک نفر هست!! چطور ناظر و منظور می‌توانند متحد باشند؟! آیا امروز آنگونه که رهبری خواسته هست؟! آیا جامعه مدرسین نظارت و اعمال قدرت می‌کند که شورای عالی آنگونه که رهبری خواسته‌اند باشد؟! یک نفر بگوید اگر همه این نظارتها هست، چرا ما هرچه جلوتر می‌رویم با سرعت بسیار زیاد از مایقصد رهبری و حوزه مطلوب، دور و دورتر و دورتر می‌شویم؟!! 💬 سائل بزرگان @HozeTwit
🔺غفلت بزرگی به نام نادیده گرفتن زنان خانه دار در روزگار تهدید نهاد خانواده! ▫️در اسامی بانوانی است که در دیدار اخیر زنان با رهبری انقلاب، دغدغه‌های خود را مطرح کردند، همانطور که مشاهده می کنید اثری از حتی یک بانوی صرفا خانه دار نیست تا صدای آنان در چنین مواقفی باشد؛ گنجاندن نام همسر شیخ زگزاگی در این لیست هم طبیعتا نمی تواند جبران مافات کند! 🔹آیا زن نمونه در عصر حاضر لزوما زنی است که به دنبال حضور در عرصه هنر، ورزش، تکنولوژی و پزشکی است ؟! چرا باید تمرکز یک زن بر خانواده عاملی کاهنده از شأن اجتماعی او تلقی شود؟! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
تأملی در چرایی افزایش کافه ها و اشاره به جای خالی "پاتوق های مذهبی خوش فرم" در شهر؛ 🔻 آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟ صدای حوزه: ✍ در اوج رونق شبکه های اجتماعی برخی در غرب به محل های تجمع انسانی مثل کافه ها فکر می کنند؛ در ایران ما نیز قهوه خانه ها برای مردان و پسران و اخیرا کافه ها برای دختران و پسران، چنین کارویژه ای دارند؛ البته جو عمومی کافه ها در جهت فرهنگ مدرن و به همراه آداب و منشی جهت دهنده و آزادی روابط می باشد. ➖ به نظر می رسد انسان جدید در دوری از خلوت و ذکر، به دنبال مکانی دنج و رهاست تا کمی از شلوغی دور و برش بکاهد؛ حالا فقط کمی به این فکر کنید که آیا پاتوق های مذهبی توان رفع چنین نیازی را دارند؟ و در کنارش به یاد بیاورید که رهبر این کشور به ناچار و طی یک درخواست حدافلی در دیدار با مبلغین، مطالبه ای داشت مبنی بر اینکه درب مساجد بسته نشوند!: "نباید مساجد فقط وقت نماز باز باشد بلکه مسجد باید محل رفت و آمد دائم مردم باشد. " جرمی کلیف، در مجله نیواستیتسمن می گوید: ▫️اوضاع در عرصۀ رسانه‌های اجتماعی خوب نیست. بسیاری از غول‌های فناوری، که قبلاً به قله‌های غیرقابل‌‌تصورِ قدرت و ثروت رسیدند، طی چند دهۀ اخیر به تلاش و تقلا افتاده‌اند. الگوی اصلی کسب‌وکار آن‌ها -جمع‌آوری اطلاعات کاربرانشان و فروش راه‌های دستیابی به آن‌ها به آگهی‌دهندگان- دچار مشکل شده است و... 🔹قمار بزرگ مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، بر سر متاورس، نوعی شبکۀ اجتماعی واقعیت مجازی که در آن کاربر به‌‌کلی در دنیای مجازی غوطه‌‌ور می‌شود، سبب شد در سال ۲۰۲۲ شرکتش ۷۰ درصدِ ارزش خود را در بازار بورس از دست بدهد. در این میان، توییتر، به مدیریت مالک جدیدش، ایلان ماسک، هم در وضعیتی بحرانی قرار دارد... ▫️ از طرفی کافه‌های قدیم مکانی برای اطلاع از اخبار، گفت‌وگو، و دیدار بود. کافه از بسیاری جهات نخستین شبکۀ اجتماعی بود. تاریخ این کافه‌ها ما را به‌سمت صنعت رسانه‌های اجتماعی جهانی رهنمون می‌شود که اینک بر سر دوراهی‌اند. 🔹مقایسۀ سنت کافه با شبکه‌های رسانه‌های اجتماعیِ معاصر شاید غیرطبیعی به ‌نظر برسد. اما شباهت‌های آن‌ها را در نظر بگیرید. کافه‌ها، در تمام اشکال خود، اخبار و گفت‌وگو را در یک مکان جمع می‌کردند. مردم به کافه می‌رفتند تا بفهمند اوضاع از چه قرار است، و دربارۀ آن گفت‌وگو و اظهارنظر کنند. انقلاب آمریکا و فرانسه از کافه‌ها آغاز شد. ▫️طرفداران کافه‌ها می‌گویند که با کافه‌نشینی آگاهی‌شان بیشتر می‌شود، گفت‌وگو به راه می‌اندازند، و اطلاعات را به گوش دیگر مردم هم می‌رسانند. منتقدانْ طرفدارانِ کافه را افرادی می‌دانند که وقتشان را تلف می‌کنند، فتنه‌انگیز و فخرفروش‌اند، رفتارهای بزدلانه دارند، آشوب‌طلب‌اند و سبک‌سرانه می‌اندیشند. 🔸استارکی از «بیهودگی‌ها و دیدگاه‌هایی نفرت‌انگیز» و «تکبّری عجیب و احمقانه» در محیطی شکایت می‌کند که در آن «نه قانون هست، نه حَکَم» و «کشمکش‌ها بی‌پایان و اختلاف‌ها سازش‌ناپذیرند». استارکی می‌گوید حتی افراد سطح بالای جامعه، با آمدن به این مکان جدید، ارزش خود را از دست می‌دادند: «حتی عالی‌ترین حقایق هم … مبتذل می‌شوند». بااین‌حال، بسیاری از مشتریان پروپاقرص کافه‌ها در آن دوران به چنین شکایت‌هایی جواب‌هایی دندان‌شکن می‌دادند -دقیقاً همان‌طور که کاربران رسانه‌های اجتماعیِ امروز می‌خواهند پلتفرم‌های منتخبشان را به دمکراتیک کردن آگاهی، تبادلات، اطلاعات و گفت‌و‌گوها نسبت دهند. مطالعه کامل مقاله: 🌐 https://v-o-h.ir/?p=44317 ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
1402.10.06 محفل استاد جمشیدی.mp3
15.57M
🔺مردم در منطق آیت‌الله مصباح؛ ارزیابی کج‌روایت‌های دگراندیشان 🎙مهدی جمشیدی 1⃣ در این درس‌گفتار، کوشیدم با متن‌خوانی مبتنی بر سه رویکرد «تحلیلی»، «تطبیقی» و «مسأله‌ای»، نشان بدهم که برخلاف ادعای دو جریان «نواندیشی دینی» و «تکنوکرات‌ها» - یعنی از صادق حقیقت تا محسن هاشمی - نه‌فقط علامه مصباح در برابر مردم‌سالاری نیست، بلکه ایشان عالی‌ترین و ناگفته‌ترین ظرفیت‌های مردم‌سالاری دینی را یافته و روایت کرده است. 2⃣ روایت جریان به‌اصطلاح نواندیشی دینی از تفکر سیاسی علامه مصباح، برآمده از «اغراض شخصی» و «سوگیرهای تجددی» است و هیچ قرابتی با واقعیت ندارد. چنانچه مواجهه‌ی «دست‌اول» و «گزینش‌نشده» و «منظومه‌وار» با این نظام معرفتی داشته باشیم، به‌روشنی درمی‌یابیم که این تفکر، از هر جهت با نظریه‌ی مردم‌سالاری دینی، همسو و همدل است و بیش از همه، امکان‌های دینی مردم‌سالاری را یافته است. 3⃣ امکان‌های مردم‌سالارانه در اندیشه‌ی علامه مصباح عبارتند از: تلازم کمال انسانی با اختیار، خوانش از بیعت به مثابه عنصر دینی تولید مقبولیت، ساختارپردازی اخلاقی-شورایی از نظریه‌ی مردم‌سالاری دینی، اصالت جامعه‌‌ی مدنی اسلامی نسبت به دولت اسلامی، جمهوریت به‌مثابه قالب متناسب با اقتضاهای کنونی تحقق مردم‌سالاری دینی. 4⃣ این‌همه در حالی است که جریان نواندیشی دینی، در مرداب تفکر ترجمه‌ای و التقاطی افتاده و تهی از خلاقیت نظری و دین‌پژوهی اصیل است. در عوض، هرچه که توانسته به سوی تحریف و وارونه‌نمایی اندیشه‌ی علامه مصباح حرکت کرده است./ فکرت ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh