eitaa logo
صدیقی 🏴
18.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
10 ویدیو
2.5هزار فایل
هشتگها https://eitaa.com/seddiqii/21 صوتها https://eitaa.com/seddiqii/8297 بازنشر (فوروارد) فایلها فقط با لینک سوال فقط در رابطه با درسها @m_s_seddiqii ❌تبلیغ و تبادل نداریم روبیکا https://rubika.ir/seddiqii استاد حجت الاسلام محمدصادق صدیقی (مازندرانی)
مشاهده در ایتا
دانلود
نحو عالی ۱ درس ۱ جلسه ۱.mp3
19.53M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ درس اول ... @seddiqii صدیقی
نحو عالی ۱ درس ۱ جلسه ۲.mp3
12.86M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ ادامه درس اول @seddiqii صدیقی
nemodaredoros(حالات اعرابی فعل مضارع).pdf
135.1K
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ نمودار مبحث اعراب فعل مضارع https://eitaa.com/seddiqii/6799 ✓ تصحیح مثال درباره جواب منفی به لا در رابطه با آیه شریفه وَآتَاكُم مِّن كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَ إِن تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ الْإِنسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ (34) سوره ابراهیم علیه السلام وَإِن تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ (18) سوره نخل ✓ برای لای ناهیة می توان این آیه شریفه را مثال آورد: يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِن يُوسُفَ وَ أَخِيهِ وَ لَا تَيْأَسُوا (نهی) مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ (نفی) مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ (87) سوره یوسف علیه السلام
نحو عالی ۱ درس ۲ جلسه ۱.mp3
20.51M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ درس دوم ... @seddiqii صدیقی
نحو عالی ۱ درس ۲ جلسه ۲.mp3
12.42M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ ادامه درس دوم @seddiqii صدیقی
نحو عالی ۱ درس ۳ جلسه ۱.mp3
19.66M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ درس سوم ... @seddiqii صدیقی
نحو عالی ۱ درس ۳ جلسه ۲.mp3
9.07M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ ادامه درس سوم @seddiqii صدیقی
کتاب واجب فراموش شده.pdf
1.9M
پی دی اف کتاب واجب فراموش شده راهبردهای مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر @seddiqii صدیقی
نحوعالی2 - از منصوبات تا ابتدای حال.pdf
825.9K
مجموعه مبادی العربیه جلد ۴ ، نحو عالی ۲ ، ۶ صفحه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ @seddiqii صدیقی
ضل ، زل ، ذل وَ قَالَ امیرالمومنین عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَنْ أُعْجِبَ بِرَأْيِهِ ضَلَّ وَ مَنِ اِسْتَغْنَى بِعَقْلِهِ زَلَّ وَ مَنْ تَكَبَّرَ عَلَى اَلنَّاسِ ذَلَّ كسى كه تنها رأى خود را پسندد به گمراهى افتد و كسى كه به نظر خود بسنده كند (مشورت نكند) بلغزد و هر كس كه بر مردم تكبّر نمايد خوار شود بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۱، ص ۱۶۰ @seddiqii صدیقی
⁉️ 188: 📌 لیت‌ شعری ... 💬 سؤال: معنای عبارت «لَیتَ شِعری» که در برخی فرازهای ادعیه آمده است (مانند: لَيْتَ شِعْرِي، أَيْنَ اسْتَقَرَّتْ بِكَ النَّوَى‏؟) چیست و ترکیب آن چگونه است؟ 📝 جواب: 🔸 از جمله اسالیب شایع در کلام عرب، اسلوب «لیتَ شِعری...» است؛ که متشکّل از سه جزء «لیت + شعری + خبر» است؛ که به توضیح هر یک می پردازیم: 1️⃣ «لیتَ»: از حروف مشبهة بالفعل و مفید «تَمَنِّی» است. یعنی: اظهار علاقه ، اشتیاق و آرزو به حصول امر محبوب برای خودش یا غیر؛ و آن در خصوص امر محال یا ممکن بعید الحصول به کار می رود. 2️⃣ «الشِعر»: مصدر به معنای درک و شعور، علم و آگاهی است. و در عبارت فوق اسم «لیتَ» است و چون به «یاء» متکلّم اضافه شده، اعراب نصب آن تقدیری است. 3️⃣ و خبر لیت در این اسلوب واجب الحذف است، چراکه خبر «کَون عام» (از افعال و شبه فعل هایی که بر صِرف وجود دلالت می کنند) بوده و از سیاق کلام قابل فهم است؛ و عرب هر آنچه را که ذکرش ـ به دلیل وضوح و ظهورش ـ لغو و بیهوده باشد، حذف می کند؛ مانند حذف خبر بعد از «لولای غالبیه» هنگامیکه «کَون عام» باشد. 🔻 البته، نظر دیگری نیز در مورد خبر وجود دارد که خالی از اشکال نیست؛ ر.ک: شرح الرّضی علی الکافیة، ج4، ص378. 🔹 و معنای عبارت چنین است: «ای کاش آگاهی من وجود داشت که...»؛ و به تعبیر روان تر: «ای کاش می دانستم که...». ⚠️ نکته: جملۀ استفهامیۀ مابعد نمی تواند خبر لیت باشد؛ چرا که رابطی که آن را به اسم مرتبط کند وجود ندارد. 📖 النّص: «[تستعمل "لیت"] للتمنّی و هو اظهار الحبّ و الهوی لِما یراهُ خیرا و حسنا لنفسه أو لغیره... و هو یکون فی المستحیل و فی الممکن غیر المتوقّع... . و من الاستعمالات الشائعة فی العربیة "لیتَ شعری"... . و "الشعر" مصدر و معناها ههنا "الشعور و الفطنة" و هو اسم لیت منصوب بالفتحة المقدّرة و الخبر محذوف محذوف وجوبا، لأنّه کَون عام مفهوم من السیاق... و العرب تحذف الکلمة إذا کان ذکرها یؤدّی إلی العبث، لِوضوحها و ظهورها و لایزید المخاطب شیئا، کالخبر بعد "لولا" إذا کان کونا عامّا... و لا یمکن أن تکون جملة الاستفهام خبرا عن الشعر، لأنّه لا رابط یربطها بالمبتدأ». ☑️ ر.ک: 📚 معانی النّحو، ج1، ص177 - 178 📚 موسوعة النحو و الصرف و الاعراب، ص589 📚 علوم العربیّه، ج2، ص84 📚 لسان العرب، ج1، ص1405 ✅ کارگاه ادبیات عربی: 🆔 @ARABBIC
1_2763251199.pdf
29.07M
حل تمرینات کتاب تجزیه و ترکیب متوسطه (از درس ۱ تا درس ۲۰ ، طبق محدوده جدید) ۱۱۰ صفحه https://eitaa.com/seddiqii/6646
ورودی 95 پنج ساله ورودي 93 هفت ساله ورودي 93 تا 95 پاره وقت.pdf
146.8K
جدول مشخصات دروس دوره عمومی سطح دو ، جدول ۱ عنوان درس، متن درسی، محدوده تدریس، پیش نیاز، شیوه ارزیابی @seddiqii
ورودی 96 و 97 پنج ساله و پاره وقت ورودي 94 و 95 هفت ساله.pdf
229.1K
جدول مشخصات دروس دوره عمومی سطح دو ، جدول ۲ عنوان درس، متن درسی، محدوده تدریس، پیش نیاز، شیوه ارزیابی @seddiqii
ورودی 98 تا 1401 پنج ساله ورودي 96 تا 99 هفت ساله.pdf
187.9K
جدول مشخصات دروس دوره عمومی سطح دو ، جدول ۳ عنوان درس، متن درسی، محدوده تدریس، پیش نیاز، شیوه ارزیابی @seddiqii
نحو عالی ۱ درس ۴ جلسه ۱.mp3
20.89M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ درس چهارم ... @seddiqii صدیقی
نحو عالی ۱ درس ۴ جلسه ۲.mp3
13.21M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ ادامه درس چهارم @seddiqii صدیقی
هدایت شده از مطالب مهم آموزشی معاونت آموزش استان اصفهان
﷽؛ امتحانات متمرکز نیمسال تابستان ۱۴۰۲_۱۴۰۱ مقطع عمومی(سطح۲) 🔖ساعت برگزاری امتحانات۹ صبح ═✿๑؛📚معاونت آموزش مرکز✿═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نحو عالی ۱ درس ۵ جلسه ۱.mp3
21.74M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ درس پنجم ... @seddiqii صدیقی
نحو عالی ۱ درس ۵ ادامه و ۶ جلسه ۱.mp3
16.73M
کتاب مبادی العربیة جلد ۴ ادامه درس پنجم و درس ششم ... @seddiqii صدیقی