eitaa logo
صدیقی 🏴
18.8هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
10 ویدیو
2.5هزار فایل
هشتگها https://eitaa.com/seddiqii/21 صوتها https://eitaa.com/seddiqii/8297 بازنشر (فوروارد) فایلها فقط با لینک سوال فقط در رابطه با درسها @m_s_seddiqii ❌تبلیغ و تبادل نداریم روبیکا https://rubika.ir/seddiqii استاد حجت الاسلام محمدصادق صدیقی (مازندرانی)
مشاهده در ایتا
دانلود
فرهنگ لغت معین - جلد اول(0).pdf
39.4M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد اول) ✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده 🇮🇷 ناشر: اَدِنا ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم 📄 تعداد صفحه: ۱۱۰۶ صفحه 🔰 حجم: ۳۷.۶ مگابایت 🔆 توضیح: جلد اول از الف تا عین می باشد. از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf @seddiqii
فرهنگ لغت معین - جلد دوم.pdf
34.52M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد دوم) ✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده 🇮🇷 ناشر: اَدِنا ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم 📄 تعداد صفحه: ۱۰۵۳ صفحه 🔰 حجم: ۳۲.۹ مگابایت 🔆 توضیح: جلد دوم از غین تا یاء می باشد.. از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf @seddiqii
📘مهمترین کتابهای اصیل لغت عام (به ترتیب زمانی): ۱- 🕐 «العین» للخلیل بن أحمد الفراهیديّ ۲- 🕑 «الغریب المنصف» لابن سلّام ۳- 🕒 «جمهرة اللغة» لابن دُرید ۴- 🕓 «البارع» لأبي عليّ القاليّ ۵- 🕔 «تهذیب اللغة» للأزهريّ ۶- 🕕 «المحیط في اللغة» للصاحب بن عبّاد ۷- 🕖 «صحاح اللغة» للجوهريّ ۸-۹- 🕘🕗 «المجمل في اللغة» و «مقاییس اللغة» لابن فارس ۱۰-۱۱- 🕚🕙 «المخصَّص» و «المحکم و المحیط الأعظم» لابن سِیدة 🌠کتابهای لغت متاخر (مثل العباب الزاخر و لسان العرب و المصباح المنیر و القاموس المحیط) جمع یا خلاصه ای از برخی کتب اصلی لغت می باشد. ⚠⚠ توجه به این نکته ضروری است که در ابتدایِ کار با لغت بهتر است از لغتنامه های متاخر استفاده کرده و بطور تدریجی و هدفمند در مسیر انس با منابع دست اول و اصیل حرکت کرد، چرا که مراجعه مبتدی در لغت (کسی که در لغت بطور مرتب و منسجم کار نکرده) به منابع دست اول غالبا فایده مطلوب را نخواهد داشت نظیر اینکه مبتدی در علم نحو ابتداءا به «الکتاب» جناب سیبویه مراجعه کند. استاد حجت الاسلام هادی قربانی همایی https://ghorbanihomayi.ir/ @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط منطق با نحو : نسبت های چهارگانه : عموم و خصوص مطلق 👈 ظرف اعمً از مفعول فیه است صفت اعمّ از نعت است جمله اعمً از کلام است 👈 عامل اعمً از رافع و ناصب و جارً و جازم است 👈 عامل اعمً از فعل و اسم و حرف است 👈 و از آن طرف ، معمول شامل مرفوعات و منصوبات و مجرورات و مجرومات می شود. 👈 توابع جمع تابع ، شامل پنج مورد می شود. 👈 جمله اعمّ از کلام است. @seddiqii
202030_382472210.pdf
9.19M
جزوه دست نویس و نموداری نحو عالی ۱ و ۲ از ابتدا تا افعل تعجب ، ۷۱ صفحه با تشکر از خواهر گرامی @seddiqii
نحوعالی ۲- از درس ۴۰ تا ۶۹.pdf
11.39M
جزوه دست نویس نحو عالی ۲ از مفعول مطلق تا مفعول معه ، ۵۳ صفحه با تشکر از خواهر گرامی @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلیات علوم اسلامی 1 منطق فلسفه.pdf
1.24M
کلیات علوم اسلامی جلد ۱ ، استاد شهید مطهری @seddiqii
کلیات علوم اسلامی 3- اصول فقه، فقه.pdf
1.66M
کلیات علوم اسلامی جلد ۳ استاد شهید مطهری @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛﷽ ━━━━᪥◯🌹◯᪥━━━ کتب مرجع لغوی ━━━━᪥◯🌹◯᪥━━━ ۱- کتاب العین:🔺 فراهیدی، خلیل بن احمد ۲- المحیط فی اللغة: 🔺صاحب بن عباد، كافى الكفاة، اسماعيل بن عباد‌ ۳- الصحاح، تاج اللغة و صحاح العربیة: 🔺 جوهرى، اسماعيل بن حماد‌ ۴- معجم مقاییس اللغة: 🔺ابو الحسين، احمد بن فارس بن زكريا ۵- مفردات الفاظ القرآن: 🔺اصفهانى، حسين بن محمد راغب‌ ۶- لسان العرب: 🔺 ابن منظور، ابو الفضل، جمال الدين، محمد بن مكرم‌ ۷- المصباح المنير في غريب الشرح الكبير للرافعي: 🔺 فيومى، احمد بن محمد مقرى. ۸- مجمع البحرین: 🔺 طریحی، فخر الدین. ۹- تاج العروس من جواهر القاموس‌: 🔺 واسطى زبيدى، حنفى، محب الدين، سيد محمد مرتضى حسينى.‌ ۱۰- التحقيق في كلمات القرآن الكريم‌: 🔺 مصطفوى، حسن‌. ۱۱- قاموس قرآن‌: 🔺 قرشى، سيد على اكبر.‌ ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎╭─═ঊঈ☆♥️☆ঊঈ ═─╮ @pajoohesh_esfahan ╰─═ঊঈ ☆❥☆ ঊঈ═─╯
ای کاش نحومان صرف آخرت می شد.pdf
149.8K
❇️ جملاتی با رایحه دروس حوزوی 🔹 ای کاش نحومان صرف آخرت می‌شد. 🔸 ای کاش هیچ وقت ضمیرمان به گناه بر نمی‌گشت. 🔹 ای کاش نطق‌مان، بلیغ بود و منطق‌مان مستقیم. 🔸 ای کاش همیشه مبنی بودیم و از تغییر و تصریف در امان. 📍ادامه در فایل بالا 👆 @nomov_ir
🔴 🔴 ✍اعراب کلماتی نظیر «شرعاً» «عرفاً» «لغة» «اصطلاحاً» به چه صورت است؟ اعراب کلمات این چنینی که در جملات اسمیه استعمال می شوند منصوب به نزع خافض می باشد. لذا مثلاً وقتی گفته می شود: «الخمر حرامٌ شرعاً» کلمه «شرعاً» در این عبارت منصوب به نزع خافض می باشد و مراد این است که: «الخمر حرامٌ في الشرع». @jannatolmorebin
👆👆👆 معرفی سه کانال حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هشت گام تحقيق.pdf
2.06M
کارگاه روش تحقیق هشت گام اساسی برای پیشبرد پایان نامه نویسی و تولید مقاله پیش نیازهای پژوهش، طرح تحقیق، پایان‌ نامه نویسی و مقاله نویسی @seddiqii
حل تمارین نحوتادرس ۱۹.pdf
7.67M
حل تمرینات نحو متوسطه ۱ با تشکر از خواهر گرامی @seddiqii
1_1083933541.pdf
526.9K
نسخه نمونه ترجمه و چکیده مبادی العربیة جلد ۴ قسمت نحو @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سایت مرکز آموزشی درس‌گفتار شامل بخش‌های زیر: 🔻دسترسی به متن دروس مقدمات و سطح حوزه‌های علمیه همراه با صوت و فیلم 🔻دسترسی به متن برخی از دروس خارج همراه با صوت و فیلم 🔻مطالعه متن کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه سایت درس‌گفتار 👇👇👇 🌐https://darsgoftar.net/ 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم @seddiqii
⬅️⬅️ « یکی از مقدمات اجتهاد یاد گرفتن منطق به مقدار تشخیص قیاسها و تنظیم شکلهای منطقی است ....». (رسائل، امام خمینی، ج2، ص96ـ97) 👈 عزیزانی که دوست دارند یکی از پایه های فهم معارف الهی را تقویت کنند حتماً عضو این کانال شوند 💥 👈در این کانال منطق به صورت کارگاهی آموزش داده می شود💥 ✅مخاطبین دوره: طلاب و دانشجویان ✅هدف از تدریس دوره: ۱- شناخت نظری قواعد قیاس ۲- مهارت عملی در استخراج قیاس از متون اعم از قرآنی، روایی، کلامی، فلسفی، عرفانی، فقهی، اصولی .... جهت اطلاعات بیشتر به کانال ذیل رجوع کنید https://eitaa.com/joinchat/1317798080C393ae80527