eitaa logo
نوشته‌های مهدی جمشیدی
7.5هزار دنبال‌کننده
433 عکس
141 ویدیو
31 فایل
مهدی جمشیدی (نویسنده و فرهنگ‌پژوه)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻گفتگو درباره‌ی نتایج انتخابات با عنوان: بازآفرینی سیاست در کنش انتخاباتی جامعه (گویا نیمی از گفتگو به دلیل صراحت در بیان، حذف شده است. نسخه‌ی صوتی که در بالا بارگذاری شده، کامل است). 🖇 در اینجا ببینید: https://telewebion.com/episode/0xbe84aa0
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710067808924828181 🗒 همچنان، حرف و‌ حکم خدا بر زمین مانده است و تجاهر به فسق، جولان می‌دهد. اگر در مجلس کنونی، غلبه با انقلابی‌های حداکثری بود، تاکنون «لایحه‌ی حجاب» به سرانجام رسیده و کشف حجاب، متوقف شده بود. تعدی ولنگاران، حاصل تعلل محافظه‌کاران است. آری، از «انقلابی‌های حداقلی» نمی‌توان توقع قاطعیت انقلابی داشت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710095185855750965 🗒 بخشی از مسئولان مؤثر، معتقد به «نظام» هستند نه «نظام انقلابی». ازاین‌رو، حساسیت و اهتمامی نسبت به مواجهه با مسأله‌ی کشف حجاب و برهنگی ندارند.‌ بیگانه با «غیرت اسلامی» هستند و در بند «تساهل لیبرالی». مؤمنان را در جامعه، ذلیل کرده‌اند و مفسدان را جسور. جام‌ زهر فرهنگی را در برابر انقلابی‌ها نهاده‌اند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710140742958465594 ۱. «حجاب»، مظهر «عفت» و پوسته‌ی حافظ آن است. ۲. مکشفه‌ها و برهنگان با «نمایش زنانه‌گی‌ها»ی‌شان در عرصه‌ی عمومی، چوب حراج بر عفت خویش نواخته‌اند و حرمت و حریم زنانه‌شان را هتک کرده‌اند. ۳. باید تأسف خورد برای زنی که «تعهد دینی» و حتی «وجدان اخلاقی‌»اش در خواب است و «قانون» باید نگهبان عفت‌ش باشد... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710164769810583384 🗒 متأسفانه دولت در زمینه‌ی فرهنگ، مایل به راهبرد «حد وسط» شده که نه این است و نه آن. مواضع عناصر فرهنگی دولت، حاصل ترکیب «فقر نظریه» و «محافظه‌کاری» است. تسلیم ناواقعیت‌های رسانه‌ای شده‌اند و پا پس کشیده‌اند. اما به سرنوشت سیاسی رئیس مجلس بنگرند و از بازی رندانه در منطقه‌ی لغزنده‌ی «حد وسط» بپرهیزند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710222208271932802 🗒 بخشی از کارگزارانی که در درون نظام حضور دارند، معتقد به «امکان حل مشروع مسأله‌ی حجاب» نیستند و مسیر مصانعه و مداهنه را در پیش گرفته‌اند. ازاین‌رو، تعلل و تعارف می‌کنند و در پی راه‌حل‌های بینابینی و رفع‌تکلیفی هستند و نشانی از اقتدار و قاطعیت در ادبیات‌شان نیست. این جریان «محافظه‌کار»، مانع اصلی‌ست. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710346016195602352 🗒 در تهران، کشف حجاب زیاد شده؛ از پنج درصد آغاز شد و به ده درصد رسید، اما امروز ... . ناپوشش‌ها، «جامعه‌ی جنسی‌شده» پدید آورده‌اند. اینک در آستانه‌ی «عادی‌سازی» قرار گرفته‌ایم. مسئولان، توصیه به «تدبیر» شدند اما به این بهانه، «تعلل» کردند. مؤمنان، رنج فراوان می‌برند و بغض دینی‌شان در معرض انفجار است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710397959189729398 🗒 بخشی از مقاله‌ی شهید آوینی با عنوان «تجدد یا تحجر» که خطاب به محمد خاتمی - وزیر ارشاد آن دوره - و در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ نوشته است. حجاب را در آئینه‌ی گذشته‌ی سیاست فرهنگی بنگرید: دیروز باد کاشتند و امروز، طوفان درو می‌کنند. این از مصادیق فرهنگی - به تعبیر رهبر انقلاب - «واگرایی‌های دهه‌ی هفتاد» است. «مگر کسی از وزارت ارشاد خواسته است که استراتژی فرهنگی خود را بر منع قرار دهد؟ دوستان ما باید به یاد داشته باشند که اکنون حجاب سکوت و صبر، هنگامی شکسته شده که آتمسفر فرهنگی در عرف خاص، آنچنان مسموم و نا امن است که هیچ مؤمنی، احساس امنیت نمی‌کند. من با صراحت به مسئولان فرهنگی و هنری کشور اعلام می‌دارم که این دغدغه که فرزندان ما امروز و فردا در فضای کدام فرهنگ، رشد خواهند یافت ما را به سختی به وحشت می‌اندازد.» https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710519076145312811 🗒 می‌گویند: چرا جبهه‌ی فرهنگی انقلاب، افزون بر کشف حجاب، از بی‌عدالتی و دشواری معیشتی نمی‌گوید؟ پاسخ این است: مگر در برابر «اشرافی‌گری»، فریاد نزدیم؟ مگر مخالفت‌مان با برجام، ریشه در «شرطی‌شدن معیشت مردم» نداشت؟ مگر بر «اقتصاد مقاومتی» اصرار نورزیدیم؟ و مگر در انتخابات، از «عدالت‌گرایان» دفاع نکردیم؟ https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710573774723071496 🗒 مواضع این روزهای برخی از حوزویان بزرگ‌زاده یا خارج‌گو -درباره‌ی مسأله‌ی مواجهه با کشف حجاب- به نفع «جریان» و «روند» کشف حجاب، تمام شد. دین‌شناسان نقطه‌نگر و ذره‌اندیش، حُسن تدبیر ندارند که در قلمرو اجتماعیات، «برآیندی» بنگرند و «کل‌نگر» محاسبه کنند. به تعبیر مولانا: عقل جُزوی، عقل را بدنام کرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi